Здравейте Уочман!
Отговарям на Ваше мнение цитирано по-горе преди да коментирам. С удоволствие ще разясня всичко, ако желаете Уочман!
Вие Сте любител на древните писания, затова и се радвам, че желаете да помогнете с разбирането на писанията
Бихте ли дали обяснение на следното разминаване:
/Православен Второзаконие 10:22/ "твоите отци дойдоха в Египет седемдесет (и пет) души, а сега Господ, Бог твой, те е направил многоброен като звездите небесни..."
"Бащите ти слязоха в Египет, на брой седемдесет души; а сега Господ, твоят Бог, те направи многоброен като звездите на небето.
/Второзаконие 10:22/...
"Йосиф прати да повикат баща му Яков и целия му род, седемдесет и пет души." /Деяния 7:14/
И къде видя тук разминаване? Думата преведена като "седемдесет" може да се преведе и като "седемдесетина", което включва всяко число между 70 и 79 човека. Така, че няма никакво разминаване.
Миро,
малко вяра ти трябва, за да можеш да започнеш да разбираш повече. Бог така е направил Писанията, че само притежавайки вяра, човекът, който стъпва по Божията земя,да започне да разбира смисълът както на собствения си живот така и смисълът от цялата разказана история на страниците на Библията-историята на големите, велики намерения и действия на Един Всемогъщ Бог, за Когото няма нищо невъзможно. Направил невъзможното-възможно за да прибере отново народите под покрива Си-Възкресението.
Без вяра не може да вървиш напред в изучаване на Словото на Бога. Бог е направил защитно покривало по необясним за нас начин и скрива истините си от подигравателите и подлеците. От нечестивците. Те нищо няма да разберат от Библията. Нямат вяра. Към някои такива в историята Бог проявява още по-велика милост като им отваря ума, за да разберат Писанията. И от подиграватели, започнали с една-едничка мисъл - да търсят противоречия и да опровергават...по време на търсенето и четенето, Бог ги превръща в Негови последователи.
Когато за първи път прочетох евангелието от Йоан, не разбрах нищо. Нищо не ми проговори, 'това ли е" си рекох...Нямах още Библия, това евангелие се разпространяваше като отделно книжле. Но имах убеждението,че трябва да търся Библията и да я чета.
Не търси противоречия, мисли и чети за възкресението на Спасителя. Не мислиш ли,че ако тялото е било намерено от римските власти-днес нямаше да има християнство. Имало е стражи пред гроба, изсечен в скала...Насочи се към този въпрос смирен, постоянствай, упорствай и ще видиш резултати.
Ако истински желаеш отговорите, ако търсиш искрено - ще намериш.
Какво се случва след Възкресението;
Лука 24
36 И когато говореха за това, сам Исус застана посред тях и каза им: Мир вам!
37 А те се стреснаха и се уплашиха, като мислеха, че виждат дух.
38 И Той им рече: Защо се смущавате? и защо се пораждат такива мисли в сърцата ви?
39 Погледнете ръцете Ми и нозете Ми, че съм Аз същият; попипайте Ме и вижте, защото дух няма меса и кости, както виждате, че Аз имам.
40 И като рече това, показа им ръцете и нозете Си.
41 Но понеже те от радост още не вярваха и се чудеха, Той рече: Имате ли тук нещо за ядене?
42 И дадоха Му част от печена риба [и меден сок].
43 И взе та яде пред тях.
44 И рече им: Тия са думите, които ви говорих, когато бях още с вас, че трябва да се изпълни всичко, което е писано за Мене в Моисеевия закон, в пророците и в псалмите.
45 Тогава им отвори ума, за да разберат писанията.
46 И рече им: Така е писано, че Христос трябва да пострада и да възкръсне от мъртвите в третия ден,
47 и че трябва да се проповядва в Негово име покаяние и прощение на греховете между всичките народи, като се започне от Ерусалим.
48 Вие сте свидетели на това.
49 И, ето, Аз изпращам върху вас обещанието на Отца Ми; а вие стойте в града [Ерусалим] докато се облечете със сила от горе.
50 И ги заведе до едно място срещу Витания; и дигна ръцете Си да ги благослови
51 И като ги благославяше, отдели се от тях, и се възнесе на небето.
52 И те Му се поклониха, и върнаха се в Ерусалим с голяма радост;
53 и бяха постоянно в храма [хвалещи и] благославящи Бога. [Амин].
