Author Topic: Закона, съботите и яденето на свинско  (Read 6441 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ученик на Исус

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 345
Съботата е дадена преди закона и тя е част от 10 -те заповеди, завета ни с Бог:

Изход 16
23 А той им рече: Това е точно каквото каза Господ. Утре е събота, света почивка Господу; опечете колкото искате да опечете, и сварете колкото искате да сварите; и турете настрана каквото остане, да ви стои за утре.
24 И тъй, туриха го настрана до утрото, както заповяда Моисей, и не се усмърдя, нито се намери червей в него.
25 Тогава Моисей им каза: Яжте това днес, защото днес е събота Господу; днес няма да го намерите на полето.
26 Шест дена ще го събирате; но седмият ден е събота, в нея няма да се намира.
27 Обаче някои от людете излязоха да съберат на седмия ден, но не намериха.
28 Тогава рече Господ на Моисея: До кога ще отказвате да пазите заповедите Ми и законите Ми?
29 Вижте, понеже Господ ви даде съботата, затова на шестия ден ви даде хляб за два дена. Седете, всеки на мястото си; на седмия ден никой да не излиза от мястото.
30 И тъй, людете си отпочиваха на седмия ден.

Изход 34:28
И Моисей стоя там с Господа четиридесет дена и четиридесет нощи без да яде хляб, или да пие вода. И Господ написа на плочите думите на завета, Десетте Заповеди.

Евреи 4:9
За Божия народ остава пазенето на съботата

За свинското няколко пъти Бог ми показваше този стих и аз не разбирах, накрая схванах обаче, слава на Бога:

Исая 66
15 Защото, ето, Господ ще дойде с огън, И колесниците Му ще бъдат като вихрушка, За да излее гнева Си с ярост, И изобличението Си с огнени пламъци,
16 Защото с огън и с ножа Си Ще се съди Господ с всяка твар; И убитите от Господа ще бъдат много.
17 Ония, които се освещават и очистват за да отиват в градините След една ашера в средата, Като ядат свинско месо и гнусотии и мишки, Те всички ще загинат, казва Господ.
18 Защото Аз зная делата им и помислите им, И иде времето, когато ще събера всичките народи и езици; И те ще дойдат и ще видят славата Ми.

Божието Слово трае довека, Бог не се променя, нечистите храни си остават нечисти и всички, които ги ядат е казано, че ще бъдат изтребени.

Ученик на Исус

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 345
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #1 on: December 31, 2022, 22:50:55 PM »
За годината имах предвид летоброенето от Господа, според Библията новата година започва нисан, което се пада март, април, очаквам раздвижване тогава, както беше и 2020.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3950
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #2 on: December 31, 2022, 23:20:57 PM »
Прочети темата за съботата, там много неща са изяснени подробно.

Quote
Съботата е дадена преди закона и тя е част от 10 -те заповеди, завета ни с Бог:

Божието Слово трае довека, Бог не се променя, нечистите храни си остават нечисти и всички, които ги ядат е казано, че ще бъдат изтребени.

Тези думи показват сериозно неразбиране на Благовестието, както и на Божиите пътища. Бог действа чрез завети/договори. Ако ти смяташ че завета на Синайската планина е твоя завет, то имаш сериозен проблем, защото този завет е овехтял и не спасява никого.

Целия закон е част от договора между Бог и Израел на Синай. Ти, или който и да е човек от народите нямаш дял с този завет и с този закон. И е невъзможно да имаш. Дори потомците на Яков по плът нямат вече дял с този завет, защото той е заменен с нов. Това са два различни договора касаещи различни уговорки, различни обещания и различна благодат. Исус изрично предупреди, че не може да се реже от новата дреха и да се пришива на старата. Не можеш да пришиваш Благовестието към Закона.

В пасажа от Исая 66-а глава се говори за израилтяните, които в нарушение на Моисеевия закон се покланят на ашерите (идоли) и като част от това поклонение ритуално ядат свинско, мишки и някакви гадости. След потопа Бог дава на Ной и потомците му да ядат абсолютно всякакво месо:

Бит. 9:3  Всичко живо, що се движи ще ви бъде за храна; давам ви всичко също, както дадох зелената трева.

Тук няма забрана за свинско или разделяне на чисто и нечисто месо. При все че Ной е имал съзнание за чисти и нечисти животни (Бит. 7:1-2), Бог не му казва да яде само чистите, но ВСИЧКО ЖИВО.

Забраната към Израел да не яде нечисти животни има ритуален и символичен смисъл, и този смисъл се вижда във видението на апостол Петър:

Деян 10:13  И дойде глас към него: Стани, Петре, заколи и яж.
Деян 10:14  А Петър рече: Никак, Господи; защото никога не съм ял нищо мръсно и нечисто.
Деян 10:15  И пак дойде към него втори път глас; Което Бог е очистил, ти за мръсно го не считай.


Тук Бог показва на Петър вкупом от всякакви животни, чисти и нечисти, и Бог го приканва да яде. Петър отказва с мотива, че там има нечисти животни. Но Бог му отговаря, че това, което Бог е очистил, Петър не трябва да счита за нечисто.

След което при Петър дойдоха трима езичници, за които е забранено на евреите да общуват с тях. Но значението на видението беше, че може и трябва да се общува с езичниците, които са готови за спасение. Това показва и символичния смисъл на чистите и нечисти храни, а именно те са сянка на общуването с чисти и нечисти хора. А самите храни Бог ги е дал за храна на човеците за да се приемат с благодарност.

1Тим. 4:3  които запрещават жененето и заповядват въздържание от ястия, които Бог създаде, за да се употребяват с благодарение от ония, които вярват и разбират истината.

