Author Topic: Рай и Ад  (Read 47320 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Рай и Ад
« Reply #45 on: January 16, 2012, 00:27:54 AM »
Nikolay,

Женските животни като раждат имат ли болки? Аз знам, че имат и то може да се види, ако не на живо, вече има хиляди клипове, където може да се забележи.

Знаеш ли кой е направил това по дизайн, да имат болки?

А знаеш ли, че на жената болките са увеличени повече, отколкото е било по дизайн. И това защо е направено? Поради непокорство. Това е наказание.

Няма свидетелство, че Ева е раждала преди това. Самото име на Каин е от голямо значение, да не говорим за факта, че те благодарят, че са придобили дете, но не е записано да благодарят за Авел, например. Защо така? Може би Каин е бил нещо особено, да не говорим, че името му означава "някой който пронизва", а имената тогава не са ги избирали със затворени очи по именник или по благозвучие.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3299
Re: Рай и Ад
« Reply #46 on: January 16, 2012, 11:05:44 AM »
Ако Адам и Ева имаха праведно потомство преди грехопадението, то Бог щеше да преумножи рода на праведните и да отсече този на грешните, така земята нямаше да падне под властта на греха. Писанието не веднъж свидетелства, че това е Божият начин на действие - да отсече нечестивите и да продължи с праведен остатък.

Но цялата логика на Писанието е че понеже първите и единствените човеци съгрешиха то греха влезе в целия човешки род. И затова Бог трябваше да създаде праведно поколение изсред грешните за да възстанови и изпълни своите изначални намерения за Земята и човечеството.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Nikolay

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 916
Re: Рай и Ад
« Reply #47 on: January 17, 2012, 10:19:54 AM »
Nikolay,

Женските животни като раждат имат ли болки? Аз знам, че имат и то може да се види, ако не на живо, вече има хиляди клипове, където може да се забележи.

Знаеш ли кой е направил това по дизайн, да имат болки?

А знаеш ли, че на жената болките са увеличени повече, отколкото е било по дизайн. И това защо е направено? Поради непокорство. Това е наказание.

Няма свидетелство, че Ева е раждала преди това. Самото име на Каин е от голямо значение, да не говорим за факта, че те благодарят, че са придобили дете, но не е записано да благодарят за Авел, например. Защо така? Може би Каин е бил нещо особено, да не говорим, че името му означава "някой който пронизва", а имената тогава не са ги избирали със затворени очи по именник или по благозвучие.

Не, не съм се интересувал от раждане при животние.

Ами аз това обяснявам през цялото време, че са и увеличени болките на жената. А името на Каин като "някой който пронизва" може да е точно поради това, защото преди това е било различно.

Ако Адам и Ева имаха праведно потомство преди грехопадението, то Бог щеше да преумножи рода на праведните и да отсече този на грешните, така земята нямаше да падне под властта на греха. Писанието не веднъж свидетелства, че това е Божият начин на действие - да отсече нечестивите и да продължи с праведен остатък.

Но цялата логика на Писанието е че понеже първите и единствените човеци съгрешиха то греха влезе в целия човешки род. И затова Бог трябваше да създаде праведно поколение изсред грешните за да възстанови и изпълни своите изначални намерения за Земята и човечеството.

Седмия на Адам, Енох, ходеше толкова много по Бог, че бе взет. Другия беше Илия, но той е много по натам. Иначе си прав, много често се постъпваше така, но ако Бог е искал някой праведен за да въздигне от него потомство, той спокойно можеше да ползва Енох.
Всъщност Бог не ги отсече напълно, защото имаше план как да изчисти всичко напълно. И този план се казваше Исус. Защото имаше и други вреди който беше нанесъл Адам с непокорството си и с убиването му те нямаше да се изчистят.
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Рай и Ад
« Reply #48 on: January 17, 2012, 11:47:39 AM »
Nikolay,

Значи твърдо си стоиш на решеното, че Ева е раждала преди това (докато е била в градината/рая).

Тогава нека да те попитам — когато Бог изгони Адам и Ева от градината, защо не изгони и потомството им? Нямаме свидетелство, че плът е останала в рая (но имаме свидетелство, че плът е отишла в шеол в частта, където са мъките). А и няма как да се излезе от рая, нито как да се влезе, защото има меч.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Nikolay

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 916
Re: Рай и Ад
« Reply #49 on: January 18, 2012, 16:44:06 PM »
Тихомир, много интересен въпрос задаваш.
Как мога да стоя зад това решение при положение, че на нас не ни е казано поради някаква причина. Можем да предполагаме - нищо повече.
В случая ти ме питаш искам ли да добавя нещо към Писанията или не - при положение, че е казано да не добавяме ...

Ти предполагаш, че са родени жени които не са записани и Кайн си е взел от тях.
Аз предполагам, същото но преди да бъде изгонен Адам.

