Author Topic: Бог обича ли еднакво всички?  (Read 68797 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

byFaith

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 231
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #60 on: May 22, 2010, 00:46:11 AM »
            А , ти  Тихомире  за  пореден  път  доказваш  че  не си  нищо  повече  от  един  законник,  които  се  е  отлъчил  от  благодатта.
   В  вас  с  Уочмман  има  осъдителен  и    коравосърдечен  дух.
     Но  аз  съм  длъжен  да  ви  предупредя:  Внимаваите  когато  осъждате  някое  Божие  чадо,повярвало  в  Спасителя,  защото  вие  не  се  изправяте  срещу  някои  друг  а с/у  Всемогъщия  Господ,  които  е единствения  Праведен  Съдия.
    Небето  и  земята  ще   премине   но  неговите  думи  няма   да преминат,  а  именно:
 
    "Истина, истина ви казвам, който слуша Моето учение, и вярва в Този, Който Ме е пратил, има вечен живот, и няма да дойде на съд, но е преминал от смъртта в живота."


Здравей, Disciple.

Ти май не си чел, че "и бесовете вярват и треперят" (Яков 2:19). А някои християни дори не треперят. Още по-малко да "слушат [Христовото] учение" и да го пазят в добро сърце. Ти явно си заквасен със същия хуманизъм, който ти пречи да прецениш трезво делата и думите.

Откр. 2:2  Зная твоите дела, труда и търпението ти, и че не можеш да търпиш злите човеци, и си изпитал ония, които наричат себе си апостоли, (а не са), и си ги намерил лъжливи;

Това да изпиташ дали някой, който се представя за Божий човек е лъжлив или истински, и да отсъдиш, не е въпрос на осъдителност или коравосърдечие, а на предпазливост и благоразумие, според Господните думи:

Мат. 10:16  Ето, Аз ви изпращам като овце посред вълци; бъдете, прочее, разумни като змиите, и незлобливи като гълъбите.
Мат. 10:17  А пазете се от човеците защото ще ви предават на събори, и в синагогите си ще ви бият.


По твоята логика заедно с Тихомир и Watchman ти осъждаш и Бога, който е похвалил ефесяните за това, че са изпитали представящите се за апостоли и са ги намерили фалшиви. Или може би смяташ, че тези "апостоли" от Откр. 2:2 не са се смятали за християни и "братя", "повярвали в Спасителя". Само че вярата без дела е мъртва или е вяра в друг бог и друго нещо (а аз дела адекватни на Христовата вяра у constant не съм видял откак съм в този форум).

Защо е толкова трудно на християните в днешно време да различават фалшивото от истинското и се заблуждават (и даже да презират изобличителите си)? Толкова ли не се познават Писанията, нито Божията сила? Толкова ли удоволстват "вярващите в Спасителя" в неправдата, за да не са обикнали истината и Бог да ги предава на заблуда? Watchman много добре го беше написал в една друга тема и ще си позволя да го цитирам:

Quote
В тия последни времена и особено когато се яви Антихриста ще има само две групи хора и те са ония които разбират и ония които не разбират. И ония които не разбират са наречени - нечестивите.

Дан. 12:10  Мнозина ще се чистят и избелят и ще бъдат опитани; а нечестивите ще вършат нечестие, и никой от нечестивите не ще разбере; но разумните ще разберат.

Ако си мислите, че ще устоите в последните времена без разбиране, то дори няма да разберете как ще се окажете в лагера на нечестивите.

Това са страшни слова, които могат да накарат човек да размисли и да потрепери. Страшно нещо е да си се озовал в лагера на нечестивите. Което не е странно нещо, понеже е писано, че мнозина ще се стараят да влязат в Божието Царство и няма да могат, а какво остава за тези които нехаят.
Кой ще възлезе на хълма Господен? И кой ще застане на Неговото свето място?
Оня, който е с чисти ръце и с непорочно сърце, Който не е предал на суета душата си, и не се е клел на лъжа.
Той ще приеме благословение от Господа, И правда от Бога на спасението си. (Псалом 24:3-5)

constant

  • Изгонен
  • Допринасящ
  • *
  • Posts: 244
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #61 on: May 22, 2010, 03:29:00 AM »
Господ Исус Христос нищо не отговаряше пред лъжливите обвинения на Синедриона. Считам, че това е добър пример за нас, как да се държим, когато ни нападат и обвиняват напразно.

Благодаря ти, The Disciple, за добрата дума. След толкова бой, думите на Божието Слово, които си цитирал, дават утеха.

А и byFaith ме утешава с цитата от Словото:

Quote
Мат. 10:16  Ето, Аз ви изпращам като овце посред вълци; бъдете, прочее, разумни като змиите, и незлобливи като гълъбите.
Мат. 10:17  А пазете се от човеците защото ще ви предават на събори, и в синагогите си ще ви бият.

Благодаря и за него!

Единствено, Мила е опитала да анализира ситуацията в разказа, без да се уплаши, че ще се оцапа от греха в света, като излезе от затвореното пространство.
Сигурно ще ти се карат за това, Мила.

Quote
Аз лично виждам объркана майка, поставила погрешни ценности да определят отношениято към собствените й деца и още по-объркани деца, копнеещи за здрава обич, ясни правила и твърди принципи. А може и още по-сериозни причини и грехове да има в семейната история.

Според мен, тази майка не е объркана, а е доста целенасочена в погрешната си представа за родителска любов.
Подобно целенасочен в такава погрешна позиция е и Уочман.

А това прави децата й, наистина объркани. Едното е отхвърлено и подтикнато към грях, а другото нарочено да поддържа един изкривен образ, за да се продължи да се харесва на майката. Подтикнато да мечтае за свободата на греха отвън, напомня за стария син, от притчата за блудния син.
И само една тънка граница от нерешителност я делят от бунта и бягството.

Quote
Не разбирам каква е връзката с възможността един Божий човек да има различно отношение към децата си вследствие на Божие водителство, на своя собствен избор или на пророческо виждане.
И защо различното отношение да е греховно?

