Author Topic: Многоженството в Библията  (Read 24091 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garich

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 46
Re: Многоженството в Библията
« Reply #60 on: March 22, 2016, 21:29:40 PM »
Първо, апостол Павел е много внимателен говорейки за тия неща да поясни, е в случая дава мнение, а не заповед от Господа:

Безспорно мнението на апостол Павел има тежест, но пак то си остава негово мнение, а не е Слово Господне. И апостола много добре внимава какви изразни средства подбира когато споделя свое мнение.


Всичкото писание е боговдъхновено и полезно за поука, за изобличение, за поправление, за наставление в правдата; (2 Тим 3:16)

Уочман, искаш да кажеш че думите на Павел не са боговдъхвени и трябва да ги считаме за по-долу от тези на Иисус?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3336
Re: Многоженството в Библията
« Reply #61 on: March 22, 2016, 21:34:27 PM »
Искам да кажа точно това, което казва самия Павел, а именно, че когато самия той изрично подчертава че само изразява мнение, а не говори по вдъхновение или заповед от Бога, то ние също трябва да вземем тази немаловажна подробност предвид.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Многоженството в Библията
« Reply #62 on: March 23, 2016, 08:59:54 AM »
Когато Павел говори това той не казва: "Всичките МИ думи заедно с Писанията са боговдъхновени".

Тук ще настръхнат много хора, знам. Беряните не настръхнаха, но изследваха Писанията дали думите на Павел са верни. Какво са Писанията, за които се говори от Павел, от Исус, от апостолите? Това е погрешно наречения "стар завет". Беряните не пише да са намерили кусур в думите на Павел.

Много хора смятат, че Павел говори новости и го цитират като че внася нови учения. Ако не можете да намерите доказателства за думите на Павел в Писанията, значи не познавате текста им и не може да разпознаете това, което Бог вече е казал там. Примерно "не давайте от принуждение" е нещо, записано в Моисеевия закон. Павел го цитира, но не казва "Книга А, глава Б, стих В" (то тогава е нямало и разделение по глави и стихове).

Затова колкото и да не ви харесва, Павел говори за Писанията, че са боговдъхновени. Погрешно нареченият "нов завет" са писма от апостолите. Тези писма са издържали теста на Писанията и Бог е оставил да бъдат събрани в едно, за да разберем, че пророчествата са се изпълнили и да се зарадваме в Божието дело. Посланията на апостолите не прибавят нищо към Писанията освен единствената нова заповед, която Исус даде на тези, които са негови — да се обичат един друг както Той ни е обикнал. Отново да подчертая, че тази заповед Той я даде в отсъствието на предателя Юда, т.е. тя е приложима само измежду верните.

Затова каквото и да се гледа в думите на Павел, не трябва да се взема като новост, но като изводи, базирани на Писанията. Ако някой не ми вярва, нека се задълбочи в текста на Писанията и ще види думите на Павел там.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Палко

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 138
Re: Многоженството в Библията
« Reply #63 on: March 24, 2016, 08:01:49 AM »
Някой по-рано каза, че изискването в Тимотей "да бъде мъж на една жена" важало само за епископите и дяконите. Или един вид само за служителите. Е ако те трябва да бъдат примера, как да го тълкуваме тогава? И това означава ли според вас, че всички други неща които са изброени за тях, пак не трябва да се отнасят за повечето хора, защото са казани за "служители"? Как може изобщо да се прави такова разделение на стандарт за служители и обикновени християни?

1. Вярно е това слово: Ако се ревне някому епископство, добро дело желае.
2. Прочее, епископът трябва да бъде непорочен, мъж на една жена, самообладан, разбран, порядъчен, честолюбив, способен да поучава,
3. не навикнал на пияни разправии, не побойник, а кротък, не крамолник, не сребролюбец;
4. който управлява добре своя си дом и държи чадата си в послушание с пълна сериозност;
5. (защото ако човек не знае да управлява своя си дом, как ще се грижи за Божията църква?)
6. да не е нов във вярата, за да се не възгордее и падне под същото осъждане с дявола.
7. При това, той трябва да се ползува с добри отзиви и от външните, за да не падне в укор и в примката на дявола.

