Братско общение в тревожни времена

Дискусии върху Библейски и духовни въпроси => Божието Царство => Topic started by: The Disciple on June 10, 2011, 11:02:03 AM

Title: Кое му е всъщност лошото??
Post by: The Disciple on June 10, 2011, 11:02:03 AM
Често размишлявам сблъскваики се с откровенно негативното и скептично, а също и подигравателно отношение на много хора в форума относно случващото се в църквите, наи вече евангелските.
    Че има проблеми - има.
   Но дали една просто злонамерена критика или черногледство помагат с нещо?

  Наскоро един отявлен член на форума даде 1 доста отрицателно и саркастично мнение относно това че след службите се дават питие и закуски.
    Та искам да питам кое му е точно лошото?

     Има много хора в България които живеят  под прага на бедността.
Кое е лошото да нахраниш гладния.?
  Нима Господ не казва, 'че които дава на сиромаха заема Господу'.
Или пък че 'Праведния внимава в съдбата на бедните, а нечестивия не се интересува от нея?!'
       Има и много други стихове.
 
    Като се има предвид че навън едно кафе с млеко и парче кекс струва 2-3 лева ако не и повече, много хора нямат и толкова....

         Та така, кое точно толкова ви дразни в това, и защо целият този негативизъм и помия??
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Tihomir on June 10, 2011, 11:32:02 AM
Храненето на бедните го правят и идолопоклонците и тези, които се кланят на каменни статуи.

Фокусът върху социалната дейност преди това кое е наистина праведно пред Бога, е хлъзгавата територия, на която мнозина са се подхлъзнали.

Когато се изясни това, кое е право пред Бога, вече може да се говори и за хранене на бедния. Но ако сложим храненето на бедния преди изясняването на това, кое е праведно пред Бога, ще направи поредната хуманистична религия с християнска терминология.

Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 10, 2011, 11:55:28 AM
Често размишлявам сблъскваики се с откровенно негативното и скептично, а също и подигравателно отношение на много хора в форума относно случващото се в църквите, наи вече евангелските.
    Че има проблеми - има.
   Но дали една просто злонамерена критика или черногледство помагат с нещо?

  Наскоро един отявлен член на форума даде 1 доста отрицателно и саркастично мнение относно това че след службите се дават питие и закуски.
    Та искам да питам кое му е точно лошото?

     Има много хора в България които живеят  под прага на бедността.
Кое е лошото да нахраниш гладния.?
  Нима Господ не казва, 'че които дава на сиромаха заема Господу'.
Или пък че 'Праведния внимава в съдбата на бедните, а нечестивия не се интересува от нея?!'
       Има и много други стихове.
 
    Като се има предвид че навън едно кафе с млеко и парче кекс струва 2-3 лева ако не и повече, много хора нямат и толкова....

         Та така, кое точно толкова ви дразни в това, и защо целият този негативизъм и помия??

И аз понякога се чудя на тези неща, да Тихомир също е прав, но в крайна сметка имаме и казано и това:

Quote
Матей 5
42 Дай на оногова, който проси от тебе; и не се отвръщай от оногова, който ти иска на заем.   
43 Чули сте, че е било казано: "Обичай ближния си, а мрази неприятеля си".   
44 Но Аз ви казвам: Обичайте неприятелите си и молете се за тия, които ви гонят;   
45 за да бъдете чада на вашия Отец, Който е на небесата; защото Той прави слънцето Си да изгрява на злите и на добрите, и дава дъжд на праведните и на неправедните.   
46 Защото, ако обичате само ония, които обичат вас, каква награда ви се пада? Не правят ли това и бирниците?   
47 И ако поздравявате само братята си, какво особено правите? Не правят ли това и езичниците?   
48 И тъй бъдете съвършени и вие, както е съвършен вашият небесен Отец.

Да трябва да внимаваме, но не трябва да забравяме, че Бог е създал и добрия и лошия за деня на съда. А да поздравяваш брата си, не означава просто да казваш добър ден на всички.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: The Disciple on June 10, 2011, 12:02:47 PM

Фокусът върху социалната дейност преди това кое е наистина праведно пред Бога, е хлъзгавата територия, на която мнозина са се подхлъзнали.





    Тоест,  според тебе  доброто отношение към сиромаха, сирачето, вдовицата, чужденеца и немощния -
НЕ Е праведно пред Бога.

   Приятелю, ти дори Стария завет не познаваш да не говорим за Новия!!!
Мисля че не е излишно да погледнеш Пророк Исая, Еремия, Осия....Амос, а и всички други защото те са се водили от един дух – Божия.!
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 10, 2011, 12:09:03 PM
   Приятелю, ти дори Стария завет не познаваш да не говорим за Новия!!!

Често размишлявам сблъскваики се с откровенно негативното и скептично, а също и подигравателно отношение на много хора в форума относно случващото се в църквите, наи вече евангелските.

;)
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Tihomir on June 10, 2011, 12:13:44 PM
Имайки предвид това, което пише в Писанията, чета, че пророците не са казвали на народа да ходи при езичниците, за да им храни бедните. Нито им е казал да храни бедните на народите, сред които биха били изгонени. Причината е, че е имало достатъчно бедни сред самия Израел и те са спазвали това, което пише в заповедите от Моисеевия закон.

Да не говорим за това, че ако бедният има роднини, добре е те да се погрижат за него. Дори Павел казва следното:

  4. Но ако някоя вдовица има чада или внуци, те нека се учат първо да показват благочестие към домашните си и да отдават дължимото на родителите си; защото това е угодно пред Бога.
  5. А която е истинска вдовица и е останала сама, тя се надява на Бога и постоянствува в молби и в молитви нощем и денем;
  6. но оная, която живее сладострастно, жива е умряла.
  7. Заръчвай и това, за да бъдат непорочни.
  8. Но ако някой не промишлява за своите, а най-вече за домашните си, той се е отрекъл от вярата, и от безверник е по-лош.
  9. Да се записва само такава вдовица, която не е по-долу от шестдесет години, която е била на един мъж жена,
  10. известна по добрите си дела: ако е отхранила чада, ако е приемала странни, ако е умивала нозете на светии, ако е помагала на страдащи, ако се е предавала на всякакво добро дело.
  11. А по-младите вдовици не приемай, защото, когато страстите им ги отвърнат от Христа, искат да се омъжват,
  12. та падат под осъждане, защото са се пометнали от първото си убеждение.


В този случай ако вдовицата е 50 годишна, но била жена на повече от 1 мъж, изобщо не е трябвало да й се помага от обществото от светиите.

Та, същото нещо, което казваш на мен го кажи и на Павел, който ми се струва, че е "по-жесток" и от това, което ти е пределната граница.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: The Disciple on June 10, 2011, 12:25:56 PM
Имайки предвид това, което пише в Писанията, чета, че пророците не са казвали на народа да ходи при езичниците, за да им храни бедните. Нито им е казал да храни бедните на народите, сред които биха били изгонени. Причината е, че е имало достатъчно бедни сред самия Израел и те са спазвали това, което пише в заповедите от Моисеевия закон.

Да не говорим за това, че ако бедният има роднини, добре е те да се погрижат за него. Дори Павел казва следното:

  4. Но ако някоя вдовица има чада или внуци, те нека се учат първо да показват благочестие към домашните си и да отдават дължимото на родителите си; защото това е угодно пред Бога.
  5. А която е истинска вдовица и е останала сама, тя се надява на Бога и постоянствува в молби и в молитви нощем и денем;
  6. но оная, която живее сладострастно, жива е умряла.
  7. Заръчвай и това, за да бъдат непорочни.
  8. Но ако някой не промишлява за своите, а най-вече за домашните си, той се е отрекъл от вярата, и от безверник е по-лош.
  9. Да се записва само такава вдовица, която не е по-долу от шестдесет години, която е била на един мъж жена,
  10. известна по добрите си дела: ако е отхранила чада, ако е приемала странни, ако е умивала нозете на светии, ако е помагала на страдащи, ако се е предавала на всякакво добро дело.
  11. А по-младите вдовици не приемай, защото, когато страстите им ги отвърнат от Христа, искат да се омъжват,
  12. та падат под осъждане, защото са се пометнали от първото си убеждение.


