Братско общение в тревожни времена
Дискусии върху Библейски и духовни въпроси => Основни духовни въпроси => Topic started by: johnny on July 28, 2008, 10:36:43 AM
-
1 Солунци 2:18
18. Защото поискахме да дойдем при вас (поне аз, Павел) един два пъти, но сатана ни попречи.
Деяния 16:6
6. И апостолите преминаха фригийската и галатийската земя, като им се забрани от Светия Дух да проповядват словото в Азия;
Каква е властта на сатана?
Може ли той да пречи, ако не му е позволено от Бог и до къде се простират правомощията му?
Как става разпознаването, кога Бог забранява и кога дявола пречи?
Защото подозирам, че в днешните събрания често има объркване на двете неща.
-
Ще дам няколко места от Словото, които ще дадат повече светлина върху ролята на сатана в Божието намерение:
2 Царе 24
Подир това гневът на Господа пак пламна против Израиля, и Той подбуди Давида против тях, казвайки: Иди, преброй Израиля и Юда.
1 Летописи 21
Но Сатана се подигна против Израиля, и подбуди Давида да преброи Израиля.
Исая 10
[5] Горко на асириеца, жезъла на гнева Ми, Тоягата, в чиято ръка е Моето негодувание!
[6] Ще го изпратя против един нечестив народ, И ще му дам заръчка против людете, на които се гневя, За да вземе користи и да улови плячка, И да ги стъпче като калта по пътищата.
[7] Обаче не му е намерението |да направи| така, Нито мисли така сърцето му; Но в сърцето му е Да съсипе и да изтреби не малко народи.
[8] Защото казва: Всичките Ми князе не са ли царе?
[9] Халне не е ли както Кархамис? Емат не е ли както Арфад? Самария не е ли както Дамаск?
[10] Както ръката ми е стигнала царствата на идолите, Чиито изваяни идоли бяха по-много от ерусалимските и самарийските,
[11] Не ще ли направя на Ерусалим и на неговите кумири, Както направих на Самария и на нейните идоли?
[12] Затова, когато свърши Господ цялото Си дело Над хълма Сион и над Ерусалим, Ще накажа, |дума Той|, плода на надменното сърце на асирийския цар, И славенето на надигнатите му погледи.[5] Горко на асириеца, жезъла на гнева Ми, Тоягата, в чиято ръка е Моето негодувание!
[6] Ще го изпратя против един нечестив народ, И ще му дам заръчка против людете, на които се гневя, За да вземе користи и да улови плячка, И да ги стъпче като калта по пътищата.
[7] Обаче не му е намерението |да направи| така, Нито мисли така сърцето му; Но в сърцето му е Да съсипе и да изтреби не малко народи.
[8] Защото казва: Всичките Ми князе не са ли царе?
[9] Халне не е ли както Кархамис? Емат не е ли както Арфад? Самария не е ли както Дамаск?
[10] Както ръката ми е стигнала царствата на идолите, Чиито изваяни идоли бяха по-много от ерусалимските и самарийските,
[11] Не ще ли направя на Ерусалим и на неговите кумири, Както направих на Самария и на нейните идоли?
[12] Затова, когато свърши Господ цялото Си дело Над хълма Сион и над Ерусалим, Ще накажа, |дума Той|, плода на надменното сърце на асирийския цар, И славенето на надигнатите му погледи.
Исая 10:15
Дали ще се похвали секирата против този, който сече с нея? Ще се големее ли трионът против този, който го движи? - Като че ли жезълът би поклатил тия, които го дигат. |Или| тоягата би подигнала |този, който| не е дърво!
-
От цитатите, които си дал се разбира, че сатана е просто инструмент в Божията ръка.
Защо тогава Павел не казва в ясен текст: "Бог ни спря" или "Бог ни попречи, чрез сатана"?
Ако дяволът не може да пречи без да му е разрешено (заповядано) от Бог, тогава какво да кажем за хората, които обвиняват дявола, че ги е спрял или им е попречил. Те не ще ли се намерят противници на Бога по този начин?
-
Ще дам още един пасаж от Словото:
2 Солунци 2
И затова Бог праща заблуда да действува между тях, за да повярват лъжа, та да бъдат осъдени всички, които не са повярвали истината, а са имали благоволение към неправдата.
Вижда се, че Бог иска хората да се спасят и им дава шанс преди да ги предаде на сатана (т.е. да им прати заблуда), в случай, че не са повярвали истината, а са имали благоволение към неправдата.
Кой уби Йоан Кръстител - Ирод или тъмничарят. По заповед на Ирод стана убийството, но самото обезглавяване го направи тъмничарят. В случая няма голяма разлика да се каже "Ирод уби Йоан" или "тъмничарят уби Йоан", тъй като заповедта идва от Ирод.
По същия начин асириецът, с който Бог наказва тези, които не са обикнали истината (от което следва, че им е била дадена възможност да я обикнат) изпълнява заповедта му, но асириецът иска да погуби повече, отколкото му е заповядано. Той е нечестив, но и поради големия си бунт ще бъде наказан.
Това трябва да е утеха за всички, които вярват в Бога, когато знаят, че всичко върви по Божия план, а не по плана на дявола, който знае, че му остава малко време и се стреми да заблуди и завлече повече народи, но Бог ще опази тези, които ще опази, които и да живеят и да умрат ще останат Господни ако устоят в Бога докрай.