Author Topic: Бог обича ли еднакво всички?  (Read 34754 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tavita

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 30
Бог обича ли еднакво всички?
« on: August 30, 2009, 20:03:05 PM »
След доста дълго време на отсътвие - Привет отново !!!
Този въпрос предполагам че вълнува всички. Задавам го и очаквам да прочета доста и различни виждания.

Според златния стих
Иоана: 3:16 Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот:
Бог обича целият свят и всичко което е в него.
Това за мен означава, че Той ни обича еднакво.
Но знаем че, Исус обичаше Йоан, Петър и Яков повече!?!?

 


Tavita

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 30
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #1 on: August 30, 2009, 20:05:12 PM »
Извинявам се че думата - обича ли -  се е сляла.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #2 on: August 30, 2009, 20:11:19 PM »
Има и друг пасаж, в който се казва, че Бог мрази нечестивия.

Святият Дух е внушил използването на различни думи за "любов". Тази, която е към всички е думата "агапе". Тя няма общо с приятелската любов.

Накратко отговорът е -- Бог не обича еднакво всички с приятелска любов (апостолите бяха наречени приятели, когато им говореше насаме, а не както днес хората казват, че "бог ни е приятел на всички"). Бог обича всички с любовта, която на гръцки е с думата "агапе", поради писаното в Словото. Тази любов донякъде може да се опише с желание да се спасят всички нечестиви, но отношението към тези нечестиви в момента е омраза, тъй като Бог ненавижда греха, както и този, който го върши.

Според пасажа в Йоан 3:16 не пише, че Бог обича еднакво всички с приятелска любов. Мнозина повярваха в Исус, но Той нарече приятели само определени хора. Мнозина от Израел вярваха в Бога, но Бог общуваше най-близко само в Мойсей. Не случайно и съдът накрая ще бъде според това кой какво е вършил. Няма на всеки да се даде еднаква награда.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3198
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #3 on: August 31, 2009, 11:50:51 AM »
Quote
Според златния стих
Иоана: 3:16 Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот:
Бог обича целият свят и всичко което е в него.
Това за мен означава, че Той ни обича еднакво.
Но знаем че, Исус обичаше Йоан, Петър и Яков повече!?!?

Аз бих искал да обърна внимание на някои некоректности в изказването и изводите.

1. Няма златни стихове в Библията, цялото Писание е точно толкова истинно и вдъхновено и никой стих не е златен или специален. Това със златните и специалните стихове е измислено от човеци и би било по-полезно да се оставим от всичко измислено от човеците.

2. Не трябва да си правим презумпции относно това какво означава "света" в този пасаж, но трябва да изследваме значението на тази дума в Писанието за да видим какво се има предвид.

Думата "космос", която е използвана в Йоан 3:16 има доста широко значение и се употребява в различен смисъл на различни места. Самата дума означава най-вече "уредбата на вселената" и говори за това, което Бог е сътворил като творения и ред във вселената.

Ето защо по никой начин този пасаж не дава право да се твърди, че Бог обичал всички хора и още по-малко пък еднакво. Това, което пише е че Бог е възлюбил онова, което е сътворил като творения и ред, не индивидуално, а като принципна позиция. Поради което и Бог изпраща Изкупител за да изкупи онова, което е сътворил и да се възстанови оригиналния ред във вселената, без грях. Всеки който наистина откликне на посланието на Изкупителя и повярва в Него, няма да загине, но ще има вечен живот. Всички останали ще загинат.

Това е значението на Йоан 3:16 - няма никакви намеци за еднакво възлюбване на всички човеци. Това е американската версия на евангелието не е Господната версия. Затова пазете се от американския квас.

От друга страна Исус не само че имаше любими ученици и предпочиташе едни повече от други (като Яков, Петър и Йоан), но дори Йоан беше известен с "ученика, когото Исус обичаше". Сега думата за "обичаше" не е "филео" както някои биха предположили и с което биха си обяснили пасажа, че Исус е имал по-близки приятелски отношения с Йоан, но думата е "агапе" точно същата която е използвана в Йоан 3:16. Това би трябвало още повече да обърка хората, които си мислят, че Бог обича всички, още повече пък и еднакво.