Извън завета на Синай сключен изрично с Израел, няма изискване за неядене на нечисти храни. Нещо повече както се вижда от Божието Слово към Ной - има пълно разрешение.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Ученик на Исус

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 345
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #3 on: January 01, 2023, 00:15:47 AM »
Контекста на цитираните стихове е друг, става въпрос за езичниците. Нямам намерение да споря, питай Бог защо е казал на пророк Исая да напише тези стихове, че като дойде, ще унищожи тези, които ядат свинско и нечистотии?
Бог лично ми говори и да ти каже беше много стог последния път като ми ги показа, понеже ми припомни, че ми ги е показвал вече и аз не обърнах внимание, не разбрах, не търсих истината.
Всеки да бъде напълно уверен в своя си ум. Божието Слово е много изрязвано, променяно.
Изследвал ли си стиховете в Римляни 3:34?
Анулираме ли закона, правим ли невалиден закона чрез вяра, Бог забранява, по-скоро ние утвърждаме, установяваме, спазваме закона.
Не ми отговори нищо за Евреи 4:9, това е заповед, защо мълчиш?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3950
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #4 on: January 01, 2023, 00:20:53 AM »
Чрез вяра ние изпълняваме целите на закона, които самия закон не успя да постигне, това е смисъла на този пасаж. Апостол Павел изрично изявява, че закона, който имаше за цел да донесе живот, всъщност донесе смърт. А вярата носи живот, затова чрез вяра ние не унищожаваме закона, сиреч неговите цели, но ги утвърждаваме. Тия неща много добре са изяснени от апостолите. Но сега се навъдиха (от америка, спонсорирани от ционистие) всякакви юдействащи секти, които почват със свинското и съботата, и след това започват да отричат апостол Павел, и накрая завършват с отричането на Исус (което е и истинската цел на тия учения).

За съботата ти казах няколко пъти, пиши тези неща в темата за съботата и ще ти отговоря подробно (нямам намерение да мълча), защото не трябва да разводняваме и отклоняваме другите теми.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

small axe

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 970
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #5 on: January 01, 2023, 00:51:29 AM »
Значи апостол Павел говори празни приказки, че Бог очиства храната и трябва да се яде с благодарност. Но всеки да е уверен я своя ум. Ако ти считаш забгрях да ядеш свинско, то това за теб ще е грях. Така, че не яж свинско..Чети внимателно посланието към Галатяните и посланието към евреите. Как точно Бог ти е говорил? Как разбираш , Бог ти говори нещо? Това е важен въпрос който дори е за отделна тема. Как Бог говори на хората ?Какво са примерите в писанията ?

Ученик на Исус

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 345
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #6 on: January 03, 2023, 19:32:11 PM »
Слово за 2023 г. - Година на смут, сметение между народите. На Своя народ Бог ще даде мир.
Смут, сметение - паника, безпорядък, объркване, тревога, размирици, политически вълнения, бунтове, разклащане.
Коронацията на Чарлз е на 6 май 2023, ако това е антихриста, както твърди Тим Коен в своята книга,се очертава интересно време.

Ученик на Исус

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 345
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #7 on: January 04, 2023, 20:59:34 PM »
За свинското добра информация е събрал един брат месиански евреин, за съжаление е на руски и нямам време да превеждам, но то се разбира, има изследвания за образуване на рак при употребата му, 90% от урината се преобразува в сланина, мюсюлманите не боледуват от грип:

Можно ли свинину употреблять в пищу? (Часть 1)

Для начала давайте обратимся к началу истории рода человеческого. Сотворив человека, Господь заключает с ним завет. Вот условия этого завета: «И благословил их Бог, и сказал им Бог: плодитесь и размножайтесь и наполняйте землю, и обладайте ею, и владычествуйте над рыбами морскими и над птицами небесными, и над всяким животным, пресмыкающимся по земле. И сказал Бог: вот, Я дал вам всякую траву, сеющую семя, какая есть на всей земле, и всякое дерево, у которого плод древесный, сеющий семя; – вам [сие] будет в пищу». (Бытие 1:28-29)

Что мы видим в этом Завете? Господь сотворил мир: планеты, растительность, рыб, птиц, животных, и поместил человека в центре всего творения. И в этот ответственный исторический момент Господь огласил условия для его питания: зерно, фрукты, орехи. Писание говорит о четырех пунктах Завета с Адамом и Евой:

1. Плодитесь и размножайтесь.

2. Наполняйте землю и обладайте ею.

3. Владычествуйте над животными и рыбами.

4. Питайтесь только той пищей, которая предназначена для вас.

Бог также включает в Завет условие о пище!!! Далее во второй главе книги Бытие читаем: И заповедал Господь Бог человеку, говоря: от всякого дерева в саду ты будешь есть, а от дерева познания добра и зла не ешь от него, ибо в день, в который ты вкусишь от него, смертью умрешь (Бытие 2:16-17). В Эдеме, в райском саду, где все чисто и нет никакого греха, Господь вводит ограничение и почему то это ограничение связано именно с пищей. Почему Господь не ввел других ограничений? Почему именно пища?

Интересно так же, что сразу после грехопадения Господь вводит дополнительные условия Завета: «Адаму же сказал: за то, что ты послушал голоса жены твоей и ел от дерева, о котором Я заповедал тебе, сказав: не ешь от него, проклята земля за тебя; со скорбью будешь питаться от нее во все дни жизни твоей; терния и волчцы произрастит она тебе; и будешь питаться полевою травою; в поте лица твоего будешь есть хлеб…» (Бытие 3:17-18).

Теперь человек должен обрабатывать землю и питаться плодами от земли. Возможно, что речь идет о выращивании зерновых и овощей. Во всяком случае, акт грехопадения связан с изменением условий питания. Земля проклята и не может более приносить фруктовые плоды в достатке, чтобы удовлетворить потребности человека. И Господь Бог повелевает обрабатывать землю, выращивать овощи и употреблять их в пищу. Теперь человек может употреблять в пищу: зерновые, фрукты, орехи и овощи.

Дальше наступает новый исторический этап. Люди растлились и моральное падение было настолько велико, что Господь Бог не видит возможности вернуть этих людей на путь спасения и Он вершит Свой суд. Потоп уничтожает все живое на Земле. Спасается только праведный Ной со своей семьей и Господь Бог провозглашает новые условия Завета.