Какво значи различно отношение?
Ако това е прикрит израз за различна степен на любов, както това проповядва Уочман, то това различно отношение е наистина греховно.
Понеже Бог, като баща, обича с голяма любов, всяко свое чедо.
Защото за всяко свое чедо, Той даде еднаква Жертва - Своят Син.

Еднаква Жертва за всички ни, поради еднакво голяма любов към нас!

Робството на закона ни държи в страх - какво да направя за да ме обикне Той? Молитвите, добрите дела, комуникацията в затворен кръг, далеч от греха в света - достатъчни ли са?

Отговор - да! Следва духовна гордост.
Отговор - не! Следва робия, робия, робия ...

Но Бог идва със своята благодат и казва: Повярвай, и ще бъдеш спасен.

Получих любовта Му, без да ми постави никави изисквания за да я спечеля. Просто ми я подари.
Изглежда съм любимец, според Уочман.
А ти, Мила? С какво спечели любовта Му? Какво намери Той в теб, за да ти я поднесе?

 Но Бог доказа Своята любов към нас в това, че когато бяхме още грешници, Христос умря за нас.
(Римл. 5)

Тогава след, като я получих, дойде благодарността :)

Но как да я изразя? Господи, какво искаш да направя, за да Те зарадвам? Какви са условията?
Разбираш ли - замисляш се за условията, когато вече имаш подаръка.
Докато светът дава фалшивите си подаръци, но след като изнемогнеш да изпълниш всичките му условия. (кредитите са такъв пример :) )

Имаше гласове, които съветваха - за да си Му угоден, трябва да се обрежеш и да спазваш закона (по Галатяните).

Но Светият Дух казва друго - Ако ме обичате. ще пазите заповедите Ми.

Спазването на закона води до провал и осъждение.
Спазването на Христовите заповеди води до победа и радост.
А при провал- до спасително покаяние, прошка и възстановяване.

Няма Божие водителство, или пророческо видение, което да те учи да правиш едното си дете любимец, за сметка на другите - а то винаги е за сметка на другите.
Това е лъжеучение.

А за собствен избор - като си писала още - няма място за такъв, щом си направила Исус за Свой Господ.

Поздрави!

The Disciple

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 219
  • !Мълчанието е съучастие в престъплението!
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #62 on: May 22, 2010, 08:31:39 AM »

Вижда се че четеш Ню Ейджърски английски преводи, защото един от тях превежда Деяния 10:34 като "Бог няма фаворити" само че за щастие този път българския превод е точен и казва "Бог не гледа на лице" което няма нищо общо с Ню Ейджърския превод който си прегърнал. Това, че Бог има любимци и предпочита един човек за сметка на друг е въпрос на Неговия суверенитет, и Бог избира човеците според както Му е угодно без да гледа на лице. Ама хора като тебе са бързи да сипят обвинения като си мислят, че имат покритие от Библейски пасажи, които не са си направили труда нито да изследват, нито да разберат.




     
        A  ти  Уочман,  защо  си  сигурен  че  Булг.  превод  е  наи-меродавен???
Не  гледам  Ню-еидж  преводи. Това  не  е  вярно.
      Освен  това  ти  се  съсредоточаваш  само  в/у  1-вата  част  на  моя  пасаж, а  четеш   ли  и  втората?

     Продължавам   да  твърдя  че   Бог  няма  фаворити  или  любимци
,   "но във всеки народ оня, който му се бои и върши правото, угоден му е."

  В  момента  които   кажеш  че  Бог  има   любимци  това  автоматично  значи   че  Бог  е  корумпиран,  неправеден   и  показва   пристрастие.

      Според  твоето   Калвинистко  лъжеучение   някои  хора  така  и  така  ще  ходят  в  ада  така  че  няма  смисъл  нито  да  търсят  Бога  нито  да  вършат  добро.



     
"Преди  всичко  се  пазете  от  Фарисеиския   квас,    които  е  лицемерие!"
          Исус -. Ев  Лука  12:1 стих
   "Mразя, презирам фестивалите ви и няма да благоволя в тържествените ви събрания...отмахнете от мен шума на песните си...НО НЕКА ТЕЧЕ ПРАВОСЪДИЕТО КАТО ПОТОК, ПРАВДАТА КАТО ВЕЧЕН ИЗВО

Мила

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 49
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #63 on: May 22, 2010, 09:18:26 AM »
Constant, факт е, че в Писанията имаше родители, които имаха не само различно отношение към децата си, но и открито го показваха. За мен все още остава непонятно как бащата на Йосиф демонстрираше явно предпочитанията си към него.  Факт е, че това никъде не беше изобличено от Бог. Много ми е трудно да го разбера. Ако това беше моят съпруг сигурно щях да страдам и да му споделя, че според мен това не е редно, че така осакатяваме другите си деца, че ги подтикваме към ревност, към огорчение и към омраза дори. Щях да усещам вина със сигурност. Но дали щях да съм права? И защо има деца, които не биха ревнували дори в такава ситуация?

Винаги си задавам въпроса – това, което аз чувствам и мисля право ли е според Бога? Защото тук съм аз, но Бог е там и не Той ще се промени и ще дойде при мен, а аз трябва да се променя и да имам правото да се доближа до Него. И нека оставим за момент спасението. Става дума за освещение. Наистина прекаляваме когато се крием зад  доктрината за спасението, а не застанем  ясно лице в лице с Истината за нашето освещение.

Бог е напълно суверенен и не винаги лесно разбираем и познаваем  - поне за мен. Може би за теб е другояче. Но колкото повече чета Писанията, толкова повече разбирам, че понякога с моят ум, възпитание и разбирания единственото, което е редно да кажа е :
Твоята воля да бъде Господи, понеже ето това не го разбирам.

