Аз си задавам един въпрос. Четем "но да не ядеш от дървото за познаване на доброто и злото, защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш" (Битие 2:17). Но Адам как е разбирал словата на заповедта, понеже в тях се съдържа различаването според добро и зло, докато това разделение е установено след вкусването на плода ? И също така имаме "А на човека каза: Понеже си послушал гласа на жена си и си ял от дървото, за което ти заповядах.."(Битие 3:17). Адам не е умъртвен от Бог, защото престъплението му е, казано в съвременни юридически термини, непредумишлено ( подведен е от помощницата си,жената, Ева). Ако Адам бе изкушен от змията, и се бе провалил, може би не само грехът нямаше да навлезе в човешката история, но като цяло тази история нямаше да се състои.
Винаги съм свързвал събитията, свързани с грехопадението на праотеца Адам (непредумишленото престъпване на Божията заповед) с два текста от Новия завет. "И като видя една смокиня край пътя, дойде при нея, но не намери нищо на нея освен листа; и й каза : Отсега нататък да няма плод от тебе до века. И смокинята начаса изсъхна. И учениците, които видяха това, се удивиха и казаха : Как начаса изсъхна смокинята ? ...И всичко, което поискате в молитва, като вярвате, ще получите. (Матей 21:19-22 ). А също и в (Марк 11:12-14 ). А с какви листа са използвали за препаски Адам и Ева, за да прикрият голотата си : "и съшиха смокинови листа и си направиха препаски " (Битие 3:7). Аз го тълкувам по следния начин. Христос проклина и унищожава дървото за познание на добро и зло, което е причинило падението на човека от Едемската градина, и спасява Адам и Ева, преди да влезе в Йерусалим и да спаси целокупното човечество. Но защо първо тях ? Може би защото престъплението и грехът им са по неведение, непредпазливост относно извършеното деяние.
Може ли пак да обясниш какво искаш да кажеш,че малко ми е неразбираемо? Опитай да го кажеш по обяснено!
Цитат на: miroslav1975 - Март 05, 2016, 19:25:06 PM
Винаги съм свързвал събитията, свързани с грехопадението на праотеца Адам (непредумишленото престъпване на Божията заповед) с два текста от Новия завет.
Матей 21:19-22
19 И като видя една смокиня край пътя, дойде при нея, но не намери нищо на нея, освен само листа, и є каза: Да няма вече плод от теб до века! И смокинята веднага изсъхна.
20 И учениците, като видяха това, се учудиха и казаха: Как така веднага изсъхна смокинята?
21 А Иисус в отговор им каза: Истина ви казвам: ако имате вяра и не се усъмните, не само ще извършите стореното на смокинята, а даже ако кажете на този хълм: Вдигни се и се хвърли в морето, ще стане.
22 И всичко, което поискате в молитва, като вярвате, ще получите.
А с какви листа са използвали за препаски Адам и Ева, за да прикрият голотата си :
Битие 3:7 -"и съшиха смокинови листа и си направиха препаски "
Аз го тълкувам по следния начин.
Христос проклина и унищожава дървото за познание на добро и зло, което е причинило падението на човека от Едемската градина, и спасява Адам и Ева, преди да влезе в Йерусалим и да спаси целокупното човечество.
Това, което Мирослав казва, според мен е, че прави паралел и взаимна връзка между грехопадението и спасението, представен чрез един плод, наречен смокиня. (?!)Не знам, но по-скоро стихът в
ЦитатМатей 21:19-22
19 И като видя една смокиня край пътя, дойде при нея, но не намери нищо на нея, освен само листа, и є каза: Да няма вече плод от теб до века! И смокинята веднага изсъхна.
20 И учениците, като видяха това, се учудиха и казаха: Как така веднага изсъхна смокинята?
21 А Иисус в отговор им каза: Истина ви казвам: ако имате вяра и не се усъмните, не само ще извършите стореното на смокинята, а даже ако кажете на този хълм: Вдигни се и се хвърли в морето, ще стане.
22 И всичко, което поискате в молитва, като вярвате, ще получите.
винаги съм го свързвала с въпроса за
вярата!