«И благословил Бог Ноя и сынов его и сказал им: плодитесь и размножайтесь, и наполняйте землю. Да страшатся и да трепещут вас все звери земные, и все птицы небесные, все, что движется на земле, и все рыбы морские: в ваши руки отданы они; все движущееся, что живет, будет вам в пищу; как зелень травную даю вам все; только плоти с душею ее, с кровью ее, не ешьте; Я взыщу и вашу кровь, [в которой] жизнь ваша, взыщу ее от всякого зверя, взыщу также душу человека от руки человека, от руки брата его» (Бытие 9:1-5).

Вновь, при следующем Завете, звучит новое условие для питания человека. Мясо, за которое не было ничего сказано для употребления в пищу до потопа, теперь разрешено кушать.

С чем связано подобное изменение? И почему Господь Бог дал разрешение на употребление в пищу мяса животных? Здесь усматриваются, как минимум, две причины. Во-первых, во время потопа было уничтожено все, чем человек мог бы питаться. Во всяком случае, растительной пищи было не достаточно и Господь Бог разрешает человеку употреблять в пищу мясо чистых животных, находящихся в ковчеге.
Можно ли свинину употреблять в пищу? (Часть 2) Господь Бог имел намерение разрешить употреблять мясо чистых животных еще до потопа, поэтому Он говорит Ною: «и всякого скота чистого возьми по семи, мужеского пола и женского, а из скота нечистого по два, мужеского пола и женского…» Бытие 7:2. Чистого скота должно быть больше, так как человек будет употреблять его в пищу.

Есть еще один любопытный момент в этом событии. Господь Бог не объясняет Ною, как отличить чистое животное от нечистого. Значит, Ной прекрасно знал, еще до потопа, о существовании чистых и нечистых животных. Сделал ли выводы человек, получив предостережение от Бога не есть мерзость?

Думаю, что – нет. Напротив, человек стал есть мясо нечистых животных, тем самым еще более укоротил свою жизнь, наполнив ее болезнями. Когда мы говорим о недопустимости есть мерзость, многие возражают против этого, утверждая, что это постановление старого Завета и к новозаветному времени никакого отношения не имеет.

Они часто опираются на стих Писания, где говорится о приобретении пищи на торгу: «Все, что продается на торгу, ешьте без всякого исследования, для [спокойствия] совести» (1 Коринфянам 10:25). Однако в этом стихе не говорится о чистых или нечистых животных (мясо нечистых животных никогда не было пищей), здесь говорится о мясе животных, принесенных в жертву идолам.

Есть еще место с Библии которое приводится в пример любителями покушать то что Бог запретил. Это написано за апостола Петра который получил откровение от Бога. Давайте прочитаем об этом.

"На другой день, когда они шли и приближались к городу, Петр около шестого часа взошёл на верх дома помолиться. И почувствовал он голод, и хотел есть. Между тем, как приготовляли, он пришёл в исступление и видит отверстое небо и сходящий к нему некоторый сосуд, как бы большое полотно, привязанное за четыре угла и опускаемое на землю; в нём находились всякие четвероногие земные, звери, пресмыкающиеся и птицы небесные. И был глас к нему: встань, Петр, заколи и ешь. Но Петр сказал: нет, Господи, я никогда не ел ничего скверного или нечистого. Тогда в другой раз был глас к нему: что Бог очистил, того ты не почитай нечистым. Это было трижды; и сосуд опять поднялся на небо". (Деяния 10:9-16)

Люди к большому сожалению не обращают внимание на слова апостола который говорит: "нет, Господи, я никогда не ел ничего скверного или нечистого". Апостолы не кушали того что Бог отличил как нечистоту. И объясняют неправильно это место "что Бог очистил не почитай это нечистым" - ошибочно думая что Бог свинью очистил и дал повеление кушать мерзость. Но давайте внимательно в той же главе прочитаем как это видение сам апостол Петр объясняет. "И сказал им: вы знаете, что Иудею возбранено сообщаться или сближаться с иноплеменником; но мне Бог открыл, чтобы я не почитал ни одного человека скверным или нечистым" (Деяния 10:28). Видение было за человеков а не животных.

Следующее место с Библии на котором делают основание те кто любит кушать нечистоту. "...не то, что входит в уста, оскверняет человека, но то, что выходит из уст, оскверняет человека". (Матфея 15:11) Эти слова сказал Иисус. Люди просто вырвали эти слова из контекста. Почему эти слова сказал Иисус? Давайте прочитаем начало главы. "Тогда приходят к Иисусу Иерусалимские книжники и фарисеи и говорят: зачем ученики Твои преступают предание старцев? Ибо не умывают рук своих, когда едят хлеб. (Матфея 15:1-2) О чем здесь идет речь? Об нечистых (так ошибочно думали книжники и фарисеи) руках или нечистых животных? Прочитайте внимательно о чем говорил Иисус?
Можно ли свинину употреблять в пищу? (Часть 3) И, призвав народ, сказал им: слушайте и разумейте. Не то, что входит в уста, оскверняет человека, но то, что выходит из уст, оскверняет человека. Тогда ученики Его, приступив, сказали Ему: знаешь ли, что фарисеи, услышав слово сие, соблазнились? Он же сказал в ответ: всякое растение, которое не Отец Мой Небесный насадил, искоренится; оставьте их: они – слепые вожди слепых; а если слепой ведет слепого, то оба упадут в яму. Петр же, отвечая, сказал Ему: изъясни нам притчу сию. Иисус сказал: неужели и вы ещё не разумеете? еще ли не понимаете, что всё, входящее в уста, проходит в чрево и извергается вон? а исходящее из уст – из сердца исходит – сие оскверняет человека, ибо из сердца исходят злые помыслы, убийства, прелюбодеяния, любодеяния, кражи, лжесвидетельства, хуления – это оскверняет человека; а есть неумытыми руками – не оскверняет человека. (Матфея 15:10-20) Иисус говорил за нечистые руки, а не за нечистых животных.