Имаме потребност да направим Бог ясен, лесно разбираем, удобен за времето на човешките права, в което живеем. Имаме потребност да го очовечим, да го принизим до нашето мислене, за да не е плашещ и много различен. Иначе ние е трудно да Го обичаме, трудно ни е да Го следваме и още по-трудно ни е да свидетелстваме за Него. Усещаме, че няма да се хареса на множеството и може да се окажем отхвърлени, неразбрани. А ни се иска всички да Го обичат и всички да Го приемат.

Има само една дума за това, обаче...........и тя е идолопоклонство. 
Всяка мъдра жена съгражда дома си.....

IvanQS

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 149
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #64 on: May 22, 2010, 10:33:09 AM »
Започнах да си мисля ,че темата за еднаквата любов на Бог към човеците е изяснена и приключена,но  змията има способността да се усуква и изплъзва .

Темата започна да се експлоатира за лични нападки,а не за назидаване в Писанията.

Срамно е да се използват текстове от Писанията ,като се изопъчава смисъла им ,за да доказваме наши измислици.

Искам да кажа ,че категорично беше доказано
 -да Бог има избрани за свое притежание и прави ясни разлики между хората ,дори и между Неговите.

Погледнете само някои думи които са използвани в Писанията,като:
Възлюбен,праведен,първороден,избран,блажени,воден от Божия Дух и т.н

Божието отношение към човеците е  ясно регламентирано и условията  са изчистени.

Псалми 89 
14 Правда и правосъдие са основа на престола Ти; Милост и истина ходят пред Твоето лице.     
15 Блажени людете, които познават възклицанието на тръбите; Те ходят, Господи, в светлината на Твоето лице.    
16 В Твоето име се радват всеки ден, И с правдата Ти се въздигат;    
17 Защото Ти си славата на силата им; И с Твоето благоволение ще се въздигне нашият рог.    
18 Понеже на Господа принадлежи да бъде наша защита, И на Светия Израилев да бъде наш Цар.    
19 Тогава Ти говори на светиите Си чрез видение, Като каза: Възложих на един силен да даде помощ, Възвисих едного избран между людете.


Нашето отношение към Божията правда променя и Божието отношение към нас.

Яков 4:8
Приближавайте се при Бога, и ще се приближава и Той при вас. Измивайте ръцете си, вие грешни, и очиствайте сърцата си, вие колебливи.



Това не е ли условие?
Любовта на Бог не е   "химия" ,а позиция.


7 Бог е твърде ужасен в съвета на светиите, И достопочитаем повече от всички, които са около Него.


Колко по ужасен е към останалите ,които си играят с Името Му .

Еремия 17:10
Аз, Господ, изпитвам сърцето, Опитвам вътрешностите, За да въздам всекиму според постъпките му, И според плода на делата му.
Псалми 91:14
Понеже той е положил в Мене любовта си, казва Господ, Затова ще го избавя; Ще го поставя в безопасност, защото е познал името Ми.

The Disciple

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 219
  • !Мълчанието е съучастие в престъплението!
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #65 on: May 22, 2010, 10:51:23 AM »
Започнах да си мисля ,че темата за еднаквата любов на Бог към човеците е изяснена и приключена,но  змията има способността да се усуква и изплъзва .


Погледнете само някои думи които са използвани в Писанията,като:
Възлюбен,праведен,първороден,избран,блажени,воден от Божия Дух и т.н

Божието отношение към човеците е  ясно регламентирано и условията  са изчистени.

Псалми 89 
14 Правда и правосъдие са основа на престола Ти; Милост и истина ходят пред Твоето лице.     
.    
19 Тогава Ти говори на светиите Си чрез видение, Като каза: Възложих на един силен да даде помощ, Възвисих едного избран между людете.



Еремия 17:10
Аз, Господ, изпитвам сърцето, Опитвам вътрешностите, За да въздам всекиму според постъпките му, И според плода на делата му.



              Не   темата  изобщо не е изяснена и приключена.
     Възлюблени са наречени всички светии.

  Какво значи избран?


  И  Саул  беше  избран  от  Бога  но впоследствие  поради непокорството  си,
  и  уж  "добрите"  в  неговите  му  очи  дела,   изгуби  Божието  благоволение  и  беше  отхвърлен.
      Предполагам  знаеме  неговата  история.
         
"Преди  всичко  се  пазете  от  Фарисеиския   квас,    които  е  лицемерие!"
          Исус -. Ев  Лука  12:1 стих
   "Mразя, презирам фестивалите ви и няма да благоволя в тържествените ви събрания...отмахнете от мен шума на песните си...НО НЕКА ТЕЧЕ ПРАВОСЪДИЕТО КАТО ПОТОК, ПРАВДАТА КАТО ВЕЧЕН ИЗВО

The Disciple

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 219
  • !Мълчанието е съучастие в престъплението!
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #66 on: May 22, 2010, 11:08:20 AM »
            А , ти  Тихомире  за  пореден  път  доказваш  че  не си  нищо  повече  от  един  законник,  които  се  е  отлъчил  от  благодатта.
   В  вас  с  Уочмман  има  осъдителен  и    коравосърдечен  дух.
     Но  аз  съм  длъжен  да  ви  предупредя:  Внимаваите  когато  осъждате  някое  Божие  чадо,повярвало  в  Спасителя,  защото  вие  не  се  изправяте  срещу  някои  друг  а с/у  Всемогъщия  Господ,  които  е единствения  Праведен  Съдия.
    Небето  и  земята  ще   премине   но  неговите  думи  няма   да преминат,  а  именно:
 
    "Истина, истина ви казвам, който слуша Моето учение, и вярва в Този, Който Ме е пратил, има вечен живот, и няма да дойде на съд, но е преминал от смъртта в живота."


Здравей, Disciple.

Ти май не си чел, че "и бесовете вярват и треперят" (Яков 2:19). А някои християни дори не треперят. Още по-малко да "слушат [Христовото] учение" и да го пазят в добро сърце. Ти явно си заквасен със същия хуманизъм, който ти пречи да прецениш трезво делата и думите.

