Author Topic: Ако Бог ни е достатъчен, защо ни е да търсим брачен партньор?  (Read 30580 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valipeti

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 343
  • Аз Съм именно това, което ви казах че Съм!
    • Приятели в Христа
Аз, този материал съм го чел, но не искам отговор от автора му, а от теб самия! Виждаш ли разликата?

Не виждам разликата, аз съм автора.

Ако наистина по тези принципи е изграден брака ти, тогава е чудесно! Но пак не разбрах, как точно Бог ти показа, че тази жена е Неговата воля за живота и служението ти на земята? Как точно те увери, че трябва да се ожениш за нея и така да бъдете посветено семейство на Божият план? Това изясни, моля! 
Небето и земята ще преминат, но Моите думи няма да преминат!

johnny

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 293
Valipeti, какви са тези въпроси?
Не си от вчера християнин и би трябвало да знаеш, какво е Божието водителство.
Също какво общо имат администраторите и животът им с темата?
Личният пример е важен, но всеки ще отговаря лично за себе си, какъв пример е бил за другите.

В крайна сметка важното е това, което се говори дали е добро и според Словото.
Какъв беше проблема на фарисеите? Че бяха лицемери, че говореха, а не вършеха.
Ако тук пишещите лицемерстват, те ще си отговарят.
Но ние имаме заръка всичко да изпитваме и да държим доброто.

Та ти намери ли нещо, което не е добро в писаното, или ще продължаваш да си пишеш в твой стил.

В следването на Спасителя, няма и не може да има рецепти.
И аз все искам пример, рецепта, нещо практично. Но не е това начина.
Колкото по бързо го разберем, толкова по-добре.
Имаме за пример Писанията и те са достатъчни. Другото са личните взаимоотношения с Исус.

2 Тимотей 3:
16. Всичкото писание е боговдъхновено и полезно за поука, за изобличение, за поправление, за наставление в правдата;
17. за да бъде Божият човек усъвършенствуван, съвършено приготвен за всяко добро дело.

Ако и да ме убие Той, аз ще Го чакам...

Valipeti

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 343
  • Аз Съм именно това, което ви казах че Съм!
    • Приятели в Христа
Valipeti, какви са тези въпроси?
Не си от вчера християнин и би трябвало да знаеш, какво е Божието водителство.



Аз не питам сложни въпроси и ги основавам върху прочетеното в случая от конкретния материал на Валентин. Там ни се казва как да се оставим в Божиите ръце и на Божията воля за това да имаме ли брак или не - за да изпълним съвършената Божия воля. Всичко е чудесно написано, но мен ме интересува конкретното водителство, за конкретната съпруга, която Бог подарява на него. Как точно се е уверил Валентин, че точно това е съвършената Божия воля за живота му с точно конкретния човек. Например Авраам много ясно разбра Бог, когато му каза да напусне родината си и да отиде в точно конкретна земя, която му обеща. Още, също толкова ясно разбра, че трябва да пренесе Исак в жертва и никак не се усъмни, че не е разбрал добре! Искам да знам, днес как Валентин разбра ясно, че трябва да се ожени за жена си и точно това да е съвършената Божия воля за живота и служението му на тази земя. Толкова ли е труден този въпрос??? 
Небето и земята ще преминат, но Моите думи няма да преминат!

constant

  • Изгонен
  • Допринасящ
  • *
  • Posts: 244
И аз прочетох книгата на Валентин и това е една много добра книга, защото не може да остави никого безразличен. Основата й са думите на Господ- "който намери живота си, ще го изгуби; и който изгуби живота си заради Мен, ще го намери". Ако всичко е от чисто сърце- авторът далеч ще стигне.
А ако е от прикрита амбиция на собствения егоизъм- плътта го е победила със съвършен капан.
Защото има светии, които са толкова съвършени, че тежко ти, ако си близо до тях- смачкват те, понеже гледат само нагоре и не виждат къде стъпват. Това са ми притесненията.
Наистина Господ ни призовава да бъдем съвършени. И това лесно би ни подтикнало към амбицията да сме такива със собствени усилия.
Но така не става.
Пътят е друг- признанието ни, че както и да служим- пак не сме съвършени и отчаяно се нуждаем от Исус, за да поръси с кръвта Си и да пречисти грешните ни сърца, понеже са винаги далеч от Неговите стандарти.
А ако иска, нека Уочмен да сподели, съвършеният брак,сблъсква ли се с проблеми?

edna_jena

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 9
Много ми хареса материала, но аз също бих се радвала, ако Валентин сподели как Бог е действал в неговия живот и как точно е разбрал, че точно тази жена е съвършената Божия воля в живота му. Конкретно в случая как Бог му говори. Ще съм благодарна ако го направи и нека това бъде само за Божия слава!

