Author Topic: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"  (Read 26959 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #30 on: February 17, 2009, 12:09:44 PM »
Точно това е, че и в двата случая тази фраза е богопротивна. Бог нито ни обича такива, каквито сме, нито ни приема такива каквито сме.


Аз чета в Словото, че Бог мрази нечестивия. Така и пише, че сме били нечестиви и още тогава Христос е умрял за нас.

Това не означава изобщо, че ни е приел такива каквито сме. Ако беше така нямаше да бъдат пратени Божии хора да казват покайте се. И защо да се покаят? За да се спасите? Не. В наши дни всичко се опира все до личното спасение. Покайте се, защото Бог идва и ще царува с желязна тояга. Това означава и да треперим и да се боим от Него, защото Той няма да ни търпи такива, каквито сме. Ние не можем да отидем при Бога такива каквито сме.

Исая се страхуваше, че видя Бога и че щеше да умре. Трябваше ангел от Бога да очисти устата му, защото сам той каза, че е нечист. Когато Исус беше при Петър, самият Петър каза - иди си Господи, защото съм грешен човек - това е покаяние.

Когато Бог наказва син, той го наказва като син. Когато Бог наказва нечестив, той го наказва като нечестив.

Исус беше наказан като нечестив, въпреки, че Той нямаше грях, но всичко това беше, за да оправдае Бога и Словото му, а именно, че за Бог е мерзост да се оправдава нечестивия. Бог не ни оправда, когато ние не бяхме се покаяли от греховете си. Това е мерзост за Бога. Бог ни оправда, когато се покаяхме за греховете си и поради това, че Исус, Праведният, умря заради нас, защото грехът (дори и след покаяние) трябва да се накаже със смърт. Това наказание беше понесено от Исус Божия Син.

Когато бяхме нечестиви, ние щяхме да бъдем наказани като нечестиви освен ако не се покаехме за греховете си. Сега биваме наказвани като синове, които Бог обича. Когато бяхме нечестиви Бог ни мразеше, защото Той е праведен. Милостта му изработи спасение, но Бог си остава праведен.

Когато нечестивите бъдат осъдени на вечна погибел Бог пак ще си остане любов и Бог пак ще си остане милостив и праведен.


Ако някой иска да бъде приет такъв какъвто е, да потърси друг бог. Богът на Авраам, Исаак и Яков не приема никой без покаяние и съкрушено сърце.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 878
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #31 on: February 17, 2009, 12:57:31 PM »
да , така е!

constant

  • Изгонен
  • Допринасящ
  • *
  • Posts: 244
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #32 on: February 17, 2009, 20:56:40 PM »
Думите "обича" и "приема" не са синоними и нямат нищо общо!
В Римляни 5:6 пише: "Понеже когато ние бяхме още немощни, на определеното време Христос умря за нечестивите."
Бог винаги обича своето дете, дори когато е в грях. Точно поради тази любов го и наказва. Ако не го обичаше, нямаше и да го наказва. Един от методите на аказание е да дистанцираш някой до момента на неговото осъзнаване, т.е. да не го премаш, но това не означава, че не го обичаш!
Но притчата на Исус за блудния син, те опровергава.
Бащата не престана да обича блудника. И той го чакаше да се завърне. И когато го зърна, отвори обятията си за него(приемане), преди още нечестивецът да беше казал и една дума.
Бог не е човек, та да мисли като човек. Бащата не дистанцира блудния син. Той сам се дистанцира от баща си.
Докато ние хората, особено в църквата се вижда това "християнство"- дистанцираме някого, за да го накажем, да се осъзнае. И това наричаме "обич"!
Quote
Когато бяхме нечестиви Бог ни мразеше, защото Той е праведен.
Римл. 5: 6, 8, 10 а, те опровергават, Тихо.
Аз бях враг на Господ Исус, но и през ум не ми е минавало, че Той ме мрази. Напротив порази ме, срази ме, Неговата любов. Не бях си и помислял, че може да има такава любов, толкова търпелива и неизменна. Любов, за която не помагах с нищо, а потъпквах.
Ако Бог ме мразеше, аз щях да Го разбера. Щяхме да продължим да се мразим през цялата вечност.

Омразата можем да разберем, но любовта и приемането Му- никога не можем.

Савел помагаше да убият Стефан. Измъчваше Христовите. Това беше неговата изкривена любов към Бога.Няма и намек, Бог да го е мразил, обаче. Бог не ни дели на времето преди покаянието ни и след покаянието. Той ни обича винаги.

И така го говориш, сякаш твоето покаяние е твоя заслуга, твое дело. Поспри се. Покаянието е Божие дело!

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3057
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #33 on: February 17, 2009, 21:31:27 PM »
Quote
Но притчата на Исус за блудния син, те опровергава.
Бащата не престана да обича блудника. И той го чакаше да се завърне. И когато го зърна, отвори обятията си за него(приемане), преди още нечестивецът да беше казал и една дума.
Бог не е човек, та да мисли като човек. Бащата не дистанцира блудния син. Той сам се дистанцира от баща си.
Докато ние хората, особено в църквата се вижда това "християнство"- дистанцираме някого, за да го накажем, да се осъзнае. И това наричаме "обич"!

