Братско общение в тревожни времена

Дискусии върху Библейски и духовни въпроси => Изследване на Библейски термини и думи => Topic started by: Tihomir on November 19, 2007, 10:16:57 AM

Title: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: Tihomir on November 19, 2007, 10:16:57 AM
Матей 12:40
Защото, както Иона беше в корема на морското чудовище три дни и три нощи, така и Човешкият Син ще бъде в сърцето на земята три дни и три нощи.

Ето какво се говори за умирането на Господ Исус на кръста:
Лука 23:53-54
[53] И като го сне, обви го с плащаница, и положи го в гроб изсечен в скала, гдето никой не бе още полаган.
[54] И беше приготвителен ден, и съботата настъпваше.


Матей 28:1
А като се мина съботата, на първия ден от седмицата, дойдоха Мария Магдалина и другата Мария да видят гроба.

Марко 16:2
[2] И в първия ден на седмицата дохождат на гроба много рано, когато изгря слънцето.


Чудили сме се сигурно защо Христос говори за 3 дни и 3 нощи (на друго място се споменава "3 дни"), а е разпънат в петък и възкръсва в неделя, което според нашето броене на дните не са три дни и три нощи, нито са 72 часа, нито са 3 пълни дни.

Има теории, че е бил разпънат в четвъртък, но тя веднага се отхвърля поради стиха в Лука, където се казва, че "съботата настъпваше", а според еврейското броене на деня от 18:00 (или залез слънце) на "нашия" ден, започва тяхното "утре", т.е. в петък в 18:00 за тях започва съботата. Първият ден на седмицата е нашата неделя, защото пише, че след съботата идвал първият ден на седмицата.

Ето реалната ситуация:
- в ПЕТЪК следобяд Господ Исус издъхва на кръста
- СЪБОТА - е денят на Господнята почивка
- НЕДЕЛЯ - рано сутринта (когато изгрява слънцето) идват на гроба жените и виждат, че ТОЙ Е ВЪЗКРЪСНАЛ! (Алилуя!)

Нека сметнем времето:
- Петък - остават около 3 часа от деня
- Събота - цял ден - от петък 18:00, до събота 18:00 - 24 часа
- Неделя - от събота 18:00 до неделя рано сутрин - по-малко от 12 часа

Общо това са около 39 часа, което е далеч по-малко от 72 часа.

Къде е проблемът? Мнозина са се спъвали в тези стихове.

За да разберем значението трябва да се обърнем малко в историята на Израил и да видим как са брояли дните си. Преди стотици години дните са се брояли по следния начин (който все още се използва в някои страни от изтока като Иран, Китай и други):
- Когато се роди дете, то още от първия ден се казва, че е на една година
- Когато мине една година то за тях вече е на 2 години (ние му казваме "влиза във втората година")

С времето този начин е бил променен в много страни и затова объркването и въпросите идват при тези народи, при които това е било променено (като при нас).

Нека разгледаме още един пасаж от Словото, който ще даде още малко яснота в това как евреите броят дните си:

Естир 4:16
Иди, събери всичките юдеи, които се намират в Суса, и постете за мене, не яжте и не пийте три дни, нощем и денем; и аз и момичетата ми ще постим подобно; тогава ще вляза при царя, което не е според закона и ако погина, нека погина.

Естир 5:1
[1] А на третия ден Естир се облече в царските си дрехи, и застана във вътрешния дом на царската къща, срещу царската къща; а царят седеше на царския си престол в царската къща, срещу входа на къщата.

Тук отново виждаме "разминаване" според нашето виждане за "три дни и три нощи", тъй като Естир е влязла при царя още на третия ден.

Разрових се малко из календарното броене на Евреите и видях нещо, което ми отвори очите за всичко това.

Когато евреите кажат "година", това означава "годината в която сме". Когато кажат "ден", това означава "частта от деня в която сме". Когато кажат, че "след 2 години ще стане нещо", това означава, че другата година ще стане, считайки
- първа година - сега
- втора година - другата година

Значението, което ние имаме за СЛЕД <период от време> не е това, което имат евреите в календара си. Когато се каже "ден и нощ" било синоним на това да се каже "ден", т.е. било израз. Тогава думите "след 3 дни" означават "днес, утре, вдруги ден". Затова и при Естир, когато тя казва, че ще постят "три дни, нощем и денем", за хората по онова време означава "днес, утре и вдруги ден", като вече като дойде "вдруги ден" за тях това са 3 дни.

