Братско общение в тревожни времена

Дискусии върху Библейски и духовни въпроси => Основни духовни въпроси => Темата е започната от: Владо - Ноември 03, 2010, 08:13:47 AM

Заглавие: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Владо - Ноември 03, 2010, 08:13:47 AM
Цитат
  26. Защото всеки път, когато ядете тоя хляб и пиете [тая] чаша, възвестявате смъртта на Господа, докле дойде Той.
  27. Затова, който яде хляба или пие Господната чаша недостойно, ще бъде виновен за грях против тялото и кръвта на Господа.
  28. Но да изпитва човек себе си, и така (или : "тогава", "след това"- доп.е мое)да яде от хляба и да пие от чашата;
  29. защото, който яде и пие без да разпознае Господното тяло, той яде и пие осъждане на себе си.
  30. По тая причина мнозина между вас са слаби и болнави, а доста и са починали.
  31. Но, ако разпознавахме сами себе си, не щяхме да бъдем съдени.

І към коринтските вярващи, от Павел, 11гл.

   Едно от нещата, които не се говорят по "църквите" днес и това коства живота на някои, а на други - здравето, е взимането на вечеря с Господарят Исус, или, както е разпространено из църковните среди : "Господна вечеря". Тук, в писмото си към коринтските вярващи, което писмо, слава на Бога, е достигнало до нас като част от Боговдъхновените святи писания, оставени ни от апостолите на Господ Исус, Павел казва много тежки и страшни думи- думи, които се подминават. Думи, които се презират и взимат налеко и повърхностно. Думи, които са в основата на учението и ЗАВЕТЪТ, ДОГОВОРЪТ между Святият Бог, открил се на евреите и по милост- на нас, езичниците. Думи относно жертвата на Исус, Неговата проляна свята кръв (кръвта на Единородният).
  С дадената ми благодат искам да представя някои важни неща тук, за обща полза, за назидание и да изобличение, за покаяние и връщане отново към първообраза, който Божиите слуги са ни оставили.
Когато Павел е написал "Но да изпитва човек себе си " преди да вземе вечеря с Господарят Исус, той е имал в предвид всеки да прецени, да размисли, да отсъди спрямо себе си, да осъди самият себе си в светлината на писанията и истината на Духа, в който той е потопен (преведено ,,кръстен"). Това е много, много важно нещо и преди да продължа, лично аз, ще се помоля, защото изпитах страх.

(следва)
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Tihomir - Ноември 03, 2010, 11:29:06 AM
Владо,

Тъй като говориш за "Господната вечеря" ако искаш да променим заглавието. Тука сме писали по Господната вечеря някои неща:
http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=472.0

Ако искаш продължи във вече съществуващата тема.

Ако смяташ, че говориш за друг аспект, мисля, че ще е по-удачно да променим заглавието, за да се въвежда в контекста на темата още от заглавието.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Владо - Ноември 03, 2010, 21:56:18 PM
  Наистина, забравих, че е писано по темата. Но нека разгледам нещата от друга гледна точка с малко добавки, спрямо това, което съм видял и разбрал. За промяна на заглавието не мога да се сетя - но ако се намери за добре - нека се промени, въпреки, че линията, по която ще разгледам нещата е точно "табу" в църквата, замразена е и не се говори по нея, а това е гибелно.  Като идея за ново заглавие: "Гибел и мор/болести от Бога" ? Или : "Да ядеш недостоен Господна вечеря"(?).
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Владо - Ноември 09, 2010, 10:21:37 AM
  Докато се молех, някак си почувствах нужда да напиша ред-два относно страха от Бога, почитта, която е задължителна към Него, Името Му и словото Му.
 
Това няма директна, но индиректна връзка с темата и е добре да се знае от вярващите днес.

ХХХХХ

  Страхопочитание. Страх и почит. Страх в почитта. Симбиоза м-у почит към Великият Бог и страх от Самият Него. Това е мъдрост и знание и които го търсят опазват душата си.
  Познаването на нещата е повърхностно и душевно, без истината и светлината на Святият Дух. Бог е истината. Мнозина казват че е любов и Той е любов, но Той е и истината. Самата истина. От Него извира истинността и светлината, животът за човеците и праведният съд. Който отбягва съда на Бога и не стои в него мрази душата си. Който отбягва от Божиите истини в писанията и чрез Святият Дух, мрази Бога. Никой не може да слугува на двама господари. Любовта към Бога не кара никой да Му ,,дава сърцето си", но да преклони/подчини животът, страстите и всичко, що има, пред Него. Да счете и себе си и всичко от този свят за развален боклук, за временно и тленно, та да започне да се стреми всячески и с неразделено чрез новороденият си човек, с упорито и несъмняващо се сърце, в страх и почит към Него – Исус Възкресеният Цар, да знае че милостта и любовта на Бог са единствената и достатъчна причина той, потомъкът на Адам да бъде спасен, да счита себе си за недостоен, да мисли смирено, да живее съобразно писанията и даденият нам Святий Дух.Това е добро и е мъдрост.

  Които живеят смирено и преклонени, ще имат награда. Които са навдигнали глава и стоят гордо и бунтовно ще имат наказание в Божият ден. Никой не може да устои в Божият ден, но Бог може да удържи човек праведен в денят Си. Това е мъдрост и живот. Нека се молим.
 
ХХХХХХ

(следва)
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Владо - Ноември 09, 2010, 11:28:35 AM
Пасхата
  Празникът Пасха (или от евр.ез. ,,Песах") бил установен в Стария Завет за ознаменуване, отбелязване на избавлението на еврейския народ от египетско робство (Изх. 12:23-27), като  самата дума ,,пасха" "песах" означава "отминаването", ,,минаването" на Господа с ангела на погубление в Египетска земя. Важно е да се отбележи, че минаването е на двама : Господа (Господарят на еврейският народ) и пратеният за погубление (от гр.ез. ,,ангел"– ,,аггелос" озн. ,,вестител/вестоносец", ,,посланик"). За едни – милост ПОРАДИ проляната невинна кръв на агнето (АКО са се покорили на заповедта !!!), за други – наказание със смърт ПОРАДИ непознаването на Господарят и, съответно : липсата на жертвена кръв на вратата, поради нечутото предупреждение от Самият - Него.

Цитат
  23. Защото Господ ще мине, за да порази египтяните, а когато види кръвта на горния праг и на двата стълба на вратата, Господ ще отмине вратата, и не ще остави погубителят да влезе в къщите ви, за да ви порази.

  24. И ще пазите това като вечен закон за себе си и за синовете си.

  25. Когато влезете в земята, която Господ ще ви даде според обещанието си, ще пазите тая служба.

  26. И когато чадата ви попитат: Какво искате да кажете с тая служба?

   27. Ще отговорите: Това е жертва в спомен на минаването (др.прев.: ,,(...)в спомен на пасха ...") на Господа, който отмина къщите на израилтяните в Египет, когато ПОРАЗЯВАШЕ египтяните, а ИЗБАВИ (подмина, не позволи на посланника да влезе- авт.доп-е ) нашите къщи. Тогава людете се наведоха и се поклониха.

 
28. И израилтяните отидоха та сториха, според както Господ заповяда на Моисея и Аарона; така направиха.

  29. И по среднощ Господ порази всяко първородно в Египетската земя, от първородния на Фараона, който седеше на престола си, до първородния на пленника, който бе в затвора, както и всяко първородно от добитък.

  30. И Фараон стана през нощта, той и всичките му слуги, и всичките египтяни; и нададе се голям писък в Египет, защото нямаше къща без мъртвец.

Изход12

Нека да обърнем внимание на стиховете 23 и 27, както и на 29. Ако с лека ръка го сторим – нека прочетем още веднъж, бавно, с осмисляне и боязън :
-23-
ЦитатЗащото Господ ще мине, за да порази египтяните, а когато види кръвта на горния праг и на двата стълба на вратата, Господ ще отмине вратата, и не ще остави погубителят да влезе в къщите ви, за да ви порази.

-27-   
ЦитатЩе отговорите (на въпроса на чадата ви, авт.поясн-е): Това е жертва в спомен на минаването (др.прев.: ,,в спомен на пасха") на Господа, който ОТМИНА къщите на израилтяните в Египет, когато ПОРАЗЯВАШЕ египтяните, а ИЗБАВИ (подмина, не позволи на посланника да влезе- авт.доп-е ) нашите къщи.

Тогава людете се наведоха и се поклониха.

(искам да се разбере и ще го напиша още веднъж) :

ЦитатТОГАВА ЛЮДЕТЕ СЕ НАВЕДОХА И СЕ ПОКЛОНИХА.
-29-
ЦитатИ по среднощ Господ ПОРАЗИ (изби, взе живота- авт.доп-е) всяко първородно в Египетската земя, от първородния на Фараона, който седеше на престола си, до първородния на пленника, който бе в затвора, както и всяко първородно от добитък.