В този случай ако вдовицата е 50 годишна, но била жена на повече от 1 мъж, изобщо не е трябвало да й се помага от обществото от светиите.



   А, това е друга дума.
С това аз съм да кажа почти  100% съгласен!
   Наистина ние преди всичко трябва да промишляваме за  домочадието на вярващите - нашите братя по Дух!
   Това е абсолютно в Духа на писанията!
  Извиняваи, прости, ако съм те засегнал!
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 10, 2011, 12:34:00 PM
Тихомир в посоченото от теб става въпрос конкретно за вдовици. Какво правим със сиромаха, сирачето, чужденеца и немощния ?
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: The Disciple on June 10, 2011, 12:43:58 PM
Тихомир в посоченото от теб става въпрос конкретно за вдовици. Какво правим със сиромаха, сирачето, чужденеца и немощния ?


      Изключително уместен въпрос. Всъщност взе ми го от устата!
Благословение!
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: The Disciple on June 10, 2011, 13:35:21 PM
Понеже тук общо взето всички претендираме да познаваме Бог, ето какво значи за мен да го познавам:



           Jer 22:3  Така казва Господ: Извършвайте правосъдие и правда, И отървавайте обрания от ръката на насилника; Не онеправдавайте, нито насилвайте Чужденеца, сирачето и вдовицата, И невинна кръв не проливайте на това място.
Jer 22:4  Защото, ако наистина вършите това, Тогава през портите на тоя дом ще влизат Царе, седящи на Давидовия престол, Возени на колесници и яздещи коне, Те, слугите им, и людете им.
Jer 22:5  Но ако не послушате тия думи, Заклевам ми в Себе Си, казва Господ, Че тоя дом ще запустее.

и:


Jer 22:15  Понеже гледаш да си натрупаш кедрове, ще царуваш ли? Баща ти не ядеше и не пиеше ли? Да! но той извършваше правосъдие и правда, Тогава благоденствуваше.
Jer 22:16  Отсъждаше делото на сиромаха и на немотния; Тогава благоденствуваше. Не значеше ли това да Ме познава? казва Бог.
Jer 22:17  А твоите очи и твоето сърце не са в друго, Освен в нечестната си печалба, и в проливане невинна кръв, И в извършване насилство и угнетение.


    Мисля че това е и въъв връзка с темата.
 Не значеше ли това да Ме познава? казва Бог.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Watchman on June 10, 2011, 13:42:48 PM
Quote
Често размишлявам сблъскваики се с откровенно негативното и скептично, а също и подигравателно отношение на много хора в форума относно случващото се в църквите, наи вече евангелските.
    Че има проблеми - има.
   Но дали една просто злонамерена критика или черногледство помагат с нещо?

Преди всичко, нито форума нито администраторите имат за цел да се занимават с негативно отношение към църквите, пък били те евангелски или други типове. Божиите пътища са твърде скъпоценни и смисъла на форума е да се занимаваме с тях, а не с онова, което е извън тези пътища. За съжаление този процес води до неизбежно съприкосновение с това, което лъжливо и измамливо се представя от днешното християнство, като "Божии" пътища и според заповедта на Писанието, тъмнината трябва да се изобличава. Изобличението не черногледство, напротив - където има изобличение има и надежда. И именно заради тази надежда то се прави. Ако не би имало надежда можем спокойно да си мълчим и да гледаме как погиват масово.

Quote
 Наскоро един отявлен член на форума даде 1 доста отрицателно и саркастично мнение относно това че след службите се дават питие и закуски.
    Та искам да питам кое му е точно лошото?

Добре би било да дадеш цитат или референция към това "саркастично мнение" за което говориш, за да го видим в контекста и с истинските думи с което е казано, а не да се преразказва и обобщава така.

Що се отнася до това "кое му е лошото" - то самия въпрос е малко в стил на това да се каже - "След дива пиянска оргия, гостите излязоха и поляга цветята в градината" - и след това да се пита - ами кое му е лошото, че са полели цветята?

Лошото е да се направи опит чрез едно нещо, което не може да е лошо само по себе си, като поливане на цветя (или даване на закуски) - да се оправдае онова, което е ставало ПРЕДИ поливането на цветята, а именно пиянската оргия (или в случая с църквите религиозното опиване с виното на Вавилон).

Quote
Има много хора в България които живеят  под прага на бедността.
Кое е лошото да нахраниш гладния.?
  Нима Господ не казва, 'че които дава на сиромаха заема Господу'.
Или пък че 'Праведния внимава в съдбата на бедните, а нечестивия не се интересува от нея?!'

Няма лошо да подкрепиш сиромаха, но това да дадеш на някой една закуска, или малко пари не е подкрепа на сиромаха. Истинската подкрепа е да му помогнеш ДА ИЗЛЕЗЕ от това състояние на изпадналост, така, че да може да се си стъпи на краката. А това е един много сложен процес с който на никой не му се занимава. А Божиите хора да могат да се захванат с него ще трябва ПЪРВО самите те да са на здрава и стабилна основа.

Втория пасаж който си цитирал - "Праведния внимава в съдбата на бедните" - не говори за хранене на бедни, а говори за внимаване на това КАК СЪДИЛИЩАТА ОТСЪЖДАТ делото на бедния, и да се внимава да няма несправедливост спрямо него защото е беден. Ето това е едно нещо, което днешната съдебна система е така замислена, че да предотврати всякаква подобна интервенция. При все това е задължение на праведните, на което те също трябва да обърнат внимание. Но отново те трябва да са стъпили на здрава основа за да могат да адресират подобен проблем.

Quote
Тихомир в посоченото от теб става въпрос конкретно за вдовици. Какво правим със сиромаха, сирачето, чужденеца и немощния ?

Аз бих задал следния контра въпрос - какво правим с онези, които са духовни сиромаси, сираци, чужденци и немощни? Какво правим с поробените религиозната система? Доколко самите ние не сме такива? А какво да правим с  поробените от светската система? Нима ВСИЧКИ ние не сме такива?

Ако някой си мисли - аз не съм поробен от светската система - нека да си зададе въпроса - ако електрическата мрежа на света се срине и не може да се възстанови в продължение на 1 или 2 години - какво ще се случи с мен? Или ако финансовата система се срине и парите се обезценят напълно - колко дни или месеци ще мога да остана жив? Истината е че в този форум няма нито един човек който да може да оцелее физически след срив на светската система за достатъчно дълго време (година и повече) - това означава, че всички ние сме зависими от системата на света - а това е позорно и безумно. Чисто икономически и социално, ние уж не сме от света, а сме 100% ОБЛЕГНАТИ НА И ЗАВИСИМИ ОТ СВЕТА.

Едва когато се ОТЪРСИМ от тази зависимост и започнем да живеем от Божиите ресурси, а не от ресурсите на света, ние ще сме в състояние АДЕКВАТНО да помогнем да сиромасите и чужденците, които Бог е поставил около нас.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: The Disciple on June 10, 2011, 14:20:20 PM


Що се отнася до това "кое му е лошото" - то самия въпрос е малко в стил на това да се каже - "След дива пиянска оргия, гостите излязоха и поляга цветята в градината" - и след това да се пита - ами кое му е лошото, че са полели цветята?