Идеята за еднаквост и равенство не е Божия идея. Няма АБСОЛЮТНО НИЩО ЕДНАКВО ИЛИ РАВНО във вселената, която Бог е сътворил. Дори при снежинките които са трилиони по трилиони няма две еднакви. Може би някой ще си спомни лозунга "братство, равенство, свобода" - това не е християнски лозунг, а комунистически. Ето защо не бъркайте идеите на комунизма с Бога и Божието Слово.

Ето още няколко пасажа за размисъл за възлюбването:

Йоан 13:1  А преди празника на пасхата, Исус, знаейки, че е настанал часът Му да премине от този свят към Отца, като беше възлюбил Своите, които бяха на света, до край ги възлюби.

Интересно, тук се казва, че е възлюбил Своите, които са били в света. За останалите нищо не се казва.

Ето и условието да бъде някой възлюбен:

Йоан 14:23  Исус в отговор му рече: Ако Ме люби някой, ще пази учението Ми; и Отец Ми ще го възлюби, и Ние ще дойдем при него и ще направим обиталище у него.

Тук ако и Йоан да беше записал в 3:16 че Бог е възлюбил света (в минало време) в 14:23 казва, че при определени условия Отец ЩЕ ВЪЗЛЮБИ (бъдеще време) определени хора (не всички). Това ясно показва, че в 3:16 не се говори в абсолютно а в принципно положение. Т.е не се има предвид, че всички хора в света са възлюбени, защото ако се имаше това предвид 14:23 става абсурдно като твърдение.

И накрая като увещание: Отърсете се от наученото от църковната инерция, християнски касетки, книжки, както и от проповедите които са заквасени с тази инерция. Позволете на Писанието да дефинира само значението на термините и думите и не заемайте дефиниции от вече наученото по църквите. Изследвайте всяка дума в Писанието с отношение да бъдете научени, а не с отношение да си докажете онова, което вече сте си намислили че искате да докажете. Няма по-смъртоносен път от последното. Цялото християнство е опито от виното на Вавилон, осъзнайте нуждата си от изтрезняване и бъдете готови да започнете от начало, не оставяйте камък не преобърнат във вярата и убежденията си, докато не поставите всичко стъпило на здравите думи на Писанието. Бог да благослови онези, които биха поели по този смирен и болезнен път.


Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

constant

  • Изгонен
  • Допринасящ
  • *
  • Posts: 244
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #4 on: September 01, 2009, 22:26:45 PM »
Хмммм... Тук според не всичко е точно така.
Ако в Йоан 3: 16 светът, това е Божият ред, то със сигурност в това "за да не загине, нито един, който вярва в Него..." има много личен елемент.
Бог е загрижен за всеки, който се е запътил към ада. Загрижен е и за мен. Затова ми отвори очите за Господ Исус и ме призова към покаяние.

Защото както Бог се занимава с греха на лична основа- "който е съгрешил против Мен, него ще залича от книгата Си", така и дава благодатта Си лично, приготвена за всеки, който повярва.

Друго - за любовта филео и агапе. Какъв е проблемът, че Исус се е обърнал с агапе към Йоан, а не с филео.
Към Петър, напр. Исус се обърна три пъти с агапе и с филео заедно, след Възкресението Си.
Агапе е любовта на Бог, която е безусловната Му любов. Любовта, която дава, без да очаква, че ще й се върне. Исус имаше към Йоан филео, но много по- важното за Йоан беше, че Господ го любеше с агапе.

