Братско общение в тревожни времена

Дискусии върху Библейски и духовни въпроси => Основни духовни въпроси => Topic started by: Gabriel Yoanov (MIKE) on March 01, 2022, 16:07:41 PM

Title: Истината за Бог и благовестието
Post by: Gabriel Yoanov (MIKE) on March 01, 2022, 16:07:41 PM
Здравейте братя и сестри! И приятели!

Темата за благовестието е една от най-важните. Тя има общо с божия характер и план. Няма да навлизам много на дълбоко а ще дам само основен оглед на нещата. Нека четейки това да бъдете благословени.

Първият принцип, които човек трябва да разбере, е че Бог желае да работи с хората. Бог работи чрез хората. След съсдаването на планетата земя Той им я даде и им каза да се грижат за нея и да я "владеят".
Битие 1:26 И Бог каза: Да създадем човека по Нашия образ, по Наше подобие! И нека владеят над морските риби, над небесните птици, над добитъка, над цялата земя и над всички пълзящи, които пълзят по земята.
Бог още в началото даде работа на мъжа, като му каза да наименува животните, защото вижда в мъжа Себе Си. Бог гледа на хората, като на съработници (и най-вече като деца).

След грехоопадението Бог пак не си променя намеренията да работи чрез хората
Бит. 3:15 Ще поставя и вражда между теб (сатана) и жената и между твоето потомство и нейното потомство; то ще ти нарани главата, а ти ще му нараниш петата.
Също Исая говори за "девица ще зачене". Бог работи за избавлението на хората, чрез хората. Бог Му трябваше жена вярна, като Мария и за това изчака около 4000г. след грехопадението. Всяко твърдение, че Бог не работи чрез хората е неправилно, защото Бог изчака около 3000г. за да се появи човек верен, като Авраам. От него да започна изкупителния си план визиран в Битие 3:15.

Ако Бог не желаеше да работи чрез и с хората, Исус можеше да се разкрие от небето по някъв фантастичен начин и всички хора да повярват в Бог.  Това може би било по-логично (или по-ефикасно), но противоречи на божият принцип, че Бог работи с хората.
Исус принизи/унизи Себе Си и дойде, като човек. Има още стотици примери  за това, че Бог, който е суверен работи чрез хората. Бог работи така в историята, защото е верен на Себе Си. Това което е започнал с хората, той ще го и довърши с хората.

Вторият принцип (пряко свързан с благовестието) е пряко следствие от това, че Бог работи чрез хората. Този принцип е свързан с една гнусна дума за последните няколко поколения - отговорност.
Като цяло "християните" много обичат това, че Бог прави нещата, което всъщност е така. При това положение някак си няма нужда човек да прави нещо, защото нали Той Бог ще си я свърши работата... - Нали така? За жалост не е така. Начина, по който Бог работи е чрез хората, които му позволят Бог да направи това. Той не използва хората "ей така". За това неговите деца трябва активно да го търсят и да имат жива връзка с него. Желанието, което той влага в нас, не е по-силно на нашия избор/нашата воля. За това е добре да подчиним нашата воля на Неговата. Само така може човек да живее с Божиите приоритети.
Та тази отговорност може би на някои хора, които грешно им е била обяснена или изобщо не им е била обяснена може да е нещо негативно. Т.е. това, че Бог желае да сме му съработници и да говорим на хората около нас за Него може да е дори противно. Или пък да се чувстват неправилно. Виждал съм и хора, които са били наранени или уплашени от тази отговорност. Според мен това, е защото не им е било добре обяснено от къде идва тази отговорност.
Тази отговорност произлиза от Божията любов, защото когато благовестваме ние прогласяваме божия справедлив съд над греха (смърт), божията любов и надеждата, която Бог ни дава за вечността.
Това не е някакво негативно нещо, а би трябвало да произлиза от нас самите - Божията любов към другите.
Няма как да каже човек, че обича някои но да не интересува от това къде ще отиде във вечността. Това е крайна омраза. Това къде ще прекара твоя съсед вечността не зависи от теб, но от теб зависи да оповестиш истината. Това е винаги трудно в началото (заради страхове на отхвърляне или различни др. неща), но бих искал да те насърча драги читателю, че Бог те обича. Бог обича и твоите врагове, познати, близки приятели и семейство. Говори им винаги позитивно за Бог. Ако се отвори възможност, сподели свидетелство, как и защо вярваш в Бог. Бъди честен с хората, кажи им че без Бог за жалост са изгубени за вечността, но че Той е направил път към Него. Има възможност за възтановяване на връзката с Царя на царете, Господ над всички господари и Твоя (добър, истински обичащ) Баща.

