Братско общение в тревожни времена

Дискусии върху Библейски и духовни въпроси => Основни духовни въпроси => Topic started by: Ferko on October 19, 2013, 20:54:01 PM

Title: Развод и повторен брак
Post by: Ferko on October 19, 2013, 20:54:01 PM
Здравейте,
казвам се Филип Петков и съм автор на книгите "Двата пътя" и "Развод и повторен брак"
Ето линк към книгата "Развод и повторен брак":
http://www.ivan-avramov.eu/Razvod_i_povtoren_brak.pdf
Надявам се написаното да е от полза за тези, които търсят истината.

Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on October 19, 2013, 22:56:57 PM
В най-общи линии ние сме достигнали до същите позиции по тези въпроси. Считам, че има някои моменти, които изискват допълнително изследване и проверка, но като цяло моето разбиране е в същия дух.

Има един пропуск според мен и той е, че в книгата не е обърнато внимание на причината защо Бог не допуска повторен брак при жив съпруг. Тъй като брака е реализация на най-висшата форма на договорни отношения - завета, Бог изключително много държи на вярност към заветите с които сме се обвързали. Понеже самия Той е безапелационно верен на своите завети, Той не може да очаква от онези, които искат да са Негови ученици нещо по-малко от това и те да бъдат безапелационно верни на заветните си отношения.

Причината днешното поколение наричащи се християни да нямат никакъв респект към брака е че те нямат никакво разбиране какво означава завет и какви огромни последствия има всяко влизане в заветни отношения. Те си мислят, че брака е иху аху, сватби рокли и "подписване" в гражданското. Затова и при това "подписване" не обръщат никакво внимание на думите "докато смъртта ни раздели" с които дори невярващите се обричат, когато се женят.  Тия думи са заветен обрек. Въпреки, че брачния договор следва да бъде сключен с много по-подробни уговорки между двете страни, от просто тази фраза приета от повечето хора като част от общоприетия ритуал, дори само тя елиминира всякаква възможност за развод и повторен брак. И ако един човек не е годен да бъде верен на своя завет с един видим човек, то как за такъв човек може да има каквато и да е надежда, че ще бъде верен на завета на Невидимия Бог.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Alesyz on October 20, 2013, 12:18:45 PM
Прочетох книжката на един дъх, както се казва. Къде е книгата "Двата пътя"? И моите поздравления Ferko.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Ferko on October 20, 2013, 15:40:39 PM
Здравей, Alesyz
Ето линк към "Двата пътя":
http://edinni.com/p/content/content.php?content.7
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Alesyz on October 21, 2013, 15:51:07 PM
Благодаря Ferko.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Nikolay on October 21, 2013, 23:44:08 PM
Ferko,
Благодаря, много добре написано и поучително.

Но все пак да питам понеже си го пропуснал, това как го връзваш към книжката си?

Изход 21:10
Ако си вземе още една жена, да не лиши оная от храната й, от дрехите й и от съпружеско съжитие с нея.


Защото християните в днешно време имат огромен проблем и с този стих. А примери относно него колко искаш.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Tihomir on October 22, 2013, 00:43:39 AM
Писанията не забраняват многоженството, но най-доброто е това, което е направено по първоначален дизайн - един мъж и една жена. Но при многоженство става въпрос за това да се грижи мъжът за всичките си жени и да има съпружеско съжителство с тях. Това няма нищо общо с повторен брак, който е предшестван от развод.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Nikolay on October 22, 2013, 12:00:42 PM
Всъщност има общо, и това е, че в днешно време се развеждат именно поради причина, че не могат да имат друга. Прелюбодействат пак поради това, че не могат да имат повече от една. А това е прокарано от противника който е оплел християните в собствените им заповеди поради тяхното незнание. Даже е въвел кесарев закон за това, където може разбира се. Ако един мъж може и има 2,3,..Х жени, мислиш ли, че ще има физическата възможност и огромното желание (което имат в момента) да бъдат с друга ? Вероятно ще има някой, но няма да бъдат масовост. Както е било навремето, а и тогава са убивали за тия неща и хората са били и уплашени.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Ferko on October 22, 2013, 20:15:52 PM
Здравей Nikolay
Вт. 17(16-17)
14. Когато влезеш в земята, която ГОСПОД, твоят Бог, ти дава, и я завладееш, и се заселиш в нея, и кажеш: Ще си поставя цар над себе си като всичките народи 19, които са около мен;
15. тогава непременно да си поставиш за цар над себе си онзи, когото ГОСПОД, твоят Бог, избере 20; отсред братята си да си поставиш цар над себе си 21; да не поставяш над себе си чужденец, който не ти е брат.
16. Но той да не умножава коне за себе си 22, нито да върне народа в Египет, за да умножава коне 23, защото ГОСПОД ви каза: Да не се връщате отново по онзи път 24.
17. И да не взема много жени за себе си, за да не се отклони сърцето му 25, нито да трупа много сребро и злато за себе си


Това е един от пасажите в библията, които създават впечатление, че Бог казва какъв ще трябва да бъде евентуалния цар на Израел, ако евреите решат да отхвърлят пророците и предпочетат цар. Изглежда сякаш ако царя иска да е добър, ще трябва да не прави нещата описани в тези два стиха. По времето на Самуил дойде такова време в което Израел пожела цар и те си мислеха,  писанията не се противопоставят на такова желание. Самуил обаче не тълкуваше така  Вт.17(16-17).
Той знаеше, че няма такива писания, които ти позволяват да отхвърлиш Божият начин на управление и водителство и да ги замениш с човешки. Затова и не беше доволен.
Всички царе на Израел и Юда се сдобиваха с коне, което говореше за естествена сила в боя, сдобиваха се и с много жени, което говореше за нисък морал, както и се стремяха към много злато, което говореше най вероятно за естествена сигурност.
Стремежа към нито едно от тези неща нямаше как да угоди на Бога.
Има доста такива пасажи в Библията, които сякаш създават впечатление, че дават свобода за действие по определен въпрос, но очевидно те са написани за да разкрият коравите сърца на хората, които ще решат да се ползват от тази свобода.


Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on October 22, 2013, 20:30:50 PM
Споменаване на въпроса за многоженството е на място по темата, защото има отношение по въпроса за "повторния брак". На практика ако мъж си вземе втора жена това е повторен брак, но не е престъпление според Писанието. Аз не съм видял заповед, която да забранява на мъжа (освен ако не е старейшина) да си вземе втора или трета жена  без значение дали първата е още с него или го е напуснала. От друга страна жената няма право за втори или трети мъж, т.е библейската практика е за многоженство, а не за многомъжие.

Ако мъж обаче напусне жена си, за да бъде с друга това е престъпление, но ако вземе втора без да напусне първата към, която има заветни задължения то няма престъпление според Писанието.

Аз не съм привърженик на многоженството, защото пълнотата на брака най-добре се реализира в оригиналния замисъл на Бога "един мъж и една жена", но когато става въпрос за осъждане на определен грях, би било неправедно да осъждаме това, което Бог не осъжда, ако и да не е най-доброто.

От друга страна не мисля, че ако мъжете осъзнаваха правото си на повече от една жена в семейството, че това би намалило разводите. На първо място защото в множеството от случаите инициаторите на разводите са жени. На второ място защото основната причина за разводите са същите като и по времето на Исус, а именно "вашето коравосърдечие". Евреите като можеха да си вземат повече от една жена нима не си напускаха жените? Напускаха ги.

