• Welcome to Братско общение в тревожни времена.
 

Кръщението със Святия Дух и говоренето на чужди езици

Започната от kristiyanstoilov, Януари 13, 2008, 12:16:27 PM

« назад - напред »

0 Потребители и 4 гости преглеждат тази тема.

Tihomir

evangelista,

Редно е с този псевдоним да си по-наясно със съдържанието на Писанието. Виж си думите и ще разбереш. Много проповедници говорят за това в днешни дни и това става начин на мислене, дори без да се осъзнава.

Ти наистина не го цитира, но нещата отиваха натам и затова те изпреварих, за да е ясно преди това.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

evangelista1962

След този коментар просто нямам как во да кажа освен това че определено се стараеш всеки да влезе в ващите разбирания .Но преди да продължа да давам други разсъждения по темата ми отговори на един въпрос но директно .Ти говориш ли на небесен език?

johnny

Цитат на: evangelista1962 - Февруари 05, 2008, 17:40:04 PM
Ти говориш ли на небесен език?

Аз не съм Тихомир, но бих ти отговорил, след като ми покажеш, къде се споменава в Словото за небесни езици.
Ако и да ме убие Той, аз ще Го чакам...

evangelista1962

При случая  с Корнилий ако се хващаш за думатаще го кажа така белег за кръщение.

johnny

Деяния 10:
  45. И обрязаните вярващи дошли с Петра, се смаяха загдето дарът на Светия Дух, се изля и на езичниците,
  46. защото ги чуваха да говорят чужди езици и да величаят Бога. Тогава Петър проговори:


Така пише.
Виждам, че няма какво да кажеш, което е добре. На бялото черно е трудно да се каже.

И така да си дойдем на думата. Ако някой от тук пишещите говори на чужд език, според както Духа му дава, това какво ще промени? Ще се замислиш ли над думите му, ще го уважаваш ли повече или какво?
Ако и да ме убие Той, аз ще Го чакам...

Cabral

Аз още не мога да схвана историята с езиците. За какво всъщност спорите? Петър и Андрей проговорили на персийски и мидийски, за да разнесат словото на тези народи. Св.Дух им дал обещаната от Христос дарба. Какво толкова странно виждате в историята с езиците? Без цитати моля, имам Библия.

Tihomir

Ние обаче нямаме твоята библия, където ги пише тези неща, за които говориш.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Cabral


"Петър и Андрей - галиляни говориха на персийски и мидийски, Иоан и другите апостоли общуваха на всякакви езици с дошлите от езичниците. Св.Дух ги научаваше на много езици наведнъж, каквито никога не са знаели научените от Него. Това е то - Божествената сила! Какво сравнение между дълговременното тяхно неведение и между тази многостранн, необичайна, внезапна сила да говорят на всички езици."

Това не е от Библията, а от историята. Коментираро се е от цял Ерусалим и е било записано от очевидци още преди Лука да напише Деянията. А не е влезнало в Деянията, защото е било общоизвестно. Описаните в Библията събития не са ставали на небето или Марс. Ставали са в конкретни места, пред очите на хиляди свидетели, в случая най-малко 3000. Новозаветният канон е от 318 г., близо 300 г. след разпятието. Хората са повярвали не защото са го чели, а защото са видели какво става. Никой от тези 3000 които са се кръстили не са прочели и ред от новите писания, защото ги е нямало. Но са видели как галеляните, хора смятани за прости, проговорили всички тези езици. И затова повярвали. Не им било нужно да си цитират Библията за да се убедят. Защото според някой ако нямаше азбука, нямаше да има и вяра. Излиза, че Бог съществува заради азбуката. Пък аз съм се заблуждавал, че бил вечен.
Ако във 2-3 в. кажеш на някой това е вярно, защото го пише в Библията е щял да умре от смях. Хората са казвали, като не вярваш, върви в Ерусалим, върви в Рим и питай. Там всички са го видели. Или там това са го видели дядовците им. Даже сега протестантските изследователи казват: Не се сълняваме в историческата личност на Христос, защото за него са писали и повечето съвременни историци.

mak

Цитат на: Cabral - Февруари 07, 2008, 00:00:23 AM
Аз още не мога да схвана историята с езиците. За какво всъщност спорите? Петър и Андрей проговорили на персийски и мидийски, за да разнесат словото на тези народи. Св.Дух им дал обещаната от Христос дарба. Какво толкова странно виждате в историята с езиците? Без цитати моля, имам Библия.