Благовестването е отговорност за всички негови последователи. Нека да се вземе с любов и да се изпълнява с любов, за да няма страх, осъждание, съревнование или разни нечисти мисли.


Бог с Вас и Вие с Него.
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: dodai on March 01, 2022, 16:57:09 PM
Mike ти да не помисли че тука е някакъв форум на безбожници че се опитваш да ни благовестиш.
Мисля че си се объркал.Прочети темите коити са писани от начало на създаването на форума и тогава ако искаш може да дискотираме нещо ако имаш да допълниш.

Имам чувството че нямаш поле на изява и сега го намери.Ако е така много бъркаш.
Също прочети много внимателно името на форума.
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Watchman on March 01, 2022, 17:43:32 PM
MIKE, интересно как си противоречиш в тази тема с това, което пишеш относно подготовката за трагичните събития които вече се стоварват върху човечеството.

Там ти казваш - Бог вече се е погрижил, ние няма какво да се подготвяме за това.

А тук казваш - да Бог е този който спасява хората, но ние трябва да поемем нашата отговорност и да извършим нашия дял. А не е ли точно така и за подготовката?

Относно благовестването, ние сме писали не малко във форума. И за да не се повтарям, когато успея да издиря какво вече съм писал по въпроса ще дам препратка.

За сега искам да задам един важен уточняващ въпрос: Възможно ли е един човек, когото Бог преди вечни времена е предузнал и предопределил за спасение - да не бъде спасен, защото някой не му е благовествал?
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Gabriel Yoanov (MIKE) on March 01, 2022, 19:34:46 PM
MIKE, интересно как си противоречиш в тази тема с това, което пишеш относно подготовката за трагичните събития които вече се стоварват върху човечеството.

Там ти казваш - Бог вече се е погрижил, ние няма какво да се подготвяме за това.
...

..."А тук казваш - да Бог е този който спасява хората, но ние трябва да поемем нашата отговорност и да извършим нашия дял. А не е ли точно така и за подготовката?"  - да така е. Само, че подготовката е на самия индивид. Т.е. богоподобен характер. Не на купуване или продаване, складиране, отиване примерно на Марс (както някои много богати хора виждат на къде отиват нещата и си мислят, че ще избягат) или тем подобни неща. Бог е този който спасява хората, но ние трябва да поемем нашата отговорност и да извършим нашия дял. Преди да дойде божието обещание аз и ти трябва да сме верни на божието слово, от любов.


За сега искам да задам един важен уточняващ въпрос: Възможно ли е един човек, когото Бог преди вечни времена е предузнал и предопределил за спасение - да не бъде спасен, защото някой не му е благовествал?

Така както задаваш въпроса значи вярваш в някаква форма, дето Бог определя, кой да спаси и кой не по негови си критерии.  Т.е. създал е хора, които по негов избор да отидат в ада. Ако правилно те разбирам. Поправи ме ако не е така.

Бог не е алах. Това разбиране го се появява през 15-16 век и не е типично за църквата. Освен за католици и мюсилмани.
Watchman  оставам с впечетлението, че "волята на хората"  за теб някак си не играе роля в живота им с или без Бог.
Освен това оставам с впечетлението, че "избора на хората"  за теб някак си не играе роля в живота им с или без Бог.
Освен това оставам с впечетлението, че "верността на хората"  за теб някак си не играе роля в живота им с Бог.