Другия основен проблем по отношение на разводите е в това, че днес хората нямат представа какво означава семейство и основно християните се впускат в семейните отношения не като зрели хора, които виждат в семейството Божият стратегически ред за утвърждаване на правдата по земята, а гледат на него като средство за узаконяване на желанията на нагона си. И ако някой е последвал не Божиите цели когато е създавал семейство, а е следвал нагона си, то такъв човек в последствие лесно би последвал нагона си в следващите прицелни точки на страстите си и би разбил семейството си. Същото важи и по отношение на многоженството. Патриарсите си взимаха повече от една жена не защото имаха желание да спят с много жени, а защото искаха да имат много деца и да създадат голям и силен род, който да носи на плещите си Божиите призвания и цели. Авраам обичаше жена си Сара толкова много, че не искаше да чуе за друга жена, но с мотива да придобие син се съгласи да допусне в леглото си още една жена. Разбира се това не беше в линия с Божия план за това как да се случат нещата, но в случая говорим за мотивацията на Авраам. Неговия мотив беше продължаването на неговия праведен род, а не да си вземе още една апетитна млада жена.

Колко мъже носещи името християни днес избират жена с оглед на това тя да може да роди много деца и да умножи рода на праведните на земята? Колко мъже избират жени, които са готови да родят и отгледат много деца? Божият съд днес е върху цялата лицемерна Западна Европа, чиито народи вече не са способни да репродуцират себе си, защото са станали толкова себични и себевглъбени, че не могат и не желаят да раждат и отглеждат деца. Така сами обричат нечестивите си родове на изчезване, при това напълно заслужено получават следствието от безумната си безбожна или лицемерно набожна философия на живот.

Онези обаче, които наистина са възлюбили правдата - непременно ще осъзнаят значимостта на това какво означава праведно семейство, праведен род и праведна общност в контекста на Божието Царство и Божиите цели на земята. И единствено от тази гледна точка и от такава мотивация може да се говори за оправдано прилагане на Божието позволение за многожеството.

По отношение на цитирания от Ferko пасаж, там също се вижда принципа за който говоря, защото се казва:

16. Но той да не умножава коне за себе си 22, нито да върне народа в Египет, за да умножава коне 23, защото ГОСПОД ви каза: Да не се връщате отново по онзи път 24.
17. И да не взема много жени за себе си, за да не се отклони сърцето му 25, нито да трупа много сребро и злато за себе си


Тук ясно се вижда, че Бог не желае един цар сред Божия народ да използва позицията си за да угажда на себе си. Този пасаж говори изрично за това царя да не използва позицията си за себични цели. Давид например беше събрал много сребро и злато, но не ги беше събрал за себе си, а за изграждането на Божия храм. Същото важи и за многоженството, човек не трябва да се води от страстите си, но от Божиите праведни цели и призвание.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Nikolay on October 23, 2013, 23:48:02 PM
Аз бих подчертал и това:

Quote
17. И да не взема много жени за себе си, за да не се отклони сърцето му 25, нито да трупа много сребро и злато за себе си

Много > 1
Жената е дадена за помощник на мъжа, както един майстор може да има повече от един помощници така и един мъж може да има повече от една жена. На който колко му трябват.
Цялото неразбиране по въпроса идва от изопачаването на думите на:
Quote
1 Тимотей 3 глава
2 Прочее, епископът трябва да бъде непорочен, мъж на една жена, самообладан, разбран, порядъчен, честолюбив, способен да поучава,
12 Дяконите да бъдат мъже всеки на една жена, и да управляват добре чадата си и домовете си.
Посочено си е кой и защо, нооо дай да го направим за всички, и ей ги на резултатите...
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on October 24, 2013, 01:24:14 AM
Насърчаването на моногамията (един мъж на една жена) не е лошо нещо, не случайно е заръчано старейшините да бъдат моногамни за да дават пример на останалите. Но между насърчение на едното и забрана за другото има голяма разлика. Да се забранява това, което Бог не е забранил и да се осъжда онова, което Бог не е осъдил винаги  води до изкривявания и проблеми.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Alesyz on October 24, 2013, 10:38:44 AM
Е, все пак жените не са някакви слуги или в отношения от рода на майстор-чирак, примерно.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Tihomir on October 24, 2013, 11:33:52 AM
Alesyz, това от Библията ли го научи или от медиите?
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on October 24, 2013, 11:38:12 AM
Alesyz,

Така както си го написал излиза, като че да бъде някой слуга е лошо нещо или да бъде чирак е лошо нещо. Всички ние сме слуги и сме призовани да бъдем слуги. Самия Христос стана слуга, какво лошо има някой да бъде слуга, пък бил той жена или мъж? Или какво лошо има да бъде някой чирак? Докато използваме думата слуга като нещо негативно, или думата чирак, то ние не сме разбрали Божият ред и Божият замисъл за Творението.

Например думата "чирак" е най-близката и точна дума до това, което съвсем неточно е преведено като "ученик" в Библията. Английския превод използва думата "disciple" която дума е доста по точна от думата "ученик" и съдържа в себе си корена на думата "дисциплина". Отношенията ни с Христос са точно отношения на майстор-чирак. Учителя в библейския смисъл на думата е господар, както и ученика в библейския смисъл на думата е слуга. Еврейската дума за съпруг означава също и господар. Дори английската дума за съпруг - husband означава стопанин, собственик.

Ето защо да се каже, че да бъде една съпруга слуга и чирак на своя мъж (т.е някой който се обучава и помага под власт) е нещо лошо, то по същата логика трябва да се обяви слугуването на Христос за нещо лошо. Тази псевдо идея за равенство, която мнозина християни приемат по инерция от света - седни и изследвай откъде произлиза и какъв плод е принесла през вековете.

Съвременния човек днес бидейки облъчен от подобни идеи се препъва много сериозно в идеята някой да бъде слуга, най-вече защото те не разбират нито какво е слуга, а най-вече не разбират какво е господар. В една друга тема (http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=369.msg9746#msg9746) за мястото на жената аз бях писал по-подробно какво означава някой да е господар, собственик и настойник според Библейския смисъл на тези термини.

Крайно време е да изхвърлим светското съдържание от думите и термините, които използваме и да ги напълним с оригиналното им Библейско съдържание. Не случайно Исус каза, че за всяка празна дума на човеците ще се държи сметка в съдния ден. Празната дума е онази дума, която е била лишена от заложената в нея от Бога пълнота, и Бог ще държи сметка в съдния ден за всяко използване на думите с приложено фалшиво или празно съдържание.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Alesyz on October 24, 2013, 12:15:12 PM
Исках да кажа, че Словото ни казва да обичаме жените си, да се грижим за тях и да им отдаваме почит като на сънаследници в обещания живот.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on October 24, 2013, 13:36:32 PM
С други думи според теб взаимоотношенията между слугите и господарите изключват любовта и почитта? Надявам се да осъзнаеш, че подобно мислене е библейски неиздържано, това е плод на комунистическата(либерална) пропаганда, която в момента е превзела целия западен свят.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Alesyz on October 24, 2013, 16:05:48 PM
Някак си не мога да сложа жена ми, наравно със слугите. Не че имам слуги, но ако имах.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on October 24, 2013, 17:41:52 PM
А Христос можеш ли да го сложиш? Защото Той взе на себе си образ на слуга. Доколкото разбирам ти имаш затруднение с понятието слуга, което цялото съвременно поколение презира в следствие на държавното си образование, което го учи за лошите чорбаджии изедници и унижените слуги пролетарии.