Анко, "човека" е провокатор, ако въобще е човек и най-вероятно е AI бот, изпратен тука да се обучава по религиозни въпроси. Неговите отговори са механични и приличат на извадени от база данни. Да не говорим, че няма друг форумен участник, който да пише от 100 различни IP адреса, пръснати по цял свят.
Едва този път се усетих. Явно е AI.
Здравейте Анко!
Доброжелателното отношение към мен ме подбуди да Ви отговаря!
Ако на писанията се гледаше като четиво равно на другите, човек може и да се отнесе доверчиво и да приеме вяра, основана на писанията. (Все пак е добре да се вярва в нещо, предполагам). Издигането на писанията над всичко друго, като единствена и непогрешима истина изисква внимателно да се подходи към тях. Описанието на Иисус в плът, показва, че е имало възкресение, но животът в наши дни не ни дава такива примери, Анко! Освен да четем ние живеем в свят, където няма възкресения на никого. Това не Ви ли смущава поне малко, Няма масови излизания от гробовете,няма и хора да възкресяват подобно на Елисей, Иисус, Павел.
Може би Вие имате информация за възкресения, които не са публично известни, моля споделете, ако желаете!
Във връзка с разминаването ми се иска да разгледаме конкретен текст и ако е възможно Watchman, според знанията ти, да дадеш яснота.
Става въпрос за:
1 Йоан 5 глава, от 1 до 8 стих(ревизиран):
1 Всеки, който вярва, че Исус е Христос, е роден от Бога; и всеки, който обича Родителя, обича и Родения от Него.
2 По това познаваме, че обичаме Божиите чеда, когато обичаме Бога и изпълняваме Неговите заповеди,
3 защото това е любов към Бога: да пазим Неговите заповеди; а заповедите Му не са тежки.
4 Защото всичко, което е родено от Бога, побеждава света; и тази победа, която е победила света, е нашата вяра.
5 И кой побеждава света, ако не е този, който вярва, че Исус е Божият Син?
6 Това е Исус Христос, Който е дошъл чрез вода и кръв; не само чрез водата, а чрез водата и чрез кръвта;
7 и Духът е, Който свидетелства, понеже Духът е истината.
8 Защото три са, които свидетелстват: Духът, водата и кръвта; и тези три са съгласни.
И сега същия текст от друг превод:
1 Йоан 5:1-8 (цариградски)
1 Всеки който верва че Исус е Христос от Бога е роден; и всеки който люби оногози който е родил люби и роденият от него.
2 От това познаваме че любим чадата Божии, когато Бога любим и заповедите негови пазим;
3 защото тая е любовта Божия, да пазим заповедите негови; и заповедите му не са тежки.
4 Защото всеко от Бога родено побеждава света, и тая е победата която е света победила, верата наша.
5 Кой е който побеждава света ако не този който верва че Исус е Син Божий?
6 Той е който е дошел с вода и с кръв, Исус Христос; не тъкмо с вода, но с вода и с кръв; и Духът е който свидетелствува, понеже Духът е истината.
7 Защото трима са които свидетелствуват [на небеса, Отец, Слово и Дух Светий; и тия тримата са едно.
8 И три са които свидетелствуват на земята], Духът, и водата, и кръвта; и тия трите са съгласни в едно.
Ако приемем, втория вариант за верен спрямо стихове 7 и 8,
и следвайки контекста, излиза въпроса:
за какво изобщо има трима, които да свидетелстват на НЕБЕТО, на кого да свидетелстват там ?
Нима не знаят всичките началства и власти, и ангели, че Исус е Божият Син, та е нужно някой да свидетелства ?
Защото нали именно затова се говори, за свидетелството, че Исус е Божият Син.
Сякаш първия вариант има повече смисъл, духът да е онзи, който свидетелства на земята и след това автора допълва, че духът, водата и кръвта са тези, които свидетелстват на земята и са съгласни.
Става ясно, че са използвани различни източници за превода,
въпроса е кой от тях е верния.
Отделно какво ще рече, че тия тримата на небето са едно ?
Едно спрямо какво ?
Спрямо това, че Исус е Божият Син, тоест, съгласни са относно това ?
Или общоприетото, че са единни(ehad)?
Ако е второто, тогава защо е вмъкнато точно там, при положение, че от началото се говори за свидетелстване.
