Author Topic: Християните и ползването на оръжие  (Read 312 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Liya

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 65
Редакция Watchman: Разклонението от темата за пророчества за корона вируса, касаещо носенето и ползването на оръжие беше отделено в своя тема.


Защото едно от нещата който този пастор коментира е, хората да се "въоръжат" за да се защитават сами, но ако имаме изпълнение на горните редове, то тогава този съвет е доста "лош", защото влиза в противоречеие с казаното по-долу:

10 Ако някой завежда в плен, и той в плен ще отиде; ако някой убива със сабя, и той трябва от сабя да бъде убит. Тука е нужно търпението и вярата на светиите.

И аз някак не мога да свържа двете неща. Ако някой има разбиране по-този въпрос, нека сподели моля.

И на мен това ми изглежда много смущаващо. Не знам колко заслепен трябва да е човек, който от години е в Христос и дава подобни съвети. В писанията има и други пасажи, които казват да не се защитаваме с оръжие, примерно:

И, ето, един от тия, които бяха с Исуса, простря ръка, измъкна ножа си, и, като удари слугата на първосвещеника, отсече му ухото.
52 Тогава Исус му каза: Повърни ножа си на мястото му, защото всички, които се залавят за нож от нож ще загинат.


Не казвам, че това обезценява всичко, което този човек казва, времето най-добре ще покаже.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3374
Re: Християните и ползването на оръжие
« Reply #1 on: July 01, 2020, 18:14:03 PM »
Тука се повдига темата за оръжието, и употребата на оръжие, което на практика е отклонение от основната тема.

По-конкретно. Въпросите са два:

1. Греховно ли е според Писанието да се носи/ притежава/ ползва оръжие?
2. Има ли забрана от Бога човек да защитава живота и собствеността си използвайки сила?

Аз не мисля, че Писанието счита носенето и използването на оръжие за самозащита за грях. И ако това е така ние нямаме право да съдим човека ако той ползва оръжие и съветва други да ползват.

Тук трябва да си припомним думите на Исус:

Лука 22:36  И рече им: Но сега, който има кесия, нека я вземе, така и торба; и който няма кесия нека продаде дрехата си и нека си купи нож;

Нашите преводачи отново услужливо са изкривили текста в полза на определени сили, но думата преведена като нож, всъщност означава меч. И не просто какъв да е меч, а същия вид меч, който римляните са използвали в своята армия. Т.е тук става въпрос за военен клас оръжие. Този меч би кореспондирал с днешния автомат Калашник например. И ето какво отговарят учениците на Исус:

Лука 22:38  И те рекоха: Господи, ето тук има два ножа. А Той им рече: Доволно е.

Отново тук става въпрос за меч. Излиза, че учениците на Христос през цялото време когато са ходили с него са си носили поне два меча със себе си, което в днешни измерения би означавало два автомата Калашников. Ето защо аз не мога да потвърдя, че носенето и притежаването на оръжие е осъдено от Бога.

Тук тънкия момент е доколко човек имайки оръжие може да се подхлъзне да уповава на силата на плътта. Точно това забранява Писанието.

И в случая мисля, че може да се направи паралел между парите и оръжието. И едното и другото са средство. Проблема не е когато ползваш пари, а когато уповаваш на парите да ти решат проблемите. Същото е и с оръжието. Аз лично нямам оръжие, и не чувствам нужда да придобивам такова, но не бих осъдил тези, които имат. Затова и вие внимавайте да не съдите онова, което Бог не е осъдил, защото така слагаме за себе си примка.

Quote
В писанията има и други пасажи, които казват да не се защитаваме с оръжие, примерно:

И, ето, един от тия, които бяха с Исуса, простря ръка, измъкна ножа си, и, като удари слугата на първосвещеника, отсече му ухото.
52 Тогава Исус му каза: Повърни ножа си на мястото му, защото всички, които се залавят за нож от нож ще загинат.