И еще одно место люди приводят в пример: "Ибо всякое творение Божие хорошо, и ничто не предосудительно, если принимается с благодарением, потому что освящается словом Божиим и молитвою" (1-е Тимофею 4:4-5). Многие не читают внимательно что здесь написано. Люди не видят вот эти два слова в этом предложении: "словом Божиим". Многие не обращают внимания на то что прежде чем молится необходимо чтобы на нашем столе была такая пища которую в первую очередь освящается словом Божиим. Другими словами на стол нельзя ставить то, что Бог не освятил. Давайте прочитаем из Библии что освящает и что запрещает слово Божие. Перечень животных разрешенных и запрещенных Господом Богом к употреблению в пищу, вы можете прочитать в следующих местах Писания: в Левит 11 главе и Второзаконие 14:4-21. Но здесь я приведу в пример то что написано во Второзаконии 14 главе.

"Ибо ты народ святой у Господа, Бога твоего, и тебя избрал Господь, чтобы ты был собственным Его народом из всех народов, которые на земле. Не ешь никакой мерзости. Вот скот, который вам можно есть: волы, овцы, козы, олень и серна, и буйвол, и лань, и зубр, и орикс, и камелопард. Всякий скот, у которого раздвоены копыта и на обоих копытах глубокий разрез, и который скот жует жвачку, тот ешьте; только сих не ешьте из жующих жвачку и имеющих раздвоенные копыта с глубоким разрезом: верблюда, зайца и тушканчика, потому что, хотя они жуют жвачку, но копыта у них не раздвоены: нечисты они для вас; и свиньи, потому что копыта у неё раздвоены, но не жует жвачки: нечиста она для вас; не ешьте мяса их, и к трупам их не прикасайтесь. Из всех животных, которые в воде, ешьте всех, у которых есть перья и чешуя..." (Второзаконие 14:2-9)

В дополнение к сказанному не возможно не упомянуть еще одно место из Писания, где говорится: «Ибо вот, придет Господь в огне, и колесницы Его – как вихрь, чтобы излить гнев Свой с яростью и прещение Свое с пылающим огнем. Ибо Господь с огнем и мечом Своим произведет суд над всякою плотью, и много будет пораженных Господом. Те, которые освящают и очищают себя в рощах, один за другим, едят свиное мясо и мерзость и мышей, – все погибнут, говорит Господь» (Исаия 66:15-17).

Здесь мы можем видеть, как приходит наказание за употребление в пищу мяса нечистых животных. Таким образом, запрет на нечистоту в новом Завете действует так же, как и в старом. Все высказывания о том, что, якобы, Господь отменил запрет на нечистоту, не имеют основания в Священном Писании.
Можно ли свинину употреблять в пищу? (Часть 4) Известно так же, что собак-боксеров не кормят свининой, поскольку в противном случае у них появляется зуд кожи и кожные болезни, сопровождающиеся зудом. Некоторым цирковым животным (львам, тиграм) также не дают свинину во избежание избыточного веса, повышения артериального давления, носовых кровотечений. Производители форели заметили, если её кормить измельченной свининой, то процесс развития рыбы резко тормозится, а в последующем форель погибает.

Представляет интерес так же состав сала свиньи. Млекопитающие (в том числе и люди) выводят естественным путем из организма 90% мочи. Оставшиеся в организме 10% этой субстанции выходит из организма в виде пота. Свинья единственное в природе млекопитающее, которое выводит из себя естественным образом лишь 10% жидкости. Куда же деваются остающиеся в организме свиньи 90% вырабатываемой мочи?

Биология дает ясный ответ: эти 90% не выведенной из организма свиньи мочи преобразуется в знаменитое свиное сало

Можно ли свинину употреблять в пищу? (Часть 5) Кроме ограничения по виду животного – чистое или нечистое, было еще запрещено употреблять в пищу кровь, тук(жир), мертвечину и удавленину. Если человек хочет продолжать есть мясо (речь идет только за чистых животных) и при этом оставаться верным Богу, то он должен полностью удалить кровь из мяса и удалить жир, а также он должен быть уверен в том, что это животное не удавилось, не умерло от какой-либо опасной болезни. Апостолы в своем послании к язычникам также написали за запрет употреблять удавленину и кровь. "Посему я полагаю не затруднять обращающихся к Богу из язычников, а написать им, чтобы они воздерживались от оскверненного идолами, от блуда, удавленины и крови, и чтобы не делали другим того, чего не хотят себе. Ибо закон Моисеев от древних родов по всем городам имеет проповедующих его и читается в синагогах каждую субботу". (Деяния 15:19-21) Вот такое решение было у апостолов за язычников. Заметьте что они подмечают за закон Моисеев который имеет по всем городам проповедующих, следовательно язычники должны знать за пищу что можно кушать, а что нет.

Для более глубокого понимания Божьего запрета на употребление в пищу нечистых животных, разберем, почему нельзя есть свинину. В каких бы условиях не выращивалась свинья, она поедает отбросы и лакомится падалью при любом удобном случае. Свиньи были созданы Господом Богом как санитары и не предназначены для употребления в пищу. В мясе свиньи можно обнаружить следующие гельминты (глисты): трихинелла, свиной солитер, аскариды и это далеко не полный список паразитов, которых можно обнаружить в свином мясе. По-видимому, главным мотивом запрета на свиное мясо является трихинеллез – заболевание, вызываемое круглым гельминтом-трихиной. Содержащиеся в мясе свиньи личинки взрослых особей трихинеллы проникают с кровью в мышечную ткань.

Возможно поражение нервной системы (энцефалит), сердечной мышцы (миокард) и другие тяжелые повреждения. Хотя туши свиней, поступающие в продажу, и подлежат обязательному обследованию на трихинеллез, абсолютной гарантии от заболевания это не дает. Очень важно знать, что возбудители данной болезни - «трихинеллы», обитающие в свином мясе, весьма устойчивы к внешним воздействиям. Они выживают даже в замороженном мясе при температуре -10°С. Одно время считали, что трихинеллы погибают при очень низких температурах (-35°С) и очень высоких (+100°С). Однако современные биологические исследования доказывают, что такие рекомендации абсолютно неэффективны, так как личинки трихинелл в мясе уничтожить невозможно никаким способом. Личинкам трихинелл не страшны любые обработки высокой и низкой температурой, не говоря уже о процессах соления и копчения. Многие болезни, вызываемые микробами и паразитами, содержащимися в свинине, на настоящий момент неизлечимы.