Божието царство не е царство на равни. То е царство в което има слуги и господари. В семейството, което е мини модел на Божието царство има също слуги и господари. Дори сина наследник преди да получи пълнолетие е със статут на слуга (Гал. 4:1). Жената не е равноправен партньор в семейството. Тя още при създаването си е създадена да бъде помощник. Никой помощник не е равен, нито равноправен с този на когото е изпратен да помага.

Няма нищо унизително в това човек да е в позицията на слуга. Всички ние сме призвани да бъдем слуги. Нещо повече точно съзнанието, че човек е слуга на този, който е над него го прави годен да бъде господар на тези, които са под него. Господар не означава изедник, угнетител и насилник. Господар в библейския контекст означава настойник, този който носи отговорност и властта му произтича именно от това носене на отговорност, защото на него ще му бъде държана сметка от неговия господар за това, какво се случва с онези, който са под властта му.

Цялата Библия се върти не около някакво милозливо послание за "лично спасение", или религиозно усъвършенстване, а се върти около боравенето с власт. Праведното боравене с власт е централната тема на Христовото ученичество. Защото Христос не означава религиозен лидер, а означава ЦАР. И да си ученик на Царя означава да се учиш да управляваш, както Той управлява - праведно и истинно, с мъдрост, милост и справедливост.

Ето защо изискването на Бога да бъде някой водач сред народа Му е той ДА УПРАВЛЯВА ДОБРЕ своя дом (1Тим. 3:4). Сиреч - Бог е поверил власт на мъжа в семейството за да се учи да управлява в един мини модел на Царството, след което ако е верен Бог ще му повери власт да води хора от народа Му, след което верните ще управляват градове и народи. Това е червената нишка в цялата Библия, която свързва всичко заедно. Което отново ме връща към думите на един възрастен евреин:

Бог не се интересува от религия, Бог се интересува от управление.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Alesyz on October 28, 2013, 11:30:01 AM
Мислих тия дни върху последният пост на Watchman. Както казаха едни юдеи: Тежко е това учение. Обаче тежко за плътта, мисля аз. Откакто съм в този форум, всичко в главата ми се обърна с главата надолу. Признавам, че доста от терминологията и понятията, с които боравя, си имат своето значение и отпечатък от света, а това не кореспондира със значението на думите, в светлината на Писанието. Колкото повече разбирам, толкова повече виждам как всъщност нищо не знам.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Лъчо on December 22, 2013, 22:35:30 PM
Момчета на вас май не ви трябва Христос, вие сте старейшини. И то от тези които познават буквите. А бе направо умопомрачителна история. Искате ли да си направим едни групови сватби помежду си и после ще кажем че градската среда ни е виновна. Само не ми се сърдете, но един комедиен филм може да измислим и ще се казва "101 първи брачни нощи" :D:D:D Хора, сериозно, седнете, размишлявайте, разходете се малко навън и после пишете тук.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Лъчо on December 22, 2013, 22:43:24 PM
Давай Тихомирчо, ти си :)
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Nikolay on December 23, 2013, 09:00:22 AM
Лъчо, освен да пишеш общи приказки без никакво съдържание и стойност нещо конкретно ще кажеш/критикуваш ли ?
Държиш се като младеж на 16 години, т.е. говориш просто за да се заяждаш с хората без да влагаш мисъл в това което казваш.
Ако си изследвал нещо и си видял, че някой някъде е сбъркал - посочи къде и кое.
Това, че не чуваш в кварталната 'църква'/събрание да се говорят тези неща не означава, че не са прави. Пише ги черно на бяло и в твоята библия, въпроса е искаш ли да ги прочетеш и осъзнаеш !
Чел ли си тези редове:
Quote
Матей 5:18
Защото истина ви казвам: Докле премине небето и земята, ни една йота, ни една точка от закона няма да премине, докато всичко не се сбъдне.
Замисли се над тях защото казват много, вземи ги и ги тълкувай с хората с които се събираш и помисли какво означават и какво посочват.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Палко on December 23, 2013, 10:05:28 AM
Момчета на вас май не ви трябва Христос, вие сте старейшини. И то от тези които познават буквите. А бе направо умопомрачителна история. Искате ли да си направим едни групови сватби помежду си и после ще кажем че градската среда ни е виновна. Само не ми се сърдете, но един комедиен филм може да измислим и ще се казва "101 първи брачни нощи" :D:D:D Хора, сериозно, седнете, размишлявайте, разходете се малко навън и после пишете тук.

Точно "навън" не трябва да ти се иска да се разхождаш. Явно от там черпиш идеите си за тези комедийни филми дето ги разправяш. Щом се чувстваш по-добре там, стой си там. Или пък в сайтовете от къде линкваш, някакви проповеди,статии и т.н  Това ли е твоя начин да "размишляваш"? Като чуеш от някъде нещо и го приемеш? А и за човек, който смята, че тези на които говори, имат нужда от осъзнаване, доста лековато звучиш. Ама сигурно, защото Библията не ти е толкова интересна , като филмите примерно. Или като проповедта на някой в сайта. Идеята ти за сватбите, показва и колко сериозен мъж си ти. И да, въпреки, че никой не "излиза на вънка", разбрахме че е иронично. Но дори и за тази твоя ирония е писано в Библията ама няма да ти го "вра в очите", защото така и така няма да ти е интересно. Ти ако искаш, седни,"размишлявай",разходи се малко навън, ама после НЕ пиши тук. Едва ли някой ще иска да прочете извратените ти идеи за филми и т.н Сподели там в сайтовете от където, черпиш разбиранията си. Там ще получиш много одобрение и похвала за откровенията си.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Tihomir on December 23, 2013, 10:16:44 AM
На Лъчо му е забранено да пише в този форум за известно време, тъй като не показа разбиране и няма как да отговори на думите ви. Затова не е нужно да му се пише повече.

Не трябва да се предполага, че всеки, който пише тук има "своята библия", защото сме видели достатъчно хора, които не познават текста, било то от факта, че са престорени вярващи или са религиозни хора, които слушат само религиозни басни.

Ако един човек не е вярващ, не можеш да му сложиш основа Библията и да му доказваш, че защото в Библията пише това и това, то нещата са такива или такива, тъй като този човек има друга основа и се съобразява с друг аршин. Затова не бързайте с категоризацията и със сляпото приемане, че човекът е вярващ, но от заблудените.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Ferko on January 04, 2014, 14:16:12 PM
Здравейте,
казвам се Филип Петков и съм автор на книгите "Двата пътя" и "Развод и повторен брак"
Ето линк към книгата "Развод и повторен брак":
http://www.ivan-avramov.eu/Razvod_i_povtoren_brak.pdf
Надявам се написаното да е от полза за тези, които търсят истината.

Стария линк за книгата  вече не работи. Ето нов:
https://www.dropbox.com/s/kxvlqhvzhr7gbjm/%D0%A0%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%BE%D0%B4%20%D0%B8%20%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%20%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BA.pdf
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Коцето on January 18, 2014, 14:32:53 PM
Не е лоша темата но вие много се отклонихте...
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Ferko on January 26, 2014, 08:16:22 AM
Ето един видео клип в който Дейвид Посън поучава за развода и повторния брак(със български субтитри):
http://www.youtube.com/watch?v=jgiUbVna7bE (http://www.youtube.com/watch?v=jgiUbVna7bE)
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: YN on January 26, 2014, 21:29:16 PM
Изгледах го; беше много интересно.

Но имам един въпрос относно нещо, което той сподели относно историята с Исус и прелюбодейката. Той каза, че според закона (всъщност той казва "еврейската култура", но аз забелязах, че той често използва този израз като някакъв вид синоним на Мойсеевия закон) не можело да свидетелстваш срещу нечий грях ако ти самият си виновен в този грях. И че когато Исус е казал на обвинителите, този който няма грях да хвърли пъврия камък, е имал предвид този специфичен грях - прелюбодейството. Но така излиза, че всички мъже са били прелюбодейци.