За коя вяра, говори Господ (какъв вид вяра е това)...? Защо ние нямаме тази вяра? Какви са предпоставките за тази вяра?
Но това са въпроси за друга, тема, може би....
По различно ли щеше да е ако е казал "но да не ядеш от
ябълката, защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш" ? Не мисля.
А иначе Адам умря.
--
Никъде не се казва, че Христос е премахнал знанието за познаване на добро и зло. Ако го премахваше, трябваше да се премахнат и проклятията свързани с него.
--
Цитат
За коя вяра, говори Господ (какъв вид вяра е това)...? Защо ние нямаме тази вяра? Какви са предпоставките за тази вяра?
Такава вяра имаха Моисей и Илия примерно.
Дa, товa ми беше идеятa. Дървото зa познaвaне нa добро и зло е смоковницa, която се появявa и в Новия зaвет. Скоро рaзговaрях с един aдвентен пaстор и го попитaх кaк тълкувa (Мaтей 21:19-22) и (Мaрк 11:12-14)? Той ми обясни, че товa било нaй-обикновено дърво и нямaло смисъл дa се търсят пaрaлели със събитиятa от Едем. Но евaнгелиятa сa Божие слово, в тях не се описвaт случки от ежедневието, битовизми. Също тaкa имaх предвид следното. Приемaме, че Йерусaлим aлегорично е човешкият род, дълбоко зaмърсен от първородния грях. В него влaсттa, и религиознa и светскa, е дяволскa (Йоaн 8:44). Исус влизa в грaдa, зa дa го очисти чрез сaможертвaтa нa Голготa. Но Aдaм също е чaст от човечеството, и той трябвa дa бъде спaсен. Но той е единственият, който е съгрешил по неведение и незнaние. Всеки негов нaследник от потомството му, вкл. Кaин грешaт по собственa винa, зaщото сa употребили подaренaтa им от Бог свободнa воля зa грях, a не зa богообщение.
Мирослав, аз мисля, че не си обърнал достатъчно внимание на детайлите на текста и това те кара да вадиш погрешни изводи. Затова по-долу ще разгледам какво си написал и ще го сравня с това, което текста действително казва:
ЦитатАз си задавам един въпрос. Четем "но да не ядеш от дървото за познаване на доброто и злото, защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш" (Битие 2:17). Но Адам как е разбирал словата на заповедта, понеже в тях се съдържа различаването според добро и зло, докато това разделение е установено след вкусването на плода ?
Забележи разликата между подчертаните думи.
Познаване на добро и зло, не е същото като
различаване между добро и зло. Дървото на знанието по своята същност представлява това, което днес наричат "научно технически прогрес", а ние знаем, че хората, които се занимават с наука нямат ни най малка представа къде е границата между добро и зло, защото
науката причинява едновременно и добро и зло на човечеството без ни най-малки задръжки по отношение на злото.
ЦитатИ също така имаме "А на човека каза: Понеже си послушал гласа на жена си и си ял от дървото, за което ти заповядах.."(Битие 3:17). Адам не е умъртвен от Бог, защото престъплението му е, казано в съвременни юридически термини, непредумишлено ( подведен е от помощницата си,жената, Ева).
Библията не учи, че греха на Адам е бил "непредумишлен". Непредумишлено престъпление е когато човек например замахне с брадвата си да си нацепи дърва, но желязото изхвърчи удари човек и го убие. Т.е човека нито е имал намерение да убие някого, нито е имал съзнание, е действията му ще доведат до някакво престъпление. При Адам нямаме ни най-малко подобна ситуация. Вместо това Писанието казва ясно следното:
1Tим. 2:14 И Адам не се излъга; но жената се излъга, та падна в престъпление. Тук се вижда съвсем ясно, че жената се е излъгала от лъжите на змията, но Адам не се е излъгал. Той е направил стъпката към дървото за познаване на добро и зло
с пълно съзнание какво прави. Ето защо по всички квалификации, неговия грях не е ни най-малко непредумишлен, но
напълно обмислено и съзнателно действие.
