Братско общение в тревожни времена

Дискусии върху Библейски и духовни въпроси => Християнски митове и легенди => Topic started by: Tihomir on October 22, 2007, 18:53:05 PM

Title: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on October 22, 2007, 18:53:05 PM
Във форума има явно хора, които се занимават с музика и смятам, че ще са полезни малко размисли относно това добро, но и много увличащо нещо, особено, когато става дума за "евангелизации".

Същата тема може да се приложи и с "евангелизационните" театрални постановки, филмите с "християнски ценности" и други такива.


Ето и размислите:

Чувал съм много пъти, че доста хора се опитват да правят християнска музика и с нея да евангелизират хората. Познавам лично хора, които го правят, но не съм видял никакви плодове от тази работа.

Защо ли?

Реших да се поровя из Библията и да видя къде имаше места, където евреите са пяли песните си сред езичниците с цел да им кажат за Бога. Не открих такова място. На едно място обаче езичниците карат евреите да им попеят от "Сионските песни", а псалмистът отговаря "Как да пеем песента Господна в чужда земя?".

Интересен ми е мотивът на хората, които са тръгнали да евангелизират с Божиите песни по площадите и по сцените, след като песента Господна няма друго място освен пред Бога, а не (за) пред човеците.

Разрових се още малко и видях, че Давид, а и другите композитори и певци са правили песни не за хората, ами за Бога. Не да "достигнат хората", ами да "достигнат Бога".

Добре, ще каже някой, не може ли да използваме всякакви начини, за да достигнем хората в света?

Библията ни учи да отидем и да кажем какво ни е научил Христос и да научим и другите на това. Как? Ами с устата си. Така правеше Христос, така правеха апостолите, така правеха пророците. Нито един от тях не отиде да пее песни на хората, за да се спасят. Те можеха ли да пеят? Някои от тях можеха. Можеха ли да свирят? Някои от тях можеха. Имаха ли песни в наличност? Имаха 150 прекрасни песни с прекрасни текстове (за разлика от много от днешните песни).Тогава защо не го правеха?

Защо ние трябва да го правим?

Защото сега имаме хубава музика ли? И едно време са имали и то доста добре организирани и огромни хорове и инструменталисти. Защото имаме хубави инструменти ли? И едно време са имали прекрасни инструменти за времето си. Защото сме го видяли от Библията ли? Не. Никъде няма записан такъв случай. Винаги са отивали и са говорили ясно на хората за Христос.

Тогава защо? Единственият отговор, който ми идва на ума е "Защото светът така прави, за да промива мозъците на хората и ние няма да останем по-назад и ще използваме същия метод". Ако наистина е това е много жалко, че се копира света, а не Библията...

Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Watchman on October 22, 2007, 22:58:42 PM
Преди да коментираме валидноста на музиката за "евангелизиране" би трябвало да коментираме валидността на самия термин "евангелизиране".

В Писанието няма да открием нито подобен термин, нито подобни събития и прояви на църквата. Вместо това виждаме определени хора, призвани, обучени, одобрени и изпратени от Бога които проповядват Благовестието с голяма мъдрост, с власт и със сила.

Силата на Благовестието е в неговата глупост, и в способността му да съблазнява(препъва):

1Кор. 1:23  а ние проповядваме разпнатия Христос, за юдеите съблазън, и за езичниците глупост;

В тия дни на отсъпление, християните не искат да изглеждат глупави пред очите на света. Те искат да бъдат мъдри според  света, да бъдат привлекателни според света, да бъдат не по-долу от света. Ето защо лесно са лапнали измамата на това да искат да привличат света с инструментите на света. Чрез което вместо да променят света, те стават част от света. Отнема се съблазънта, препънката на кръста и от там се загубва напълно силата на кръста да обръща хора с целите им сърца към Бога.

Дали ще е музика, дали ще са "християнски" дискотеки, дали ще са "купони", ралита, състезания, викторини, томболи и какво ли още не - всичко това свидетелства за БЕЗСИЛИЕТО на вярващите да направят впечатление на света, поради факта, че те не се различават по нищо от него.

Те виждат нещата които привличат хората от света и искат да им предложат същите тези неща, само че в религиозни одежди, казвайки им - вижте елате при нас и при нас има такива неща, не е нужно да се променяте, важното е да дойдете при нас.

Посланието на благовестието не е нежна музика в ушите на света. ТО Е СКАНДАЛ, ПРЕПЪНКА И СЪБЛАЗЪН.! Автентичното послание е болка в стомаха, агония в сърцето и непрестанно безмирие в мислите на безбожниците. Имено изсред тази агония се ражда повика към Бога за чиста съвест, и за праведен живот, който повик излизащ единствено от агонизиращо и отчаяно сърце има шанса да възлезе пред Божия олтар в Небесата и да задвижи новораждащото действие на Духа.

Но подобни "креативни" идеи за "благовесие" идват именно на хора, който без да бъдат подготвени, одобрени и изпратени от Бога, тласкани от ерестта наречена "великото поръчение"  (http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=70) се впускат в неща, които не разбират и погубват душите на милиони.

Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: mak on October 23, 2007, 06:02:11 AM
"Евангелизационната" музика, концерти да "придобием" младежите и безброй дриги подобни методи, са само продукт на нещо много по-дълбоко, което беше споменено в горния пост на Watchman.

Аз вярвам, че с тези методи се придобиват младежи, но има един съществен въпрос, а това е - КЪМ КАКВО?

"Всяко противопоставяне на методите на днешното тъй наречено съвремено 'християнство' се посреща с един тържествуващ отговор, "Но ние ги придобиваме!" И ги предобиваме към какво? Към истинско ученичество? Към носене на кръста? Към себеотрицание? Към отделяне от света? Към распъване на плътта? Към свят живот? Към изграждае на характера? Към омраза към светските богатства? Към дисциплина? Към любов към Бог? Към целосно предаване на Христос? Разбира се, отговора на тези въпроси е НЕ!"

Дали ще е музика, дали ще са "християнски" дискотеки, дали ще са "купони", ралита, състезания, викторини, томболи и какво ли още не - всичко това свидетелства за БЕЗСИЛИЕТО на вярващите да направят впечатление на света, поради факта, че те не се различават по нищо от него.

Искам да почертая тази дума още веднъж - БЕЗСИЛИЕ! Тъй като няма СИЛА от Духа, търси се изходен, лек път за придобиване на души, който външно изглежда понякога привлекателен, но води към смърт, а не към живот.

Къде са родилните мъки за който Павел говореше?

Gal 4:19  Дечица мои, за които съм пак в родилни болки докле се изобрази Христос във вас,

Като чета думите на Павел, не мога а да не се удивявам и да не видя колко ИСТИНСКОТО се е отдалечило от нас!

2Co 6:3  Ние в нищо не даваме никаква причина за съблазън, да не би да се злослови нашето служение;
2Co 6:4  но във всичко биваме одобрени, като божии служители, с голяма твърдост, в скърби, в нужди, в утеснения,
2Co 6:5  чрез бичувания, в затваряния, в смутове, в трудове, в неспане, в неядене,
2Co 6:6  с чистота, с благоразумие, с дълготърпение, с благост, със Светия Дух, с нелицемерна любов,
2Co 6:7  с говорене истината, с Божия сила, чрез оръжията на правдата в дясната ръка и в лявата;
2Co 6:8  всред слава и опозорение, всред укори и похвали; считани като измамници, но пак истинни;
2Co 6:9  като непознати, а пък добре познати; като на умиране, а, ето, живеем; като наказани, а не умъртвявани;
2Co 6:10  като наскърбени, а винаги радостни, като сиромаси, но обогатяваме мнозина; като че нищо нямаме, но притежаваме всичко.


А днеска наблюдаваме християнски театър за придобиване на души, това никога не е работило и няма да работи, за истинското придобиване и обръщане на хора към Царството. Ето "метода":

1Co 2:4  И говоренето ми, и проповядването ми не ставаха с убедителните думи на мъдростта, но с доказателство от Дух и от сила;
1Co 2:5  за да бъде вярването ви основано не на човешка мъдрост, а на Божията сила.


А колко по-малко на работа в емоциите чрез музика. Всички тези светски методи се прилагат само и единствено в един случай, а това е когато си лишен от Духа (безсилие) и започваш да търсиш алтернативни решения, за които не си свестен че водят към смърт.

"Не можеш да придобиеш света ако си като света, той ще те придобие теб (http://www.sermonindex.net/modules/mydownloads/singlefile.php?lid=1865&commentView=itemComments)." - Keith Daniel
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on October 23, 2007, 12:38:50 PM
Нещата с тези "методи" са стигнали твърде далеч.

В момента има всякакви училища за "хваление и поклонение", които имат за цел да направят "ученици", които да ходят и да "танцуват и пеят" пред езичниците, барем се покаят. Тези хора са подготвени да "танцуват и пеят", но не познават ЖИВИЯ БОГ! Те не се подготвят в ПОЗНАВАНЕТО НА БОГА, а в методи, които да уловят с хитрост и светска мъдрост някой човечец, който би "повярвал" (според думите им).

