Братско общение в тревожни времена

Дискусии върху Библейски и духовни въпроси => Основни духовни въпроси => Темата е започната от: dodai - Август 08, 2013, 10:20:56 AM

Заглавие: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: dodai - Август 08, 2013, 10:20:56 AM
Казвам първо здравейте на всички участници във този форум и на тези който само го четат.Ето една тема която поне според мене е доста важна а и доколкото познавам Божието Слово и Бог доста е наблегнал на това да ни остави много наставления за това да бъдем разумни и да проявяваме разбиране.
Бог не прави нищо случайно и Му е ясно че ще има много хора който ще проявяват неблагоразумие ще изопачават Словото Му и всячески ще се опитват да отклонят от правия път тези който са неразумни.

За тези който не познават добре Словото ето една притча която Исус каза:

1 Тогава небесното царство ще се оприличи на десет девици, които взеха светилниците, си и излязоха да посрещнат младоженеца.

  2 А от тях пет бяха неразумни и пет разумни.

  3 Защото неразумните, като взеха светилниците, не взеха масло със себе си.

  4 Но разумните, заедно със светилниците си взеха и масло в съдовете си.

  5 И докато се бавеше младоженецът, додряма се на всичките, и заспаха.

  6 А по среднощ се нададе вик: Ето младоженецът [иде!] излизайте да го посрещнете!

  7 Тогава всички ония девици станаха и приготвиха светилниците си.

  8 А неразумните рекоха на разумните: Дайте ни от вашето масло, защото нашите светилници угасват.

  9 А разумните в отговор казаха: Да не би да не стигне и за нас и за вас, по-добре идете при продавачите и си купете.

10 А когато те отидоха да купят, младоженецът пристигна; и готовите влязоха с него на сватбата, и вратата се затвори.

11 После дохождат и другите девици и казват: Господи! Господи! отвори ни.

12 А той в отговор рече: Истина ви казвам: Не ви познавам.

Ето тука много ясно се казва че заради неразумието си са оставени извън Божието присъствие.А според мене това означава че неразумието Бог го смята за грях.

Ето един друг пример от Писанието.

Псалми: 14:2 Господ надникна от небесата над човешките чада
За да види, има ли някой разумен,
Който да търси Бога.

Тука мисля че ясно ни е казано кое е важно за Бога.
Интересното е че не търси някой който е направил нещо добро или някой който е благословил някой а търси някой разумен.Защо ли?
Това не означава че не трябва да се правят тези неща но това е според мен ако се правят без познаване на Бога е един вид проклятие.
Ето защо си мисля така:

27:14 Който става рано и благославя ближния си с висок глас,
Ще се счете, като че го кълне.

Като прочетох това си казах ето и благословението казано не както трябва е грях.
Та някой хора да си правят добре сметката защото един ден ще отговарят пред Бога.Тука не е страшно всичко може да мине но когато застанеш пред
Бог тогава ...незнам.
Който няма страх от Бога значи няма и мъдрост и разум който са пак дадени от Бог защото е писано че страха от Бога е начало на мъдростта.
Така че внимавайте всички който пишете само ей така и вие който само четете и казвате ей така нещо защото не ви харесва това са сериозни работи и не се шегуваме тука или да си чешем езиците.
Бог не е за подиграване.

Вярвам че ако съм сгрешил някъде ще ме поправите и също така че и някой друг ще вземе отношение по темата.

Поздрави на всички.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Watchman - Август 08, 2013, 13:03:06 PM
Доколкото разбирам фриволното поведение на хора като Лъчо  (http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=662.msg10621#msg10621)е преляло чашата за да те накара да повдигнеш тази тема, която ти отдавна обмисляш. Това е доста добро попадение защото той е типичен представител на ню ейдж, хипи християнството, чиято философия е "make love not war" или казано на религиозен език "обичайте се, не се съдете, не се изобличавайте, благославяйте".

Подобна хипи философия заема централно място в днешните църковни общества и демонстрира точно повърхностното отношение на неглижиране на същината на вярата и подмяната й със be nice, be positive ню ейдж умонастроения. Интересното е че гръцката дума използвана за "разумни" в притчата за десетте девици означава именно - да имаш подходящо умонастроение на предвидливост, благоразумие, разсъдливост. Всички тия неща биват изцяло изтрити от сладникавата ню ейдж религиозна нагласа на съвременното евангелско-протестантско християнство.

Това обаче само по себе си е естествен процес на разделяне на разумните от неразумните. Подобни религиозни плитчини имат оздравяващата функция да пленяват и задържат повърхностните, несериозните, непокаяните и онези лишени от дълбочината на апостолската вяра, като по този начин Тялото се изчиства от подобни паразитиращи организми. Иначе те биха изсмуквали от живота и времето на светиите, които имат много по-важни неща с които да се занимават.