Притчата за блудния син не се отнася до езичниците, защото те никога не са били синове на Бога. Говори за някой който е СИН, но е отстъпил. Затова е и възлюбен, защото е син. Но езичниците, които не познават Бога, не са синове.

Що се отнася до дистанцирането, това е заповед на Бога, а не човешка прищявка:

2Кор. 6:17  Затова - "Излезте изсред тях и отделете се", казва Господ, "И не се допирайте до нечисто"; и "Аз ще ви приема

1Кор. 5:11  но в действителност ви писах да се не сношавате с някого, който се нарича брат, ако е блудник, или сребролюбец, или идолопоклонник, или грабител, с такъв нито да ядете заедно.

1Кор. 5:13 Отлъчете нечестивия човек изпомежду си.

2Сол. 3:14  И ако някой не се покорява на нашето слово чрез това послание, забележете го, за да не се събирате с него, с цел да се засрами.


Според твоите обяснения по-горе излиза, че Павел или по-точно Святия Дух, който дава тия инструкции проповядва "християнство".

Обич и любов са две различни неща, много различни! Липсата на разбиране относно различието им води до много объркване и много повърхностни неща и учения.

Когато Бог казва, че мрази се има предвид, че душата Му ненавижда и се гнуси от нещо или някого. Когато казва, че обича се има предвид, че душата Му предпочита, се радва на нещо или някого. Докато люби е нещо съвсем друго. Люби е когато има отношение на даване на живот. Ето защо Бог едновременно възлюби света, но мрази нечестивия. Т.е Бог ненавижда нечестивия, но е готов да му даде изкупление и изходен път към вечен живот.


Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

constant

  • Изгонен
  • Допринасящ
  • *
  • Posts: 244
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #34 on: February 18, 2009, 17:57:32 PM »

Притчата за блудния син не се отнася до езичниците, защото те никога не са били синове на Бога. Говори за някой който е СИН, но е отстъпил. Затова е и възлюбен, защото е син. Но езичниците, които не познават Бога, не са синове.
Бързо си забравил, че и ти си бил езичник, враг на Бога. Но си излязъл от тях, за да станеш син.
Притчата се отнася за грешниците, които идват да слушат Божия Син. (Лука 15: 1) На тях Христос дава надеждата за завръщане при Отец. Покаянието е завръщане, а не заминаване.
Фарисеите не можеха да приемат, че за тези долни грешници, Отец прави такова празненство. Отец би трябвало да ги мрази, а да обича тях. Понеже те Му работеха като роби през цялото време, трепереха добре, изпълняваха заповедите, живееха безрадостен живот, мразеха грешниците... И изведнъж се оказа, че Отец пренебрегна техните заслуги, а прие нечестивите без наказание. А трябваше да ги мрази- това го разбирам. А Той ги обича и прави празненство, когато се завръщат- това не го разбирам.

Оставя 99 - те послушни и тръгва рискувайки себе си, да завърне шугавата. Що не я остави на вълците- това е справедливо наказание. Защо не й удари поне два кривака по гърбината, да изкара яда си. Това е разбираемо.
А той й се радва, като я намери и вдига празненство. Е, чак пък толкоз.

За дистанцирането- нямах пред вид налагането на църковна дисциплина, за което си има правила. Имах пред вид, виждал съм християни, че и аз съм го правил- как когато някой ги огорчи, те го изолират, за да му демонстрират своята обида, дори гняв. С това искат да го накарат да се почувства виновен и да дойде за да моли за прошка. Изискваме и последната стотинка да ни бъде върната. И това лицемерие представяме пред себе си, като любов към ближния.
А истината е, че ни е страх да се конфронтираме, да не би да излезе, че и ние не сме в правота. "Святото" дистанциране е по- безопасно.
Quote
Обич и любов са две различни неща, много различни!
За мен не са толкова различни... Разделянето ти е изкуствено.
"Бог толкова възлюби...", в друг превод е "Бог толкова обикна..."

Здравейте!

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #35 on: February 18, 2009, 18:53:16 PM »
Бързо си забравил, че и ти си бил езичник, враг на Бога. Но си излязъл от тях, за да станеш син.
Притчата се отнася за грешниците, които идват да слушат Божия Син. (Лука 15: 1) На тях Христос дава надеждата за завръщане при Отец. Покаянието е завръщане, а не заминаване.
Последно за кого говориш - за езичниците, за грешните от Израел или за Божиите синове? Смесваш термините.


Quote
Фарисеите не можеха да приемат, че за тези долни грешници, Отец прави такова празненство. Отец би трябвало да ги мрази, а да обича тях. Понеже те Му работеха като роби през цялото време, трепереха добре, изпълняваха заповедите, живееха безрадостен живот, мразеха грешниците... И изведнъж се оказа, че Отец пренебрегна техните заслуги, а прие нечестивите без наказание. А трябваше да ги мрази- това го разбирам. А Той ги обича и прави празненство, когато се завръщат- това не го разбирам.
Зависи за кого говорим. Ако говорим за съгрешили синове, тях ги наказва, защото са синове.

Ако говорим за нечестиви, които не са от стадото, тогава той ги мрази. Не си ли чел какво казва Писанието:
Псалми 11:5. ГОСПОД изпитва праведния, а душата Му мрази безбожния и онзи, който обича насилие.

