Author Topic: Бог обича ли еднакво всички?  (Read 38732 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 483
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #15 on: September 09, 2009, 16:41:59 PM »
Доколкото виждам темата е дали Бог обича всички еднакво.

Засегнал съм любовта Му по принцип и Неговата същност - грях ли съм сторил?!

Както виждам, двама администратори ми отговарят - това е чест. 

Нищо не ме е жегнало - пиша по тема, която ти очевидно възприемаш като "затвори очички", но това си е твой проблем, Тихомире.

На няколко пъти ти казах, че повдигам въпроси, които може да имат вид на офтопик, но имам право на това, пъки  не съм единствен.

Дали ми се е отговорило остро- ами нали е интернет -форум, сам казваш, че всеки има право да пише, а че личният, реалният живот из аутсайт. Така че ребром ти пишеш- ребром и аз.

Остава въпросът, който ЯСНО написах, но пак казвам, ти го определяш за поредицата "затвори очички" и това не е моята идея за любовта, а принципно грубото писане на някои, което е дисбалансирано спрямо идеята "изобличение", в ущърб на реалното братолюбие. И тук е симплицизма - как може да изобличаваш някого и да претендираш, че си прав, А ВЕДНЪЖ ДА НЕ СИ демонстрирал любов ....... към НИКОГО. Вижте, за мен е ХХХХХХ както пише Павел дали и как ще ме осъдите, но въпросът си остава :

- дисбаланс, непоказване на братолюбие, но ярка демонстрация на грубо "изобличение". Това е обаче отделна тема и няма смисъл да се разисква - вие смятате едно, но аз съм убеден в противоположното - какво да се прави?

А относно писанията, да вметна, че Йоан неслучайно е написал :
"Но вие сте помазани от Святият и знаете ...." по добре е да не цитирам по памет, защото може да ме дупликирате, ето :

1 Йоаново 2:20
А вие сте помазани от Светия и знаете всичко.

21 Пиша ви, не защото не знаете истината, но защото я знаете и разбирате, че никаква лъжа не е от истината.


*********************

24 А колкото за вас, онова, което сте чули отначало, нека остане у вас. Ако остане у вас това, което сте чули отначало, то и вие ще пребъдете в Сина и в Отца. 
25 И обещанието, което Той ни даде е това - вечен живот.
 
26 Пиша ви това поради тия, които желаят да ви заблудят; 
27 а колкото за вас, помазанието, което приехте от Него, остава във вас, и нямате нужда да ви учи някой; затова, както Неговото помазание ви учи за всичко, и е истинско, а не лъжливо, пребъдвайте в Него, както ви е научило да правите.
 
28 Дечица, и сега пребъдвайте в Него, та когато се яви, да имате дръзновение, и да се не посрамим пред Него в пришествието Му. 
29 Ако знаете, че Той е праведен, знайте, че и всеки, който върши правда, е от Него роден.


Предполагам, ще последват вашите тълкувания на тези стихове и определения на самият- мен като еди- какъв си и еди - какво си-... позната схема вече.

Писанията не са само "откровения за кой и какъв е Бог", но и редица други неща (песни на хвала към Бог, напътствия за праведен живот, съвети, предупреждения, изобличения и тнт...и тнт ).

И, според мен, Бог си има начин да говори и чрез творението Си за Самият Себе Си, както и пише брат ни Павел до римляните, както и ние в него се движим, живеем и съществуваме, както той, Павел каза на Атиняните. Бог е направил вселената за да можем да ..... тук могат да се напишат много неща, които биха зарадвали неколцина, но у вас предизвикале насмешка и постинги, започващи с "vminev, ние знаем за твоето говорене от човешкото ти озмамно сърце, но тук такива неща не се толерират.." - така че си спестяваме взаимно с моето решение да спра дотук.

***********

за край, Уочман и Тихомир, ще ви помоля да не ми вадите контекстуално измежду редовете, защото цитатът ми относно писанията е ИЗВАДЕН контекстуално - по - натам аз пиша нещо от сорта на "защото освен, че е писано....е писано и ..." - т.е. изводът е че се вадят понякога неща "частично", като трябва да се гледа много по- глобално на Божиите святи писания, които, според вас, АЗ ПРЕЗИРАМ и това е клевета.