Ето защо наличието на подобни общества и религиозни философии се явява форма на филтър, който филтрира и задържа в себе си онези, които нямат дял с Христовото тяло. В края на краищата въпросните религиозни хипита дори няма да успеят да разберат какво точно се случва и защо съдбата им е такава, каквато ще бъде. Още в древни времена пророк Даниил пророкува за последните времена, че разумните са тези, които ще бъдат различени като Божии, а останалите нищо няма да разберат от това, което се случва:

Дан 11:33  И разумните между людете ще научат мнозина; при все това, ще падат от меч и от пламък, чрез пленение и чрез разграбване, много дни.

Дан. 11:35  Дори някои от разумните ще паднат, за да бъдат опитани, та да се очистят и да се избелят, до края на времето; защото и то ще стане в определеното време.

Дан.12:10  Мнозина ще се чистят и избелят и ще бъдат опитани; а нечестивите ще вършат нечестие, и никой от нечестивите не ще разбере; но разумните ще разберат.

В тези пасажи пророка описва точно събитията в последните дни, когато ще се яви антихристът и ще привлича хората чрез ласкателства. С много думи за "любов" , "благословения" и тем подобни неща имащи вид на благочестие, но отречени от силата му. И в тия последни времена светиите са наречени, не "вярващите" или "християните" защото тия термини отдавна са превзети от псевдо християнските религиозни общности, но вместо това са наречени "разумните", което ни връща отново там откъдето всичко започва, а именно към 14-ти Псалом, който си цитирал и който казва, че Бог търси разумните, и те са онези на които Той ще се открие.

От своя страна Исус в притчата за сеяча постави огромно ударение на разбирането, като определи онези които не разбират в групата на тези, чиито сърца никога няма да бъдат просветлени от Божието Слово, защото противника ограбва всяко истинско семе, което попадне в неразбиращо сърце. Така Исус напълно в духа на древните пророци, потвърди и утвърди, че разбирането е фундаментално (макар и не изчерпателно) условие за това един човек да влезе в Божието Царство и да има дял в него.

От думите на пророк Даниил се вижда драстичната разделителна линия между синовете на светлината и синовете на тъмнината. В Дан.12:10 двете групи хора са дефинирани като "разумните" и "нечестивите" - т.е всеки, който не разбира е дефиниран като нечестив. Това е крайно отрезвяващо изявление, ако човек може да вникне в неговата значимост.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Nikolay - Август 08, 2013, 14:14:53 PM
Не бива да забравяме и това:
Цитат
1 Ако говоря с човешки и ангелски езици, а любов нямам, аз съм станал мед що звънти, или кимвал що дрънка.   
2 И ако имам пророческа дарба, и зная всички тайни и всяко знание, и ако имам пълна вяра, тъй щото и планини да премествам, а любов нямам, нищо не съм.

Цитат11 И много лъжепророци ще се появят и ще заблудят мнозина.   
12 Но понеже ще се умножи беззаконието, любовта на мнозинството ще охладнее.   
13 Но който устои до край, той ще бъде спасен.

Разбирането за любов в християнските среди в днешно време е много различно от това за което говори Словото. И разумът е отделен от любовта, от където идва и проблема.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Alesyz - Август 08, 2013, 14:39:56 PM
Понеже всичко се върти около човека, а не около Бога.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Watchman - Август 08, 2013, 14:59:21 PM
Любовта за която говори Божието Слово е толкова драстично различно нещо от всичко, което плътския човешки ум може да си представи, че никак не е чудно, че хората са измислили всякакви фалшификати и заместители. Разбирането и библейската любов са неразривно свързани и никой не може да стигне до второто без да мине през първото.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Лъчо - Август 08, 2013, 23:53:15 PM
:D:D:D Въпреки, че бях решил да не пиша повече ми стана много интересно как точно това за което съм се възмущавал се изля с двойни дози върху мен. Но както сте решили не ви се сърдя, а само много се възмущавам. Това сигурно само ню ейдж християнин може да го каже ГОСПОД ДА ВИ БЛАГОСЛОВИ. Дано аз не съм единствения тук който изпълнява Римляни 12:14. И дано го разбирам в "контекста".
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Лъчо - Август 08, 2013, 23:55:45 PM
Пък кой знае от тук скоро може да ме изгонят, така че точно трябва да благославям :D:D:D малка шегичка ако е позволено в правилника :)
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Nikolay - Август 09, 2013, 09:19:09 AM
Лъчо, този стих ТИ разбираш ли го като любов ?

Цитат13 Да не ти се свиди да наказваш детето, Защото, ако и да го биеш с пръчка, то няма да умре.   
14 Ти, като го биеш с пръчката, Ще избавиш душата му от ада.

Според закона на Кесаря това е много лошо за детето и той го забранява категорично.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: dodai - Август 09, 2013, 11:51:06 AM
Лъчо сега се обръщам към тебе и ти казвам че ти явно не познаваш Бога и не знаеш и разбираш Писанията и затова така отговаряш.Ако имаше поне малко страх от Бог щеше да се замислиш малко.