Словото НЕ НИ УЧИ ДА ХОДИМ ДА ТАНЦУВАМЕ И ПЕЕМ ПРЕД ЕЗИЧНИЦИТЕ!!!

Има такива "ученици", които отиват да танцуват и пеят по разни държави от 3-тия свят с риск за живота си и после разказват как "Бог ги запазил, докато работели за Неговото дело", имайки предвид, че са запазени от престрелки и други такива...

...до такава степен е стигнала тази лъжа в "структурите", че хората са готови живота си да дадат за нещо, което е ЧОВЕШКО УЧЕНИЕ, мислейки, че това е "божие".

Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Joyssie on November 01, 2007, 00:12:57 AM
Наскоро си говорех с мой познат, който е и ръководител (но не пастор) в църква. Той ми разказа как преди години в църквата им е имало духовна криза. Нямало съживление, не идвали нови хора, младите били много малко.
И решили да привлекат младежи като си направят "християнска метъл" група, с която да благовестват и привличат. (Темата за "християнския метъл" е много наболяла напоследък). Та, направили групата, пишели текстове и свирели нови и яки парчета....Обаче съживление не дошло :)

Накрая пастора осъзнал, че нещата трябва да се решат по Божия начин. Започнали да постят и да се молят усърдно цялата църква 1 седмица.
И Бог не се забавил да им даде отговор и им показал изхода на проблема. След това наистина имало съживление и сега църквата е 2 пъти по-голяма от преди и хората се чувстват по-израстнали.

Така че най-добрата "формула" е: смирение + пост + молитва. А Бог дава победи и плодовете на времето си.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on November 07, 2007, 13:34:15 PM
Често "моделът" на "евангелизиране с музика", който не е представен в Библията, но го виждаме в днешни дни е следният (говоря като очевидец на много такива):

1. Правят/пускат се няколко "много готини" песни и танци, които отговарят на манталитета на днешната езическа младеж, с които да се покаже, че тези, които го правят не се отличават по нищо от света (по-точно те го наричат "на всички станах всякакъв", което е голяма ерес).

2. Когато стане твърде готино и хората са запленени от емоцията от музиката (което за мнозина е "Божието присъствие", което в повечето случаи е "отсъствие") изведнъж се изпяват няколко бавни и сантиментални песни, които като текст не казват много да раздвижат Божието сърце, но казват много, за да раздвижат човешката емоция.

3. Тогава идва реда на "призива да поканиш Исус в сърцето си", което също не го виждаме никъде в Словото. Тези, които са по-разчувствани са наречени "изпълнени със Святия Дух". Тогава следва вълшебна молитва, която автоматично увеличава бройката на тези, които си мислят, че са станали християни като са казали няколко думички, а не през вратата Христос, който казва Покайте се.

4. Следват отново няколко готини моменти, като в първа точка, които да кажат на хората "ние сме също толкова нормални, както грешниците и обичаме същия метъл и същото перверзно танцуване, чувствайте се като у дома си". Тези готини моменти включват и "готина" музика и "готини" танци, "готини" игри (както "Jesus Idol" на едно добре познато събиране), "готини" вицове, "готини" реклами на филми "пълни с християнски ценности", "готини" запознанства. Изобщо всичко е "готино".

5. Накрая организаторите казват с удоволствие, че ХХ човека са станали християни, защото са задраскали "Да" на анкетната карта, която пита човека дали е станал християнин и казват "Бог работи" и отиват и се хвалят на всички колко голямо съживление станало.


Не казвам, че на такива сбирки няма хора, които са "изпълнени със Святия Дух". Не казвам, че няма хора, които с искреност застават пред Бога и искат този погиващ свят да се покае.

Проблемът е в това, когато някой казва, че Бог им казал да правят това или други, които казват, че "еди кой си авторитет им е казал да правят това, защото той знае какво прави".
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: popa on November 23, 2007, 11:36:50 AM
Здравейте отново! Бих искал и аз да се включа.Аз пък споделям мнението си,че християнската музика не е нито,евангелизационна,нито концертна и т.н. Зависи за какво ще се използва.Християнските песни се използват за евангелизация,концерти,театри,филми и прочее и развива духовната култура.Докато християнската"power" музика,развраща народа и хората иждивяват страстите си. За това хубаво е християнската музика,но умерена,нежна и ненатрапваща, а не дивата християнска музика която е чист театър - пляскане,скачане,викане,изпадане в транс,припадане и пр.Това правят само сектите които не са на християнска основа.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on November 23, 2007, 11:47:29 AM
Дори и с "хубавата и нежна християнска" музика не може да се правят "евангелизации", защото това не го виждаме като принцип в Писанието.

Днес това е доста разпространено като практика, но не виждаме такова нещо в Писанието. 

Иначе Христос щеше да си наеме музиканти и щеше да ходи с тях. Той обаче избра (не хората, но Той) доста простовати хора, които бяха на всичкото отгоре необразовани, но готови да участват в страданията Му и да пазят всичко, което им казва. На такива хора (които ТОЙ избира) им беше казано да отидат и да научат и други.

Изграждането на "християнски ценности" у безбожниците не е нищо друго, освен да ги закарат в ада по-бързо, тъй като човек, който стои в греховете си не може да се очисти със знание за християнските морални норми, па дори и да ги спазва, след като не вярва на Божия Син.

Дали ще е твърда или мека, груба или нежна, силна или тиха - това просто го няма като принцип в Писанието. Дори един такъв случай не виждаме. Песните ЗА БОГА бяха за ПРЕД БОГА, а не ПРЕД БЕЗБОЖНИЦИТЕ, защото Божиите песни са инструмент да се ХВАЛИ БОГА, а не са за безбожниците.

Нека отново се придържаме към Писанието, а не към човешките норми, наложени от обществото, в което живеем.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: mak on November 23, 2007, 11:52:11 AM
Бих искал и аз да се включа.Аз пък споделям мнението си,че християнската музика не е нито,евангелизационна,нито концертна и т.н. Зависи за какво ще се използва.

Тука казваш, "не е нито,евангелизационна", а по-надол казваш "се използват за евангелизация", как да се разбира това?

Или правиш разлика между музика и песни, и ако да, коя е тя?

"Зависи за какво ще се използва." - от кое зависи за какво ще се използва? И за кое и за какво е предназначена една християнска песен?

Християнските песни се използват за евангелизация,концерти,театри,филми и прочее и развива духовната култура.

Какво означава "развива духовната култура"?
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: popa on November 27, 2007, 13:39:07 PM
Казах това за да подчертая ,че християнската евангелска музика  може да се използва и за благовестие и за развращение.Просто човек сам преценява.Ако се свири и пее нормално и прилично биха се докоснали хората до Бога. Ако се свири дивашки и има пляскане,викане,трансиране и др. то тогава това води до разврат.Християнссата музика е музика универсална,която говори за Бога.За това казах,че тя е нито евангелска,нито православна а е възпитаваща и формираща християнски добродетели.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on December 04, 2007, 01:27:44 AM
Quote
Просто човек сам преценява.

Виждам, че ти си преценил от човешка гледна точка. Покажи какво говори Божието Слово, което е авторитет според Всемогъщият Бог.

Нека видим от Божия гледна точка как е преценено всичко, защото ми се вижда, че е претеглено и премерено и се е намерило недостатъчно.



Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: popa on January 12, 2008, 16:19:52 PM
Доколкот знам в миналото в първите година на църквата са използвали музика а после след първите три века след възкрес.се преминава към източна нотация и хвалителни ектении и молитви.Нямало е християнска евангелизационна музика! Къде в Божието слово е записано това за музиката?
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: asaf on February 23, 2008, 00:50:18 AM
И аз да се включа в обсъждането. Ето няколко стихове за размисъл:

Псалми 18:49
Затова ще Те хваля, Господи, между народите, И на името Ти ще пея.

Псалми 57:9
Ще Те хваля, Господи, между племената; Ще Те славословя между народите.

Псалми 96:3
Възвестявайте между народите славата Му, Между всичките племена чудесните Му дела.

Псалми 96:10
Кажете между народите: Господ царува; А и при това вселената е утвърдена та да не може да се поклати. Той ще съди племената с правота.
(заявеното в Псалм 96:3,10 може ли или не може да се КАЖЕ с ПЕСЕН? И ако се каже с песен, това евангелизиране ли е или не е?)

Псалми 108:3
Ще Те хваля, Господи, между племената; Ще Те славословя между народите.


Както всички тук, надявам се, знаем, Книгата не е пълна с предложения, а със заповеди. Бог не предлага, а заповядва. Понякога не пряко, а чрез устата на своите пророци. За справка, че Давид, който написа много от псалмите, е пророк:

Деяния 2:29
"Братя, мога да ви кажа свободно за патриарха Давида... понеже беше пророк..."


Както се вижда от посочените стихове, Библията не само предлага да хвалим Бога между народите с музика, но ни ЗАПОВЯДВА да го правим.