Според логиката би трябвало да са едно спрямо свидетелството, че Исус е Божият Син.
Много хора задават този въпрос - защо има два варианта и кой е верния.
Цитат на: HalleluYah - Февруари 08, 2025, 11:05:16 AMИ сега същия текст от друг превод:
В случая не става въпрос просто за друг превод, а за
други ръкописи от които е правен превода. Твърди се че текста поставен в
[] ([
на небеса, Отец, Слово и Дух Светий; и тия тримата са едно. И три са които свидетелствуват на земята])е добавен много по-късно и липсва в ранните ръкописи.
Добавката на текста се обяснява с опита на църквата да парира окончателно ученията на арианите, които отричат триединството. Но също така е възможно и обратното, запазените ранни ръкописи да са ариански версии където този текст е премахнат от арианите.
Аз не съм се занимавал да изследвам този въпрос с автентичността на въпросния допълнителен текст, но докато четях пасажа ми направи впечатление написаното в следващия девети стих, който не е включен в цитата по-горе:
1Йоан 5:9 Ако приемаме свидетелството на човеците, свидетелството на Бога е по-важно: защото това, което Бог заявява, е туй, че Той е свидетелствувал за Сина Си. Ако вземем първата версия на текста където липсва въпросния текст, то как така изведнъж Бог свидетелства за нещо, когато се говори, че само духът, водата и кръвта са свидетелите? Докато ако се чете текста с допълнителния текст, тогава има логическа и смислова връзка със стих 9.
Но за да се отговори на въпросите зададени по-горе, нека да приемем, че допълнителния текст присъства във вдъхновеното Писание и следва да се разбере какво тези пасажи означават.
По отношение на това "какво толкова има да се свидетелства на Небето" при условие, че там всички знаят, че Исус е Божият Син, то объркването тук идва от неразбирането на думата "свидетелство". Тази дума на първо място има юридически смисъл, дори речника го потвърждава:
ЦитатG3141
μαρτυρία
marturia
mar-too-ree'-ah
From G3144; evidence given (judicially or generally): - record, report, testimony, witness.
От G3144; доказателство, дадено (по съдебен ред или по принцип): - запис, доклад, показания, свидетел.
С други думи тук става въпрос за
свидетелски показания пред съда. Писанието учи за Бога, че
Пс. 89:14 Правда и правосъдие са основа на престола ТиРеално всички въпроси се решават в Божието съдилище, и в съдебната зала на Небесата. Затова преди каквото и свидетелство да бъде необходимо на земята, то първо трябва да е засвидетелствано (по съдебен ред) на Небесата. Ето защо има смисъл че сам Бог се явява свидетел на това, че Исус е Божият Син. Ако един баща не може да свидетелства, че някой е негов син, то той би могъл?
Когато от Божието съдилище е излязло решение, че Исус е потвърден като Божий Син, тогава Неговото Име получава
официална овластеност, и
както ангели така и демони са юридически обвързани да се подчиняват на това Име.
Обаче на земята, където хората не знаят нищо за случващото се в Божието съдилище на Небесата, на тях са им необходими допълнителни свидетелства. Тук на земята вътре във всеки един човек има друго съдилище -
съдилището на духа, разума и съвестта. На базата на това съдилище човек преценява и взима своите решения.
И сега остава да си изясним какво точно означава че водата и кръвта свидетелстват? Духа за мен е ясно какво означава - това е свидетелството на човешкия дух, който приема свидетелство от Божия Дух. Но как точно свидетелстват водата и кръвта? Коя вода, коя кръв? Къде са тази вода и тази кръв? Как точно свидетелстват?
За кръвта имам някакво предположение. А именно, че когато човек бъде измит с кръвта на Исус от греховете си, съвестта се изчиства и свидетелства, че кръвта на Исус действително работи. Остава да разберем, как точно водата удовлетворява изискванията на разума да схване, че Исус е Божий Син?
И малко след като публикувах горния отговор ми дойде яснота, какво може да означава свидетелството на водата.
Писанието сравнява Божието Слово с вода:
Еф. 5:26 за да я освети, като я е очистил с водно омиване чрез Словото,
Следователно - именно Писанията, Божието Слово е онова, което свидетелства на човешкия разум, че Исус е Божият Син. Защото изпълнението на пророческите Писанията кулминират в личността на Исус от Назарет.