Cabral, пропусна да отговориш на един въпрос тук.
"Той ти е показал, човече, що е доброто; И какво иска Господ от тебе, Освен да вършиш праведното, да обичаш милост, И да ходиш смирено със своя Бог? " Михей 6:8

Cabral

ЦитатЩом пише че говори 'непознат език' 'на Бога', може ли да благовества на Бога, или пък да благовества на самия себе си?

Ами Павел го е казъл: Говори на вятъра. Полза никаква.

Цялата история с коринтяни, които явно са имали постоянни и съществени проблеми с вярата, идва от това, че особено много се интересували именно от тази дарба. И така прегрели, че от зор и те да са надарени, почнали да плещят неразбираеми думи. Аз лично, като по-недостоен, бих ги упътил към местният психиатър, но Павел им обяснява кротко, че от тази дарба полза няма. Само Бог може да разбере бръщолевеното им, но не защото то има смисъл, а защото Бог всичко разбира. Да се допусне, че само те говорили на Бог, е смешно, защото на Бог говорят всички, поне с молитвите си. Много е важен предлога "НА", а не "СЪС" Бог. Когато говориш "на", ти говориш, когато говориш "с" Той ти отговаря.

Тази история има продължение в 18 в., когото някой евангелисти започват да злоупотребяват с "Говоренето на езици". Бръщолевили нещо неразбираемо, уж Св.Дух им го казал и зарибявали евангелисти от други деноминации. Тогава деноминациите били малко, няколко десетки. Каруцата се обърнала, когато един "надарен" отишъл да зарибява пристигнали наскоро в Америка лутерани. Говорил им човека на английски, обяснил, че има дарба за езици и затова не той им говорил, а Св.Дух и взел да им излага доктрината си. Тогава от паството го помолили да говори на немски, защото не всички разбирали добре английски. Надареният им казал, че не знае немски, а те всички избухнали в смях, че Св.Дух го научил да бръщолеви, а не го научил на немски. Та работата с езиците западнала за около сто години и после пак се възродила от петдесятниците.
Аз лично не й схващам смисъла. Както и ап.Павел:

9. Тъй и вие, ако не изговаряте с езика си разбрани думи, как ще се разбере това, що говорите? Защото ще говорите на вятър.
10. Толкоз, например, различни думи има в света, и ни една от тях не е без значение.
11. Ако, прочее, не разбирам значението на тия думи, то за говорещия ще бъда чужденец, па и говорещият ще бъде за мене чужденец.

И накрая иронично завършва, сравнявайки коринтяните с деца:
18. Благодаря на моя Бог, задето повече от всинца ви говоря езици;
19. но в църква предпочитам да кажа пет думи разбрани, за да поуча и други, отколкото хиляди думи на език непознат.
20. Братя, не бивайте деца по ум: бъдете младенци за злото, а по ум бъдете пълнолетни.

Мисля, че двете истории, с коринтяните и "надарения" и лутераните в Америка отговарят на въпроса.

Tihomir

Cabral,

Виждам, че отново от съвременни истории вадиш библейски изводи, а не от Словото.

Проблемите с т.нар. харизматици са известни и не са тръгнали от човеци, а от демонична намеса (1 Тимотей 4:1). Историята там е съвсем друга.

Говорим за библейската история. Ти казваш, че полза от тази дарба няма, с което наричаш Святия Дух (който дава на всеки, както му е угодно) някой, който раздава безсмислени дарби, които правят хората за лудницата.