Другим возбудителем опасных болезней, является свиной солитер. В результате заражения поражаются различные органы, в том числе и головной мозг. Часто развивается эпилепсия (припадки), менингит и повышается внутричерепное давление. Аскариды, присутствующие в свином мясе, могут служить причиной аппендицита, механической желтухи, вызывают расстройства пищеварения. Другие гельминты, содержащиеся в свинине, могут вызвать следующие заболевания: кровотечения, анемию; при внедрении личинок в головной или спинной мозг может наступить паралич или смерть; кровотечение из легких; расстройство пищеварения, диарея (понос, от которого ежегодно умирает 1.500.000 детей); механическая желтуха; бронхит, абсцесс легких; диспепсия (нарушение пищеварения); острая дизентерия, истощение организма.
Можно ли свинину употреблять в пищу? (Часть 6) Свинина может вызвать следующие бактериальные заболевания: туберкулез; трудноизлечимое грибковое поражение нижних конечностей; холера; бруцеллез – приводит к стойкой потере трудоспособности. Другой, не менее опасной болезнью, которой заражается человек от свиней, является листериоз. Эта болезнь вызывается бактерией, поражающей печень внешне здоровых свиней. Заражаются листериозом работники мясокомбинатов, сети общественного питания и торговли, занятые переработкой и реализацией туш свиного мяса, субпродуктов или изделий из них. Поэтому Бог очень строго повелел: «не ешьте мяса их и к трупах их не прикасайтесь» (Второзаконие 14:8). Свинина также может вызывать и вирусные заболевания: как оспа, японский энцефалит, эпидемический грипп.

О вирусе гриппа нужно сказать особо. Благоприятной питательной средой для вируса является соединительная ткань легких. В ней он пребывает в невидимой стадии до тех пор, пока не возникнут благоприятные условия для размножения, например, ранней весной при недостатке витамина, слабой солнечной инсоляции, переохлаждении. Это еще один путь передачи инфекции и возникновения эпидемий гриппа. Иными словами, ежедневное употребление свинины – ежедневное поступление вируса гриппа в организм человека. Известно, что в странах мусульманского мира не бывает эпидемий гриппа, поскольку у них свинина не используется в пищу.

По сообщению информационного агентства Ассошиэйтед Пресс, ученые Института патологии Вооруженных Сил США провели исследование образцов ткани с эксгумированного трупа, покоившегося на кладбище на Аляске с 1918 года, с целью выявления причин эпидемии гриппа, унесшей в начале века жизни 21 миллиона человек. По мнению д-ра Джеффри К. Тобенбергера, привлеченного к данному исследованию, эта разновидность гриппа несопоставима с уже известными науке формами этого вируса, но совершенно очевидно, что она имеет прямое отношение к так называемому «свиному гриппу». Хотя в начале века эта форма вируса получила название «испанского гриппа», сегодня есть все основания считать, что первоначально носителями данного вируса были свиньи. Эти научные открытия дают основания полагать, что самой опасной для человека формой гриппа является та, носителями которой являются свиньи. Большинство ученых считают, что в данном случае свиньи выступают как посредники между человеком и птицами. Птицы же, являясь первоначально носителями этой болезни, заражают свиней, иммунная система которых, борясь с нею, приводит к изменению вируса на генетическом уровне.

В результате появляется вирус, по своим параметрам отличный от первоначального. Эпидемия «свиного гриппа», бушевавшая в 1918 году, унесла в США 700 тысяч человеческих жизней. Войска США, мобилизованные для участия во второй мировой войне, стали распространителями болезни за пределами страны. Таким образом носителями т. н. «азиатского» и «гонконгского» гриппа, эпидемии которых разразились соответственно в 1957 и 1968 годах и распространились по всему миру, первоначально также были свиньи.

Еще один интересный факт: После тщательного исследования свиной клетки учёные мира пришли к единодушному мнению: жировая свиная клетка не растворяется в желудочном соке, но откладывается в организме человека, составляя инородное тело, которое затем превращается в злокачественную опухоль… (К. В. Бобрищев, Киев «А.С.К.», «Книга-сервис», 1996, с.43). В 1955 году были опубликованы результаты научного эксперимента проведенного на крысах. У белых крыс, которые питались свининой, возникала склонность к каннибализму. В процессе кормления от нескольких месяцев до года у них развивались раковые опухоли различных частей тела, кожные болезни, чего не было в контрольной группе крыс с нормальным питанием. У них практически отсутствовала случаи каннибализма. Результаты всестороннего анализа свидетельствовали о токсическом и канцерогенном действии свинины на организм подопытных животных.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3950
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #8 on: January 04, 2023, 21:32:42 PM »
Статията е написана изцяло на базата на човешки умувания и пълно пренебрегване на написаното в Божието Слово в стил, "то пише това, ама не означава това, което пише, а означава онова, което на мен ми се иска да го изкарам." Адвентистите вадят подобни несмислени съждения и безумни обяснения целящи да замъглят и изопачат ясния смисъл на библейските текстове.

Това че мюсюлманите не боледували от грип понеже не ядели свинско е напълно лъжливо твърдение. Аз съм израснал сред мюсюлмани, в казармата съм бил предимно сред мюсюлмани и си боледуват от грип на общо основание. Грипа се хваща при отслабнала имунна система плюс неблагоприятно (студено) време и няма общо със свинското месо.

Това, че който яде свинско е слабоват и боледува повече е басня някаква. Българския народ винаги е ял свинско и е бил изключително здрав и силен на война. Българската армия рядко е била разбивана на фронта и една от основните причини е доброто хранене. Дан Колов непобедимия борец е описал тайната на своя успех с думите: "храната прави борбата". А той се е хранил по традиционния за българите начин (с много свинско).