А също може наистина да е имал предвид еврейската култура, е на закона на Мойсей, защото поне аз не мога да открия подобна заповед. Но въпросът ми беше дали има нещо вярно в това. Има ли такава заповед и дали е възможно наистина Исус да е имал това предвид.

(Ако някой иска сам да изгледа тази част, може да гледа от около 1:11:45 на видеото.)

Извинявайте за отклонението от темата.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Tihomir on January 26, 2014, 22:06:59 PM
Човекът във видеото има много систематичен подход към нещата и много от работите, които казва са верни, с някои изключения, които са повлияни от факта, че е част от днешната религиозна система и че понякога взема под внимание странични източници (като "еврейската култура") пред ясно записан текст.

Едно от нещата беше, че "моисеевият закон е преминал", което с лека ръка се казва, обаче като ги питаш — ако е преминал, тогава пазите ли 10-те заповеди? Тогава друго отговарят. Някак си днешното религиозно християнство хем уж не признава закона, хем 10-те заповеди трябвало да се пазят, хем някои проповедници и десятъка вкарват (щото им носи печалба). Има и други заповеди, които избирателно се приемат за "валидни" и "невалидни". Реално принципите на Божия закон си остават, независимо, че са отразени във видим вид в Моисеевия закон, където имаше постройка, наречена храм, около която се въртяха нещата. След като този храм вече стана тялото Христово, не може да приложим буквално законите от Моисеевия закон, защото нямаме същия вид храм, но принципите си остават — благодарствената жертва, изкупителната жертва и т.н. Има принципи, които и в новия и в стария договор си остават със същия текст, защото няма нужда да се изменят, като например "не прелюбодействай".

Другото е, че спомена проповедникът, е че многоженството е грях, но пропусна (предполагам тенденциозно) да каже, че много от Божиите мъже бяха с повече от една жена и например за Давид се казва, че е бил по сърцето на Бога, с изключение на случката с Урия. Тъй като Давид беше женен едновременно за всички тези жени, нямаше проблем според Писанията, но според проповедника беше грях. В едно беше прав, че това, което е най-доброто е първоначалният Божий дизайн — един мъж с една жена.

В случката с жената, която беше прелюбодейка, това, което беше вярно е, че тези човеци не изпълняваха Моисеевия закон според писаното, както и проповедникът беше забелязал, а именно, че само жената беше доведена, а не и мъжът-прелюбодеец. Това, че нямаше свидетели, за да бъде произнесена присъдата, беше вярно. Не съм много сигурен дали от "еврейската култура" беше подтикнато това да си тръгнат. Не е изключено тези, които бяха се събрали да хвърлят камъни да са били всичките прелюбодейци. Не пише, че са били тълпа хора, а "книжници и фарисеи". Може да са били 4-5 човека, а не 50.

Другото, което беше невярно от казаното от проповедника, е че Йосиф и Мария отишли от Назарет чак във Витлеем, защото се срамували от хората, които са разбрали, че била бременна още преди сватбата. Всъщност Йосиф и Мария отидоха във Витлеем поради римската заповед да се запишат в преброяването на населението. Това дали хората са знаели, че Мария е бременна и колко са го знаели, не го пише изобщо в текста. А след рождението на Исус, Йосиф и Мария избягаха в Египет според Господната заповед. След като мина определеното време се върнаха пак в същия град, където бяха сгодени — Назарет.

Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on January 26, 2014, 22:33:48 PM
Той доколкото разбрах твърди, че това е било част от еврейския закон, което не е задължително да се припокрива с Моисеевия закон, понеже евреите са направили много нововъведения. Обаче знаем, че Исус никак не толерираше техните добавки към Закона, така че едва ли може да се приеме, че Той се е позовал на такова нещо.

Според мен по-скоро Исус се позоваваше на тяхната съвест в контекста на учението Му, че когато човек погледне жена с пожелание той прелюбодейства в сърцето си. В този смисъл тези мъже може да са се почувствали изобличени за прелюбодейство. Какво точно означава "поглеждане с пожелание" от своя страна е съвсем друг въпрос, който заслужава отделно внимание, защото далеч не е това, което масово се приема а именно като "поглеждане с желание".

По отношение на поучението на човека има три основни пропуска, които той прави. Първия пропуск е че Писанието прави изрична разлика между правата на мъжа и на жената в брака. Например когато Моисей е записал, че мъж може да даде разводно писмо на жена си и да я напусне, няма и ни най-малък намек за реципрочната ситуация. А именно жена да напусне мъжа си да му даде разводно писмо. В днешното християнство се приема по инерция (идваща най-вече от неолибералните и комунистически идеи за равенство на половете) че пасажите касаещи брак, развод и напускане са с реципрочна значимост за мъжкия пол и за женския.

Например Павел казва:

Римл 7:2  Защото омъжена жена е вързана чрез закона за мъжа, докогато е жив; но когато мъжът умре тя се освобождава от мъжовия закон.

Тука се говори за това, че жената е вързана чрез мъжовия си закон, няма никакво споменаване обаче мъжа да е вързан от "закона на жена си". Точно поради тази причина в Писанието не е осъдена като грях полигамията, т.е на мъжа е позволено да има много жени, но на жената не е позволено да има много мъже.

Това е другия пропуск на този проповедник. Въпреки, че в началото той споменава думата "полигамия" в негативен смисъл, той по никой начин не се впуска в библейска обосновка затова, защо осъжда полигамията, когато в Писанието тя не е осъдена като грях, ако и да имаме ясно дефинирани препоръки за моногамия, като "превъзходен път" отговарящ на оригиналния Божий дизайн за брака.

Третия много фундаментален пропуск, който прави е че той не взима предвид учението на Писанието, което учи, че чрез смърт човек се освобождава от обвързаността си към сключените завети. Да той говори за това в смисъл на физическа смърт, но пропуска, че Писанието учи, че чрез смъртта и погребението в Христос човек реално преминава през реална смърт и възкресение. Което означава, че той е свободен от заветите сключени преди тази смърт:

Римл. 7:2  Защото омъжена жена е вързана чрез закона за мъжа, докогато е жив; но когато мъжът умре тя се освобождава от мъжовия закон.
Римл. 7:3  И тъй, ако при живота на мъжа си тя се омъжи за друг мъж, става блудница; но ако умре мъжът й, свободна е от тоя закон, и не става блудница, ако се омъжи за друг мъж.
Римл. 7:4  И тъй, братя мои, и вие умряхте спрямо закона чрез Христовото тяло, за да се свържите с друг, сиреч, с възкресения от мъртвите, за да принасяме плод на Бога.


Тук Павел взима пример от брака и смъртта на мъжа, как той освобождава жената от закона на мъжа (основан за брачния завет) и го прилага към това, как човек е свободен от Моисеевия закон чрез смъртта в Христос, която новородения човек преживява. В този смисъл Моисеевия закон е даден под формата на завет, който е не по-малко обвързващ завет от брачния завет. Следва въпроса - ако смъртта чрез новорождението и погребението в Христос освобождава от завета на Синай, нима не освобождава и от всеки друг завет, който се прекратява чрез смърт? Това има пряко приложение към хора, които са разведени преди да са умрели и съвъзкресени с Христос. Проповедника от видеото ни най-малко не взима този аспект предвид.