Не е тогава чудно, че Христос казва, че "след три дни ще възкръсне" и наистина според разбирането на евреите "петък, събота, неделя" е периодът "след три дни".

Не е чудно, че фарисеите много добре разбраха какво означава "след три дни" и затова сложиха стража още в периода събота срещу неделя, защото Христос го каза ясно по начина, по който всеки човек от тогавашното време щеше да го разбере. Ние обаче имаме друго мислене и друг начин на броене и за нас това е погрешно, но Господ Исус беше абсолютно точен в твърдението си.

Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: mak on November 19, 2007, 11:47:27 AM
Благодаря за споделенето, полезна информация която трябва да се знае.
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: small axe on November 24, 2007, 21:35:24 PM
И аз благодаря много!!
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: bogoizbrania on December 07, 2007, 17:59:22 PM
Здравейте форумници, на линка по долу съм направил откритие на лошото тълкуване на текста на възкресението и изяснявам причината защо неделята неправилно се приема за възкресение.
Разбира се че е бил за три дена, възкресението е на третия ден, деня на живота;
http://bogoizbrania.blog.bg/viewpost.php?id=140705
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: Tihomir on December 07, 2007, 20:03:34 PM
Quote
...че няма как възкресението да е в "неделя", а трябва да е във вторник или според юдейския календар на третия ден
...
Исус бива задържан след залез, като "опасен" разбойник, събитията с: Анна, Каияфа, и Пилат са през нощта, включително и разпъването, а смъртта е рано сутринта, вероятно преди изгрева,

Доста неща пропускаш от Писанието, което води до големи лъжеучения:

[44] А беше вече около шестият час, и тъмнина покриваше цялата земя до деветия час,
[45] като потъмня слънцето; и завесата на храма се раздра през средата.
[46] И Исус извика със силен глас и рече: Отче в Твоите ръце предавам духа Си. И това като рече, издъхна.


[54] И беше приготвителен ден, и съботата настъпваше.

[2] И в първия ден на седмицата дохождат на гроба много рано, когато изгря слънцето.

...и още други такива стихове, които кристално ясно говорят за това, че твоето "откритие" е доста далеч от Писанието.

Според правилата е редно да се представиш първо в темата "Представяне".
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: bogoizbrania on December 08, 2007, 16:05:54 PM
Искате да си мерим речниците :-) ок аде давай сега!

(Luke 23:44 [Greek])
καια ην ηδηα δετσβ ωσει ωρα εκτη και σκοτος εγενετο εφ ολην την γην εως ωρας ενατηςαβ εννατηςτσ

(Luke 23:45 [Greek])
τουα ηλιουα εκλιποντοςα καιτσβ εσκοτισθητσβ οτσβ ηλιοςτσβ καιτσβ εσχισθη δεα το καταπετασμα του ναου μεσον

(Luke 23:46 [Greek])
και φωνησας φωνη μεγαλη ο ιησους ειπεν πατερ εις χειρας σου παρατιθεμαια παραθησομαιτσβ το πνευμα μου τουτοα καιτσβ δεα ταυτατσβ ειπων εξεπνευσεν

(Luke 23:54 [Greek])
και ημερα ην παρασκευηςα παρασκευητσβ καιατσ σαββατον επεφωσκεν

(Luke 24:1 [Greek])
τη δε μια των σαββατων ορθρου βαθεωςα βαθεοςτσβ ηλθοντσβ επι το μνημα ηλθονα φερουσαι α ητοιμασαν αρωματα καιτσβ τινεςτσβ συντσβ αυταιςτσβ

Както можем да се уверим от текста, разбира се ако познаваме гръцкия, а не като си вадим нещо да подкрепя доктринката ни. Това което казвам е българския превод на ръкописа.