Тази тема е започнах понеже виждам че много наричащи се християни не проявяват ни най малко разум и говорят а в случая пишат колкото да си оправдаят поведението на тях както им е угодно без да се съобразяват с Писанията и като бъдат изоблечени започват да обвиняват и да се правят на онеправдани вместо да се поучат.

А за това което казваш че трябва да се благославя е добре а какво ще кажеш за този стих който посочих в предния си пост.Ще го цитирам пак.

27:14 Който става рано и благославя ближния си с висок глас,
Ще се счете, като че го кълне.

Твойто благословение на това ми прилича.Струва ми се че не си искрен и го казваш с насмешка.

Дано проявиш разбиране и тогава може да благославяш но сега незнам дали някой разумен християнин ще приеме това благословение.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Watchman - Август 09, 2013, 11:51:36 AM
Цитат на: ЛъчоВъпреки, че бях решил да не пиша повече ми стана много интересно как точно това за което съм се възмущавал се изля с двойни дози върху мен. Но както сте решили не ви се сърдя, а само много се възмущавам. Това сигурно само ню ейдж християнин може да го каже ГОСПОД ДА ВИ БЛАГОСЛОВИ. Дано аз не съм единствения тук който изпълнява Римляни 12:14. И дано го разбирам в "контекста".

Всяка година папата по време на своето Urbi et Orbi обръщение "благославя" целия свят в "името Господно". Но целия му живот, поведение и всичко, което върши е едно огромно проклятие над целия свят. От друга страна за хора като Авраам не се казва да са казали нито веднъж думите "Господ да ви благослови", нито има запис Исус да ги е използвал. Но техния живот и плода от него станаха благословение за целия свят.

Ти гледам си се ориентирал да бъдеш ученик на папата и подобните му, които на думи говорят едно но на дело живота им носи смърт и разруха. Вероятно считаш себе си за голям духовен герой правейки подвизи като "цепиш мрака" с великодушни "благославяния". В същото време се вижда, че поведението ти показва един неуравновесен и нестабилен човек, който няма никакво сериозно отношение към Писанията, защото досега нито веднъж не си обърнал внимание на дадените ти аргументи от Божието слово. Напълно в синхрон с тази несериозност е и отношението ти към твоята собствена дума, не просто дума, а демонстративно заявление и декларация, че напускаш форума и спираш да пишеш в него. И малко след това напълно се измяташ от думата си, защото егото ти е било засегнато и търсиш реабилитация. Това е типично поведение на плътския човек.

Демонстрирайки подобна несериозност, непоследователност и повърхностност ти се явяваш едно проклятие за останалите, защото вместо да даваш добър пример, който да послужи за реално благословение на останалите, ти демонстрираш безгръбначност, която може да увреди душите на неутвърдените и слабите във вярата и с това ти се превръщаш в проклятие за тях.

Дори сега да си заслепен от надуването на плътта си и да презреш думите ми, дано да си спомниш тези думи във време на скръб и преосмисляне на живота и те да бъдат светлина и добро свидетелство, което да ти помогне да изтрезнееш от виното на Вавилон, което е превзело живота ти. Тогава ще познаеш какво означава да бъдеш благословен от думите на друг човек. И ако ли не то не трябва да се забравят думите на апостола, че Божият човек е ухание на живот за онези, които се спасяват, но също така и ухание на смърт за онези, които погиват /2Кор. 2:15,16/.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Лъчо - Август 09, 2013, 17:44:49 PM
УОУ УОУ УОУ ОЩЕ ДОСТА ГОЛЕМИ ДОЗИ ОТ ТОВА ЗА КОЕТО ВИ КАЗАХ. ХОРА ЯВНО В ТОВА СТЕ ПЕРФЕКТНИ. ТОЗИ ПЪТ НАИСТИНА ВСИЧКО ХУБАВО. А И НАКРАЯ АЗ И МЪЧЕНИК МОГА ДА СЕ ИЗКАРАМ СЛЕД ВАШИТЕ "НАЗИДАТЕЛНИ" КОМЕНТАРИ КОЙТО ХУБАВО БИХА МЕ НАЗИДАЛИ (ПОВАЛИЛИ, ОСКЪРБИЛИ И ДР.). ГОСПОД ДА ВИ БЛАГОСЛОВИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Watchman - Август 09, 2013, 18:20:47 PM
За твое сведение гръцката дума за "мъченик" е "marturos" и буквално означава "свидетел." Ти няма нужда да се изкарваш "мъченик" сиреч "свидетел", ти си в действителност прекрасен свидетел за падението на християнската религиозна система, която е оплела душата ти. Следи внимателно какво става в живота ти от този момент нататък, защото ще видиш още много свидетелства за падението си. И дано това те накара да се замислиш и да поемеш път към изтрезняването.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Лъчо - Август 09, 2013, 18:34:11 PM
Благодаря ти приятелю, благодаря ти и за хулите и за пожеланията за бъдещето ми.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Watchman - Август 09, 2013, 21:19:47 PM
Цитат на: ЛъчоТОЗИ ПЪТ НАИСТИНА ВСИЧКО ХУБАВО

Предния път не беше наистина. Втория път се път щеше да е наистина ама и то се оказа лъжа. Колко лъжливи "наистини" ще извадиш още? Тази безхарактерност как не можеш да я забележиш?