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Виждам, че няколко човека вече задават един и същ въпрос и си помислих защо е нужен толкова този отговор.

Сетих се за това как Бог може да говори чрез магарето на Валаам. Бог, обаче, действаше по същия начин със справедливост и строгост, независимо, че говореше чрез магаре. Бог показа, че мрази сребролюбие.

Бог говореше чрез Моисей лице в лице и там показа, че мрази напускане.

Бог говореше на апостолите в плът лице в лице чрез Сина Си и там им показа, че мрази напускане и че бракът е нещо много сериозно.

Във всички тези примери стана ясно, че както и да говори Бог, това си беше Негово решение и това не помагаше особено на тези, които виждаха как говори. Не е казано Бог да е говорил повече чрез магарета, например. Но при всеки вид говорене Бог не пропусна да изяви Себе си.

Watchman каза ясно, че това е примерът, който пише от личен опит. Вие, обаче, продължавате да го питате "ами кажи как точно стана". Защо трябва да знаете всяка подробност?

Отговорът го казахте няколко пъти: "Ще ни е интересно". До там ли стига всичко? Да се споделят нещата, за да ни е интересно и да ни задоволи любопитството? До там ли стига изграждането един-друг? До това да ми е интересно да го чуя и после все едно.

Някой ще каже - "ами да видим дали наистина върши това, което говори". Аз ще попитам - от теб ли зависи наградата му или наказанието му след като видиш?

Ако видиш, че върши, ще му дадеш ли награда или просто ще ти се задоволи любопитството?

Друг ще каже - ами да видим напрактика как става. Ако не сте го видяли вече от досега написаните неща, дори и да ви каже, надали ще го видите. Пророците не видяха как "на практика" идва Месията, но Бог им изяви как трябва да ходят пред Него. Пророците не видяха много примери в поколенията, в които живееха, но пак устояха в Бога, защото се поучаваха в Неговите повеления. Мнозина днес се извиняват за това, че не могат да служат на Бога, защото нямат примери, а Словото ни дава Неговите поучения. Днес имаме примерът на Бог, който лично дойде в плът. Старовременните са имали само Закона и пак е бил достатъчен, за да се служи на Бога според Божието сърце. Днес никой няма извинение за липса на пример.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3273
Каквото е написано в книгата (материала) изяснява основни принципни неща, които е важно да се разбират и прилагат, за да може човешкото сърце да бъде в състояние и позиция да чуе от Бога, когато Бог реши да му говори по този въпрос.

Това е което е важно. Ако човек е в това състояние на сърцето, което е описано там, точните начини за това как Бог ще говори, покаже и потвърди няма да бъдат важни за него, защото Бог е този който ще избере как и по какъв начин да открие на слугата Си волята Си. Начините могат да бъдат най-разнообразни и те са описани подробно в Писанието. Но ако човешкото сърце не е в състояние на умиране за своите желания и претенции, то човек никога няма да чуе от Бога нищо, освен призива за покаяние и очистване на сърцето.

Що се отнася до мен, аз бих добавил само едно нещо, към написаното в материала и то е че човек в никакъв случай не трябва да се доверява на собственото си сърце, когато си мисли, че Бог му говори за даден брак. Човек непременно трябва да се моли и да иска ВЪНШНО потвърждение, чрез други светии (не светски човеци или плътски християни). Също така това потвърждение не трябва да бъде предизвикано или провокирано, а да бъде спонтанно, задвижено от Бога, а не от човешка провокация.

Казвам това, защото дори човек да е преживял отричането от себе си по отношение на брака и да е умрял за желанията си, плътта винаги търси повод да си върне изгубените позиции и ще се възползва от всеки сгоден случай. Ето защо трябва да сме бдителни и да не се доверяваме на личното си усещане, че Бог ни води, но да търсим и ЧАКАМЕ достатъчно на брой независими потвърждения, преди да се уверим, че самия Бог стои зад тази насока. Трябва да внимаване да не изгубим онова, което сме изработили и да осуетим Божието намерение в живота ни чрез прибързаност и нетърпение.