В този пасаж, както и цитирания по-горе от Откровение 13-а глава не се говори за самозащита. Исус многократно изясни на учениците си, че тази вечер ще бъде предаден на силите на мрака и че ще бъде убит и след това ще възкръсне. В този момент те вдигайки меча, те не го вдигаха против идващите да арестуват Исус, а го вдигаха против Божията воля. Де факто против изкуплението на човечеството. Т.е тук нямаме обикновена ситуация на самозащита.

Авраам например, като отиде с меч да воюва против царете, които плениха Лот, после от меч ли умря? Или Давид, който цял живот развяваше меч, той защо не беше убит от меч? Очевидно тук се има предвид нещо друго. И доколкото аз го разбирам е че който живее чрез меча, от меч и ще умре. Да живееш чрез меча и да се защитиш с меч са две напълно различни неща. И за да дам пример - таксиметровия шофьор живее чрез колата си, т.е това за него е източника на препитание и живот, което не е същото като някой който ползва колата си да се придвижва някъде когато му е необходимо. В случая професионалния войник живее чрез своя меч, т.е чрез оръжие, чрез насилие.

Но така съвсем се отклонихме от тази тема. А темата за оръжието сама по себе си трябва да се разгледа отделно в дълбочина, но мястото за това не е в тази тема.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Liya

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 65
Re: Християните и ползването на оръжие
« Reply #2 on: July 01, 2020, 19:07:54 PM »
Quote
1. Греховно ли е според Писанието да се носи/ притежава/ ползва оръжие?

Не е  греховно да носиш, притежаваш, ползваш оръжие, зависи обаче за какво го ползваш. Ако е за лов на дивеч примерно, за да се изхранваш, естествено че не е грях.

Не знам как така сравняваш парите и калашника. Със самите пари не можеш да отнемеш човешки живот, с оръжие можеш. Аз не виждам разрешение в Новия завет за убийство, което да мине безнаказано. Ако все пак има такива примери и съм ги пропуснала дай ги.

А и няка не ми си връзва примерно стиха в който се казва " Молете си за тези, които ви гонят" с това което твърдиш. Гонението понякога може да е до смърт. Значи да се моля за гонителя, но и да съм готова да го гръмна ако ми застраши живота така ли?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3374
Re: Християните и ползването на оръжие
« Reply #3 on: July 01, 2020, 20:26:03 PM »
Quote
Не е  греховно да носиш, притежаваш, ползваш оръжие, зависи обаче за какво го ползваш. Ако е за лов на дивеч примерно, за да се изхранваш, естествено че не е грях.

В случая не ставаше въпрос за ловджийско оръжие, а за оръжие за самозащита.

Quote
Не знам как така сравняваш парите и калашника. Със самите пари не можеш да отнемеш човешки живот, с оръжие можеш. Аз не виждам разрешение в Новия завет за убийство, което да мине безнаказано. Ако все пак има такива примери и съм ги пропуснала дай ги.

Тук ще напомня една вярна поговорка, която казва, че банките са по-опасни от стоящи пред вратата вражески армии. Разбира се, че парите могат да отнемат човешки живот, и повечето животи дори в момента се отнемат чрез пари, а не чрез танкове и бомби. Например чрез специално финансиране в момента се насърчават абортите и болниците се превръщат в машини за трупове. Именно чрез парите, и това убива повече хора и по-ефективно от всичките световни войни взети заедно.

Разрешение за убийство няма, но убийство и убиване са две различни неща. В Писанието няма заповед "не убивай" има заповед, не извършвай криминално убийство. Както в еврейския език, така и в гръцкия има напълно различни думи за криминално убийство, и убиване. Дори в английския език има различни думи това са murder и kill.

В закона например Бог забранява убийството (murder) в 10-те заповеди, но също така има заповед да се убиват (kill)  например идолопоклонниците и прелюбодейците. Нима Бог си противоречи? Ако не разбираме разликата между двете думи ще изпаднем в голямо заблуждение.

При Второто Пришествие Исус заедно със светиите (да същите тези християни) яздещи на бели коне заедно ще избият огромно количество нечестиви човеци, които им се противопоставят. Ако има такава забрана в Писанието, те как ще убиват?