По отношение на смъртта на Адам също правиш грешка. Бог беше казал следното:
Бит. 2:16 И Господ Бог заповяда на човека, казвайки: От всяко дърво в градината свободно да ядеш;
Бит. 2:17 но от дървото на познаване доброто и злото, да не ядеш от него; защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш. Според тебе излиза, че Бог не е изпълнил това което е казал? Само, че трябва да внимаваш на това, което е написано. Бог казва В ДЕНЯ, когато ядеш непременно ще умреш. Умря ли Адам в същия ден в който яде? Абсолютно, защото е писано:
2Петр. 3:8 Още и това нещо да не забравяте, възлюбени, че за Господ един ден е като хиляда години, и хиляда години като един ден. Умря ли Адам в рамките на 1000 години, които са като 1 ден за Бога? Умря. И не само той умря,
няма нито един грешен човек по лицето на земята, който да е живял повече от 1000 години, сиреч повече от един Божий ден. Дори най-древните патриарси, които живяха удивително дълго за нашите представи се приближаваха едва едва до 1000 години, но всички те умираха преди да прехвърлят границата на един Господен ден.
ЦитатВинаги съм свързвал събитията, свързани с грехопадението на праотеца Адам (непредумишленото престъпване на Божията заповед) с два текста от Новия завет. "И като видя една смокиня край пътя, дойде при нея, но не намери нищо на нея освен листа; и й каза : Отсега нататък да няма плод от тебе до века. И смокинята начаса изсъхна. И учениците, които видяха това, се удивиха и казаха : Как начаса изсъхна смокинята ? ...И всичко, което поискате в молитва, като вярвате, ще получите. (Матей 21:19-22 ). А също и в (Марк 11:12-14 ). А с какви листа са използвали за препаски Адам и Ева, за да прикрият голотата си : "и съшиха смокинови листа и си направиха препаски " (Битие 3:7). Аз го тълкувам по следния начин. Христос проклина и унищожава дървото за познание на добро и зло, което е причинило падението на човека от Едемската градина, и спасява Адам и Ева, преди да влезе в Йерусалим и да спаси целокупното човечество. Но защо първо тях ? Може би защото престъплението и грехът им са по неведение, непредпазливост относно извършеното деяние.
Това, което Исус прави със смокинята е много добре обяснено е ето този текст:
Мат. 3:10 А и брадвата лежи вече при корена на дърветата; и тъй всяко дърво, което не дава добър плод, отсича се и в огъня се хвърля. В случая напълно погрешно предполагаш, че смокинята е дървото за познаване на добро и зло, защото тя е с нас до ден днешен и Бог никога не е забранявал да се ядат смокини. Всички израилтяни са имали смокини в дворовете си и никой не е съгрешавал с това нещо, докато в Писанието няма отмяна на забраната да се яде от дървото за познаване на добро и зло. Още повече, че това дърво се намираше в Едемската градина и няма свидетелство да се е разсяло по други места.
Нещо повече, Христос отиде при това дърво и искаше да вземе от плода му:
Марк 11:13 И като видя отдалеч една разлистила се смоковница, дойде дано би намерил нещо на нея; но като дойде до нея, не намери нищо, само едни листа, защото не беше време за смокини.
Марк 11:14 И Той проговори, думайки й: Отсега нататък никой да не яде плод от тебе до века. И учениците Му чуха това. Ако тази смокиня беше "дървото за познаване на добро и зло" както ти предполагаш, нима Христос щеше да иска плод от него и с това да повтори греха на Адам?
Хубаво е да се учиш да разсъждаваш, но трябва да внимаваш повече на текста и на това, което реално е написано, а не да стъпваш на една две думи от текста и после да преминеш в режим свободни разсъждения. Винаги трябва да сравняваш изводите си и с други текстове, които касаят темата.
Според мен спекулативно използваш пасажът от Първото послание до Тимотей, като не се съобразяваш с контекстът. А той е следният :
" 9.Така и жените да украсяват себе си със скромна премяна, със срамежливост и целомъдрие, не с плетена коса и злато или бисери, или скъпи дрехи,
10.а с добри дела, както подобава на жени, които са се посветили на благочестието.