В този разговор се изтъква, че Църквата днес не го прави както трябва. Добре, дори и да е така, това означава само едно - трябва да потърсим Бога и да открием начина. Когато на някой баща сина му се наклепа в пясъчника, той не го изхвърля в кофата за боклук, нали? Минават през банята, обличат чистите дрехи и сядат на масата. Примерно.

Разговорът отиде много към "Що е то благовестяване и има ли то почва у нас?" Иска ми се да се върнем малко на музиката.

Тя е уникално Божие творение и притежава невиждана по рода си сила да въздейства. Ако някой не е убеден в това, нека се огледа около себе си. И ако все още не вижда, да каже - ще му помогна да осъзнае как точно сатана прокарва своите идеи и променя цели общества и погубва цели поколения чрез музиката. Без значение дали вярвам и приемам този факт или не. Освен отрицателните, имаме също както библейски, така и съвременни положителни примери за силата, която е заключена в музиката.

Дали Бог се е объркал, когато е създавал своето творение точно по този начин? Едва ли някой ще посмее да изкаже на глас подобна богохулна мисъл. Тогава следват логичните въпроси:

 - Защо музиката е създадена влиятелна и въздействаща?
 - Защо хората се повлияват било положително или отрицателно, когато слушат и/или възпроизвеждат музика?
 - Предполага ли се Църквата да се възползва от силата на музиката в полза на Божието царство или трябва да дезертира от позицията си и да остави единствено и само сатана да злоупотребява с нея както намери за добре?

Ще се опита ли някой да даде отговор?

Ето едно предложение, което едва ли изчерпва отговора, но ми се ще поне да го насочи към това, да видим че Бог има велики и огромни планове с музиката, които далеч надхвърлят разбирането, което всички тук накуп имаме към момента:

Исая 30:31-32
31 Защото асириецът, който с жезъл удря, Ще бъде смазан чрез гласа Господен.
32 И всеки удар със съдбоносния жезъл, Който Господ ще сложи върху него, Ще бъде с тъпанчета и арфи; И с потресающи боеве ще воюва против тях.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on February 24, 2008, 23:42:34 PM
Подходът "да използваме музиката, за да не ни я вземе дявола" е просто плътско напъване, което не виждаме никъде в Писанието като одобрено.

Музиката се употребява за Бога, защото е от Бога и е чрез Бога по начало. Надсвирването със служителите на дявола е довело до 99% от днешната т.нар. "християнска" музика.

Стиховете от Писанието трябва да се вземат в контекста на Писанието, а не в контекста на днешните зли и измамни дни.

Никъде в Писанието не виждаме нито пророците, нито апостолите, нито Господ Исус да е тръгвал да използва музиканти, за да говори на езичниците благовестието, което е "Покайте се! Бойте се от Бога и въздайте Нему слава, защото дойде време да съди народите".

Благовестието е глупост за езичниците и съблазън за юдеите. С музиката мнозина се опитват да премахнат тази съблазън. Когато апостолите на 50-ница говореха на хората за великите Божии дела те не пееха на хората, но им говореха.

Нека видим следния стих:
Ps 9:11 Пейте псалми на ГОСПОДА, който обитава в Сион, възвестете делата Му между народите! Ps 9:12
Обърнете внимание на глаголите.

Когато Давид говори за хваление между народите той никъде не споменава, че става въпрос за пеене НА езичниците. Самият Давид говори, че в събрание на присмиватели и безбожни няма да стои. Дори споменава:
Ps 1:5 Затова безбожни няма да устоят в съда, нито грешни — в събранието на праведните.

Когато Давид говори за народите трябва да се има предвид Божията велика премъдрост, когато в един от псалмите пророкува за 1000 годишното царство, казвайки:
Ps 18:44 Щом чуха, ми се подчиниха; чужденци ми се покориха лицемерно.

Интересното е, че практиката днес, която се опитва да се защити със стихове, като по-горе е следната:
Отива групичка и започва да пее на хората, т.е. да им говори в мелодична реч с музикален съпровод. Това го наричат "пеене на Бога", а всъщност е скрит предтекст за "говорене на хора". Ако ще се пее за Бога защо трябва да се излезе по пазарите и по ъглите и да правят дълги концерти, за да ги видят/чуят хората (езичниците), докато нямаме такива практики в Писанието.

Хвали Бога в храма му всред народите, където си. Никъде не пише пред народите, но сред народите, което отново е пророчество за време, когато евреите щяха да бъдат пръснати между народите. В Псалмите още четем, че когато край реките на Вавилон ги накараха да им попеят от Сионските песни, но те отказаха.

Забележете, че никъде не казва да се пее НА народите, а винаги сред народите. На народите се възвестява за Бога, но това не означава, че се пее на тях. Никъде Писанията не посочват такъв пример. Напротив, за хората благовестието е срам, позор и глупост.

Нека видим отново стиховете:
Псалми 18:49
Затова ще Те хваля, Господи, между народите, И на името Ти ще пея.

Изразът "между народите" тук в еврейския текст означава "сред чужд народ", за което пророчество и тук се казва.

Псалми 57:9
Ще Те хваля, Господи, между племената; Ще Те славословя между народите.


Псалми 96:3
Възвестявайте между народите славата Му, Между всичките племена чудесните Му дела.


Виждаме това в Деяния на апостолите:
...слушаме да говорят на нашите езици за великите Божии дела.
Там апостолите възвестяваха между народите чудесните Му дела. Не пяха и не свириха пред народите.

Псалми 108:3
Ще Те хваля, Господи, между племената; Ще Те славословя между народите.



Псалми 96:10
Кажете между народите: Господ царува; А и при това вселената е утвърдена та да не може да се поклати. Той ще съди племената с правота.

Забележи последното изречение - това е обещаното второ идване на Господарят на Вселената, който ще съди народите с правота!

Тогава думите:
Quote
(заявеното в Псалм 96:3,10 може ли или не може да се КАЖЕ с ПЕСЕН? И ако се каже с песен, това евангелизиране ли е или не е?)
изявяват философията на днешните дни, в които много човеци смятат, че Божиите принципи и заповеди не са достатъчни и опитват да ги "пододобрят", смятайки, че с музика (като пример) ще направят "възвестяването" по-ефективно. Такива опитват само да премахнат съблазънта на кръста, без която кръстът няма сила, както и виждаме в резултатите от днешните "музикални евангелизации", от които (а те са МНОГО) не са се покаяли мнозина, но тук там има разни изключения. Виждаме, обаче, апостолите, които нито им пееха, нито им свиреха (но в храма хвалеха Бога), но пак за 2 години цяла Мала Азия разбра за Божието учение, а те нямаха нито превоз като нашия, нито техника като нашата, но имаха ревност, подобна на Божията.

Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Владо on February 07, 2009, 20:28:22 PM
 Темата е стара, но въпреки това искам, като по-отскоро пишещ тук да напиша нещо.
*************
Наитина, Псалмите, цитирани от "asaf"
 може да заблудят неколцина, че водят към доказване на идеята за "евангелизационно хваление" и т.н., обединени под "демонстративно хваление", довеждащо "невярващите до покаяние".
 Толкова много са промивали мозъците ни (с извинение за израза) с еретично клишета и най-вече с еретично тълкувани стихове, че в крайна сметка сме се еретизирали повсеместно!
 
  Дадените стихове, ИСКАМ СПЕЦИАЛНО ДА ОТБЕЛЕЖА, са написани от , както следва :   18пс.- Давид, 57пс.- Давид, 96пс.- неизвестен автор, 108пс.- Давид . Така, нека сега бъдем обективни и ПРОСЛЕДИМ / СИ СПОМНИМ ЖИВОТА НА ДАВИД. Някъде той да е пял пред филистимци, или други племена за Яхве? Аз не откривам. Откривам едно много брутално отношение към тях. Същият Давид, чиито псалми тук брата тенденциозно цитира, е написал също така : Пс.68: 

22 Господ рече: Ще възвърна от Васан, Ще възвърна враговете Си от морските дълбочини; 
23 За да гази ногата ти кръв, И езикът на кучетата ти да има дял от неприятелите ти.  24 Видя се шествието Ти, Боже, Шествието на моя Бог, на моя Цар, за в светилището. 
25 Напред вървяха певците, Подир тях свирещите с инструменти Всред девици биещи тъпанчета 
26 В събранията благославяйте Бога; Благославяйте Господа, вие които сте от Израилевия източник.
- тук аз не виждам Давид да съветва да пеем песни пред неприятелите на Бога, а обратно - "краката ти ще гази кръвта на неприятелите ти...", като самият той го е правил МНОГОКРАТНО.

Така че, ако ще взимаме подобие и образец от Давид, заедно с певците за "евангализационната кампания", ние трябва да се препашем с меч и копие и да се подготвим за една вакханалия....нещо, което е ПРОМЕНЕНО и, слава на Бога ЛИПСВА в Новият Завет , скрепен от кръвта на Божият Син. Дори, искам да напиша, САМИТЕ НИЕ, КОИТО СМЕ БИЛИ ЕЗИЧНИЦИ би трябвало да споделим участта на Давидовите противници, ако сме живяли в неговите дни и, по неприятно съвпадение сме били на пътя му- това е човек, който не носеше песни до езичниците, а взимаше краекожията им, за зестра (и то - не малък брой, моля!) !!!