П.С.
Думите завършващи на; α,  τσβ,  αβ,  τσ,  ,са в сиво в The Word, което е НА27/28 и показват произхода на добавяне, ако въобще някой зацепва какво говоря.
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: pironka on December 08, 2007, 20:15:50 PM
Tihomir, навсякъде в словото където се говори за времето на  възкресението на Исус става въпрос за 3 дни.
Единственото място, където нощта е спомената във връзка с възкресението е това което ти цитира Матея 12:40.
За дните е ясно- петък, събота и неделя.
Възможно ли е причината ,поради която са споменати 3 нощи да има преносен смисъл- смъртта= тъмнина=нощ? Битие1:5
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: small axe on December 10, 2007, 00:05:01 AM
Bogoizbr. вземи спокойно напиши това което мислиш на български.
За да може да се види какво е то.Не всеки знае гръцки , пък и не е длъжен , нали?
Ако тука някой иска да си мери речниците , значи нещо е посбъркал мястото. Това което е написано по- горе от Тихомир си е доста добре обосновано , по добре го коментирай сериозно , ако не си съгласен с нещо.
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: bogoizbrania on December 19, 2007, 02:19:11 AM
Искам да изкажа благодарност за тази тема, в която включвайки се и четейки написаното, направих поредното най значимо откритие в богословието. Предполагам, че не ви интересува, но поради ролята на тази тема в откриването на значението на думата хелиос, превърнало се  в лично преживяване и увереност за висше признание. Мога да изкажа огромните си благодарности и искренно да предложа да върна този жест по някакъв начин на участниците тук.
Благодаря за вниманието.
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: Tihomir on December 19, 2007, 10:21:15 AM
[Притчи 27:2] Нека те хвали друг, а не твоите уста, - Чужд, а не твоите устни.

Хвалбата ти не е уместна, заради многото изкривявания, които влагаш в тезата си. Те не са в съгласие с Писанието. Хващаш се за думата "сабатион", което освен "събота", означава и "седмица". Стихът, в който се казва "на първия от сабатион" нещо не пасва в твоите разсъждения и затова ти го отбягваш. Облягаш се на гръцкия текст без да разглеждаш и еврейската култура и еврейското разбиране. Виж примерът с Естир, който писах.

Още повече, че се облягаш на гръцки текст като НА 27/28, в които доста неща са променени от оригналните текстове, на който текст е базиран еретичния New International Version превод. Ето за тези, които разбират английски:
http://www.studytoanswer.net/bibleversions/gnostic.html (http://www.studytoanswer.net/bibleversions/gnostic.html)

Описанието за "новите" гръцки преводи като НА 27/28 е, че "те не се различават по нищо съществено от византийския гръцки текст". Нека видим един пример:

Марко 1:1
(Византийски текст, който е доста по-стар от НА)
Arch tou euaggeliou Ihsou Cristou, uiou tou Qeou.
(Български)
Началото на благовестието на Иисус Христос, Божия Син

Нестле-Аланд (НА)
1:1 arch tou euaggeliou ihsou cristou

Виждате, че според "новия превод" - НА - "Божия Син" го няма. В някои НА версии дори е записано в квадратни скоби [...], т.е. "някои преписи" (разбирайте НА) го нямат записано.

Йоан 1:18
(византийски текст)
Qeon oudeiV ewrake pwpote. o monogenhV uioV, o wn eiV ton kolpon tou patroV, ekeinoV exhghsato.
Никой никога не е видял Бога. Единородният Син, който е в лоното на Отца, Той Го изяви.

(НА)
Qeon oudeiV ewraken pwpote. monogenhV qeoV o wn eiV ton kolpon tou patroV, ekeinoV exhghsato.
Никой никога не е видял Бога. Единственият Бог, който е в лоното на Отца, Той Го изяви.

Както виждате "Единородният Син" е сменено с "Единственият Бог", което далеч не е маловажно.

Има и много други промени, които са направени в НА като преместване на части от пасажи в други пасажи и пр.

Тъй като сатанисткият план е срещу Божието (което ще надмогне, така или иначе) той се е опитвал по всякакви начини да попречи: гонения (църквата расте), лъжеучения (Божиите хора застават на Словото), сега виждаме и промяна в текстовете, които се вземат като източник на преводите, които четем. Така могат да се лансират доста лъжеучения, защото текстовете от НА са умишлено променени, за да може да бъдат в подкрепя, а да не отхвърлят разните лъжеучения.
 
Това го пиша не толкова за bogoizbrania, а заради другите, които могат да видят също и арогантността (http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=134.msg809#new), с която той пише в постингите си.

Това не приляга на Божий човек, според Писанието (не според "НА", а според Писанието).

Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: Soldier on January 13, 2008, 19:45:45 PM

Tihomir,

Направо ме уплаши с това, което си пояснил:

"Единородният Син, който е в лоното на Отца" .... и ....
"Единственият Бог, който е в лоното на Отца"
Както виждате "Единородният Син" е сменено с "Единственият Бог", което далеч не е маловажно.
Има и много други промени, които са направени в НА като преместване на части от пасажи в други пасажи и пр.


Понеже съм нямала много време да се занимавам с Теология, не ги знам тези работи с преводите, но направо ме смрази с твоите наблюдения. Това е изключително опасно - дори  съдбоносно - ако така се променят същностите! Защото Единородният Син Исус Христос е юридическият наследник на Царството, а "Единственият бог" може да бъде и самохвалният княз на този свят...