Няколко месеца след преживяното на написаното в книгата, аз бях уверен че имам лично водителство относно даден брак с една сестра, за която бях уверен, че е Божий човек с огромно сърце за Бога. Бях научен обаче от Бога да искам и външно независимо потвърждение, което така и НЕ ПОЛУЧИХ до ден днешен. Месеци по-късно дадената християнка отпадна от вярата, като се залюби със светски човек и започна да живее с него в блудство. Казвам всичко това за да илюстрирам от опит написаното по-горе и да покажа колко измамливо е човешкото сърце. Аз смятах, че имам безпогрешно водителство, но пак Бог ме опази, защото не съм търсил своето си, но съм мислил, че изпълнявам Неговата воля.

Съпруга придобих в Господа едва седем години по-късно (без за съм търсил жена, според като е и описано в книгата), след придобиване на опит и зрялост през годините без които не мога да си представя как въобще бих могъл да бъда съпруг и баща.

Съвършения брак освен всичко друго е и съвършеното страдание. Ако нашия Господар се усъвършенства чрез това, което пострада, то колко повече учениците Му. Ето защо Бог се грижи да ни снабди със съвършеното страдание, за да ни усъвършенства чрез него. И кое би било по-добро място за това съвършено страдание освен семейството? Именно семейството, както физическото, така и духовното. Семейството е отговорност и отговорността е страдание, а в страданието на отговорността идва растежа и зрялостта...

Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

ученик

  • Изгонен
  • Съпричастен
  • *
  • Posts: 147
Здравейте,

Този въпрос ме е смущавал дълго време. И реших да го пусна тук.
В не една тема са се дискутирали думите от Словото, че Бог ни дава сила да умъртвим плътта и да не живеем вече по старите страсти. Също се беше дискутирало, че ако човек е разведен или вдовец, по-добре да си остане сам и да не търси нов мъж/жена.

Въпросът е: С какво самотния неженен младеж е по-свят в желанието си да се ожени от разведения/вдовецът?
Или по-точно: Ако желанието на вдовец/ разведен да се ожени е греховно (и е признак на неумъртвена плът), защо това да не се счита за грях и при младежите?

И още по-конкретния въпрос: Ако един човек е ИСТИНСКИ новороден, и разпъва плътта всеки ден на кръста и пребъдва в Духа и Господ е най-голямата му любов....защо му е да търси брачен партньор?


здравей,

ето и моят опит за максимално конкретен отговор на твоите въпроси (според моите познания на писанията).

първо, ще коригирам въпроса ти така:
ако бог ни е достатъчен, защо ни е да искаме брачен партньор.
отговор: защото сам бог е казал още преди адам и ева да ядят от плода на дървото за познаване на добро и зло, че не е добре за човека да бъде сам. нещо повече, на редица места бог казва на своите хора: плодете се и се умножавайте. не ми е известно тази заповед и благословия да е била отменяна.

второ, твърденията, че видите ли винаги и при всички обстоятелства било по-добре разведен или вдовец да си остане сам са погрешни и са следствие на погрешно тълкуване на някои думи на апостол павел. напротив, само за някои хора, и само при някои обстоятелства е по-добре да останат без брачен партньор след развод или след смърт на съпруга/съпругата. при повечето хора и обстоятелства е по-добре да не остават сами.

трето, самотният несемеен мъж не е по-свят в желанието си да се ожени от вдовеца или разведения. и ако някой твърди такова нещо, той (или тя) са твърде заблудени. светостта се основава на други критерии.

четвърто, желанието на вдовец или разведен да се ожени не е греховно. никъде в библията няма и намек от такова учение. умъртвяването на плътта с нейните желания, за което става дума в писанията, не е пълно умъртвяване на плътта и на всички нейни желания, а само на онези желания на плътта, които са противни на божиите заповеди. желанието ни да се нахраним например е плътско желание, но то не е грях освен ако не се храним със забранени от бога неща.