 Така че, макар Павел да е написал : 15 Някои наистина проповядват Христа дори от завист и от препирлив дух, а някои и от добра воля. 
16 Едните правят това от любов, като знаят, че съм поставен да защищавам благовестието; 
17 а другите възвестяват Христа от партизанство, не искрено, като мислят да ми притурят тъга в оковите ми. 
18 Тогава що? Само туй, че по всякакъв начин, било престорено или истинно, Христос се проповядва; и затова аз се радвам, и ще се радвам. (до филип.1гл.), то адекватен пример на псалмопеене пред езичници В БИБЛИЯТА, ПО ВОЛЯТА НА БОГА И С НЕГОВА ПОДКРЕПА, няма. Бог МОЖЕ да използва и тези методи, както и много други неща, за да доведе неколцина при себе си, но за мен тези кампании са езически варианти на нещо, което Бог е предвидил.....само и единствено помежду Себе Си и нас, неговите изкупени.

 Да дам човешки пример (бях написал един драстичен, но размислих и го изтрих :-) ) : да гледаш целуването на двама души- нормално е човек да извърне глава и да не зяпа в интимността помежду им !!! Та това е  и нещото, дето съвременни лидери и църковни глави и водачи се опитват да правят - да извадят най-интимното, нещо, което е само помежду нас и Бога, на показ пред света, като в същото време ЩЕ СА ПЪРВИТЕ ДА СИ ОБЕРАТ КРУШИТЕ, АКО СТАНЕ НАПЕЧЕНО (и те въобще са дошли, де).

  Бог Е Свят и да бъде слава на името Му!!!
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Владо on February 07, 2009, 21:21:04 PM
 Извинете. Забравих често споменаването Деяния 16:
23 И като ги биха много, хвърлиха ги в тъмница, и заръчаха на тъмничния началник да ги варди здраво; 
24 който, като получи такава заповед, хвърли ги в по-вътрешната тъмница, и стегна добре нозете им в клада. 
25 Но по среднощ, когато Павел и Сила се молеха с химни на Бога, а затворниците ги слушаха, 
26 внезапно стана голям трус, така че основите на тъмницата се поклатиха и веднага всички врати се отвориха, и оковите на всичките се развързаха.
- това е "пророческо хваление", което "свобождавало затворниците". Пиша като "хвалител" - :-) - "пророчески хвалител" със съпругата ми, допреди ....известно време. Бог Е правил много стряскащи ума ни неща, по СВоята воля, които са единични случаи и ние не тряба да правим от тях глобални изводи и обобщаващи заключения, спрямо тях.

  Например пророк Осия трябваше да се ожени по волята на Бог за-ХХХХ една проститутка, Еремия трябваше публично да се бръсне, да си стриже косата и брадата и да ги мери, да ходи гол-....но това са изолирани случаи и ние не трябва да ги генераизираме в учения, нали (представям си как "бог" ми нарежда да оставя жена си и децата и да отида при някоя лека жена, или да направя крос между блоковете в квартала, размахвайки бибилия и крещейки : - Покайте сееее!!! - нямаме такива повторения в библията, за да кажем, че Бог е наредил така да правим и ние!!!). Та - за въпросният стих - Тишо, какво ще кажеш? За мен той е Божие показно/демонстрация, еднократно нещо, повече, отколкото оставен пример да правим и ние така. Двамата апостоли бяха в затвора не с "евангелизационна мисия/кампания", след даден картбланш от съвета на кметството- :-) - а вследствие изгонването на зъл дух от една пророчица тип "звездите вещаят" и "познай какъв ще е денят ти по звездите; обади се на ХХХХХХ". Апостолите в този случай хвалеха НЕ ЗА ДА ПОВЯРВАТ НЕВЯРВАЩИТЕ (внимание! ерес!), а ПОРАДИ САМИЯТ БОГ - ТЕ МУ СЕ ПОКЛАНЯХА ДОРИ И В ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ И С ВЕРИГИ ПО СЕБЕ СИ ("клада" е древно приспособление за задържане на затварници, представляващо дървена конструкция с железни жлебове.

http://bibliata.tv/video/2575f44b3491a22/Fr.+Stan+Fortuna+-+Everybody+Got+2+Suffer (http://bibliata.tv/video/2575f44b3491a22/Fr.+Stan+Fortuna+-+Everybody+Got+2+Suffer) - може и да принасе "плод", но за Бога ли ще е този плод? От Божият Дух ли пее този човек? Аз мисля- не. Защото звучи агресивно, направено е със странна идея. Дори и минаващите хора гледат човека като паднал от небето (то поне да чуеха за Бога, ама не е това случаят...)- това по-скоро е странна, "америкън крисчън айдиъ"....

 Искам също да прочетем (зная, че повечето от нас докато четат библията е на коленете ни) следните пълни глави и да размислим :

1 Царе 18:7
И жените, като играеха, пееха ответно и думаха: Саул порази хилядите си, А Давид десетките си хиляди.
1 Царе 21:11
А слугите на Анхуса му казаха: Тоя Давид не е ли цар на земята? Не е ли той, за когото пееха ответно в хороигранията, като казваха: - Саул порази хилядите си, А Давид десетките си хиляди? 1 Царе 29:5
Той не е ли Давид, за когото пееха ответно в хороигранията, като казваха: - Саул порази хилядите си, А Давид десетките си хиляди? 2 Летописи 29:28
А цялото събрание се кланяше, и певците пееха, и тръбите свиреха непрекъснато докле се извърши всеизгарянето. 2 Летописи 29:30
Тогава цар Езекия и първенците заповядаха на левитите да славословят Господа с думите на Давида и на гледача Асаф. И те пееха с веселие; и наведоха се та се поклониха.

  А също така и :

Откровение 14:3
И пееха като че ли нова песен пред престола и пред четирите живи същества и старците; и никой не можеше да научи песента освен сто и четиридесет и четирите хиляди, които са били изкупени от земята. Откровение 15:3
И пееха песента на Божия слуга Моисея и песента на Агнето, казвайки: Велики и чудесни са Твоите дела, Господи Боже Всемогъщи; праведни и истинни са Твоите пътища, Царю на вековете.
  Малка отметка за т.н. "поклонение" , защото според мен малко знаят за какво иде реч. Днес редица "вярващи" се "покланят на Бога по време на хваление"- лошо няма. Ето каквъв е произхода на поклона : в древни дни, когато даден пратеник/слуга/войник/или прост човек, се е явявал пред царя, той се е покланял, като акта на поклона и свеждането на главата (добили символично значение при нас днес) , са :  - Уважаеми и достопочитаеми царю! Ако нещо в мен, семейството ми, моето поведение, думи, или каквото и да било, е накърнило честта и репутацията на царството и на теб, царю честитит, то тогава нека бъда съсечен сега, през нозете ти, от теб. Нека се сетим какво казва Исус в Матей 22, както и в Лука 19:27
(А ония мои неприятели, които не искаха да царувам над тях, доведете ги тука и посечете ги пред мене.) - знаем ли какво вярваме?
Поздрави.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on February 07, 2009, 23:52:40 PM
Относно Павел и Сила съм съгласен - те пяха химни на Бога, а не с цел да ги чуят затворниците. Писано е, че бяха в по-вътрешната тъмница. Предполагам са били в някакъв влажна дупка, където е голяма тъмнина (затова се нарича "тъмница"). Не знам дали са знаели даже кои са им комшиите и дали имат изобщо такива.

Тъмно е било, защото след като става трус тъмничният началник е изтичал със светлина, за да види.

Но факт е, че те не пееха там, за да ги чуят затворниците. На друго място не виждаме те да са правили това нещо.

Иначе по въпроса за пасажите, които цитира:
- пеенето за Давид и Саул (и свидетелството на Анхус)
- свиренето на левитите при жертвите
- пеенето на Божиите хора пред Агнето

Виждам различни събития, като първото се отличава рязко от другите 2. Първото е малко като "народен фолклор", ако може така да се нарече, докато другите са си точно поклонение на Бога.

Най-важното е да внимаваме да не се окажем като Оза поразени, поради това, че правим неща, които нашето сърце ни диктува като правилни, а те не са.

Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: evangelista1962 on February 08, 2009, 10:18:07 AM
Тихомире праиш една грешка когато говориш за музика  и тя е че не отчиташ тенперамента на дадения индивид.Това важи и при исказването на благодарението към Бога.Един човек може да каже само едно благодаря но в него да еказано всичко а, друг да скача и да благодари 10 минути и да е толкова искрен като първия.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on February 08, 2009, 10:55:00 AM
Тихомире праиш една грешка когато говориш за музика  и тя е че не отчиташ тенперамента на дадения индивид.Това важи и при исказването на благодарението към Бога.Един човек може да каже само едно благодаря но в него да еказано всичко а, друг да скача и да благодари 10 минути и да е толкова искрен като първия.

Да, evangelista, знаем това от човешките учения. В други съответни темпераментни форуми можеш да пишеш колкото искаш така.