А на правителството не е ли даден мандат да изпълняват смъртни присъди? Ако някъде има правителство от християни те няма ли да имат право да изпълняват смъртни присъди?

Разбира се тази територия е много хлъзгава, защото ако човек не внимава може да се стигне до такива неща като инквизиция, кръстоносни походи и свещени войни.

Обаче можете ли да покажете къде в Писанието, Бог е отменил правото на самозащита? Аз не виждам никъде подобна забрана или отмяна. Разбира се ние трябва да ценим човешкия живот и да направим всичко възможно да го съхраним, но ако човек трябва да избира между живота на децата си и живота на двама убийци, то кой може да осъди такъв човек, ако той избере да види труповете на убийците вместо труповете на децата си? И ако Бог осъди такъв човек, то Той ще трябва да осъди и Авраам, и Давид и пророк Самуил и една камара други патриарси и светии.

Quote
А и някак не ми си връзва примерно стиха в който се казва "Молете си за тези, които ви гонят" с това което твърдиш. Гонението понякога може да е до смърт. Значи да се моля за гонителя, но и да съм готова да го гръмна ако ми застраши живота така ли?

Защо Исус например каза на учениците си да си купят всеки меч? Този меч за какво ще им трябва да ловят глигани ли с него? Ето какъв е контекста на тези Негови думи:

Лука 22:36  И рече им: Но сега, който има кесия, нека я вземе, така и торба; и който няма кесия нека продаде дрехата си и нека си купи меч;
Лука 22:37  защото ви казвам, че трябва да се изпълни в Мене и това писание: "И към беззаконници биде причислен", защото писаното за Мене наближава към своето изпълнение.
Лука 22:38  И те рекоха: Господи, ето тук има два меча. А Той им рече: Доволно е.


Значи каква е причината Исус да им казва да си вземат кесии (пари) и меч (оръжие)? Защото Той щеше да бъде причислен към беззаконници, сиреч ще бъде гонен от властта като бандит. А ако гонят учителя, ще гонят и учениците му. Точно в този контекст Исус им каза да си вземат меч.

Няколко часа по-късно ето какво се случва:

Лука 22:49  И тия, които бяха около Исуса, като видяха какво щеше да стане, рекоха: Господи, да ударим ли с меч?
Лука 22:50  И един от тях удари слугата на първосвещеника и му отсече дясното ухо,
Лука 22:51  а Исус проговори, казвайки: Оставете до тука; и допря се до ухото му и го изцели.


Значи след 3 години и половина ходене с Исус, учениците Му бяха готови да ударят с меч по враговете, които бяха дошли да Го арестуват. Това разбира се не беше Божията воля, защото Исус трябваше да умре, но се вижда какво мислене те имаха. Т.е те нямаха никакво съзнание за това, че нямат право на самозащита. Петър даже тръгна и нападна с меч, без дори да пита Исус, другите поне решиха да попитат.

Тук въпроса не е толкова в оръжието, а в принципа да не се осъжда онова, което Бог не е осъдил, защото когато съдим онова, което Бог не е осъдил ние се възвеличаваме над Бога, и сме не изпълнители на Словото, а съдии, както напомня и апостол Яков.

Както казах и по-горе аз нямам оръжие и не изпитвам нужда от такова. Дори в казармата когато бях отказах да нося оръжие. Надявам се на Божията свръхестествена защита, и се моля Бог да изпрати Своята ангелска стража да пази мен и дома ми, но също така се боя от Бога да съдя за неща, които Той не е осъдил.