пето, разпъването на плътта е същото като умъртвяването на плътта, за което написах по-горе. то не означава отказ от всяко плътско желание, а само от онези плътски желания, които не са угодни на бога. по същия начин, желанието на мъжа, съответно на жената, за секс само по себе си не е греховно, а става греховно ако е насочено към неподходящ обект. например ако даден мъж пожелае собствената си жена това не е грях. но ако даден мъж пожелае жена, която си има съпруг, това вече е грях в сърцето и този грях е прелюбодейство в сърцето.

чела ли си например песен на песните в стария завет? какво мислиш за написаното там? случайно ли „песен на песните“ е сред другите святи писания според теб?

не вярвай на фалшиви учения от рода на това, че сексът бил уж не за наслада, а само и единствено за размножаване. това са католически и православни измислици, които нямат нищо общо с божията воля за мъжа и жената.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
ученик,

Относно "развеждането и жененето" е добре първо да прочетеш тази тема, тъй като в текущия постинг пишеш някои смущаващи неща. Ето и темата:
http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=262.0

Иначе думите на Павел означават точно това, което пише. Вярно е, че нежененият гледа да угажда на Бога, а жененият на жена си. Това не означава, че жененият угажда само на жена си, но жененият прави това, което е световно - угажда на жена си.

Това, дали човек е сам и Христос каза, че е добро, но не е за всеки да го приеме. Едни остават сами по естество, други решават да останат сами.

Това, че Бог е казал, че е добре човекът да не е сам, е добро нещо, но никъде не се казва, че трябва винаги да бъде така. Исус не беше женен, Павел беше сам, Петър беше женен. Всички тези са показали, че това не е същността на Божието дело - да се ожени някой. Същността е познаването на Бога и Исус Христос, който е пратил.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

ученик

  • Изгонен
  • Съпричастен
  • *
  • Posts: 147
ученик,

Относно "развеждането и жененето" е добре първо да прочетеш тази тема, тъй като в текущия постинг пишеш някои смущаващи неща. Ето и темата:
http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=262.0

Иначе думите на Павел означават точно това, което пише. Вярно е, че нежененият гледа да угажда на Бога, а жененият на жена си. Това не означава, че жененият угажда само на жена си, но жененият прави това, което е световно - угажда на жена си.

Това, дали човек е сам и Христос каза, че е добро, но не е за всеки да го приеме. Едни остават сами по естество, други решават да останат сами.

Това, че Бог е казал, че е добре човекът да не е сам, е добро нещо, но никъде не се казва, че трябва винаги да бъде така. Исус не беше женен, Павел беше сам, Петър беше женен. Всички тези са показали, че това не е същността на Божието дело - да се ожени някой. Същността е познаването на Бога и Исус Христос, който е пратил.


добре, тихомире,
ще се постарая да прочета темата, към която даваш линк, от начало до край, макар че още преди да започна да пиша във форума прочетох част от нея и откровено казано, не всичко написано в нея ми се стори достатъчно библейски издържано.

ще ме улесниш в четенето на темата, ако ми посочиш точно кои от написаните от мен неща са "смущаващи" за теб -- явно някои неща, които съм написал, противоречат на твои досегашни възгледи, в които ти си напълно убеден, че са достатъчно обосновани библейски. или греша?

що се отнася до това, че не е задължително ВИНАГИ да бъде така, т.е. винаги да е по-добре за човека да не бъде сам, съм напълно съгласен с теб. но се надявам да се съгласиш, че в огромното мнозинство от случаите и до днес не е добре за човека да бъде сам.

съгласен съм и с това, че жененият/омъжената не угаждат непременно САМО на своите брачни партньори. аз и не съм твърдял нещо обратно на това.

към думите ти (цитирам) "едни остават сами по естество, други решават да останат сами" ще добява, че трети (огромното мнозинство) нито са сами по естество, нито сами решават да са сами, а с право искат и повечето от тях получават брачен партньор, включително и след развод или смърт на досегашен съпруг/съпруга. това са фактите и това е и учението на библията.

и така, кое точно те смущава в написаното от мен по-горе, ако все още нещо те смущава?

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Небиблейско е твърдението, че разведените (по всякаква причина) могат да се женят отново (освен ако си избързал и си го написал необмислено).

Това твърдение е разгледано в темата, към която съм дал референция.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

ученик

  • Изгонен
  • Съпричастен
  • *
  • Posts: 147
Небиблейско е твърдението, че разведените (по всякаква причина) могат да се женят отново (освен ако си избързал и си го написал необмислено).