Лошото е да се направи опит чрез едно нещо, което не може да е лошо само по себе си, като поливане на цветя (или даване на закуски) - да се оправдае онова, което е ставало ПРЕДИ поливането на цветята, а именно пиянската оргия (или в случая с църквите религиозното опиване с виното на Вавилон).



Втория пасаж който си цитирал - "Праведния внимава в съдбата на бедните" - не говори за хранене на бедни, а говори за внимаване на това КАК СЪДИЛИЩАТА ОТСЪЖДАТ делото на бедния, и да се внимава да няма несправедливост спрямо него защото е беден. Ето това е едно нещо, което днешната съдебна система е така замислена, че да предотврати всякаква подобна интервенция. При все това е задължение на праведните, на което те също трябва да обърнат внимание. Но отново те трябва да са стъпили на здрава основа за да могат да адресират подобен проблем.

Quote
Тихомир в посоченото от теб става въпрос конкретно за вдовици. Какво правим със сиромаха, сирачето, чужденеца и немощния ?






      A,  значи, цитат ЩЕ дам, когато му доиде времето, уверявам те, не съм си го изсмукал от пръстите това. Може би и човека които го е писал ще се сети!

    Относно другото наистина ме разсмя ,и то не за друго, а защото за съжаление в селото в което имаме къща става буквално точно така - след дива пиянска оргия излизат и поливат или копат!
    Определено в България има сериозен проблем с алкохола!
    Иначе като цяло в думите ти има резон и смисъл!

   С едно нещо обаче не съм съгласен. Защо мислиш че 'да внимаваш в съдбата на бедния' е свързано само със съдилищата. Не съм съгласен, да, и с това е, но не само!
   Съдбата на един човек е съвкупност от много елементи!
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Watchman on June 10, 2011, 14:34:35 PM
Quote
С едно нещо обаче не съм съгласен. Защо мислиш че 'да внимаваш в съдбата на бедния' е свързано само със съдилищата. Не съм съгласен, да, и с това е, но не само!

В случая визирах значението на конктерния пасаж. Думата "съдбата" няма съвременното значение в което се използва, а има значение на "присъдата" - т.е да внимаваш в това какви присъди дава съда на сиромаха и дали са справедливи или се изкривява правото, защото е сиромах и не може да се защити.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 10, 2011, 15:34:48 PM
Аз бих задал следния контра въпрос - какво правим с онези, които са духовни сиромаси, сираци, чужденци и немощни? Какво правим с поробените религиозната система? Доколко самите ние не сме такива? А какво да правим с  поробените от светската система? Нима ВСИЧКИ ние не сме такива?

На всичките тези въпроси отговора е един. Без Божията подкрепа нищо не можем да направим за тях. А ако световната системата се срине, без Божията подкрепа и 1000 декара ниви да има човек пак ще погине.  И 1000 животни да има, ако се срине светската система, може да бъде ограбен от гладната тълпа и пак да умре от глад.
Но, ще те попитам и аз, с чие позволение се е развила и все още се крепи тази 'светска система', не с Божието ли ? И ако той е позволил това да стане, кои сме ние за да викаме срещу нея ?
Да имаме заповед да се пазим от 'виното' й, но нямаме заповед да отидем на друга планета за да нямаме нищо общо с нея на 100%. А, докато 'съжителстваме' с нея можем просто да не купуваме/употребяваме 'виното' й, и да бъдем 'сол' за света като му показваме как е по-добре без това 'вино'.

Quote
45 за да бъдете чада на вашия Отец, Който е на небесата; защото Той прави слънцето Си да изгрява на злите и на добрите, и дава дъжд на праведните и на неправедните.

Докато има едно слънце и една земя и за добрите и злите, ще има и една 'светска система'. Защото 'светска система' = начина на управление на този свят, които се отнася за всички които живеят в него. Ти си го казвал, но ще го повторя, Съвестта ни е тази която ни отличава, добрите от злите.

Във времената на Авраам, той имаше собствена, така да го нарека, армия с която се пазеше. Освен че имаше добитък. В днешно време, армията и полицията е нещо което е държавно. Т.е. ако някой вярващ гледа животни/земя и мине някой от тази 'светска система' и го ограби, към кого ще се обърне ако не пак към нея за обезщетение ? Да той ще отправи молитва към Бог, но не мисля, че има човек на тази земя в днешни дни който ще остане само до там.

Quote
Матей 22 глава
17 Кажи ни, прочее: Ти как мислиш? Право ли е да даваме данък на Кесаря, или не?   
18 А Исус разбра лукавството им, и рече: Защо Ме изпитвате, лицемери?   
19 Покажете ми данъчната монета. И те Му донесоха един пеняз.   
20 Той им каза: Чий е този образ и надпис?   
21 Казват му: Кесарев. Тогава им казва: Като е тъй, отдавайте Кесаревите на Кесаря, а Божиите на Бога.

Земята в днешно време е на Кесаря и всички ние му плащаме данък. Ето поради това ще се обърне ограбеният към него, освен с молба към Бог.

А, ако спасиш живота на сиромаха, немощния, вдовицата и сирачето днес с парче хляб. Утре някой, който Бог е промислил за това може да спаси душата му.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Tihomir on June 10, 2011, 15:45:59 PM
Nikolay,

Мисля, че размислите ти относно светската система са доста пропити с това, което си бил научен в училище. Фактът е, че точно това е била целта на училището и у теб тя е свършила работата си.

Факт е, че Божието Слово ни дава примери за това как са живяли хората едно време, как са правили бизнес, как са изкарвали прехраната си и т.н.

Факт е, че мнозина днес не забелязват това. В случая ти не си обърнал внимание на това какво пише в Словото и говориш като цяло наизуст.

Когато си лице в лице с нивата и небето и очакваш да завали, за да даде плод, тогава можеш да говориш тук на всички във форума, че "без Божията подкрепа и 1000 декара ниви да има човек пак ще погине". Сега си стоиш пред монитора и очакваш да си купиш утре храна от магазина и смяташ, че всичко това ще си стои, но това не е упование на това Бог да ти изпрати дъжд на нивата. И всъщност това, което получаваш от магазина е често внос от чужбина. Ако спре този внос, няма кой да ти донесе нищо на магазина, тъй като и тук малцина се занимават със земеделие.

Не случайно Писанието говори за толкова случаи на глад и как Божиите хора са били упътени от Бога какво да направят и то не е било да уповават на "държавата".

Само да вметна, че по дефиниция "държавата" е "хората", а не "човеци, които владеят над други човеци".
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 10, 2011, 15:58:29 PM
Nikolay,

Мисля, че размислите ти относно светската система са доста пропити с това, което си бил научен в училище. Фактът е, че точно това е била целта на училището и у теб тя е свършила работата си.

Факт е, че Божието Слово ни дава примери за това как са живяли хората едно време, как са правили бизнес, как са изкарвали прехраната си и т.н.

Факт е, че мнозина днес не забелязват това. В случая ти не си обърнал внимание на това какво пише в Словото и говориш като цяло наизуст.

Когато си лице в лице с нивата и небето и очакваш да завали, за да даде плод, тогава можеш да говориш тук на всички във форума, че "без Божията подкрепа и 1000 декара ниви да има човек пак ще погине". Сега си стоиш пред монитора и очакваш да си купиш утре храна от магазина и смяташ, че всичко това ще си стои, но това не е упование на това Бог да ти изпрати дъжд на нивата. И всъщност това, което получаваш от магазина е често внос от чужбина. Ако спре този внос, няма кой да ти донесе нищо на магазина, тъй като и тук малцина се занимават със земеделие.

Не случайно Писанието говори за толкова случаи на глад и как Божиите хора са били упътени от Бога какво да направят и то не е било да уповават на "държавата".

Само да вметна, че по дефиниция "държавата" е "хората", а не "човеци, които владеят над други човеци".