Разбира се, има и безбожни, които са се намъкнали помежду Божиите хора.


Quote
Оставя 99 - те послушни и тръгва рискувайки себе си, да завърне шугавата. Що не я остави на вълците- това е справедливо наказание. Защо не й удари поне два кривака по гърбината, да изкара яда си. Това е разбираемо.
А той й се радва, като я намери и вдига празненство. Е, чак пък толкоз.
Виж, че говориш за стадото, а не за езичниците. Самото съобщение започваш с теза, основана на това, че говориш за езичниците, а тук говориш за 1 от стадото. Исус говореше и с такива, които не бяха от стадото му.

Quote
За дистанцирането- нямах пред вид налагането на църковна дисциплина, за което си има правила. Имах пред вид, виждал съм християни, че и аз съм го правил- как когато някой ги огорчи, те го изолират, за да му демонстрират своята обида, дори гняв. С това искат да го накарат да се почувства виновен и да дойде за да моли за прошка. Изискваме и последната стотинка да ни бъде върната. И това лицемерие представяме пред себе си, като любов към ближния.
Ами лицемерие е точно това, че изолирането е на база лично огорчение, а не Божията правда. Исус каза да съдим справедливо. Ти говориш много правилно тук, че точно това се прави и това е изключително погрешно - "своята обида", "ги огорчи" и т.н. Тук говорим за грях против Бога. Бог не приема никого, без той да се покае. Както Бог се гнуси от такъв, така и ние трябва да се гнусим от такъв. Ако той види и се покае, тогава ще му бъде простено. Това е, което четем в Писанията. Това е любов към Бога (на първо място), а после е любов към ближния. Любов към ближния е да го изобличиш за грях, за да не погине душата му. Божият Дух винаги е изобличавал с цел завръщането на грешника при Бога. Винаги заедно с изобличението е имало и изходен път.

Quote
А истината е, че ни е страх да се конфронтираме, да не би да излезе, че и ние не сме в правота. "Святото" дистанциране е по- безопасно.
Думата "свят" означава точно "отделен" или "дистанциран". Имаме заповед да бъдем святи и да се отделим от нечисто, също и да отделим нечистите. Когато те се очистят, тогава ще влязат в стана.

Писанието заповядва да изобличаваме смело ближния си, за да не се натоварим с грях. Ние на Бога ли ще угаждаме или ще угаждаме на хората?

Quote
Quote
Обич и любов са две различни неща, много различни!
За мен не са толкова различни... Разделянето ти е изкуствено.
Това, че за теб е така нас не ни вълнува. Вълнува ни защо Бог е употребил две различни думи в различен контекст. Как така Бог мрази нечестивия и Бог толкова възлюби света?


Quote
"Бог толкова възлюби...", в друг превод е "Бог толкова обикна..."

Здравейте!
Важно е да се видят думите. В Йоан 3:16 думата произхожда от "агапе" (това е любовта, за която Watchman каза, че дава живот). Когато се каже, че някой е обикнат с приятелска любов, коренът идва от "филео". Бог няма такова отношение към нечестивия, но има омраза, което е обратното.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

constant

  • Изгонен
  • Допринасящ
  • *
  • Posts: 244
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #36 on: February 19, 2009, 17:43:50 PM »
Ами виж, Тихо, Исус не дойде само за грешните от Израел. Той дойде  за всички грешници, и особено за тези, които биха се приближили до Него, за да Го слушат.

За синовете- блудния син, не беше наказан от бащата. Той беше мъртъв.(Лука 15: 32). Беше взел наследството- искаше баща му да е мъртъв за него и той да е мъртъв за баща си. Какво наказание за мъртъв син? Всички ние бяхме такива- мъртви синове. Но когато се завърнахме- оживяхме. Изгубени, които Той намери отново. И Той ни даде правото да се наречем Негови чеда.

За това, че Господ мрази безбожния, се позоваваш на Псалм 11. И на основата на този стих, правите извода, че Господ ви е мразил, преди покаянието ви, а после ви е възлюбил. Че то така излиза, че в един момент, може Господ пак да ви разлюби. Къде е гаранцията? Бог не е такъв.
Ако не беше Божията любов, която да ни приласкае- никога нямаше да се покаем. Блудния син се завърна, защото знаеше, че баща му го обича.
В Псалм 11, става въпрос за безбожници от друг вид. Тези, които са съзнателни врагове и насилници. Те никога няма да се покаят.
Откъде знам, че няма да се покаят ли?
Виж следващия стих- наказанието над тези безбожници. Огън, сяра, изгарящ вятър- характерни за огненото езеро на вечното наказание.
Наказанието над насилниците, които искаха да унищожат възлюбения град, с всичко живо в него.
(Откр. 20)
За стадото- 99- те бяха праведниците, които не се нуждаеха от покаяние. Езичниците ги изпревариха в Божието царство, защото тези праведници уповаваха не на вяра, а на собствената си праведност.
Поздрави в Господа!




Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #37 on: February 20, 2009, 10:58:17 AM »
Ами виж, Тихо, Исус не дойде само за грешните от Израел. Той дойде  за всички грешници, и особено за тези, които биха се приближили до Него, за да Го слушат.
Трябва да бъдеш по-прецизен в говоренето си. Много от нещата си ги научил от проповедите, които си слушал, но не си ги проверил дали са така.