Ако говориш на Римляни 8, то писанието е много ясно.
8:27 а тоя, който изпитва сърцата, знае какъв е умът на Духа, защото той ходатайствува за светиите по Божията <воля>.
28 Но знаем, че всичко съдействува за добро на тия, които любят Бога, които са призовани според <Неговото> намерение.
29 Защото, които предузна, тях и предопредели <да бъдат> съобразни с образа на Сина Му, за да бъде Той първороден между много братя;
30 а които предопредели, тях и призова; а които призова, тях и оправда, а които оправда, тях и прослави.
31 И тъй, какво да кажем за това? Ако Бог е откъм нас, кой ще бъде против нас?
32 Оня, Който не пожали Своя Син, но Го предаде за всички ни, как не ще ни подари заедно с Него и всичко?
33 Кой ще обвини Божиите избрани? Бог ли, Който ги оправдава?
(Тук стих 33 е много интересен. Мисля, че се отнася за някои мнения, от форума тука.. Как някои видиш ли ти са толкова зле.. пък ние (или аз) толкова много знам и съм по-добър от някои си...)

Но обратно към "Възможно ли е един човек, когото Бог преди вечни времена е предузнал и предопределил за спасение - да не бъде спасен, защото някой не му е благовествал?" Първо - Аз не виждам никъде в божието слово да се говори, че Иванчо или Марийка са преодопределени (създадени) за спасение, а някой друг не.

Врото: това предопределение и оправдание е в контекст. Този контекст говори за божията любов.
28 Но знаем, че всичко съдействува за добро на тия, които любят Бога, които са призовани според <Неговото> намерение.
29 Защото, които предузна, тях и предопредели <да бъдат> съобразни с образа на Сина Му, за да бъде Той първороден между много братя;
Та този пасаж не се отнася за човечеството като цяло а за тези "които обичат Бога". Как може да обичаш някого ако не знаеш за неговото съществуване? Така, че въпросът ти така както е зададен няма правилен отговор, защото предузнанието божие не е нещо тайно (или някакви дълги сложни тежки за разбиране обяснения, а Е съвсем просто и лесна за разбиране даже и от децата), а е пряко свързано с любовта на хората към Бога!
Много просто. Спасението, изкуплението, промяната на характера и т.н. са "резултат" от връзката ни с Бога. От нашите любовни взаимотношения. Не от напъни да станем по-добри или по-религиозни или да сме "по- по- най-"

Предопределението същност е в контекста на любов.

Бог с Вас и Вие с Него!
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Watchman on March 01, 2022, 21:32:49 PM
Quote
Само, че подготовката е на самия индивид. Т.е. богоподобен характер. Не на купуване или продаване, складиране, отиване примерно на Марс (както някои много богати хора виждат на къде отиват нещата и си мислят, че ще избягат) или тем подобни неща.

Да имаш богоподобен характер означава да мислиш и действаш както Бог мисли и действа. А самия Бог складира, както виждаме например тук:

Йов 38:22  Влизал ли си в съкровищниците за снега, Или виждал ли си съкровищниците за градушката,
Йов 38:23  Които пазя за време на скръб, За ден на бой и на война?


Думата съкровищница - означава склад. Място в което се складират определени "съкровища" или необходими неща. Значи Бог складира, и ако ние придобиваме Неговата мъдрост и характер и ние ще го правим.

Също така Исус говори за МАТЕРИАЛНА ПОДГОТОВКА:

Лука 22:36  И рече им: Но сега, който има кесия, нека я вземе, така и торба; и който няма кесия нека продаде дрехата си и нека си купи нож;

Част от Божия характер са благоразумието и мъдростта, и ако да бъдем като Него означава да сме предвидливи и съобразителни. И точно така - ние трябва да изпълним нашия дял в тази подготовка.

Quote
Watchman  оставам с впечетлението, че "волята на хората"  за теб някак си не играе роля в живота им с или без Бог.
Освен това оставам с впечетлението, че "избора на хората"  за теб някак си не играе роля в живота им с или без Бог.
Освен това оставам с впечетлението, че "верността на хората"  за теб някак си не играе роля в живота им с Бог.