Не е и нищо чудно, че Исус си имаше любими ученици. Всеки учител си има любими ученици.
Но когато става въпрос за деца - никой добър баща не би си позволил да обича повече някое свое дете, от друго. Колко повече Бог, Който е единствения Добър?
Бог обича чедата си с любовта агапе, любов в която няма условности.
Няма значение, кое дете е по- палаво, по- послушно, по- глупаво, по- умно...
всички са си Негови и Той ги обича с агапе.
Даже непослушните по- ясно може би разбират Неговата любов, след като претърпят наказание от любящия Баща. (Евреите 12: 6).
Т. е. трябва да се прави разлика между бащинските, учителските и приятелските отношения на Бог към хората Си.
В бащинските Му отношения, няма любими чеда.
И това е невероятното, че всички сме различни, като снежинките :), но Бог ни обикна и изпрати Сина Си за да ни изкупи за Себе Си, без да имат значение различията ни.
А това, че всеки ще получи различна оценка на делата си накрая, не означава че Бог по- малко е обичал по- слабо оценените. А означава, че Бог е справедлив.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3198
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #5 on: September 02, 2009, 00:58:57 AM »
constant,

пак ни поднасяш поредната порция безсмислици.

Първо никъде в Библията не се говори за лично спасение, личен спасител, лична любов и прочие. Това е американско нововъведение. Там при тях всичко е лично - личен лекар, личен инструктор, личен адвокат дори личен банкер. Не е чудно, че са нарочили Исус за личен спасител.

Само дето Бога на Библията не мисли като американците. Бог е спасител на тялото, а не личен спасител. Исус идва за невяста без петно и бръчка, която е корпоративно многоличностно тяло, а не идва за всеки един индивидуално. Християнинът не е лично спасен, но той е спасен бидейки част от изкупеното тяло. Но за да го схване това човек трябва да изтрезнее от американското вино, и да започне да чете Писанията такива каквито са а не през кваса на американската религиозна култура. С който е заквасено християнството в целия свят включително и в България.

Quote
Ако в Йоан 3: 16 светът, това е Божият ред, то със сигурност в това "за да не загине, нито един, който вярва в Него..." има много личен елемент.
Бог е загрижен за всеки, който се е запътил към ада. Загрижен е и за мен. Затова ми отвори очите за Господ Исус и ме призова към покаяние.

Няма абсолютно никакъв личен елемент в думите "за да не загине, нито един, който вярва в Него..." - това е изцяло принципна позиция. Виж ако беше написано "за да не загинеш ти ако вярваш в Него" както проповядват американците щеше да има личен елемент. Но Писанието никъде няма подобни лични обръщения "Бог те обича" или "Бог ви обича" и има доста добра причина за това.

Quote
Защото както Бог се занимава с греха на лична основа- "който е съгрешил против Мен, него ще залича от книгата Си", така и дава благодатта Си лично, приготвена за всеки, който повярва.

Благодатта се дава на Тялото и се разпределя на частите според както Духа дава и както Бог благоволи според суверенния си избор. Извън Тялото няма никаква благодат за никого, именно защото спасението не е на индивидуална основа.

Quote
Друго - за любовта филео и агапе. Какъв е проблемът, че Исус се е обърнал с агапе към Йоан, а не с филео.
Към Петър, напр. Исус се обърна три пъти с агапе и с филео заедно, след Възкресението Си.

Първо въобще не пише, че Исус се обърнал с агапе към Йоан, а самия Йоан пише, за ученика когото Исус обичаше (агапе). Ако така или иначе всички са възлюбени (агапе) от Бог според Йоан 3:16 - подобно определение за "ученика, когото Исус обичаше" няма никакъв смисъл и дори представлява противоречие.

Второ агапе НЕ Е любовта на Бог, нито е безусловна любов, както мнозина повтарят папагалски. Агапе е най-обикновена и обща дума за любов също както и българската дума "любов". Ето примери:

Лука 11:43  Горко вам фарисеи! Защото обичате (агапе) първите столове в синагогите и поздравите по пазарите.

Йоан 3:19  И ето що е осъждането: светлината дойде на света, и човеците обикнаха (агапе) тъмнината повече от светлината, защото делата им бяха зли.

Йоан 12:43  защото обикнаха (агапе) похвалата от човеците повече от похвалата от Бога.