Това е страшна картина. Ако вярващите в Исус, Спасителя, не проумеят смисъла на милостта, а се закърмват в езическо транслитериране на ,,Божията любов", то те се приготвят за гибелен път, заедно с техните учители.
  В ст.27 можем да видим как евреите се кланяха на Бога им : в страх и боязън. За сравнение : днес ,,християнските хвалители" пеят ,,готини" песни, с ,,яки жици" ,,забиват", имат ,,супер жестоки дрехи", ,,модни дрехи", направили са си татуировки и изглеждат като полубожества с напращели от стероиди и анаболи мускули. Това е отвратително извращаване на вярата и учението, което е предадено като святи писания на езичниците. Това е едно сквернене на писанията и тяхното о-езичняване (правенето им на езическо), тяхното съобразяване и преправяне спрямо езичеството, вместо самото езичество и скверност да претърпят промяна както и Бог Е ЗАПОВЯДАЛ.

(следва)

Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Tihomir - Ноември 11, 2010, 11:27:45 AM
Цитат на: Владо - Ноември 09, 2010, 10:21:37 AM
  Докато се молех, някак си почувствах нужда да напиша ред-два относно страха от Бога, почитта, която е задължителна към Него, Името Му и словото Му.
 
Това няма директна, но индиректна връзка с темата и е добре да се знае от вярващите днес.

ХХХХХ

  Страхопочитание. Страх и почит. Страх в почитта. Симбиоза м-у почит към Великият Бог и страх от Самият Него. Това е мъдрост и знание и които го търсят опазват душата си.
  Познаването на нещата е повърхностно и душевно, без истината и светлината на Святият Дух. Бог е истината. Мнозина казват че е любов и Той е любов, но Той е и истината. Самата истина. От Него извира истинността и светлината, животът за човеците и праведният съд. Който отбягва съда на Бога и не стои в него мрази душата си. Който отбягва от Божиите истини в писанията и чрез Святият Дух, мрази Бога. Никой не може да слугува на двама господари. Любовта към Бога не кара никой да Му ,,дава сърцето си", но да преклони/подчини животът, страстите и всичко, що има, пред Него. Да счете и себе си и всичко от този свят за развален боклук, за временно и тленно, та да започне да се стреми всячески и с неразделено чрез новороденият си човек, с упорито и несъмняващо се сърце, в страх и почит към Него – Исус Възкресеният Цар, да знае че милостта и любовта на Бог са единствената и достатъчна причина той, потомъкът на Адам да бъде спасен, да счита себе си за недостоен, да мисли смирено, да живее съобразно писанията и даденият нам Святий Дух.Това е добро и е мъдрост.

  Които живеят смирено и преклонени, ще имат награда. Които са навдигнали глава и стоят гордо и бунтовно ще имат наказание в Божият ден. Никой не може да устои в Божият ден, но Бог може да удържи човек праведен в денят Си. Това е мъдрост и живот. Нека се молим.
 
ХХХХХХ

(следва)

Аз лично трудно намирам пряката връзка с темата, но искам да обърна внимание на няколко неща:

Думата, която ти коментираш тук главно като "страхопочитание" в еврейския език има първично значение на "да трепериш от УЖАС". Същата дума се използва на много други места, където се казва, че еди кой си се уплашил от врага или еди кой си го е било страх да направи еди какво си. Няма никакво "специално страхопочитателно" значение.

Демоните вярват и треперят и но няма никаква "симбиоза" между почит и страх. Има си само страх. Не случайно е писано, че страхът от Бога е начало на мъдростта. Има липсваща съставка, за да бъде не само начало, но и да бъде един човек мъдър — правда и разум.

Затова и не вярно това, което казваш с абсолютни аргументи, защото липсват много от "компонентите", които са нужни, за да ходи един човек в Божия път.

Божията любов не кара никого да се преклонява. Има Божия заповед за покаяние, която заповядва на човеците да се поклонят, независимо дали ще следват пътя на правдата или не.

В псалмите се говори на достатъчно места за тези, които ще се преструват на покорни и ще се покланят пред Господаря на Вселената през 1000 годишното царство, но пак мнозина от тях няма да следват правдата. Те няма да виждат "Божията любов", защото Христос и светиите ще управляват с желязна тояга и ще учат народите на правда.

Голяма част твоите разсъждения все още съдържат църковен квас.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Владо - Ноември 13, 2010, 07:34:11 AM
Цитат на: Tihomir - Ноември 11, 2010, 11:27:45 AM
(...)
Затова и не вярно това, което казваш с абсолютни аргументи, защото липсват много от "компонентите", които са нужни, за да ходи един човек в Божия път.
Предполагам че липсват много от компонентите. Написах няколко изречения, които да са от полза и не смятам, че съм напълно изчерпателен. Самата отметка в началото на постинга го обяснява.
Кратките обзаци, които нахвърлях бяха в духа ми като молба към Бога за Неговият народ и като отговор повече, отколкото като добре подготвен постинг.
Цитат
Божията любов не кара никого да се преклонява. Има Божия заповед за покаяние, която заповядва на човеците да се поклонят, независимо дали ще следват пътя на правдата или не.
Ами рисковано е да започнем нова тема с тази забележка, затова ще се въздържа от коментар.
Цитат
Голяма част твоите разсъждения все още съдържат църковен квас.
Със сигурност е така, но молбата ми към Бога е да ме поправи и назидае в пътят и учението на Сина. Да, безспорно не съм одобрен напълно – и то не само спрямо разбиранията по писанията, но и спрямо покорството и спрямо чистотата на сърцето си.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Владо - Февруари 03, 2011, 12:40:04 PM
____________________________


  Искам да подновя темата и да продължа нейното по-нататъшно развитие, с Божия благодат.

  Ще започна така : размишлявайки върху вземането на вечеря с Господа днес вярващите са ОЩЕТЕНИ от истинското значение на този акт. Можем да спрем тук и да размислим.

  Смятам, че не само са ощетени от истинското значение на този акт, но им е пробутан НЕГОВ ЗАМЕСТИТЕЛ. Това са силни думи. Защо "заместител"? Поради фактът, че Тялото, в което те се събират не е истинското Тяло на Помазаника. Духовната сграда, която се образува от събирането на разнородните типове хора в неделя сутрин за т.н. "бого-служение", не е Тялото на Исус, Божият Помазан Цар. Това е стресиращо - лично за мен. Защо си позволявам тези думи? На първо място - защото са истина, на второ място - за да послужат на тези, които са в плен на заблудата,  че като ходят на църква и слушат проповедта, дават десятък, пеят хвала Богу и са "верни на лидерството", още : "покорни на лидерството", принасят ДОБЪР ПЛОД ЗА ЦАРСТВОТО.

  И така, тук стигам до два основни пункта.
-1- за да вземеш т.н. "Господна вечеря" с някои хора, то ти трябва да си убеден в тяхното спасение, стоене в праведност, истина и посветеност пред Бога. Защо ? Защото ти, вземайки хляба и виното ДЕМОНСТРИРАШ своята принадлежност към тях и на тях- самите – към него – самият. Павел пише така :  1 Коринтяни 6:15. Не знаете ли, че вашите тела са части на Христа? И тъй, да отнема ли от Христа частите Му и да ги направя части на блудница? Да не бъде! {В изданието от 1940 г. - "?" вместо "!".}

- (KJV)  Know ye not that your bodies are the members of Christ? shall I then take the members of Christ, and make them the members of an harlot? God forbid.

-  (Darby)  Do ye not know that your bodies are members of Christ? Shall I then, taking the members of the Christ, make them members of a harlot? Far be the thought.
Тук ние виждаме много важен принцип – не, но важен ЕЛЕМЕНТ от събранията : никой нечист няма дял, право и място в тях. Вярващите, от друга страна не трябва да се сливат, да стават част и елемент от друга постройка и нива, от друго общество, колкото и то (обществото) да има вид, близък до Христовият и облик, претендиращ за облика на Божият Син. Сега размислете дали в едно събрание от няколко десетки, или стотици хора, които не се познават добре, виждайки се главно в неделя на ,,богослужение", или на ,,служба" (а не е ли всеки ден служене на Бога и нашите животи не принадлежат ли Нему напълно от понеделник до събота?!!!) е възможно да се вземе Господна вечеря по това правило горе ? Не, не е възможно. Защо? Нарушени са основни правила и закони на Бога. В събранията на Бога е пълно с блудници, лъжци, прелюбодейци, убийци и други, които няма да наследят Божието Царство (няма и да влязат в Божието обещано).