Както бях написал и по-горе чистите и нечисти храни са образ и сянка на духовни реалности, а именно - необщуването с нечисти хора. Свинята яде всичко без да подбира, обича калта и се валя в нея. Затова тя представлява хора, които вярват на всякакви дивотии без да подбират, и се навират сами в греха и разврата от такива трябва да страним и да нямаме общение (в Писанието яденето е образ на общението) с тях. Това е библейския смисъл на неяденето на свинско. А храната, която Бог е създал и благословил е добра за всеки който я приема с благодарение и чиста съвест.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Ученик на Исус

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 345
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #9 on: January 04, 2023, 21:51:11 PM »
Интересно ми е защо Бог ще изтреби като дойде ядящите свинско, според теб? Или тези стихове за теб не съществуват, понеже не се побират в твоя калъп на благодатта?

Ученик на Исус

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 345
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #10 on: January 04, 2023, 22:59:03 PM »
Яков 2:24
Виждате, че чрез дела се оправдава човек, а не само чрез вяра.


Матей 11:12
А от дните на Иоана Кръстителя до сега небесното царство на сила се взема, и които се насилят го грабват.

Лука 13:24
Подвизавайте се да влезете през тесните врата; защото ви казвам, мнозина ще се стараят да влязат, и не ще могат

1 Коринтяни 9
24 Не знаете ли, че, които тичат на игрището, всички тичат, а само един получава наградата? Така тичайте, щото да я получите.
25 И всеки, който се подвизава, се въздържа от всичко. Те вършат това за да получат тленен венец, а ние нетленен

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3950
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #11 on: January 05, 2023, 00:03:36 AM »
Quote
Интересно ми е защо Бог ще изтреби като дойде ядящите свинско, според теб? Или тези стихове за теб не съществуват, понеже не се побират в твоя калъп на благодатта?

А ти прочете ли аз какво написах като коментар към този стих? Никъде Писанието не казва, че Бог щял да изтреби онези, които ядат свинско. В пасажа се говори, че Бог ще изтреби израилтяните които се покланят на ашерите и ядат ритуално свинско, мишки и някакви гадости като част от поклонението към ашерите. Това е което е написано в този пасаж. А не че Бог щял да избие онези, които използват свинското за храна, което сам Бог даде за храна на хората след потопа.

Бог не е неправеден и не съди неправедно. Бог никога няма да осъди никой за това, че ползва даровете, които сам Бог е дал на човеците. А това, че Бог е дал всичко, което се движи за храна на потомците на Ной е нещо, което е невъзможно да се оспори или отмени.

Къде успя да го закачиш този юдейски квас не знам, но той води до отпадане от благодатта, и последствията от това са трагични и много тежки. А в това усилно време да си усложняваш съдбата прави нещата още по-тежки.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Nikolay

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 1052
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #12 on: January 05, 2023, 22:24:43 PM »
За свинското няколко пъти Бог ми показваше този стих и аз не разбирах, накрая схванах обаче, слава на Бога:

Исая 66
15 Защото, ето, Господ ще дойде с огън, И колесниците Му ще бъдат като вихрушка, За да излее гнева Си с ярост, И изобличението Си с огнени пламъци,
16 Защото с огън и с ножа Си Ще се съди Господ с всяка твар; И убитите от Господа ще бъдат много.
17 Ония, които се освещават и очистват за да отиват в градините След една ашера в средата, Като ядат свинско месо и гнусотии и мишки, Те всички ще загинат, казва Господ.
18 Защото Аз зная делата им и помислите им, И иде времето, когато ще събера всичките народи и езици; И те ще дойдат и ще видят славата Ми.

Божието Слово трае довека, Бог не се променя, нечистите храни си остават нечисти и всички, които ги ядат е казано, че ще бъдат изтребени.

Ами то добре го четеш стиха, ама в българския език има едно нещо на което му казват препинателни знаци, за да се образува изречение.
С две думи, дали не вадиш думите от контекста на цялата глава?
Не говори ли Бог за народа си, че правят грехове, и не им ли казва, че ще загинат поради това и на тяхно място ще дойдат народи и езици.
На народите които ще дойдат ли казва Бог че ядат свинско или на тези които укорява за греховете им?

Иначе даже е писано:

Римляни 14 глава
2 Един вярва, че може всичко да яде; а който е слаб във вярата, яде само зеленчук.
3 Който яде, да не презира този, който не яде; и който не яде, да не осъжда този, който яде; защото Бог го е приел.

Но цялата 14 глава е добре да се прочете щото е баш по темата за която се спори.
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3950
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #13 on: January 06, 2023, 18:52:25 PM »
Тъй като вече отделих отклонението от темата в своя собствена тема, вече мога спокойно да отговоря на въпросите за съботата. Да започнем от тук:

Quote
Не ми отговори нищо за Евреи 4:9, това е заповед, защо мълчиш?

Аз два пъти ти дадох линк към темата за съботата, където пасажа от Евреи 4:9 се разисква подробно. Но ти не благоволи въобще да го прочетеш, а после казваш, че нищо не съм отговорил и мълча? И понеже сте такова поколение, мързеливо и чакащо всичко на готово, се налага да копирам отговора на този въпрос тук:

Преди всичко напълно съм се уверил в едно и то е, че БОГ ИМА ПОЧИВКА ЗА СВОИТЕ ХОРА! Още от самото начало при Сътворението след като Бог създаде човека и всичко което му е необходимо, Той му създаде и почивка. След това през цялото Писание ние виждаме, че Бог много държи на това Неговите хора да имат почивка. Мисля, че няма здравомислещ христянин, който да отрече това. Бог винаги е имал почивка за Своите хора и е държал на нея. И слава да бъде на Неговото Име - Той все още има и все още държи на нея!