Quote
Бог обича чедата си с любовта агапе, любов в която няма условности.
Няма значение, кое дете е по- палаво, по- послушно, по- глупаво, по- умно...
всички са си Негови и Той ги обича с агапе.

Има всякакви условности в агапе, дори Исус ясно казва какво е условието някой да бъде възлюбен от Отец:

Йоан 14:23  Исус в отговор му рече: Ако Ме люби някой, ще пази учението Ми; и Отец Ми ще го възлюби (агапе), и Ние ще дойдем при него и ще направим обиталище у него.

Стига сте повтаряли папагалски заучени дефиниции. И аз някога съм ги повтарял когато бях дете и вярвах на всяка книжка и проповед, но откак оставих детинското и започнах да изпитвам и изследвам оставих се от подобни папагалщини.

Quote
В бащинските Му отношения, няма любими чеда.

Що се отнася до децата, разбира се че всеки баща си има любимци. Авраам предпочиташе Исаак, Исаак предпочиташе Исав, Яков предпочиташе Йосиф. Никой човек не може да има еднакво благоволение към двама души, пък били те и децата му, нито Бог има еднакво благоволение към децата Си. Да не говорим, че благоволението е нещо в което се израства (Лука 2:52) и някой може просто да не израстват в Божието благоволение.

Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

constant

  • Изгонен
  • Допринасящ
  • *
  • Posts: 244
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #6 on: September 02, 2009, 13:43:01 PM »
Привет :)
Библията не е писана до определен човек, а до всички хора, които търсят или са намерили спасението. За това може би ти се струва, че няма лично спасение. Но щом има лично покаяние, то значи че има и лично спасение.
Разбира се, че спасеният човек, не е някаква самостоятелна единица, ами става част от Църквата на Господ Исус Христос.
Римл. 19 : 9  Защото, ако изповядаш с устата си, че Иисус е Господ, и повярваш в сърцето си, че Бог Го е възкресил от мъртвите, ще се спасиш.
Това е лично, нали.
Още знаем, че Овчарят търси изгубената овца, като оставя 99 – те.
 И това е лично, нали.
Quote
Няма абсолютно никакъв личен елемент в думите "за да не загине, нито един, който вярва в Него..." - това е изцяло принципна позиция. Виж ако беше написано "за да не загинеш ти ако вярваш в Него" както проповядват американците щеше да има личен елемент.
Ако беше написано "за да не загинеш ти ако вярваш в Него”, би означавало, че ако вярваш в Него, ще загинеш.
Quote
Благодатта се дава на Тялото и се разпределя на частите според както Духа дава и както Бог благоволи според суверенния си избор. Извън Тялото няма никаква благодат за никого, именно защото спасението не е на индивидуална основа.
Това е вярно. Но как ти се прибави към Тялото? Не е ли чрез Божията благодат, която ти се даде, за да станеш част от Тялото?
А и Тялото се състои от Божии хора, които Бог не обезличава. Сам писа за трилионите по трилиони снежинки, сред които няма две еднакви. Ще обезличи ли Бог човеците, щом не е обезличил снежинките?
Петър говори за живи камъни, които съграждат духовен Дом. Всеки камък е различен и си има своето лице.
Quote
Първо въобще не пише, че Исус се обърнал с агапе към Йоан, а самия Йоан пише, за ученика когото Исус обичаше (агапе). Ако така или иначе всички са възлюбени (агапе) от Бог според Йоан 3:16 - подобно определение за "ученика, когото Исус обичаше" няма никакъв смисъл и дори представлява противоречие.
Прав си за това. Йоан го пише. Той е имал любовта на Своя Учител.
Но има разлика между любовта на учителя към своите ученици, която е нормално да е различна, според усърдието на учениците си, и бащинската любов. Любовта на Отец към Сина е същата като любовта на Сина към Нас, като към Негови чеда (не ученици).