  Тогава ? Как да се взима Господна вечеря? Много просто –
-2-  с тези, които познавате и в чийто живот сте се убедили, че е покорен и символ на Помазаника. Тези, които са на един дух с вас и които с радост бихте определили като ,,братя и сестри" – тези, които вършат Божията воля и обичат Спасителя. Тези, които  стоят посветени на Исус  не рушат завета си с Него. Тези, които биха ви помогнали, когато имате нужда. Тези, на които сте помагали, когато са били в нужда. Тези, които са ви прощавали и комуто вие сте простили. Тези, чийто живот е ЧАСТ от вашият живот и чиито болки, радости, скърби, неволи, щастие, битки, победи са част от вашите. Тези, които са като част от вас и вие – част от тях. Противното е лицемерие и пошлост, рушене на Божият стандарт и съпричастност към една блудница. Отстъпете вие, които се опивате от нейното вино и се отделете, за да Бъде Бог вашият Бог и вие – Негов свят народ, хора на пасбището Му.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: blossom - Февруари 03, 2011, 14:48:03 PM
Здравей Владо!

Благодаря на Бога за твоя постинг точно сега, тук по темата. Снощи късно имах дебат по отношение на КОЙ  следва да участва в Господната вечеря. И днес непременно исках да питам по този въпрос.

Сега това, че ти днес писа вярвам, че си бил подбуден от Св. Дух за да се отвори дума! Слава на Бога!!!   
Това, което казваш го разбирам и съм напълно  съгласна и понеже питането ми е относно КОЙ, какъв вярващ може да участва в Господната вечеря, искам да изложа една ситуация, която съвсем не е хипотетична и ще се радвам на мнения, които са според Божието намерение и воля за участието ни в това тайнство на Неговата църква.

Душа, коята е предала живота си на Бога и е възпитана във вярата, стараеща се всякак да бъде Негово дете  се намира почти година в чужбина. Църквата, която посещава е изключително малка общност, която също се старае да следва точно Писанията и имат различно, доктринално разбиране във вярванията.Приемат лицето като посетител на обществото им(църквата), че е християнин, че е покаян, и че води праведен живот, но при разговор разбират, че лицето не приема тяхната основна доктрина- че все пак има Божи суверенен избор, преди покаянието ни. В разговор пак се разбира, че лицето се задоволява с останалите допирни точки, които имат във вярата и по Словото и че продължава да си вярва в това, в което е възпитано.  Старейшината на обществото отказва  на тази душа да участва в Господна вечеря, тъй като не е член на църквата. Но иначе всички са съгласни поради добрия живот да й дадат членство. НО изискванията за членство е да вярва и да декларира, че приема тяхната доктрина, като дори такова приемане в членство на лице от друга църква(друга християнска общност) свързано пък с вземане на ВОДНО КРЪЩЕНИЕ във вече новата общност(независимо дали имаш такова от друга църква) и така с таково членство в църквата, новият член с общността стават като едно сем-во. 

Обаче лицето е непоколебимо и твърди, че подборът за участие в Господна Вечеря вместо на Библейска основа, почива на доктринална основа  и ми се представя следното обяснение на обществото:

И така цитира се Изход 12 глава.

42. Това е нощ, която е за особено опазване за Господа, загдето ги изведе из Египетската земя; това е оная нощ, която всичките израилтяни, във всичките си поколения, трябва особено да пазят за Господа.
43. И Господ рече на Моисея и Аарона: Ето законът за пасхата: никой чужденец да не яде от нея; 
44. обаче всеки роб купен с пари да яде от нея тогава, когато се обреже
45. Никой пришелец или наемник да не яде от нея.
46. В една къща да се изяде; от месото да не изнасяте вън от къщи и кост от нея да не строшите
47. Цялото общество израилтяни ще я пазят.
48. И ако би някой чужденец да живее като пришелец между тебе и да иска да пази пасхата Господу, нека се обрежат всичките му мъжки, и тогава нека пристъпи да я пази; той ще бъде като туземец. Но никой необрязан не бива да яде от нея.
49. Един закон ще има за туземеца и за чужденеца, който е пришелец между вас.
50. И всичките израилтяни сториха според както Господ заповяда на Моисея и Аарона; така направиха.

Четем че Исус е спазвал Пасхата заедно с учениците Си, преди да институира Господната вечеря и ето как е отделил този, който няма дял с Него, а е останал само с тези, които са Неговите.

Йоан 13 глава


26 Исус отговори: Той е онзи, за когото ще затопя залъка и ще му го дам. И тъй, като затопи залъка, взема и го подаде на Юда Симонова Искариотски.
27 И тогава подир залъка, сатана влезе в него; и така, Исус му каза: Каквото вършиш, върши го по-скоро.
28 А никой от седящите на трапезата не разбра защо му рече това;
29 защото някои мислеха, понеже Юда държеше касата, че Исус му казва: Купи каквото ни трябва за празника, или: Дай нещо на сиромасите.
30 И тъй, като взе залъка, веднага излезе; а беше нощ



Матей 26 глава


25 И Юда, който Го предаде, в отговор рече: Да не съм аз, Учителю? Исус му каза: Ти рече.
26 И когато ядяха, Исус взе хляб, благослови, и го разчупи и като го даваше на учениците, рече: Вземете яжте; това е Моето тяло.
27 Взе и чашата, и, като благодари, даде им, и рече: Пийте от нея всички!
28 Защото това е Моята кръв на [новия] завет, която се пролива за прощаване на греховете.
29 Но казвам ви, че отсега няма вече да пия от тоя плод на лозата, до оня ден, когато ще го пия с вас нов в царството на Отца Си.
30 И като изпяха химн, излязоха на Елеонския хълм.


Моля за мнението на братята кое как е правилно да бъде.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Владо - Февруари 03, 2011, 17:05:28 PM
  Скъпа blossom (прилагателното е спрямо твоята стойност в Помазаника, а не за мен, като мъж), ето за това иде реч. Всичко е изкривено, изкълчено и, в крайна сметка, извратено. Много тъжно е това.
  Човешкият контрол, традицията и институционалността са се превърнали в триглава химера - имат вид на Божественост (спрямо броят на главите, имам в предвид), но по естество е демонично.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: small axe - Февруари 03, 2011, 19:35:51 PM
Това да се кръщава въпросният човек отново, след като веднъж се е кръстил в името на Господ Исус е неправилно.

Ако те не приемат въпросният човек, понеже не споделял някаква тяхна доктрина и се позовават на Изход 12 глава е  притеснително. ( важно е и каква е въпросната основна доктрина и дали наистина е основна, според Писанията)




Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Владо - Февруари 03, 2011, 22:45:04 PM
Цитат,,Приемат лицето като посетител на обществото им(църквата), че е християнин, че е покаян, и че води праведен живот"
Това е твърде объркана картина. Писанията не свидетелстват за ,,посетители" и ,,членове", а за ,,спасени" и ,,невярващи", за ,,братство" и ,,лъжебратя".

Цитат,,...лицето не приема тяхната основна доктрина..."
– ех, човешки контрол... И колко доктрини имат въобще? Това не е библейски принцип за преценка на истинските вярващи. Библейският принцип за преценка на един човек дали е брат, или не е неговият живот и дела, които сами по себе си говорят за познаване или не на Помазаника. Плодовете на Духа в човека.

Цитат,,...Но иначе всички са съгласни поради добрия живот да й дадат членство."
– аз лично бих презрял такова събрание и сам бих се отдръпнал. Това е унизително и гнусно дело : ,,да дадат членство" . Кой им е дал правото те да дават ,,членство" ?! Тялото на Исус нима е тяхно? Не, но те не са от Тялото, за което и говорят злите им дела. В дните на Павел имаше един Диотреф... Истинските събрания с вярващи не дават ,,членство", защото те са членове, части, един на друг и това е видно, естествено и нормално. Когато се стигне до даване на ,,членство" нещата са покварени и извратени спрямо писанията – това е духът на институцията, контролът и традицията. Далеч от такива.

Цитат,,...НО изискванията за членство е да вярва и да декларира, че приема тяхната доктрина, като дори такова приемане..."
– да, това лъже-тяло на Исус иска посвещение и декларации, иска заветност и обетност като че ли това спасява душата. Но това не е библейско. Всъщност в дните на пратениците такива изродски неща просто е нямало (изключая препоръчителните писма). Ако някой е праведен, честен и с добри отзиви се е ползвал с уважение. Ако за някой се разбере че живее аморално и греховно – той бива изобличаван, а когато се разбере че се е оплел в грях и не иска да се разплита – бива гонен, отстраняван, от събранията.