Soldier
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: blossom on July 12, 2010, 18:22:21 PM
Не знам дали е прав авторът на долунаписаното, но открих такъв материал от форум на .... и сметнах за необходимо да го предоставя тук за приемане или отхвърляне,  според имащите знание и разбиране в изследване на Словото.

линка е премахнат от администрарорите понеже сочи към изключително опасен еретичен сайт, който твърди, че евреите са негри, че Исус е негър, че обрязването е задължително и много други еретични неща.

П.П. Има и други теми с Библейско тълкуване...
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: Tihomir on July 12, 2010, 19:22:23 PM
Не знам дали е прав авторът на долунаписаното, но открих такъв материал от форум на ... и сметнах за необходимо да го предоставя тук за приемане или отхвърляне,  според имащите знание и разбиране в изследване на Словото.

< линкът е премахнат >

П.П. Има и други теми с Библейско тълкуване...
Редно е първо да се запознаеш с доказателствата тук и да ги сравниш с писаното там. Подхвърляне на тема — вижте и прочетете сами — не е градивно. Най-много да зарази четящите.

От друга страна не говори добре за теб, тъй като подхвърляш нещо публично без да си проверила и може да станеш виновна за това, че караш хората да четат нещо, за което дори и самата не знаеш какво е.

(Мисля, че е редно да се обновят правилата на форума, че тук не е Twitter или разни платформи, където всеки пише каквото му дойде първо на ума, колкото да има нещо писано).


Относно това, което си писала: Виждам, че започват с твърдението, че вярвали хората, че било от петък до неделя, обаче не можело да бъде така, защото не били 3 дни и 3 нощи.

Веднага аз бих спрял до тук, защото това е езическото мислене, докато еврейското мислене е съвсем различно по отношение на изразите за "дни и нощи". Предполагам не си се запознала и с текущата тема, защото не би пратила нещо, което много ясно противоречи на това, което евреите разбират за "дни и нощи".

Още по-интересно е в книгата Естир как самата Естир казва, че ще пости 3 дни и нощи и на 3-тия ден влиза при царя. С този начин на мислене от този форум, ще изкарат, че книгата Естир е с погрешни факти. Като гледам то даже е преведено това, като авторът е някакъв американец.

Ето пасажите от Естир още веднъж:
Естир 4:16. Иди, събери всичките юдеи, които се намират в Суса, и постете за мене, не яжте и не пийте три дни, нощем и денем; и аз и момичетата ми ще постим подобно; тогава ще вляза при царя, което не е според закона и ако погина, нека погина.
...
А на третия ден Естир се облече в царските си дрехи, и застана във вътрешния дом на царската къща, срещу царската къща; а царят седеше на царския си престол в царската къща, срещу входа на къщата. И като видя царят царица Естир, че стоеше в двора, тя придоби благоволението му; и царят простря към Естир златния скиптър, който държеше в ръката си; и Естир, се приближи та се допре до края на скиптъра.
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: blossom on July 12, 2010, 20:55:20 PM
Съжалявам, че съм попаднала на неправилно място! Дано никой от четящите тук не се е повлиял.

Ами добре, 4е сте го премахнали, щом има основание. Но мен  ме заинтересува, защото останах с впечатлението, че автора е американец, НО Е ЕВРЕИН. И счетох, че като евреин той най-добре ще знае как се тълкуват трите дена и трите нощи..., и продължих в друга негова тема да чета и там сега разбрах, че се говори НАИСТИНА за ... черната раса.

Посочете го като лъжеучение в съответния раздел на този форум.

Поздрав
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: Watchman on July 12, 2010, 21:40:10 PM
Авторът е американски негър, който твърди че евреите са негри, сиреч евреите, които всички знаят и говорят иврит не са евреи, а негрите са евреи, затова той твърди, че е евреин. Това е човек който учи, че Павел се е объркал за обрязването и че то е задължително, мен това ми стига да приключа с тези хора.
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: IvanQS on July 13, 2010, 22:04:14 PM
2 Петрово 1:2
Благодат и мир да ви се умножи чрез познаването на Бога и на Исуса, нашия Господ.


Ако не познаваме и отдаваме полагащото се уважение,към Божието Слово няма как да разпознаем характера и волята на Бог за нас .

Не познаването на Бог ще ни предаде на заблуда ,която ще цели даже и отричнето на някои от Създателя,чрез подмяна на характера и образа на Господаря,както и очакванията в погрешна посока.