Визирайки тези пропуски може да се каже, че изследването на проповедника от видеото е непълно и съответно изводите му не покриват всички ситуации, въпреки, че в поучението му има добро и здраво ядро, което свети като светило в тъмно място предвид тоталната развала по църквите и безразборните разводи и повторни бракове.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on January 26, 2014, 22:52:06 PM
Quote
В случката с жената, която беше прелюбодейка, това, което беше вярно е, че тези човеци не изпълняваха Моисеевия закон според писаното, както и проповедникът беше забелязал, а именно, че само жената беше доведена, а не и мъжът-прелюбодеец.

Много хора правят изводи от това, че "мъжа не е бил доведен", но те са базирани на предположения и презумпции. Например никой не може да докаже, че мъжа не е бил вече убит с камъни и след (или по време) на екзекуцията му да са се сетили да използват жената за да изпитат Исус. Друг възможен сценарий е ако мъжа не е бил женен, а само жената е била омъжена. В този смисъл мъжа е блудник, а жената прелюбодейка. Закона не предвижда смърт за блудници. Така, че всякакви изводи свързани с "недовеждането" на мъжа са меко казани празни приказки.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on January 26, 2014, 23:44:51 PM
Реших все пак да проверя основната теза на човека по отношение на така нареченото "изключение" за развод, а именно неговото тълкувание на Мат 5:32. Нека видим какво точно казва текста:

Maт. 5:32  А пък Аз ви казвам, че всеки, който напусне жена си, освен по причина на прелюбодейство, прави я да прелюбодействува; и който се ожени за нея, когато бъде напусната, той прелюбодействува. 


В този пасаж основния аргумент на проповедника е че подчертаната от мен дума в този пасаж не означава "прелюбодейство" а блудство и се отнася до периода на годежа в който жената е сгодена, но още няма завет. Затова ако жената спи с друг мъж тя блудства и това дава право на мъжа "да я напусне" т.е да се разведе. На пръв поглед докато слушам (а и докато четях книгата на Ferko, който на практика копира поучението на Посън) мен ми се струваше правдоподобно подобно обяснение. Но сега гледайки внимателно текста аз виждам, че това обяснение противоречи на самия текст на този стих от който е извадено.

Нека да видим внимателно какво казва текста:

А пък Аз ви казвам, че всеки, който напусне жена си, освен по причина на прелюбодейство, прави я да прелюбодействува;

Посън е прав, че първата подчертана дума означава блудство, а не прелюбодейство. Втората подчертана дума обаче означава точно прелюбодейство. Да подложим тогава тълкуванието на Посън на тест. Според него това "изключение" касае само жена, която още не е сключила завет с мъжа си, но е само сгодена за него. Как тогава такава жена ако бъде напусната ще прелюбодейства, ако въобще няма завет и това да бъде с друг мъж се води блудство, а не прелюбодейство?

Това ме кара да мисля, че Посън не е прав в това си тълкувание на този пасаж, но действително тук думите "блудство" и "прелюбодейство" се използват като синоними.

Нека да видим обаче какво се случва с една ситуация в Израел (понеже Исус говори на изряилтяни в контекста на техните реалности и начин на живот). Да кажем, че жена е хваната в прелюбодейство. Какво се случва с нея? Тя бива убита с камъни. Така мъжа остава вдовец и е свободен да си вземе друга жена. В този смисъл "прелюбодейството" не е просто някакво изключение а факт, който води до смъртта на прелюбодееца и другия партньор остава вдовец и може да създаде ново семейство. Затруднението идва когато думите на Исус се поставят в контекста на едно езическо общество. Може би точно затова в Евангелията на Лука и Марк, които са насочени към езичниците това "изключение" не е дадено, защото в езическите общества прелюбодееца не бива убит.

Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: YN on January 27, 2014, 12:51:35 PM
Дали не е възможно стихът да говори за това, че ако мъж и жена се оженят, и мъжът разбере, че жената не е девица (в смисъл, че е блудствала още преди бракът), той има правото да се разведе с нея? Има ли такава възможност?
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Tihomir on January 27, 2014, 15:38:45 PM
Има специален пасаж за такъв случай и той е само в случай, че мъжът реши, че има проблем, че жена му не е девствена. Намира се във Второзаконие 22:


  13. Ако някой вземе жена и, след като влезе при нея, я намрази,
  14. и я наклевети в срамотни работи, и навлече на нея лошо име, като рече: Взех тая жена, и като се приближих при нея, не я намерих девица,
  15. тогава бащата и майката на момата да вземат и занесат белезите от девството на момата при градските старейшини в портата;
  16. и бащата да рече на старейшините: Дадох дъщеря си на тоя човек за жена; но той я мрази,
  17. и, ето, момата наклеветил я е в срамотни работи, като е казал: Не намерих дъщеря ти девица; но ето белезите от девството на дъщеря ми. И да разгънат дрехата пред градските старейшини.
  18. Тогава старейшините на оня град да вземат човека да го накажат,
  19. като го глобят сто сребърни сикли; той да ги даде на бащата на момата, защото е навлякъл лошо име на Израилска девица. И тя да му бъде жена; не бива да я напуска през целия си живот.
  20. Но ако е истинно това нещо, че не се е намерило девство у момата,
  21. тогава да изведат момата и да я поставят пред вратата на бащиния й дом, и мъжете от града й да я убият с камъни, та да умре; защото е сторила безчестие в Израиля, като е блудствувала в бащиния си дом. Така да отмахнеш злото изсред себе си.


И това става само ако мъжът се оплаче на бащата. В противен случай може да вземе жената за съпруга, освен ако не е свещеник. Разбира се, тук е записано и какво става ако мъжът я наклевети без да е виновна жената. Вижда се, че независимо, че "тя не го кефи", той е направил стъпката и се е оженил за нея и хем ще го глобят, му остава за жена докато смъртта ги раздели. Това показва сериозното отношение на Бога към женитбата и тя да бъде на почит, а не някой да се ожени за девица, да я пробва и като не му хареса, после да я смени с "нов модел". Вижда се, че последното е напълно неприемливо пред Бога.

Подобен беше случая с Йосиф, който беше от племето на Юда и той бидейки праведен човек не искаше да каже на бащата на Мария, че я е намерил бременна (независимо, че тя беше девица). Ако Йосиф беше избягал без да каже нищо, Мария нямаше да бъде убита.

Та, след тези обяснения отговорът на въпросът ти е: Може да се разведе за такава, която не е блудница, в случай, че се докаже пред родителите това. Ако жената няма родители, предполагам това няма как да се случи.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: YN on June 14, 2014, 19:02:21 PM
Quote
17. и, ето, момата наклеветил я е в срамотни работи, като е казал: Не намерих дъщеря ти девица; но ето белезите от девството на дъщеря ми. И да разгънат дрехата пред градските старейшини.

Може ли да попитам нещо? Малко ме е срам, ама... Как точно са разбирали дали жената е била девствена? Не всички жени кървят през "първата брачна нощ", а на други кървенето може да им стане от други неща, например конна езда. Също виждам, че пише "белези" в множествено число, затова предполагам, че е имало и други начини да се определи девствеността. Какви? В крайна сметка няма 100% сигурен начин да се разбере, и не е ли можело така някоя жена да бъде неправедно наклеветена и даже убита, а реално а е била девствена?

Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Tihomir on June 14, 2014, 20:21:45 PM
В оригинала изразът не е "белезите на девството", а буквално "девственостите на дъщеря ми". Думата "девственост" по принцип е в множествено число и е с корен "девица" (на еврейски). Та множественото число тук не е толкова важно, колкото другото, че без този белег, жената наистина е можело да бъде убита за блудство или в най-добрия случай мъжът би я извел при свещеника, за да пие горчива вода, за да се види дали е била честна към мъжа си.