Внимавай какво говориш.

Дарбата е дадена, за да бъде от обща полза, според Писанието, когато има тълкувател. Дарбата не се дава на всеки (както говорят някои бесовски лъжеучения, че всеки трябвало да говори). Общата полза се появява, когато има и тълкувател, според Писанието. Иначе (ако няма тълкувател) човек, който говори на език е добре да говори вкъщи и така назидава само себе си. Интересно как?

Ти много богохулстваш като наричаш дарбите от Бога нещо безсмислено.

И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

byFaith

Цитат на: Cabral - Февруари 07, 2008, 17:44:02 PM
Ами Павел го е казъл: Говори на вятъра. Полза никаква.
...
И накрая иронично завършва, сравнявайки коринтяните с деца:
18. Благодаря на моя Бог, задето повече от всинца ви говоря езици;
19. но в църква предпочитам да кажа пет думи разбрани, за да поуча и други, отколкото хиляди думи на език непознат.

Кабрал,

Противоречиш на Словото, а и на самия себе си дори. Първо пишеш, "Павел го е казал: ... полза никаква", а след това цитираш пасажа, където самият Павел благодари на Бога, че "повече от всинца ви говоря езици". Разбира се, че контекстът е друг--няма полза за другите да се говори на езици, ако няма кой да ги тълкува--но Павел не сравнява себе си с дете тук. Напротив, той благодари на Бога за дарбата, като увещава с нея да не бъде злоупотребявано.

Да не би апостол Павел да не знаеше за какво говори? Или може би някои от "светите отци" още не го бяха научили, че от тези езици полза няма никаква? Отговор от сорта "Писанието тъй или иначе си противоречи и ние трябва да гледаме как по-умните от нас (т.е. светите отци) са го коментирали/тълкували" тук не е достатъчен. Писанието НЕ си противоречи. Ако си противоречеше, то ние сме най- за окайване, че му се доверяваме. Напротив, противоречат си тези, които не разбират и погрешно тълкуват Писанието, за да подкрепят собствените си вярвания и предразсъдъци.
Кой ще възлезе на хълма Господен? И кой ще застане на Неговото свето място?
Оня, който е с чисти ръце и с непорочно сърце, Който не е предал на суета душата си, и не се е клел на лъжа.
Той ще приеме благословение от Господа, И правда от Бога на спасението си. (Псалом 24:3-5)

Cabral

byFaith,
ти да не реши, че езиците които говори Павел са неразбираеми. За неразбираемите Павел казва, че никой не ги разбира, а него са го разбирали навсякъде, където пътува. Не се споменава да е водил преводачи. Естествено, че Павел не се сравнява с неразумните деца, сравнява коринтяните с тях, както съм посочил:

ЦитатИ накрая иронично завършва, сравнявайки коринтяните с деца:
.......
20. Братя, не бивайте деца по ум: бъдете младенци за злото, а по ум бъдете пълнолетни.

Като кажеш на някой да не е дете по ум, в най добрият случай го казавш иронично.

А и Павел не си противоречи, говарят на вятъра тези които бръщолевят неразбираем от никуму език. А не тези, които надарени от Св.Дух говорят езиците на други народи. Защото на Петдесетница, никой не бръщолевише непонятни за хората езици. Тези езици бяха непонятни до момента за надарените, но понятни за дошлите от далеч. Така, че четете внимателно.