Но да кажем, че сме готови да дадем своя живот, и то не заради вярата, а заради озверяла тълпа, която е дошла да убива и граби. Но готови ли сме да пожертваме живота и на децата си, ако имаме възможност най-малкото да ги сплашим с няколко изстрела във въздуха, или дори да ги раним без да ги убиваме с цел да спасим семейството си? Всеки човек ще стои пред Бога в такава ситуация според своята вяра и съвест. И тук не става въпрос за гонение, а за чист бандитизъм. Именно в контекста на масово разпространен бандитизъм този пастор посъветва християните да се запасят с оръжие. Едно е да се молиш за някой който те преследва заради вярата ти, друго е да преклониш коляно пред банда бандити и разбойници. И в тази връзка аз си припомням написаното:

Пр. 25:26  Праведният, който отстъпва пред нечестивия, Е като мътен извор и развален източник.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Liya

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 65
Re: Християните и ползването на оръжие
« Reply #4 on: July 02, 2020, 12:55:16 PM »
Quote
А на правителството не е ли даден мандат да изпълняват смъртни присъди? Ако някъде има правителство от християни те няма ли да имат право да изпълняват смъртни присъди?

А правителството от кого е избрано? Бог ли го и избрал или народа или чрез манипулации? И ако е избрано от човеци било чрез избори или манипулации кой е дал мандат на правителството да управлява, да въвежда и изпълнява закони? Не е ли част от системата на този свят?

Quote
Обаче можете ли да покажете къде в Писанието, Бог е отменил правото на самозащита?

Никой тук не спори за правото на всеки човек да се защитава, въпроса е докъде трябва да  стигне самозащитата и дали има право да убива.

Quote
Значи след 3 години и половина ходене с Исус, учениците Му бяха готови да ударят с меч по враговете, които бяха дошли да Го арестуват. Това разбира се не беше Божията воля, защото Исус трябваше да умре, но се вижда какво мислене те имаха. Т.е те нямаха никакво съзнание за това, че нямат право на самозащита

Отново говориш за самозащита, въпроса е дали е разрешено да се стигне до убийство.

Освен това учениците му понякога не знаеха на какъв дух са и сам Исус им го каза:

 Като видяха това учениците Му Яков и Иоан, рекоха: Господи, искаш ли да заповядаме да падне огън от небето и да ги изтреби [както стори и Илия]?
55 А Той се обърна и ги смъмра; [и рече: Вие не знаете на какъв сте дух; защото Човешкият Син не е дошъл да погуби човешки души, но да спаси].


Те дори не разбираха, че когато им говори за квас ги предупреждава за фарисейщината, а няма предвид хлебния квас. Друг път спореха кой ще седне отдясно и кой отляво. Сам виждаш на какъв дух са били.


Quote
При Второто Пришествие Исус заедно със светиите (да същите тези християни) яздещи на бели коне заедно ще избият огромно количество нечестиви човеци, които им се противопоставят. Ако има такава забрана в Писанието, те как ще убиват?

Това е съд, който сам Бог ще извърши при второто си идване. Не знам как можеш да сравняваш това с християни, които са се запасили с оръжия и боеприпаси за да се пазят от вандали.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3374
Re: Християните и ползването на оръжие
« Reply #5 on: July 03, 2020, 10:21:48 AM »
Quote
А правителството от кого е избрано? Бог ли го и избрал или народа или чрез манипулации? И ако е избрано от човеци било чрез избори или манипулации кой е дал мандат на правителството да управлява, да въвежда и изпълнява закони? Не е ли част от системата на този свят?

Мандата на правителството да издава присъди е описан в Римляни 13-а глава. В същата глава е описано и какво представлява такъв тип правителство, което има реален мандат от Бога. Всеки друг тип правителство няма мандат от Бога и е нелегитимно. Тия неща сме ги обсъждали в други теми.

По-важното тука е че никъде в Писанието Бог не е против смъртните присъди, изпълнявани от хора, когато тези смъртни присъди са справедливи и съобразени с Неговата правда. Също така в закона на Моисей смъртните присъди се изпълняваха от народа, и това не беше нещо разрешено, а нещо задължително. И не от кой да е народ, а именно от Божия народ, от Божиите хора. Смъртната присъда не е убийство, тя е убиване, но тя не е нито грях, нито престъпление. Нещо повече престъпление е ако някой заслужава смъртна присъда, а тя не бъде изпълнена. Цар Саул изгуби Божието благоволение именно заради отказа си да изпълни смъртна присъда над един от езическите царе.

