Author Topic: Защо дявола продължава?  (Read 9280 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kristiana

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 213
Re: Защо дявола продължава?
« Reply #15 on: March 28, 2011, 16:59:30 PM »
аз бих искала Watchman да продължи за 7 духове на Бога,макар и в отделна тема.
Надявам се да стане!
Значенията на думите,например съвършен,че означава цял,завършен от къде ги взимате? Наистина нямам представа,не че питам съмнително.
Докато ходех на църква и преди пастора да изпадне в лъжеучения,ни говореше от словото с обяснение на думите,едно от нещата,които съм запомнила,че думата грях на еврейски е "хет" и означава буквално преведено изстрел,който не улучва целта. Вече вярно ли е незнам...

avia

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 67
Re: Защо дявола продължава?
« Reply #16 on: March 28, 2011, 19:13:49 PM »
Владо,възможно е да бъркам.Започнах поста си с "да споделя мнение",а по-късно говорих ,че "можем да предположим".Не твърдя ,че съм абсолютно прав.
Но...за това същество се говори с точни изрази,от времето,кога ние не знаем..не сме били свидетели на засеняващия ефект,който е отразявал този херувим,нито на т.нар. огнени камъни...това е друг свят.Свидетели сме обаче /косвено/ като потомци на Адам,в намесата и действията на тази личност в човешката история.Бог говори/за нас е записано/ .."ти бе съвършен в постъпките си ,докато...."
Преди време бех чул некой да казва ,че този херувим/това е вид живо същество/..дяволът,е погрознял,защото е вършил престъпни на Бог дейности???Това е просто пример,но не съм убеден ,че красотата/хубоста/ имат нещо общо с греха,който може да се извърши.Ние не можем да "унижаваме" умишлено сътворено от Бог същество,дори да върши престъпление.Престъплението на личноста,нема нищо общо с външноста,умствените притежания.
Имената с които се свързва херувима,за който говорим,изразяват неговата същност...клеветник/например/.Мъдроста му е извратена,намира се в него безаконие заради ,което е "отстранен"/паднал/,но това не го прави слаба личност.Дали ще използва развратената си мъдрост за действия противни на Бога е друг въпрос.В него определено липсва страх от Бога.Защо липсва обаче?Защо продължава да върши това ,което върши/дори да знае ,че му остава малко време/?
Според мен отговорът е следния.."всяко добро дърво, дава добър плод,лошото лош.НЕ може лошо дърво да дава добър плод и обратното.Това го говори БОГ...не може./Нищо повече,от не може./
Ще бъде вързан за 1000г,после ще бъде пуснат..резултата ще бъде същия...да мами народите.Убеден съм ,че след 2 000 000г ,ако пак бъде пуснат... пак ще мами народите...защото мнението на Бог за него е ,"..баща на лъжата".

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 483
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Re: Защо дявола продължава?
« Reply #17 on: March 28, 2011, 22:54:07 PM »
-1- Ограничавайки и дори променяйки значението на една дума води до много погрешни изводи като този, който си направил.

-2-В Словото се говори за "съвършена омраза", за "съвършен ден", "съвършено изтребление", "съвършенство на красота".

-3-Думата "съвършен" означава "цялостен" и "завършен" и се използва както в положителен така и в отрицателен смисъл.
-4-Никъде не е писано, че сатана е "загубил съвършенството си", нито някъде е писано, че е загубил някакви "подаръци и дарби".

-5-Казваш, че "не можем да твърдим" това, но никъде не казваш ЗАЩО не можем да го твърдим.

-1- Безспорно когато нещо се променя спрямо добрият оригинал, това не е добре. Особено когато това касае словото. Но аз мисля, че добре се обосновах там, в съответната тема.

-2- Да, говори се за тези неща и те имат директна и религиозна връзка и теологична, също.

-3- Да, и в положителен и в отрицателен смисъл. Когато е в положителен е свързана с Бога и царството Му, когато е в отрицателен се използва също там.