А Писанието не си противоречи в тълкуванието му по Преданието. Затова и тези тълкувания са неизменни хиляди години. А тук всички тълкувате едно и също Писание и все си противоречите. Единни сте само като говорите срещу Преданието.

evangelista1962

Хей какво говорите вие какви ги наприказвате?  ВНИМАВАЙТЕ защото доста нора говорим този за вас спорен език  и да не се укажете богопротивници.Моля ви отговорете ми има ли някой от вас език макар че въпроса ми е безмислен.Но ние който го имаме имаме друго мнение  но не ви давам крайни оценки.Ей Тихомире нали ьристиянин неможе да бъде обладан  какво стана...

small axe

#104
Четете внимателно думите на Павел в 12 , 13 и 14 глава на 1 Коринтяни!
Той никъде не казва  , да се търси тази дарба!
Казва , ако някой я има , да се моли да тълкува , иначе е безсмислено да говори.Ще бъде на вятъра.

Естествено , че апостолите са говорили на разбираеми и говорими езици.

За другите , тн. "ангелски езици" , аз не намирам подкрепа в Писанието , според мен Павел използва хипербола , когато говори на едно еднинствено място за "ангелски езици"


Но неще се разберем , така че , поне си ги говорете у дома , да не ви мислят за луди.
Объркването е голямо.
Но така , или иначе въпроса е второстепенен.
Ако смятате , че се назидавате , говорете си у дома.

Но не забравяйте!Дарбите не са дадени за собствено назидаване!

Павел просто сравнява в стиха говоренето на език без тълкувател и пророкуването и заявява , че пророкуването е по - добро , защото изгражда другите!

Къде виждате призив от негова страна да говорите на езици за да се назидавате !?! аз не виждам  , просто ги сравнява и намира пророчеството за по- полезно.Това е.

Без тълкувател  в събранието не говорете!По това няма спор.

още нещо:
"6 Кажете сега, братя, ако дойда при вас и говоря непознати езици, какво ще ви ползувам, ако ви не съобщя или някое откровение, или знание, или пророчество, или поука?   
7 Даже бездушните неща, като свирка или гъдулка, когато издават глас, ако не издават отличителни звукове, как ще се познае това, което свирят със свирката или с гъдулката?   
8 Защото, ако тръбата издадеше неопределен глас, кой би се приготвил за бой?   
9 Също така, ако вие не изговаряте с езика си думи с някакво значение, как ще се знае какво говорите? защото ще говорите на вятъра.   
10 Има, може да се каже, толкова вида гласове на света; и ни един от тях не е без значение.   
11 Ако, прочее, не разбера значението на гласа, ще бъда другоезичен за този, който говори; И тоя, който говори ще бъде другоезичен за мене.   
12 Така и вие, понеже копнеете за духовните дарби, старайте се да се преумножат те у вас за назидание на църквата.   
13 Затова, който говори на непознат език, нека се моли за дарбата и да тълкува.   
14 Защото, ако се моля на непознат език, духът ми се моли, а умът ми не дава плод.   
15 Тогава що? Ще се моля с духа си, но ще се моля и с ума си; ще пея с духа си, но ще пея и с ума си.   

16 Иначе, ако славословиш с духа си, как ще рече: Амин, на твоето благодарение оня, който е в положението на простите, като не знае що говориш?   
17 Защото ти наистина благодариш добре, но другият не се назидава.


Забележете подчертаните места , а и целият контекст.
"Тогава що?"

Павел казва , че е по - добре да се молиш с духа си , но и с ума си , отколкото само с духа си.

Така , че важността на тн. "молитвени езици" /термин който го няма в Писанието/ , е илюзия. Павел набляга на това дасе молиш с ума си.

Как не го виждате това , за мен е учудващо.
Но разбирам , че ако го видите , ще трябва да признаете , че това с говоренето на "ангелски език" е измислица , а това не е лесно.

Между другото , евангелиста , в Словото няма термин - "белег за кръщение". Така , че не го използвай , сякаш го има.

"Защото ние всички, било юдеи или гърци, било роби или свободни, се кръстихме в един Дух да съставляваме едно тяло, и всички от един Дух се напоихме." /1кор 12:13/

Този стих няма да спра да го посочвам.Кръщението в Духа е за всеки вярващ , няма белег за кръщение , има плодове на Духа и те са явни...!

Поздрави на всички!