Обаче на нас остава да разберем КОЯ И КАКВА е Неговата почивка, която Той много държи да имаме. И тук е мястото да спомена, че темата не е "събота или неделя", както някои обичат да поставят този въпрос. Аз отлично разбирам какво имат предвид онези , които дефинират тази тема по този начин, но за да бъдем коректни от гледна точка на Писанията, никога неделята не е имала нещо общо с Божията почивка. Католическите формулировки за това, че неделята била ден за почивка, заместваща съботата се стопяват, когато човек започне да навлиза в истинската същност на темата за Божията почивка.

Нашият Господар Исус е възкръснал в първия ден на седмицата според Писанията, но това няма никаква връзка с желаната от Бог почивка. Защото в Писанията наистина има спор между два съвършенно различаващи се дни за почивка на Божиите хора, но неделята няма никакъв дял в този спор. Някои твърдят, че понеже Помазаникът Исус е възкръснал в първия ден на седмицата значи тогава е редно да се събират християните, или, че поне такава традиция се е създала с времето. Но традициите по-добре да не ни се пречкат когато търсим Божиите пътища, защото доклкото съм познал от Него, Той няма никакъв респект към човешки традиции, нито пък има Свои такива. Писанието свидетелства, че първите вярващи са се събирали всеки ден:


" И всеки ден пребъдваха единодушно в храма, и преломяваха хлеб от къща в къща, и приемаха храна с радост и простосърдечие" Деян 2:46

" И всеки ден не преставаха от да учат и да благовествуват за Исуса Христа и в храма и по къщите" Деян. 5:42

" А понеже някои се закоравяваха и не вярваха, но злословеха учението пред народа, той се оттегли от тях и отдели учениците та разискваше всеки ден в училището на Тирана." Деян. 9:19

" но увещавайте се един друг всеки ден докле се зове «Днес,» да не би да се ожесточи некой от вас чрез измамата на греха" Евр. 3:13



Това е първия момент, който исках да отбележа по темата. Считам го за важен, защото не бихме могли да продължим коректно напред разисквайки темата, ако все още се подхлъзваме от традиции.

Вторият много важен момент, който трябва честно да отчетем е този, че еврейската дума Shabbat всъщност не се превежда събота, а ПОЧИВКА. Шабат е винаги почивка. И където в еврейските оригинали е записано Shabbat (Strong's No.7676) e коректно да се преведе почивка, а не събота. Същото е и с старогръцката траслитерация на Shabbat - Sabbaton(Strong's No.4521). Всеки би могъл да провери по Интернет значението на тези две думи, има много онлайн лексикони, единия от които се намира на http://bible.crosswalk.com/Lexicons/.

Това само подчертава факта, че Бог е дал почивка за Своите хора. Безпорно за всеки, който се приближава при Него ще е важно да влезе в тази почивка, а не да бъде лишен от нея. Ние трябва да се боим да не се окажем лишени от почивката Му, защото така със сигурност ще сме се отдалечили от Неговите планове и намерения за нашия живот.

Като, че ли тези двете традиции са заслепили очите на мнозина християни да видят, че битката за почивката никога не е била между събота и неделя. Писанията са твърде ясни по въпроса. Авторът на посланието към Евреите вдъхновен от Божия Дух е записал за този спор много преди католици, протестанти и съботяни да са съществували и е поставил ориентирите на една съвсем друга битка, битка в която наистина се решават нашите съдби и духовно бъдеще:

1 И тъй, понеже ни остава обещание да влезем в Неговата почивка, нека се боим да не би да се открие, че някой от вас не е достигнал до нея.
2 Защото на нас се донесе едно благовестие, както и на тях; но словото, което те чуха, не ги ползува, понеже не се съедини чрез вяра в ония, които го чуха.
3 Затова ние, повярвалите, влизаме в тая почивка; както рече Бог: -
"Така се заклех в гнева Си:
Те няма да влязат в
Моята почивка";
ако и да са били свършени делата Му още при основаването на света.
4 Защото нейде си е говорил за самия ден така: "И почина си Бог на седмия ден от всичките Си дела";
5 а пък на това място:
"Няма да влязат в Моята почивка".
6 И тъй, понеже остава да влязат някои в нея, а ония, на които от по-напред се благовести, не са влезли поради неверието {Или: Непокорството}* си,
7 затова Той пак определя един ден, "днес", като казва толкоз време по-после чрез Давида, както вече рекохме:
"Днес, ако чуете Неговия глас,
Не закоравявайте сърцата си".
8 Защото, ако Исус Навиев беше им дал почивка, Бог не би говорил след това за друг ден.
9 Следователно, за Божиите люде остава една съботна почивка {Виж. ст. 4.}?.
10 Защото оня, който е влязъл в Неговата почивка, той си е починал от своите дела, както и Бог от Своите Си.
11 Затова нека се постараем да влезем в тая почивка, за да не падне някой в това, да дава същия пример на неверие.
/Евреи 4 гл. рев. издание 1938/


1 И тъй, понеже ни остава обещание да влезем в неговото упокоение, нека се убоим да не би да се яви некой от вас че се е лишил от него. 2 Защото нам се благовести както и тем; но тех ги не ползува словото което чуха, понеже в тези които го беха чули не беше размесено с вера. 3 Защото влезваме в упокоението ние които повервахме, като рече: «Така се заклех в гнева си че нема да влезат в моето упокоение,» ако и да са били свършени делата Божии от поставянето на света. 4 Защото негде си е рекъл за седмият ден така: «И почина си Бог в седмия ден от всичките си дела;» 5 и на това место пак: «Нема да влезат в моето упокоение.» 6 И тъй, понеже остава некои да влезат в него, и тези на които се от по-напред благовести не са влезли заради непокорството, 7 пак определява некой ден, «Днес,» като казва чрез Давида, подир толкози време, както се рече: «Днес, ако чуете неговият глас, не ожесточавайте сърдцата си.» 8 Защото ако бе им дал Исус Навин упокоение, след това не би говорил за друг ден. 9 Следователно за народа Божий остава упокоение. 10 Защото който е влезъл в неговото упокоение и той си почина от своите си дела, както Бог от неговите си. 11 И тъй, да се постараем да влезем в това упокоение, за да не падне некой в истия пример на непокорството.
/Евреи 4 гл. Цариградска Библия/