-4- Помисли малко.
-5- Какво точно имаш в предвид? Не открих абзац с подобно твърдение, но може и да греша – посочи ми.
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3390
Re: Защо дявола продължава?
« Reply #18 on: March 29, 2011, 03:46:13 AM »
Аз бих обърнал внимание малко по-детайлно на думите от Езекиил 28-а глава, защото това, което пише там не е точно това, което се приема по традиция.

Ез. 28:12  Сине човешки, дигни плач за тирския цар, и кажи му: Така казва Господ Иеова: Ти си печат на съвършенство, пълен си с мъдрост и съвършен по хубост.

Първо не само в 12-ти стих но и цялата глава преди това се говори за тирския цар. Самия тирски цар е бил точно определен човек, който е съществувал и спрямо когото пророкува Езекиил, по заповед на Бога. Наистина пророческите писания, често използват подхода да се говори за някой човек, а да се влага смисъл, който отива отвъд самия човек, както в псалома на Давид, където той говори за себе си, но всъщност се пророкува за Исус. Ако обаче обърнем внимание на същия псалом ще видим, че не всичко може да се отнесе към Исус.

По същия начин ако разсъждаваме, че в пророчеството за тирския цар се разкриват неща, отнасящи се до луцифер, то ние трябва да внимаваме и да помним, че е възможно да има неща които не се отнасят до него, или дори въобще да не се говори за луцифер.

Втория момент "Ти си печат на съвършенство" изглежда е доста произволен превод на български. Буквалния превод на Jay P. Green казва така: "You seal the measure, full of wisdom and perfect in beauty" останалите буквални английски преводи казват нещо подобно, но нито едно не е съвсем ясно като конкретен смисъл. Ако обаче видим превода на Септуагинтата се разкрива съвсем друго значение, а именно гръцките думи означават някой който е бил "отлъчен от подобието" - с други думи отлъчен от Божието подобие. Еврейските думи могат също да се преведат като някой който е излязъл извън допустимата мярка.

Тези неща биха могли да се отнасят както до самия тирски цар, който като човек е потъпкал Божието подобие в себе си и е излязъл извън допустимата мярка, така и за луцифер. Но и в двата случая значението няма нищо общо с "печат на съвършенство" както нашия превод твърди напълно безотговорно.

Интересното в случая е че някой може да изгуби Божието подобие, но пак да бъде пълен с мъдрост и цялостен по хубост. И тук се сещам онова, което някой беше казал, че думата светщина означава, а именно "стремеж към красотата без любов към правдата"

Ез. 28:13  Ти бе в Божията градина, в Едем; ти бе обсипан с всякакви скъпоценни камъни; със сард, топаз, диамант, хрисолит, оникс, яспис, сапфир, антракт, смарагд и със злато; направата на тъпанчетата и на свирките ти е била приготвена за тебе в деня, когато си бил създаден.

Този пасаж звучи все едно се говори за едемската градина в която са били Адам и Ева в началото. Обаче текста не дава основание да сме уверени, че се говори именно за същата едемска градина. Думата "едем" която отново преводачите са решили да я оставят непреведена по някаква своеволна причина означава "наслаждение, удоволствие" По тази причина Септуагинтата превежда текста така:

"Ти беше в наслаждение (лукс) в градината на Бога (боговете)."

Това отново може да се отнася до човека, който е тирския цар и който се е къпал в лукс, наслаждение и всякакви скъпоценни камъни.

Точно следващите пасажи дават основание да се счита, че се говори за падналия херувим, нещо повече доколкото знам това е единствения пасаж в Библията, където се загатва, че падналия враг е бил именно херувим. Опитах се да проверя текста в древните езици, но намирам текста за доста труден и ще трябва повече време и внимание за да мога да вникна по внимателно в тях.

Едно е сигурно, а именно, че не трябва в никакъв случай да се облягаме на традиционното схващане, а да изследваме внимателно Писанието, защото врага е заложил много клопки и измами в това, което ни е предадено като "традиционно схващане."
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.