Когато Исус беше в плът тук на земята, Той дойде само до изгубените от Израел, както пише: Аз не съм изпратен при други, освен при загубените овце от израилевия дом.. Става въпрос за овце и то загубени. Това, което виждам е изпълнение на думите на пророка, чрез който се казва:
Ще потърся изгубената и ще върна заблудената, и ще превържа ранената, и ще подкрепя болната, а тлъстата и силната ще изтребя; с правосъдие ще ги паса.

Това нещо ще го видим и в наши дни.

Исус изпрати апостолите си в останалите места.


Quote
За синовете- блудния син, не беше наказан от бащата. Той беше мъртъв.(Лука 15: 32). Беше взел наследството- искаше баща му да е мъртъв за него и той да е мъртъв за баща си. Какво наказание за мъртъв син? Всички ние бяхме такива- мъртви синове. Но когато се завърнахме- оживяхме. Изгубени, които Той намери отново. И Той ни даде правото да се наречем Негови чеда.
Нали това стана - Исус беше наказан, заради това. Всичко в Словото води до Христос. Той е крайъгълният камък. Той е Спасителят. В тази притча се говори за отношението на Бог Отец към изгубеният си син. Има друга притча, която говори за поканените на сватбата от улиците и кръстопътищата. Всяка притча, която Господ Исус казва, съдържа дълбоки и скрити неща, относно конкретни истини. Не можеш да вземеш всяка притча и да я съпоставиш със ситуация, която на теб би ти звучала добре.

В тази притча се говори за сина, а не за външните. За външните, които не са се покорили на заповедта на Царя, има друга притча, където виждаме наказанието им. Тази притча не е за това.


Quote
За това, че Господ мрази безбожния, се позоваваш на Псалм 11. И на основата на този стих, правите извода, че Господ ви е мразил, преди покаянието ви, а после ви е възлюбил. Че то така излиза, че в един момент, може Господ пак да ви разлюби. Къде е гаранцията? Бог не е такъв.
Точно така пише, че ни е мразил преди покаянието ни, защото сме му били врагове. Сам Исус каза, че който не е с Него (а ние не сме били), той е против Него. Пише също:
Колосяни 1:21. И вас, които някога бяхте отчуждени от Него и врагове по разположение чрез злите си дела,

Проблемът е, че днес се говори за един друг бог, който приема хората и им прощава греховете ей така. Аз не чета за такъв бог в Писанията. Този Бог там изисква покаяние и е справедлив и въздава за беззаконията (Исус понесе това въздаяние). Никой човек не е опростен без покаяние. Ако беше така, то Бог би нарушил принципа си, в който казва, че е мерзост за Него да оправдава нечестивия (каквито бяхме и ние). Бог е извисил Словото си по-високо от Името си. Той не го престъпва (както правят мнозина от днешните съдии). Бог не е "над закона". Той е истинен и в Него няма никаква неправда.


Quote
Ако не беше Божията любов, която да ни приласкае- никога нямаше да се покаем. Блудния син се завърна, защото знаеше, че баща му го обича.
В Псалм 11, става въпрос за безбожници от друг вид. Тези, които са съзнателни врагове и насилници. Те никога няма да се покаят.
Откъде знам, че няма да се покаят ли?
Прочети още веднъж много внимателно какво писахме относно думите "любов", за които се говори в Словото. Ако в българския език имахме различни думи за това, би било по-ясно, но за съжаление нямаме и трябва да видим обяснението на тези думи в оригиналните текстове.

Когато нещо от Писанията не ти се връзва с това, което си бил учен, има доста голяма вероятност това, което си научил да е било грешно. Затова трябва да се изследва внимателно, както правиха беряните.

Няма безбожници от "друг вид". Това е дефиниция, която сега я измисляш, за да опиташ да заобиколиш здравите думи на Писанията. Няма къде да ходиш. Има праведни и неправедни. Има безбожници (без Бога), има хора, които са с Бога (и Бог с тях). Няма "друг вид" праведни или "друг вид" безбожници. Отделно на това има синове, които са родени от Бога, има и такива, които не са. Има такива, които са овце в кошарата, има и такива, които не са. Има такива, които не са в кошарата, но ще станат част от Божията кошара. Това са тези, които биха повярвали на думите на Божиите пратеници и биха се покаяли за нечестията си.


Quote
Виж следващия стих- наказанието над тези безбожници. Огън, сяра, изгарящ вятър- характерни за огненото езеро на вечното наказание.
Наказанието над насилниците, които искаха да унищожат възлюбения град, с всичко живо в него.
(Откр. 20)
Както споменах по-горе, трябва да си твърдо уверен в това, което говориш, тъй като мисълта ти лъкатуши между думи, които са с различно значение, но ти ги употребяваш като синоними.

Насилниците, които ще тръгнат срещу Ерусалим не са синове на Бога, още по-малко изгубени синове.

Quote
За стадото- 99- те бяха праведниците, които не се нуждаеха от покаяние. Езичниците ги изпревариха в Божието царство, защото тези праведници уповаваха не на вяра, а на собствената си праведност.
Виж внимателно думите на Исус, които цитирах по-горе - изгубените овце от Израилевия дом. За езичниците Исус казва:
Йоан 10:16. И други овце имам, които не са от тази кошара, и тях трябва да доведа; и те ще чуят гласа Ми и ще бъде едно стадо, с един пастир.