Quote
Второ агапе НЕ Е любовта на Бог, нито е безусловна любов, както мнозина повтарят папагалски. Агапе е най-обикновена и обща дума за любов също както и българската дума "любов". Ето примери:
Съгласен съм. Агапе е дума, която означава любов. Но употребена по различни поводи и от определена личност придобива истинското си значение.
Например и в българския- „обичам да ям пъпеш” е едно, а „Обичам те!” е съвсем различно.
Quote
Има всякакви условности в агапе, дори Исус ясно казва какво е условието някой да бъде възлюбен от Отец:

Йоан 14:23  Исус в отговор му рече: Ако Ме люби някой, ще пази учението Ми;и Отец Ми ще го възлюби (агапе), и Ние ще дойдем при него и ще направим обиталище у него.

Тук аз не виждам различни степени на любов между Отец и чедата Му. Даже в думите на Исус, които сам цитираш има и личностен елемент, забелязваш ли?
Quote
Що се отнася до децата, разбира се че всеки баща си има любимци. Авраам предпочиташе Исаак, Исаак предпочиташе Исав, Яков предпочиташе Йосиф.
Ако ти като баща, поддържаш различно отношение, към децата си, ще береш лошите плодове, които браха тези библейски Божии мъже.
Макар, че аз не помня Авраам да е обичал по- малко Исмаил от Исаак.
Яков имаше своите причини да обича Йосиф и Вениамин повече от другите си синове. Знаят се.
Исаак и Ревека  също съсипаха мира в дома си, поради условната си любов към близнаците.
Но Бог, разбира се обърна злото в добро, поради верните Си обещанията.

Quote
Никой човек не може да има еднакво благоволение към двама души, пък били те и децата му, нито Бог има еднакво благоволение към децата Си. Да не говорим, че благоволението е нещо в което се израства (Лука 2:52) и някой може просто да не израстват в Божието благоволение.

Тук умело вмъкваш благоволението на мястото на любовта. Но това са различни неща. Един баща може да няма благоволение в злите дела на сина си, но продължава да го обича с бащинска любов и да очаква покаянието

neci_62

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 7
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #7 on: September 04, 2009, 08:38:55 AM »
Определено сум съгласен с теб Констанс простими ако съм сбъркал името ти.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #8 on: September 04, 2009, 10:11:57 AM »
evangelista?
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #9 on: September 04, 2009, 10:24:06 AM »
constant,

Watchman говори за нещо съвсем друго. Ти говориш за лична отговорност. Той говори за Божий план за Църквата, т.е. Христовото тяло.

Има доста песни, които възпяват това, че "Исус ще дойде тук за МЕН", което изобщо не е вярно. Исус ще дойде да спаси Тялото, както е писано:
Жени, подчинявайте се на своите мъже, като длъжност към Господа; защото мъжът е глава на жената, както и Христос е глава на църквата (като само Той е спасител на тялото).

А не специално за ТЕБ. Това, че определен човек участва в Тялото и се спасява ЧРЕЗ спасението на тялото, не означава, че цялото внимание на Христос е да угоди нечия прищявка, за да се спаси ЧОВЕКЪТ, но да има Господ ТЯЛО или Невяста, която да е чиста, свята (отделена) и непорочна.

Защото все пак всичко, което Бог прави е чрез Него, от Него и пак за Него. Това, че някой човек има награда покрай всичко това е следствие.

Проблемът в днешното християнство, че всичко се върти около човека, което е сатанизъм. За мнозина това е съвсем малко отклонение, но последиците са му пагубни.

Това, че Господ преглежда всеки човек и знае броя на космите на главата на всеки човек и очите му са върху всеки човек, не означава, че всичко е, заради човека. Това, че Господ знае броя на космите на главата на всеки човек, не означава, че Господ се върти около въпросния човек, защото е (човекът) много специален и му брои космите. Това означава, че Бог си преглежда творенията и знае всичко за всеки.