Quote
Никой тук не спори за правото на всеки човек да се защитава, въпроса е докъде трябва да  стигне самозащитата и дали има право да убива.

Ако човек има право според Писанието на самозащита, тогава ако има ситуация в която единствения начин човек да се защити (себе си или семейството си) е да убие нападателя, тогава факта, че самозащитата неизбежно изисква убиване, елиминира ли правото на самозащита?

Така, също така в тази тема въпроса се повдигна за оръжието, а не за убиването. Наличието на оръжие какво е предназначено да направи - да спаси ли човешки животи или да погуби? Говорим ако оръжието е в ръцете не на разбойник, а на нормален човек, още повече на праведен човек? Каква роля ще изпълни това оръжие в ръцете на праведния? То ще спаси ли животи или ще погуби животи? Смисъла на оръжието е именно да спаси живот, защото то действа като въздържащ фактор за престъпниците. Неговото очевидно наличие ще накара повечето престъпници да се въздържат от това да посегнат на живота и собствеността на тези, които са въоръжени.

Това е и целия смисъл на съвета, който този пастор дава. Дали човек има право да стреля на месо, според Писанието? Според Библията човек има ли право да наказва престъпниците нахлули в неговия живот и собственост? Изследвайте сами този въпрос и ако някой види забрана за това човек да изпълни смъртна присъда над престъпник застрашаващ живота и собствеността му да каже.

Quote
Освен това учениците му понякога не знаеха на какъв дух са и сам Исус им го каза:

Да, учениците грешаха за много неща, но по-важно е да се види това, че след 3.5 години интензивно обучение при Исус, явно Той не ги беше научил на нищо, което да ги накара да си мислят, че нямат право да носят оръжие и да го използват. За сравнение колко време трябва да прекара един човек в някоя българска евангелска църква, за да е убеден, че няма право да носи и ползва оръжие? Месец-два?

Quote
Това е съд, който сам Бог ще извърши при второто си идване. Не знам как можеш да сравняваш това с християни, които са се запасили с оръжия и боеприпаси за да се пазят от вандали.

Там е работата, че този съд Бог няма да го извърши САМ, а взема със себе си светиите за да извършат съда ЗАЕДНО. Те трябва да участват в съда, трябва да участват в проливането на кръвта на нечестивите. Знам че това не звучи никак по "християнски", но никъде не можем да избягаме от този факт.

И ако светиите ще са длъжни да участват в съда тогава, къде е забраната да участват в съда над престъпниците сега?

И тук се отваря още един въпрос, а именно човек има ли право да издаде и извърши присъда над човек, който е нахлул в неговата собственост и/или застрашава неговия живот? Всички тоталитарни и деспотични правителства казват, че човек няма това право. Ония правителства, които повече или по-малко са създали закони под влияние на Библията казват че има право.

Вие трябва да изследвате този въпрос за себе си и да не съдите невинните, защото пред Бога това е голям грях.

Пр. 17:15  Който оправдава нечестивия и който осъжда праведния. И двамата са мерзост за Господа.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Георги-земеделец

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 79
Re: Християните и ползването на оръжие
« Reply #6 on: July 05, 2020, 10:15:38 AM »
Quote
И на мен това ми изглежда много смущаващо.

Защо се смущава сърцето ти Лия.

Има едни картинки за децата с надпис: открийте разликите.
Соломон подобно Еклесиаст 7:27 (Верен)
Виж, това открих – казва проповедникът – като сравнявах едно нещо с друго, за да намеря обяснение


Как ти звучи пасажа от Притчи 2:20 За да ходиш ти в пътя на добрите, И да пазиш пътеките на праведните.
Не намираш ли прилика в това някой да отказва да носи автомат, за да е от добрите. И да не търси укор/да защитава тези, които носят Божията присъда.

Quote
Това е съд, който сам Бог ще извърши при второто си идване.

А не беше ли оставено на Исус-Божия Син. Не съди при първото и с жезъл при второто.

Или думите на Исус: тебе що ти е? Ти върви след Мен.