Това за язденето съм го чувал, но също девствеността (или белегът на девствеността по-точно казано) се губи и при много други дейности като спортни активности, които човек не е нужно да върши по принцип, защото естествената работа при не-градският начин на живот е напълно достатъчна.

Доколкото знам това с язденето е било известно от векове насам и от средновековни картини се вижда, че жените са яздели седнали на една страна, a в други случаи са яздели като мъжете, но след като са се омъжвали. Една от причините да не могат да яздят като мъже е, че не са носили мъжки дрехи, т.е. панталони. С пола или рокля е било много неудобно да се язди като мъж. Страничното седло се е ползвало масово (и по време на състезания) дори до началото на 20-ти век.

Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: ted on June 21, 2014, 12:36:52 PM
Насърчаването на моногамията (един мъж на една жена) не е лошо нещо, не случайно е заръчано старейшините да бъдат моногамни за да дават пример на останалите. Но между насърчение на едното и забрана за другото има голяма разлика. Да се забранява това, което Бог не е забранил и да се осъжда онова, което Бог не е осъдил винаги  води до изкривявания и проблеми.

Напоследък чета дискусиите относно брака и развода във форума. Съгласен съм, че полигамията не е осъдена от текстовете, и че моногамията е оригиналният дизайн на Бога. Замислих се за изискването към епископите и дяконите в I Тим. 3 глава - "на една жена мъж". И на двете места в гръцкия текст е в скоби. Съгласен съм, че те трябва да дават пример на другите в събранието.
  По-надолу в 5 глава изискването за вдовиците е "на един мъж жена", отново в скоби.

Значи ли, че ако една жена е вдовица, изпълнила е всички изисквания, но е имала двама мъже един след друг и двамата са починали, не може да бъде приета за такава?
 
  Въпросът ми е: може ли тези изрази - "на една жена мъж" и "на един мъж жена" да означават просто "семеен/била семейна", имаики предвид някоя специфична особеност на езика и времето, в което са писани?
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on June 21, 2014, 14:54:05 PM
Quote
И на двете места в гръцкия текст е в скоби.

Аз не знам точно къде са скобите в гръцкия текст. В това, което аз имам като гръцки текстове - не намирам скоби. Отделно в гръцкия оригинал не се използват скоби или препинателни знаци. Скоби слагат преводачите обикновено, когато слагат някакви добавени думи за да е по-гладък превода. В този текст няма нещо добавено или поне аз не намирам такова.

Гръцкия текст е μιας γυναικος ανδρα, което буквално е "на една жена мъж". Вдовеца или вдовицата които са се оженили/омъжили повторно също имат само един брачен партньор защото починалия вече няма дял под слънцето и се счита за несъществуващ. Съпружеската вярност е базирана на заветни отношения. А завета (договора) владее над човека докато човек е жив. Смъртта слага край на всички договори.

Що се отнася до 1 Тим 5:9

В числото на вдовиците да се приема вдовица не по-долу от шестдесет години, която е била на един мъж жена,


Там израза на гръцки е наистина същия, с тази разлика, че се говори в минало време. Доколкото разбирам апостолите са насърчавали вдовиците да не се женят повторно, а по-скоро да си останат така. Като разбира се казват, че е по-добре все пак ако една вдовица не може да се въздържа и да бъде сама по-добре да се омъжи и да има деца и да се грижи за дом. Това обаче се приема като компромисен вариант, който ако разбирам правилно 1 Тим. 5:9 би я изключило от финансовата поддръжка от общността, ако пак остане вдовица.

1Tим. 5:11  А по-младите вдовици не приемай, защото, когато страстите им ги отвърнат от Христа, искат да се омъжват,
1Tим. 5:12  та падат под осъждане, защото са се пометнали от първото си убеждение.
1Tим. 5:13  А при това, те навикват да стоят празни, да ходят от къща на къща, и не само да бъдат празни, но и бъбриви, като се месят в чужди работи и говорят това, което не трябва да се говори.
1Tим. 5:14  По тая причина, искам по-младите вдовици да се омъжват, да раждат деца, да управляват дом, да не дават никаква причина на противника да хули;


На мен този пасаж е малко неясен защото очевидно апостол Павел поставя нещата в определен контекст, който ние не знаем. Например - той казва че младите вдовици, които искат да се омъжват се отмятат от "първото си убеждение". Какво е било това "първо убеждение" и на какво е било основано? В контекста се вижда, че вероятно това убеждение е било да не се омъжват повече. Но на какво би могло да бъде основано подобно убеждение аз не знам. Може би на насърчението на апостолите вдовиците да останат сами и да се предадат на молитва и подкрепа на общността. Като цяло общото усещане от тези и други подобни пасажи е че Бог не благоволи в семейства "втора употреба". Бог предпочита деца да се раждат в семейства в която жената е била девица и мъжа е неосквернен от други жени. И други форми на семейство, ако и да не са забранявани са обезсърчавани. Поне това е усещането, което аз придобивам от всички тези пасажи. Т.е тук не става въпрос толкова за строги правила, а по-скоро за насърчаване на определен дух в който да стават нещата, като изключения се допускат, но в същото време се маргинализират, за да не станат правило и обща практика.
Това го казвам в смисъла на нещата за вдовиците и вдовците, а не за развода и повторния брак, там нещата са много по-категорични.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Nikolay on June 21, 2014, 20:47:03 PM
Епископите и дяконите са хора които са така да се каже хора на които да може да разчита т.е. хора с мъдрост, избрани всред събранието. Текста казва, че е добре да са с по една жена, не че е задължително. Мислил съм над това, ако на практика приемем, че един дякон има няколко жени, то той трябва да има и много деца, защото причината да си вземе друга жена би трябвало да е точно това да има повече деца, но ако има повече деца то той ще има много грижи и задължения. Тогава е логично да няма достатъчно време да обръща внимание на тези които ще го питат за едно и друго.
Не случайно се казва, че женения трябва да се грижи за семейството си, а неженения за божието.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on June 21, 2014, 22:40:55 PM
Когато апостол Павел изрежда изискванията за старейшини, няма дори малък намек в текста, че тези изисквания са условни или пожелателни. Изискванията са такива каквито ги пише и ние не сме в позиция да казваме, че не са задължителни. Ако направим това с този текст, ще можем да правим това с всеки друг текст. Т.е да казваме, че написаното не е задължително, а само препоръчително. Има неща, които са препоръчителни и те са ясно обозначени като такива. А онези, които не са обозначени като такива имат тежестта на заповеди.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Nikolay on June 22, 2014, 08:47:30 AM
Да сега зачетох KJ и там си е задължително.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: YN on September 27, 2016, 21:47:44 PM
В оригинала изразът не е "белезите на девството", а буквално "девственостите на дъщеря ми". Думата "девственост" по принцип е в множествено число и е с корен "девица" (на еврейски). Та множественото число тук не е толкова важно, колкото другото, че без този белег, жената наистина е можело да бъде убита за блудство или в най-добрия случай мъжът би я извел при свещеника, за да пие горчива вода, за да се види дали е била честна към мъжа си.

Това за язденето съм го чувал, но също девствеността (или белегът на девствеността по-точно казано) се губи и при много други дейности като спортни активности, които човек не е нужно да върши по принцип, защото естествената работа при не-градският начин на живот е напълно достатъчна.