Ще дам един доста "бизнес" пример, от който може мнозина да се засегнат:

Когато ти отидеш да си купиш чорапи от магазина се отнасят към теб като с човек (примерно), не защото ти си много специален, а просто защото хората си вършат бизнеса. Ти си доволен, че имаш чорапи, но те не работят само за теб. Не се отнасят лично към теб, но като един от всички и всичките са важни за тях, наричани общо "клиентът". Но никъде няма да видиш записано специално при тях, че твоят чифт чорапи ще бъде направен най-добре.

Разликата е, че Бог се грижи доста повече отколкото предприемачите, но като основна идея, това е картинката, тъй като Бог прави всичко за себе си.

Бог не е личен на някого, защото Той е Бог. Нито има някой нещо лично, защото каквото и да има е отново Божие. Нито Бог е дал на някого нещо, което няма да си го поиска обратно, защото то е Негово. Ние сме само настойници на това, което ни е дадено, защото НИЩО наше нямаме. Дори и ние самите не сме свои си, но сме с цена купени.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 880
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #10 on: September 06, 2009, 21:39:20 PM »
Quote
Ще дам един доста "бизнес" пример, от който може мнозина да се засегнат:

Когато ти отидеш да си купиш чорапи от магазина се отнасят към теб като с човек (примерно), не защото ти си много специален, а просто защото хората си вършат бизнеса. Ти си доволен, че имаш чорапи, но те не работят само за теб. Не се отнасят лично към теб, но като един от всички и всичките са важни за тях, наричани общо "клиентът". Но никъде няма да видиш записано специално при тях, че твоят чифт чорапи ще бъде направен най-добре.

Разликата е, че Бог се грижи доста повече отколкото предприемачите, но като основна идея, това е картинката, тъй като Бог прави всичко за себе си.


Тишо , аз не споря за това , че християнство въртящо се само около човека и неговото добруване/според разбирането на самият човек за такова добруване/ е нещо изкривено ,неправилно .Така е , наистина.

Но това да гледаме на Господ , като на някой , който се интересува само и единствено от самият себе си , е също изкривена представа.И Го представя като някакъв егоист.

Аз знам че ти не мислиш това , но с това което си написал горе , един човек дето не е много наясно , ще си извади такъв извод.Примерът е неуместен.Бизнесменът се интересува от това да си продаде стоката и да спечели от нея.Това му е целта.Него не го  интересува кой знае колко нещо друго .
За Господ ти , аз , или който и да е , не е само част от Тялото / както клиентът  е един от многото клиенти , без голямо значение за търговеца/При търговецът емоцията липсва.

Ти знаеш притчата за блудният син.Знаеш емоцията на бащата  , когато видя синът си.Това е адекватна илюстрация.Ако сме синове , то Бог гледа на нас като на синове.За Него имеме значение , имаме индивидуалност .Въпреки че сме част от цялото тяло и Бог ни спасява ,и като тяло , то Той ни знае по име , нали?Това говори за личностно отношение .


Quote
Това, че Господ преглежда всеки човек и знае броя на космите на главата на всеки човек и очите му са върху всеки човек, не означава, че всичко е, заради човека. Това, че Господ знае броя на космите на главата на всеки човек, не означава, че Господ се върти около въпросния човек, защото е (човекът) много специален и му брои космите. Това означава, че Бог си преглежда творенията и знае всичко за всеки.


За Бог творенията/ в частност човека/ не са ,както за мен , да си прегледам доматите в градината , дали не са нападнати от бели мухи или други вредители.
Дали сме специални за Бога , не мога да кажа.Мога само да наблюдавам , какво прави Той.Той ни възлюби без причина.Това да не би да  прави нас важни?
Не разбира се.Прави Него важен.Славата е Негова.Той не прави това само за Себе си.Понеже каква нужда има Той да ни спасява?Ние имаме нужда не Той.

Това което прави за Себе си , е че възвеличава Името Си.Изявява правдата си.Справедливостта си и милоста си по един невероятен начин.Всички ще замлъкват удивени и сломени и ще преклонят коляно пред Него.
Но Той , даже от това няма нужда , понеже и без да му се прекланя някой , Той е славен и величествен повече от всичко.
Извод е , че всички отчаяно се нуждаем от това да се преклоним пред Него.Иначе животът губи смисъл.Но най важното и чудесно  е че всеки който МУ се противи , ще бъде справедливо наказан през вечността.И това е много добро..