Ти не можеш да го докажеш със стихове, аз също, защото не ни е записани за да знаем.
Аз ще чета още по темата защото искам да си изясня има ли такава вероятност или не. Това, че вие твърдите, че не е така ме навежда на мисълта, че може да бъркам, но пък от друга страна още по-голям стимул да търся. Ако ми бяхте посочили ясни стихове, че не е така - ок. В случая аз ви посочих стихове който имат макар бегла връзка с това.

Забележи как завършва 2 глава в Битие:
Quote
24 Затова ще остави човек баща си и майка си и ще се привърже към жена си и те ще бъдат една плът.

Майка и баща ? Нали според това което казваш имаме само Мъж и Жена? Те няма как да си имат баща и майка, и това е преди да бъдат изгонени. Би ли ми го обяснил ?
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3299
Re: Рай и Ад
« Reply #50 on: January 18, 2012, 22:50:30 PM »
Quote
Седмия на Адам, Енох, ходеше толкова много по Бог, че бе взет. Другия беше Илия, но той е много по натам.

И Енох и Илия бяха потомци на Адам след грехопадението и следователно хора с греховно естество. Те също влизат в числото на тези, за които се казва:

Римл. 5:12  Затова, както чрез един човек грехът влезе в света, и чрез греха смъртта, и по тоя начин смъртта мина във всичките човеци, понеже всички съгрешиха 

Ако имаше човеци родени от Адам и Ева преди грехопадението, то нямаше да се каже, че чрез един човек (Адам) смъртта премина във ВСИЧКИТЕ човеци, понеже ВСИЧКИ съгрешиха. Защото тези родени преди грехопадението щяха да са човеци, които нямаше да са наследили греховното естество на Адам и нямаше да са подвластни на греха и смъртта. Обаче Писанието ясно казва, че чрез Адам греха и смъртта преминаха във ВСИЧКИТЕ ЧОВЕЦИ, следователно ВСИЧКИ ЧОВЕЦИ са родени СЛЕД ГРЕХОПАДЕНИЕТО. Ако не беше така текста Римл. 5:12 щеше да бъде неверен и щеше да има човеци и човешки род, които не са съгрешили и не са подвластни на греха и смъртта. А от там и моя по предишен аргумент, че чрез тях Бог щеше да има чиста раса човеци, които не са опетнени от греха и тогава цялото грехопадение на Адам и Ева щеше да е грехопадение не на целия човешки род, както учи Писанието, но само на Адам и неговите потомци след падението му.

Quote
24 Затова ще остави човек баща си и майка си и ще се привърже към жена си и те ще бъдат една плът.

Майка и баща ? Нали според това което казваш имаме само Мъж и Жена? Те няма как да си имат баща и майка, и това е преди да бъдат изгонени. Би ли ми го обяснил ?

Първо Адам каза тези думи ВЕДНАГА след като видя жена си още в деня на сътворението й. Той беше интелигентен човек и веднага схвана, че чрез тази жена ще придобие деца и после те ще имат свои деца и те свои деца и така нататък. Веднага осъзна какво означава дете, и какво баща и майка. Затова като разумен и прозорлив човек той говори в перспектива.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Nikolay

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 916
Re: Рай и Ад
« Reply #51 on: January 19, 2012, 14:48:18 PM »
Quote
12 Затова, както чрез един човек грехът влезе в света, и чрез греха смъртта, и по тоя начин смъртта мина във всичките човеци, понеже всички съгрешиха, -   
13 (защото и преди закона грехът беше в света, грях, обаче, не се вменява, когато няма закон;   
14 при все това от Адама до Моисея смъртта царува и над ония, които не бяха съгрешили според престъплението на Адама, който е образ на Бъдещия;
15 но дарбата не е такава каквото бе прегрешението; защото, ако поради прегрешението на единия измряха мнозината, то Божията благодат и дарбата чрез благодатта на един човек, Исус Христос, много повече се преумножи за мнозината;   
16 нито е дарбата, каквато бе съдбата, чрез съгрешението на един; защото съдбата беше от един грях за осъждане, а дарбата от много прегрешения за оправдание;   
17 защото, ако чрез прегрешението на единия смъртта царува чрез тоя един, то много повече тия, които получават изобилието на благодатта и на дарбата, сиреч правдата, ще царуват в живот чрез единия, Исус Христос), -   
18 и тъй, както чрез едно прегрешение дойде осъждането на всичките човеци, така и чрез едно праведно дело дойде на всичките човеци оправданието, което докарва живот.   
19 Защото, както чрез непослушанието на единия човек станаха грешни мнозината, така и чрез послушанието на единия мнозината ще станат праведни.

