• Welcome to Братско общение в тревожни времена.
 

Позитивни изповеди

Започната от Kristiana, Ноември 28, 2009, 07:40:58 AM

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Kristiana

Преди много време четох една книга на Дерек Принс за положителното говорене и оттогава ме е страх да говоря много негативно,пък и даже съм стигнала до там,че някои неща не ги споменавам,заради това да не ги изповядам,но мисля вече че това е една глупост.Мисля така,защото сам Святия Дух ми е казвал в сърцето ,че това е една измама,но искам факти,искам конкретни нещяа,искам да разбия тази крепост в ума ми.Помогнете ми,не чувствам че това е нормално и искам да съм свободна.Трябва да вкарам в ума си правилните неща,за да изчезне заблудата.Аз нищо незнам за Дерек Принс,само много са го величаели хората,които ми казах за книгата.
Не съм чела други негови книги и нямам желание.Но искам истината за него.
Мерси

small axe

Остави настрана този принс.
Не са важни нечии книги , но писанията.Там не пише за такива неща като това за положително говорене, отрицателно говорене и тн.
Това са учения които не почиват на Писанието.

Kristiana

мерси много за отговора
Насърчи ме и ми даде повод да работя в посока разрушаване на тези крепости в ума.
Да,сега вече от доста години насам и аз смятам че Словото на Господа е най-важното.
А за принс исках само да си сверя часовника и да знам,че с право нямам основание да му вярвам.
Благословения!

Владо

ЦитатПомогнете ми,не чувствам че това е нормално и искам да съм свободна.

Единствено в Сина и учението Му можеш да си свободна.

Задала си реторичен въпрос, чийто отговор си се досещала. Много бързо се нагоди, някак. Не искам да се заяждам, но според мен ти не търсиш истината. По скоро се нагаждаш.

Цитатмерси много за отговора
- човека си е човек - гледай на Бога и Него търси.


ЦитатНасърчи ме и ми даде повод да работя в посока разрушаване на тези крепости в ума.

Много ми е интересно как ще ги разрушаваш, щом толкова лесно си се поддала на нещо неправилно и то така драматично ти е повлияло :
Цитат
оттогава ме е страх да говоря много негативно,пък и даже съм стигнала до там,че някои неща не ги споменавам,заради това да не ги изповядам....

Съжалявам, ако съм те обвинил несправедливо, но така ми изглежда.
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Watchman

Дерек Принс е един от малкото хора, които говорят много ясно, разбираемо, внимателно и се стараят да се придържат стриктно към Писанието. Поради това и аз съм се чудил как е възможно да е допуснал някой толкова фалшиви и небиблейски учения като това за позитивните и негативните изповеди.

Според неговото учение ако ти кажеш на някой нещо негативно, с това ти го проклинаш. Особено ако си в позиция на власт над човека за когото казваш негативното нещо, тогава тия думи имат пълна сила и със сигурност проклинаш ефективно човека на когото казваш негативните неща. В подкрепа на това су твърдение Дерек Принс цитира случая в който Рахил е взела идолите на баща си Лаван и е седнала на тях без Яков да знае, и когато Лаван идва с мъжете си и пита къде са домашните му идоли Яков казва - потърси ги и в когото се намерят нека умре. Идолите така и не се намират в Рахил защото тя казва, че имала обичайното при жените и те не я карат да стане от вързопа на който е седнала и в който са идолите. Дерек Принс коментира обаче, че Яков по този начин проклина Рахил да умре, и тя умира при раждането на Вениамин. С това той "доказва" библейската валидност на учението си.

Преди години когато бях млад във вярата приемах тия неща и те ме поробваха, защото напълно объркваха говоренето ми. Превръщаш се в един лицермер който само иска да говори положителни неща за всичко и всички, когато ИСТИНАТА е друга, а именно че има много негативни неща, които трябва да бъдат наречени с истинските им имена.

С времето видях в Писанията, че нито пророците, нито апостолите, нито самия Исус се придържаха към подобно позитивно говорене. Особено впечатление ми направи начина по който Исус често наричаше учениците си, например:

Мат. 6:30  Но ако Бог така облича полската трева, която днес я има, а утре я хвърлят в пещ, не ще ли много повече да облича вас маловерци?

Според учението на Принс, след тия думи на Исус към учениците му - те са проклети завинаги да бъдат и да останат маловерци, като се има предвид и абсолютната власт на Исус, те нямат НИКАКЪВ ШАНС да станат нещо повече от маловерци. Още повече че не могат да отидат при Исус за разчуване на проклятието защото САМИЯ ИСУС го е изговорил, а едва ли ще го убедят да се по кае от думите Си. Някой от вас вярва ли че Исус казвайки нещо толкова негативно на учениците си ги прокълна с това? Те останаха ли маловерци или пораснаха във вяра?