Liya

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 65
Re: Християните и ползването на оръжие
« Reply #7 on: July 05, 2020, 17:24:53 PM »

Quote
Обаче можете ли да покажете къде в Писанието, Бог е отменил правото на самозащита? Аз не виждам никъде подобна забрана или отмяна.

В словото няма недвусмислена отмяна за правото на самозащита, както и няма пряко насърчение за ползване на оръжие. Духът на писанията е различен. Дори и цитата, който даваш с двата меча няма потвърждение в следващите книги от Новия завет, защото няма свидетелства някой от апостолите или учениците да са прибягвали до подобни средства. Павел например е бил пребиван няколко пъти, един път почти до смърт, но никъде не пише за употреба на оръжие от негова страна или на някой от спътниците му. Ето ти случаи , в които се иска самозащита, но такава не се е случила.

Това в което аз лично вярвам е, че Бог не иска това от нас. Вярвам, че в опасни времена Той благоволява да опази своите си или свръхестествено или като ги изведе от опасни места и ги заведе на безопасни.

Liya

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 65
Re: Християните и ползването на оръжие
« Reply #8 on: July 05, 2020, 17:52:51 PM »
Quote
Това в което аз лично вярвам е, че Бог не иска това от нас.

Не се изразих правилно затова се редактирам - исках да напиша, че не бива да се стига дотам. Ясно е че Той не иска това от нас.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3374
Re: Християните и ползването на оръжие
« Reply #9 on: July 06, 2020, 11:45:04 AM »
Quote
В словото няма недвусмислена отмяна за правото на самозащита, както и няма пряко насърчение за ползване на оръжие.

Няма нито насърчение, нито забрана за ползването на оръжие, защото в Писанието категорията оръжие не съществува по начина по който днешните хора разсъждават за това.

Вместо това онова, което съществува като категория, а и оръжието само по себе си е част от тази категория това е използването на сила.

Могат ли християните да използват сила въобще в своя живот? Това е същината на въпроса.

Оръжието е сила, но не само то е сила, парите също са сила, мъдростта е сила, знанието е сила, приятелите са сила, властта е сила, всеки работен инструмент е сила, животните са сила, автомобила е сила, крана е сила, багера е сила. И по своето естество оръжието по нищо не се различава от всички останали форми на сила.

Всяка една от тези форми на сила може да бъде използвана смъртоносно. По-горе ти спомена, че парите не могат да отнемат живот. Всяка форма на сила може да отнеме живот. С парите можеш да платиш на наемен убиец. Той не е нужно да ползва оръжие, може да удуши човека с голи ръце. А колко хора се самоубиват защото са изпаднали в дългове? Парите убиват, както и всяка форма на сила може да убива.

Ето защо не може и не трябва да се разглежда оръжието като нещо различно от всяка друга форма на сила. Ако оръжието е зло само по себе си, то и всяка форма на сила е зло.

Тук както споменах и преди проблема е в упованието на плътта. А всяка форма на сила, която е под контрола на човека  може да се превърне в упование на плътта. Това включва и парите, и знанието, и връзките, и машините и инструментите, и мъдростта и въобще всяко нещо, с чиято помощ човек може да постигне определени резултати.

Ето дори думата помощ идва от повече мощ, повече сила. Оръжието дава точно това повече сила, но както посочих и по-горе всяко нещо, което ни прави по-мощни е форма на сила.

Затова Писанието не разглежда оръжието като собствена категория, а то влиза в общата концепция за използването на сила и всяка форма на помощ.

Quote
Духът на писанията е различен.

Това е истинската причина да водим този дебат, а именно че ние самите сме приели определен дух, който считаме за правилен. Считаме че това е духа на Писанията. А дали това е духа на Писанията, или е духа който сме приели от църквите в които сме били и ученията им, кой ще ни каже?

За мен по-важния дух на Писанията е да не се осъждат невинните, защото човек който го прави забива в задънена улица своята собствена съдба  и наврежда и на себе си и на Божието дело.

Що се отнася до себе си, човек трябва да прави това, което неговата съвест изисква, но по отношение на съденето трябва да сме много внимателни, защото това е много опасна територия.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.