Означава ли, че щом някой не е епископ то няма нужда да бъде непорочен, мъж на една жена, самообладан, разбран, порядъчен, честолюбив, и т.н Изобщо не ми е издържано това.

Nikolay,  на твоите въпроси няма да отговоря, защото продължавам да не намирам смисъл в тях отнесени към темата. Наистина. Не се сърди, просто няма смисъл да разводняваме нещата. Ако много държиш да чуеш какво мисля по тях, мога да ти пиша на лично. А и това което написа за Давид и моите доводи..... Всъщност точно в случая ги подкрепят. :) Защото Давид едва ли си взе жени и наложници, защото имаше нужда от "помощници". А за Соломон трябва да е бил и той много закъсал за помощ, че да си вземе 700 жени и 300 наложници. А аз точно това казвам. Че да си вземеш повече жени, защото не ти стигала помоща на една е доста неиздържано. Между другото може да отворим една тема "жената като помощник на мъжа". Мисля че би била доста полезна и интересна.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Многоженството в Библията
« Reply #64 on: March 24, 2016, 08:34:27 AM »
Това, че някой преводач решил да остави думи без превод като "апостол" (пратеник), "епископ" (надзирател), "дякон" (сервитьор или човек на служба към обществото), "презвитер" (стар или опитен човек) и други такива, не означава, че тези хора са някакъв вид "служители" по принципа на светските "служители" (министри). Тези хора са помощници. Единствено пратениците са тези, които директно се избират от Бога, а не от човеци. Останалите се избират по характер и поведение измежду човеците.

Примерно за надзирателя да поговорим (така непреведния "епископ"). Надзирателят няма функцията да следи с камери и да докладва на първосвещеника. Той самият е давал пример с характера си и това как управлява дома си. Когато един човек има едновременно повече от една жена, той има много повече задължения към семейството си и няма възможност да съблюдава как вървят нещата извън семейството му. Той трябва да се грижи за жена си, за децата си, да има съпружеско съжителство с нея, да общува с нея и т.н. Когато става въпрос за повече от 1 жена, има 2 пъти повече отговорности и към нея и към децата, които има от нея. Има семейства, в които от гонене на кариери (и "служения") един мъж не може да се оправи с 1 жена или 1 дете, а какво остава за повече от 1 жена и няколко деца от всяка.

Никога никой не е изисквал да дава пример на друг като е мъж на една жена. Никога не е било лош пример някой да е мъж на повече от една жена, иначе такъв трябваше да бъде отлъчван. Това изискване не е за да бъде някой пример, а за да може да върши това добре.

Примерно пише да не е нов във вярата. Защо е това? Всички да виждат примера и да бъдат "стари във вярата"? Че това не е възможно. Винаги има нови във вярата. Но защо? За да може да живее според Божия път. Пише също да е женен. Ами то много хора от вярващите не са женени, а някои и не им е дадено да се женят. Да се ползва с добри отзиви е също нещо, което не винаги е възможно, защото до вчера човекът може да е бил престъпник и независимо, че е тръгнал в Божия път, името му е опетнено и това ще бъде така дълги години.

Способен да поучава. Това не се отдава на мнозина. Има мъже, които просто могат да нахокат жена си (с добро)и до там им се простира умението да поучават и затова такива не трябва да гледат по-далеч от семейството си. Надзирателят не трябва да дава пример, че всички трябва да тръгнат да надзирават и тези, които имат повече от 1 жена да изоставят грижата за семейството, защото им казали "да бъдат като надзирателите". Който не се грижи за домашните си и от безверник е по-лош.

Затова, защото всеки тръгнал да се изживява като пратеник, надзирател, старейшина и други, затова днешното християнство е на този хал — ходят да поучават/проповядват, да благовестват и какво ли още не. Тези неща не са дадени за пример, а да послужат чрез тези хора на другите от Тялото. Да са в помощ.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Nikolay

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 934
Re: Многоженството в Библията
« Reply #65 on: March 24, 2016, 09:48:24 AM »
Означава ли, че щом някой не е епископ то няма нужда да бъде непорочен, мъж на една жена, самообладан, разбран, порядъчен, честолюбив, и т.н Изобщо не ми е издържано това.