11. Жената да се учи мълчаливо с пълно подчинение.
12. А на жената не позволявам да поучава, нито да владее над мъжа, но нека бъде мълчалива.
13. Защото първо Адам беше създаден, а после Ева.
14. И Адам не се излъга, а жената се излъга и падна в престъпление.
15. Но пак тя ще се спаси чрез раждане на деца, ако пребъде във вяра, в любов и в святост с целомъдрие (1Тимот. 2:9-16)
С лекота можем да стигнем до извода, че в тази глава Павел дава морални съвети на жените, предписва им етикет на съществуване, който рязко контрастира на съвременните ни представи за взаимоотношенията мъж-жена, и като главна причина за подчинеността на жената, посочва нейното подлъгване от змията.
Павел давайки съвети на жените използва напълно валидни аргументи, които изразяват недвусмислени факти сами по себе си. А именно, Адам не се е излъгал, а е знаел какво прави. Няма абсолютно нищо в контекста, което да промени или подкопае значението и смисъла на този факт.
ЦитатАз го тълкувам по следния начин. Христос проклина и унищожава дървото за познание на добро и зло, което е причинило падението на човека от Едемската градина, и спасява Адам и Ева, преди да влезе в Йерусалим и да спаси целокупното човечество. Но защо първо тях ? Може би защото престъплението и грехът им са по неведение, непредпазливост относно извършеното деяние.
Мирославе, в Едемската градина Бог е поставил дървото за познаване на доброто и злото не случайно, а с точно предназначение, защото Той прави всичко с цел. И не дървото е виновно за падението на първите хора, а тяхното непослушание на божията заповед. Затова са и виновни и то предумишлено, а не обратното, макар и с помоща на змията. Така че Господ не е направил ,,лошо'' дърво, което да прокълне и унищожи, а е казал кой е виновен-човека, за което и става смъртен.
Бит. 2:17 но от дървото на познаване доброто и злото, да не ядеш от него; защото в деня, когато ядеш от него, непременно ще умреш.
В превода от арамейски, израза звучи така-,,
умирайки ще умреш''. Когато Адам и Ева отхапаха от този плод изведнъж ,,прогледнаха'' и видяха че са голи. Т.е. от този момент нататък те вече не бяха същите, нещо кардинално се промени в тях и започнаха да умират, докато окончателно не умряха накрая. Бог определя колко дълго ще е ,,деня'', в който ще умират, но непременно ще умрат-щом Той е казал.
Ти казваш, че Христос спасява Адам и Ева преди да влезе в Ерусалим и да спаси целокупното човечество. Как точно ги спасява първо тях? Като ,,унищожава дървото за добро и зло'' ли? Или по друг начин?
ЦитатИсус влизa в грaдa, зa дa го очисти чрез сaможертвaтa нa Голготa. Но Aдaм също е чaст от човечеството, и той трябвa дa бъде спaсен.
Може ли да обясниш, според теб, как Исус спасява човеци?
И не дървото е виновно за падението на първите хора, а тяхното непослушание на божията заповед. Затова са и виновни и то предумишлено, а не обратното, макар и с помоща на змията.
Valipeti, по-този начин не имплицираш ли възможността в Едем да се дават, предписват и други заповеди от Бог ? А именно, конкретната заповед за дървото за познание на дърво и зло, и по-точно последиците от нарушаването й, ни е конституирала като това, което сме сега като човешки вид. Когато един престъпник е нарушил закон, например, той се осъжда по съответни алинеи, точки и членове и т.н.. Но доказателствата по делото не се унищожават автоматично след осъждането. Един съдия току-що осъдил крадец, не може да каже : готово, свършихме си работата по буквата на Наказателния кодекс, давай нещата да си вървят по старому. Но не е така, за известен срок трябва да се пазят улики, записи от показания и пр. По същия начин дървото за познание на добро и зло се е съхранило като доказателство за нашата вина спрямо Бог. Унищожавайки го, Исус символично и буквално, поема вината от извършеното от Адам и така го спасява.