Изход 12гл – не ми се коментира – това е гавра със словото на Бога. Пришелец ли е някой ако е брат? Чужденец ли е някой, ако е Христов?! ,,Една къща " пише, а не ,,една църковна сграда".
Йоан 13 – не, Исус не е отделил така Юда – такова нещо не пише. Пише че след залъка сатана влезе в Юда. ,,Залъка" е бил затопен – това е било част от блюдото, от храната – не непременно хлябът и виното. Пасхата евреите я вземат като блюдо с различни ястия, включая вино и безквасен хляб, а редица други народи с ,,християнски традиции" – натрошени парчета безквасен хляб и малка пластмасова чашка с три капки винце. И така, Исус не е отделил с храна Юда – просто времето за Неговото предателство се е изпълнило, дошло тогава.

 
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Ранобуден - Февруари 04, 2011, 21:21:10 PM
Цитат на: blossom - Февруари 03, 2011, 14:48:03 PM


Благодаря на Бога за твоя постинг точно сега, тук по темата. Снощи късно имах дебат по отношение на КОЙ  следва да участва в Господната вечеря. И днес непременно исках да питам по този въпрос.

Сега това, че ти днес писа вярвам, че си бил подбуден от Св. Дух за да се отвори дума! Слава на Бога!!!   
Това, което казваш го разбирам и съм напълно  съгласна и понеже питането ми е относно КОЙ, какъв вярващ може да участва в Господната вечеря, искам да изложа една ситуация, която съвсем не е хипотетична и ще се радвам на мнения, които са според Божието намерение и воля за участието ни в това тайнство на Неговата църква.



Първо почни да четеш  Библията и виж че причастието дето го наричат "Господна Вечеря" ( което го правят за сметка на истинската Божа заповед - Паcxата) е една измислица на Сатана.

Така че ти или които и да е християнин, ако пие виното и яде хляба КАТО ТЯЛО НА ИСУС, в негово възпоменание, на различен ден от 14 Авив, то той се самозаблуждава в суетно пазене на човешки заповеди.

Отвори си Библиятата и прочети Изход 12 и Левит 23 и се научи да пазиш празниците на Бог, после виж и примера на Исус - празнува Пасхата с апостолите си, после виж и Павел че е празнувал Пасхата.

Елементарни неща като Пасхата не пазите, а се тюхкате че някои си невежа бил отлъчен от събранието на други невежи.

Галете си ушите...


Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: blossom - Февруари 05, 2011, 01:08:08 AM
Цитат на: Ранобуден - Февруари 04, 2011, 21:21:10 PM
............................

Елементарни неща като Пасхата не пазите, а се тюхкате че някои си невежа бил отлъчен от събранието на други невежи.

Галете си ушите...




И да сме невежи, все с Божият мъдър Дух ще се изучим, но който е в заблуда..., от там трудно се излиза.

И също добре би било да ти напомня едно мото на виртуално място, където виждам че пишеш: 
Не дръзвай да мислиш, че само ти познаваш истината, а другите са заблудени.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: blossom - Февруари 17, 2011, 02:13:44 AM
Бип искала да се продължи темата и ви предоставям моето изследване по отношение на Недостоен да участваш в Господната вечеря.

1 Коринт.11 глава
27 Затова, който яде хляба или пие Господната чаша недостойно, ще бъде виновен за грях против тялото и кръвта на Господа.
28 Но да изпитва човек себе си(вж ЕВРЕИ 10:22-25), и така да яде от хляба и да пие от чашата;
29 защото, който яде и пие без да разпознае Господното тяло, той яде и пие осъждане на себе си.(вж.ЕВРЕИ 10:26-27)
30 По тая причина мнозина между вас са слаби и болнави, а доста и са починали. (вж.ЕВРЕИ 10:28-29)
31 Но, ако разпознавахме сами себе си, не щяхме да бъдем съдени.
32 А когато биваме съдени от Господа, с това се наказваме, за да не бъдем осъдени заедно със света(вж.ЕВРЕИ 10:30-31)



Много от нас са учени, както и аз, че в недостойното вземане на Господната чаша и ядене на хляба, става дума относно,  да проверим себе си, дали нямаме нещо против някой наш брат и сестра, които са част от Неговото тяло. Наистина следва да внимаваме на себе си в тези отношения пред Господа, но тук  аз виждам, че апостолът казва И нещо ДРУГО.

Тук стихът набляга на отношението на ядещия хляба и пиещият Господната чаша към тялото и кръвта на Господа. 
Много ясно звучи този стих, че който не разпознае Господното тяло яде осъждане на себе си и пие осъждане на себе си.
Разглеждайки смисъла на Господното тяло и кръв от стих 29, аз разбирам, че тук става дума за неразбиране(НЕРАЗПОЗНАВАНЕ) каква СИЛА , ИЗЦЕЛЕНИЕ, НАДЕЖДА има в жертвата на Исус, Който предаде Себе в ЖЕРТВА СВЯТА , не САМО духовно-Духът Му страда,  СЪЩО И душевно-Душата Му стана принос за грях според текста в Исая 53:10  и физически - точно със физическото СИ тяло и с физическата СИ кръв, т. е. с цялото си СЪЩЕСТВО.

Затова по нататък апостола казва в 1 Коринт.11 глава: ,, защото на яденето всеки бърза да вземе своята вечеря преди другиго; и така един остава гладен, а друг се напива.
Що! къщи ли нямате, гдето да ядете и пиете?, къщи ли нямате да ядете."

Коринтянитесе събирали, ядели са хляба и са пиели виното, за да приемат  вечерята си, а не това е смисъла на Госп. вечеря.  Ап.Павел по нататък казва 23 стих: ,,... от Господа приех това.... че Господ Исус ... рече ... туй правете за мое възпоминание..."
Т.е. да си спомним..., да се спрем отново мислено пред кръста Христов и да оценим отново стойността на Святата Му жертва, смисъла на тази жертва за нас като напълно изгубени, сиромаси, чужденци,болни, отхвърлени - във физически И духовен смисъл за всички нас, които приехме вечния живот. Да имаме пълноценно общение в Христа, а не да задоволим физическата нужда от храна  в обичайното от деня време за хранене.
С това общение в хляба и виното, ние сме Царство от  Свещеници (1 Петр.2:9, Откр.1:5-6)и като такива влизаме в небесното Светилище(Евр.10:19) Заменяме нашите грехове и беззакония за Христовата Правда и с тази размяна Бог ни вижда праведни. Алилуя! Кръстът е разменното място, където получаваме пълната Божия благодат с обещания за изцеление –физическо и духовно; обещание за мир ; обещание за вечен живот, срещу... нашето старо нищожно "аз", срещу нашите грехове.(Ис.53, Йоан 6:53-58)

След като Бог благоволи в Христовата смърт, Той се удоволства напълно в жертвата на Единородния Си Син и я прие като свята, превъзходна, завършена и  достатъчна за нашето омилостивение пред Него. Той как не би Се отвърнал от  тези, които считат за ,,просто нещо"- обикновена вечеря с хляб и вино, без да разбират, че духовния смисъл на хляба и виното в примера, който Исус ни остави:"така правете за мое възпоминание" означава пренебрегване, отричане, похулване  на смисъла, на стойността  и  в най-малкия детайл на Христовата скъпоценна жертва в агонията на душата Му, раните и страданието на тялото Му, проляната за нас недостойните човеци, праведна кръв.(Евр.10:28-29)

Евреи 10 глава

5 Затова Христос, като влиза в света, казва: - "Жертва и принос не си поискал, Но приготвил си Ми тяло;
6 Всеизгаряния и приноси за грях не Ти са угодни.
7 Тогава рекох: Ето, дойдох, (В свитъка на книгата е писано за Мене), Да изпълня Твоята воля, о Боже" -
8 Като казва първо: "Жертви и приноси и всеизгаряния и приноси за грях не си поискал, нито Ти са угодни", (които впрочем се принасят според закона),
9 после казва: "Ето, дойдох да изпълня волята Ти". Ще каже: Той отмахва първото, за да постанови второто.
10 С тая воля ние сме осветени чрез принасянето на Исус Христовото тяло веднъж за винаги.
11 И всеки свещеник, като стои та служи всеки ден, принася много пъти същите жертви, които никога не могат да отмахнат грехове;
12 но Той, като принесе една жертва за греховете, седна за винаги отдясно на Бога,
13 та оттогава нататък чака, докле се положат враговете Му за Негово подножие.
14 Защото с един принос Той е усъвършенствувал за винаги ония, които се освещават.
15 А и Светият Дух ни свидетелствува за това; защото след като е казал: -
16 Ето заветът, който ще направя с тях След ония дни, казва Господ: Ще положа законите Си в сърцата им, И ще ги напиша в умовете им", прибавя:
17 "И греховете им и беззаконията им няма да помня вече".
18 А гдето има прощение за тия неща, там вече няма принос за грях.
19 И тъй, братя, като имаме чрез кръвта на Исуса дръзновение да влезем в светилището,
20 през новия и живия път, който Той е открил за нас през завесата, сиреч, плътта Си,