Откр. 2:2  Зная твоите дела, труда и търпението ти, и че не можеш да търпиш злите човеци, и си изпитал ония, които наричат себе си апостоли, (а не са), и си ги намерил лъжливи;

Това да изпиташ дали някой, който се представя за Божий човек е лъжлив или истински, и да отсъдиш, не е въпрос на осъдителност или коравосърдечие, а на предпазливост и благоразумие, според Господните думи:

[


           Баи  Феит  още  от  самото начало  започваш  с тотални  глупости.
  Посочи  ми  место  в  Новия  Завет   където  пише  че  Християните  трябва   да, и  треперят,  може  би  в  Антиохия  ли, или  в  Ефес   за  където  ти   говориш  или  пък  в   Галатия???
   Да  бесовете  верват   и  треперят,  но  те  нямат  друг  избор  --  те  са  обречени,  за  тях  спасение  няма!

       Колкото   до  "отсъждането"   намираш  ли  някъде  думата  "отсъждане"  в  НЗ  или   в  пасажа  които  ти  си цитирал.
     Просто  я  няма. Такива  като  тебе  я   прибавят  на  Божието  слово,  а  знаем  каква  ще  бъде  участта   на  тия  които  прибавят  или  отнемат   нещо  от  него!!!
     Говори  се  за  "изпитване"  и  "намиране" -  което  е  нещо  съвсем  различно!

    Апостол   Яков  които  ти  цитираш  е  категоричен  в  това  отношение:

      ".....Само един е законодател и съдия, Който може да спаси и да погуби; а ти кой си та съдиш ближния си?"

    4  гл.  11-12  стих


  и   също:

     "Не се одумвайте един друг, братя; който одумва брата или съди брата си, одумва закона и съди закона; а ако съдиш закона, не си изпълнител на закона, но съдия."


    Бих   уголемил  тези пасажи   по  10  пъти  защото  в  тях  жестоко  се  спъвате.






   

"Преди  всичко  се  пазете  от  Фарисеиския   квас,    които  е  лицемерие!"
          Исус -. Ев  Лука  12:1 стих
   "Mразя, презирам фестивалите ви и няма да благоволя в тържествените ви събрания...отмахнете от мен шума на песните си...НО НЕКА ТЕЧЕ ПРАВОСЪДИЕТО КАТО ПОТОК, ПРАВДАТА КАТО ВЕЧЕН ИЗВО

IvanQS

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 149
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #67 on: May 22, 2010, 11:10:24 AM »
1 Йоаново 2:28
Дечица, и сега пребъдвайте в Него, та когато се яви, да имате дръзновение, и да се не посрамим пред Него в пришествието Му.


Светиите също ще застанат лично пред Бог всеки в делата си .

Престани да се усукваш The Disciple  ,а виж нещата ясно както са.

Псалми 91:14
Понеже той е положил в Мене любовта си, казва Господ, Затова ще го избавя; Ще го поставя в безопасност, защото е познал името Ми.

The Disciple

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 219
  • !Мълчанието е съучастие в престъплението!
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #68 on: May 22, 2010, 11:59:28 AM »
1 Йоаново 2:28
Дечица, и сега пребъдвайте в Него, та когато се яви, да имате дръзновение, и да се не посрамим пред Него в пришествието Му.


Светиите също ще застанат лично пред Бог всеки в делата си .

Престани да се усукваш The Disciple  ,а виж нещата ясно както са.




     Нищо  не  казваш,
и  маи  ти  усукваш?
    Отговори  защо  Саул  беше   избран,  помазан  а после  отхвърлен?

  Защо  Исус  каза  на  Фарисеите:

    "Не  думаите  Авраамови  чада  сме  (т.е.  избрани) ,  защото  брадвата  стои  при  корена  на  дърветата  и  всеко   дърво  което  не  дава  добър  плод  ще  се  отсече!"

         Които  стои  нека  внимава  да  не  падне!


"Преди  всичко  се  пазете  от  Фарисеиския   квас,    които  е  лицемерие!"
          Исус -. Ев  Лука  12:1 стих
   "Mразя, презирам фестивалите ви и няма да благоволя в тържествените ви събрания...отмахнете от мен шума на песните си...НО НЕКА ТЕЧЕ ПРАВОСЪДИЕТО КАТО ПОТОК, ПРАВДАТА КАТО ВЕЧЕН ИЗВО

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #69 on: May 22, 2010, 12:38:12 PM »
Quote
A  ти  Уочман,  защо  си  сигурен  че  Булг.  превод  е  наи-меродавен???
Не  гледам  Ню-еидж  преводи. Това  не  е  вярно.
      Освен  това  ти  се  съсредоточаваш  само  в/у  1-вата  част  на  моя  пасаж, а  четеш   ли  и  втората?

     Продължавам   да  твърдя  че   Бог  няма  фаворити  или  любимци
,   "но във всеки народ оня, който му се бои и върши правото, угоден му е."

  В  момента  които   кажеш  че  Бог  има   любимци  това  автоматично  значи   че  Бог  е  корумпиран,  неправеден   и  показва   пристрастие.

      Според  твоето   Калвинистко  лъжеучение   някои  хора  така  и  така  ще  ходят  в  ада  така  че  няма  смисъл  нито  да  търсят  Бога  нито  да  вършат  добро.

Аз като гледам ти май дори не си си изяснил темата по която говорим. И вместо да разсъждаваш върху написаното бързаш да приказваш несмислено.

1. Не съм казал, че българския превод е най-меродавен,а че в случая е точен, сиреч отговаря на оригиналния текст. Буквално гръцкия казва "Бог не приема според изгледа на лицето." Това че "във всеки народ оня, който му се бои и върши правото, угоден му е." е напълно вярно, но не представлява никакъв аргумент по темата. Защото ние говорим за съвсем различни неща.