Тук, обаче, гледаме да се придържаме към Божиите учения.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Владо on February 08, 2009, 19:18:20 PM
  Темперамента е нещо, което трябва да преживее кръста. Темпераментите :
Quote
"Класическата типология на темпераментите се базира на една древна класификация. Хипократ през V век пр.н.е. описва четири човешки типа според „преобладаващата в организма им течност”: сангвиник (кръв), холерик (жълта жлъчка), флегматик (лимфа) и меланхолик (черна жлъчка). Естествено, в наше време от Хипократ са заимствани само имената на четирите типа, а делението между тях се извършва на основата на разгледаните по-горе шест критерия, свързани с типа висша нервна дейност на човека. "
, не бих казал, че биват "защитавани " от словото на Бога, напротив, Христос, нашият Изкупител ТОЧНО относно тях, каза : "Който спаси/запази от смърт/ защити в себепротекция (добавките са мои) живота си, ще го изгуби, а който изгуби живота си , ще го спаси."

  Темпераментен човек, темпераментен мъж и темпераментна жена не са Божии определения за царското свещенничество, умито от кръвта на Живият Бог. Христос плати, за да сме Негови и да бъдем по Негов образ и подобие. Там такава специфика като "темпераментен" и вид темперамент, аз не откривам.  Доколкото си спомням, словото на Бога разделя човеците на плътски и духовни, на обрязани в сърце и съответно- необрязани :

"Защото всеки ще се осоли със огън и  всяка жертва ще се осоли със сол. Добро нещо е солта, но ако солта обезсолее с какво ще я подправите?" Мат.9:49-50/  "А ние не получихме духа на света, но Духа на Бога, за да познам това, което Бог Е благоволил да ни подари; ..." 1кор.2:12/  Гал. 2:20/ 
  Но- може и да греша? Други мнения?
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: evangelista1962 on February 12, 2009, 20:56:55 PM
Наистина не сте в час нямало тенперамент в словото глупости.Искате примери Илия а в новия завет Петър да не ставаше дума за нваление но товажи за всичко.Още нещо още малко ще искате да нвалим на еврейски ,Запомнете че бОГ УВАЖАВА НАЦИОНАЛНОСТАИ ТЕНПЕРАМЕНТА.Помислете как нвали Бога един негър и сложете до него един скандинавец.И ОЩЕ НЕЩО СПОКОЙНО МОЖЕМ ДА НВАЛИМ бОГА С НАРОДНИ ПЕСНИ С ТИХОВЕ ЗА бОГДали го приемата си е ваша работа но аз говярвам точно въз основа на словото
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on February 12, 2009, 21:07:08 PM
Темпераментът, за който говориш, е нещо по-различно от това, което пише в Словото за народност и песни.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: evangelista1962 on February 26, 2009, 10:23:46 AM
няма нищо различно.Всеки народ може да хвали Бога ссвоята си музика но разковничето е вмотива и да имат съзнанието че е заслава на БОГА.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: todorkunchev on February 26, 2009, 14:55:25 PM
Малко въпроси и ..още нещо..Й,С.Бах е писал музика и текст към някой от произведенията си,  на латински естествено.Естествено тогава и сега повечето слушатели не са знаели латински но голяма част от тях много са харесвали и харесваме Бах  без да познаваме текста.Нещо повече неговата музика вдъхновява музиканти от различни стилове в музиката които я изпълняват по свой начин . Бах звучи добре и е слушан от младите хора,гения не остарява..и какво ако го изпълнява  на орган Джон Лорд от Дийп Пърпъл или Йехуди Менухин на цигулка?Мисля че проблема е не дали да има музика в църквата,а в нейното качество.Вторият много сериозен проблем е слабата обща култура на голяма част от братята и сестрите, книжките които четат и песничките които слушат са посредствени.Третият проблем са водачите, те поставят таван според своят ръст и използват машината на Прокруст(ПРОКРУСТОВО ЛОЖЕ)за избуяващите без позволение или в неправилна посока.Следващият проблем са бездарниците които мислят че етикета ХРИСТИЯНСКО прави творчеството им истинско и талантливо.Естествено,  те не биха вмирисвали християнският свят ако не бяха ,,християнските търговци"'с техните ,,християнски"фирми и .фондации.Но най-най големият проблем сме ние редовите, реални християни със своята овча търпимост към пошлостта и бездарието в името на една криворазбрана християнска толерантност.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on February 26, 2009, 16:30:23 PM
Има голям проблем в това нечестив човек да изпълнява Божия песен и това е именно проклетията, която навлича той и духът, който присъства в изпълнението.

Не случайно при Саул беше повикан праведен човек, който да свири на арфа, а не кой да е човек, който свири на арфа. Вижда се явно действието на музиката, изсвирена от праведен човек.

Пише, че молитвата на нечестивия е мерзост пред Бога. По същия начин и Божията песен изпята/изсвирена от нечестивия е един вид мерзостна молитва. Това не само е мерзост пред Бога и мръсотия, но и подхлъзва неутвърдените във вярата. Днес има много музиканти, които са известни и нечестиви и пеят Божии песни и много от неутвърдените във вярата си казват "този върши неща, които са грехове, но щом пее тези песни и има успех, може би не е чак такъв проблем". Така те се лъжат и съгрешават на Бога.

Има неутвърдени във вярата, които имат много съмнения и трябва да сме внимателни и търпеливи към тях.

Бах е бил Божий човек (поне от това, което съм чел в биографията му) и затова произведенията му бих ги слушал (поне тези, които ги е писал по Словото). Селекцията за това дали дадена музика е "хубава" не е личното предпочитание, а дали Бог го приема това. Ако божията песен и се изпълнява от нечестив, това е мерзост пред Бога. Ако ние се радваме на това изпълнение, вместо да се погнусим от него, то ние ставаме съучастници с нечестивия и се съгласяваме в мерзостта, която той прави.

Двама от синовете на Аарон умряха поради факта, че извършиха кадене пред Бога по неправилния начин. Същите кадилници, същият тамян, същите свещеници, но по ЧУЖДА заповед.

Нечестивият не пее по Божия заповед, а по чужда. Съгласяването с него е равносилно на мерзост пред Бога. Писано е да се отделим от нечисто.

Главният проблем не идва от "водачите", които не разбират от музика или от "общата култура" (нещо, което Бог не изисква от вярващите) или от някой, който е решил да прави музика с етикет "християнска", а е това кому е угодна тази музика -- на човека (на него ЛИЧНО му харесва и това "лично" някак си изкуствено се приравнява като "на Бог му харесва") или на Бога?

Относно т.нар. "овча търпимост" -- на нас ни е заповядано да излезем от нечисто, а не да търпим нечистота. Който стои в нечистота и да я търпи няма да получи по-голяма награда, а по-скоро ще сподели язвите на Вавилон.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: todorkunchev on February 26, 2009, 23:13:33 PM
Докато разглеждах мненията преди ,  да пиша ,ми се появи епизода от,, Мисията"където Дж.Айрънс спечели индианците чрез музиката..Е-е.Енио Мориконе не знам дали е вярващ но е ..гений..Отварям скоба извън темата:сега вече по църквите след служба се слушат допотопни беседи от лектори обикалящи с едни и същи от години лекции против рока,абортаи пияните от кока-кола американски войници,пускат се и ,,християнски"филми..които сякаш пристигат комплект с консервите изпращани като помощи от новите ни братски страни.Е,едва ли някой ще пусне филма  който споменах по горе.Общото между двете теми е общата култура и за нейното ниско ниво приноса е на всички нас.Господ не изисква от нас за да влезем в божието царство обноски,образование и прочие.Чели -недочели Библията носители на чалга ,а и на кючек христ.култура цитират Еклесиаста.,и не само него оправдавайки духовната си ленност  и ограниченост.Заравяйки дарбите и таланта си в опустошената от учителите им нивица.Направо е грехота млади хора с възможности и отсреща ужасяваща простота.Свещенна простота,О..о.В темата..ако една мелодия ми харесва и непознавам композитора нито текста и изпълнителя Господ ще ми се разсърди ли?Наскоро слушах една униКАЛНА лекция че рокендрола са го измислили юес хомосексуалисти през 70-те години и че обърната наопаки ,,стълба към небето"от там пада ,,мой сладки сатана"..-този въпрос не е по темата,благодаря за отговора,лека нощ или ден с канона на Пахелбел.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on February 27, 2009, 00:06:10 AM
Виждам, че критериите ти за добра музика са доста субективни и с голям толеранс към духа, който е в музиката. За теб все още музиката е шепа ноти, които звучат в определена подредба. Това не е така. Думите са също букви в определен синхрон, но зад тях имаме сърце, от което излизат те. По същия начин музиката излиза отвътре и носи послание, което не е само шепа тонове, но и има голямо влияние в духовната област (както дадох примера с Давид).

Още повече тук темата е за т.нар. "евангелизационна музика", а не за личните предпочитания. Бог не се впечатлява от личните предпочитания за музика и текст, както виждаме и в Словото.