В крайна сметка в този случай или Исус греши жестоко или Принс. Моя избор беше да се доверя на Исус и да отхвърля учението на Принс. Така бях освободен от това безумно учение.

Нещо повече учението за негативното говорене, което било равносилно на проклинане среща и отрицанието на реалността. например според Принс ако някой каже нещо зло и негативно за теб думите му имат сила върху живота ти и ти влияят за зло, което после се изразява при тебе с болести, с нещастия и прочие.

Аз се замислих и викам - добре де, тия известните хора, които са мразени, ами то МИЛИОНИ ДУШИ всеки ден говорят зло против тях, някои даже съвсем целенасочено ги кълнат. Ами те направо трябва да се стопят и да умрат за 1 час след толкова негативни думи от толкова много хора. Например българските политици. Ами помислете колко хора ги псуват, кълнат, обиждат и говорят зло срещу тях. Колко подобни думи в секунда се изричат срещу тях. Ако учението на Принс беше вярно те трябваше направо да се разпаднат пред очите ни. Или да кажем някоя среща на върха по футбол, която я гледат 50 милиона души. И някой се издъни и пропусне крайно важно положение да отбележи гол. И тогава да кажем 25 милиона фена с техния цветущ език започнат да изливат негативност, псувни, злоба и омраза към него. Ами ако Принс беше прав този човек трябва да колабира за 30 секунди и за 1 минута да е мъртъв.

Така че вие сами разсъдете какво основание има и в Писанието и в реалността подобно учение.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Ivan

   С риск темата да се отклони, аз също ще се спра на думите на Kristiana:
Цитат,,Преди много време четох една книга на Дерек Принс за положителното говорене и оттогава ме е страх да говоря много негативно, пък и даже съм стигнала до там,че някои неща не ги споменавам,заради това да не ги изповядам, но мисля вече че това е една глупост."
Ако администраторите преценят, може да се оформи като нова тема или да се добави към някоя съществуваща.
    Безспорно, Словото на Господа е най-важното, и него трябва да четем и изследваме. А когато някой човек, воден от Божия Дух, е достигнал до прозрения, които е споделил (написал), можем да ги проверим с Писанието. Навярно, това за което пише Kristiana, а също и Watchman като учение на Принс, е основано на изложените му размисли и примери от Писанието и живота му в книгата ,,Благословение или проклятие – изборът е ваш" (Ди Пи Ем, 1999 г., анг. загл. "Blessing or Curse: You Can Choose"), глави 11 (,,Хора в позиция на власт") и 12 (,,Самонанесени проклятия"). Когато ги четох внимателно за първи път, прозрях още един начин на Божието проявление на властта и задълженията. Започнах да разбирам дълбочината на стиховете в Мат. 28:18 (,,Даде Ми се всяка власт на небето и на земята"), Втор. 28, Бит. 27 (за Исав и Яков), Бит. 31 (за Рахил и Яков), Ис. 65:15 (,,И ще оставите името си на избраните Ми за да проклинат с Него"),  I Кор. 11:3, Мат. 12:36-37 (,,И казвам ви, че за всяка празна дума, която кажат човеците, ще отговарят в съдния ден. Защото от думите си ще се оправдаеш, и от думите си ще се осъдиш") и др. А скоро и във II Цар. 6 (за Михала). Не зная защо и как някои от това са оформили и проповядвали учение, но примерите описани там за проява на власт, не са за подценяване.
   Въобще, според мен, Дерек Принс е един от малкото християнски автори в Тялото Христово, чиито книги си заслужава да се четат. Лично за мен той изигра ролята на духовен наставник (макар и починал) през последните години, за да видя истинската сила и послание на Божието слово, което започнах усърдно да изследвам. После открих същите библейски истини да се разискват и в този форум.

Watchman

Отделих постингите свързани с позитивните изповеди в собствена тема.

В отговор на Иван бих казал, че ако човек е в Христос, той е ново създание и ВСИЧКО е станало ново. Няма как да има наследствени проклятия или каквито и да е проклятия в новото създание в Христос Исус.

Проклятията са свързани най-вече с нарушаване на завети, а не с негативно говорене.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Tihomir

#7
Цитат на: Ivan - Януари 24, 2010, 11:39:51 AM
Въобще, според мен, Дерек Принс е един от малкото християнски автори в Тялото Христово, чиито книги си заслужава да се четат. Лично за мен той изигра ролята на духовен наставник (макар и починал) през последните години, за да видя истинската сила и послание на Божието слово, което започнах усърдно да изследвам. После открих същите библейски истини да се разискват и в този форум.
Всеки един от нас може да се заблуди в подобно нещо, а именно, че определени религиозни ресурси (книжки, видео, аудио и т.н.), които самият човек смята, че
1. му влияят добре
2. се чувства добре от тях
3. известни са
4. много хора се чувстват добре от тях
5. съдържат пасажи от Библията
6. звучат убедително

НО ако не е сигурен дали в Библията няма да намери опровержение на заключенията, които дават тези ресурси, тогава човекът е на много хлъзгава основа.