Сред 12-те апостола всичките (с изключение на Юда) имаха вяра и вършеха правото, но пак Исус ИМАШЕ ПРЕДПОЧИТАНИЯ КЪМ ТРИМА ОТ ТЯХ. И измежду тези тримата ИМАШЕ ЕДИН, който беше наречен "ученика когото Исус обичаше."

Така, че твоите цитирания на пасажи за спасение чрез вяра и това, че били угодни на Бога тези които вършат правото показват, че ти въобще не си схванал за какво иде реч в тази тема.

Това, че Бог ИЗБИРА ЕДИН ЗА СМЕТКА НА ДРУГ не "значи   че  Бог  е  корумпиран,  неправеден  и  показва пристрастие." А означава, че Бог е суверен в Своя избор, и правото да избира е Негово. Идеята за равенство е 100% пъклена и сатанинска и в името на това равенство до момента са избити най-малко 100 милиона души само през миналия век.

В тази тема бяха представени много случаи в които Бог самия или Божии хора предпочитат един народ пред друг,един човек пред друг, или едно от децата си пред други. Ако не ви харесва скъсайте си от Библията страниците където ги пише тези примери. Вие и без това нямате респект към Писанието и тия пасажи са като скъсани за вас.

Да разгледаме случая със Саул. Как и при какви условия и за какво беше избран Саул? Саул беше направен цар НЕ ПО БОЖИЯ ИНИЦИАТИВА, а по настояване на народа, който искаше да има цар както и езичниците имат. Тогава Бог им даде цар според желанията на сърцата им,за да им покаже какви ще са последствията от следване на техните си желания. Саул беше едър, висок и красив мъж. Идеалния образ за цар според представите на човеците:

1Царе 9:2  А той имаше син не име Саул, отборен и твърде красив; между израилтяните нямаше човек по-красив от него; от рамената си и нагоре беше по-висок от всичките люде.

Бог им даде точно това, което ТЕ ИСКАХА, и последствията бяха явни, Саул падна и беше отхвърлен от царството.

Пример за Божият избор не е Саул, а Давид, човек който нямаше нито изгледа нито ръста на Саул. Човек който също падна в тежки престъпления и грях, но който остана на престола докрай и когото Бог никога не отхвърли.

По отношение на треперенето на Божиите хора, няма нужда да изявяваш за пореден път невежеството си Disciple, защото е писано:

Ис. 66:2  Защото моята ръка е направила всичко това, И по тоя начин всичко това е станало, казва Господ; Но пак, на този ще погледна, На оня, който е сиромах и съкрушен духом, И който трепери от словото Ми.

Давид потвърждава:

Пс. 119:161  Първенци ме преследваха без причина; Но сърцето ми трепери от думите Ти.

Quote
    Апостол   Яков  които  ти  цитираш  е  категоричен  в  това  отношение:

      ".....Само един е законодател и съдия, Който може да спаси и да погуби; а ти кой си та съдиш ближния си?"

    4  гл.  11-12  стих


  и   също:

     "Не се одумвайте един друг, братя; който одумва брата или съди брата си, одумва закона и съди закона; а ако съдиш закона, не си изпълнител на закона, но съдия."


    Бих   уголемил  тези пасажи   по  10  пъти  защото  в  тях  жестоко  се  спъвате.

И 30 пъти да ги увеличиш, това ще те направи ли да ГИ РАЗБЕРЕШ ТИ САМИЯ тези думи? Или ще те СПРЕ ЛИ ТИ САМИЯ да видиш как САМ ТИ нон стоп изливаш помия от хули и обвинения и осъждение върху други участници във форума? За съденето обаче си има теми и следва да се дискутират там.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

The Disciple

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 219
  • !Мълчанието е съучастие в престъплението!
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #70 on: May 22, 2010, 13:36:46 PM »
Quote
A  ти  Уочман,  защо  си  сигурен  че  Булг.  превод  е  наи-меродавен???
Не  гледам  Ню-еидж  преводи. Това  не  е  вярно.
      Освен  това  ти  се  съсредоточаваш  само  в/у  1-вата  част  на  моя  пасаж, а  четеш   ли  и  втората?

     Продължавам   да  твърдя  че   Бог  няма  фаворити  или  любимци
,   "но във всеки народ оня, който му се бои и върши правото, угоден му е."

  В  момента  които   кажеш  че  Бог  има   любимци  това  автоматично  значи   че  Бог  е  корумпиран,  неправеден   и  показва   пристрастие.

      Според  твоето   Калвинистко  лъжеучение   някои  хора  така  и  така  ще  ходят  в  ада  така  че  няма  смисъл  нито  да  търсят  Бога  нито  да  вършат  добро.


Да разгледаме случая със Саул. Как и при какви условия и за какво беше избран Саул? Саул беше направен цар НЕ ПО БОЖИЯ ИНИЦИАТИВА, а по настояване на народа, който искаше да има цар както и езичниците имат. Тогава Бог им даде цар според желанията на сърцата им,за да им покаже какви ще са последствията от следване на техните си желания. Саул беше едър, висок и красив мъж. Идеалния образ за цар според представите на човеците:

1Царе 9:2  А той имаше син не име Саул, отборен и твърде красив; между израилтяните нямаше човек по-красив от него; от рамената си и нагоре беше по-висок от всичките люде.

Бог им даде точно това, което ТЕ ИСКАХА, и последствията бяха явни, Саул падна и беше отхвърлен от царството.

Пример за Божият избор не е Саул, а Давид, човек който нямаше нито изгледа нито ръста на Саул. Човек който също падна в тежки престъпления и грях, но който остана на престола докрай и когото Бог никога не отхвърли.



Quote
    Апостол   Яков  които  ти  цитираш  е  категоричен  в  това  отношение:

      ".....Само един е законодател и съдия, Който може да спаси и да погуби; а ти кой си та съдиш ближния си?"

    4  гл.  11-12  стих


  и   също:

     "Не се одумвайте един друг, братя; който одумва брата или съди брата си, одумва закона и съди закона; а ако съдиш закона, не си изпълнител на закона, но съдия."