Аз оставам с впечатлението, че ти не си запознат с Библейското учение за предузнанието и предопределението. Затова и не успя да разбереш смисъла на зададения въпрос.

Виж какво е записано в следните пасажи:

Откр. 13:8  И ще му се поклонят всички, които живеят на земята, всеки, чието име не е било записано от създанието на света в книгата на живота на закланото Агне.

Откр. 17:8  Звярът, който си видял, беше, но го няма; обаче, скоро ще възлезе из бездната и ще отиде в погибел. И земните жители, всеки, чието име не е написано в книгата на живота от създанието на света, ще се зачудят, когато видят, че звярът беше и го няма, но пак ще дойде.

Значи Книгата на Живота е написана още преди създанието на света. Преди да е имало небе и земя, преди да е имало живи хора по земята, Бог вече е предузнал и предопределил хората които ще се спасят. Затова и тази книга не е записана в КРАЯ на света, а ПРЕДИ началото му.

Това означава ли, че избора на волята на човеците нямат никакво значение за тяхното спасение? Това е което калвинизма учи докарвайки предопределението в някаква безумна крайност в която Бог си е намислил кого ще спаси и кого ще прати в ада и човека няма никаква роля в това Му решение. При това калвинизма удобно пропуска думата предузна, преди да използва думата предопредели. Затова аз винаги съм внимателен винаги да използвам двете думи заедно предузна и предопредели.

Какво означава предузна? Означава че Бог още преди да създаде света е узнал предварително кои хора ще се покаят и кои не. А какво означава предопредели? Означава, че след като е предузнал някого че ще се покае, Бог му е назначил специална мярка благодат, която да му съдейства в неговия път за спасение.

Според Римляни 8-ма глава:

Римл. 8:30  а които предопредели, тях и призова; а които призова, тях и оправда, а които оправда, тях и прослави.

Тук виждаме, че Бог не само е предузнал и предопределил хората които ще се спасят, но също така и ги е призовал, избрал И ПРОСЛАВИЛ. Тука апостол Павел говори в МИНАЛО СВЪРШЕНО ВРЕМЕ. Т.е това не са неща, които предстои да се случат ТЕ ВЕЧЕ са се случили и в Божията книга всичко е записано. От наша човешка гледна точка много от тези неща предстоят, и ние самите може да сме несигурни относно това или онова. Но от Божия гледна точка ВСИЧКО Е ПРИКЛЮЧИЛО ДОРИ ПРЕДИ ДА ЗАПОЧНЕ. Защото Бог е извън времето, и минало, настояще и бъдеще за Него съществува едновременно в едно вечно ДНЕС.

Затова въпроса, който зададох е много важен в контекста на повдигнатата тема, а именно:

"Възможно ли е един човек, когото Бог преди вечни времена е предузнал и предопределил за спасение - да не бъде спасен, защото някой не му е благовествал?"

Следва и втори подобен въпрос:

"Възможно ли е с нашите усилия "да благовестваме" ние да предизвикаме спасението на някого - който НЕ Е предузнат и предопределен преди сътворението на света?"

Quote
Аз не виждам никъде в божието слово да се говори, че Иванчо или Марийка са преодопределени (създадени) за спасение, а някой друг не.

Всъщност дори на нечестивите Бог им е отредил роля и функция, нищо и никой не отиват напразно в Неговото Творение:

Пр. 16:4  Господ е направил всяко нещо за Себе Си, Дори и нечестивия за деня на злото.