21 и като имаме велик Свещеник над Божия дом,
22 нека пристъпваме с искрено сърце в пълна вяра, със сърца очистени от лукава съвест и с тяло измито в чиста вода;
23 нека държим непоколебимо надеждата, която изповядваме, защото е верен Оня, Който се е обещал;
24 и нека се грижим един за друг, тъй щото да се поощряваме към любов и добри дела,
25 като не преставаме да се събираме заедно, както някои имат обичай да престават, а да увещаваме един друг, и толкова повече, колкото виждате, че денят наближава.
26 Защото, ако съгрешаваме самоволно, след като сме познали истината, не остава вече жертва за грехове,
27 но едно страшно очакване на съд и едно огнено негодуване, което ще изпояде противниците.
28 Някой, който е престъпил Моисеевия закон, умира безпощадно при думата на двама или трима свидетели;
29 тогава колко по-тежко наказание, мислите, ще заслужи оня, който е потъпкал Божия Син, и е счел за просто нещо проляната при завета кръв, с която е осветен, и е оскърбил Духа на благодатта?
30 Защото познаваме Този, Който е рекъл: "На Мене принадлежи възмездието, Аз ще сторя въздаяние"; и пак: "Господ ще съди людете Си".
31 Страшно е да падне човек в ръцете на живия Бог.
ЗАтова и мнозина от нас (Неговото тяло) са слаби,болни, а някои даже и починали.

Стихове 22до 25 вкл в ЕВРЕИ 10 означават КАК следва - ДОСТОЙНО да участваме в това Свято Възпоминание на смъртта на нашия Господ.

22 СТИХ : 1.С искрено сърце в ПЪЛНА вяра 2. Сърца очистени от лукава съвест 3. Тяло измито в чиста вода- физическа чистоплътност
23 СТИХ: 1. Да държим НАДЕЖДАТА, която изповядваме, поради Обещанията, които ни е дал Бог
НАдеждата ни е: в Христа Исуса .
Обещанията са: да влезем в Неговата почивка.
24 СТИХ: Грижовност един към друг, като се насърчаваме в показване любов и добри дела
25 СТИХ: Да не преставаме да се събираме заедно, т.е. ВИНАГИ да сме заедно да се увещаваме един друг ежедневно и все повече, поради  приближаването на Господния ден.

Тези стихове от ЕВРЕИ 10: 22-25 напълно съответстват на обходата, живота и радостта на първите християни в дните на ранната Църква  в Деян 2 глава, след проповедта на ап.Петър, който:
40 И с много други думи заявяваше и ги увещаваше, казвайки: Избавете се от това извратено поколение.
41 И тъй, тия, които приеха поучението му, се покръстиха; и в същия ден се прибавиха около три хиляди души.
42 И те постоянствуваха в поучението на апостолите, в общението, в преломяването на хляба и в молитвите.
43 И страх обзе всяка душа; и много чудеса и знамения ставаха чрез апостолите.
44 И всичките вярващи бяха заедно, и имаха всичко общо;
45 и продаваха стоката и имота си, и разпределяха парите на всички, според нуждата на всекиго.
46 И всеки ден прекарваха единодушно в храма, и разчупваха хляб по къщите си, и приемаха храна с радост и простосърдечие,
47 като хвалеха Бога, и печелеха благоволението на всичките люде. А Господ всеки ден прибавяше на църквата ония, които се спасяваха.

Погледнете колко много пъти е употребата на съюза ,,И"само в тези 8 стиха -  17!!!  Седемнадесет пъти...!!! Св. Дух прави своя първи щрих и добавя с всяко ново ,,И" останалите детайли, за да видим Божествената картина  от небето и така наситена с пълнотата и завършеността  на Божественото  действие сред  новосъздаденото Христово тяло!!!  Поразително!!!
Интересна е градиращата кулминация на тази картина,събрана от всички тези 17 щриха, срещу едно единствено "А" от последния стих, с което всички действия на Духа в сърцата на първите християни са в изумително равенство  с друго действие на Божият Дух - неспиращото увеличаване на частите на Христовото тяло!

Изключително динамично време, невероятно мощни събития с огнен духовен заряд и с ярък експлоазивен резултат в числеността на всеки ден прибавящите се, с естествено радостното простосърдечие в общението на апостолите и останалите вярващи, радост и благословение, както за тях като посветени, така и за останалите хора.

Благословено да е Господнето Име! ...Всеки ден, .... разчупваха хляба по къщите си!

Да изпитваме себе си, и така да участваме достойно в Господната вечеря...



Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: blossom - Февруари 17, 2011, 13:48:02 PM
Моля, четящите да ме извинят -  в стих 42 на Деян 2 глава, съм пропуснала още едно "И"- накрая, където се казва:

"в преломяването на хляба и в молитвите."

Сега се променя броят им на 18 - Осемнадесет. Това разбира се не променя силата на представената ни от Св. Дух картина, както и смисъла на писаното от мен , а просто е за фактологията.


Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Владо - Февруари 17, 2011, 14:04:42 PM

  Принципно, разглеждането на писанията в литературен план не допринася полза.

Цитат,,Погледнете колко много пъти е употребата на съюза ,,И"само в тези 8 стиха -  17!!!  Седемнадесет пъти...!!! Св. Дух прави своя първи щрих и добавя с всяко ново ,,И" останалите детайли, за да видим Божествената картина  от небето и така наситена с пълнотата и завършеността  на Божественото  действие сред  новосъздаденото Христово тяло!!!  Поразително!!!"
Блосъм, блосъм   :-) - основа, основа... Забелязала ли си, че няма такъв текст в цялата библия :
Цитат,,Ранният ветрец погали зачервеното небе, в което бавно изгаряше сутрешният изгрев."
– или подобни ? Това е ,,натюрморт ала- Салвадор" спрямо това, което ни дават писанията като дух и истина. Основа...

Цитат
22 СТИХ : 1.С искрено сърце в ПЪЛНА вяра 2. Сърца очистени от лукава съвест 3. Тяло измито в чиста вода- физическа чистоплътност

Всъщност не пише ,,Чисто тяло, умито с вода", но пише ,,Тяло измито с ЧИСТА вода", като смисълът тук е друг. Ето и другите преводи:
Цитат
(KJV)  Let us draw near with a true heart in full assurance of faith, having our hearts sprinkled from an evil conscience, and our bodies washed with PURE water.

(BUL)  нека пристъпваме с искрено сърдце в пълна вяра, със сърдца очистени от лукава съвест ( Или: Поръсена от нечиста съвест ) и с тяло измито в ЧИСТА вода;

(Darby)  let us approach with a true heart, in full assurance of faith, sprinkled as to our hearts from a wicked conscience, and washed as to our body with PURE water.



Цитат,,Изключително динамично време, невероятно мощни събития с огнен духовен заряд и с ярък експлоазивен резултат в числеността на всеки ден прибавящите се, с естествено радостното простосърдечие в общението на апостолите и останалите вярващи, радост и благословение, както за тях като посветени, така и за останалите хора."
Блосъм....  Ти си имала 6 по литература, нали?




Поздрави.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Tihomir - Февруари 17, 2011, 15:43:40 PM
Цитат на: blossomС това общение в хляба и виното, ние сме Царство от  Свещеници (1 Петр.2:9, Откр.1:5-6)и като такива влизаме в небесното Светилище(Евр.10:19) Заменяме нашите грехове и беззакония за Христовата Правда и с тази размяна Бог ни вижда праведни. Алилуя! Кръстът е разменното място, където получаваме пълната Божия благодат с обещания за изцеление –физическо и духовно; обещание за мир ; обещание за вечен живот, срещу... нашето старо нищожно "аз", срещу нашите грехове.(Ис.53, Йоан 6:53-58)
Каква е връзката с общението в хляба и виното и греховете?

Греховете не се заменят, те се заплащат с кръв. Дори и да бъдат заплатени с кръв, ако човек не се обърне от нечестията си, остава в беззаконията си. По същия начин е валидно и обратното — дори и да се обърне от нечестията си, ако Христос не беше ги заплатил с кръв, пак няма шанс пред Бога.

Ние нямаме обещания за изцеление, имаме увереност, че Бог може да изцели, но това не означава, че ще изцели. Обещанието за вечен живот е срещу устояване и съзнателно покаяние, а не срещу размяна. На Бог не му трябва нашето "аз", защото е казано да го съблечем, а не да го дадем на Бога.

Част от другите неща Владо ги каза по-горе.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: blossom - Февруари 18, 2011, 01:18:53 AM
Цитат на: Владо - Февруари 17, 2011, 14:04:42 PM

  Принципно, разглеждането на писанията в литературен план не допринася полза.