Дали Бог ни обича еднакво , незнам.Наистина всичко във вселената е индивидуално.Със сигурност , обаче , в Него няма неправда.Тоест няма да има някой онеправдан с нещо за сметка на друг и не ще има ненавист , и завист за нещо в Божието царство , един ден.Това значи че всеки който е във Божието царство , ще се радва изцяло в Господа.
Ще има различни награди , както и хората ще имат различен достъп във вечното царство на Господ Иисус ,според това което чета във второто послание на Петър.

Но това че Бог се интересува от всеки от нас лично , както разбира се, и общо, като тяло е нещо неоспоримо.
Също както е ясно , че Бог не желае за нас зло но добро , като Неговата благост ни е подарила всичко от което се нуждаем за да живеем благочестиво.

Не казвам че спориш за повечето от тези неща , просто го пиша като уточнение по темата.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #11 on: September 07, 2009, 12:22:32 PM »
Quote
Ще дам един доста "бизнес" пример, от който може мнозина да се засегнат:

Когато ти отидеш да си купиш чорапи от магазина се отнасят към теб като с човек (примерно), не защото ти си много специален, а просто защото хората си вършат бизнеса. Ти си доволен, че имаш чорапи, но те не работят само за теб. Не се отнасят лично към теб, но като един от всички и всичките са важни за тях, наричани общо "клиентът". Но никъде няма да видиш записано специално при тях, че твоят чифт чорапи ще бъде направен най-добре.

Разликата е, че Бог се грижи доста повече отколкото предприемачите, но като основна идея, това е картинката, тъй като Бог прави всичко за себе си.


Но това да гледаме на Господ , като на някой , който се интересува само и единствено от самият себе си , е също изкривена представа.И Го представя като някакъв егоист.


Но и трябва да се има предвид, че Бог няма да даде славата си на друг. Тя си е Негова и на нас ни е дал нещо, което е просто поверено като настойници, а не собственици.

В притчата, която показва как Господарят раздава капитал за търгуване (парична стойнст "талант"), накрая си го иска обратно. После дава на тези, които са Му били угодни да управляват над определени градове, но отново не им ги дава като собственост. Господна е земята и всичко, което в нея.

Ето какво Господ иска да е разбирането ни:
7. А кой от вас, ако има слуга да му оре или да му пасе, ще му рече веднага, щом си дойде от нивата: Влез да ядеш?
  8. Напротив не ще ли му рече: Приготви нещо да вечерям, стегни се та ми пошетай, докато ям и пия, и подир това ти ще ядеш и пиеш?
  9. Нима ще благодари на слугата за дето е извършил каквото е било заповядано? [Не вярвам].
  10. Също така и вие, когато извършите все що ви е заповядано, казвайте: Ние сме безполезни слуги; извършихме само това, което бяхме длъжни да извършим.


Липсва библейската представа за "господар" и затова е трудно да се разберат тези неща. Аз се учудвам все още на отношението на жените към мъжете им (като към господари) или на млади към по-възрастни или на роби към господарите им...

...и между другото за "по-различното отношение" на Господаря отколкото на бизнес предприемача съм записал (и подчертал сега) в цитата ми.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 481
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #12 on: September 09, 2009, 13:34:25 PM »
Според мен :

любовта на Бог е част от Него- Самият, от Неговият характер и личност. Разбира се, м-у Неговата любов и Него - Самият и нашите представи има разлики, но за това ни е даден и Духа иписанията .

Писано е че Бог Е любов и че ако нямаме любов помежду си, ние не сме Негови, но стоим в тъмнина, смърт и грях (т.е.- не сме спасени).

Казано е че по любовта помежду ни света ще разпознае, че сме Негови синове, родени по обещанието, дадено в древни дни на Авраам и Сара.