Виж каква разлика прави Исус относно кошарите (или по-точно "израилевия дом" и "не са от тази кошара").
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

byFaith

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 202
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #38 on: February 20, 2009, 13:51:09 PM »
Здравей и от мен, constant.

Фарисеите не можеха да приемат, че за тези долни грешници, Отец прави такова празненство. Отец би трябвало да ги мрази, а да обича тях. Понеже те Му работеха като роби през цялото време, трепереха добре, изпълняваха заповедите, живееха безрадостен живот, мразеха грешниците...

За фарисеите се казва, че бяха лицемери, които едно говореха, а друго вършеха. Исус каза на хората да не постъпват според делата на фарисеите. За тях не пише да са "треперели добре", нито пък да са "изпълнявали заповедите" на Господа. Грешниците може да са мразели, но не мразеха греха. Напротив, те самите бяха грешни, а на всичкото отгоре и слепи водачи, които водеха народа по грешен път.

Ако не беше Божията любов, която да ни приласкае- никога нямаше да се покаем. Блудния син се завърна, защото знаеше, че баща му го обича.

Ласкателство е неправилната дума. Освен това нямаме основание да смятаме, че блудният син е мислил, че баща му ще го приеме като син--още по-малко да е мислил, че баща му е длъжен да го приеме/обикне. Той се надяваше, че баща му ще му позволи да стане един от слугите му (а не син и наследник):

Ще стана да ида при баща си и ще му река: Тате, съгреших против небето и пред тебе; не съм вече достоен да се наричам твой син; направи ме като един от наемниците си. Лука 15:18-19

Ако ти мислиш, че Бог, понеже "е любов", е длъжен да те приема и да ти прощава греховете, от които не си се покаял, заблуждаваш се. Още по-малко Бог с лека ръка ще те приеме и ще те "приласкае" към себе си, докато още обичаш нечестието. Можеш ли да си представиш как щеше бащата да "приеме" своя син, ако примерно той се беше прибрал с две проститутки под мишница и му беше поискал още пари, за да продължи разгулния си живот?

Тази "любов", за която говориш, не е от Бога, защото Бог не обича неправдата и заповядва на своите хора да остъпят от нея. Бог не би приел или приласкал някой непокаян грешник, само и само да демонстрира "любовта" си към него. Това правят днешните пастори и проповедници, за да увеличат бройката на посетителите в църквите си и да вдигнат приходите от десятъка; а някои може би и искрено проповядват такава "любов", но не познават страха от Бога и по тази причина проповядват едно друго благовестие, което кара хората да се чувстват оправдани и удобно в греховете си, но няма да ги ползва в деня на съда.

Блудният син беше достатъчно доблестен и трезвомислещ, той осъзнаваше греха си и се срамуваше от себе си, до степен, че да признае, че не е достоен повече да бъде син. Но и той видя, че няма накъде да ходи и на какво да се надява освен на милостта на баща си. Не можеше да претендира за любов, нито да каже: "Татко, понеже ти ме обичаш, би ли ме приел обратно в своя дом?" Абсурдно е.

Относно дистанцирането, Бог се дистанцира от хората си, когато те отпаднат от правия път (а и те самите се отдалечават) и ги призовава да се върнат при него. Виж този пасаж:

4 Царе 17:14-18
14 При все това, те не бяха послушали, но бяха закоравили врата си както врата на бащите им, които не повярваха в Господа своя Бог.
15 Бяха отхвърляли повеленията Му и завета, който направи с бащите им, и заявленията, с които им заявяваше, и бяха последвали идолите {Еврейски: Суетите.} и станали суетни, и бяха последвали народите около тях, за които Господ им беше заповядал да не правят както тях.
16 И бяха оставили всичките заповеди на Господа своя Бог та си бяха направили две леяни телета, направили бяха ашери, и се кланяли на цялото небесно множество, и бяха служили на Ваала.
17 Те бяха превеждали синовете си и дъщерите си през огъня, чародействували и гадаели, и продавали себе си да вършат зло пред Господа та бяха Го разгневявали.
18 Затова, Господ се разгневи много против Израиля и ги отхвърли от лицето Си; остана само едното Юдово племе.

Ето и още пример от Исая, който е много ясен:

"Ето, ръката на Господа не се е скъсила та да не може да спаси, Нито ухото Му отъпяло та да не може да чува; Но вашите беззакония са ви отлъчили от Бога ви, И вашите грехове са скрили лицето Му от вас, та не ще да чува." Исая 59:1-2

Ако те се върнат и се смирят и потърсят лицето Му, и се покаят от греховете си, тогава Бог ще им опрости греховете и ще ги приеме. Трябва обаче да има себеосъзнаване и съзнателно обръщане към Бога, което е индивидуално решение и Бог не може да го извърши вместо човека.
Кой ще възлезе на хълма Господен? И кой ще застане на Неговото свето място?
Оня, който е с чисти ръце и с непорочно сърце, Който не е предал на суета душата си, и не се е клел на лъжа.
Той ще приеме благословение от Господа, И правда от Бога на спасението си. (Псалом 24:3-5)

constant

  • Изгонен
  • Допринасящ
  • *
  • Posts: 244
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #39 on: February 21, 2009, 12:19:39 PM »
Ами виж, Тихо, Исус не дойде само за грешните от Израел. Той дойде  за всички грешници, и особено за тези, които биха се приближили до Него, за да Го слушат.
Трябва да бъдеш по-прецизен в говоренето си. Много от нещата си ги научил от проповедите, които си слушал, но не си ги проверил дали са така.