Цитат на: ЛъчоБлагодаря ти приятелю, благодаря ти...

Твоите "благодарения" са също толкова лицемерни, колкото и "благословенията" ти. Когато дойде деня обаче в който наистина да си благодарен за това, което ти е било казано в този форум, тогава ще си започнал да разбираш смисъла и на благодарността и на благословението.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: simeon - Август 09, 2013, 21:53:28 PM
Абе мен,стига повтаря в несвяст "бог да ви благослови".Тва го разбрахме вече.Ако искаш пиши откъде си,или по-точно коя църква посещаваш.Интересно ми е.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: dodai - Август 10, 2013, 08:51:14 AM
Благодаря ти Лъчо , ти показа какво исках да кажа с тази тема която започнах.
Явно Бог те използва да покаже какво означава да си неразумен.

За тези който разбират ще кажа че има много други начини как да покажат своята глупост и да изливат своята си отрова и мръсотия.Ето какво е казал Господ :


23 Злотворството е като забавление за безумния.
Така и мъдростта на разумния човек.

Затова трябва да бъдем внимателни.Те се забавляват играят си и не им омръзва предполагам.

Пожелавам на всички който проявяват разбиране да бъдат и смиреномъдри.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Анна - Август 10, 2013, 12:55:03 PM
Абе хора с тези думи, които казвате на Лъчо само го мачкате

1 Солунци 5:14 Молим ви още, братя, увещавайте безчинните, насърчавайте малодушните, поддържайте слабите, бъдете търпеливи към всички.

Мисля че трябва да смекчите тона си с който говорите на хората, които не са съгласни с вас. Оставам с впечатлението, че вие сте прави и всеки който каже нещо различно го смазвате.
Това е по- скоро предложение към вас, не е обвинение, не искам да останете с грешно впечатление.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Watchman - Август 10, 2013, 13:05:34 PM
Ако нещо искаме да смачкаме в Лъчо то това са нещата, които го тровят мамят и убиват, за да може той да бъде свободен от тях. Ако искахме той самия да е смачкан щяхме да го оставим да си вярва религиозните безсмислици на отстъпилото християнство. Нищо не може да го смачка по-добре от тях.

Иска се зрялост човек да не се идентифицира със заблудите си и да види, че ние не сме против самия човек, но против онова, което го оковава, ограбва и унищожава.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Анна - Август 10, 2013, 13:12:00 PM
Ама все пак къде остава 1Солунци 5:14 ?
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Watchman - Август 10, 2013, 14:01:59 PM
1Солунци 5:14 говори за вярващите хора в местното събрание. В този форум влизат всякакви хора, включително невярващи и псевдовярващи. Последните две групи не е целесъобразно да участват във форума, защото за такива като тях има много други форуми и този не е един от тях.

При все това ние винаги проявяваме не малко търпение към псевдовярващите с надеждата, че може да придобият полза за душите си по време на престоя си във форума.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Alesyz - Август 12, 2013, 12:11:52 PM
Лъчо получи достатъчно аргументи, вкл. и аз го увещах да остане тук и да изпита себе си. Явно той нито иска да изпита себе си, нито да остане сред хора, където нещо, което не желае, може да излезе наяве. Йоан казва, че ако сме в светлината имаме общение един с друг. Ние не сме в светлината по презумпция. Павел казва: Изпитвайте себе си, дали сте във вярата. Исус каза да пребъдваме в Него и Неговото учение. Това изисква усилие, посветеност и много повече от ръкостискането с думите: Слава на Бога, което ми прилича на същото като: Господ да те благослови, демек, също толкова лицемерно и неискренно. И поведението на Лъчо говори точно за това, че думите му не са искренни. Исус каза да гледаме плода и така да преценяваме какво е дървото. Яков казва, че един извор не може да пуска сладка и горчива вода. Не цитирам нарочно от Словото, понеже това са общо известни пасажи. Ако приложим тия критерии към Лъчо, какво се получава? Неискреност, лицемерие, престорена история. Реакцията на Лъчо вместо покаяние, е още закоравяване. Негова воля. Искам да кажа, че когато за първи път влязох в този форум, бях готов да се скарам с администраторите тук. Да им кажа колко са заблудени и т.н. Така силно бях конфронтиран. Но не се регистирах и седнах и размислих. Дали пък аз не греша? Тук въпросът не е да си съгласен с Тихимир, Мак, Wtachman или който и да е. Въпросът е да си съгласен със Словото. Другото съгласие лесно идва после. Затова е писано, да ходим в светлината и ако сме в светлината, тогава е възможно и общението и е като следствие от нашето ходене в светлината. Но първо е светлината. И е писано, че когато постъпките на хората са по Бога, те отиват към светлината, за да се извяват, понеже няма от какво да се срамуват. А когато постъпките или мотивите са нечестиви, те гледат как да се скрият. И какво направи Лъчо? Регистрира се, нахока админите, после ги благославя ей тъй от никъде и сега хоп, ще си тръгва. Защо? Какво е това поведение? Пак ти казвам Лъчо(обръщам се лично към теб), сам седни, размисли и виж как се държиш и какво изявяваш. Ако имаш в сърцето си някаква горчилка, нали знаеш какво е писано? Бъди честен със себе си.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Владо - Август 17, 2013, 08:26:16 AM
Само да припомня, че темата беше
ЦитатОтносно разума и разбирането на Писанията
и дискусията показва, че именно това е препънка на повечето хора, които са вътре в, или са тръгнали да излизат от сферата на влиянието на системите на църквите, които системи са изградили една империя, покровителстваща както писанията, така и тяхното тълкуване и взаимоотношението с Всевишния, завета с Него, пътя на спасението.