Не че Тишо не ти го каза, но да допълня и аз. Ако един мъж си вземе 3 жени (примерно) и всяка от тях има по-5-7 деца (както е било едно време), колко свободно време да поучава братята си ще има тоя човек ? Ще има ли време да даде съвет и/или да види някой че бърка и да го поучи ?
Не случайно Павел казва, че който не се жени върши Божието - защото има свободно време да види, да поучи, да обикаля и да прогласява. Ако реши да иде в друг град/държава - просто ще отиде. Тоя с трите жени как го виждаш да отиде да поучава някъде в друга държава и да зареже жените и децата си ? Че нали ще излезе, че е зарязал собствения си дом... или сигурно ще ги вземе всичките с него ? Пътуването на един струва едно, пътуването на 20 човека е леко скъпо. Настаняването на 1 някъде в чужбина при братя е едно, настаняването на 20 е малко трудоемка, че понякога и невъзможна задача.

Мислете ги малко по-практично тия работи... То това и означава да не гледаш буквата, а да мислиш.

Quote
Nikolay,  на твоите въпроси няма да отговоря..
То повечето бяха риторични, та все тая. Просто се замисли над тях.
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

garich

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 46
Re: Многоженството в Библията
« Reply #66 on: March 24, 2016, 09:49:34 AM »


Многоженството в момента в света: около 25% от държавите го позволяват. Останалите 75% не. Както виждате на картата, всичките (или почти) държави които позволяват многоженство са мюсюлмански (с светлосиньо е разрешено, в тъмносиньо не е разрешено, но не е наказуемо, в черно е забранено и наказуемо, в зелено е разрешено само за мюсюлмани). Това мисля е достатъчно показателен пример какво е волята на Господ за многоженството.

Очевидно в този форум има фенове на многоженството, или по-точно хора които не го заклеймяват. И такива на които многоженството не им се нрави. Едните няма да убедят другите в правотата си, и обратното. За мен темата е практически приключена, тъй като вече са ми ясни позициите на по-активните хора във форума.

Поздрави и благословения на братята и сестрите!

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3336
Re: Многоженството в Библията
« Reply #67 on: March 24, 2016, 11:55:33 AM »
Quote
Някой по-рано каза, че изискването в Тимотей "да бъде мъж на една жена" важало само за епископите и дяконите. Или един вид само за служителите. Е ако те трябва да бъдат примера, как да го тълкуваме тогава? И това означава ли според вас, че всички други неща които са изброени за тях, пак не трябва да се отнасят за повечето хора, защото са казани за "служители"? Как може изобщо да се прави такова разделение на стандарт за служители и обикновени християни?

1. Вярно е това слово: Ако се ревне някому епископство, добро дело желае.
2. Прочее, епископът трябва да бъде непорочен, мъж на една жена, самообладан, разбран, порядъчен, честолюбив, способен да поучава,
3. не навикнал на пияни разправии, не побойник, а кротък, не крамолник, не сребролюбец;
4. който управлява добре своя си дом и държи чадата си в послушание с пълна сериозност;
5. (защото ако човек не знае да управлява своя си дом, как ще се грижи за Божията църква?)
6. да не е нов във вярата, за да се не възгордее и падне под същото осъждане с дявола.
7. При това, той трябва да се ползува с добри отзиви и от външните, за да не падне в укор и в примката на дявола.

Означава ли, че щом някой не е епископ то няма нужда да бъде непорочен, мъж на една жена, самообладан, разбран, порядъчен, честолюбив, и т.н Изобщо не ми е издържано това.

Палко обръщаш нещата надолу с главата. Ако да речем в едно предприятие за да бъде някой главен технолог се изисква да е инжинер по ядрена физика, означава ли това, че от всички работещи ще се изисква същото?

По същия начин Бог има определени и специфични изисквания за старейшините, както и за апостолите има специфични изисквания. Апостолите също са ни за пример, но ти не си продал всичкия си имот и не си тръгнал да обикаляш всичките народи и да проповядваш благовестието на царството нали? Нито се очаква всички християни да напуснат родината си и да обикалят по света.