    Бих   уголемил  тези пасажи   по  10  пъти  защото  в  тях  жестоко  се  спъвате.





     Много  сладко  и  убедително говориш  като  се  опитваш  да  настроиш  всички  с/у  мене,  но  много  трудно  ще  заблудиш  хора  които  наистина  познават  Бог  и  словото  му,  какъвто  според  мене  е  и  constant.

          Само  един  стих  оборва  всичките  ти  твои  НЕСМИСЛЕНИ  съждения  а   именно   1 Царе  10:24   стих:


           "Тогава Самуил каза на всичките люде: Виждате ли онзи, когото Господ избра, че няма подобен на него между всичките люде? И всичките люде извикаха, казвайки: Да живее царят!"

    Е, и,  пише  ли  го  черно  на   бяло.  Какво  ще  добавиш , пак  ли  ще  се  направиш  на  по-голям  от  словото.
    Кои  избра   Саул    Господ  или  ората?


          Колкото  до  треперенето  -  едно  е  да  трепериш  бесовски  от  страх,  друго   е  да  трепериш    от  Божието  слово.



"Преди  всичко  се  пазете  от  Фарисеиския   квас,    които  е  лицемерие!"
          Исус -. Ев  Лука  12:1 стих
   "Mразя, презирам фестивалите ви и няма да благоволя в тържествените ви събрания...отмахнете от мен шума на песните си...НО НЕКА ТЕЧЕ ПРАВОСЪДИЕТО КАТО ПОТОК, ПРАВДАТА КАТО ВЕЧЕН ИЗВО

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #71 on: May 22, 2010, 15:04:34 PM »
Quote
амо  един  стих  оборва  всичките  ти  твои  НЕСМИСЛЕНИ  съждения  а   именно   1 Царе  10:24   стих:


           "Тогава Самуил каза на всичките люде: Виждате ли онзи, когото Господ избра, че няма подобен на него между всичките люде? И всичките люде извикаха, казвайки: Да живее царят!"

    Е, и,  пише  ли  го  черно  на   бяло.  Какво  ще  добавиш , пак  ли  ще  се  направиш  на  по-голям  от  словото.
    Кои  избра   Саул    Господ  или  ората?

Ти верно нито четеш нито мислиш. Я иди и прочети пак какво съм написал пък после ми цитирай пасажи, които потвърждават единствено че бързаш да отговаряш без да знаеш въобще за какво иде реч.

Иди и прочети ПАК да видиш какво съм написал, а именно, че БОГ ДАДЕ Саул за цар, но инициативата беше на народа, който пожела да има цар както езичниците имат:

1Царе. 8:4  Тогава всичките Израилеви старейшини се събраха, та дойдоха при Самуил в Рама и му рекоха:
1Царе. 8:5  Ето, ти остаря, и синовете ти не ходят в твоите пътища; постави ни, прочее, цар, който да ни съди, както е у всичките народи.
1Царе. 8:6  Обаче на Самуила не бе угодно гдето рекоха: Дай ни цар, който да ни съди. И Самуил се помоли на Господа.
1Царе. 8:7  А Господ каза на Самуила: Послушай гласа на людете за всичко, що ти говорят, защото не отхвърлиха тебе, но Мене отхвърлиха, за да не царувам над тях.


Ето ТОВА бяха обстоятелствата при които Саул беше даден за цар. Това беше Божият избор в отговор на това, че ТЕ ОТХВЪРЛИХА БОГА.

И не се излагай с детските си разсъждения за неща, които и малко дете може да разбере, а хора като тебе и constant не могат. Първо нямаше треперене в светиите,а сега било "бесовско треперене". Ами те бесовете от какво треперят, не ли от Божието Слово с което ще бъдат съдени и наказани? Меча в устата на Исус с който ще порази враговете си какво е? Абе хора като сте невежи, поне имайте доблест и мълчете и се учете от Писанието, а не бълвайте невежества от сърцата си.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Gerard

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 182
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #72 on: May 22, 2010, 15:35:31 PM »
The Disciple, разбирам че имаш минимални познания върху библията и се опитваш да спориш чрез тях, но не мога да разбера, защо след като ти се показва черно на бяло от библията, че даденото нещо което си казал е грешно ( визирам конкретно отричането ти за нуждата от треперене на Божиите хора от словото, макар че при теб е принцип и на други теми ) продължаваш да спориш. Вместо да проявиш достойнство и да признаеш грешката си пред Бога и човеците и да вземеш поправление, ти продължаваш с безумието си напред и се оплиташ още повече като пиле в калчища. С каква съвест го правиш това?? И то с такава арогантност, като си позволяваш дори да сипеш хули против Божиите хора. Как не те е страх? Това говори много лошо за теб и претенциите ти да си Господен ученик и последовател.
Ecc 7:3  Sorrow is better than laughter: for by the sadness of the countenance the heart is made better.
Ecc 7:4  The heart of the wise is in the house of mourning; but the heart of fools is in the house of mirth.

constant

  • Изгонен
  • Допринасящ
  • *
  • Posts: 244
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #73 on: May 23, 2010, 04:38:46 AM »
Здравейте!

Quote
Constant, факт е, че в Писанията имаше родители, които имаха не само различно отношение към децата си, но и открито го показваха. За мен все още остава непонятно как бащата на Йосиф демонстрираше явно предпочитанията си към него.  Факт е, че това никъде не беше изобличено от Бог. Много ми е трудно да го разбера. Ако това беше моят съпруг сигурно щях да страдам и да му споделя, че според мен това не е редно, че така осакатяваме другите си деца, че ги подтикваме към ревност, към огорчение и към омраза дори. Щях да усещам вина със сигурност. Но дали щях да съм права? И защо има деца, които не биха ревнували дори в такава ситуация?

Ако помислим, ще видим, че не е толкова трудно да разберем Яков, с неговото препочитание към Йосиф.
Йосиф беше слабост на Яков. Една човешка слабост, човещинка. Нищо общо с Отец и Неговото отношение към чадата Му.