Блосъм, блосъм   :-) - основа, основа... Забелязала ли си, че няма такъв текст в цялата библия :
Цитат,,Ранният ветрец погали зачервеното небе, в което бавно изгаряше сутрешният изгрев."
– или подобни ? Това е ,,натюрморт ала- Салвадор" спрямо това, което ни дават писанията като дух и истина. Основа... 


Владо, Владо :)

Съжалявам, че ,,подобни изречения" ги свързваш само със светско приложение, защото е явно, че ОТкъдето си се впечатлил, за там само правиш асоциации.
Ти изглежда наистина не подозираш, колко много подобни думи, изрази, изречения, мисли има в чудесното Божие Слово!!!
Отклоняваме се за малко от темата, но ще направя следното уточнение, което ще е от полза, веднъж за теб(освен с елемент на изненада) и втори път заради четящите тук – наистина Библията изобилства с ,,подобни изречения", които не и отнемат светостта и истината.

Само няколко изваждам тук:
Йов 29 глава
14 Обличах правдата, и тя ми беше одежда; Моята правдивост ми беше като мантия и корона.

Йов 30 глава   
22 Издигаш ме, възкачваш ме на вятъра, И стопяваш ме в бурята.

Йов 38 глава
7 Когато звездите на зората пееха заедно, И всичките Божии синове възклицаваха от радост?
8 Или кой затвори морето с врати, Когато се устреми та излезе из матка,
9 Когато го облякох с облак И го пових с мъгла,
10 И поставих му граница от Мене, Турих лостове и врати,
11 И рекох: До тук ще дохождаш, но не по-нататък, И тук ще се спират гордите ти вълни?

Исая 55 глава
12 Защото ще излезете с радост, И ще бъдете изведени с мир; Планините и хълмовете ще запеят пред вас радостно, И всичките полски дървета ще изпляскат с ръце.

Исая 61 глава
1 Духът на Господа Иеова е на мене...
3 Да наредя за наскърбените в Сион, Да им дам венец вместо пепел, Миро на радост вместо плач, Облекло на хваление вместо унил дух; За да се наричат дървета на правда Насадени от Господа, за да се прослави Той.
10 Ще се развеселя премного в Господа, Душата ми ще се зарадва в моя Бог; Защото Той ме облече с одежди на спасение, Загърна ме с мантия на правда Като младоженец украсен, подобно на първосвещеник, с венец, И като невеста накитена с украшенията си.
11 Защото, както земята произвежда растенията си, И както градина произраства посеяното в нея, Така Господ Иеова ще направи правдата и хвалата Да поникнат пред всичките народи.

Псалми 119 глава 103 Колко са сладки на вкуса ми Твоите думи! Да! по-сладки от мед в устата ми.

Юда 1 глава
11 Горко им! защото ходят по Каиновия път, заради печалба се впускат във Валаамовата заблуда, и погиват в Кореевото упорство.
12 Тия са подводни скали, когато пируват с вас в дружелюбните ви гощавки, и без страх напасват себе си; безводни облаци, носени от ветровете; есенни дървета, безплодни, дваж умрели, изкоренени;
13 свирепи морски вълни; които изпущат като пяна своите безсрамни дела; скитащи звезди, за които се пази мрачна тъмнина до века.

1 Петрово 1 глава
4 за наследство нетленно, неоскверняемо, и което не повяхва, запазено на небесата за вас,
13 Затова препашете се през чреслата на вашите помисли, бъдете въздържани и имайте пълна надежда за благодатта, която ще ви се даде, когато се яви Исус Христос.

Ефесяни 6 глава
11 Облечете се в Божието всеоръжие, за да можете да устоите срещу хитростите на дявола.
12 Защото нашата борба не е срещу кръв и плът, но срещу началствата, срещу властите, срещу духовните сили на нечестието в небесните места.
13 Затова вземете Божието всеоръжие, за да можете да противостоите в злия ден, и, като надвиете на всичко, да устоите.
14 Стойте, прочее, препасани с истина през кръста си и облечени в правдата за бронен нагръдник,
15 и с нозете си обути с готовност чрез благовестието на мира.
16 А освен всичко това, вземете вярата за щит, с който ще можете да угасите всичките огнени стрели на нечестивия;
17 вземете тоже за шлем спасението и меча на Духа, който е Божието слово;
18 молещи се в Духа на всяко време с всякаква молитва и молба, бидейки бодри в това с неуморно постоянство и моление за всичките светии


Спирам до тук, защото можем до утре да изваждаме още и още подобни...

И преглеждайки горните ,,странни" за теб изречения – цитирани от Словото и сравнявайки ги с моите,  намирам използваните от мен изрази като нищожни  и слаби да анализират чудесните Божии дела. Този анализ ти наричаш ,,разглеждане в литературен план",  но сам видя че ,,основата" е както в Писанията.


Цитат
22 СТИХ : 1.С искрено сърце в ПЪЛНА вяра 2. Сърца очистени от лукава съвест 3. Тяло измито в чиста вода- физическа чистоплътност
Цитат на: Владо - Февруари 17, 2011, 14:04:42 PM
Всъщност не пише ,,Чисто тяло, умито с вода", но пише ,,Тяло измито с ЧИСТА вода", като смисълът тук е друг.

А относно измитото тяло с чиста вода в  22 стих , Евреи 10глава.  Защо не си съгласен, че става дума точно за физическа чистоплътност??? Или считаш, че Бог не се нуждае от физическата чистота на телата на светиите???

Погледни внимателно целия стих 22. Говори се за сърцето и за тялото. А именно: Сърце, пълно с вяра и изчистено от лукава съвест и се говори за външното СЪОТВЕТСТВИЕ на едно такова сърце – то, тялото също да бъде чисто, защото външността ни (по отношение на чистота, а не на модата, или диетата) следва да е в съответствие на вътрешния човек –ЧИСТОТА отвсякъде.

Понеже виждам, че си подхвърлил:
,, Всъщност не пише ,,Чисто тяло, умито с вода", но пише ,,Тяло измито с ЧИСТА вода", като смисълът тук е друг.",
моля дай ДРУГИЯ смисъл, който твоят ум и дух имат светлина да виждат.

Цитат на: Владо - Февруари 17, 2011, 14:04:42 PM

Блосъм....  Ти си имала 6 по литература, нали?


И накрая, да не забравя... :)

Може и да те разочаровам, че не винаги съм имала 6 по литература... получавала съм и ... 6 +
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Tihomir - Февруари 18, 2011, 02:00:15 AM
Част от това, което си цитирала с цел да покажеш един вид "литературен израз" е вярно буквално.

Един човек на име Августин (който незнайно защо е наречен "свети") е научил християните да мислят, че всичко в Библията е една голяма алегория с някакви полезни поуки "между редовете".

Това, че "звездите пеят" е вярно. Доказано е от няколко вярващи научни работници, които са направили експеримент, при който са създали изкуствено среда, която е била от преди потопа, но в малък мащаб — с вода, която е опасвала земята и на изгрев, когато електромагнитните лъчения (микровълни) от различните звезди (които са с различна честота) преминават през тази водна обвивка, се създавал звук.


И между другото Христос проля кръвта си не за всички, а за мнозина и то тези, които ходеха (и тези, които ходят и ще ходят) в пътя на Божията правда. По начина, по който водиш разсъжденията излиза, че тези, за които Христос е умрял и възкръснал са едни жалки хора, които хабер си нямат от правда, нито от покаяние, но им е поднесено всичко това на тепсия.

Дори и да не е това, което говориш, то това е отношението, на което днес биват учени хората по религиозните събрания — че всичко това им идва на тепсия с жертвата на Христос и някой ги е хванал им е дал вечен живот, а те даже не са разбрали за това и трябва да им го напомнят (внушават лъжливо) от време на време. Къде отиде разумът и разбирането? Къде отиват думите на Исая — "Наистина, Ти си Бог, който се криеш" — ако е толкова лесно всичко...
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: blossom - Февруари 18, 2011, 14:59:13 PM
Цитат на: Tihomir - Февруари 17, 2011, 15:43:40 PM
Цитат на: blossomС това общение в хляба и виното, ние сме Царство от  Свещеници (1 Петр.2:9, Откр.1:5-6)и като такива влизаме в небесното Светилище(Евр.10:19) Заменяме нашите грехове и беззакония за Христовата Правда и с тази размяна Бог ни вижда праведни. Алилуя! Кръстът е разменното място, където получаваме пълната Божия благодат с обещания за изцеление –физическо и духовно; обещание за мир ; обещание за вечен живот, срещу... нашето старо нищожно "аз", срещу нашите грехове.(Ис.53, Йоан 6:53-58)
Каква е връзката с общението в хляба и виното и греховете?

А защо считаш, че няма връзка???