************ простете за офтопика********
Владо.
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3336
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #16 on: September 09, 2009, 17:47:53 PM »
Quote
Писанията не са само "откровения за кой и какъв е Бог", но и редица други неща (песни на хвала към Бог, напътствия за праведен живот, съвети, предупреждения, изобличения и тнт...и тнт ).

Напътствията, изобличенията, хваленията, предупрежденията  и пр. са част от откровението за това кой и какъв е Бог. Но ако това не си го разбрал досега, то не е учудващо че имаш неадекватни представи за Бога.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 483
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #17 on: October 04, 2009, 09:28:46 AM »
Quote
Ето защо по никой начин този пасаж не дава право да се твърди, че Бог обичал всички хора и още по-малко пък еднакво. Това, което пише е че Бог е възлюбил онова, което е сътворил като творения и ред, не индивидуално, а като принципна позиция. Поради което и Бог изпраща Изкупител за да изкупи онова, което е сътворил и да се възстанови оригиналния ред във вселената, без грях.
Относно думата "космос" и тълкуването на стиха от вестта на пратеника Йоан(ес), че Бог е възлюбил творението, а не човечеството, бих искал да напиша следното :

-1- ако е така, то не виждам смисъл кръвта на Единородният да се пролива за вятъра, звездите и реките, тъй като те така, или иначе ще бъдат стопени, свити, при идването Му. Отделно е обидно и хулно спрямо Бога да се спряга жертвата Му спрямо творението, а не човечеството. А жертвата е вследствие на любовта Му, доколкото чета.
**************
-2- жертвата на Голгота е нещо невероятно драматично и велико и писанията съветват да се внимава с евентуалното `и отхвърляне, което според мен става при идеята, че жертвата е извършена за космоса, а не за човечеството, Адамовите потомци.
***************
Аз лично разбирам защо е тълкуван така този пасаж, това е тенденция. Сега на думата "космос" - тя означава не просто "вселена" с неодушевени предмети, но и "свят", като е производна на думите "космогония" (наука/ сказание за произхода на света), както и на "космополитизъм" (идеология, според която отечеството на човек е целият свят).

Така че да се твърди, че Бог е възлюбил неодушевеното, а не одушевеното, е в рязък контраст с писанията и с редица други стихове, които с удоволствие ще ги напиша в следващият си пост- отговор.

Владо.
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #18 on: October 04, 2009, 09:55:07 AM »
В контекста ясно се ограничава, че става въпрос за "този, който вярва в Него", а не за реките. Това го пише и в предния стих (15-ти) и в 16-ти.

По същия начин можеш да размислиш и за това, че в последните дни Бог ще излива от Духа си на всяка плът. Това означава ли, че котките ще пророкуват, защото и те са плът? В контекста на този пасаж е записано ясно какви ще са признаците от това - говори се за млади и стари хора.

Когато група хора са на пикник в гората и един каже - а, не може така, всички ще ядат печени картофи - това означава ли, че и дърветата ще ядат, защото е използвана дума "всички"?

В контекста на темата "всички" и "творението" става въпрос за човеците.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3336
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #19 on: October 05, 2009, 20:35:45 PM »
vminev, изтърваш детайла и пак се отплесваш да бориш вятърни мелници.

Първо, забележи какво съм написал (то не само да го цитираш ами и да видиш и разбереш какво е написаното):

Quote from: Watchman
Това, което пише е че Бог е възлюбил онова, което е сътворил като творения и ред, не индивидуално, а като принципна позиция. Поради което и Бог изпраща Изкупител  за да изкупи онова, което е сътворил и да се възстанови оригиналния ред във вселената, без грях.

Няма нищо в текста който си цитирал от мене което да ти дава право да говориш за някакви "неодушевени" творения, за звезди, реки и прочие. Това е чиста доза миневска презумпция.