Нещо повече Писанието говори за съдове на милостта и съдове на гнева. Т.е Бог вече е определил кои хора ще са съдове на Неговата милост, и съдове на Неговия гняв, както е писано:

Rom 9:18  И тъй, към когото ще, Той показва милост, и когото ще закоравява.
Rom 9:19  На това ти ще речеш: А защо още обвинява? Кой може да противостои на волята Му?
Rom 9:20  Но, о човече, ти кой си, що отговаряш против Бога? Направеното нещо ще рече ли на онзи, който го е направил: Защо си ме така направил?
Rom 9:21  Или грънчарят няма власт над глината, с част от същата буца да направи съд за почит, а с друга част - съд за непочтенна употреба?
Rom 9:22  А какво ще кажем, ако Бог, при все, че е искал да покаже гнева Си и да изяви силата Си, пак е търпял с голямо дълготърпение съдовете, предмети на гнева Си, приготвени за погибел,
Rom 9:23  и е търпял, за да изяви богатството на Славата Си, над съдовете, предмети на милостта Си, които е приготвил ОТНАПРЕД за слава -


Предузнатите и предопределените за спасение са приготвени ОТНАПРЕД за слава, докато други са приготвени за гняв. Това е мъчно за някои християни да го схванат, защото са научени погрешно. Те са научени че всеки ден хиляди хора ей така безконтролно умират и политат към ада, затова те трябва да търчат да ги спасяват. Само че Бог никога не е губил контрол над нищо. Исус казва, че дори едно врабче не пада мъртво на земята БЕЗ ВОЛЯТА НА ОТЦА (Мат. 10:29), колко повече Бог контролира кой  полита към ада и кой не.

Quote
"Възможно ли е един човек, когото Бог преди вечни времена е предузнал и предопределил за спасение - да не бъде спасен, защото някой не му е благовествал?"

"Възможно ли е с нашите усилия "да благовестваме" ние да предизвикаме спасението на някого - който НЕ Е предузнат и предопределен преди сътворението на света?"


И така с  оглед на горе написаното,отговора на горните два уточняващи въпроса, които поставих става ясен, и той е твърдо НЕ.

Тогава ще каже някой - защо тогава е необходимо да се благовества? Писанието дава отговор на този въпрос, и той е ЗА СВИДЕТЕЛСТВО НА НАРОДИТЕ.

Мат. 24:14  И това благовестие на царството ще бъде проповядвано по цялата вселена за свидетелство на всичките народи; и тогава ще дойде свършекът.

Тази дума "свидетелство" има политически смисъл и има за цел да се заяви на народите че Царството, управлението на Земята и народите принадлежат на Бога, и че Той в определеното време ще изпрати избрания от Него Цар да седне на престола Си и да управлява цялата земя. Така ще се даде възможност на народите да се самоопределят, като такива които ще повярват това благовестие на Царството и чрез вяра ще преклонят коляно пред Идващия Цар, или ще се закоравят и разбунтуват против Него.

Фалшивото християнство е обърнало благовестието на Царството в благовестие за лично спасение, и отърваване на кожата от ада. Докато други фракции на фалшивото християнство (и юдейство) са го обърнали в политическа програма за подмолно превземане на света. И така имаме тези две крайности. А Исус не случайно каза, че пътя е ТЕСЕН, защото от ляво и дясно му стоят тези две пропасти и е много опасно човек да се подхлъзне и залитне в тях.

Quote
Спасението, изкуплението, промяната на характера и т.н. са "резултат" от връзката ни с Бога. От нашите любовни взаимотношения.

Не съм срещал Писанието да използва подобен израз като "любовни взаимоотношения" с Бога. Звучи твърде блудкаво или както казват английско говорящите cheezy. A думата "любов" която е напълно библейска е брутално обезобразена от света и от християнството и не следва да се употребява без уточняването й чрез стриктна библейска дефиниция.
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Gabriel Yoanov (MIKE) on March 02, 2022, 16:58:55 PM
Quote
Само, че подготовката е на самия индивид. Т.е. богоподобен характер. Не на купуване или продаване, складиране, отиване примерно на Марс (както някои много богати хора виждат на къде отиват нещата и си мислят, че ще избягат) или тем подобни неща.

Да имаш богоподобен характер означава да мислиш и действаш както Бог мисли и действа. А самия Бог складира, както виждаме например тук:

Йов 38:22  Влизал ли си в съкровищниците за снега, Или виждал ли си съкровищниците за градушката,
Йов 38:23  Които пазя за време на скръб, За ден на бой и на война?