ОК, тогава да те попитам какво направи Йосиф ?
Май отиде в Египет (тогавашната 'светска система') и живя там почти през целия си живот ? И не Бог ли го упъти да го направи ?
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 10, 2011, 16:04:37 PM
При това орязваш това което съм казал и си го тълкуваш както искаш, Тихомир.

Nikolay,
Когато си лице в лице с нивата и небето и очакваш да завали, за да даде плод, тогава можеш да говориш тук на всички във форума, че "без Божията подкрепа и 1000 декара ниви да има човек пак ще погине".

Защото аз казах това:

Quote
А ако световната системата се срине, без Божията подкрепа и 1000 декара ниви да има човек пак ще погине.  И 1000 животни да има, ако се срине светската система, може да бъде ограбен от гладната тълпа и пак да умре от глад.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Watchman on June 10, 2011, 16:09:53 PM
Николай, ти специално да си се замислил за Йосиф, че не Египет спаси Йосиф, а Йосиф спаси Египет. И Египет нямаше нищо общо с днешната система, той беше аграрна икономика. Днешната система се крепи на финансово магьосничество и експлоатация на природните ресурси и бедните народи до дупка.

Времето, което Израел трябваше да прекара в робство в Египет беше също пророчески образ на това, как всички сме били роби на света, но ще си спомниш ли какво направи Бог? Бог ИЗВЕДЕ народа си от Египет, за да може да Му послужи в пустинята и след това да им даде собствена земя. Забележи, че Бог не желае народа Му да Му послужи в Египет. ПЪРВО трябваше да ИЗЛЕЗЕ и ПОСЛЕ да послужи на Бога и да стане част от Божия завет, царство и цели.

Понеже даваш примери с Египет е редно да се замислиш над тия неща.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 10, 2011, 16:21:07 PM
Не съм казал нищо за това кой кого е спасявал. Казах че Йосиф живя там и умря там !
А това за Египет нещо не го схванах.
В Египет нямаше влъхви = магьосници ?
В днешния свят няма аграрна икономика ?

И да питам ти от къде знаеш, че Бог който е разпръснал слугите си из 'светската система' няма да ги изведе когато стане време за това ?
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 10, 2011, 16:23:06 PM
Мога също така да те попитам Watchman, Бог ли те изведе теб от града за да отидеш там където си сега или ти сам реши да го направиш ?
И да обясниш защо реши така ?
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Watchman on June 10, 2011, 16:36:22 PM
Не го схващаш защото не знаеш как работи финансовата система на света. И не само финансовата, и политическата, и образователната и медицинската. Религиозната да не забравяме също.

Йосиф може да е умрял в Египет, ама костите му бяха изнесени от там, което идваше да покаже, че неговото място не е там. Също така Йосиф беше заведен НАСИЛА в Египет. И пак това беше пророчески образ, за да се изпълни Писанието "И от Египет повиках Сина Си".

Бог обаче няма намерение Неговите синове да са в Египет, а да излязат от него. Писанието ясно заповядва:

2Кор. 6:14  Не се впрягайте заедно с невярващите; защото какво общо имат правдата и беззаконието или какво общение има светлината с тъмнината?
2Кор. 6:15  и какво съгласие има Христос с Велиала? или какво съучастие има вярващия с невярващия?
2Кор. 6:16  и какво споразумение има Божият храм с идолите? Защото ние сме храм на живия Бог, както рече Бог: "Ще се заселя между тях и между тях ще ходя; ще им бъда Бог, и те ще Ми бъдат люде".
2Кор. 6:17  Затова - "Излезте изсред тях и отделете се", казва Господ, "И не се допирайте до нечисто"; и "Аз ще ви приема,
2Кор. 6:18  И ще ви бъда Отец, И вие ще Ми бъдете синове и дъщери", казва всемогъщият Господ.


А сега погледни живота си и ми кажи не живееш ли ПОСРЕД нечестивите (както Лот) и дали не си ВПРЕГНАТ с тях И ЗАВИСИМ от тях?

Да, Бог ме изведе от града, но само за да мога да отрезвея още повече и да видя, че дори това излизане не е достатъчно и че не съм изпълнил още горния стих. Имам обаче всяко намерение чрез Божията благодат да го изпълня, и то незабавно.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 10, 2011, 16:54:46 PM
Да костите му бяха изнесени, защото Бог го предупреди за това, че ще изведе народа си от там. Но, той беше заведен там 'насила' не поради Божията воля ли ? За това ли Бог му прати сънищата, че братята му ще му се поклонят ?
Всичко беше подготвено от Бог и то стана така защото такава беше волята Му. А не защото братята му решиха да го продадат, самият Йосиф им го каза.

И ако аз живея и съм впрегнат като Лот, и ако Бог е промислил за мен да се спася като Лот, не бих ли се спасил ?

И ако Бог е извел теб, не би ли могъл да изведе и други като им покаже твоя пример ?

Знаеш ли Божиите пътища и кое и защо прави той ? И можеш ли да му кажеш кое е право и кое не ?
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: The Disciple on June 10, 2011, 17:39:12 PM
Aлоооу, отклонихте дискусията в непознати води.

   Тихомире, пази се от този осъдителен дух които те завлядява.
Не забравяи че и ти си бил грешник.
    Или си втория Месия заченат непорочно?
Бог е щедър да прощава и наистина слънцето изгрява и над злите и над добрите!
     Така че лошо няма да има храна в Моя дом- казва Господ, пък било то материална или духовна!



   П.С.

  цитат: "В случая визирах значението на конктерния пасаж. Думата "съдбата" няма съвременното значение в което се използва, а има значение на "присъдата" - т.е да внимаваш в това какви присъди дава съда на сиромаха и дали са справедливи или се изкривява правото, защото е сиромах и не може да се защити."

      С това не съм съгласен докажи го чрез Словото!!!

!
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Watchman on June 10, 2011, 17:59:43 PM
Quote
С това не съм съгласен докажи го чрез Словото!!!

Ами провери еврейската дума и употребата й в Писанията и ще видиш. Дори българската дума "съдба" идва от корена "съд" и е означавала "присъда" във времето когато е превеждана Библията. Няма общо със днешното "съдба" по смисъла, който се използва от астролозите. Правилния прочит на тази библейска дума не е съдбА, а СЪДба.

Quote
И ако аз живея и съм впрегнат като Лот, и ако Бог е промислил за мен да се спася като Лот, не бих ли се спасил ?

Не ти препоръчвам да си като Лот, защото Лот стана баща на два народа чрез кръвосмешение - Моавците и Амонците, които станаха едни от най-големите врагове на Божият народ. Ти такъв плод ли искаш от живота си?
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: The Disciple on June 10, 2011, 18:33:14 PM
Quote
С това не съм съгласен докажи го чрез Словото!!!

Ами провери еврейската дума и употребата й в Писанията и ще видиш. Дори българската дума "съдба" идва от корена "съд" и е означавала "присъда" във времето когато е превеждана Библията. Няма общо със днешното "съдба" по смисъла, който се използва от астролозите. Правилния прочит на тази библейска дума не е съдбА, а СЪДба.



   Т.е.  бедните  не ни касаят, освен ако не са заплетени в някоя неспрасведлива съдебна драма? - Това ли казваш?

      Защо тогава пишете:   "само да помним сиромасите - което също нещо и ревностно желаех да върша." Гал. 2:10

    Което м/у  другото е мото на подраздел в форума.

  Защо тогава Христос казва на козите : "Гладен бях и не ме нахранихте"?