Вместо това написаното говори за две неща - творения и ред. Творенията включват ВСИЧКО което Бог е сътворил. Както одушевени, така и неодушевени . Сега може би ти не знаеш, но изкуплението, което Бог прави не е само за човеците, но и за всички творения, според както е писано:

Римл. 8:19  Защото създанието с усърдно очакване ожида откриването ни като Божии синове.
Римл. 8:20  Понеже създанието беше подчинено на немощ ( Гръцки: Суетност ), не своеволно, но чрез Този, Който го подчини,
Римл. 8:21  с надежда, че и самото създание ще се освободи от робството на тлението, и ще премине в славната свобода на Божиите чада.
Римл. 8:22  Понеже знаем, че цялото създание съвокупно въздиша и се мъчи до сега.


нещо повече според тия пасажи може да се заключи, че нито реките, нито животните, нито дърветата могат да се считат за нещо неодушевено, понеже се казва, че цялото създание СТЕНЕ И ВЪЗДИША. Това разбира се е отделна тема и аз няма да се впускам в нея.

Та изкуплението на кръста не включва само човеците, но включва ЦЯЛОТО ТВОРЕНИЕ (целия космос) БЕЗ ИЗКЛЮЧЕНИЕ, защото когато човека съгреши не се казва, че другите творения също са съгрешили, но понеже бяха поставени под властта на човека, те бяха подчинени на тление и немощ заради греха на човека, според както говори и пасажа в Римляни.

Втория момент който засяга това, което Бог е възлюбил е РЕДА в творението а не само самото творение. За възстановяването на този ред на Правда и Истина умря Исус, а не за да могат "грешници спасени по благодат" да "седят на облаци и да свирят на арфи" както учи популярната християнска митология.

Та пасажа написан от Йоан (гърците са му викали Йоаннес, евреите Йоканан, българите му казваме Йоан) и вдъхновен от Светия Дух говори именно за това, че Бог е възлюбил цялото Творение и Реда в който е постановил това творение да съществува, и затова е дал своя Син, за да се започне изкуплението от виновника за греха - човека, но с ефекта на това, че цялото Творение ще се изкупи от тлението и ще престане да въздиша от теглото на греха. Пасажа е изключително ясен и недвусмислен и не дава никакво място за романтични и лирични отклонения на тема "любовно писмо от Бога към човека." още по-малко за презумпцията че Бог обичал всички еднакво, каквото е и заглавието на тази тема.

Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 483
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #20 on: October 05, 2009, 22:30:51 PM »
Чудесно. Значи остава да споделим евагелието с останалият одушевен свят (разбираемо - фауната)? Това е чудесно! Нали не го пишеш насериозно, човек?!
***********
Отпървом едно се разбира, после е виновен този, който пише истината...интересен похват. Разбира се този, който е виновен съм аз...хубаво.
***********
Естествено, че Помазаника умря единствено и само заради човека и само и единствено човека е по Негов образ и подобие. И Исус изкупва ЛИЧНО всеки един човек, като след това всеки става част от Тялото му.
От написаното от теб разбирам, че Павел откакто са се махнали люспите от очите му докато не е отишъл в Ерусалем, не е бил спасен и не е живял под благодат?! Интересно....колко много други примери има такива....

И на човека се даде власт над цялото творение и в света влезе греха и смъртта поради греха на Адам, а поради послушанието на последният Адам....тнт.

Кръвта се проля не за изкупване на космоса, защото ни очаква НОВ СВЯТ И НОВО ТВОРЕНИЕ, НОВ ГРАД СЪС САМИЯТ БОГ, но се проля заради греха на Адамовите потомци, живеещи на света, според както и пише. Пасажът, който си споменал от Павел, че творението въздиша и очаква разкриването ни като Божии синове наистина е отделна тема.

Йоен(ес) го написах, за да се подсетиш за нещо. Курсът за общообразователна грубост продължава?  :-)
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #21 on: October 05, 2009, 22:43:09 PM »
vminev,

Виждам, че не само не вникваш в това, което беше писано, но и продължваш да си измисляш неща, които не са писани, но идват от твоето сърце. Пишеш прибързано и не четеш внимателно какво е написано, но и прибавяш, че уж нещо е писано, а то не е.

