- Мъж, женен с дете.
- Не се казвам Монк, но ми харесва филма Монк - един от последните екшъни без никаква агресия и порнография.
- Петдесятник, но леко надденоминационен.
- Не смятам че петдесятната църква е единствената и истинска Църква, но за мен тя е най-подходяща на този етап.
- Не ми допадат крайните учения. Истината е винаги по средата.
- Не ми харесва и когато някой говори нещо а не го живее (може и аз да съм такъв - нямам застраховка).
- Про-протестантски, про-православен, анти-католически и анти-адвентно настроен съм. Всички други които (също) викат "алилуя-амин" не ги считам за християни и нямам отношение към тях.
Според Писанията има истина и лъжа. Няма нещо посредата.
Между другото, тук е форумът на "крайните", т.е. тези, които не са нито посредата, нито към лъжата, но гледат към Истината от Писанията.
MONK,
благодарим за подробното представяне. Може би ще откриеш някои от твоите сегашни вярвания и убеждения да бъдат конфронтирани във форума, но ако се отнесеш със зрялост към това ще намериш полза и благословение.
Ние всички във много неща се заблуждаваме, но търсим непрестанно да се поправяме според Писанията. Ако ти имаш същото отношение - добре дошъл във форума.
Watchman
Цитат на: Tihomir - Януари 07, 2009, 16:37:47 PM
Според Писанията има истина и лъжа. Няма нещо посредата.
Между другото, тук е форумът на "крайните", т.е. тези, които не са нито посредата, нито към лъжата, но гледат към Истината от Писанията.
Предполагам че тази тема не е подходящо място за разискване, но ще отговоря.
Виждам, че се притеснихте от моето изказване за кройностите. Не се притеснявайте.
Вие се определяте като крайни, но давате различна дефиниция за "крайност":
<Лъжа - Средно положение - Истина>
По тази дефиниция и аз бих искал да се причисля към крайните (Истината).
Но моята дефиниция е друга:
<Лъжа в ляво - Истина - Лъжа в дясно>
Против такива крайности съм и затова казвам, че Истината е по средата!
Но както и да си играем на думички - да някой от ученията тук за мен са крайности. И единствения начин да ми докажете че не са, е да ми покажете, че живеете според тези убеждения (а не само ги говорите). Но нека продължим този въпрос в конкретните теми.
Цитат на: MONK - Януари 07, 2009, 17:27:28 PM
......................
Вие се определяте като крайни, но давате различна дефиниция за "крайност":
<Лъжа - Средно положение - Истина>
По тази дефиниция и аз бих искал да се причисля към крайните (Истината).
Но моята дефиниция е друга:
<Лъжа в ляво - Истина - Лъжа в дясно>
Против такива крайности съм и затова казвам, че Истината е по средата!
.....................
доста прецизно изказване!
дано и за много други неща да се окажеш така прецизен, или най-малкото способен да оценяваш прецизността на другите -- когато има такава.
За да видиш как живеем трябва да живееш със семейството си заедно с хората от форума.
Дори от ходенето 1 път в седмицата на събрание в една сграда не може да се види как живеят посетителите, а още по-малко от писмен форум.
Ако събранията са ежедневие, тогава може да се види ясно. Това кой как живее може да се види най-добре по семействата.
За да видя голяма част от това как живееш ти е достатъчно да видя как управляваш дома си. Това е основната работа за Бога за един семеен човек.
Затова форумът е място за временно писмено общуване, тъй като има много ограничения за един пълноценен живот според Писанията. Но и от самия форум може да се научи доста за характера на хората тук, тъй като каквото има в сърцето това е и на езика (във форума е в писмен вид). За апостол Павел може да се кажат много неща, базирано на това, което пише. За Петър може да се кажат много неща, базирани на това, което той пише като послания.
Така и всеки един, който пише тук се вижда до голяма степен докъде е стигнал по начина на писане и отношението, което влага.
Иначе в този форум ще бъдеш предизвикан да подкрепяш всяко твърдение с Писанията.
Цитат на: MONK - Януари 07, 2009, 17:27:28 PM
да някой от ученията тук за мен са крайности. И единствения начин да ми докажете че не са, е да ми покажете, че живеете според тези убеждения (а не само ги говорите).
Какво значи крайност? Това добро ли е или е лошо? И ако дадена крайност е лоша и някой живее според нея, това какво доказва?
Иначе добре дошъл. :)
Цитат на: johnny_fx - Януари 07, 2009, 19:38:34 PM
Какво значи крайност? Това добро ли е или е лошо? И ако дадена крайност е лоша и някой живее според нея, това какво доказва?