Цитат на: Tihomir - Февруари 17, 2011, 15:43:40 PM
Греховете не се заменят, те се заплащат с кръв. Дори и да бъдат заплатени с кръв, ако човек не се обърне от нечестията си, остава в беззаконията си. По същия начин е валидно и обратното — дори и да се обърне от нечестията си, ако Христос не беше ги заплатил с кръв, пак няма шанс пред Бога.

Размяната на греховете ни срещу Христовата праведност не е ей така просто сменяне на местата, смяна на притежанието поради внезапно субективно пожелание.  Разбираме, че това е едно Божие чудо, изразено в нас, повярвалите като сложен процес на осъзнаване, проумяване и разбиране на нуждата ни от истинския източник на живот, но при все това извършващо се в Неговата суверенна воля, дори и да не разбираме ,,технологията" на действие на Божият Дух.

Цитат на: Tihomir - Февруари 17, 2011, 15:43:40 PM
Ние нямаме обещания за изцеление, имаме увереност, че Бог може да изцели, но това не означава, че ще изцели. Обещанието за вечен живот е срещу устояване и съзнателно покаяние, а не срещу размяна. На Бог не му трябва нашето "аз", защото е казано да го съблечем, а не да го дадем на Бога.

Тук се очаква да се аргументираш  КАК Нямаме обещания за изцеление, а имаме увереност за Божиите възможности за това? Иначе за вечния живот- прав си! Да, така е, както си го написал.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: blossom - Февруари 18, 2011, 15:24:40 PM
Цитат на: Tihomir - Февруари 18, 2011, 02:00:15 AM
Част от това, което си цитирала с цел да покажеш един вид "литературен израз" е вярно буквално.

Един човек на име Августин (който незнайно защо е наречен "свети") е научил християните да мислят, че всичко в Библията е една голяма алегория с някакви полезни поуки "между редовете".


Целта на извадените по-горе ,,литерат.изрази" НЕ е  потвърждаване на еретичните думи на Августин, а показване на  Словото Божие – такова, каквото е – прекрасно и мъдро, достойно за прослава. Обичам го и се наслаждавам на всяка една мисъл, на всяка една дума!!!
Псалми 119:105
Нун. Твоето слово е светилник на нозете ми, И виделина на пътеката ми.
Притчи 25:11
Дума казана на място е Като златни ябълки в сребърни съдове. Еремия 23:29
Не е ли словото Ми като огън? казва Господ, И като чук, който строшава скалата?
Евреи 4:12
Защото Божието слово е живо, деятелно, по-остро от всеки меч остър и от двете страни, пронизва до разделяне душата и духа, ставите и мозъка, и издирва помислите и намеренията на сърцето.

Цитат на: Tihomir - Февруари 18, 2011, 02:00:15 AM
Това, че "звездите пеят" е вярно. Доказано е от няколко вярващи научни работници, които са направили експеримент, при който са създали изкуствено среда, която е била от преди потопа, но в малък мащаб — с вода, която е опасвала земята и на изгрев, когато електромагнитните лъчения (микровълни) от различните звезди (които са с различна честота) преминават през тази водна обвивка, се създавал звук.

Не знаех, че са открили, че звездите пеели. :) Но и без това откритие аз вярвам всяка дума и действие, щом е казано, извършено от Бога!

Цитат на: Tihomir - Февруари 18, 2011, 02:00:15 AM
И между другото Христос проля кръвта си не за всички, а за мнозина и то тези, които ходеха (и тези, които ходят и ще ходят) в пътя на Божията правда.

Да, това е  точно така! Христос умря за Своите Си, проля кръвта за Своя народ,  дойде да спаси Неговите верни,  а  НЕ ВСИЧКИ ХОРА!

Цитат на: Tihomir - Февруари 18, 2011, 02:00:15 AM
По начина, по който водиш разсъжденията излиза, че тези, за които Христос е умрял и възкръснал са едни жалки хора, които хабер си нямат от правда, нито от покаяние, но им е поднесено всичко това на тепсия.
Дори и да не е това, което говориш, то това е отношението, на което днес биват учени хората по религиозните събрания — че всичко това им идва на тепсия с жертвата на Христос и някой ги е хванал им е дал вечен живот, а те даже не са разбрали за това и трябва да им го напомнят (внушават лъжливо) от време на време. Къде отиде разумът и разбирането? Къде отиват думите на Исая — "Наистина, Ти си Бог, който се криеш" — ако е толкова лесно всичко...

Не знам от кое мое разсъждение ИЗЛИЗА твоето заключение???
Има една максима, която не трябва да се отделя от християните: ,,Човек не може да е отговорен за заключенията, които други си правят за неговите доктрини,вярвания/; и той никога  не СЛЕДВА да се посочва като вярващ или учещ това, което другите предполагат за доктрините му. Той е отговорен само за това, което той твърди.

Обичам да разсъждавам над Божиите думи; за това и дискутираме на това място.




Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Tihomir - Февруари 18, 2011, 15:46:21 PM
Цитат на: blossom - Февруари 18, 2011, 14:59:13 PM
Цитат на: Tihomir - Февруари 17, 2011, 15:43:40 PM
Цитат на: blossomС това общение в хляба и виното, ние сме Царство от  Свещеници (1 Петр.2:9, Откр.1:5-6)и като такива влизаме в небесното Светилище(Евр.10:19) Заменяме нашите грехове и беззакония за Христовата Правда и с тази размяна Бог ни вижда праведни. Алилуя! Кръстът е разменното място, където получаваме пълната Божия благодат с обещания за изцеление –физическо и духовно; обещание за мир ; обещание за вечен живот, срещу... нашето старо нищожно "аз", срещу нашите грехове.(Ис.53, Йоан 6:53-58)
Каква е връзката с общението в хляба и виното и греховете?

А защо считаш, че няма връзка???
Подобни въпроси ги задавам, защото като човек, който е видял и чул това, което се учи по религиозните събрания знам, че подобни неща за учениците в тези събрания имат "връзка", но връзката е толкова мъглява и неясна, че е по-скоро въображаема.

Това, което тези събрания успяват да научат хората е да имат някакви "общи представи", но не и реално разбиране. Затова се цитират много пасажи, които са извън контекст, но имат някаква въображаема връзка, но никога тази връзка не бива обяснена ясно. Причината е, че липсва познание на Писанията и разумно размишление върху това какво е договор, какво е закон какво е изискването им, какви договори е имало, какви закони е имало как влияят тези закони, къде се простират и т.н.

С една дума днешното религиозно учение мога да го нарека една "романтична фантазия", където всичко има някакви общи връзки, но никой не знае коя откъде идва и защо идва. И ако се поставят още няколко въпроса ребром, няма да се получи отговор или ако има отговор, той ще е крайно вял.

Докато бях в тези среди отговарях по такъв начин и от опит знам какво съм мислил и какво съм знаел и как съм говорил.


Цитат
Цитат на: Tihomir - Февруари 17, 2011, 15:43:40 PM
Греховете не се заменят, те се заплащат с кръв. Дори и да бъдат заплатени с кръв, ако човек не се обърне от нечестията си, остава в беззаконията си. По същия начин е валидно и обратното — дори и да се обърне от нечестията си, ако Христос не беше ги заплатил с кръв, пак няма шанс пред Бога.

Размяната на греховете ни срещу Христовата праведност не е ей така просто сменяне на местата, смяна на притежанието поради внезапно субективно пожелание.  Разбираме, че това е едно Божие чудо, изразено в нас, повярвалите като сложен процес на осъзнаване, проумяване и разбиране на нуждата ни от истинския източник на живот, но при все това извършващо се в Неговата суверенна воля, дори и да не разбираме ,,технологията" на действие на Божият Дух.
Как така греховете се разменят срещу Христовата праведност? Какво представляват "греховете" и какво представлява "праведността"? Това, което пишеш е, че греховете, както и Божията праведност отива някъде "в нас", защото това било "Божие чудо вътре в нас". Какво означава израза "божията правда вътре в нас"? Кой те научи на този израз? Кой ти каза, че греховете се разменят за Божията правда?

Ето за такива свободни съчинения говоря, че са плод на религиозните учения днес. Аз също съм ги използвал, но видях, че са празни приказки, лишени от разбиране.

Цитат
Цитат на: Tihomir - Февруари 17, 2011, 15:43:40 PM
Ние нямаме обещания за изцеление, имаме увереност, че Бог може да изцели, но това не означава, че ще изцели. Обещанието за вечен живот е срещу устояване и съзнателно покаяние, а не срещу размяна. На Бог не му трябва нашето "аз", защото е казано да го съблечем, а не да го дадем на Бога.