Всичко това не стига, че разводнява темата, но и въпреки предупрежденията от наша страна ти продължаваш да отклоняваш нишката на темата няколко пъти.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 483
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #22 on: October 06, 2009, 15:12:19 PM »
Ами аз просто не разбирам.... В смисъл - наистина не разбирам!
Написаното горе, че цялото творение въздишало и тнт аз го тълкувам, че искате да кажете тук -

Quote
Вместо това написаното говори за две неща - творения и ред. Творенията включват ВСИЧКО което Бог е сътворил. Както одушевени, така и неодушевени . Сега може би ти не знаеш, но изкуплението, което Бог прави не е само за човеците, но и за всички творения, според както е писано:
 


че Исус е умрял и заради творенията, тъй като изкуплението касаело според вас и тях - това не го разбирам.

Пише, че Исусовата жертва е ЕДИНСТВЕНО заради греха и спасява единствено човека, не пише за никакви "творения и ред".

Какво разбирате под "творения" и какво под "ред". Къде ? Космически ...неща нещо....не разбирам.

Сега, ако не сме се разбрали, е отделно, но тук аз ....наистина не вдявам за какво МИ ГОВОРИТЕ ВСЪЩНОСТ.

Просто ми обяснете ясно и просто .
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Tavita

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 30
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #23 on: October 22, 2009, 16:28:10 PM »
Момчета, добре е да се води дискусия но нека да е на темата. Моля Ви !!!

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 483
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #24 on: October 23, 2009, 13:45:01 PM »
Ако ти виждаш "момчета", то за да не се заблуждаваш, те осведомявам, че лично "момчето Владо" (т.е.- аз) е на повече от 35г., с деца.

По принцип е редно да напишеш "Ама братя, моля ви! Засрамете се! " - и да кажеш какво точно те тревожи.

27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Tavita

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 30
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #25 on: November 07, 2009, 20:02:00 PM »
Радвам се Влади, че си татко с деца и чувствам че си щастлив от това.
Бог да благослови домът ти и всички в него.
Не мога да ви пиша засрамете си, но ми стана мъчно че темата излезе от релси и се спря дискусията. Дано за в бъдеще не се случват такива неща и да има по-малко нападки.

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 483
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #26 on: November 28, 2009, 00:23:31 AM »
Благодаря за топлите думи, нека Бог да благослови и твоят дом и семейство, тавита.

Бог да ви пази.
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

nellenceto

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 41
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #27 on: March 21, 2010, 08:02:20 AM »
Скоро си мислих върху този въпрос и въпреки, че отдавна никой не е писал по темата тук, исках и аз да се включа с моето мнение.

Според мен, Бог обича всички.. но не еднакво.
Написала съм горното изречение в тази последователност, защото мисля, че е важно да се подчертае, че Бог наистина обича всички хора, но прави разликата между вярващи и невярващи.

Ние всички бяхме грешни без изключение и няма нито един праведен между нас. Това, че Бог изпрати Исус Христос да бъде изкупителна жертва за нас, ясно говори, че Бог ни възлюби и затова искаше да ни даде шанс да имаме вечен живот. Мисля, че гръцката дума "космос" в Йоан  3:16 се използва, за да подчертае, че се има в предвид, че Христос е изкупителна жертва за всички, без изключение на някой. Не само за една или две нации, но за всеки един по лицето на земята. Христос дойде за цялото грешно творение, без значение колко хора ще се покаят. Той ни възлюби - нас грешниците.

Но също така Бог обича различно вярващите и невярващите.
Quote
Ефесяни 5:25
Мъже, обичайте жените си, както и Христос възлюби църквата и предаде Себе Си за нея.
Вярващите са наречени в Библията Христовата невяста. Христос ни обича като Негова невяста - очиства ни от греха и ни избавя от смъртта, като ни дава нов живот; дава ни Святия Дух за Утешител; общува с нас, като ни изобличава и насърчава всекидневно.
Нарича ни още синове и дъщери и се отнася към нас като с такива.
Quote
2 Коринтяни 6:18 и ще ви бъда Отец,
и вие ще Ми бъдете синове и дъщери",
казва всемогъщият Господ.