А ти също обърна ли внимание, че е написано "да държат децата си в послушание". Ами по твоята логика, значи всички християни трябва да имат деца. Понеже текста не казва АКО ИМАТ ДЕЦА, а да държат децата си в послушание. И не само това, но текста казва да са мъже на една жена, значи понеже те са примера, това означава пак по твоята логика че всички християни ТРЯБВА да са женени. Нали техния пример е задължителен? Ами ето че ти току що успя да забраниш безбрачието! Бездетието също успя да го забраниш. Горкия Павел, та той сам себе си дисквалифицира с тези си думи.

Това показва, колко несъстоятелна е логиката ти и колко дълбоко е неразбирането ти по тези въпроси.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3336
Re: Многоженството в Библията
« Reply #68 on: March 24, 2016, 12:14:19 PM »
Quote
Многоженството в момента в света: около 25% от държавите го позволяват. Останалите 75% не. Както виждате на картата, всичките (или почти) държави които позволяват многоженство са мюсюлмански (с светлосиньо е разрешено, в тъмносиньо не е разрешено, но не е наказуемо, в черно е забранено и наказуемо, в зелено е разрешено само за мюсюлмани). Това мисля е достатъчно показателен пример какво е волята на Господ за многоженството.

Garich, прощавай, но откога картите и статистиките на света са индикация за Божията воля? Ами ти знаеш ли че окло 80% от хората по света живеят на морския бряг или в близост до него. Това означава ли, че Божията воля е всички да се изнесем в близост до морето или до океана? Също така знаеш, че картите и статистиките се променят през годините и вековете. Това означава ли, че и Божията воля се променя според тях?

Също така правиш ли разлика между забранено многобрачие и забранено многоженство? Многобрачието е забранено в тези държави, не многоженството. Забранено е да сключиш брак с повече от една жена. За мормоните си чувал предполагам. Те живеят в Америка от времето на крал Джордж. И повечето са многоженци от столетия. Някой да им е попречил да имат много жени? Абсолютно никой. Преследват ги единствено ако си вземат непълнолетна жена, това вече е нарушение на американския закон и за това ги преследват. Но за това че имат много жени никога не са ги преследвали. Същото важи и за останалите държави. В Европа например, знаеш ли колко много мюсюлмани си практикуват многоженство? Да си чел за някой осъден или преследван за това?

Quote
Очевидно в този форум има фенове на многоженството, или по-точно хора които не го заклеймяват. И такива на които многоженството не им се нрави. Едните няма да убедят другите в правотата си, и обратното. За мен темата е практически приключена, тъй като вече са ми ясни позициите на по-активните хора във форума.

Тази тема не е за това на кой какво му се нрави или на какво е фен. Ако досега не си схванал ще ти кажа кой е централния момент, който мотивира моето участие в тази тема. Той е ето този:

Пр. 17:15  Който оправдава нечестивия и който осъжда праведния. И двамата са мерзост за Господа.

Това би трябвало да е много отрезвяващ стих за повечето от вас. Тъй като Бог никога не е осъдил многоженството, то това означава, че праведния човек е в правото си да има повече от една жена, ако е готов да спазва Божиите инструкции за грижа за всичките си жени. Вие обаче сте готови да осъдите човек за това за което Бог не го осъжда без да си давате сметка, че с това ставате мерзост пред Бога.

Това е причината да участвам прилежно в темата, за да предпазя и вас самите, а и останалите читатели от това да изпаднат в безумната ситуация да осъждат неща, които Бог не осъжда.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

garich

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 46
Re: Многоженството в Библията
« Reply #69 on: March 24, 2016, 12:54:16 PM »
В Библията примерите на семейства между един мъж и една жена са много повече от тези които са между мъж и много жени. Това говори, че многоженството не е практика, а изключение, което Бог позволява. Изключение за определени хора и определени епохи.

Адам имаше една жена.
Ной и синовете му имаха по една жена.

Бог не забранява многоженството и е имал причина да го направи. Той е осъзнал, че в определени времена жените могат да имат нужда от закрила, от финансова помощ и т.н. Мъжете може да са много по-малко (войни и пр.). Точно за това Бог не го забранява. Мормоните може да си взимат много жени, но трябва да знаем какви са им мотивите. Сексуални, финансови или го правят, само за да покажат, че не им е забранено.