Тъй като разум и разбиране на писанията са свързани с царството, а не с персони, свързани са повече с народа на Бог, а не с "църкви", "пастори" и "неделни богу-служения", давани от "амвони", както и редица други неща, които забавляват вярващите, водещи ги частично в пътя, давайки им учението, смесено с какво ли не, все повече разбирам, че ПРАВДАТА И СЪДА Божи са пренебрегвани много силно.

Правдата- защото повечето от хората всред църквите я тъпчат с посещението си в тези пасторски фирми, съда, защото не се преобразяват според образа на Сина, като И презират писанията и това, което същите съветват.

Бог да пази своите Си!
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Палко - Август 17, 2013, 14:13:49 PM
Не е за първи път и няма сигурно да е за последен, някой да си "тръгва гръмко" по 2-3 пъти от този форум. Не разбирам само защото след като са несъгласни някои с нещата които се пишат тука изобщо се регистрират и започват безкрайни дискусии и спорове. То е същото все едно от тука хората да се грабнат и да хукнат по църквите да "променят" и "поправят" нещо.  До някъде разбирам силното желание на някои да извършат нещо добро, като обърнат грешника от пътя му и така го спасят и кръвта му да не е върху тях, както пише в Езикил. И аз съм го мислил по този начин и аз съм искал да го правя. Само дето там имаше лично поръчение към пророка и тези които бързат да го приемат за себе си да видят дали ще могат да приемат и другите неща които му бяха наложени. Но ако някой който тепърва е решил да действа по този начин, чете сега, нека разбере, че Истината базирана на Словото е това което прави хората пишещи тук да изглеждат "непреклонни", "груби", самоуверени" и "смятащи себе си за най-прави". Това за любовта дето всеки с който се започне спор го цитира и други наставления относно търпението и т.н са добре известни, но и добре разбрани от хората които изглеждат така "безмилостни" и "груби". Да, понякога някой може да е допускал грешка, да бъде по-остър още с първия си пост, но обикновено това става от втория. :-)  А за изобличението на някой в Библията се "дава аванс" до:
Матей 28гл - 15. И ако съгреши брат ти, иди, покажи вината му между теб и него насаме. Ако те послуша, спечелил си брат си. 16. Но ако не послуша, вземи със себе си още един или двама, и от устата на двама или трима свидетели да се потвърди всяко нещо. 17. И ако не послуша тях, кажи това на църквата, а ако не послуша и църквата, нека ти бъде като езичник и бирник. 18. Истина ви казвам: каквото вържете на земята, ще бъде вързано на небесата; и каквото развържете на земята, ще бъде развързано на небесата.