Това са само няколко елементарни примера за това, че Бог има специално отношение към вярващите.

Докато невярващите ги обича до толкова, че им е показал милост. (която за съжаление те отхвърлят)
Тях Христос не може да обича с обичта, която има към Неговата невяста, защото те са нечестиви и живеят в тъмнината.

А относно вярващите, мисля, че Той обича вярващите еднакво. (като тук наблягам, че имам предвид истински вярващите, а не тези, които ходят на църква, а не са новородени.) Да, вярно е, че Той използва Авраам, Моисей, Давид, Йосиф и много други, по специален начин и беше ги отредил да играят голяма роля докато се пишеше християнската история. Той намери в тях благоволение, но не защото те бяха нещо по различно от другите, не защото ги обичаше с обич по-голяма от обичта ти към теб или мен, а просто защото защото така беше решил.  Може би Бог използва един вярващ за по-велики дела, а друг за по-малки. Бог работи в живота на всеки един от нас вярващите по различен начин, но това не означава, че ни обича повече или по-малко. Както се казва всички сме части от Христовото тяло - няма по важна или по-маловажна част.
 
Христос казва в Матеи 25:14-30 притчата за талантите .. На всеки господаря на земята даде различни таланти, но не се казва, че е обичал единия повече и затова му е дал повече таланти. По същия начин и Бог ни използва за различни дела в историята на този свят. На едни дава да изведат Израилския народ от египетско робство, на други да бъдат царе, на трети да пасат овце или просто да се грижат за дома си и децата си. На всеки според способностите му. Христовите ученици и първите християни имат голяма заслуга за разпространението на евангелието. Значи ли това, че Бог тях обича повече от мен и теб? Не мисля. Не мога да си представя също, че Бог обича повече или пък по-малко мен от някои друг вярващ. Мисля, че за Него всяко едно агънце Му е еднакво скъпо. Казва се, че остави 99те и отиде да намери изгубеното..
Щом един баща обича децата си еднакво, колко повече всемогъщия Бог трябва да обича нас!

Вярно е също, че има различни типове вярващи, ако мога така да ги нарека. Не всички са еднакво силни във вярата, и не всички търсят Божиите пътища по еднакъв начин. Бог не благоволява в това, когато някой не върши волята му и не слуша гласа Му. Но както ни казва Исус в притчата за талантите, всеки ще получи заслуженото си, когато се върне господарят на нивата.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3336
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #28 on: March 21, 2010, 13:12:35 PM »
здравей nellenceto,

добре е че си разсъждавала по темата, но стъпваш на твърде много презумпции при изграждането на разсъжденията си. Необходимо е да подкрепяш твърденията си с Писанията, защото в противен случай не знае от кой източник са дошли изводите ти.

Преди всичко Бог наистина прави разлика между  праведен и неправеден. Термина "вярващ и невярващ" не е така добре дефиниран в Писанията, както праведен и неправеден и често води до объркване. Защото Писанието свидетелства за мнозина, които са повярвали но са останали нечестиви в сърцата си. А това днес май го има повече от всякога.

Нека сега обърна внимание на някои от презумпциите на които стъпваш.

Quote
Ние всички бяхме грешни без изключение и няма нито един праведен между нас.

Дали това е вярно? Ето няколко пасажа в опровержение на подобна теза:

Мат. 1:19  А мъжът й Йосиф, понеже беше праведен, а пък не искаше да я изложи, намисли да я напусне тайно.

Марк 6:20  защото Ирод се боеше от Йоана, като знаеше, че той е човек праведен и свят, и го пазеше здраво; и когато го слушаше, вършеше много неща, и с удоволствие го слушаше.

Лука 2:25  И ето, имаше в Ерусалим един човек на име Симеон; и тоя човек бе праведен и благочестив, и чакаше утехата на Израиля; и Святият Дух беше в него.