Да се върнем в България в днешни дни. На някой от този форум хрумвало ли му е да има втора, трета и т.н. жена? Как тези жена ще гледат една на друга. Като любовници или ... Дали ако едната е законна съпруга, то другите няма да я гледат "на кръв". Ако пък мъжът няма законен брак с никоя, то не би ли престъпвал Божият закон "Не прелюбодействай"?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3336
Re: Многоженството в Библията
« Reply #70 on: March 24, 2016, 13:09:10 PM »
Quote
В Библията примерите на семейства между един мъж и една жена са много повече от тези които са между мъж и много жени. Това говори, че многоженството не е практика, а изключение, което Бог позволява. Изключение за определени хора и определени епохи.

Никъде в Писанието не се казва, че многоженството е изключение. Вместо това то е по-рядко срещана практика, както аз не веднъж посочих в темата по-горе по напълно логични и разбираеми причини. Времената и епохите нямат никакво влияние върху Божията воля, защото нито Бог, нито Неговата правда се променят.

Quote
Бог не забранява многоженството и е имал причина да го направи. Той е осъзнал, че в определени времена жените могат да имат нужда от закрила, от финансова помощ и т.н. Мъжете може да са много по-малко (войни и пр.). Точно за това Бог не го забранява.

Не можем да кажем че "точно за това" Бог е дал зелена светлина за многоженството. Бог знае по-добре от нас, защото както писах и по-преди, на нас дори на ум не може да ни дойдат всичките възможни ситуации при всичките възможни хора. Няма нужда да гадаем Божиите мотиви, защото Божият ум е неизследим. Вместо това за нас е важно да признаем Божията правда и да спрем да осъждаме онова, което Бог не осъжда.

Quote
Мормоните може да си взимат много жени, но трябва да знаем какви са им мотивите. Сексуални, финансови или го правят, само за да покажат, че не им е забранено.

Мотивите на мормоните нас не ни касаят. Аз ги дадох за пример във връзка с твоите твърдения че многожеството било забранено в САЩ.

Quote
Да се върнем в България в днешни дни. На някой от този форум хрумвало ли му е да има втора, трета и т.н. жена? Как тези жена ще гледат една на друга. Като любовници или ... Дали ако едната е законна съпруга, то другите няма да я гледат "на кръв". Ако пък мъжът няма законен брак с никоя, то не би ли престъпвал Божият закон "Не прелюбодействай"?

За да има един мъж повече жени на първо място неговите жени трябва да имат правилното разбиране относно библейския формат на семейство и брак. Законна съпруга не е съпруга, която има такъв статут според светските закони, а която има такъв статут според библейските принципи и правила. Ако човек има брачен договор със съпругата си, било тя първата, втората или третата няма как това да е прелюбодейство, защото по дефиниция "прелюбодейството" е нарушаване на брачния завет.

Също така вземането на втора съпруга става със съгласието на първата и както се подразбира и със съгласието на втората, защото е ясно, че тя няма как да не знае, че човека вече има една жена. Затова ако всичко се направи с мъдрост и разбиране, няма никаква причина да се гледат "на кръв". Тия неща стават със съгласие и разбирателство.

Интересен факт от историята е че преди българите да приемат византийското християнство, те са имали практика да си вземат втора жена ако живота и обстоятелствата го изискват. Според някои изследователи българите са били християни много преди да приемат византийското християнство, само че е било по-автентичен вид християнство. После по политически причини минават към византийската вяра или казано иначе към "православието". Взимането на втора съпруга е ставало само със съгласието на първата, както и със съгласието на втората и нейните родители. Дори по него време българите са играели един много по-сложен вид шах, който е бил с 9х9 квадрата вместо днешните 8х8. Този вид шах е бил толкова сложен, че един обикновен играч на този вид шах с лекота е можел да победи гросмайстор в шаха както го знаем днес. Интересната подробност в случая е че в този вид шах царя е разполагал с две царици. Това само по себе си идвало да покаже, че да управляваш дом с две жени се изисква доста по-голяма мъдрост и проницателност и малцина са били тези, които са можели да играят този шах и да дръзнат да пристъпят към брак със втора жена.