Когато Исус беше в плът тук на земята, Той дойде само до изгубените от Израел, както пише: Аз не съм изпратен при други, освен при загубените овце от израилевия дом..
Говорех за нас, самите. Грешници, които се приближихме до Исус, за да Го послушаме.
Quote
Точно така пише, че ни е мразил преди покаянието ни, защото сме му били врагове.
Здравей, Тихомире!
Къде пише това?
Ние сме Му били врагове, Той ни е бил враг- но Той не ни е мразил.
Той ни учи да обичаме враговете си. Как допускаш, че сам Той ни е мразил??

Quote
Няма безбожници от "друг вид".
Има два вида безбожници, Бог знае кой кой е- едните, които са временно такива, те ще се покаят. От тях сме били ние.
 Има и такива, които никога няма да се покаят. Виж напр. 1 Кор. 14: 21- 23; във 22 стих- никога няма; в 23- биха послушали;

Здрасти,  byFaith!
Фарисеите мислеха за себе си, че са най- верните изпълнители на Божия закон. Те са образ на стария син от притчата.
Quote
Ласкателство е неправилната дума.
"Приласкавам" не произлиза от ласкателство. а от ласка, милувка.
Quote
Можеш ли да си представиш как щеше бащата да "приеме" своя син, ако примерно той се беше прибрал с две проститутки под мишница и му беше поискал още пари, за да продължи разгулния си живот?
Това за проститутките вече го чухме. Примерът не е подходящ. Проститутки не ходят с гладни свинари.
А аз съм бил точно такъв, когато се върнах- с душа на гладен свинар. За теб не знам.
Quote
"Татко, понеже ти ме обичаш, би ли ме приел обратно в своя дом?" Абсурдно е.
Исус разказа притчата, именно за да ни увери в това, че Бог ни обича. Да го знаем и да се върнем.

В цитата от 4 Царе, не виждам призив за завръщане. Тези закоравели хора погинаха.
За Исая и извода, който си направил съм съгласен.
Има хора, които ще чуят Божия глас и ще се върнат. Бог е скрил лицето Си от тях, но това не значи, че ги мрази. Оставил ги е, щом са възлюбили греховете повече от Него. Но ги вика да се върнат. Иначе пророкът не би викал към тях.


Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #40 on: February 21, 2009, 14:06:15 PM »
Quote
Здравей, Тихомире!
Къде пише това?
Ние сме Му били врагове, Той ни е бил враг- но Той не ни е мразил.
Той ни учи да обичаме враговете си. Как допускаш, че сам Той ни е мразил??

Обикновено гледам да пиша както пишеха Божиите мъже в посланията си - не винаги споменаваха, че нещо е цитат, но го казват в изреченията. Затова беряните проверяваха всичко казано от Павел дали е от Писанията.

Колосяни 1:21. И вас, които някога бяхте отчуждени от Него и врагове по разположение чрез злите си дела...

Това да обичаш враговете си Господ го говори от закона, където е писано това как трябва да стане на дело. Интересното е, че това е отново онази любов, за която се говори, че дава живот (която още не си схванал като значение), а не за приятелска любов.

Ето какво казваше този, който беше по сърцето на Бога (а Бог не се променя и критерият за това кой е по сърцето му не се променя):
Псалм 139
Не мразя ли, Господи, онези, които мразят тебе? И не гнуся ли се от онези които се подигат върх тебе? Съ съвършена ненавист ги ненавиждам: За неприятели ги имам.


Съвършена ненавист. Как звучи само! Аз НИКОГА не съм чул това да се пее на песен. Днешното хуманистично "християнство" никога няма да позволи това да се пее -- в такъв момент се вижда кой обича Словото на Бога и кой обича само определени пасажи, които пасват на времето, в което живее и на културата, в която живее (останалите биват изхвърляни).




Относно 1 Коринтяни 14:21-23 аз чета:

  21. В закона е писано: "С други езици и с други устни ще поговоря на този народ; и нито така ще ми послушат, казва Господ."
  22. За това езиците са белег, не за тези които верват, но за тези които не верват; а пророчеството е, не за тези които не верват, но за тези които верват.
  23. И тъй, ако се събере всичката църква наедно и всичките наченат да говорят по незнайни езици, а влезат простаци или неверни, не ще ли да рекат че вие сте полудели?


Аз виждам да се говори за езиците, а не за това дали някой някога би повярвал.


Quote
Фарисеите мислеха за себе си, че са най- верните изпълнители на Божия закон. Те са образ на стария син от притчата.
Това от Словото ли го видя или човек ти го показа? Исус каза, че те не са от Неговите. В притчата бащата говори на сина като към свой син, който е в дома на баща си.

Quote
А аз съм бил точно такъв, когато се върнах- с душа на гладен свинар. За теб не знам.
Тогава защо говориш други неща, а още по-лошо - говориш неща, които ги казваш, че са "християнски", а те не се подкрепят от Словото.