Иначе добре дошъл. :)
Според мойте разбирания думата "крайност" се асоцира САМО с лоши неща. От горните изказвания разбирам че хората тук свързват тази дума само с ДОБРИ неща. Няма лошо - просто когато аз казвам крайност нека да се разбира в лошия смисъл.
Примери за лоша крайност:
- отказване от ядене на месо защото било забранено (не защото е вредно);
- отказване от преливане на кръв;
- отказване от използване на лекарства;
- хващане на змии с цел доказване на святост;
...
"ако дадена крайност е лоша и някой живее според нея, това какво доказва?"
Ами какво - щом е лоша значи не е по Библията, а този човек не живее според Библията и трябва да се пазим от неговия квас.
Към Тихомир: аз мога да разбера дали ти живееш това което говориш по един много прост начин. Ти твърдиш, че си в крайността наречена Истина и че живееш в истината (което е супер). Следователно аз мога да те питам директно дали ти живееш това което говориш и ти понеже си в истината няма как да ме излъжеш и ще ми отговориш. За пример: да предположим че вярваш в крайността неядене на месо. Аз не знам какво ядеш в къщи, но мога да те питам: "ядеш ли месо в къщи" и ти ще ми отговориш истинно иначе си лъжец и за какво говорим тогава. А и истината винаги излиза - дори и да ме излъжеш аз рано или късно ще разбера.
Изводът, че
ако крайността е лоша, тя не е по Библията не е коректен, тъй като
мярката за крайност става човешкото сърце, което е измамливо (според Писанията).
В Писанията има неща, които се различават в тяхната мярка, но не са противни на Бога. Примерът за това е даването на плод - едни дават 30, други - 60, трети 100. Господ не осъди никъде това, че някой дава 30, а друг - 60, а трети 100. Той осъди тези, които
не дават плод.
Имаше човек, който
си мислеше, че дава плод като зарови даденото му от Господаря, в земята. Това не беше плод, според Господаря и беше причина човекът да бъде изхвърлен навън. Тези, които дадоха плод бяха наградени
различно.
Неяденето на месо ти наричаш
лоша крайност според думите ти:
Цитат
Примери за лоша крайност:
- отказване от ядене на месо защото било забранено (не защото е вредно);
- отказване от преливане на кръв;
- отказване от използване на лекарства;
- хващане на змии с цел доказване на святост;
...
Тъй като ти съдиш от
собственото си сърце ти ставаш
обвинител на Словото, тъй като не съдиш според Словото, а според сърцето си (или от това, че някой друг е отсъдил според сърцето си и ти вземаш неговото мнение без да е проверено според Писанията). Това е погрешният ред на съдене.
Това още веднъж свидетелства за измамливостта на човешкото сърце, което
не е способно да отсъди 100% праведно за всичко, когато е отделено от Писанията (при все, че за
някои неща може да отсъди).
Ето какво казва Словото по въпроса за месото (например):
Добре е да не ядеш месо, нито да пиеш вино, нито да направиш нещо, чрез което брат ти се спъва (или се съблазняваa, или отслабва).То не го нарича "лоша крайност", но го нарича "добро". Това, че хората ядат месо или не ядат месо не ги прави да съгрешават на Бога, нито да бъдат по-специални за Него.
ЦитатКъм Тихомир: аз мога да разбера дали ти живееш това което говориш по един много прост начин. Ти твърдиш, че си в крайността наречена Истина и че живееш в истината (което е супер). Следователно аз мога да те питам директно дали ти живееш това което говориш и ти понеже си в истината няма как да ме излъжеш и ще ми отговориш. За пример: да предположим че вярваш в крайността неядене на месо. Аз не знам какво ядеш в къщи, но мога да те питам: "ядеш ли месо в къщи" и ти ще ми отговориш истинно иначе си лъжец и за какво говорим тогава. А и истината винаги излиза - дори и да ме излъжеш аз рано или късно ще разбера.
Проблемът на много хора днес е това, че "вярват" за нещо, което го няма никъде в Писанията (защото им казват, че да "вярваш", означава да не внимаваш на това, което пише). Има или изпълнение на Божиите заповеди или неизпълнение. Това дали някой
казва, че ги вярва или не ги вярва са просто думи. И бесовете вярват, че даже и треперят, но пак си остават противни на Бога.
Лично аз ям малко месо, тъй като това, което е на пазара е в голямата си част некачествено, а и не харесвам на вкус месото от някои видове животни (което си е до лично предпочитание).
Аз само да вметна нещо от Писанието:
2Кор. 5:13 Защото, ако сме отишли до крайности, то е било за Бога; или ако сега умерено мъдруваме, то е заради вас.