Също така Адам и Ева не принадлежат към човешкия род, вид. Те дават началото на човечеството, но самите те са външни спрямо него. Звучи малко странно, но като се замисли човек ще разбере идеята. Има известен логически парадокс на Ръсел, който гласи, че множеството от всички множества не принадлежи към себе си. Така също и всяко общо понятие, например, "Телевизор" дава образец на конкретните предмети, но самото понятие е външно спрямо тях.
ЦитатПо същия начин дървото за познание на добро и зло се е съхранило като доказателство за нашата вина спрямо Бог. Унищожавайки го, Исус символично и буквално, поема вината от извършеното от Адам и така го спасява.
Мирославе, при все че Библията съвсем ясно ни дава да разберем как точно Исус спасява и че въобще НЕ унищожава дървото за познаване доброто и злото, ти си написал някаква странна теория. Но дори и по нея, пак се губи всякаква логика и здравомислие. Ако дървото е ,,доказателство за вина'', как Исус унищожавайки го-доказателството-поема вината на Адам?!? Доказателството доказва вината на престъпника, но самото то не е
вината! И как Исус унищожавайки доказателството спасява Адам?!? Кой те учи на тези абсурди?
ЦитатСъщо така Адам и Ева не принадлежат към човешкия род, вид. Те дават началото на човечеството, но самите те са външни спрямо него.
В Библията не пише така! Май трябва да започнеш усилено да я четеш и да оставиш настрана разните човешки трудове, които ти оформят мисълта неправилно и объркващо. Позволи на Словото само да ти обясни какво казва То!
miroslav1975
Проблема с първородния грях не е само това, че не са били непокорни, всъщност писано е, че това знание отвори очите им т.е. те почнаха да разбират неща които не са разбирали преди това. Седни сериозно и почни да премисляш кои от действията които си извършил днес се влияят и как от познанието за добро и зло. Ще осъзнаеш доста неща :)
Също така, кое от тия неща които съм изброил по-долу се премахва с приемането на Исус като спасител? :
6 И като видя жената, че дървото беше добро за храна, и че беше приятно за очите, дърво желателно, за да дава знание, взе от плода му та яде, даде и на мъжа си да яде с нея, та и той яде.
7 Тогава се отвориха очите и на двамата и те познаха, че бяха голи; и съшиха смокинови листа та си направиха препаски.
16 На жената рече: Ще ти преумножа скръбта в бременността; със скръб ще раждаш чада; и на мъжа ти ще бъде подчинено всяко твое желание и той ще те владее.
17 А на човека рече: Понеже си послушал гласа на жена си и си ял от дървото, за което ти заповядах, като казах: Да не ядеш от него, то проклета да бъде земята поради тебе; със скръб ще се прехранваш от нея през всичките дни на живота си.
18 Тръни и бодли ще ти ражда; и ти ще ядеш полската трева.
19 С пот на лицето си ще ядеш хляб, докато се върнеш в земята, защото от нея си взет; понеже си пръст и в пръстта ще се върнеш.
Нека насоча мисленето ви в друга посока- как голотата се оказва нещо зло в смисъла на познанието за добро и зло, което въпросният плод дава? Адам и Ева осъзнават че са голи и това е първият ефект от този плод?
Имам една теория, която е дълга за описване, но ще я споделя:
Бог представлява съвкупност от ангели, по подобен начин както човек представлява съвкупност от клетки. Всяка клетка носи целия генетичен код на организма ни съдържащ се в ДНК то ни. Божиите синове описани в Библията в Битие и Йов, са друга работа, а единородния Божии син Исус Христос, още по- друга, но това сега не е темата.
В светлината на това ние СМЕ Божии образ и подобие.
Бог първо създава Адам и подозирам, че той както и всички други животни е създаден двуполов- съдя по това, че половото разделение на органите е едно от последните неща, което се оформя в зародиша при всички животни и човека.
В първата глава на Библията виждаме, че Адам и Ева са двама и са сътворени по Божии образ и подобие, а във втора, Бог ни дава детайлите- първо е Адам, а след това Ева, взета от реброто на Адам, след като Адам се е почувствал сам!