Навсякъде Бог поставя своите си стандарти и ако човеците ги следват, ще бъдат угодни на Бога, ако не ги следват ще платят за упорството си.


Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Владо on February 27, 2009, 11:22:39 AM
 Привет на Божият народ!
*************
  Мнозина Богослови смятат, че сатана, лукавият, е бил архангел (главен ангел), отговарящ за поклонението към Бога- вероятно той е водел милиарди, безброй "потоци" от пратеници/ангели/ към трона на Всевишният.  Редица стихове ни навеждат на тази идея. Например тези : 

11 Великолепието ти и шумът на твоите псалтири се снишиха до преизподнята; Червеят се протяга под теб, и червеи те покриват. 
12 Как си паднал от небето, ти Деннице, сине на зората! Как си отсечен до земята, ти, който поваляше народите; 
13 А ти думаше в сърцето си: Ще възляза на небесата, Ще възвиша престола си над Божиите звезди, И ще седна на планината на събраните богове към най-крайните страни на север, 
14 Ще възляза над висотата на облаците, Ще бъда подобен на Всевишния. 
15 Обаче ти ще се снишиш до преизподнята, До най-долните дълбочини на рова.
Исая 14гл.

  Въпреки, че по-надолу става въпрос за човек, човешка съдба, мнозина приемат тези стихове като олицетворение на това, което е бил сатана, как е паднал и какво го очаква. Аз, лично, съм склонен да приема тази идея.

  Защо падна сатана? Поради поквара/грях/завладяла го - тъмнина. Той безумно си помисли, че може да бъде подобен на Всевишният , да седне на престола Му и да започне да приема обожание, защото имаше ЗАВИДНА ПОЗИЦИЯ- водеше Божиите пратеници/ангели, към Самият Него. Що за нелепост?!!

  Когато Исус Беше изкушаван от него в пустинята за 40дни, ние виждаме това продължаващо да го изгаря чувство, тази прояждаща като живак, параноя и лудост :
Матей 4:9
Всичко това ще ти дам, ако паднеш да ми се поклониш.
Лука 4:7
...и тъй, ако ми се поклониш, всичко ще бъде Твое.

  Нека сравним с още два стиха още, братя :
Откровение 19:10
Тогава аз паднах пред нозете му да му се поклоня; но той ми рече: Недей; аз съм съслужител на тебе и на братята ти, които държат свидетелството за Исуса; поклони се Богу; защото духът на пророчеството е да свидетелствуваме за Исуса. Откровение 22:9
Но той ми рече: Недей! Аз съм служител на тебе и на братята ти пророците и на тия, които пазят думите на тая книга. Поклони се Богу.

  Един, уважаван от мен, служител, беше написал така : "Всеки ден две царства са в битка за твоето решение. На масата залога е висок-.....твоята душа. Какво избираш, брате?!!  Кому да се поклониш?!! Кому да служиш?!! Кому да отдадеш почит, слава и величие?!! Кому да повериш едничкият си живот-душа?!!!  Имай страх от Бога, защо НЕУТРАЛНОСТ В ТЕЗИ ДНИ НЯМА!!!"

  Музиката на този свят не може да прославя Бог!! Музиката , написана и пята от мнозина "християнски лидери и поклонничски тимове" не допринася служба на Бога , който Е!!!

  Това, което е редното?! Истинските поклонници на Отец са тези, които са в дух и истина, които не ламтят за обогатяване, които служат на Него, почитат Него ИСКРЕННО.

 Евангелизационна музика?! Това е ерес. Използват се инструменти, за да се разчувстват сърцата на слушащите и "да приемат Бога в сърцето си " (друга ерес, презираща ДИРЕКТНО КРЪСТА ХРИСТОВ) .

  Бог не Е за подиграване! Много от тези плявоносители и поддържниците им , ако не се покаят, ще бъдат хвърлени в огненото езеро, приготвено за дявола и неговите духове.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on February 27, 2009, 11:44:57 AM
Мислил съм доста за днешните музиканти сред църковните среди, които са завладяни от идеята да ходят да свирят пред невярващите и да използват музиката като средство за благовестието.

В темата вече ясно разгледахме, че благовестието се говори от хора, които са пратени за това, а не се пее. Пеенето/свиренето/танцуването са все неща, които да "смекчат съблазънта на Кръста" и да бъде благовестието "по-приемливо" - нещо, което отнема от благовестието и прави едно друго благовестие, което докарва проклетия, а не благословение.

Има доста хора, които правят това с искрени сърца и от незнание. Преди години аз съм смятал, че това е също нещо, което не е толкова лошо без да съм изследвал Словото (въпреки, че в сърцето си имах известна доза съмнение относно тези практики и затова и не съм се впускал във видима подкрепа на "евангелизационни концерти"). Тогава бях млад във вярата и гледах какво правят по-възрастните във вярата и това беше за мен пример. След време, когато изследвах Словото видях, че това е нещо, което е плод на нашите дни и въобще не е редно.

След като разбрах това започнах да говоря на мнозина, които срещам, които се занимават точно с това и да им показвам от Словото (както съм описал в началото), че това не е угодно на Бога, но е човешка добавка, която има вид на благочестие, но отречена от всякаква сила и няма Божията подкрепа.

В момента, когато им говорих това, нито един от тези, на които съм го казал не се замисли, но упорстваше, казвайки "може да не пише, но според МЕН/НАС всичко е наред". Надявам се с времето да се замислят, защото това е наистина пагубно.

Хората, които са поели този "път" им е много трудно да скъсат с него, защото ще скъсат с начина си на издържане (някои "работят" това) и трябва да намерят друг по-почтен. Ще се изправят срещу въпросите на мнозина хора, които ще ги питат "защо се отказахте". Ще трябва да забравят всичките моменти, в които са казвали "бог благославя нашето служение".

Това би било голям ШОК за тези хора и предполагам, заради това се държат, защото все още не искат да се отрекат от себе си. Ако не минат през този шок, няма да могат да влязат в това, което е съвършено угодно на Бога, но ще тичат напразно. Бог в милостта си може да работи в сърцето на тук-там някой човек покрай тези напразни тичания на такива "служители", но всичко това ще е по Божия милост, а не заради "правотата" на някакво си "служение". По същия начин, както Валаам беше тръгнал по своя си път, той си получи наказанието, но преди това за кратко време послужи на Бога, благославяйки Израел. Но накрая този пророк погина като нечестив.

Мен ми е мъчно за такива хора, които от незнание правят всичко това, но Бог вижда сърцата им и ще им открие чрез Словото (било то посредством Божий човек или не) какво е правото. Дано се обърнат от това напразно тичане.




Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Watchman on February 27, 2009, 12:02:13 PM
Quote
Мислил съм доста за днешните музиканти сред църковните среди, които са завладяни от идеята да ходят да свирят пред невярващите и да използват музиката като средство за благовестието.

Тази практика се основава на една фундаментална ерес в днешното християнство, която коментирахме в темата за изпращането. Тази фундаментална ерес гласи, че човек може и трябва да използва естествените си способности и умения в това да "служи" на Бога и въобще да "прави нещо" което има изглед да е добро и християнско.

Ето защо ако някой "може" да свири и не бъде наставен в истината на Господното учение, той се втурва "да прави нещо" в силата и възможностите на своята плът.

Плът и кръв обаче не могат нито да наследят Божието Царство, нито да имат дял в него. Бог е дух, и поклонението и службата на Бога може да бъде само и единствено в дух и истина.

Мнозина пропускат, че в храма можеха да свирят само левити и свещеници. Това бяха хора от специален род, преминали през специално изчистване, носещи специални дрехи и трябваше да достигнат до определена възраст преди въобще да бъдат допуснати да правят каквото и да е било в храма. Всички тия ритуални условия за левитите и свещениците, бидейки сянка на вечни и неотменими духовни реалности са в пълна сила днес относно всички които дръзват да се доближат да служат на Господния олтар. Не сянката, но реалностите които тази сянка представлява.

Днес липсва почти всякакво разбиране за Господното свещенство и стандартите по които то действа. Ето защо хора с необрязани уши и сърца се втурват в Господния храм пълни с идолопоклонството на хуманизъма и ентусиазма на своята неразпъната плът да вършат неща имащи вид на благочестие, но гнусни в Господните очи и в очите на онези, които треперят пред Божието Слово.

Ако изчистим тази ерес отсред нас, всичко ще бъде сложено на място, и музиката, и проповядването и прогласяването на Благовестието.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: todorkunchev on February 28, 2009, 20:44:16 PM
,,отг.26"цитат:Думите са също букви в определен синхрон,но зад тях имаме сърце от което излизат те"...........................................................?......!Винаги съм твърдял че ,,Мислителят"на Роден в български вариант ще тежи по малко.Не като внушение,а като тегло-няма да има глава..Не се обиждай ,човешко е да се греши,иначе не бях мислил за музиката като шепа ноти,благодаря за откровението.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: mak on March 06, 2009, 22:07:53 PM

Тази практика се основава на една фундаментална ерес в днешното християнство, която коментирахме в темата за изпращането. Тази фундаментална ерес гласи, че човек може и трябва да използва естествените си способности и умения в това да "служи" на Бога и въобще да "прави нещо" което има изглед да е добро и християнско.