Явно според Писанието крайността не нещо лошо или най-малкото не винаги. Нещо повече от този пасаж се вижда, че по-скоро човеците желаят умереност, докато Бог очаква да отидем до крайности, защото Той е Бог, който желае пълнота и съвършенство.
Освен това, ако ти учиш хората около теб, че крайността е винаги нещо лошо, и че да си в крайност означава да си в лъжата, това означава, че когато те прочетат горния пасаж ще помислят че Павел е отишъл в лъжата заради Бога, което е абсурдно. Следователно и твоята дефиниция за крайност е от лъжата, а не от истината, защото влиза в конфликт с Писанието.
Детективе,
Важно е само едно - да не си екстремист от бунтовния дом.
Но ако си търсач на силни усещания, стани шахматист. Така поне няма да изгубиш от по-долен от теб.
Ти играеш ли шахмат?
Мнозина казват, че не играят шахмат, дори самите те да са матирани или в шах, водещ до мат.
Цитат на: Watchman - Януари 08, 2009, 11:27:53 AM
Аз само да вметна нещо от Писанието:
2Кор. 5:13 Защото, ако сме отишли до крайности, то е било за Бога; или ако сега умерено мъдруваме, то е заради вас.
здравей, уочмъне,
хубав цитат от българския превод, който си ползвал, но с този проблем, че този превод просто не е верен. поредният пример на погрешно превеждане на гръцкия текст на новия завет.
това, което е преведено "отишли до крайност", е подвеждащ превод от глагола "екзистеми", който просто означава "извън себе си съм" и се превежда често като из-умен съм, защото в много от контекстите се използава за състоянието на хора, които са шокирани от нещо съвсем неочаквано.
в случая думата "крайност" я няма в текста на гръцки.
Тихомир:
"Тъй като ти съдиш от собственото си сърце ти ставаш обвинител на Словото, тъй като не съдиш според Словото, а според сърцето си (или от това, че някой друг е отсъдил според сърцето си и ти вземаш неговото мнение без да е проверено според Писанията). Това е погрешният ред на съдене."
Еееее ти сега за добре дошъл ме накълца на парчета...
За мен личния отказ от неядене на месо няма лошо, но учението "неядене на месо" е лоша крайност и НЕ е оправдано с Библията.
Watchman:
"Освен това, ако ти учиш хората около теб, че крайността е винаги нещо лошо, и че да си в крайност означава да си в лъжата, това означава, че когато те прочетат горния пасаж ще помислят че Павел е отишъл в лъжата заради Бога, което е абсурдно. Следователно и твоята дефиниция за крайност е от лъжата, а не от истината, защото влиза в конфликт с Писанието."
Ха! Започва се! Така. Изглежда, че за да заговорим на един еик ще трябва да приема вашата дефиниция за крайност. Не съм убеден обаче че тя е правилната. Тук ще трябва да се поровим по-щателно в Библията. Може и отделна тема да пуснем. Притеснява ме следното: света познава думата "крайност" като нещо лошо: например "крайни ислямистки движения". Кой (от света) ще повярва на думите ми (т.е. как ще достигна до сърцата на хората) ако кажа "аз проповядвам крайни учения"? Не съм убеден, че от един стих изваден от контекста (дори да е правилно преведен) може да се даде определение за крайност.
Може би като за начало за да се разбираме трябва като използваме думата "крайност" задължително да споменаваме "добра" или "лоша" крайност.
А имам и друг контра въпрос на твоя: ако ти учиш хората около теб, че крайността е винаги нещо ДОБРО, и че да си в крайност означава да си спасен, какво ще стане? Как мислиш?
Има истинни учения и лъжливи учения. Няма "крайни", "средни" или "безкрайни". Това, за което трябва да се внимава е или 100% истина или е нещо, което не е 100% истина.
Дефиницията за "крайни" и "средни" учения са нещата, които днес хората опитват да въведат, тъй като не им изнася строгостта на Писанията.
Затова мисля, че отвличането на темата и на мненията във форума към "дефиницията на 'краен'" няма покритие в този форум, тъй като Писанията не се занимават с това да делят ученията на "крайни" и "средни".
Цитат на: MONK - Януари 07, 2009, 16:35:21 PM
- Не се казвам Монк, но ми харесва филма Монк - един от последните екшъни без никаква агресия и порнография.