Забележете, че сякаш Ева се появява по молба на Адам, защото Адам е самотен, а не защото Адам не може да има деца!
Ако се замислим над разликите между първият рай и оня рай описан в откровението на Йоан ще забележим, че при вторият няма нощ и няма дърво за познаване на доброто и злото.
Нощта в Битие е като водата- не е сътворена, а си е там- Бог само я отделя от деня, тоест нощта, както и това дърво са признак, че Сатана или Луцифер е там- в рая, тъй като в новия рай тези двете ги няма.
Бог е съобразил физиологията на човека с нощта и тъмнината- вечер в царството на тъмнината, пряко символизираща злото, ние сме в безпаметно състояние, в което не чувстваме болка и почти нямаме съзнание(сън). Когато Бог създава жената от реброто на Адам, Той сякаш му слага упойка. Тоест ако Адам е буден би го боляло да вземат от реброто му! Знаем и за животните, които спят зимен сън, знаем и за влечугите, които изпадат в пълна кататония.
Мисълта ми беше за болката- За да раздели Адам на две по този начин, Бог трябва да му причини болка... Някак не се връзва с идеалния рай! На това отгоре трябва да го вкара в онова безпаметно състояние, което е характерно за нощта и тъмнината и то в много по- дълбока степен, именно за да избегне болката!
Знаем, че Земята е образ на небето, така, че дали именно това не представлява грехопадението- Луцифер е бил женската част от Божият организъм, но се е отделил от Бог по един много болезнен начин, подобен на този, по който Бог сътворява жената. Ако Луцифер е бил "забременяла", като плодът е представлявал нашата вселена(нека не забравяме, че космосът е пълен с водород, подобно на околоплодни води) ще се вържат нещата с разликите между старият рай и новият. Тоест нашата вселена е от една страна хаос, от друга хармония. Земята в началото е пуста и неустроена, а при потопа се отварят бездни символ на хаоса.
Това може да не е директно посочено от словото, както да речем никъде не пише "Сатана влезна в змията и изкуши Ева" както да речем пише "Сатана влезна в Юда Искариотски и той го предаде" но всички се досещат, че Сатана, а не змията изкуши Ева, защото змията е животно! От друга страна виждаме Сатана като част от божеството, въпреки всичко- зъл дух пратен от Бог мъчи Саул, Сатана отива при Бог заедно с Божиите синове в "Йов", Бог пита "Кой ще бъде лъжлив дух в устите на пророците" в книгата на царете, Бог втвърди сърцето на фараона, Павел предаде човек на Сатана, за да спаси духът му.... Примери има доста. Дали претенциите на Сатана за нас не са именно тези, че ние сме плод на "общата плът" между него и Божеството в един духовен аспект и по тази причина вътре в нас се борят тези двете- плътта и духа и дали окончателното разтрогване на този брак не е на кръста на голгота, именно като Исус е наказан, отделен от божеството така както Сатана ще бъде отделен окончателно от Бог в огненото езеро?
И всъщност, когато Адам и Ева са се погледнали след като са вкусили от плода, те са видели един в друг, именно този небесен бунт! Знаем колко агресивно Иехова отхвърля езическото божество Ашера и това е така, защото то е директен символ на Сатана (Ашера е съпруга на Йехова), пък и знаем демонологичните легенди за Лилит, а в по- ново време обожествяването на Богородица.
Тоест всеки опит на човечеството да обожестви женското начало води до демонизация и обладаване. Това е така, защото смятам, че Божията невяста е заместникът на Луцифер и всичките паднали ангели! Може би това има пряка връзка с онези "Божии синове" които си взимали за жени "човешки дъщери" тоест още една част от Божеството се е разбунтувала изкушавайки се в нашият свят, в нашето измерение да извършат непозволен полов акт, вероятно обладавайки мъже от рода на Сит(син на Адам) и карайки ги да се съединят с рода на Каин, което вероятно е било забранено, единствено да изпитат отново връзката на единение между Божеството и човека.