Това е точно такъв пример, където в Словото намираме много пасажи, където се говори негативно и резултатите не са според заключенията в книжката. Тогава или Словото е вярно или книжката, но не и двете.

Трябва да се помни, че лъжеученията не идват винаги в чист вид, но са примесени с много правилни неща, за да може инерцията от правилните неща да доведе до сляпо приемане и на неправилните.

Иначе позитивното мислене и говорене е ню ейдж учение или основи на източния мистицизъм. Просто в случая е облечено в религиозни термини, за да звучи християнско.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

The Disciple

#8
Цитат на: Ivan - Януари 24, 2010, 11:39:51 AM
   ...
   Въобще, според мен, Дерек Принс е един от малкото християнски автори в Тялото Христово, чиито книги си заслужава да се четат. Лично за мен той изигра ролята на духовен наставник (макар и починал) през последните години, за да видя истинската сила и послание на Божието слово, което започнах усърдно да изследвам. После открих същите библейски истини да се разискват и в този форум.



                Ауууу......., Помози  Бог.
         Щуротии  от  рода  на  това  да  се  отричаме от  греховете на  прапрапрабаба ми 9  коляно, която маи е гледала  на боб по-добре  да  не  ги  четем.
       Освен  това като  лично познавал някои от хората  на така нареченото служение ДПМ- БГ, мога да кажа че това служение не дава много добър плод в живота им.
      Не само това  но  съм и забелязал че хората попили учението на Д.П., когато  се появи  някои човек които има някакъв проблем,или преживява някакво нещастие или трудност  те почват да бягат от него като дявола от тамян, за да не им се лепне проклятието!
        Каква е тая вяра?!?
  Исус и от обладаните не бягаше.
Не само това но писанието свидетелства: "....that  He healed all that were sick or oppressed by the devil."
         Не само тия които правеха позитивни изповеди или бяха приели "Благословение или проклятие".
     
               Когато си повярвал в Бога е хубаво да почнеш само с Новия Завет, ако наистина си срещнал Исус това което пише няма да ти непонятно, а вероятно ще те изпълва с радост да го четеш. Няма да имаш нужда някои да те учи или наставлява.
   Така  че Д.П. ако ти е "духовен наставник", Христос ти казва че само тои ти е духовен наставник  - Матея 23:10. На кого ще дадеш превес???
                 "Недейте се нарича нито наставници, защото Един е вашият Наставник, Христос."
                                        Значи още тука нещо куца.



         
"Преди  всичко  се  пазете  от  Фарисеиския   квас,    които  е  лицемерие!"
          Исус -. Ев  Лука  12:1 стих
  "Mразя, презирам фестивалите ви и няма да благоволя в тържествените ви събрания...отмахнете от мен шума на песните си...НО НЕКА ТЕЧЕ ПРАВОСЪДИЕТО КАТО ПОТОК, ПРАВДАТА КАТО ВЕЧЕН ИЗВО

Might

И аз съм против"положителните изповеди",които по-скоро се доближават до окултизма!
Но нека и не отричаме силата на думите:Притчи 18:21
"Смърт и живот има в силата на езика, И ония, които го обичат, ще ядат плодовете му."
Може да повтаряш неща,които искаш да ти се сбъднат до посиняване на езика,но  ти гарантирам,че ти няма да имаш никакъв резултат,ако  думите ти не  идва от вярата!!!

Ако говориш от препълващо с вяра сърце,думите може  да имат резултат и сила.Дори сме свидетели,че такива думи (идващи от вяра)-променят обстоятелства!!!
Но ако говориш и изповядваш положителни неща,за да ти дойде вяра-си изпаднал в тежък окултизъм!

Думите имат сила тогава,когато са освободени от вяра или неверие!
Думите имат сила,тогава,когато са освободени с любов и ли омраза!
Думите имат сила,тогава когато са освободени с радост или завист!
Тоест силата на думите е в духа!Сами по себе си думите са букви!
И нека не забравяме,че за всяка напразно изговорена дума,ще бъдем съдени!



Tihomir

Might,

Това, което казваш е пропито от същия окултизъм, между другото, но с "християнска" терминология.