Това твърдение е разгледано в темата, към която съм дал референция.


много добре познавам

първо,
стиха, в който се казва, че който напусне жена си освен поради блудство и се ожени за друга прелюбодейства спрямо предишната, и

второ,
стиха, че който се ожени за напусната прелюбодейства с нея

заради горните два стиха обаче не трябва да забравяме стиха, според който е по-добре човек да се ожени отколкото да се разпалва (поради това че няма брачен партньор) (1 кор. 7:9).

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
И трето:
[1] Или не знаете, братя, (защото говоря на човеци, които знаят |що е| закон), че законът владее над човека само, докогато той е жив?
[2] Защото омъжена жена е вързана чрез закона за мъжа, до когато той е жив; но когато мъжът умре тя се освобождава от мъжевия закон.


Жената е вързана до когато е жив мъжът й; но ако мъжът умре, свободна е да се омъжи за когото ще, само в Господа.

Явно не си чел темата, щом отговаряш така. В темата надълго и нашироко са засегнати стиховете, които цитираш заедно с контекста им в цялото Писание.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

ученик

  • Изгонен
  • Съпричастен
  • *
  • Posts: 147
И трето:
[1] Или не знаете, братя, (защото говоря на човеци, които знаят |що е| закон), че законът владее над човека само, докогато той е жив?
[2] Защото омъжена жена е вързана чрез закона за мъжа, до когато той е жив; но когато мъжът умре тя се освобождава от мъжевия закон.


Жената е вързана до когато е жив мъжът й; но ако мъжът умре, свободна е да се омъжи за когото ще, само в Господа.


все още чета другата тема.
но относно стиха от посланието до римляните, който цитираш, в този стих пише, че правилото важи за "омъжената" жена (на гръцки пише "юпандрос", което ще рече под властта на мъж), а не за онази, на която мъжът е дал разводно писмо.

освен това, горепосочените принципи изхождат от презумпцията, че съответната семейна жена е била девствена, когато се е омъжила. когато обаче една жена е била разведена или пък е блудствала преди да стане част от божия народ (а това е масовото явление в наши дни що се отнася до ново-повярвалите в бога жени), тогава нещата при с ъответните жени стоят доста по-различно.

така че, не е правилно да пренебрегваме с лека ръка принципа, че е по-добре за човека (и за мъжа, и за жената) да се ожени вместо да се разпалва. (1 кор. 7:39).

Quote
Явно не си чел темата, щом отговаряш така. В темата надълго и нашироко са засегнати стиховете, които цитираш заедно с контекста им в цялото Писание.

да, все още не съм прочел тази тема изцяло, но от това което дасега съм прочел виждам, че watchman макар и очевидно с добри намерения и с жертвоготовност да защитава истината такава, каквато и да е, не разбира много неща (и от там прави погрешни изводи), защото не познава добре редица места в библията.

Gerard

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 182
да, все още не съм прочел тази тема изцяло, но от това което дасега съм прочел виждам, че watchman макар и очевидно с добри намерения и с жертвоготовност да защитава истината такава, каквато и да е, не разбира много неща (и от там прави погрешни изводи), защото не познава добре редица места в библията.

Доста сериозни обвинения хвърляш върху Watchman. Един вид той не познава писанията но въпреки това е достатъчно безотговорен за да си позволява да пучава тях и по този начин става лъжеучител поради незнанието си. Мисля че в такива случаи е редно да се обосновеш и то доста добре аргументирано, защото иначе обвиненията ти без покритие стават клевета следователно ти клеветник. Аз лично не съм видял нищо от нещата които поучава Watchman да е извън здравите истини и принципи на словото. Не че познавам писанията добре, но мога да размисля и видя когато се говори истинно и без пристрастие по тях, благодарение и на обилните пасажи които Watchman излага в поученията си, заразлика от теб. Засега от теб съм видял само учения въз основа на някакви си твои логики, размисли и страсти без покритието на словото и обвинения хвърчащи във въздуха. Надявам се ще имаш честта да хвълриш ясна светлина върху обвиненията си защото не мисля че в този форум се толерират клеветници.
Ecc 7:3  Sorrow is better than laughter: for by the sadness of the countenance the heart is made better.
Ecc 7:4  The heart of the wise is in the house of mourning; but the heart of fools is in the house of mirth.