Бит. 37: 3. А Израил обичаше Йосиф повече от всичките си синове, защото беше син на старостта му, и му беше направил шарена дрешка.
  4. Но братята му, като гледаха, че баща им го обичаше повече от всичките му братя, го намразиха и не можеха да му говорят спокойно.


Тук са изобразени най- обикновени човешки отношения. Това обаче, не означава, че те са по Божията воля.

Винаги малките деца в семейството привличат по- голямо внимание и любов.
Като прибавим и това, че Йосиф беше син от любимата жена, нещастно починала при раждането на Вениамин, а другите синове, бяха от нелюбимата, натрапената - тогава става още по- разбираемо.

Но това ли е моделът на поведение в семейството?
Не, това е лош модел, който донесе много беди и тревоги. И който Господ използва, за да покаже мъдростта, силата и славата Си.

Йосиф пострада и това го направи мъдър и простителен.
Бог използва един невинен, за да спаси зли и недостойни хора.
Образ на Христовото спасение.

И ако ти, Мила, в твоето семейство използвате този модел на поведение, спрямо децата си - ще берете лошите плодове, които бра Яков.
Е, но нали Бог оправи всичко и всичко това завърши с голямо благословение, в края на краищата?!

Може така да стане и във вашето семейство, но не е сигурно. Защото Бог даде този пример в Писанието, за да се научим на нещо от него.

Казваш, че поведението на Яков, никъде не е изобличено от Бог!
Прочети за Самсон, и ми кажи, къде Бог го изобличава за нещо?
Хайде сега, иди и ти прави като него, понеже Бог не го изобличава.

Има и много други примери... този стига засега.

Quote
Наистина прекаляваме когато се крием зад  доктрината за спасението, а не застанем  ясно лице в лице с Истината за нашето освещение.

Това не можах да го разбера - спасението и освещението не си противоречат, нито са във война.
Спасението е раждането, освещението е порастването.


Quote
Имаме потребност да направим Бог ясен, лесно разбираем, удобен за времето на човешките права, в което живеем. Имаме потребност да го очовечим, да го принизим до нашето мислене, за да не е плашещ и много различен. Иначе ние е трудно да Го обичаме, трудно ни е да Го следваме и още по-трудно ни е да свидетелстваме за Него. Усещаме, че няма да се хареса на множеството и може да се окажем отхвърлени, неразбрани. А ни се иска всички да Го обичат и всички да Го приемат.

Има само една дума за това, обаче...........и тя е идолопоклонство.
 

Усещам негативизма ти - но според теб, защо Бог стана човек?
Защо Богът на Старият Завет, Който беше недостъпен и далечен, слезе от Небето и раздра Завесата на Храма?

Евр. 4 :15. Защото нямаме такъв първосвещеник, който да не може да ни съчувства в нашите слабости, а имаме Един, който е бил във всичко изкушен по същия начин като нас, но пак е без грях.
  16. Затова нека пристъпваме с дръзновение към престола на благодатта, за да получим милост и да намерим благодат, която да ни помага своевременно.


А това, че Исус няма да се хареса на множеството съм го разбрал, още с първите си свидетелства след повярването си :) .
Все пак християните не са наивници.

Уочман, не знам за какво равенство говориш.
Аз говоря за равенството, което имаме пред Бог Отец, в нуждите си от любов, благодат, грижа.
И Отец е задоволил съвършено тази наша нужда, като е дал Господ Исус да умре на Кръста за всеки един.

Едно време си мислех, че ще задържа любовта Му, само за себе си :) . Но може ли да пиеш от океан, и да си го държиш само за себе си.
Разбрах, че е много по- блажено да водиш и други да пият от този океан, защото има предостатъчно за всички.

Quote
В тази тема бяха представени много случаи в които Бог самия или Божии хора предпочитат един народ пред друг,един човек пред друг, или едно от децата си пред други. Ако не ви харесва скъсайте си от Библията страниците където ги пише тези примери. Вие и без това нямате респект към Писанието и тия пасажи са като скъсани за вас.

Хайде, хайде - без театрални пози. Кои пасажи били скъсани за нас?
На гатанката ти за Исав и Яков беше отговорено.
Пропускаш Спасителя и Неговата Жертва.
Коя дъщеря или син са по- малко или повече любими, щом Христос разпъна ръце и се жертва за всеки един от нас.
Какъв по- голям израз на любов от този.

Пак ви казвам и вече млъквам: правете разлика между бащински, учителски, приятелски взаимоотношения.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Бог обича ли еднакво всички?
« Reply #74 on: May 23, 2010, 11:53:20 AM »
Quote
Ако помислим, ще видим, че не е толкова трудно да разберем Яков, с неговото препочитание към Йосиф.
Йосиф беше слабост на Яков. Една човешка слабост, човещинка. Нищо общо с Отец и Неговото отношение към чадата Му.

A това, че Бог също предпочиташе Йосиф и му даваше сънища, а на братята не даваше пак ли беше "човещинка"? Пророческото благословение над Йосиф при което му се даде двоен дял за разлика от останалите пак ли беше "човещинка"? Единствената "човещинка" тука са твоите човешки умувания, които игнорират Божието Слово.

Quote
И ако ти, Мила, в твоето семейство използвате този модел на поведение, спрямо децата си - ще берете лошите плодове, които бра Яков.
Е, но нали Бог оправи всичко и всичко това завърши с голямо благословение, в края на краищата?!