Ето защо ако някой "може" да свири и не бъде наставен в истината на Господното учение, той се втурва "да прави нещо" в силата и възможностите на своята плът.

Плът и кръв обаче не могат нито да наследят Божието Царство, нито да имат дял в него. Бог е дух, и поклонението и службата на Бога може да бъде само и единствено в дух и истина.

Мнозина пропускат, че в храма можеха да свирят само левити и свещеници. Това бяха хора от специален род, преминали през специално изчистване, носещи специални дрехи и трябваше да достигнат до определена възраст преди въобще да бъдат допуснати да правят каквото и да е било в храма. Всички тия ритуални условия за левитите и свещениците, бидейки сянка на вечни и неотменими духовни реалности са в пълна сила днес относно всички които дръзват да се доближат да служат на Господния олтар. Не сянката, но реалностите които тази сянка представлява.

Днес липсва почти всякакво разбиране за Господното свещенство и стандартите по които то действа. Ето защо хора с необрязани уши и сърца се втурват в Господния храм пълни с идолопоклонството на хуманизъма и ентусиазма на своята неразпъната плът да вършат неща имащи вид на благочестие, но гнусни в Господните очи и в очите на онези, които треперят пред Божието Слово.

Ако изчистим тази ерес отсред нас, всичко ще бъде сложено на място, и музиката, и проповядването и прогласяването на Благовестието.

Искам да повдигна тези думи още веднъж, защото са много важни. Още когато съм бил в началото на вярата, съм бил предупреждаван за тази ерес. С времето съм осъзнавал колко тази ерес е гибелна, виждайки резултатите и плодовете и. Проповедниците на това учение са страшно много, специално по нашите среди, защото е имало липса на хора, и всеки който има способност за нещо, е бил насърчаван да се заема с Божите неща. Както казах, резултатите са по-зле от това което можем да си представим.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: evangelista1962 on March 10, 2009, 12:55:55 PM
Добре бе дайте пример за правилно хваление което да е според божиите стандарти защото аз не отричам каквото казвате но не виждам как да стане изчистването.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: matsanovabg on June 23, 2009, 19:37:10 PM
истинската музика е, когато е от Бога, а фалшивата е, когато текста е духовен, а музиката е от света.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Tihomir on July 07, 2009, 12:57:42 PM
Разклоненията от темата бяха преместени в собствена тема: "Любовните "християнски" песни" (http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=469.msg5862#msg5862).
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Владо on July 12, 2009, 12:22:42 PM
Искам само да добавя няколко реда, които сметнах за добри в тази насока.

Quote
40 И с много други думи заявяваше и ги увещаваше, казвайки: Избавете се от това извратено поколение.
41 И тъй, тия, които приеха поучението му, се покръстиха; и в същия ден се прибавиха около три хиляди души.
42 И те постоянствуваха в поучението на апостолите, в общението, в преломяването на хляба и в молитвите.
43 И страх обзе всяка душа; и много чудеса и знамения ставаха чрез апостолите.
44 И всичките вярващи бяха заедно, и имаха всичко общо;
45 и продаваха стоката и имота си, и разпределяха парите на всички, според нуждата на всекиго.
46 И всеки ден прекарваха единодушно в храма, и разчупваха хляб по къщите си, и приемаха храна с радост и простосърдечие,
47 като хвалеха Бога, и печелеха благоволението на всичките люде. А Господ всеки ден прибавяше на църквата ония, които се спасяваха.
Деяния на пратениците на Бога, действията, нещата, които правеха първите пратеници на Сина -2-гл.

Нещото-то , което някак си лековато се пропуска е, че църквата растеше „В УТЕХАТА И В СТРАХА НА БОГА/СВЯТИЯТ ДУХ”. Ето няколко стиха, които можем, макар и да са ни известни още веднъж да прочетем пред Бога и да размислим над тях :

Quote
9 А Петър й рече: Защо се съгласихте да изкусите Господния Дух? Ето нозете на тия, които погребаха мъжа ти, са на вратата, и ще изнесат и тебе.
10 И тя на часа падна до нозете му и издъхна; а момците, като влязоха, намериха я мъртва, и изнесоха я, та я погребаха до мъжа й.
11 И голям страх обзе цялата църква и всички, които чуха това.
12 И чрез ръцете на апостолите ставаха много знамения и чудеса между людете, (и те всички бяха единодушно в Соломоновия трем;
13 а от другите никой не смееше да се присъедини към тях; людете, обаче, ги величаеха;
14 и още по-голямо множество повярвали в Господа мъже и жени се прибавяха),
15 така щото даже изнасяха болните по улиците и ги слагаха на постелки и на легла, та, като заминаваше Петър, поне сянката му да засегне някого от тях.
16 Събираше се още и множество от градовете около Ерусалим та носеха болни и измъчваните от нечистите духове; и всички се изцеляваха.


Според мен една от подмолните стратегии на сатана е чрез редица на вид добри неща (проповеди, хваление, редица хуманни дейности на „църквата”, която вече започва да прилича на една друга невяста и на едно друго тяло, покорно на друг помазаник и изпълнено от друг дух...) да „покрие” от сърцата и умовете на вярващите страха от Бога и истинната вяра в Единородният Син, Който Беше възкресен от мъртвите.

Чрез „евангелизационните кампании” и подобни „походи”, всъщност човеци се надяват да приведат повече хора в своите човешки организации, да потулят истината за спасението и да покварят силата и истинността на спасението в Божият Син, от Когото е всичко сглобено и Който идва, за да даде на всекиго според каквото е заслужил....

И макар понякога Бог в милостта Си да спасява и да достига хора чрез подобни кампании и действия, то нека тези, които са започнали да проглеждат отстъпят докато е време и докато е ден и, отрезвявайки от правдата, с чиято рана са спасени, да изберат тесният път и малката порта.


Също, искам да кажа, че тези, дори и по човешки поставени като „глави” и „лидери” на общности, които изповядват, че са под властта на Господарят от Назарет, взели насериозно своято човешка власт, не зачитат редица стихове в духа на този :

Действията, постъпките, направените неща от първите пратеници,

Quote
20:28 Внимавайте на себе си и на цялото стадо, в което Светият Дух ви е поставил епископи, да пасете църквата на Бога, която Той придоби със Собствената Си кръв.

Владо.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: blossom on January 23, 2013, 22:41:22 PM
Eдно добро видео:

http://bibliata.tv/watch_video.php?v=5f882c61f2759e4

Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Коцето on January 19, 2014, 14:24:26 PM
Във форума има явно хора, които се занимават с музика и смятам, че ще са полезни малко размисли относно това добро, но и много увличащо нещо, особено, когато става дума за "евангелизации".

Същата тема може да се приложи и с "евангелизационните" театрални постановки, филмите с "християнски ценности" и други такива.


Ето и размислите:

Чувал съм много пъти, че доста хора се опитват да правят християнска музика и с нея да евангелизират хората. Познавам лично хора, които го правят, но не съм видял никакви плодове от тази работа.

Защо ли?

Реших да се поровя из Библията и да видя къде имаше места, където евреите са пяли песните си сред езичниците с цел да им кажат за Бога. Не открих такова място. На едно място обаче езичниците карат евреите да им попеят от "Сионските песни", а псалмистът отговаря "Как да пеем песента Господна в чужда земя?".

Интересен ми е мотивът на хората, които са тръгнали да евангелизират с Божиите песни по площадите и по сцените, след като песента Господна няма друго място освен пред Бога, а не (за) пред човеците.

Разрових се още малко и видях, че Давид, а и другите композитори и певци са правили песни не за хората, ами за Бога. Не да "достигнат хората", ами да "достигнат Бога".

Добре, ще каже някой, не може ли да използваме всякакви начини, за да достигнем хората в света?

Библията ни учи да отидем и да кажем какво ни е научил Христос и да научим и другите на това. Как? Ами с устата си. Така правеше Христос, така правеха апостолите, така правеха пророците. Нито един от тях не отиде да пее песни на хората, за да се спасят. Те можеха ли да пеят? Някои от тях можеха. Можеха ли да свирят? Някои от тях можеха. Имаха ли песни в наличност? Имаха 150 прекрасни песни с прекрасни текстове (за разлика от много от днешните песни).Тогава защо не го правеха?

Защо ние трябва да го правим?

Защото сега имаме хубава музика ли? И едно време са имали и то доста добре организирани и огромни хорове и инструменталисти. Защото имаме хубави инструменти ли? И едно време са имали прекрасни инструменти за времето си. Защото сме го видяли от Библията ли? Не. Никъде няма записан такъв случай. Винаги са отивали и са говорили ясно на хората за Христос.

Тогава защо? Единственият отговор, който ми идва на ума е "Защото светът така прави, за да промива мозъците на хората и ние няма да останем по-назад и ще използваме същия метод". Ако наистина е това е много жалко, че се копира света, а не Библията...