Когато Исус умира(заспива) му биват прободени ребрата, откъдето потичат кръв и вода. Исус умира за невястата си- образно за Ева, съпругата на Адам(Исус е вторият Адам). Самите ние сме призовани към това да бъдем сляти в едно тяло и това някак напомня на хармонията в Божия организъм в небесата.
Ние сме, хем невястата Христова, хем тялото Христово, чиято глава е Христос. Всичко това е теория, която няма подкрепата на писанията, но и не им противоречи! Ако сега "двамата стават една плът" дали в Едем двамата не са били едновременно и една плът и един дух? И какво лошо има в това да гледаш голотата на жена си? Дали срамът от голотата не е в следствие на това, че те насилствено са били духовно разделени и дали това не поставя началото на другото духовно разделение, което ни убива- това с Бог? И дали всичко това не е образ на бунтът на Луцифер, случил се преди сътворението?
svetlio760 на кого са нужни подобни мъдрувания, без никаква Библейска подръжка и характерни за източните философии? Каква е мотивацията ти стояща тях, Библията не ти ли е достатъчна? Принципно не е лошо нещо, човек да разсъждава и да прави дадени изводи, които макар и да не са записани, то поне стъпват на здрава Библейска логика и последователност. С твоите теории обаче, премианваш всякакви граници. Нещата които си написал, за мен лично са много Богохулни и изпълнени с мерзости. С подобни разсъждения, искрено се учудвам, как си намерил допирни точки с този форум..
Моля, поясни!
Ти трябва да поясниш въз основа на кои Библейски пасажи, си развил теориите си от предишния постинг. Кои са тия места в Библията, които поне малко да се доближават до написаните от теб разсъждения? Ако няма такива от къде почерпи вдъхновение и каква е целта?
Цитатбог съставлява съвкупност от ангели
Това е
изключително богохулно твърдение.
Първо ангелите са
създания. Създадени са от кого? От Бога. Второ, Бог е свят. Самите ангели го казват. Свят означава "отделен". Той е отделен от всички тях и до него имат пряк достъп много малко от съществата. Най-близки до него са няколко серафима и самите те казват "Свят, свят, свят е Господ".
За другите твърдения дори не ми се пише, защото още като видя каква е основата, на която пише @svetlio760 и как не се научи да не философства празни приказки, ме погнусява.
Пиша не да му отговоря толкова, но заради четящите да видят колко плитки са такива
лъжливи твърдения. Те не са плод на праведен живот.
editedbyadmin@abv.bg ми е мейла и не го крия. Какво да се прави. Интернет заниманията ми не са нещата с които се гордея, но скоро не съм им отдавал внимание.
Не мога да не приема забележката относно думата "Свят" прав си! "Свят" значи "отделен" отделен е и нашия мозък от останалото тяло. Аз за това подчертах, че тук имаме разлика между "Божии синове" и ангели и в крайна сметка триединство от останалото творение!
Бог е вечен и непроменим- тоест времето е начин да обозначим промяната.
Бог обитава извън времето и няма как да не е отделен и да не е свят. Всичко останало е свързано или с раждане, или с творение "Ти си мой син, аз днес те родих!" "днес" е и когато го казва Давид в псалмите, и когато го казва ап. Павел поне 1 000 години по- късно.
Божиите синове са същества, които не отдават, но приемат хваление и които правилно забеляза някъде тук Уочмен, са носители не само на живота, но и източници на живота, както е Йехова и именно те са връзката между Святия Бог и останалите ангели, които обитават в линията на времето и са податливи на промяна, а от там и на бунт, подобно на самите нас.
Медицината не е част от Библията, за това много трудно мога да ви обясня капсулованото положение на главния и гръбначния мозък в главата и гръбнака ни, но схващате идеята надявам се!
Главният и гръбначният мозък са отделени от останалият организъм с костна обвивка!
Сред "Божиите синове" е и Сатана, или Луцифер, а Божии син е наречен и Исус Христос! Но Той е и единороден!!! Съществена разлика.