Quote
Исус разказа притчата, именно за да ни увери в това, че Бог ни обича. Да го знаем и да се върнем.
В текущия постинг отново показваш неразбиране за думата любов. Първо обърни внимание на това, което писах относно омразата (съвършената омраза) и как Бог се отнася, как Божиите мъже са се отнасяли. Тогава размисли добре за това какво се прави днес и дали ти би изпял този Псалм 139 с тези думи.

Ако кажеш - не, тогава се замисли дали изобщо основата, на която стъпваш е Израилевия Камък.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3057
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #41 on: February 21, 2009, 20:33:28 PM »
constant, вземи си превода на "Верен". Той не че е много верен, но в това отношение са положили усилия да внесат яснота, а именно разделили са всички думи където се използва "агапе" и са ги превели с любя, а всички места където се говори с "филео" са го превели обичам. Филео и агапе нямат нито общ корен дори, нито имат общ лексикален произход. Това са две напълно различни реалности.

Ето защо в Писанията любя и обичам не са синоними, както е в българския език. Говори се за различни неща. Ако искаш да разбираш Божието учение е крайно време да се задълбочиш в тия неща и да не караш по инерция.

Противоположното на любовта не е омразата, а себичността. Омразата е противоположното на обичта. Последните две са свързани с душата и нейната способност да харесва, да се привързва, да предпочита, да изпитва емоции. Любовта няма нищо общо с емоциите. Любовта е отношение и мотивация и се изразява чрез решенията и мотивите зад тях, не чрез емоциите и предпочитанията.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

constant

  • Изгонен
  • Допринасящ
  • *
  • Posts: 244
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #42 on: February 23, 2009, 12:25:00 PM »
О, да би убил безбожните, Боже! Отдалечете се от мен кръвожадни мъже. Защото те говорят против теб безбожно и враговете Ти вземат името Ти напразно. Да не мразя ли Господи, онези които мразят Теб? Да не се ли отваращавам от онези, които се надигат против Теб? Мразя ги с крайна омраза, станаха ми врагове. (Пс. 139: 19- 22)

Ами пей тази песен, Тихо. Кой ти пречи?
Безбожните са достойни за омраза!
Но има въпроси: Познаваш ли тези, които Бог отхвърля за съд и за вечно наказание? Защото Давид ги познаваше. Те бяха врагове на Бог и на Неговия старозаветен народ. Бяха убийци и насилници, жадни за кръв.
Давид имаше заповед да воюва с тях и да ги убива. Ти имаш ли такава заповед? Или просто мислиш да мразиш тихичко, без да си цапаш ръцете. Омраза в песенна форма.
Друг въпрос: имаш ли чистото сърце на Давид, за да мразиш с омраза подобна на Божията? Без грях в нея? Знаеш ли вече тези, които Бог е отхвърлил за съд, за да мразиш точно тях?
Представям си как благовестваш- мразя те, със съвършрна ненавист, човече, както Бог те мрази в момента. Но ако се покаеш ще те заобичам (възлюбя)- ти знаеш как е правилния термин.
И кой ще ти повярва, ако си такъв?
Не, омразазата на Давид и омразата на Бог, бяха срещу враговете, които със замисъл и план искаха да унищожат Божия народ- Израел.
Днес Христос иска да обичаме враговете си и да се молим за тях.
Можем ли да приемем това? Хммм...

За 1 Кор. 14 гл. очаквах да влезеш малко по- навътре.

За фарисеите, че са образ на стария син, погледни Лука 15: 1, 2
..............................................................................................
Уочмен, благодаря ти, за поясненията и за съвета!
По версията Верен: "Защото Бог толкова възлюби света, че даде..."
Това е агапе, нали? Няма филео, няма ненавист...а се отнася за света- за хора чужди на Бога.

Римл. 5: 8 "Но Бог доказа Своята любов към нас в това, че когато бяхме още грешници, Христос умря за нас."
Това е агапе!
Но Той трябваше да ни мрази, понеже още бяхме непокаяни. Трябваше да изчака, да му докажем първо ние, че ще се покаем, та тогава евентуално да ни възлюби...
Здравейте!

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3057
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #43 on: February 23, 2009, 12:38:18 PM »
Quote
Уочмен, благодаря ти, за поясненията и за съвета!
По версията Верен: "Защото Бог толкова възлюби света, че даде..."
Това е агапе, нали? Няма филео, няма ненавист...а се отнася за света- за хора чужди на Бога.

Май нещо не си разбрал. Да там е агапе и ИМЕННО затова че не е филео може да ИМА ненавист и омраза.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: "Бог ме обича/приема такъв какъвто съм"
« Reply #44 on: February 23, 2009, 12:55:48 PM »
О, да би убил безбожните, Боже! Отдалечете се от мен кръвожадни мъже. Защото те говорят против теб безбожно и враговете Ти вземат името Ти напразно. Да не мразя ли Господи, онези които мразят Теб? Да не се ли отваращавам от онези, които се надигат против Теб? Мразя ги с крайна омраза, станаха ми врагове. (Пс. 139: 19- 22)

Ами пей тази песен, Тихо. Кой ти пречи?
Безбожните са достойни за омраза!
Но има въпроси: Познаваш ли тези, които Бог отхвърля за съд и за вечно наказание? Защото Давид ги познаваше. Те бяха врагове на Бог и на Неговия старозаветен народ. Бяха убийци и насилници, жадни за кръв.
Тези, които не са с Бога са против Бога. Те са лесни за разпознаване. Тези, обаче, които казват, че са с Бога можем да ги разпознаем дали са лицемерни или не по плодовете (както ние е заповядал Христос).