Думата съкровищница - означава склад. Място в което се складират определени "съкровища" или необходими неща. Значи Бог складира, и ако ние придобиваме Неговата мъдрост и характер и ние ще го правим.

Дори и да това което казваш за предопределението, как изобщо можеш да решиш да не благовестваш? 

Продължаваш да цитираш римляни извън контекста на любовта.

А относно това че - Не си срещал Писанието да използва подобен израз като "любовни взаимоотношения" с Бога.  И как ти звучи твърде блудкаво или както казват английско говорящите cheezy. - това е наистина много жалко. Бог винаги говори за мъжа и  жената, като символ за връзката между хората и Бог. Любовна и интимна връзка. От битие до откровение е пълно с такива образи!

Мъже, любете жените си както и Христос възлюби църквата и предаде Себе Си за нея, за да я освети, като я е очистил с водно умиване чрез словото, за да я представи на Себе Си църква славна, без петно, или бръчка, или друго такова нещо, но да бъде света и непорочна. Така са длъжни и мъжете да любят жените си, както своите тела. Който люби жена си, себе си люби. Защото никой никога не е намразил своето тяло, но го храни и се грижи за него, както и Христос за църквата; понеже сме части на Неговото тяло от Неговата плът и от Неговите кости . "Затова ще остави човек баща си и майка си, и ще се привърже към жена си, и двамата ще станат една плът". Тая тайна е голяма; но аз говоря <това> за Христа и за църквата.
Ефесяни 5:25‭-‬32
Привързванвто и "сливането"  в едната плът, говорят ясно за интимност, дори и самата дума интимност да липсва.

А относно характера на Бог - той не е склад... БОГ Е ЛЮБОВ!
И ние познаваме и сме повярвали любовта, която Бог има към нас. Бог е любов; и който пребъдва в любовта, пребъдва в Бога, и Бог пребъдва в него.
1 Йоаново 4:16

Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот:
Йоан 3:16
В това се яви Божията любов към нас, че Бог изпрати на света Своя единороден Син, за да живеем чрез Него.
1 Йоаново 4:9
Бог действа от любов. И ни учи да правим същото!


ПС: Много смесват темите. И се отклоняваш.  Обърна я темата на спасение, някакви складове и предвидливост вкарваш.., на предознание и предпределение (без реално даже да кажеш какво означава това за нас, (т.е. как трябва да го прилагаме какви последствия има за нас)  и какво общо има с темата...).


 Бог с Вас и Вие с  Него!
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Watchman on March 02, 2022, 17:37:11 PM
MIKE, виждам, че имаш затруднения да следиш последователността на дискусията. Всяко нещо, което съм написал е последователно свързано с онова, което е писано преди това. Разбира се по отношение на подготовката е разклонение, но ти беше първия, който употреби думата "складиране". Все пак се постарах да оставя разклонението в свой собствен абзац.

Ти пишеш супер разхвърляно и напосоки, текста ти е ужасно форматиран и труден за четене. Липсва добре подредена мисъл и логическа последователност, което говори че пишеш под влияние на емоции, а не от добре осмислена позиция. Това го пиша с цел да ти помогне да се организираш по-добре.

В края на предишния си постинг аз написах следното:

Quote
думата "любов" която е напълно библейска е брутално обезобразена от света и от християнството и не следва да се употребява без уточняването й чрез стриктна библейска дефиниция.

Ти не обърна внимание и продължаваш разпалено да пишеш за някаква "любов", фраза в която можеш да слагаш всякакво произволно значение. По този начин е напълно неразбираемо какво говориш.

Аз нямам нищо против разбира се да се говори за "любов", защото това в библейски термин, но без дефиницията използването на тази дума е напълно безпредметно.