Писано е, че Бог може да реши да осъди и убие някого, но да промени решението си и да даде живот на човека, или народа, към който е решил да постъпи сурово.

Според мен нещата относно любовта на Бог и този свят са свързани с личността Му и ако ще се вадят САМО и ЕДИНСТВЕНО стихове от писанията, може да се отиде в крайност , която не е редна.

Защото освен че е писано, че по своите дела сме били "деца на гнева", освен че пратеника Павел пише, че сме дразнили Бог с греховете и мерзостите си, писано е  също, че Бог даде Сина Си не просто ОТ НЯКАКВО ДРУГО ЧУВСТВО, ИЛИ ОТ-НЕМАЙ-КЪДЕ СИ, не просто защото се беше обещал и- видите ли - няма мърдане - ще трябва сегааа...няма как....казал съм вече...., но защото Той Е любов, защото в това се изрази любовта на Бог - че пожертва Сина Си и ние сега, разбирайки тази жертва и тази необяснима дан, която никой ум, разбиране, сърце, интелект, създание не може да обясни, изтълкува, тнт...ние Го любим и пазим заповедите Му и трябва да се любим помежду си.

Писано е, че който не люби не е познал Бога - следователно любовта е от изключително значение за един отделил се от света човек - той трябва да люби братството и Бога.

В това се заключава любовта, е писано - че както Той даде живота си за нас - така и ние трябва да даваме живота си за братството.

Също е писано и относно любовта в брака - че мъжа не просто "обича женичката си ", но е длъжен да се държи с нея така както и Помазаника с Невястата Си - как предаде Себе си за нея, за да я представи непорочна, умита , без петно и бръчка.

А специално за взимането на Невястата или отделният човек, бих казал, че Исус каза, че идвайки Той ще събере своите си от всичките краища на земята. Така че да, Той идва за невястата си, която е от светии по цялата земя, според писаното "Тогава двама ще бъдат на леглото, но единият ще се вземе, а другият ще се остави, двежени ще мелят заедно, но едната ще се вземе, а другата ще се остави..." и тнт.

Владо.
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #13 on: September 09, 2009, 14:48:01 PM »
vminev,

Ти пишеш отново доста неща извън темата (както писа на друго място подобни неща), но аз ти казах, че отношението към "братя" и това какво светът ще види, няма да се прояви тук във форума, защото това е публичен форум, а не осветена (отделена) Невяста на Месията.

Светът гледа братята наживо, а не форум, където пишат всякакви хора и могат да пишат едно, а да вършат друго. Целта на форума е да създаде общение между братя в усилните времена.

Виждам, че продължаваш да се връщаш отново на определена "болна тема", откакто ти беше отговорено остро, относно твоето отношение към "любовните песни" (примерно) и всичко свързано с т.нар. "любов" между братя. Явно това много те е жегнало и продължаваш да пишеш така. И то дори в теми, които нямат нищо общо с това.

Това е добре, защото означава, че нещо работи в теб и е постоянно на устата ти.

Иначе темата не е дали е Бог любов или не, а дали упражнява отношение на любов еднакво към всички и какво е това отношение на любов.

А това е наистина интересно като твои извод:
Quote
Според мен нещата относно любовта на Бог и този свят са свързани с личността Му и ако ще се вадят САМО и ЕДИНСТВЕНО стихове от писанията, може да се отиде в крайност , която не е редна.
Писанията са единственият източник да разберем за Бога.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3198
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #14 on: September 09, 2009, 15:14:50 PM »
Quote
А това е наистина интересно като твои извод:
Quote from: vminev
Според мен нещата относно любовта на Бог и този свят са свързани с личността Му и ако ще се вадят САМО и ЕДИНСТВЕНО стихове от писанията, може да се отиде в крайност , която не е редна.
Писанията са единственият източник да разберем за Бога.

Между другото в Писанията няма "стихове" - има Божиите думи, които са откровение за това, кой и какъв наистина е Бог.

Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.