За кое престъпление на Адам става на въпрос ? То не е ли едно ? И ако има такива които не са съгрешили като него, какви са те ?
Иначе последното което съм подчертал може да се разглежда двустранно.
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3299
Re: Рай и Ад
« Reply #52 on: January 19, 2012, 20:36:25 PM »
Nikolay,

Аз не виждам връзка на въпросите ти с темата, но ще ти отговоря. Престъплението на Адам е онова чрез което той изпадна от Божието благоволение и беше изгонен от Едем. Това не беше просто някакво съгрешаване, а беше отвръщане от пътя на живота към пътя на греха и смъртта. След Адам имаше мнозина праведници, които не бяха виновни в подобно престъпление, но пак смъртта и греха владееха над тях защото носят греховното естество от своя праотец Адам. Това е смисъла на този текст, и да търсиш под вола теле няма да помогне да си докажеш теорията защото е крайно небиблейска.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Nikolay

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 916
Re: Рай и Ад
« Reply #53 on: January 20, 2012, 18:16:31 PM »
Аз предложих да се отвори нова тема, както и да е.
Приемам, че сте прави и, че моята теория не е вярна :)
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

Kristiana

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 213
Re: Рай и Ад
« Reply #54 on: February 17, 2012, 15:18:31 PM »
На мен ми направи впечатление,че Бог не беше дал заповед да не се яде от дървото на живота,само за дървото за познаване на доброто и злото,което е било по средата на градината.Изглежда дървото на живота е било не толкова лесно откриваемо,но Адам и Ева са били способни да го намерят след като са яли от това за познаването на доброто и злото или са били способни вече да преценят,че трябва да ядат от него,за да живеят вечно или е нямало значение,дали ще ядат от него,защото след като не познават доброто и злото да живеят вечно не е проблем,няма да знат да вършат нито добрини,нито злини.Преди да ядат от забранения плод не са имали знанието,че са голи,те са били голи,но не са го виждали и разбирали.Като децата,те са заобиколени от толкова много неща,които не разбират.
Друг интересен момент е,че дървото за познаване на доброто и злото е било посредата на градината.Те са знели,къде е и че имат забрана.Четох в другата тема,че не е писано,че Бог е забранил на Ева от това дърво,но забраната е дадена преди създаването й,но когато говореше със змията тя й каза,че Бог им е забранил да ядат от това дърво,това означава,че тя е знаела за забраната,дали от Адам или лично от Бог,не пише,но става ясно,че е знаела.Във връзка с това се сетих,че преди доста години,когато бях на около 16 год. моя приятелка ми беше казала,че се е запознала с вярващи от Кюстендил,които са и казали няколко неща,за които никога не се е сещала преди,едното беше,че Бог е знаел,че Адам и Ева ще ядат от това дърво или е искал да ги изпита,дали ще ядат,защото имаха забрана,но дървото не беше защитено от тях,точно както,ако забраним на децата си да пият от белината за почистване,обаче оставим бутилката постоянно пред очите им без да вземем мерки при опит от тяхна страна,за да ги защитим от такава постъпка.Това го бях забравила и тогава с нея сме мислили над това,но беше по детски и много за кратко и нищо не сме измислили,едва сега се замислих наистина.

Kristiana

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 213
Re: Рай и Ад
« Reply #55 on: February 19, 2012, 15:20:53 PM »
Стигнах единствено до извода,че въпроса не е зададен правилно,защото в словото пише,че Бог не е по-лош от човеците,именно затова едва ли са стояли така нещата в Едем по това време.

Kristiana

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 213
Re: Рай и Ад
« Reply #56 on: May 18, 2012, 16:51:16 PM »
Въпреки че отдавна съм писала тук,понякога се връщам към някоя тема и мисля.
Тия дни се сетих за стиховете,в които се казва че греха ражда смърт.И тогава се сетих,че докато Адам и Ева не бяха яли от дървото за познаване на доброто и злото,те всъщност са били безсмъртни,но и безгрешни,обаче когато ядоха от дървото за познаване на доброто и злото съгрешиха и станаха смъртни,затова и Бог каза,че ако ядат от това дърво непременно ще умрат,защото ще станат смъртни.И така ядоха и тогава Бог защити дървото на живота да нямат достъп до него,защото щяха да станат грешни и безсмъртни,това вече е голяма беда.
Ето това е вечния живот,махаме греха и веднага започваме да живеем вечно.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Рай и Ад
« Reply #57 on: May 18, 2012, 17:48:17 PM »
Нито пише, че са били безсмъртни, нито пише, че са били безгрешни. Дори напротив. Самият акт на ядене от дървото беше грях, още преди дори хапката да е била отхапана от плода.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3299
Re: Рай и Ад
« Reply #58 on: May 18, 2012, 17:58:06 PM »
Безсмъртни не са били, защото нямаше да умрат. Ако има нещо, което може да предизвика смърт на някого, значи той не е безсмъртен.

Не казва че са били безкгрешни, но казва, че са били праведни:

Екл. 7:29  Ето, това само намерих, Че Бог направи човека праведен, Но те изнамериха много измишления.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Kristiana

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 213
Re: Рай и Ад
« Reply #59 on: May 19, 2012, 14:44:45 PM »
В такъв случай и смъртните не могат да станат безсмъртни,обаче не е така,Бог затова защити дървото на жовота,защото можеше да направи смъртните безсмъртни.И щом смъртните могат да станат безсмъртни,значи и безсмъртните могат да станат смъртни.След като има начин чрез дървото на живота смъртните да станат безсмъртни,значи има и начин безсмъртните да станат смъртни и това е чрез греха или неспазването на заповедите,волята на Господ.