Забележи, че в това, което си писал всичко се базира на думите на човека и това какво човекът вярвал, било то и в Авраамовия Бог. Работата е, че всичко се върти около човека и какво той е казал и какво иска или не иска. Крайната цел е да каже нещо с някаква "вяра", която е базирана на някакви "ценности" и това щяло да стане. Това никъде не е записано в Библията.

Вярата не е нещо позитивно или негативно. Вярата няма религиозен смисъл. Тя е твърда увереност за неща, които не се виждат. В момента всички вярват, че икономиката ще работи така още дълги години напред и хората работят с това, трудят се за това, независимо, че всичко това се клати, както и виждаме.

Окултизмът е равносилен на непокорството. Когато един човек ходи с вяра, която е в неща, които не са угодни на Бога, той е непокорен или с други думи — окултист.

Думите винаги имат сила, било то голяма или малка. Лъжливите слухове имат също голяма сила, независимо, че са лъжливи. Мнозина разпространяват лъжливи слухове не защото смятат, че са лъжи, а защото вярват, че това, което говорят е истина. Дори много пъти такива думи са казани със съвсем "искрени чувства".

Първо трябва да се дефинира какво е вяра в Бога според Библията и тогава да се говори за изговаряне на думи с вяра. Изговарянето на думи с вяра в Бога е с точно определена цел, в точно определен момент, от точно определени хора, а не от всеки, който си фантазира, че като каже нещо и то ще стане.

Божиите хора внимават в това, което говорят и когато говорят думи с вяра, те ги изказват с доверие в Бога и то не от празнословие, че видиш ли "вярвам, че ей сега ще се завърти земята в обратна посока за 1 час". Трябва да се изследва внимателно за какъв живот и каква смърт се говори за езика и от друга страна защо Христос каза на апостолите думите, че ако кажат на планината да се премести, ще се премести, но не ги разказваше на "публиката".

Думите имат винаги сила. Това дали резултатът ще е чудо или не е друг въпрос, но думите винаги имат сила. Пише, че има смърт и живот в силата на езика. Никъде не се казва, че трябва да има и вяра, още по-малко любов.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

#11
ЦитатДумите имат сила тогава,когато са освободени от вяра или неверие!
Думите имат сила,тогава,когато са освободени с любов и ли омраза!
Думите имат сила,тогава когато са освободени с радост или завист!
Тоест силата на думите е в духа!Сами по себе си думите са букви!

Аз съм съгласен с Тихомир, че това изказване е също толкова ню-ейджърско и окултно. Първо самия изказ "думите са... освободени" сам по себе си съдържа окултна мистика, която няма връзка с реалността. Думите не се "освобождават" все едно са стадо диви прасета, затворени в кочината. Думите се ИЗГОВАРЯТ. И Бог каза, да бъде светлина... а не: И Бог освободи думите за светлината. Та още на това ниво имаме проблем с основата на това изказване.

Аз знам, че пасторите и проповедниците обичат да употребяват подобни изрази "освободил словото" и тем подобни измишльотини, които имат повече връзка с окулта отколкото с Писанията. Толкова ли е трудно да използваме оригиналния език на Писанието?

ЦитатИ нека не забравяме,че за всяка напразно изговорена дума,ще бъдем съдени!

Писанието не казва "напразно изговорена дума" а казва "ПРАЗНА ДУМА" - тука смисъла е доста по-различен и е добре да не прибавяме на написаното според това, което ние си мислим, но да го изследваме такова каквото Е, за да познаем Бог какво мисли.

Също така ако гледаме на Притчи 18:21 през призмата на ню ейджърската инерция ние неизбежно ще си мислим за изповеди, позитивни изповеди, изповеди с вяра, с любов и с какво ли не, но ако хванем тази инерция и я избутаме на страна дали няма да видим съвсем друг смисъл в тези думи?

Смърт и живот има в силата на езика, И ония, които го обичат, ще ядат плодовете му.

Дали случайно този пасаж не говори за това, че ако човек говори глупаво и безумно ще си докара разруха и смърт? И ако говори себеобуздано и с мъдрост няма това да бъде живот за него? Точно това е контекста и посланието на цялата книга Притчи. И защо трябва да вадим тези думи от контекста на книгата и да ги поставяме в контекста на съвременните ереси за позитивни изповеди, изповеди на вяра и прочие ню ейж квас навлязъл в християнството?

Не казва ли предишния стих точно това:

Пр. 18:20  От плодовете на устата на човека ще се насити коремът му; От произведението на устните си човек ще се насити.

Не става ли въпрос тука точно за мъдро, внимателно и праведно говорене, а не за формула за вълшебни изповеди?

Ето една кратка статия по темата, която има за цел да коригира същия вид заблуда: http://www.pravednost.hit.bg/izpoved.html
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.