  Какво пише в Исая  58 глава за правилния богоугоден пост? -

      Isa 58:7  Не е ли да разделяш хляба си с гладния, И да въведеш в дома си сиромаси без покрив? Когато видиш голия да го обличаш, И да се не криеш от своите еднокръвни?
Isa 58:8  Тогава твоята светлина ще изгрее като зората, И здравето ти скоро ще процъфне; Правдата ти ще върви пред тебе, И славата Господна ще ти бъде задна стража. "

   Давам ти поне 3 точки за размисъл.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Watchman on June 10, 2011, 18:51:20 PM
Quote
   Т.е.  бедните  не ни касаят, освен ако не са заплетени в някоя неспрасведлива съдебна драма? - Това ли казваш?

Не, ни най-малко не казвам това. Едиственото, което казах е, че КОНКРЕТНИЯ пасаж говори за несправедливи присъди, без да внушавам с това, че това е единствената валидна ситуация, или единствения пасаж, който касае въпроса за бедните. Просто направих уточнение във връзка с цитирания пасаж, без да правя обобщения.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 10, 2011, 20:19:03 PM
то Лот стана баща на два народа чрез кръвосмешение - Моавците и Амонците, които станаха едни от най-големите врагове на Божият народ. Ти такъв плод ли искаш от живота си?

Да не дава Бог.

Но, да видим друго:
Тук, сам Исус казва да помним Лотовите дни. Какво стана в Лотовите дни:
Quote
Лука 17 глава
28 Така също, както стана в Лотовите дни; ядяха, пиеха, купуваха, продаваха, садяха и градяха,   
29 а в деня, когато Лот излезе от Содом, огън и сяра наваляха от небето и ги погубиха всички, -   
30 подобно на това ще бъде и в деня, когато Човешкият Син ще се яви.   
31 В оня ден, който се намери на къщния покрив, ако вещите му са в къщи, да не слиза да ги вземе; също и който е на нива да не се връща назад.   
32 Помнете Лотовата жена.

Не дойде ли съд за Содом и Гомор ? Не бе ли спасен Лот ? Защо бе спасен ако е бил неправеден ? А, ако пък е спасен защото е бил праведен, то той бе изведен от там поради праведността си. Или бе спасен само поради думата на Авраам ? А ако е така, ние чада ли сме на Авраам (макар и духовни) ? И в крайна сметка дали това може да се случи на някой друг, но в последните дни ?
Но, пък Исус ни каза - помнете Лотовата жена, понеже тя макар и спасена не послуша Божията воля.
А за, потомството на Лот ще попитам, Лот ли съгреши или дъщерите му ? И ако и да беше потомството му грешно пред Бога, дали Лот ще бъде спасен и ще влезе ли в новата земя, така наречения рай ?

Имаме не един пример където, децата получават наказание, но бащите им не поради вярата си.
В крайна сметка имаме Един който съди и ще съди, не само по делата ни, но и по това какво е в сърцата ни. Затова не бива и да забравяме това:

Quote
1 Коринтяни 13 глава
1 Ако говоря с човешки и ангелски езици, а любов нямам, аз съм станал мед що звънти, или кимвал що дрънка.   
2 И ако имам пророческа дарба, и зная всички тайни и всяко знание, и ако имам пълна вяра, тъй щото и планини да премествам, а любов нямам, нищо не съм.   
3 И ако раздам всичкия си имот за прехрана на сиромасите, и ако предам тялото си на изгаряне, а любов нямам, никак не ме ползува.

Колкото и да спазваме закона, в нас трябва да има и любов, но тази любов не трябва да противоречи и да се противопоставя на закона.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Watchman on June 10, 2011, 22:15:21 PM
Quote
Не дойде ли съд за Содом и Гомор ? Не бе ли спасен Лот ? Защо бе спасен ако е бил неправеден ? А, ако пък е спасен защото е бил праведен, то той бе изведен от там поради праведността си. Или бе спасен само поради думата на Авраам ?

Лот можеше и да не  бъде спасен защото сърцето му клонеше към градовете. Бог му каза да бяга към планината, а той избра някакъв малък град и се примоли на Бога да запази малкия град за да може той да отиде там. Това показва добре какво е в сърцето му. Аз бих казал - горко на онези, които избират да са като Лот.

Интересното е също, че Авраам ходатайстваше за праведните, не за останалите.

Quote
А ако е така, ние чада ли сме на Авраам (макар и духовни) ?

Нека ти припомня думите на Исус тука:

Йоан 8:39  Те в отговор Му казаха: Наш баща е Авраам. Исус им каза: Ако бяхте Авраамови чада, Авраамовите дела щяхте да вършите.

Ти казваш, че си Авраамово дете, ами вършиш ли делата на Авраам? Той живееше в шатри извън градовете на безбожниците. Крайно време е ония които са от Авраам, да вършат неговите дела.

Quote
А за, потомството на Лот ще попитам, Лот ли съгреши или дъщерите му ?

Я ми кажи - ти ако се напиеш и някоя блудна жена се възползва от това и преспи с тебе, дали ще си без грях?
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 11, 2011, 19:44:27 PM
Интересното е също, че Авраам ходатайстваше за праведните, не за останалите.
Именно за това го споменавам, понеже той се намери праведен.

––––
Йоан 8:39  Те в отговор Му казаха: Наш баща е Авраам. Исус им каза: Ако бяхте Авраамови чада, Авраамовите дела щяхте да вършите.

Ти казваш, че си Авраамово дете, ами вършиш ли делата на Авраам? Той живееше в шатри извън градовете на безбожниците. Крайно време е ония които са от Авраам, да вършат неговите дела.

А ти в шатра ли живееш ?
Или както всеки в днешно време живееш в къща ?
Иначе за да гледаш много овце, кози и какъвто и да е добитък няма как да живееш в ценътра на който и да е град, а е най добре да си някъде в близост до града. Все пак животните трябва да се изкарват на паша всеки ден и да се прибират вечер. Но, и е хубаво да си в близост до града за да можеш да търгуваш с другите хора там.
Аз не гледам животни - за какво ми е да съм извън града ? И тогава имаше наемници и някои от тях са живели в градовете - нали ? Да тогава е било по-рядко от сега.

Quote
Я ми кажи - ти ако се напиеш и някоя блудна жена се възползва от това и преспи с тебе, дали ще си без грях?
Ти ако имаше дъщеря би ли я сравнил с блудница ?
Ако е дъщеря която познава Божия закон тя няма да го направи. А, ако презира повеленията му тя може и да го направила, но бащата няма как да го предвиди понеже и се доверява. Не е все едно да се довериш на блудница и на дъщеря.
А за Лот се казва че той дори не разбра.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Tihomir on June 11, 2011, 20:10:37 PM
Интересното е също, че Авраам ходатайстваше за праведните, не за останалите.
Именно за това го споменавам, понеже той се намери праведен.

––––
Йоан 8:39  Те в отговор Му казаха: Наш баща е Авраам. Исус им каза: Ако бяхте Авраамови чада, Авраамовите дела щяхте да вършите.

Ти казваш, че си Авраамово дете, ами вършиш ли делата на Авраам? Той живееше в шатри извън градовете на безбожниците. Крайно време е ония които са от Авраам, да вършат неговите дела.

А ти в шатра ли живееш ?
Или както всеки в днешно време живееш в къща ?
Явно се хвана само за думата "шатра", а не подчерта още по-важното, че Авраам живееше отделен от безбожниците. Това е на което наблегна Watchman. Израел живееше също отделно от езическите племена. Бог е дал заповед на Израел да празнува празника на шатроразпъването, когато те трябваше да живеят в шатри няколко дни. Иначе Бог им беше дал заръки и как да си строят къщите. Така че, ако не опитваше да се хванеш за думата, но да размислиш трезво върху цялото изречение на Watchman, в светлината на цялото Писание, нямаше нужда сега да бъде пояснявано това.