Този модел е на Бога, а не на Яков и го виждаме през цялото Писание. Никъде Бог НЕ ДАВА ЕДНАКВО на всички. Дори в притчата за талантите се дава РАЗЛИЧНО на всеки от слугите. И да разбира се - плода е "лош". Бог предпочете жертвата на Авел, пред тази на Каин и той уби брат си. Бог предпочете Моисей за водач, но се навдигнаха Корей и Датан, които искаха равенство и резултата беше смърт. Бог предпочете Йосиф и завистта на братята доведе до предателство. Бог предпочете Давид пред Саул и имаше убити в последствие. Все "лоши" плодове. Само, че хора като тебе не разбират, че плодовете са "лоши" не поради Божият избор, а защото човешките сърца са зли, завистливи и искат равенство и се бунтуват срещу суверенното право на Бога да избира едни за сметка на други, да дава повече на едни отколкото на други. И всички вие които искате равенство, и които искате еднаква любов от Бога се водите от злите си и необрязани сърца.

Quote
Казваш, че поведението на Яков, никъде не е изобличено от Бог!
Прочети за Самсон, и ми кажи, къде Бог го изобличава за нещо?
Хайде сега, иди и ти прави като него, понеже Бог не го изобличава.

Разбира се че Писанието изобличава Самсон, ама трябва ли да се повтарям че постоянно говориш от невежеството си? Грехът на Самсон беше, че възлюби филистимката Далила, при условие, че Закона забранява израилтянин да взема жена от езическите народи. Затова и след като отиде да бъде с нея той не извърши нито един подвиг, но падна в ръцете на филистимците. И едва след като се покая в тъмницата, косата му порасна, силата му се върна и извърши още един подвиг. Само, че плати с живота си за греха си. Ако това не е изобличение не знам тогава кое може да се нарече изобличение.

Quote
Уочман, не знам за какво равенство говориш.
Аз говоря за равенството, което имаме пред Бог Отец, в нуждите си от любов, благодат, грижа.
И Отец е задоволил съвършено тази наша нужда, като е дал Господ Исус да умре на Кръста за всеки един.

Никъде Писанието не издига човешките нужди, нито представя Бога като някой който търчи да ги задоволява. Напротив, всичко е от Него, чрез Него и за Него. Бог прави всичко заради Своето Име, Царство и Слава, както е писано:

1Пет. 2:9  Вие, обаче, сте избран род, царско свещенство, свят народ, люде, които Бог придоби, за да възвестява превъзходствата на Този, Който ви призова от тъмнината в Своята чудесна светлина.

и пак:


Деан. 15:14  ... Бог най-напред посети езичниците, за да вземе измежду тях люде за своето име.


Спасението на човека е функция на Божието Царство и слава, а не обратното. Не човека, а Бог е в центъра на събитията, включително на изкуплението. Човешката гордост и себелюбие е тази, която иска даден човек да бъде равен с всички останали в Божието отношение към него. Ако не може да бъде най-най, поне да бъде равен. Това е същата идея, същия манталитет, който по време на френската и после октомврийската революция на миналия век навдигна масите от лентяи, некадърници и дегенерати и ги изправи срещу интелигентните, трудещи се, разбиращи, можещи и успяващи хора в обществото и ги удави в кръв, смърт и всякакви извращения. Същата идея подхранваше сганта от якобинци, чекисти, кгбисти, маоисти, дс агенти и прочие , които избиваха, изтезаваха, колеха, бесеха, одираха кожата на живи хора без всякакъв свян и милост. Това е същия ганьовски манталитет, който казва "Я не сакам на мен да е добре, а на Вуте да е зле" - сиреч поне да сме равни в мизерията си. Вашето духовно късогледство не ви позволява да видите, че с тези си идеи за равенство вие ставате част от тази кръвожадна сган, и дори си нямате идея накъде вървите, защото КОГАТО СЕ СЪБУДИТЕ ЩЕ БЪДЕ ТВЪРДЕ КЪСНО, ЗАЩОТО ПО РЪЦЕТЕ ВИ ВЕЧЕ ЩЕ ИМА НЕВИННА КРЪВ.

Quote
Хайде, хайде - без театрални пози. Кои пасажи били скъсани за нас?
На гатанката ти за Исав и Яков беше отговорено.

Ами то се вижда, кои пасажи са скъсани. Говорим за Йосиф, ама всичко, което ти виждаш било Яковова "човещинка" а Божият избор на Йосиф за сметка на другите братя не виждаш? Двойния дял който Бог му даде не виждаш? Това са скъсани страници за тебе. За останалите случаи да не говорим.

За Исав и Яков се опита да дадеш скалъпено обяснение в стил умуванията за "човещинката на Яков", това не означава, че си дал валидни доводи или си казал нещо смислено по въпроса. Напротив.

Quote
Пропускаш Спасителя и Неговата Жертва.
Коя дъщеря или син са по- малко или повече любими, щом Христос разпъна ръце и се жертва за всеки един от нас.
Какъв по- голям израз на любов от този.

По-горе писах,че всичките апостоли без Юда бяха хора спасени чрез вяра за които умря Исус, но пак Той предпочиташе трима от тях, а един му беше любимец. Случайно ли беше, че точно на любимеца Си повери грижата за майка Си? Май пак стигаме до скъсани страници?

За жертвата не само не пропускаме, но вече говорихме подробно, а именно:

Ис. 53:11  Ще види плодовете от труда на душата Си и ще се насити; Праведният Ми служител ще оправдае мнозина чрез знанието им за Него, И Той ще се натовари с беззаконията им
Ис. 53:12  Затова ще Му определя дял между великите, И Той ще раздели користи със силните, Защото изложи душата Си на смърт И към престъпници биде причислен, И защото взе на Себе Си греховете на мнозина И ходатайства за престъпниците.


Тук е ПРЕДЕЛНО ЯСНО, че жертвата на Исус е ЗА МНОЗИНА, а НЕ ЗА ВСИЧКИ.

- ще оправдае мнозина чрез знанието им за Него - Кои са тия мнозина? Тия които Го познават.
- Той ще се натовари с беззаконията им - С чии беззакония ще се натовари? С беззаконията ИМ. На кои? На тия които Го познават.
- взе на Себе Си греховете на мнозина - На ВСИЧКИ ли човеци Исус взе на Себе си греховете? Не, но на мнозина!

Очевидно и тия текстове са скъсани страници за тебе и хора като тебе.


Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.