Доколкото знам това с язденето е било известно от векове насам и от средновековни картини се вижда, че жените са яздели седнали на една страна, a в други случаи са яздели като мъжете, но след като са се омъжвали. Една от причините да не могат да яздят като мъже е, че не са носили мъжки дрехи, т.е. панталони. С пола или рокля е било много неудобно да се язди като мъж. Страничното седло се е ползвало масово (и по време на състезания) дори до началото на 20-ти век.


Извинявайте, че се връщам по стара тема и повдигам горе-долу същият въпрос, но напоследък се сетих пак за това и много ме човърка отвътре. Всъщност само около 20% процента от жените кървят при първо сношение, и четох че даже евреите едно време са знаели, че не може да се разчита на кървав чаршаф и са карали стари жени тип акушерки да преглеждат момичетата, което е малко (само малко) по-сигурно. Просто това нещо не може да се знае съвсем със сигурност от човеци; твърде много зависи от анатомията на жената, и е много индивидуално. Даже няма нужда от спортни дейности или езда, просто при някои, самия "белег на девственост" е по-малък да кажем, и не се къса.

Просто това е върпосът за справедливостта на Божия закон, и въпреки че е малко нещо, все пак са били заложени човешки животи. А и освен че жената може да бъде несправедливо обвинена, може пък и мъжът да бъде обвинен в лъжа, защото малко кръв на чаршаф твърде лесно може да фалшифицира, например ако жената си убоде пръста или нещо. А пък ако мъжът скрие или замени чаршафа, пак може да се оплеска работата, въпреки че момичето наистина е било девица.

От една страна, този закон разбира се има превантивна цел, да насърчава момичетата да се пазят (бащите им всъщност да ги пазят), защото може да има последствия, но излиза че е можело някоя израелтянка да е била напълно девствена, но да бъде убита на базата на клевета (даже и ако мъжът наистина вярва че тя не девствена).

Това при мен повдига обаче друг върпос. Защото принципно ако едно такова момиче умре, то умира невинно, и отива в рая ако е с било с Господа. Но кое е по-важно: това нещо да се накаже на всяка цена (въпреки че може при много голям процент от девиците да няма кървене?), и да пострадат невинни, или да се подходи по-внимателно, но да има отървали се блудници? От друга страна ако и една жена се измъкне въпреки че е блудствала, наистина сигурно Бог ще я накаже по някакъв начин. Не знам, все пак Бог е Господ над всичко, и е справедлив. Но даже и с мойсеевия закон е можело човек да пострада като невинен, а пък виновен да се измъкне... Всеки си получава заслуженото един ден от Господа, но не трябва ли да има справедливост сред Божия народ, които следват законът Му (говоря за онова време)?

Вие какво разсъждавате по въпроса?

Поздрави.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Tihomir on September 27, 2016, 22:22:55 PM
Аз не виждам в Писанията "голям процент от девиците да нямат кървене". Това с големия процент го казват сигурно в някои съвременни статистики.

Наказанието е било в следствие на решение на мъжа, а не "на всяка цена". Ако мъжът реши, има наказание.

А щом космите на главата са ни преброени, то Бог много добре вижда, че такова нещо може да се отрази на дадена девойка и е бил в контрол на нещата. Нямаме пример в Писанията за такова нещо сред Израел.

Това днес какво става, е друг въпрос и е свързано до голяма степен с това какво родителите правят с децата си и как са ги оставили на произвола.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: YN on September 27, 2016, 22:48:08 PM
А щом космите на главата са ни преброени, то Бог много добре вижда, че такова нещо може да се отрази на дадена девойка и е бил в контрол на нещата. Нямаме пример в Писанията за такова нещо сред Израел.

Амин! Бог е суверенен. Поставено по този начин, въпросът беше глупав. И наистина щом Бог е промислил да е така законът, няма значение какво казват съвременните статистики. Господ е създал жената и я познава най-добре. Бог е истинен, а човеците лъжливи.

Често тези затруднения при мен се появяват, защото като чета законът и само си мисля как могат човеците да възползват по нечестив начин, и не взимам в предвид, че Божията ръка е над всичко, и колко повече сред Неговия народ и сред праведни човеци. А това си е голям пропуск. Затова се радвам че това нещо се изяви.

Благодаря за отговора.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on September 28, 2016, 01:33:11 AM
Тя същата е ситуацията в закона и по отношение на това, че:

Евр. 10:28  Някой, който е престъпил Моисеевия закон, умира безпощадно при думата на двама или трима свидетели;

Тук отново има място за злоупотреба и е достатъчно двама души да се наговорят против трети за да го погубят чрез ръката на закона. Същото е било и с това ако един мъж по някаква причина реши да злоупотреби и да натопи жена си.

Защо обаче би направил такова нещо освен ако не е някой нечестивец? А Бог е поставил бащата на момичето да решава и да бди на кого ще даде дъщеря си за жена. Това е първата защита за момичето. Втората е страха от Бога в обществото, където хората израстват в среда, която ги закърмя със страха от Бога. В тази среда малцина ще дръзнат да вършат такива нечестия без да потръпнат от Божието възмездие.

Виждаме в днешно време как тези защити са премахнати. На първо място момичетата сами си избират с какви момчета/мъже да бъдат и думата и властта на бащата са де факто ликвидирани. На второ място обществото е лишено от страха от Бога и средата възпитава съвсем друга ценностна система и мироглед. И най-много от това страдат именно жените, чиито души и тела биват изтезавани безгранично под сатанинското мото за "свобода, равенство, еманципация и empowerment (поради липса подходяща българска дума)" на жените.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: essop on January 22, 2017, 16:53:52 PM
Относно начина, по който се разбира дали една невеста е девствена или не, според мен мойсеевият закон не е справедлив! А до колко Бог е справедлив да си служи с такъв закон- това не знам. Форумът ви е прекрасен, наистина! Но не бива да викате на черното бяло и на бялото черно!
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Tihomir on January 22, 2017, 17:37:48 PM
essop,

Обоснови се. Казваш да не казваме на черното бяло и обратно, но ти самият отсичаш, че не въпросното нещо не било справедливо.

Бъди по-подробен, защото това да кажеш, че на черното викаме бяло, означава "не сте прави", но така и не казваш защо ти наричаш бялото черно или черното бяло.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: essop on January 22, 2017, 23:26:54 PM
Везирам
Quote
"Извинявайте, че се връщам по стара тема и повдигам горе-долу същият въпрос, но напоследък се сетих пак за това и много ме човърка отвътре. Всъщност само около 20% процента от жените кървят при първо сношение, и четох че даже евреите едно време са знаели, че не може да се разчита на кървав чаршаф и са карали стари жени тип акушерки да преглеждат момичетата, което е малко (само малко) по-сигурно. Просто това нещо не може да се знае съвсем със сигурност от човеци; твърде много зависи от анатомията на жената, и е много индивидуално. Даже няма нужда от спортни дейности или езда, просто при някои, самия "белег на девственост" е по-малък да кажем, и не се къса."
Тази статистика е отречена от вас. Не може така да отричате статистиките, само защото космите на главата ни са преброени. Дори и големия процент девствени годеници да прокървяват, има един малък процент, който не кървят. Тоест и нещата да са обърнати обратно- дори 80% да кървят, а 20% да не кървят, мойсеевият закон спрямо тези момичета е несправедлив. Изминали са повече от 4 000 години от тогава и смятам, че поне в областта на правото сме поне маалко по- цивилизовани от онези израилтяни и поне в областта на медицината сме маалко по- напреднали от тях.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Tihomir on January 22, 2017, 23:50:24 PM
Ти знаеш ли, че според статистиките предишните поколения са умирали на по 40-50 години. Аз гледам реалния живот и виждам точно обратното.