Когато един човек не вярва в Единородния Син, тогава той е вече осъден. Така пише. Ако човекът каже, че вярва, тогава плодовете му ще покажат дали това е истина.

Това е начинът, по който се вижда дали един човек е праведен или нечестив. Това, че праведният съгрешава е нещо, което става, но той се покайва за греха си и се гнуси от него. Има такива, които самоволно грешат и обичат това, но пак се наричат "вярващи". Тези са нечестиви.

Словото ни учи да различаваме чисто от нечисто. Имаме заповеди да отлъчим нечестивия помежду си (става въпрос за нечестив, който се е вмъкнал в събранието). Как ще го отлъчим ако не знаем как да разпознаваме праведните от нечестивите?


Quote
Давид имаше заповед да воюва с тях и да ги убива. Ти имаш ли такава заповед? Или просто мислиш да мразиш тихичко, без да си цапаш ръцете. Омраза в песенна форма.
Омразата е обратното на приятелската любов.


Quote
Друг въпрос: имаш ли чистото сърце на Давид, за да мразиш с омраза подобна на Божията? Без грях в нея? Знаеш ли вече тези, които Бог е отхвърлил за съд, за да мразиш точно тях?
Погледни отново по-горе това, което писах за разпознаването. Все още не различаваш филео (и обратното му - "омраза") от агапе.

Quote
Представям си как благовестваш- мразя те, със съвършрна ненавист, човече, както Бог те мрази в момента. Но ако се покаеш ще те заобичам (възлюбя)- ти знаеш как е правилния термин.
И кой ще ти повярва, ако си такъв?
Благовестието е за тези, на които е заповядано да служат по този начин. Аз мога само да споделям с тези, които биха ме попитали или да разкажа на някого нещо. Аз говоря това, което съм видял да говорят в Божието Слово - покайте се, защото наближава Божието Царство. Виж Йоан как благовестваше - рожби ехиднини, кой ви предупреди да бягате от идещия гняв....? Йона как благовестваше - след 40 дни Ниневия ще бъде съсипана.

Всички така говореха. Никой не каза "бог те обича". Ако някой е благовествал така - покажи ми.

Благовестието не се говори така, че да бъде прието, а се говори така както е заповядано от Бога. Виждам, че ти не мислиш така:
Quote
И кой ще ти повярва, ако си такъв?

За да говориш това как аз "бих благовествал", виждам, че имаш много погрешно мнение за мен. Аз поне знам как са благовествали и ако ми се наложи говоря това, което съм чел, а не което ти пишеш, че бих говорил.


Quote
Не, омразазата на Давид и омразата на Бог, бяха срещу враговете, които със замисъл и план искаха да унищожат Божия народ- Израел.
Днес Христос иска да обичаме враговете си и да се молим за тях.
Можем ли да приемем това? Хммм...
Тези, които не са с Бога са против Бога. Това са врагове. Пише, че ние сме били също врагове (по-горе го писах, но си забравил). Пише също, че много от Израел се обхождат като врагове на Христовия кръст.

Любовта към враговете е агапе, а не филео. Любовта към враговете я има още в Закона заповядана, но мнозина не са го видяли това. Христос говори за агапе, тъй като Той такова отношение има. Христос не говори за филео или приятелска любов. Затова има омраза.


Quote
За 1 Кор. 14 гл. очаквах да влезеш малко по- навътре.

За фарисеите, че са образ на стария син, погледни Лука 15: 1, 2
..............................................................................................
Но вие не вярвате, защото не сте от Моите овце, както ви казах. - тук също говори към фарисеите.

Имаше религиозни водачи, които бяха лицемерни, имаше и такива, които се смириха и станаха ученици на Господа. Много е важно да правим разлика.

Като кажем, че "книжниците са лицемери" лъжем, защото проблемът не е в книжниците, а в тези от книжниците, които са лицемери. Книжник е добро нещо.


Quote
Уочмен, благодаря ти, за поясненията и за съвета!
По версията Верен: "Защото Бог толкова възлюби света, че даде..."
Това е агапе, нали? Няма филео, няма ненавист...а се отнася за света- за хора чужди на Бога.
Като няма филео какво има? Ако няма ненавист, тогава какво има? Ти нали беше също в света? Какво беше отношението на Бога към теб тогава?

Quote
Римл. 5: 8 "Но Бог доказа Своята любов към нас в това, че когато бяхме още грешници, Христос умря за нас."
Това е агапе!
Но Той трябваше да ни мрази, понеже още бяхме непокаяни. Трябваше да изчака, да му докажем първо ние, че ще се покаем, та тогава евентуално да ни възлюби...
Здравейте!
Все още в представата си за Бога и за Божиите хора си с хуманистични идеи. Уж казваш, че си разбрал за думите за "любов", но всъщност със следващото изречение показваш, че нищо не си разбрал.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?