Здравей МОНК, за този сериал ли става въпрос:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BA
Може ли да кажеш нещо повече за екшъна, какво е различен от другите екшъни, заради какво ти харесва итн, все пак се идентифицираш с филм и мисля че е много важно да споделиш повече, защо един човек наричащ се Божие дете, се идентифицира с екшън филм.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
....да допуснем, че така нареченият МОНК и мой съпруг е приел скоро Исус Христос за свой Господ и Спасител и аз също желая да направя Исус свой Господ и мълчаливо наблюдавам как истинските божии деца приемат своя нов брат.......
Цитат на: mak - Януари 09, 2009, 00:09:28 AM
Здравей МОНК, за този сериал ли става въпрос:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%BE%D0%BD%D0%BA
Може ли да кажеш нещо повече за екшъна, какво е различен от другите екшъни, заради какво ти харесва итн, все пак се идентифицираш с филм и мисля че е много важно да споделиш повече, защо един човек наричащ се Божие дете, се идентифицира с екшън филм.
Здравей мак, особено приятно ми е да си говорим за имена и асоциации в християнски форум.
Ще ти отговоря на въпроса но когато ти ми отговориш защо един човек наричащ се Божие дете, се идентифицира с... мак - едно цвете от което се прави наркотик.
:)
Междувпрочем, хайде да не се занимаваме повече с глупости, а?
Имам усещането че МОНК и МОНКа са едно и също лице което разиграва театър. Предполагам че това е някой стар участник във форума който се е почувствал пренебрегнат или отблъснат, понеже тук на централна почит са Писанията (изглежда те са голям препъни камък за доста хора) и е решил да се регистрира за да всява смут.
Всеки, който е решавал да се прави на интересен се е издавал сам.
Потребителят се е регистрирал от същия компютър преди време с друг ник, така че можем да очакваме от него всичко.
Цитат на: Girard - Януари 09, 2009, 10:32:22 AM
Имам усещането че МОНК и МОНКа са едно и също лице което разиграва театър. Предполагам че това е някой стар участник във форума който се е почувствал пренебрегнат или отблъснат, понеже тук на централна почит са Писанията (изглежда те са голям препъни камък за доста хора) и е решил да се регистрира за да всява смут.
Да, да - навярно съм таен агент под двойно прекритие :)
Ха сега добре заварили и благодаря за топлото братско посрещане!
Цитат на: MONK - Януари 09, 2009, 10:19:16 AM
защо един човек наричащ се Божие дете, се идентифицира с... мак - едно цвете от което се прави наркотик.
Само да отбележа, че "мак" не идва от растението, както ти неправилно предположи, до като ти сам каза за себе си, от къде ти идва псевдонима.
Цитат на: Tihomir - Януари 09, 2009, 11:03:42 AM
Всеки, който е решавал да се прави на интересен се е издавал сам.
Потребителят се е регистрирал от същия компютър преди време с друг ник, така че можем да очакваме от него всичко.
"Всеки, който е решавал да се прави на интересен се е издавал сам."
Това е много точно казано! Според Библейската терминология: по плодовете му ще го познаете!
Незнам дали администратора има право да изнася лична информация като това колко пъти съм се регистрирал.
Преди повече от половин година се регистрирах като МОНК, но така и не се реших да взимам участие. Преди време бях забравил, че съм се регистрирал и се регистрирах пак под името - "niakoisi" (какво ли щяхте да кажете пък за това име...), но пак не се реших да взема участие. Онзи ден се реших и започнах да гледам участниците и тогава попаднах на МОНК и се сетих, че така се регистрирах първия път. Реших да използвам този ник, така че другия можеш да го изтриеш. Това е супер тайната около двойната ми регистрация.
А между другото - ако продължавате да се заяждате с името което съм си избрал според свободната ми воля, ще се принудя да се регистрирам трети път с друго име. Вече съм го измислил - само кажете и няма проблеми.
Както решиш за добре.
...жена съм и съм близо до съпруга си...и наблюдавам мълчаливо
MONKa,
много мъдро от твоя страна,по добре да си мълчиш,защото ще стане шизофрения.
Цитат на: MONK - Януари 09, 2009, 11:28:18 AM
А между другото - ако продължавате да се заяждате с името което съм си избрал според свободната ми воля, ще се принудя да се регистрирам трети път с друго име. Вече съм го измислил - само кажете и няма проблеми.
Форума дава възможност за възстановяване на най-първата ти регистрация в случай, че си си забравил паролата. Също така позволява да се сменя екранното име, без да се сменя потребителя.
Регистрация на множествени акаунти от един и същ човек не се толерират, най-малкото защото това е форум за християни сред които многоличието не се толерира.
Що се отнася до името, което си си избрал със свободната си воля, ние имаме право със свободната си воля да се интересуваме от това с което се идентифицираш във форума, който е създаден със строго специфична цел.