Какво трябва да е отношението към езичника и бирника нека всеки сам си изследва. Та в повечето пъти се получават повече от 3 пъти тука нещата. Верно е сигурно, че персоналното изобличение тука обикновено се "прескача", но това е поради формата на общуване която има всеки форум. Но тъй като така или иначе разговора става достояние за всички това едва ли трябва да съблязнява някой. А той и Исус не отдели много време на търговците в храма да им обяснява къде точно са сбъркали и да изслуша тяхната версия по въпроса ами ги разпръсна и то не само с дума май. А Финеес беше още "по-краен" в постъпката си като използва копие вместо бич и така прекрати язвата докарана от мерзост и незачитане на Божия закон. Ама то тая постъпка е от Стария Завет и не и се обръща особено внимание тъй като нещата трябвало с любов да стават. Ама за всички "новозаветни християни" които забравят, че Бог е същия вчера,днеска,и завинаги да припомня, че и Исус, който е олицетворение на Любовта използваше думи като-неверници,маловерци,рожби ехидни и деца на сатаната. И то не само за фарисеите и садукеите, но и за учениците си (без последните две)на които искаше да покаже, че трябва да "порастнат до пълнолетно мъжество" доста по-бързо от колкото те си мислеха. Така че нека се престане с нацупените фасони и наранени души, които само извиненията и окуражаването на детските им постъпки биха могли да върнат отново радостта им. Нещата ще бъдат и за напред така! Докато Истината основаваща се на Божието слово а не на човешки разбирания и искания изяви свидетелите си по начин по който никой няма да може да оспори. Дано това време дойде по-скоро! А за всички други които не срещат това които искат тук а и на други такива места, нека знаят, че са свободни да напускат завинаги последните и нека Истината от Божието слово да бъде съдия на техните постъпки, желания и разбирания. И нека помним, че е по-добре да се намерим грешни тук на земята а не в Небето. За второто няма да има шанс за поправка.
Извинявам се на Дончо за лекото отклонение, но отдавна искам да напиша това. А и може би то не е много далече от това за което той започна да говори.еи
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: mak - Август 17, 2013, 15:37:46 PM
off-topic, Палко, би било добре да не пишеш толкова дълги параграфи, че много трудно се чете така, може да ги разделяш на повече параграфи, с цел по-лесно четене.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Палко - Август 17, 2013, 20:50:16 PM
Наистина е дълъг поста ама като почнах да пиша не знаех, че ще излезе толкова. Имаш в предвид самия пост да е на повече параграфи,нали?
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: mak - Август 17, 2013, 22:26:00 PM
Да, точно така, когато един текст е дълг и не е разделен съответно на параграфи, много трудно се чете. Въобще нямах предвид за дължината на самия пост.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Nikolay - Септември 03, 2013, 11:12:35 AM
Много от нещата които коментираме по-горе са верни, но има едно "но" и то се изразява в отношението на човек към друг човек. Така наречения "подход" .
Дадоха се много примери с Исус и апостолите, ще дам и аз един да ги сравним.

Цитат25 Казва Му жената: Зная, че ще дойде Месия (който се нарича Христос); Той, когато дойде, ще ни яви всичко.   
26 Казва й Исус: Аз, Който се разговарям с тебе съм Месия.

На колко места Исус се представи с директните думи че Той е Месията ? Аз не се сещам на друго място освен това. А, често беше питан !
С това просто искам да подчертая, че понякога е по добре да се види първо защо човека отсреща е афектиран и тогава да го поучаваме както направи и Исус в Йоан 4 глава.
Така наречената мека храна или мляко е точно това - по меко отношение към прохождащите във вярата.
За мен лично, мнозинството от хората по църквите са точно прохождащи, дори да са ходили с години на църква, защото и невярващите и грешно вярващите са в една категория - не знаещи.
А човек който не знае, понякога и не разбира това което му се говори, освен ако не му се обясни по начин специфичен за него самия т.е. с думи които ще разбере. А както знаем човек който му обясняват нещо което не разбира е под напрежение и лесно се ядосва, а ядосания човек прави много лесно грешки.

От моя опит в живота съм се научил и обикновено се старая да го правя, първо да разбера защо човек мисли по дадения начин и след това да дам подходящия съвет или цитат. Ако се накара човека да се замисли над това което говори - той сам може да види грешката си, но дори да не я види може много по лесно да приеме съвет. Понякога логиката на човека е правилна и това което мисли е вярно, но е в съвсем друга посока и той е объркан.
Да неудобно е, и губи "личното ни" време :D , но пък работи.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Tihomir - Септември 03, 2013, 14:11:23 PM
Подходът е вярно нещо и подходът към различните хора е различен, но трябва да се правят нещата по библейския начин.

Апостолите в Ерусалим не приемаха Павел 13 години, независимо, че той говореше правото и смълчаваше фарисеите. Това не беше достатъчно за тях да решат, че Павел е "от братята".

Колко по-малко трябва ние да приемаме някой, че ходи в пътя на правдата, когато е обучен в криви религиозни пътища. Аз лично имам всички, които не познавам добре, за невярващи, докато не видя делото и словото им.

Когато Христос говореше с жената на кладенеца, който не започна разговора с: Здрасти, аз съм Месията. Дай ми вода. Напротив, той започна разговора като странник със странник. В процеса на разговора се видя, че жената жадуваше да дойдат времената на Месията. И тъй като който има, ще му се даде и който търси, ще намери, на жената й беше дадено още и тя намери Месията. Фарисеите не търсеха Месията. Те търсеха повод да се заяждат с Исус и да го впримчат в думите му. Затова на тях не се даде нищо друго, освен знамението на Йона.

Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Watchman - Септември 03, 2013, 15:18:22 PM
Ако човек има истинен дух в себе си той ще разбере рано или късно. Ако няма истинен дух, нищо няма да промени нещата или реакцията му. От нас не се иска да се нагаждаме на хората. Божието Слово и път не са стока за продан, която трябва да продадем някому на всяка цена. Точно обратното, те са скрити съкровища, които само сериозно търсещите ще намерят. Бог така е направил процеса за да се пресеят повърхностните, несериозните и лицемерните.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Nikolay - Септември 03, 2013, 19:42:39 PM
Цитат на: Tihomir - Септември 03, 2013, 14:11:23 PM
Когато Христос говореше с жената на кладенеца, който не започна разговора с: Здрасти, аз съм Месията. Дай ми вода. Напротив, той започна разговора като странник със странник. В процеса на разговора се видя, че жената жадуваше да дойдат времената на Месията. И тъй като който има, ще му се даде и който търси, ще намери, на жената й беше дадено още и тя намери Месията. Фарисеите не търсеха Месията. Те търсеха повод да се заяждат с Исус и да го впримчат в думите му. Затова на тях не се даде нищо друго, освен знамението на Йона.



Само една жена в цялата библия жадуваше и търсеше Месията ?

Иначе, Той започна разговор и от него определи подхода към жената, за това говоря и аз. Не случайно споменавам глава 4 т.е. цялата, не я прилагам защото е наистина дълга, а и всеки може да я прочете.

Цитат на: Watchman - Септември 03, 2013, 15:18:22 PM
Ако няма истинен дух, нищо няма да промени нещата или реакцията му.

Това къде го пише в Словото ?
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Watchman - Септември 03, 2013, 21:07:52 PM
Цитат на: Watchman - Септември 03, 2013, 15:18:22 PM
Ако няма истинен дух, нищо няма да промени нещата или реакцията му.

Цитат на: NikolayТова къде го пише в Словото ?

Ето няколко пасажа които говорят за същото нещо:

Пс. 18:26  Към чистия, чист ще се явиш, И към развратния, противен ще се явиш.

Забележи, че Бог иска на първо място човек да има чисто, истинно сърце за да му се изяви, а ако човек е неистинен и развратен, Бог нищо няма да му открие.

Дан. 12:10  Мнозина ще се чистят и избелят и ще бъдат опитани; а нечестивите ще вършат нечестие, и никой от нечестивите не ще разбере; но разумните ще разберат.

Тук ясно се казва, че ако човек е нечестив (сиреч няма истинен дух) такъв никога няма да разбере нищо. Само хора с истинен дух (които Писанието нарича разумни) ще могат да разберат. И никакви подходи не могат да променят тези факти.

Яков 4:6  Но Той дава една голяма благодат; затова казва: "Бог на горделивите се противи, а на смирените дава благодат".

Отново Бог не си намира някакви специални подходи към горделивите, така че да ги спечели. Вместо това Той директно им се противи. Това е цитат от СЗ където еврейската дума за "противи" означава "опълчва армиите си срещу него". От друга страна на смирения човек (да бъде някой с истинен дух включва не само искреността, но и смирението) Бог дава благодат и да вижда и да разбира, без да има нужда от специални подходи и психологически трикове.

1Йоан 4:6  Ние сме от Бога; който познава Бога, нас слуша; който не е от Бога, не ни слуша. По това разпознаваме духа на истината и духа на заблудата.

Тук Йоан ясно казва, че който има истинен дух (духа на истината) в себе си той ще чуе и послуша истинните Божии думи. А който няма истинен дух, но е предаден на заблуда той никога няма да послуша.

2Сол. 2:10  и с всичката измама на неправдата, между ония, които погиват, защото не приеха да обичат истината, за да се спасят.
2Сол. 2:11  И затова Бог праща заблуда да действува между тях, за да повярват лъжа,
2Сол. 2:12  та да бъдат осъдени всички, които не са повярвали истината, но са имали благоволение към неправдата.


Тук добре се вижда какво означава един човек да има истинен дух, а именно - да е приел да обича истината. Вижда се също така и какво означава да има неистинен дух (дух на заблуда) а именно да има благоволение към неправдата. На тези последните Бог директно им праща още по-голяма заблуда и те биват запечатани за погублението в деня на съда, където Бог ще изяви Своите съдби над синовете на непокорството. Няма нищо, което един човек с разни подходи може да промени в такава ситуация.

Ето защо ние трябва да внимаваме да говорим винаги истинно със страх от Бога и без компромис с правдата и истината, и ако някой има истинен дух в себе си ще разбере. Не е задължително да разбере веднага, защото и Божиите хора се лутат и заблуждават за определено време. Понякога се лутаха и се объркваха и апостолите, и пророците, но не за дълго - истинското покаяние и истинния дух - винаги ги извеждат от мрака и заблудата. Според както е писано:

Пр. 4:18  Но пътя на праведните е като виделото на разсъмване, Което се развиделява, догдето стане съвършен ден.

Сутрин рано когато изгрява светлината тя е примесена с тъмнина и много неща не се виждат ясно, но с напредването на деня всяка тъмнина си отива и настъпва съвършен ден. Такъв е пътя на праведния, сиреч наистина покаяния човек, който е приел любовта към истината в себе си и има истинен дух. От друга страна нечестивите ходят в тъмнина и не знаят от какво се спъват:

Пр. 4:19  Пътят на нечестивите е като тъмнина; Не знаят от що се спъват.