Това по-горе не го казвам като някакъв аргумент (като че имам нужда от нещо повече от това, което съм казал до момента), но да хвърля малко интересна историческа светлина по темата и как тя се преплита с българската история.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

garich

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 46
Re: Многоженството в Библията
« Reply #71 on: March 24, 2016, 14:40:41 PM »
Както многоженството, така и робството не е изрично забранено (или заклеймено) в Библията.

Това означава ли, че волята на Господ е някои хора да бъдат роби? Или Господ иска всички да бъдат свободни?

garich

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 46
Re: Многоженството в Библията
« Reply #72 on: March 24, 2016, 15:00:39 PM »

За мормоните си чувал предполагам. Те живеят в Америка от времето на крал Джордж. И повечето са многоженци от столетия.

Мотивите на мормоните нас не ни касаят. Аз ги дадох за пример във връзка с твоите твърдения че многожеството било забранено в САЩ.


Интересно е какво мислят Мормоните за многобрачието. Защото това, което ти пишеш и казваш е различно от това което аз намирам:

"Църквата няма нищо общо с тези, практикуващи полигамия. Те не са членове на Църквата. Ако за някой член се докаже, че практикува многобрачие, то той бива изключен - най-сериозното наказание, което Църквата може да приложи". 1998г., Гордън Хинкли (Президент на Цьрквата на Исус Христос на Светиите от Последното Време )
Източник: https://www.mormon.org/faq/practice-of-polygamy

В статията се казва още, че Бог е нареждал многобрачието в определени времена, а в други е давал различни инструкции:

1 Verily, thus saith the Lord unto you my servant Joseph, that inasmuch as you have inquired of my hand to know and understand wherein I, the Lord, justified my servants Abraham, Isaac, and Jacob, as also Moses, David and Solomon, my servants, as touching the principle and doctrine of their having many wives and concubines— (Doctrine and Covenants 132:1).

“for there shall not any man among you have save it be one wife: and concubines he shall have none... for if I will, saith the Lord of Hosts, raise up seed unto me, I will command my people; otherwise they shall hearken unto these things . (Jacob 2:27-30)

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3336
Re: Многоженството в Библията
« Reply #73 on: March 24, 2016, 16:08:45 PM »
Quote
Както многоженството, така и робството не е изрично забранено (или заклеймено) в Библията.

Това означава ли, че волята на Господ е някои хора да бъдат роби? Или Господ иска всички да бъдат свободни?

Робството в Библията е част от правосъдната система. То е алтернатива на днешните затвори, където де факто затворниците са в позицията на роби. Предимствата обаче са в полза на Библейската система, защото в нашата ние плащаме за издръжката на престъпниците в затворите, а в Библейската престъпника работи за да откупи свободата си.

Мормоните винаги са практикували многоженство. Чист PR е отричането на мейнстрийм мормонската църква от многоженството. Това е чисто фиктивно. Реално си го практикуват. А има разклонения които не го и отричат и те са много по-близки до оригиналното мормонско учение.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Todor

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 173
Re: Многоженството в Библията
« Reply #74 on: March 24, 2016, 17:25:54 PM »
Според мен е очевидно, че първоначалната Божията уредба не беше многоженство - Бог даде на Адам една жена, не няколко. В Новият завет ап. Павел говори също така епископите/презвитерите/дяконите  да бъдат "мъже на една жена".

Изхождайки от всичко това (както и от духа на Писанието като цяло) смятам, че за многоженството може да се каже същото, което каза Исус за развода - "поради вашето коравосърдечие Бог ви е оставил да си напускате жените". Не виждам как за един християнин - който би трябвало да бъде пример за света - може да е приемливо многоженството, което показва единствено, че е роб на сексуална страст и неконтролирана похот. Затова го намирам  за приемливо единствено като заварено положение - ако например мюсюлманин с няколко жени стане християнин.

П.П. Възможно е да има и някакви други изключителни обстоятелства (в момента не се сещам за такива), при които многоженството да е приемливо. При всички случаи обаче става дума за изключения.