За да не се отклони форума от тази си цел и да се превърне в нещо, което няма нищо общо с онова за което е създаден ние сме длъжни да изпитваме всеки новодошъл и да преценим (доколкото можем) дали този новодошъл се вписва или не в целите и смисъла на форума. И за да не допуснем грешка ние задаваме въпроси, за да си изясним неща, които поне на пръв поглед дават сигнал за потенциални проблеми с този потребител или директно свидетелстват, че потребителя не е наясно с целите на форума и има очаквания да го използва за други цели, или с други думи е сбъркал форума. Последното се случва често с оглед на това, че хората не са свикнали да четат правилата и основните насоки с които това място е обозначено.
На мен също ми се случва да пропусна да прочета нещо важно или прибързано да премина през важни инструкции - ето защо аз не бих бил прибързан да съдя някой в подобна ситуация.
Ето защо има представяне в което се дава възможност да се дискутират определени проблемни неща, да се напомни за целите и правилата на форума и да се изчистят недоразуменията доколкото е възможно.
И като се има предвид спецификата на форума - логично е че не всеки е подходящ участник и добре дошъл в него. Ние разбираме че това е малко неконвенционално отношение за публично достъпен форум и може да доведе до объркване на някои нови потребители, затова се и стараем да изясняваме нещата, както в зададените правила и специални теми пуснати за тази цел и налични ето тук (http://www.fellowshipbg.org/index.php?board=29.0), така и в темите за представяне, а още и в някои от другите теми, когато се даде повод за това.
Затова моя съвет е да се запознаеш подробно с това за какво става въпрос в този форум и да прецениш дали наистина искаш да участваш в него. Ако да, то бъди готов да понесеш бремето, което изграждането на подобни цели изисква от участниците.
Цитат на: MONK - Януари 09, 2009, 10:19:16 AM
........................
Ще ти отговоря на въпроса но когато ти ми отговориш защо един човек наричащ се Божие дете, се идентифицира с... мак - едно цвете от което се прави наркотик.
:)
Междувпрочем, хайде да не се занимаваме повече с глупости, а?
ха-ха-ха. това ми хареса, признавам.
Нямам желание да си сменям ника или да се регистрирам наново, но ако е проблем за вас съм готов да го направя.
Странното е че съм посрещнат като човек който се "прави на интересен", "разиграва театър", нямащ "централна почит към Писанията", "всяващ смут" "шизофреник" и то само защото съм се кръстил МОНК! Интересно посрещане. Хайде вече да приключим с тази тема-театър - а?
Странно ли е съпругата да е толкова близо до съпруга си, че да са като едно? А не е ли казано, че са едно?
Май си пропуснал това което Watchman написа, няма да е зле да го прочетеш, все пак се касае за бъдещето ти участие във форума.
Толкова ли не можа да разбереш че не самото име е проблема, а мотивите които стоят зад избора на това име. В случая се асоцираш с някакъв екшън сериал това най - малкото изглежда детско, за зряло и сериозно да не говорим. Въпросите които администраторите с голяма сериозност отправиха към теб изобщо не са театър, но театъра го правиш ти с тая двойна регистрация на теб и "жена" ти. НО, дори да приемем че не страдаш от шизофриния и наистина имаш жена и тя си е направила регистрацията, ми изглежда доста съмнително, защо избрахте отново да се асоцирате с въпросният филм въпреки че видяхте реакциите на другите участници. Според мен по - скоро доливате масло в огъня, от колкото жена ти наистина да е фен на сериала. Което показва и с какви цели сте тук.
Girard, за какъв огън говориш?
Предполагам огъня на съмнението относно почтеността ви.
Именно...
Така. Семейния съвет реши следното:
Понеже явно тук името има значение ние се отказваме от името МОНК и МОНКа и се кръщаваме Аврам и Сара (без двойно "а", за да не се правят грешни изводи).
Разбира се не можем да се сравняваме с Авраам и Сара от Библията. Ние сме си уникални личности. Но в тези лица ни харесва следното: Авраам е бащата на вярата, а Сара е наричала Авраам "господарю мой" - признак за смирение и то голямо. Към това именно се стремим.
Измислянето на имена е изключително трудно. Ако някой не харесва тези ни имена нека предложи нови или да замълчи!
Името има значение не само тук, но въобще в цялото Писание.
Причината да има значение тук във форума е че то изявява повече или по-малко сърцето и ценностната система на човека, който си го е избрал.
За да се прекратят бъдещи спекулации ще заключа тази тема, както и тази с другото представяне. Ако има нужда на по-късен етап темите могат да бъдат отключени.