Проблемът е, че източниците на статистиките са за теб недвусмислени богове, т.е. не грешат. Това е идолопоклонство. Реалният живот показва, че много от тези статистики не само не са верни, но и са умишлено подменени.

Ти спомена, че много много не признаваш Библията, но там пише "всичко изпитвайте, дръжте доброто". Ти виждам, че си приел всичко наготово без да изпиташ нищо от това, което ти се сервира.

Само да ти кажа, че ГМО инженерството е било още по времето на Ной, когато Бог погубва света и остава само 8 човека. Христос каза, че в последните дни ще бъде същото. Не виждам много да е напреднала медицината, освен, че се изпълнява писаното "няма нищо ново под слънцето".

Днес повечето момичета дори се гордеят с това, че не са девствени, а какво да говорим за "статистики". Проблемът първо е, че масово това поколение не обича чистотата. Нито своята, нито на децата си.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: essop on January 23, 2017, 01:38:20 AM
То ти добре казваш "изпитвай", но....хм.... караш ме да се срамувам да пиша.....Как да изпитам казуса? Да не очакваш да намеря 100 момичета и да ги.... хм..... дефлорирам, за да разбера колко от тях ще прокървят?! Не, спирам да пиша за това- ок прави сте!
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on January 23, 2017, 03:00:55 AM
Да изпитваш в случая означава, да провериш внимателно колко може да се вярва на хората и институциите, които вадят разни "статистики". Не случайно съществува термина стъкмистика.

Познавам едно момче, което работи известно време във фирма, която точно с това се занимава с обработка на статистически бази данни. И знаеш ли какво ми каза? Каза че резултатите софтуерно се модифицират за да отговарят на очакванията на клиента. А те взимат милиони от големи банки за да им правят анализи и статистики.

При статистиките има няколко проблема:

1. Събрането на данни е фалшиво. Плаща се на хора да ходят да интервюират хора и да съберат статистически данни. На тия хора не им се работи и фалшифицират данните. Сиреч попълват сами бланките без въобще да търсят и интервюират реални хора.
2. Обработката на данните става със софтуер който е настроен да елиминира определени фактори, които могат да направят статистиките да изглеждат по нежелан начин.
3. Крайния резултат излизащ от софтуера допълнително се променя от мениджърите ако те преценят че клиента им няма да е доволен от резултатите и фирмата ще трябва да дава обяснения защо се е получил такъв резултат. Затова резултатите винаги се модифицират за да се приближават до очакванията. Тези неща важат още повече за неща които могат да имат политическо, научно и социално въздействие.

Това, което ти казвам тук е вътрешна информация на хора работили в бранша. Затова не бъди лекомислен и да се доверяваш на всякакви статистики, стъкмистики и тем подобни неща. Нашето доверие е в Бога и в Неговото Слово. Така имаш здрава основа, която не се променя постоянно с политическите и социалните ветрове, а стои твърда от началото и до вечността.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: essop on January 24, 2017, 01:10:28 AM
Ок тогава. Това дето го казваш е вярно, защото и аз си имам източници и е точно така както го излагаш тук. Това дето не ви казвам е, че си има неща, които не са божие слово, но пак са верни, макар, че не произлизат от Библията. Когато става въпрос за медицина мога да обясня подробно нещата, защото това е моята област. Значи, аз съм завършил за мед сестра и там учехме и право покрай всичките медицински специалности. Слагам на страна онова, което са ми преподавали по гинекология. Както казвате вие нека да се позовем на опита:
Преди да се запиша да следвам за мед сестра ходих с една гинеколожка. Няма да драматизирам и да обяснявам защо скъсахме, само ще кажа, че на нея може да се вярва, поне що се отнася до професионализма й. Та според нея някой химени се късат едва при раждането, тъй като са един тънък полукръг. Относно процента на тези химени никога не ми е хрумвало да я питам, но тя доста живо разказваше за два случая в кариерата й, които са й били интересни- единия няма особено отношение към темата, но ще го разкажа. При нея идва момиче на 11 с майка си със страшни болки в корема. Няма диария или запек и за това са я препратили именно при нея. Когато извършва прегледа установява, че химената й няма никакви отвори и кръвта от мензиса не може да изтече от нея. Поставят я под упойка, разкъсват химената и изтекло много кръв, както и да е.
  Вторият случай е по темата- идва жена- ромка с дъщеря си, която е прекарала тежък грип и има някакво течение във вагината. Пациентката е на 6 години. Боли я корема и също като първата няма никакви симптоми за нищо стомашно- чревно. Смъква се анамнеза, извършва се преглед и... химена липсва!!! Моята бивша веднага се усъмнила в злоупотреба и веднага на разпит при психолозите. Оказва се нормално семейство, съпруга българин, имат още три деца, а детето няма абсолютно никакви нито физчески нито емоционалн травми. Майката казва "Да, не сте единствени. И на други прегледи са се усъмнявали." Психолозите разбира се са познати на приятелката ми и тя говори с тях. Казват й "Всичко е наред, но да си вържем гащите ги пратихме в полицията" В полицията съвсем предубедено разпитват майката, бащата и всички останали братчета и сестричета в опит да докажат вина. Само че вина няма. Сладураната просто е родена така. Викам й "Колко такива случаи си имала" тя казва "На 6 годишни момичета така да им личи само един, но на по- големи се случва често"
 Извода, който аз правя, защото за пръв път се замислям за това е:
 Според мен, Моисей не е бил глупав. Щом превода е "девственостите" значи в бащиния си дом има и други белези на девствеността. Отдавна не избиваме с камъни млади момичета, така че отдавна сме забравили тези начини и белези, чрез които бащата да докаже, че дъщеря му е целомъдрена, но това не означава, че по времето на Моисей хората също не са ги знаели. Библията рядко дава пълната картина ясно разбираемо и за това свидетелстват непрекъснатите ви спорове. Това не означава, че да убиваш млади момичета с камъни не е варварство!
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Watchman on January 24, 2017, 03:50:07 AM
А ти даваш ли си сметка, че в днешно време хората са много по-слабовати и болнави от едно време. Особено за евреите още в Египет се казва, че еврейските жени са били много здрави и силни и са раждали повече деца от египтяните.

Та ти можеш ли да сравниш физиологията на един здрав и благословен от Бога народ не само духовно, но и физически с тази на болен и обремен с грехове и всякакви проклятия езически народ. Как можеш да съотнесеш някаква "статистика" на един народ живеещ в друга епоха и в съвсем друго ниво на здраве и физиологическа устойчивост с народ живял преди хиляди години в здрава среда, хранещ се само със здрава храна и благословен от Бога да се плоди и размножава? Пределно ясно е че физиологията на еврейските момичета от онази епоха по никой начин не може да се сравнява с тази дори на еврейские момичета от днешната епоха, колко по-малко с тази на някой друг народ от днешно време. Затова човек не трябва да се заблуждава от статистики и всякакви човешки измишльотини изпускайки напълно историческия контекст. Все едно да сравняваш статистически размера на гроздето в Израел днес със размера по времето на Исус Навин, когато двама души са носели една чепка грозде. Това е напълно неадекватно.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: Tihomir on January 24, 2017, 09:18:33 AM
Има една известна статистика, че когато докторите стачкуват, има по-малка смъртност.
Title: Re: Развод и повторен брак
Post by: essop on January 24, 2017, 14:12:27 PM
Ем ок щом казвате, така да бъде. Ще оставя това неизкоментирано.