За намиране на правилният отговор на този въпрос е необходима проявата на известна обективност и разширяване на мирогледа.Докато забиването на мирогледа във буквата на цитата го стеснява до неузнаваемост.

Моят отговор на твоят коментар е с въпрос:Ако"евангелизирането" чрез,вдигане на шум и цялата подобна помпозност,която наистина е измислена от човека,ако някой отиде на такова място и там повярва в Бога,това какво означава?Че вярата му е фалшива?Или че Бог не използва неведоми пътища за да доведе при Себе си Своите деца?Има ли изобщо фалшива вяра,когато тя идва само и единствено от Бога,понеже кръв и плът не могат да открият на никой че Исус е Бог??
Ръководи ли се Бог от буквоядството на цитата за да счита правоверен само онзи който е повярвал единствено от цитираният от теб начин,а именно ходейки пеша и проповядвайки с уста??
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: a on January 19, 2014, 16:51:02 PM
Със всичкото ми уважение към теб като по-възрастен и опитен човек...

Какво точно означава "известна обективност и разширяване на мирогледа"? Християните е редно да преценяват нещата според рамките и принципите на Словото. Мирогледа на християнина се определя от Библията, и неговото разширяване непременно изисква приемането на извън-библейски идеи и принципи, което и виждаме в този случай.

"Евангелизиране" чрез музика просто го няма като принцип в Словото, това трябва да го признаеш.

Quote
Моят отговор на твоят коментар е с въпрос:Ако"евангелизирането" чрез,вдигане на шум и цялата подобна помпозност,която наистина е измислена от човека,ако някой отиде на такова място и там повярва в Бога,това какво означава?Че вярата му е фалшива?Или че Бог не използва неведоми пътища за да доведе при Себе си Своите деца?Има ли изобщо фалшива вяра,когато тя идва само и единствено от Бога,понеже кръв и плът не могат да открият на никой че Исус е Бог??

Фалшива вяра няма, прав си, но има фалшив бог и вяра в него. И най-често (да не кажа винаги) по разни "евангелизационни" концертчета и тем подобни се представя именно един фалшив бог и едно фалшиво благовеситие на хората.

И честно казано не разбирам как свързваш неведомите пътища на Господ с евангелизационната музика - едното е проява на безграничната Божия мъдрост а другото на суетната човешка мъдрост.

Quote
Ръководи ли се Бог от буквоядството на цитата за да счита правоверен само онзи който е повярвал единствено от цитираният от теб начин,а именно ходейки пеша и проповядвайки с уста??

За "правоверен" се счита този който е повярвал в Живия Бог, ходи в пътищата Му и го люби с цялото си сърце и душа, а знам от опит, че "евангелизационната" музика НЕ докарва хората до искрено покаяние и обръщане към Бог.

Тихомир ясно е изложил аргументите си и е дал примери от Писанията относно това в какъв контекст е редно да се използва музиката, и наистина не разбирам защо ти е да защитаваш тази очевадно не-библейска практика!

Надявам се да не извадиш аргументи от рода, "ако и само един човек да повярва, си е струвало". Крайната цел не е да се спасят хора, а да се прослави Господ, а Господ се прославя чрез нашето упование на Неговата мъдрост и Неговите методи, вместо на нашето ограничено човешко мислене.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: Коцето on January 19, 2014, 19:09:59 PM
Яна,аз не мога да отговарям на въпросите ти след като вече съм го направил в поста си,затова като цяло го прескачам.Ти изместваш акцента на поста ми,като отново го насочваш към музиката-или не разбираш за какво говоря(а то е ясно изложено),или умишлено се опитваш да подмениш въпроса,което си е евтин антихристиянски трик,дано да е първото.
Аз зададох ясният въпрос:Ако някой повярва на такова мероприятие във Исус Христос,Господа в който се предполага че вярваш и ти,той значи вярва във фалшив бог,а ти която вярваш във същия,вярваш във истинският Бог?!?!?!?!?....М....честно да ти кажа,такова твърдение породено върховен егоизъм и чувство за абсолютна правота и непогрешимост относно това,коя е истината и истинският Бог,ми е крайно чуждо,затова приключвам коментара тук!!!
С цялото ми уважение към теб!
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: a on January 19, 2014, 21:31:14 PM
Quote
Яна,аз не мога да отговарям на въпросите ти след като вече съм го направил в поста си,затова като цяло го прескачам.Ти изместваш акцента на поста ми,като отново го насочваш към музиката-или не разбираш за какво говоря(а то е ясно изложено),или умишлено се опитваш да подмениш въпроса,което си е евтин антихристиянски трик,дано да е първото.
Май наистина нещо не съм разбрала... Извинявай ако е така, но понеже темата е специфично за музиката, аз съм възприела казаното в този контекст. В крайна сметка ти знаеш най-добре какво си имал предвид, и не съм се опитвала умишлено да извъртя думите ти, но признавам, че може би не съм те разбрала.

А относно конкретния ти въпрос:

Малко е подвеждащо да се задават подобни теоретични въпроси; много по-добре е да се даде реален пример. Ти познаваш ли някой, който реално да е повярвал и да се е обърнал към Бога на такова мероприятие, и какви са критерийте ти за такъв човек (по какво преценяваш, че наистина е повярвал, при това в Истинния Бог)?

Но щом трябва конкретно да отговоря, бих казала, че е възможно някой да повярва на такова събитие (само и единствено поради съвършената милост на Господа), но това по никакъв начин не оправдава самите мероприятия, които не са основани на библейски принципи. Тук добавям, че аз лично не познавам и не съм чувала за такъв човек.

Предполагам, че е като човек да стане член на някоя деноминация, и така да повярва в Бог, но в последствие да се отдели от това нещо, като осъзнае, че то не се крепи върху библейските истини.

Quote
М....честно да ти кажа,такова твърдение породено върховен егоизъм и чувство за абсолютна правота и непогрешимост относно това,коя е истината и истинският Бог,ми е крайно чуждо,затова приключвам коментара тук!!!

Стандартът за това, което е истинно се намира в Словото, а както вече казах, там няма и помен от "евангелизационна" музика.

А всъщност си прав за това, че аз нямам правото да твърдя, че някой повярвал на подобно мероприятие е повярвал във фалшив бог, но както споменах, без реален пример за реален човек не мога да отсъдя дали става въпрос за истински или фалшив бог! Бях отговорила по-скоро принцпно.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: byFaith on January 19, 2014, 22:59:58 PM
Моят отговор на твоят коментар е с въпрос:Ако"евангелизирането" чрез,вдигане на шум и цялата подобна помпозност,която наистина е измислена от човека,ако някой отиде на такова място и там повярва в Бога,това какво означава?Че вярата му е фалшива?Или че Бог не използва неведоми пътища за да доведе при Себе си Своите деца?Има ли изобщо фалшива вяра,когато тя идва само и единствено от Бога,понеже кръв и плът не могат да открият на никой че Исус е Бог??

Има ли нужда Бог от фалшиви проповедници на небиблейски доктрини, за да достигне човеците? Има ли нужда Бог от фалшиво благовестие, за да се спаси някой чрез него? За заблудителните учения пише, че Бог ги праща за тези, които не са обикнали истината, а неправдата, за да бъдат те осъдени. Бог няма нужда от хора, които не са Го познали, да петнят името Му с подобни практики уж в името Му. Ако някой стигне до покаяние чрез подобни прояви, то това ще е въпреки тях, а не поради тях, и въпреки образа на бога, който те представят.

Quote
Аз зададох ясният въпрос:Ако някой повярва на такова мероприятие във Исус Христос,Господа в който се предполага че вярваш и ти,той значи вярва във фалшив бог,а ти която вярваш във същия,вярваш във истинският Бог?!?!?!?!?

То и мормоните, и йеховистите, и адвентистите, и католиците, и една камара други човеци, проповядват "Исус Христос"? Това, че някой е решил да използва Христовото име да етикира вероизповеданието си съвсем не означава, че това, което той проповядва е истинният Христос и истинният Бог, който апостолите и пророците са проповядвали. Много плитко разсъждение. Ако някой проповядва друго благовестие и друг "Христос", не Този, който апостолите проповядваха, за него пише "нека бъде проклет" (Гал. 1:9). Независимо от това кой и колко ще повярват.

Няма как последователите на един "Христос", които държат учения и практики противни на Божиите заповеди в Писанията, да прославят Бога, вършейки неща, които те самите смятат за добри, без да знаят или да се интересуват от Божиите пътища и начини за правене на нещата. И мисля, че това бе в основата на тази тема. Хората имат нужда от светлина и истинен пример на Христово тяло, а не от добронамерени самозванци, които да злоупотребяват с Христовото име, според както са научени. И пак, Божиите неща не са всеки, за обща употреба, че да ги разнасят по театрите и площадите.
Title: Re: Малко размисли относно християнската "евангелизационна" музика
Post by: a on January 19, 2014, 23:13:26 PM
Ако някой стигне до покаяние чрез подобни прояви, то това ще е въпреки тях, а не поради тях, и въпреки образа на бога, който те представят.

Това се опитвах да кажа, но ти много по-добре си формулирал мисълта си. Благодаря!