Можем ли сьс силата на святия дух да сьживим някой който е умрял преди 50 години?
Защо питаш?
Знам че е вьзможно да се сьживи умрял човек чрез силата на святия дух до 3 дена след смьртта по примера на Лазар и по други документирани случаи. Но бих искал да знам дали има срок от време през което може да се сьживи покойника. Ако може след 3 дена, тогава може ли след 40 дена? А след няколко години? Има ли някакво ограничение на времето?
Питам защото ми е любопитно.
Ти как мислиш:
Ако се съживи човек, който е умрял в греховете си след 50 години ще може ли той да се покае и пак да умре праведен?
Какво пише?
Тихомир,
Вьпроса е дали може да се сьживи след 50 години.
Ако може да се сьживи с помоща на святия дух в един от нас, тогава може и да се покае -- може и пак да умре в греховете си.
Това ми беше и въпроса. Може ли да се покае и ако е така защо никъде в Писанието не виждаме такива случаи и по-точно случаи, които имат тази "благородна" цел?
Защо Христос съживи Лазар? За да се покае Лазар или да разказва какво е било "на оня свят"? Не виждаме нито едно от двете.
Защо Христос съживи синът на вдовицата? За да се покае или да разказва какво е било?
Защо Петър възкреси Тавита?
Не може да се зададе този въпрос самоцелно, но винаги има идея зад него.
Да! Може ,ако има смисъл от това.
Не, не можем! 100% гаранция.
Без да прозвучава като обида мисля че самият въпрос няма смисъл.
evangelista,
Защо мислиш че няма смисьл?
ЦитатМожем ли сьс силата на святия дух да сьживим някой който е умрял преди 50 години?
Здравей JCPower,
На въпроса - Бог, разбира се, може да съживи някого, без значение колко отдавна е умрял.
Всъщност даже е писано, че той ще го направи - точно това е възкресението. И даже ще даде на Своите светии духовни тела
1 Коринтяни 15:44
сее се одушевено тяло, възкръсва духовно тяло. Ако има одушевено тяло, то има и духовно тяло.По-важното обаче е друго.
ЦитатБез да прозвучава като обида мисля че самият въпрос няма смисъл.
Не знам защо Евангелиста смята така, но според мен самия ти въпрос е поставен некоректно. Той предполага, че
ние ще използваме Святия Дух за да извършим нещо, което сме решили. Но Той не е някакво сечиво, което можем да използваме за да вършим това или онова - става дума за третото лице на нашия Бог. Всъщност ситуацията е точно обратната -
Святия Дух използва нас, за да вършим Неговата воля(като се съобразява и с нашата свободна воля, разбира се). Ние можем да молим и просим от Бога различни неща, но не и да го "използваме" по някакъв начин. Всъщност за християнина най-важното нещо е да се опитва да подчини живота и действията си изцяло на Божията воля("Не моята, но Твоята воля да бъде").
1 Царе 15
22 И рече Самуил: Всеизгарянията и жертвите угодни ли са тъй Господу, както слушането Господния глас? Ето, послушанието е по-приемливо от жертвата, и покорността - от тлъстината на овни.
23 Защото непокорността е като греха на чародейството, и упорството като нечестието и идолопоклонството. Понеже ти отхвърли словото на Господа, то и Той отхвърли тебе да не си цар.От тук стигаме до истинския въпрос - Божията воля ли е да възкресяваме мъртви?
Отговора е -
по принцип не. Призовани сме да бъдем сол и светлина, да бъдем святи, да носим благовестието и доста други неща. Но да възкресява мъртви не влиза в обичайните задължения на християнина. Бог, разбира се, може да ни призове някога да го направим - за да извърши знамение, чудо или Той си знае по какви причини. Нашето задължение е да слушаме Божия глас и да се покоряваме.
Има още един случай - на нас ни е подарена великата привилегия да имаме достъп до Бога и правото да го молим за различни неща. Можем да измолим нещо(не само възкресение)от Него - по начина който Петър измоли Тавита или Илия - сина на вдовицата. Тук не смея да коментирам, защото нямам разбиране. Аз лично се страхувам да настоявам прекалено за нещо от Бога, ако не ми е известна Неговата воля - откъде бих могъл да знам дали ще бъде за добро? Само Той знае бъдещето.
Исая 26:19
Твоите умрели ще оживеят; Моите мъртви тела ще възкръснат. Събудете се и запейте радостно вие, които обитавате в пръстта, Защото росата Ти е като росата по тревите, И земята ще предаде мъртвите.
Йоан 5:29
и ще излязат; ония, които са вършили добро, ще възкръснат за живот, а които са вършили зло, ще възкръснат за осъждане.