Ако четем внимателно текста ще забележим, че тук се говори за спор между два дни. Два дни се препират за това да бъдат Почивката в която Бог благоволи. Единият ден е седмият ден в еврейската седмица, наричан събота, а другият ден се казва "ДНЕС". Преди всичко тук ни става ясно, че да сме в почивката на Бога означава да си починем от всичките си дела, както и Бог от Своите Си. Бог даде на Евреите чрез завета сключен чрез Моисей да спазват 613 (според преброяването на рабоните) заповеди, като една от тях бе в седмия ден от седмицата да не вършат никаква лична работа, но да си починат от делата си. Целият закон беше даден да се изпълнява в обещаната земя, защото самата същност на системата от заповеди бе такава, че не беше възможно да се изпълняват извън земята. И понеже не друг, а Исус Навин въведе евреите в обещаната земя, затова се казва, че той не можа да им даде почивка, т.е че съботния ден (седмият от седмицата) не можеше да им да бъде Божията почивка за народа Му, защото още преди това докато бяха в пустинята Бог се закле, че те няма да влязат в неговата почивка (Shabbat). И така седмица след седмица евреите пазеха седмия ден, който беше сянка и преобраз на истинската почивка, защото не е възможно той да е бил истинската Божия почивка(shabbat), защото както вече бе казано Бог се беше заклел, че няма да влязат в почивката Му. С други думи те хем пазеха съботата хем бяха извън Божията Почивка.

Обаче Бог в своята милост и благодат стоитици години след Моисей и Исус Навин говори чрез пророка си Давид и пророкува за деня на Божията почивка. «Днес, ако чуете неговият глас, не ожесточавайте сърдцата си.» Така Бог постави ЕДИН ДРУГ ДЕН за почивка на народа си и този ден не се нарича нито събота, нито неделя нито кой да е от дните на седмицата, а денят се нарича «ДНЕС». Това идва да покаже, че Бог е твърде ревнив та да остави шест дни Неговите хопра да си вършат всичките си работи, а едва един ден да отделят за Него. Той желае «ДНЕС» да е деня за Него, Той желае всяка минута, всеки час, всеки дъх да е за Него. Той желае да си починем от всичките си дела не един ден в седмицата, а «ДНЕС» и СЕГА да уповаваме изцяло на Него, без да търсим своята си воля, своето си удоволствие, и своите си желания. «ДНЕС» и сега е времето да се отречем от всичко наше и да се предадем на всичко Негово. Когато се изпълнят в живота ни думите на апостол Павел от Гал. 2:20: " Сраспех се с Христа, и сега вече живея не аз, но Христос живее в мене; а това що живея сега в плът, живея във вярата на Сина Божия, който ме възлюби и предаде себе си заради мене." и когато живеем не ние, а Той в нас, тогава сме си починали от всичките си дела, тогава сме влезли в Неговата Почивка, тогава сме истински пазители на Съботата(Shabbat).

И какво значение има КОГА и в кой ден от седмицата работим с ръцете си за да изкараме средства с които да живеем достойно без да просим от никого, а още и да имаме да споделяме с нашите братя и сестри в нужда, или четем Библията, след като целия ни живот принадлежи на Него, следваме Неговия глас и не ожесточаваме сърцата си за Неговата съвършенна воля?

Тогава четенето, и молитвата и работата, и сядането и ставането, и труда и почиването ни - всички те принадлежат на Него , а не на нас самите! Всичко е за Него, и нищо не е за нас си. Егоизма и себеправедността са си отишли, сега Исус е изобразен в нас. Ето това е Божията почивка за която Той толкова много ревнува!

Като истински съпруг, Той не би се задоволил невястата Му да му отделя един ден в седмицата за да мисли и живее само за Него, а през останалото време да има време за живот за себе си. Не ни ли учеше Господаря Исус да се отречем от себе си? Нима ни учеше само за един ден от седмицата да сме отречени от себе си, а пред другите дни да не сме отречени, понеже бихме могли в тях да си вършим нашите си наши дела? Та нима не казва така и закона: " Шест дни да работиш и да вършиш всичките си дела" Изх. 20:9. Ами как ще изпълним закона и Христовата заповед едновременно? Как ще вършим "всичките си дела"? Нима има място за собствени дела в живота на човек който се е отрекъл от себе си? Нека размислим честно за това! Ето защо Господаря Исус даде своите заповеди напълно в съгласие с думите на пророка, който пророкува, че Божията почивка е «ДНЕС»!
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3950
Re: Закона, съботите и яденето на свинско
« Reply #14 on: January 14, 2023, 13:19:14 PM »
Наскоро попаднах на следния цитат, който има връзка с настоящата тема:

"Your churches will be used to teach the Jew's religion and in less than two hundred years, the whole nation will be working for divine world government. That government that they believe to be divine will be the British Empire. All religions will be permeated with Judaism without even being noticed by the masses, and they will all be under the invisible all-seeing eye of the Grand Architect of Freemasonry."  General Cornwallis

В превод:

Вашите църкви ще бъдат използвани за преподаване на юдейската религия и след по-малко от двеста години цялата нация ще работи за божествено световно управление. Това правителство, което те вярват, че е божествено, ще бъде Британската империя. Всички религии ще бъдат проникнати от юдаизма, без дори да бъдат забелязани от масите, и всички те ще бъдат под невидимото всевиждащо око на Великия архитект на масонството. Генерал Корнуолис

Това е казано преди повече от 200 години от британски генерал, масон, който участва във войната с американските революционери (също масони). Известно е че масоните в британската армия саботират военните действия за да се създаде американската държава.  Не случайно съботянството и юдаизираното християнство произлизат именно от Америка.

Проникването на юдейската религия по църквите (пазене на събота, празнуване на еврейски празници, ядене само на кошерни храни и въвеждане на кабалистки практики) е планирано преди столетия. Днес виждаме резултатите.



Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.