Израел е преобраз на това как Бог искаше да живеят Неговите хора — да живеят отделени от езичниците, но без да е проблем да правят бизнес с тях или едни на други да си вършат услуги. Има достатъчно примери за това и думата е точно "пример", за да прочетем, да осмислим и да живеем според този пример.

Иначе Watchman живее извън града, ако това те интересува.


Quote
Иначе за да гледаш много овце, кози и какъвто и да е добитък няма как да живееш в ценътра на който и да е град, а е най добре да си някъде в близост до града. Все пак животните трябва да се изкарват на паша всеки ден и да се прибират вечер. Но, и е хубаво да си в близост до града за да можеш да търгуваш с другите хора там.
Аз не гледам животни - за какво ми е да съм извън града ? И тогава имаше наемници и някои от тях са живели в градовете - нали ? Да тогава е било по-рядко от сега.
Не е задължително да гледаш животни. Това е бил начинът да си набавят вълна за дрехите, защото живеейки по номадски начин, за тях агнетата са били източник на мляко, месо и вълна. Те не са ходили до близкия градски мол, за да си купят платове или готови дрехи.

Quote
Quote
Я ми кажи - ти ако се напиеш и някоя блудна жена се възползва от това и преспи с тебе, дали ще си без грях?
Ти ако имаше дъщеря би ли я сравнил с блудница ?
Ако е дъщеря която познава Божия закон тя няма да го направи. А, ако презира повеленията му тя може и да го направила, но бащата няма как да го предвиди понеже и се доверява. Не е все едно да се довериш на блудница и на дъщеря.
А за Лот се казва че той дори не разбра.
Лот беше наречен праведен още преди да излезе от Содом. В посланието към Евреите се свидетелства за това. Все пак никъде не пише, че дъщеря му е познавала Божия закон (не говорим за Моисеевия закон, защото Лот е далеч преди Моисей). Също Илий, свещеникът, беше убит от Бога, защото "се довери" (ще използвам твоята терминология) на това, че синовете му ще се поправят, но нищо не направи по случая. Така, че твоята логика с "доверието" се чупи пред тази много показателна история.

Аз чета, че Лот беше праведен човек, но това не означава, че дъщерите му са автоматично праведни. Кога е разбрал това, че дъщерите му са преспали с него и дали го е разбрал, не зная. Те все пак са имали съпрузи и на Лот може да му се е струвало, че са били бременни от тях. Това е пак малко вероятно, защото те не са отишли директно в планината, а първо са отишли в Сигор, а и Лот е можел да брои до 9 месеца, предполагам.

Но е ясно като бял ден, че дъщерите му извършиха нечестие, защото откриха голотата на баща си и народите, които се родиха от тях станаха противници на тези, които бяха родени по Божието обещание.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 11, 2011, 20:36:31 PM
Quote
Израел е преобраз на това как Бог искаше да живеят Неговите хора — да живеят отделени от езичниците, но без да е проблем да правят бизнес с тях или едни на други да си вършат услуги. Има достатъчно примери за това и думата е точно "пример", за да прочетем, да осмислим и да живеем според този пример.

Да така е, но замисли се, ако Бог искаше да изведе всичките си люде из градовете в днешни дни, не би ли могъл да го направи ?
Може, но поради причина неизвестна на нас не го прави. А в Словото имаме не една заповед. Аз го разбирам така, едно е за едни и друго е за други. Защото сме създадени различни и с различни цели.

Quote
Иначе Watchman живее извън града, ако това те интересува.
Предполагах, че е така. Но в случая той даде пример с шатра, което сметнах за неуместно.

Quote
Не е задължително да гледаш животни. Това е бил начинът да си набавят вълна за дрехите, защото живеейки по номадски начин, за тях агнетата са били източник на мляко, месо и вълна. Те не са ходили до близкия градски мол, за да си купят платове или готови дрехи.

Всъщност до преди няколко години ползвах терлъци плетени от баба ми от нейните овце, сега като я няма ползвам подобни но от магазина. Няма голяма разлика.
Иначе ми е ясно че това е била една от причините да ги гледат.

Quote
Но е ясно като бял ден, че дъщерите му извършиха нечестие, защото откриха голотата на баща си и народите, които се родиха от тях станаха противници на тези, които бяха родени по Божието обещание.

Вече няколко пъти се опитах да обясня, че говоря за Лот а не за дъщерите му.

Quote
33 И тъй, оная нощ упоиха баща си с вино; и по-старата влезе та преспа с баща си; а той не усети, нито кога легна тя, нито кога влезе.

Не се казва че е разбрал в последствие. Какво и как е било не се уточнява.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Tihomir on June 11, 2011, 22:03:08 PM
Като цяло виждам, че всичките ти разсъждения са базирани на това, че в градовете винаги ще имаш с какво да снабдиш нуждите си.

Истината е, че пророчествата в Божието Слово говорят друго, но който е прилежен да ги прочете, ще разбере защо Бог ги е казал отпреди това.

Николай, препоръчвам ти да видиш какво е станало в Ерусалим 70-та година и тези, които не са взели поука от пророчествата, дадени от Бога. А те са дадени, за да знаем какво ще стане.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 12, 2011, 09:17:53 AM
Всъщност не, по скоро не ме разбираш. Това което казвам е, че Бог води хората си и вярвам, че той ще ме изведе от тук или ще направи каквото е нужно когато трябва.

Относно Ерусалим през 70 година, ако може да ме насочиш къде да прочета или да ми дадеш линк бих прочел.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: byFaith on June 13, 2011, 20:45:50 PM
Здравей, Николай.

Мисля, че ти пропусна ключовия момент в дискусията:

А сега погледни живота си и ми кажи не живееш ли ПОСРЕД нечестивите (както Лот) и дали не си ВПРЕГНАТ с тях И ЗАВИСИМ от тях?

Какво ще стане когато Божият гняв се излее върху нечестивите в градовете, а ти си посред тях и си зависим от тях и тяхната система? Няма ли и ти да пострадаш? А този съд може да се бави, но със сигурност ще дойде.

Ако в Словото си Бог казва: "Излезте изсред тях и отделете се", ти от какъв по-специален призив имаш нужда? Забележи, че отделянето касае всички Божии хора, а не само някои, които да са призвани да останат сред нечестивите до последно. Току-виж и те самите се оказали нечестиви в деня на съда и без избавление... а това е страшно нещо.

Писано е, че животът в Содом си е продължавал да тече постарому (ядяли, пиели, купували, продавали), докато Лот не е излязъл от града. В града, освен Лот, е имало и много содомци, които ако бяха очаквали изпепеляващия Божи съд, сигурно биха взели мерки, но уви. Мое предположение е, че в Содом е имало хора, които не са вярвали, че градът заслужава подобна участ--били са прави в своите се очи--и са останали (може да са били и набожни дори). Всъщност двама от тях са Лотовите зетьове, които, въпреки Божията милост да бъдат предупредени от ангелите в последния момент и да имат възможността да напуснат града овреме заедно с Лот, не вземат на сериозно думите на тъста си и решават да останат. Не са имали уши да чуят, за да се спасят.

Доколкото знам за обсадата на Ерусалим през 70-та година, обитателите на града до последно са очаквали, че Бог е на тяхна страна и ще ги избави, но такова избавление не е дошло. А християните, вслушали се в пророческото слово, са били излезли от града навреме и не са пострадали.

Освен Лотовия пример, имаме и примера в Откровение при съда на блудницата Вавилон:

Откр. 18:4  И чух друг глас от небето, който казваше: Излезте от нея, люде Мои, за да не участвувате в греховете й и да не споделяте язвите й;


Интересно, че преди да споделят язвите й, ако биха останали, божиите люде биха участвали и в греховете й. Т.е. самото им оставане ги вкарва в грях и ги обрича на справедлив съд. За това е необходимо отделяне.