Лука 23:50  И ето, един човек, на име Иосиф, който беше съветник, човек добър и праведен,

Деян. 10:22  А те рекоха: Стотникът Корнилий, човек праведен и който се бои от Бога, и с добро име между целия юдейски народ, биде уведомен от Бога чрез един свет ангел да го повика у дома си и да чуе думи от тебе.

Нарочно взимам пасажи само от "новозаветните" книги, защото ако трябва да извадя от Писанията пасажите, които говорят за праведния цял ден няма да можем да ги изчетем. Както виждаш Святия Дух свидетелства, че тези хора са били праведни - как казваш ти че няма нито един праведен човек?

Може би стъпваш на пасажа от Римл. 3 гл:

Римл. 3:10  Както е писано: - "Няма праведен ни един;
Римл. 3:11  Няма никой разумен, Няма кой да търси Бога.
Римл. 3:12  Всички се отклониха, заедно се развратиха; Няма кой да прави добро, няма ни един".


По отношение на този пасаж има поне три неща, които трябва да знаеш. Първото е че това е цитат от Пс. 14:1-3. Ако обаче отидеш и прочетеш Пс. 14 ще видиш, че думите "няма праведен ни един" там просто ги няма:

Пс. 14:1 Безумният рече в сърцето си: Няма Бог. Поквариха се; сториха развалени дела; Няма кой да прави добро.
Пс. 14:2  Господ надникна от небесата над човешките чада За да види има ли някой разумен, Който да търси Бога.
Пс. 14:3  Всички се отбиха от пътя, заедно се развратиха; Няма кой да прави добро, няма ни един.


Второто нещо, което трябва да знаеш за този пасаж е че той е единствения, който твърди подобно нещо. Сиреч - няма втори който да потвърди това твърдение. Напротив, както посочих по-горе има пасажи, които доказват недвусмислено, че има праведни хора. В Писанието НИКОГА не се вади учение от един единствен пасаж, винаги трябва да има ПОНЕ ДВА за да се установи принцип или учение.

Третото нещо е, че този пасаж трябва да бъде разглеждан в контекста си, а не както масово се прави - вади се от контекста и се прави цяло учение от него. Ако се разгледа контекста на цялата Римляни 3 глава, ще се види много ясно какво означават тези думи - те означават, че нито един не се оправдава чрез делата на закона и в този смисъл "няма праведен ни един" прочетен и разбран в своя контекст означава - че няма нито един, който да става праведен чрез делата на закона, което е напълно вярно и в хармония с останалата част от Божието Слово. Докато така извадени извън контекста им тези думи директно противоречат на безброй много пасажи от Писанията.

И така, когато премахнем тази презумпция ще разберем много по-добре Йоан 3:16, а няма да продължим с нови презумпции както ти си направила:

Quote
Това, че Бог изпрати Исус Христос да бъде изкупителна жертва за нас, ясно говори, че Бог ни възлюби и затова искаше да ни даде шанс да имаме вечен живот. Мисля, че гръцката дума "космос" в Йоан  3:16 се използва, за да подчертае, че се има в предвид, че Христос е изкупителна жертва за всички, без изключение на някой.

Нека да погледнем в книгата на пророк Исая и да видим какво той казва за изкупителната жертва:

Ис. 53:10  Но Господ благоволи той да бъде бит, предаде Го на печал; Когато направиш душата Му принос за грях, Ще види потомството, ще продължи дните Си, И това, в което Господ благоволи, ще успее в ръката Му.
Ис. 53:11  Ще види плодовете от труда на душата Си и ще се насити; Праведният Ми служител ще оправдае мнозина чрез знанието им за Него, И Той ще се натовари с беззаконията им
Ис. 53:12  Затова ще Му определя дял между великите, И Той ще раздели користи със силните, Защото изложи душата Си на смърт И към престъпници биде причислен, И защото взе на Себе Си греховете на мнозина И ходатайства за престъпниците. 


Сега обърни внимание на подчертаните думи, защото в тях има нещо, което християните най-често пропускат. Първо забележи, че този пасаж безспорно говори за Месията и за Неговата изкупителна смърт. Второ забележи какво се казва, че със своята изкупителна смърт Той "взе на Себе Си греховете на мнозина". Виждаш ли какво учи Божието Слово - не казва ВСИЧКИ, а МНОЗИНА. Защо тогава християните твърдят, че става въпрос за ВСИЧКИ? Защото така са научени и не са изследвали Писанията, но говорят папагалски и по инерция.