Тук се очаква да се аргументираш  КАК Нямаме обещания за изцеление, а имаме увереност за Божиите възможности за това? Иначе за вечния живот- прав си! Да, така е, както си го написал.
Аз никъде не съм виждал обещание от страна на Месията или от страна на апостолите, че тези, които се покаят за греховете си ще бъдат изцелени. Имаме случаи на изцеление, но те не са били причинно-следствена връзка между покаянието и болестта.

Ето това е аргументът. Ти нямаш нито един аргумент в Словото, че Бог ще ни изцели всичките. Той не изцели Тимотей, но Павел му заръча някои неща, които ще му помогнат за проблемите със стомаха му. Той не изцели Елисей, който почина от болест, а не от старост. Дори тези примери показват, че Божието изцеление не е "абсолютна мярка", както учат в религиозните среди. И не случайно хората похулват после Бога, защото не им дава това, което искат.

Истината е, че Бог може да възкресява, може и да изцелява. Дали Той ще стори това и кога ще го стори е нещо, което е изцяло в Неговата сила и ти кой или коя си, че ще Му казваш какво да прави като да ти е длъжен с нещо?

Знам, че всичките религиозни среди цитират неща от Исая като "в Неговите рани ние се изцелихме", обаче не са изследвали каква е думата "изцелихме" в еврейския. Тук ще дам пояснение, защото може да е интересно. Когато Езекия беше направил пасхата имаше част от народа, които не бяха се очистили, но желаеха да направят пасхата. Тогавав Езекия се помоли на Бога да "изцели" тези хора и пише "и Бог им прости". Думата "прости" е същата, която се използва за "изцелихме" в Исая. Явно е, че тези хора не бяха болни, за да бъдат изцелявани, а бяха нечисти и трябваше да се очистят от този грях. Затова "в Неговите рани ние се изцелихме" има първично значение на "очистване на греховете", поради факта, че греховете ни са били заплатени с праведна кръв — нещо, което е в перфектен унисон с Божиите думи.


Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: blossom - Февруари 18, 2011, 16:07:56 PM
Цитат на: Tihomir - Февруари 18, 2011, 15:46:21 PM
..............................
Причината е, че липсва познание на Писанията и разумно размишление върху това какво е договор, какво е закон какво е изискването им, какви договори е имало, какви закони е имало как влияят тези закони, къде се простират и т.н.

С една дума днешното религиозно учение мога да го нарека една "романтична фантазия", където всичко има някакви общи връзки, но никой не знае коя откъде идва и защо идва.
.............................


ОК! Много добре го обясни тук. Съгласна съм с така изложеното.
Развийте го най-после това разбиране относно,което съм подчертала в твоя цитат.
Марк 12:24
Исус им рече: Не за това ли се заблуждавате, понеже не знаете писанията нито Божията сила?


Защото това разбиране за закона, изискванията, договорите и пр. е отправно в разбирането на всичко останало в Божието Слово.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Владо - Февруари 20, 2011, 11:34:32 AM
Цитат на: blossom - Февруари 18, 2011, 01:18:53 AM
Цитат на: Владо - Февруари 17, 2011, 14:04:42 PM

  Принципно, разглеждането на писанията в литературен план не допринася полза.

Блосъм, блосъм   :-) - основа, основа... Забелязала ли си, че няма такъв текст в цялата библия :
Цитат,,Ранният ветрец погали зачервеното небе, в което бавно изгаряше сутрешният изгрев."
– или подобни ? Това е ,,натюрморт ала- Салвадор" спрямо това, което ни дават писанията като дух и истина. Основа... 


Владо, Владо :)

Съжалявам, че ,,подобни изречения" ги свързваш само със светско приложение, защото е явно, че ОТкъдето си се впечатлил, за там само правиш асоциации.
Ти изглежда наистина не подозираш, колко много подобни думи, изрази, изречения, мисли има в чудесното Божие Слово!!!
Отклоняваме се за малко от темата, но ще направя следното уточнение, което ще е от полза, веднъж за теб(освен с елемент на изненада) и втори път заради четящите тук – наистина Библията изобилства с ,,подобни изречения", които не и отнемат светостта и истината.

Само няколко изваждам тук:



Блосъм, Всъщност, поставените от теб примери нямат нищо общо, по дух с написаното от теб горе. Ти си написала така, да припомня, защото освен, че забиваш темата и изкарваш на показ гордостта си, смяташ, че можеш да ме поучаваш, а това не е така :

________________________________
Цитит на блосъм :

ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ДИНАМИЧНО  време, НЕВЕРОЯТНО МОЩНИ събития с ОГНЕН ДУХОВЕН ЗАРЯД и с ЯРЪК ЕКСПЛОАЗИВЕН РЕЗУЛТАТ в числеността на всеки ден прибавящите се, с естествено радостното простосърдечие в общението на апостолите и останалите вярващи, радост и благословение, както за тях като посветени, така и за останалите хора....
_______________________________

-   и така насетне. ТОЗИ ДУХ, с който си написала тези редове НЯМА НИЩО
ОБЩО със Святият Дух. Това е светски литературен дух, който ти пречи да
приемаш истина и благодат от писанията. Не го толерирай. И така, горните
епитети и описания НЯМА ДА ГИ НАМЕРИМ в нито една книга от писанията.
Това е, не го увъртай и моля те, не забивай темата в ненужни диспути. Ако те
интересува нещо, с което Тихомир би ти бил полезен, моля те, отвори си тема
и дискутирай там. Благодаря предварително.

Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Владо - Февруари 20, 2011, 11:35:55 AM
 Само да припомня че темата е  Да ядеш недостоен Господна вечеря - моля ви да се съобразявате с тематичността.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: Watchman - Февруари 20, 2011, 20:10:07 PM
ЦитатЦитит на блосъм :

ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ДИНАМИЧНО  време, НЕВЕРОЯТНО МОЩНИ събития с ОГНЕН ДУХОВЕН ЗАРЯД и с ЯРЪК ЕКСПЛОАЗИВЕН РЕЗУЛТАТ в числеността на всеки ден прибавящите се, с естествено радостното простосърдечие в общението на апостолите и останалите вярващи, радост и благословение, както за тях като посветени, така и за останалите хора....
_______________________________

-   и така насетне. ТОЗИ ДУХ, с който си написала тези редове НЯМА НИЩО
ОБЩО със Святият Дух. Това е светски литературен дух, който ти пречи да
приемаш истина и благодат от писанията. Не го толерирай. И така, горните
епитети и описания НЯМА ДА ГИ НАМЕРИМ в нито една книга от писанията.

Аз ще трябва да се съглася, че не е това начина по който Писанията използват думите. При подобен подход се набляга на формата и благозвучността, а не на съдържанието. И понеже съдържанието е нещо, което е директно свързано със самата Реалност, то ние имайки предвид собствената си слепота и неадекватност спрямо тази Реалност трябва да бъдем умерени и пестеливи в думите си, както подобава на хора, които ходят внимателно и прилежно и се боят да предават Реалността такава каквато е - със правилните думи, всяка пълна със точен смисъл и съдържание.

Истинното говорене трябва да не бъде насочено към или произлизащо от емоциите, но да бъде вярно и истинно представяне на Реалността, за което Бог е дал думи, които е напълнил със оригинална пълнота и смисъл, от който ние не трябва нито да отнемане и към който не трябва да прибавяме.

С други думи, ние трябва да бъдем ученици на думите, през целия си живот. При това смирени и разумни ученици, които не се впускат в презумции или се плъзгат повърхностно в едно от най-великите и мощни неща във цялата Вселена - Словото.
Заглавие: Re: Да ядеш недостоен Господна вечеря
Публикувано от: dodai - Ноември 18, 2011, 14:55:11 PM
Здравейте братя и сестри в Христос аз ще ви кажа едно свидетелство относно темата.Ходих по Божията милост в затвора да служа на осъдените до живот и там по стария служител с когото ходихме искаше да вземат Господна вечеря.И какво мислите стана повечето от тях се страхуваха да се докоснат до хляба и сока защото там се даваше сок вино не се разрешава.Че какво да ви кажа това са хора който са извършели поне едно убийство и какво ли още дето не се знае.Имаше само двама или трима който вземаха и смея да твърдя че се бяха очистили но и те когато не се чувстваха чисти не пипаха.Ходил съм няколко пъти на църква и гледах че там всички вземаха без някой да им каже нещо сигурно не е правилно но е така за съжаление.Мисля че трябва да се казва кой как мисли за дадена тема и ако някой мисли че е сгрешил да се поправи че като чета всеки мисли че е прав и че другия не го разбира и т.н. и то става малко като светски спор на Библейска тематика мисля че има по благоприятен начин с любов и мъдрост която е от Господа.Едно нещо Бог ми напомня най вече да се поучаваме със смиреномъдрие.Дано Бог да ви дари с любов мъдрост и благодатно време амин