1 Солунци 4:14
Защото, ако вярваме, че Исус умря и възкръсна, така и починалите в Исуса Бог ще приведе заедно с Него.
Бог не е за подигравка ,ние не сме свои си и Святия Дух не е наш.Ние сме Негова придобивка ,чрез вяра и проляната кръв на Христос.Всичко можем да направим,чрез Святия Дух стига да реши да ни използва.Във всички останали случаи,когато ние искаме да използваме Святия Дух за своите си цели е чародейство и е мерзост.
Римляни 8:14
Понеже които се управляват от Божия Дух, те са Божии синове.
1 Коринтяни 6:19
Или не знаете, че вашето тяло е храм на Светия Дух, който е във вас, когото имате от Бога? И вие не сте свои си,
Сега като прочетох темата и се замислих.
В Евреи пише, че "веднъж е определено на човек да умре, а след това настава съд". Тогава какво е станало с Лазар, Тавита и сина на вдовицата след възкресението им (на земята)? И телата, които са имали после, пак ли са били греховни плътски или нетленни? (Съмнява ме да е второто, защото Господ Исус е първият Плод от този "вид" въкресения.)
Със сигурност тези и други възкресения на земята са били за Божия слава. Но какво става с тези души? И възможно ли е ако някой е умрял непокаян, Бог да му върне временно живота, за да се покае и живее до края на дните си за Христос?
И не ме нападайте с думите, че "тези предположения не ги пише в Словото", а ми покажете ЧРЕЗ СЛОВОТО какво е станало с душите и телата на 3-мата (записани) възкресени.
Ако нещо не го пише в Словото, значи и не трябва много да знаем за него ...
Пътя е даден - Христос, това е важното. Исус казва за богаташа, който отиде в ада - и някой от мъртвите да отиде при братята му, няма да му повярват, затова - имат Словото и пророците.
А ние имаме даже още повече - Исус.
Има някои указания в Библията за това, което те интересува.
Но то не е съществено, важно е спасението на душата, тялото ще умре - няма друг начин...
Това което е станало с Лазар и другите двама е, че след като са умрели е било отсъдено да се върнат към живота отново за Божия слава. Естествено както сама каза, не с възкресенски тела, защото първият плод е Исус. Какво са правили през времето в което са били умрели само Бог знае. Аз лично не виждам голям смисъл да се дълбае в тая насока.
Joyssie,
Писах, естествено, за смъртта на тялото, което е съставено от плът - нашето земно тяло - то трябва да умре поради проклятието.
Възкресенското тяло е нещо различно от физическото тяло - това е ясно. Какъв точно вид тяло е - енергийно, и не толкова плътно..., не знам - не са дадени много подробности в Словото.
Щом Исус можеше да бъде докоснат, можеше да яде и пие след смъртта и възкресението - явно, че това Негово тяло е подобно на нашето плътско тяло т.е. има неговите физически характеристики, но със сигурност - не само това... Той мина през вратата, която беше заключена...
Как точно - не се изяснява в подробности, и след като е така - вероятно Бог не е счел, че това е въпрос, съществен за спасението на душата.
От тази гледна точка - по-угодно на Бог ще бъде и по-практично, ако се съсредоточаваме над тази фундаментална задача - освещението ни, без което никой няма да види Бога.
Надявам се, че не е прозвучало нравоучително - въпросът е не да се поучаваме, а да си помагаме в пътя към Истината.
След като Лазар и другите двама са били възкресени от Исус, не е възможно да не им е било казано какво чудо е станало с тях и кой го е направил. Виждаме момчето на вдовицата (Лука 7:15) сяда и започва да говори. Голямо множество (Лука7:12) е било на погребението му. Сигурно е питало какво е станало, защо го изнасят от града и т.н.
Смятам, че тези възкресени са разбрали кой е Исус. Дали са го приели? Ще разберем като отидем на небето.
За нас е важно да знаем:Кой може да ни възкреси за нов живот?- само Исус.
Мисля, че в момента тази дискусия е нещо твърде безполезно.
Отново питам защо е целта й. Любопитството не оправдава загубата на времето на хората.
Човешкото любопитство край няма.
И за мен темата не е важна, но нека не забравяме, че хората сме на различни нива. И сигурно има, и друг по-тактичен начин да се каже нещо. Не може само да се коват и навикват хората. Това обезсърчава. Трябва баланс. И като казвам баланс, нямам предвид компромис с истината, а усещането кога, какво и как да кажеш.
А загубата на време е относително понятие. Който иска "губи", който не, не.
Толкова по тази тема,има толкова други по интересни.
Тази тема ще се заключи. Ако има някой нещо съществено да каже, нека се свърже с някой от модераторите.