Ето защо когато видим Йоан 3:16 като изпълнение на пророчеството в Ис. 53 глава - ние по никой начин няма да си помислим, че "космос" означава - всички хора. Но имайки предвид, че "космос" - това в Божието уникално творение с цялото многообразие в него, то става пределно ясно, че Бог е възлюбил всичко което е създал, като уникални видове, а не всеки един човек или всяка една тревичка или всяка една риба поотделно. Ето защо Бог държи да има изкупени "от всеки народ, и от всичките племена, люде и езици" /Откр.7:9/ - защото те са представител на Божието уникално творение. Ако се схване този принцип на изкупване на хора от всеки вид, език народ, племе, всяка една етническа уникалност - ще видим много ясно, че Бог държи да запази видовете, също както направи и при потопа с Ноевия ковчег. В този и само в този смисъл Бог е възлюбил света - сиреч онова което е създал като разновидност, а не всеки един по отделно.

Нека се спра и на друг пасаж, който обърква християните да си мислят, че всички, а не мнозина са изкупени:

1Йн. 2:2  Той е омилостивение за нашите грехове, и не само за нашите, но и за греховете на целия свят.

Тук мнозина биха скочили, че това означавало, че Христос е изкупил всички и то само защото никога не са изследвали как думите "целия свят" се използват в Писанията. Нека да видим как:

Мат. 16:26  Понеже какво ще се ползува човек, ако спечели целия свят, а живота си изгуби? Или какво ще даде човек в замяна на живота си?

Може ли дори теоретично да приемем, че човек може да спечели целия свят в този абсолютен смисъл на думата в който на мнозина им се иска да вярват, че се е използван в Писанията? Категорично не. Дори Бог не спечелва "целия свят" в този абсолютен смисъл, защото мнозина ще погинат.

Йоан 12:19  За туй фарисеите рекоха помежду си: Вижте, че нищо не постигате! Ето, светът отиде след Него.


Дали целия свят отиде след Исус? Никак - това, което се има предвид, е че мнозина, хора от всякакъв вид, племе израилево и социално положение отидоха след Исус.

Римл. 1:8  Най-напред благодаря на моя Бог чрез Исуса Христа за всички ви, гдето за вашата вяра се говори по целия свят.

Дали индианците от Перу, аборигените в Австралия и пигмеите в Африка са говорили за вярата на римляните? Ни най-малко. Израза "целия свят" не се използва в абсолютен смисъл и не означава "абсолютно всички хора".

Другия важен момент на който искам да се спра е значението на думата "изкупление". Тази дума има юридически смисъл и означава откупване на дълга на даден човек. Когато има откупване, сиреч дълга е платен - то съдията не може да осъди повече длъжника, защото дълга вече е платен, без значение от кого.

Ако кажем, че Христос е умрял за всички хора, т.е изкупил е греховете на абсолютно всички човеци, то това означава, че абсолютно всички човеци ще влязат във вечността и никой няма да погине. Това е защото, ако техния грях е платен вече - те няма за какво да бъдат осъдени. Това дали вярват или не не променя факта, че дълга е платен.

Да вземем един конкретен пример. Даден човек има много дългове и трябва или да ги изплати или да влезе в затвора. Някой благодетел обаче отива и плаща за неговия дълг, като с това документа за дълга е унищожен, защото дълга вече не съществува. Дали този човек вярва, че неговият дълг е платен или не, това не променя факта, че юридически той е чист от своя дълг, просто някой го е платил, това не зависи от вярата или от неверието му, а от ФАКТА, че дълга е НАИСТИНА платен. Съдията съди според фактите, а не според вярата на подсъдимия в тези факти.