Иначе не трябва да забравяме, че израилтяните послушаха Мойсей и напуснаха Египет, но бяха коравовратни люде, и почти всички не влязоха в обещаната земя. Всъщност почти всички от това поколение измряха в пустинята. Тъй че не е достатъчно само да излезем, за да се спасим, а и да извървим пътя докрай. Защото наистина те излязоха от Египет и не пострадаха от язвите, които Бог изпрати върху египетската земя и народ, и се спасиха, и въпреки това Бог казва:

Пс. 95:10  Четиридесет години негодувах против това поколение, И рекох: Тия люде се заблуждават в сърце, И не са познали Моите пътища;
Пс. 95:11  Затова се заклех в гнева Си, Че няма да влязат в Моята почивка. 
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 14, 2011, 00:25:03 AM
Всъщност не съм го пропуснал. Да и това ще стане, но трябва да мине определеното време. Колко е не знам, но аз се надявам на Бог да ми каже и помогне да изляза от тук когато той реши.
Иначе, мислил съм доста по въпроса да направя като Watchman, но не знам къде да отида, а сам само Божие чудо може да ме спаси. Не знам колко от вас гледаха какво става в Хаити ? Ако стане това тук (примерно) и за някой се разбере че има храна в дома си - ще може ли да се спаси от тълпата сам ? Не мисля.
Трябва общество където много от братята да се съберем за да можем да си помагаме и да се пазим. Да излезем от града където има грях и да отидем на село където също са невярващи и има грях - каква е разликата ?  Църквата която са дали за пример апостолите е била църква от всички които са следвали Христос и са били едно тяло.
Вие казвате - писано е излезте. Но къде да отидем ? И Моисей изведе Израел от Египет, но ги поведе.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Tihomir on June 14, 2011, 10:45:08 AM
Nikolay,

Радвам се, че мислиш по въпроса.

По въпроса за "излизането": Когато ти съзнателно реши да излезеш от живота на грях, къде отиде? Същото е и с излизането от живота на зависимост. Трябва да се седне и да се мисли.

В повечето случаи само се чака нещо да стане.

Например утре някой ти подарява парче земя. Знаеш ли как да я обработваш и да запазваш семето от продукцията за всяка година? Знаеш ли как да се бориш срещу вредители без да използваш химии за пръскане? Знаеш ли как се садят различни култури? Знаеш ли как да консервираш/запазиш плодовете и зеленчуците, които направиш за през зимата, но без да използваш съвременни химии (включително и бяла захар)?

Това е съвсем малък списък относно земеделието, който е един вид първи стъпки. Ако някой (който чете) си мисли как да започне, да започне от това да намери информация и да се научи.

Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Nikolay on June 14, 2011, 22:02:11 PM
Да за събирането на информация не съм се замислял наистина. Иначе си спомням като бях малък това онова но наистина е малко. Благодаря за този съвет :)
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: stoian11 on July 02, 2011, 16:31:25 PM
След всяка служба е добре да се прави братска трапеза това сплотява хората след службата в неделя след службата е хубаво да се прочете някакво душеполезно четиво и след това да се пристъпи към трапеза колкото скромна да е тя хората се чувстват поканени и значими  и им е приятно .Това съм го забелязал от личен опит вече 9 години го съблюдавам и е от голямо значение духовно.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Watchman on July 03, 2011, 00:43:31 AM
Здравей Стояне,

ще прощаваш, но основно хората, които пишем в този форум не намираме в Писанията никакво основание за правене на "служби в неделя" или пък за това да се манипулират хората чрез създаване на обстановка в която да се "чувстват поканени и значими и да им е приятно."

Ако ти наистина ги вярваш подобни неща, то знай,че още си много далече от Божието Царство, и вместо това обитаваш в царство на човешки учения и религиозна самоизмама. Но ако си ревностен да приемеш това предизвикателство и да изпиташ себе си според Писанията, то ще намериш душеполезно време в този форум.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Tihomir on July 03, 2011, 00:49:41 AM
Искам да добавя, че и в този форум гледаме да наблягаме първо на това, което е Богоугодно, а "душеполезното" ще си дойде на мястото заедно с това. Обръщайки обратно нещата водят до отдалечаване от Бога.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: stoian11 on July 09, 2011, 04:25:55 AM
Това което споделям е учението на православната църква .
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Tihomir on July 09, 2011, 10:04:43 AM
Това, което ние споделяме е учението на Божието Слово и в този форум общуваме на тази основа.

Както виждам не си отделил време да прочетеш Правилата на форума:
http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=28.0

...както и практическите изисквания преди да започне някой да пише:
http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=27.0

Тези неща могат да се видят още на първата страница на форума:
http://www.fellowshipbg.org/

Според тях всеки от пишещите трябва:
1) Да види в какъв форум е попаднал и какво се дискутира тук
2) Да се представи накратко в темата Представяне

Като цяло това не е форум, където се дискутира всичко, което в наши дни му е сложен етикет "християнско". Във форума се дискутират неща, които са в пряка връзка с това, което Библията учи. Учения, които са в разрез с Библията или не са подкрепени от Библията се изобличават, а не се използват за подкрепа на дадено мнение.

В случая нас не ни е грижа, че учението на православната църква било такова, тъй като в Съдния ден всеки ще бъде съден според Божиите думи в Библията, а не според преданията на православните или техните учения или каквито и да било учения, които не са пряко записани в Библията.

Това е, което нас ни касае — Божието слово.

Ако решиш да продължиш да участваш в този форум, разгледай правилата и изискванията по-горе и реши сам за себе си. Ако си решил да говориш за ученията на православната църква тук, по-добре си намери друг форум. Има достатъчно форуми на различна тематика в интернет и всеки може да си намери своя си. Както не е редно да пишеш за това как се сменя ремък на автомобил във форум за земеделие, така и в този форум ние имаме за основа това, което е в Божието слово, а не всичките учения по света, които са наречени християнски.


Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: stoian11 on July 09, 2011, 10:58:38 AM
Нямам нищо против вас но и не мога да ви разбера правилата според вас какво е най-добре да направим за всички нас да не се стига до проблеми и караници като не ме искате в форума си просто ме блокирайте и това е .
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Tihomir on July 09, 2011, 11:13:04 AM
Като отидеш във форум за земеделие просто отиваш във форум за земеделие и там темите се въртят около земеделието.

Идваш във форум, който е базиран на Библейските писания и е нормално да очакваш да се дискутират Библейските писания.

Има православни форуми, където хората следват ученията на православната църква и дискутират тях.

В момента, ние няма за какво да те блокираме от този форум. Нямаме повод за това.

Ти можеш сам да решиш дали да решиш да пишеш само въз основа на това, което Библейските писания говорят и да се абстрахираш от останалите учения, които знаеш. Ако останалите учения са толкова силни у теб, че не можеш да живееш и мислиш само според Библейските писания, тогава можеш да се въздържиш от писане във форума, но си добре дошъл да четеш това, което се пише.

Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: The Disciple on October 28, 2011, 22:46:06 PM
Nikolay,

Радвам се, че мислиш по въпроса.

По въпроса за "излизането": Когато ти съзнателно реши да излезеш от живота на грях, къде отиде? Същото е и с излизането от живота на зависимост. Трябва да се седне и да се мисли.

В повечето случаи само се чака нещо да стане.

Например утре някой ти подарява парче земя. Знаеш ли как да я обработваш и да запазваш семето от продукцията за всяка година? Знаеш ли как да се бориш срещу вредители без да използваш химии за пръскане? Знаеш ли как се садят различни култури? Знаеш ли как да консервираш/запазиш плодовете и зеленчуците, които направиш за през зимата, но без да използваш съвременни химии (включително и бяла захар)?

Това е съвсем малък списък относно земеделието, който е един вид първи стъпки. Ако някой (който чете) си мисли как да започне, да започне от това да намери информация и да се научи.