С тях какъвто и подход да имаш няма да промениш нищо.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Tihomir - Септември 03, 2013, 21:54:22 PM
Цитат на: Nikolay - Септември 03, 2013, 19:42:39 PM
Цитат на: Tihomir - Септември 03, 2013, 14:11:23 PM
Когато Христос говореше с жената на кладенеца, който не започна разговора с: Здрасти, аз съм Месията. Дай ми вода. Напротив, той започна разговора като странник със странник. В процеса на разговора се видя, че жената жадуваше да дойдат времената на Месията. И тъй като който има, ще му се даде и който търси, ще намери, на жената й беше дадено още и тя намери Месията. Фарисеите не търсеха Месията. Те търсеха повод да се заяждат с Исус и да го впримчат в думите му. Затова на тях не се даде нищо друго, освен знамението на Йона.



Само една жена в цялата библия жадуваше и търсеше Месията ?

Иначе, Той започна разговор и от него определи подхода към жената, за това говоря и аз. Не случайно споменавам глава 4 т.е. цялата, не я прилагам защото е наистина дълга, а и всеки може да я прочете.

Ти даде този пример и затова аз ти отговорих спрямо него. Ако вземем Анна, пророчицата, тя също видя Месията, защото го търсеше. Също и Симеон.

Ето и още едно потвърждение от Писанията, че подходът, за който говоря (който нарекох "библейски") е точно това - който има, ще получи, а който няма, ще му се отнеме и това, което има.
2 Летописи 16:9. Защото очите на Господа се обръщат {Еврейски: Тичат.} насам-натам през целия свят, за да се показва Той мощен в помощ на ония, чиито сърца са съвършено разположени към Него.

Този подход, за който говоря, не е с цел да се лансира благовестието с красноречие или хитро измислени басни (както предупреждава Павел).

Има случаи, когато се говори за подход, но той не е относно лансиране на учения, а по-скоро като отношение. Пише всеки да говори с ближния си истина. Независимо дали се казва поучение или изобличение, то трябва да е със съответното отношение към слушащия. Например заръките към Тимотей как да общува с тези, които са по-възрастни от него и с какво отношение да съветва различните вярващи в общността, където е.

Това не означава, че ако е поучение трябва да се "засуче" за едни, а на други да се каже "право куме в очи".

Но пак, подходът не е с цел да "се постигне своето" (дори и да е максирано зад думите "лично благовестие" или както му казват днешните религиозни хора), а подходът е отношение или дори уважение/неуважение към различните хора. Подходът към тези, които се наричат братя, обаче не са, е отново вид отношение — отбягване и необщуване с такива.

Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Nikolay - Септември 04, 2013, 11:46:07 AM
Тихомир,
Добре казано, в случая отношение е по правилната дума.

Watchman
Когато разпознаем, че човека отсреща е нечестив, да съгласен съм с теб.
Аз обаче говоря за, първите думи и началото на разговора с непознат.
Ако първите ни думи са:

Цитат34 Те в отговор му казаха: Ти цял в грехове си роден, и нас ли учиш? И го изпъдиха вън.

Малко вероятно е човека да отговори с добро.

Разговора с не познаващ Христос или грешно познаващ Христос е като разговора с поредното ни дете. Всичко което сме казали на предишните ни деца трябва да го кажем пак. Това имам в предвид като казвам, че им трябва мека храна (мляко).

Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Watchman - Септември 04, 2013, 13:31:16 PM
ЦитатКогато разпознаем, че човека отсреща е нечестив, да съгласен съм с теб.
Аз обаче говоря за, първите думи и началото на разговора с непознат.

Тъй като разговора по този въпрос тръгна от Лъчо, то можеш да погледнеш какви ми бях първите думи към него и как той реагира. В неговото поведение нямаше нищо праведно, но той си мислеше, че религиозните шаблони са същото като правдата. На него му беше отговорено според това, което той написа. Никой не го е гонил. От такива хора можеш да очакваш по-различна реакция само ако се впишеш в рамката на религиозното им статукво.

Ти нали се опита да му пишеш според твоите идеи за "правилен подход"? Какъв беше резултата? Никакъв. Човека тотално игнорира. При все това във форума той имаше полезно за него преживяване, което няма да забрави дълго време, и ако в него има копнеж по истината рано или късно ще започне да разбира какво му е било казано, защото искрен човек такива думи няма да може да забрави.
Заглавие: Re: Относно разума и разбирането на Писанията
Публикувано от: Nikolay - Септември 04, 2013, 18:28:58 PM
Разговора тръгна от Лъчо, но в случая това няма значени, нито е първия нито ще е последния.
Аз говоря в случая по скоро принципно.
Това, че ме игнорира означава, че той гледа предимно егото си и не го интересуват другите - за мен е достатъчно показателно :) Даже мога да добавя пак, че не е първия.
Нещата опират до уважение както каза и Тихомир.