Ако Христос е изкупил греховете на всички, то без значение дали някой вярва или не, то греха му е платен и той не е виновен за нищо пред Бога. Затова и в съдния ден Бог няма да може да го осъди за нищо, защото този съд вече е паднал върху Исус. Бог не е неправеден да съди ДВА ПЪТИ за същия грях. Това е изцяло юридически казус, а не набожно-религиозна практика както мнозина приемат изкуплението.

Ето защо в никой случай не може да се каже, че Христос е платил за греховете на абсолютно всеки човек, който някога е ходил или ще ходи по земята. Но както казва и пророк Исая, Той "взе на себе си греховете на мнозина"

По този начин цялата теория, че Бог обичал всички хора, че даже еднакво - напълно пада. Бог обича само и единствено праведния. Обаче трябва да се има предвид, че Бог не гледа както човек гледа - а именно от гледна точна на определения момент във времето. Бог гледа целия път на човека от началото до самия му край и всеки един, който в определен момент се обръща към правдата и остава в нея е третиран като праведен и възлюбен. С други думи, ти можеш да виждаш пропаднал грешник в своя съсед, но ако след 20 години той се обърне завинаги към правдата, Бог го знае това и той е възлюбен и Христовото изкупление и Божията любов са върху него.

Quote
Значи ли това, че Бог тях обича повече от мен и теб? Не мисля. Не мога да си представя също, че Бог обича повече или пък по-малко мен от някои друг вярващ. Мисля, че за Него всяко едно агънце Му е еднакво скъпо. Казва се, че остави 99те и отиде да намери изгубеното..
Щом един баща обича децата си еднакво, колко повече всемогъщия Бог трябва да обича нас!

Ето още една серия от презумпции. Ти казваш, че не можеш да си представиш, че Бог обичал повече един вярващ от друг. Разбира се че може, Писанието го доказва. Ние не трябва да се водим от нашето можене или неможене да си представяме разни неща. Трябва да се водим от Божието Слово.

Йоан, беше ученикът когото Исус  обичаше - никога ли не си чела това? Нима Исус не обичаше и другите ученици? Обичаше ги, но имаше специално отношение към Йоан, това показва че той беше възлюбен повече то тях.

И защо пак стъпваш на презумпцията, че "един баща обича децата си еднакво" - ти била ли си баща, че да знаеш? Но дори и а си била, това пак не означава че знаеш. Защо християните не взимат поука от Творенията, които Бог е създал. Има ли в природата ДВЕ ЕДНАКВИ НЕЩА? НЯМА! Дори сред трилионите по трилиони СНЕЖИНКИ - НЯМА ДВЕ ЕДНАКВИ. Бог не е Бог на еднаквите и равните неща. Няма такова нещо като еднаква любов и равна любов, това е идея на комунистите. При Бога НЯМА РАВЕНСТВО В НИЩО, крайно време е християните да изтрезнеят от комунизма в умовете и сърцата си.

Яков - еднакво ли обичаше синовете си? Исаак еднакво ли обичаше синовете си? Дори Ревека, която е майка имаше благоволение към Яков повече отколкото към Исав. Няма еднаква любов! Това с еднаквостта и равенството е пълна утопия и по никой начин не се съвместява с Писанията.

Ако Бог е вързан в това да обича всички еднакво - то КЪДЕ Е НЕГОВИЯ СУВЕРЕНИТЕТ? Бог е Бог и прави все що Му е угодно и никой не може да му каже: Що правиш. Защо не обичаш еднакво. Бог не е вързан от идеята за равенство и еднаквост, напротив Бог е Бог на многообразието и различията, и това напълно се доказва от факта че няма нито две еднакви снежинки, нито две еднакви тревички.

Всеки който не се е очистил от този комунистически квас за равенство ще бъде измамен от Антихриста, защото именно духът на антихриста стои зад идеята за равенство.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

IvanQS

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 149
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #29 on: March 21, 2010, 15:03:52 PM »
 
Преди известно време  беше обсъждана подобна тема виж
 http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=198.msg1738
Бог е най големия ни враг и приятел

Естествено не може да люби тези ,които мрази.
Псалми 91:14
Понеже той е положил в Мене любовта си, казва Господ, Затова ще го избавя; Ще го поставя в безопасност, защото е познал името Ми.