   и какво точно трябва да се мисли?
Сещам се за поговорката за едната патка, но какт о и да е...

   Сега въз основа на този ти пост 'Тихомир' , а и въз основа на други ваши писания аз си правя правилния извод че вие много повече наблягате на ПРИРОДО-СЪОБРАЗНИЯТ начин на живот (ядене и пиене на разни еко-чисти и био-продукти), а не на  БОГО-УГОДНИЯ начин на живот, а има голяма разлика!
    Апостола (павел), ни съветва в посланията си  ,че  Божието царство не е въпрос на това какво ядеш или какво пиеш, а на ПРАВДА, МИР и РАДОСТ  в СВЯТИЯ ДУХ!
     Самият Христос ни казва че няма нищо нечисто което влиза през устата на човека, но от сърцето на човека излизат нечисти неща.(с това направи всички храни - чисти!)
       Евангелието на Марк дори ни казва в 16-тата глава , че повярвалите в неговото име (на Иисус) дори и нещо отровно да изядат то няма да ги повреди!

    Така че няма никакво значение дали ям бяла,черна или кафява захар или мед защото всичко се освещава чрез Божието слово и молитва!
 
   А това какво ядем няма и изобщо не може да ни препоръча пред Бога,(ако беше така сигурно Петар Димков и тем подобни щяха да са първи в Божието царство), важното е носим ли си кръстта всеки ден и следваме ли го, където и да отиде,
   всичко останало са си човешки поучения и мъдрувания които могат и да ти докарат някакъв келепир за този живот, но нямат НИКАКВА стоиност за бъдещия!

    А Бог ни казва да се хванем за вечния живот....

   Също съм абсолютно съгласен с Николаѝ че и по селата е пълно с нечестиви хора, особенно  в последните години мутрите и пияндетата от града с високо проходимите си джипове нямат проблем да стигнат и до наи-отдалеченото, планинско село и да си спретнат пиянска оргия до вашата къща да речем. Къде ще бягате тогава?





Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Tihomir on October 28, 2011, 22:50:52 PM
Quote
   Сега въз основа на този ти пост 'Тихомир' , а и въз основа на други ваши писания аз си правя правилния извод че вие много повече наблягате на ПРИРОДО-СЪОБРАЗНИЯТ начин на живот (ядене и пиене на разни еко-чисти и био-продукти), а не на  БОГО-УГОДНИЯ начин на живот, а има голяма разлика!

Точно това е гръцкото влияние в християнството, а именно разделянето на истинския човешки реален живот от някакъв псевдо-духовен, който има вид на "благочестие". За евреинът такова мислене (като на TheDisciple) е странно. Не случайно Бог е пратил евреи при езичниците, а не езичници. Това е така, защото евреинът, който Бог праща мисли така, както е угодно на Бога, а именно, че тялото е едно цяло и не може да се делят нещата. Не пише ли за грижа към тялото в Словото? Не пише ли за неядене на определени неща? И то точно в т.нар. "нов завет" ги пише, който уж толкова много всички уважават, но е едно лицемерие, тъй като ако го "уважаваха", щяха да "уважават" и почитат Писанията като Божие Слово, а не като фантастична приказка.
Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: The Disciple on October 28, 2011, 23:30:56 PM
Quote
   Сега въз основа на този ти пост 'Тихомир' , а и въз основа на други ваши писания аз си правя правилния извод че вие много повече наблягате на ПРИРОДО-СЪОБРАЗНИЯТ начин на живот (ядене и пиене на разни еко-чисти и био-продукти), а не на  БОГО-УГОДНИЯ начин на живот, а има голяма разлика!

Точно това е гръцкото влияние в християнството, а именно разделянето на истинския човешки реален живот от някакъв псевдо-духовен, който има вид на "благочестие". За евреинът такова мислене (като на TheDisciple) е странно. Не случайно Бог е пратил евреи при езичниците, а не езичници. Това е така, защото евреинът, който Бог праща мисли така, както е угодно на Бога, а именно, че тялото е едно цяло и не може да се делят нещата. Не пише ли за грижа към тялото в Словото? Не пише ли за неядене на определени неща? И то точно в т.нар. "нов завет" ги пише, който уж толкова много всички уважават, но е едно лицемерие, тъй като ако го "уважаваха", щяха да "уважават" и почитат Писанията като Божие Слово, а не като фантастична приказка.


   Не, категорично не пише за "неядене" на определени неща. Единствената заповед която имаме от първоапостолите е да се въздържаме от " блудство, ядене идоложертвенно, удавено и кръв".
      Дали точно за тебе Божието слово не е "фантастична приказка", защото като гледам с лека ръка си отхвърлил здравите думи на НОвия завет които съм ти написал.
   Ти въобще вярваш ли на/в Иисус Христос?
   Ако беше така щеше да уважаваш словото му!

  А, ако Бог е пратил първоначално евреи при езичниците то е защото евреите е трябвало да чуят първи благовестието, но ако знаеш историята на църквата ще видиш че тези евреи - първоапостоли ръкополагат точно езичници за техни наследници, без да правят никаква разлика м/у евреин,грък, скит, варварин роб или свободен според както пише в посланието към Колосяните 3 глава 9,10,11 стих

     "9 Не се лъжете един друг, понеже сте съблекли вече стария човек с делата му,

10 и сте се облекли в новия, който се подновява в познание по образа на Този, Който го е създал;

11 гдето не може да има грък и юдеин, обрязани и необрязани, варварин, скит, роб, свободен; но Христос е всичко и във всичко. "

           Но явно ти повече разчиташ на Тората и Талмуда!


     Ти си явно юдеистващ субект! Човече, не четеш ли :  Христос е всичко и във всичко! Бих добавил и над всичко!.
         Ако не се подчиняваш на Божието слово нямаш нищо общо с Господа!

Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Tihomir on October 28, 2011, 23:38:09 PM
TheDisciple,

Ти сам си го каза, че уважаваш едното повече от другото и презираш тези, които почитат и двете като едно цяло. Тези, които цитираха Писанията в "новия завет" и тях можеш да ги наречеш като такива, които обичаха повече "Моисей и пророците". Наистина е жалко състоянието, което виждам днес като отношение към Словото... жалко е.

Title: Re: Кое му е всъщност лошото??
Post by: Владо on October 30, 2011, 16:34:26 PM

   Не, категорично не пише за "неядене" на определени неща. Единствената заповед която имаме от първоапостолите е да се въздържаме от " блудство, ядене идоложертвенно, удавено и кръв".
      Дали точно за тебе Божието слово не е "фантастична приказка", защото като гледам с лека ръка си отхвърлил здравите думи на НОвия завет които съм ти написал.
   Ти въобще вярваш ли на/в Иисус Христос?

Здравей, The Disciple. Много от написаното в новият договор на Господарят Йешуа е спрямо времето, в което са живеели хората. Тогава не е имало "Mc Donalds", Нито "Coca - Cola", нито "Fanta", нито "Sprite", нито шоколади, ... Не са се използвали днешните отровни и вредни "хранителни добавки", нито пък е имало огромни хранителни "Супер-маркети", "Billa", "Metro", тнтн, нито пък е била налице днешната световна конспирация против здравето на човечеството, в служба на коята са редица сили. Просто времената са били различни.

Но е добре човек малко да почете, преди да пише уверено и да се запознае с някои факти, преди да отстоява мнението си. На много места може да се прочете относно вредата от редица съвременни неща, които масово се използват в производството на храни. Има си и филми. Редица "християни" махат с ръка на тези неща и казват : "С молитва се освещава". Но всъщност Бог не слуша безумни думи, нито пък изпитването на Господаря (с ядене на отрови, каквито са редица съвремнни "храни") е нещо добро.