Даже ще има хора ,които ще убиват други ,като си мислят ,че по този начин изразяват ревност във вярата.

Ереси винаги ще има ,докато тече времето на самоопределението за цялото човечество ,но тези,които са Негови ще познават гласът Му и ще бъдат опазени до края.

Watchman отново мъдро посъветва, с ересите не се спори,а се приключва.

Ако трябваше да се обрязваме сега, то трябва да скъсаме и обезсмислим много станици от Божието Слово .

Ако познаваме характера и Словото на Бог винаги ще  имаме благодат и мир с Бога.
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: sambapti on March 16, 2014, 10:56:18 AM
Има един момент от евангелието на Йоан, който не може да се открие в останалите книги, описващи живота на Исус и по-точно, времето след възкресението и преди възнесението му.

 15. Казва й Исус: Жено, защо плачеш? кого търсиш? А тя понеже го имаше че е градинарът казва му: Господине, ако си го ти изнесъл, кажи ми де си го положил, и аз ще го взема.
  16. Казва й Исус: Марийо! Тя се обърна и рече му: Равуни! което се казва, Учителю!
  17. Казва й Исус: Не се допирай до мене, защото не съм възлезъл още при Отца си, но иди при братята ми и кажи им: Възлезвам при Отца моего и Отца вашего, и Бога моего и Бога вашего.

Очевидно с тези думи Исус възпира жената от физически контакт с възкресеното му тяло. Но само няколко стиха по-надолу имаме друга ситуация.

  27. После казва на Тома: Дай си тука пръста и виж ръцете ми; и дай ръката си и тури в ребрата ми, и не бъде неверен, но верен.

Какво е обяснението на тези привидно противоречиви ситуации и каква е причината за тази забрана на Исус към Мария.
В евангелията има много разказани случки след възкресението на Исус, в които той определено има физически контакт с учениците и апостолите, на които се явява.
Интересен е и доводът, който дава Исус: "защото не съм възлезъл още при Отца си", който за мен е неясен.
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: Watchman on March 16, 2014, 11:11:48 AM
Според мен е очевидно, че възлизането за което говори Исус не е същото като възнесението, което се случва поне 40 дни по-късно. Той казва на Мария да информира учениците, че ще възлиза при Отца, което не би било потребно при условие, че няма да се случи веднага и че после самите те ще се виждат много пъти с Него и ще бъдат свидетели на възнесението Му.
Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: sambapti on March 16, 2014, 13:41:37 PM
Объркването ми идва може би от това, че в някои преводи думата, която е използвана е "възнасям".

Казва й Исус: Не се допирай до Мене, защото още не съм се възнесъл при Отца; но иди при братята Ми и кажи им: Възнасям се при Моя Отец и вашия Отец, при Моя Бог и вашия Бог.

Title: Re: Беше ли Христос наистина 3 дни и 3 нощи в сърцето на земята?
Post by: Анко on May 20, 2022, 15:14:40 PM
Има един момент от евангелието на Йоан, който не може да се открие в останалите книги, описващи живота на Исус и по-точно, времето след възкресението и преди възнесението му.

 15. Казва й Исус: Жено, защо плачеш? кого търсиш? А тя понеже го имаше че е градинарът казва му: Господине, ако си го ти изнесъл, кажи ми де си го положил, и аз ще го взема.
  16. Казва й Исус: Марийо! Тя се обърна и рече му: Равуни! което се казва, Учителю!
  17. Казва й Исус: Не се допирай до мене, защото не съм възлезъл още при Отца си, но иди при братята ми и кажи им: Възлезвам при Отца моего и Отца вашего, и Бога моего и Бога вашего.

Очевидно с тези думи Исус възпира жената от физически контакт с възкресеното му тяло. Но само няколко стиха по-надолу имаме друга ситуация.

  27. После казва на Тома: Дай си тука пръста и виж ръцете ми; и дай ръката си и тури в ребрата ми, и не бъде неверен, но верен.

Какво е обяснението на тези привидно противоречиви ситуации и каква е причината за тази забрана на Исус към Мария.
В евангелията има много разказани случки след възкресението на Исус, в които той определено има физически контакт с учениците и апостолите, на които се явява.
Интересен е и доводът, който дава Исус: "защото не съм възлезъл още при Отца си", който за мен е неясен.
Toма е един от тези, които са били призвани да занесат Христовото учение до краищата на земята. Един от 12-те.
Мария не е от 12-те.

Разлика, която може да добави за изясняване на посочените текстове.
----------------------