Първородните синове тук на Земята са святи пред Господа, обречени на него, първак, отделени... който е чел Моисей знае! Тук, обаче, на земята не можем да осмислим разликата между Исус и останалите Божии синове, защото няма пример, с който да я сравним, освен с първородство! Исус Христос е първороден, но Той е и ЕДИНОРОДЕН! Това означава и единствен, тоест единствен по рода си! Мелхиседек е един пример на Божии син, а Исус е повече от него, а словото дава определения за Мелхиседек, при които е трудно да бъдат различени от Исус Христос(без начало на дни и край на живот) и определено не звучи като ангел, защото го виждаме отново в посланието към евреите обяснен като Някой, който определя чин- тоест не е подложен на някаква йерархия, а самият той постановява такава! Божиите синове са РОДЕНИ от Бог! тяхната същност е да бъдат едновременно и вечни и непроменими като Баща си, и да обитават във времето. Ние не сме способни да си представим това.
Исус Христос е Оня Син, който Е... да го наречем вечнороден- тоест състояние на завършено раждане, но раждане- процес траещ цяла вечност. Така става и когато самите ние се раждаме духовно. Така и именно Исус е бил най- подходящият Божии син за делото на кръста, по тази причина и жената се спасява чрез детеродната си функция и първо на Ева се дава пророчеството за Исус, а после първо на жените се явява възкръсналият Исус! Самият процес на раждане е свещен, именно по тази причина!
На Божиите синове са подчинени ангели- те са сътворени духовни същества, каквито познаваме и са останалите органи на Божеството. Тях няма да ги коментирам. В това не мога да ви намеря кой- знае колко библейски доказателства, защото Бог не е описал тези неща в словото си, но вие ми намерете опровержение от словото- Моисей говори лице в лице с Йехова, като винаги когато прави това словото казва, че Моисей говори с ангел.
С други думи Бог и ангел са взаимозаменяеми думи тук. На няколко пъти ангел се явява на хора и всеки път хората се страхуват да не умрат, защото са видели Бог "лице в лице"!
"В началото Бог създаде небето..... " Или с други думи времето, промяната! Оригинала е "започна да създава" небето не е космосът! Преди космоса е духовното небе и небесните воинства, а преди тях са синовете- раждането им е много по- интимен и сакрален акт от сътворяването на ангелите, но Бог е дух(дъх, живот) източник на живот и неспособен на промяна, тоест единствения начин, по който Бог би могъл да обитава във времето, което е сътворил е чрез духовните същества, в които е вдъхнал живот и които е сътворил, но както тук и гъсеницата е жива и магарето е живо, така е и в духовния свят, така е и във всички живи организми- пръстът на левия ви крак е малко по- незначителен от предния дял на хипофизата, да речем- различна тъкан, различна функция, без едното може да се оцелее без другото не може. Едното е свято(отделено) спрямо другото! Павел описва църквата като жив организъм с части на тялото, където главата е Исус и Исус е свят- тоест отделен, но Исус е свят по природа, а ние сме грешници по природа! По тази причина тялото отдава хвала на главата!
И виждаме как понеже единият Божии син(или по- скоро дъщеря, както съм пояснил в предния пост) се е разбунтувал, само по- висше по стойност същество може да реши проблема и по- висше същество от Сатана е Исус! Жертвата на Исус, или смъртта, агонията и възкресението Му са пълната победа над Сатана, но подобно на раждането и те са вечни." Бит БИДЕ поради нашите беззакония" думи на пророк от старият завет, а актът на бичуването на Божият син не се е случил още!
За това тези дето ги отсвирвате, които виждат Исус и описват нещата в ютубата, забелязват, че когато Той плаче, раните му прокървяват, а също и самия Той казва, че Него Го боли повече, отколкото близките, които гледат роднините си във вечният огън!
Например Яков имаше 12 сина и 1 дъщеря! И обърнете внимание- дъщеря му беше изнасилена! Яков е единствения, който е праотец на всичките 12 племена на Израел. При Авраам отпадна Исмаил, а при Исак отпадна Исав!
Аз не случайно съм казал, че всичко това е теория, така, че търпи критика, но това е едно възможно обяснение на ред необясними неща от словото!
По- късно сътворението продължава със сътворението на вселената, а на 4 тия ден и на нашата слънчева система, но това е друга тема!