И така ако обичаш ДЕФИНИРАЙ първо какво ти разбираш под "любов" и тогава можем да продължим да говорим по съществото на темата, което ще касае отговора на този въпрос:

Quote
Дори и да това което казваш за предопределението, как изобщо можеш да решиш да не благовестваш?
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: dodai on March 02, 2022, 20:18:46 PM
Mike може би аз съм най жалкия и грешния човек който може да ти каже това но си много далеч от истината и истинската вяра.Дано Бог се смили над теб и ти даде възможност да се покаеш истински.
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Watchman on March 02, 2022, 22:05:54 PM
Mike може би аз съм най жалкия и грешния човек който може да ти каже това но си много далеч от истината и истинската вяра.Дано Бог се смили над теб и ти даде възможност да се покаеш истински.

dodai, не мисля, че е правилно да се правят подобни заключения за MIKE. Аз мисля, че е млад човек ревностен, но необучен и неутвърден в пътя на правдата. Подобно на това, което апостол Павел свидетелства за израилтяните:

Римл. 10:2  Защото свидетелствувам за тях, че те имат ревност за Бога, само че не е според пълното знание.

Затова ние трябва да му дадем възможност малко по-малко да започне да се отрезвява от църковната и религиозната инерция и да започне да преминава върху здравия фундамент на вярата. Това е и смисъла на форума.
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: dodai on March 03, 2022, 07:27:22 AM
Watchman дано да е така и ще поживеем и ще видим.
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Nikolay on March 09, 2022, 15:35:24 PM
.....

Хванал си някакви неща на теория, остава да почнеш приложение на практика.
Добре дошъл във форума.
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Gabriel Yoanov (MIKE) on March 10, 2022, 22:21:36 PM
.....

Хванал си някакви неща на теория, остава да почнеш приложение на практика.
Добре дошъл във форума.
Здраво.

Кое те наведе на мисълта, че това, което пиша е на теория и остава само и да започна да го прилагам?

Ти не обърна внимание и продължаваш разпалено да пишеш за някаква "любов", фраза в която можеш да слагаш всякакво произволно значение. По този начин е напълно неразбираемо какво говориш.

Аз нямам нищо против разбира се да се говори за "любов", защото това в библейски термин, но без дефиницията използването на тази дума е напълно безпредметно.

И така ако обичаш ДЕФИНИРАЙ първо какво ти разбираш под "любов" ...

ОК. Разбирам, че имаш проблеми с тази дума (може би тъй, като се използва по осмутрение от вярваши и невярваши). Но ето какво аз влагам, когато говоря за любов (което и съм описал на кратко).
Принципно имам предвид взаимотношения.  Примерно - приятелско-братски взаимотношения, като Давид и Йонатан. Но освен това тези взаимотношения са и пряко свързани с божият характер "любов" в нас. Т.е. как (и дали) ние практикуваме тази любов  от Бог към другите хора - една божия заповед.
Ако говоря за божия характер "любов", то най-добре 1 Коринтяни 13 глава го обеснява това.

Лека вечер.


Бог с Вас и Вие с Него!
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Gabriel Yoanov (MIKE) on March 11, 2022, 00:20:41 AM
Благовестването е отговорност за всички негови последователи. Нека да се вземе с любов и да се изпълнява с любов, за да няма страх, осъждание, съревнование или разни нечисти мисли.


Бог с Вас и Вие с Него.

Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Watchman on March 11, 2022, 02:18:47 AM
Quote
Разбирам, че имаш проблеми с тази дума (може би тъй, като се използва по осмутрение от вярваши и невярваши). Но ето какво аз влагам, когато говоря за любов (което и съм описал на кратко).

Аз лично нямам проблем с думата "любов" или която да е друга дума. Проблема за който говоря е принципен и той е загатнат ето в този стих:

Мат. 12:36  И казвам ви, че за всяка празна дума, която кажат човеците, ще отговарят в съдния ден.

Словото е нещо свещено. Писанието казва, че Словото бе Бог, и когато Бог изпраща Своето слово към човеците, Той прави това чрез думи. Тези думи са напълнени с определена ПЪЛНОТА, това е пълнотата, която им е дадена от Бога. Без тази пълнота думите не означават абсолютно нищо, и могат да се използват само за заблуждение.

Ето защо когато Исус казва, че за всяка празна дума хората ще отговарят в съдния ден, това включва когато ние използваме думи изпразнени от оригиналното Божие съдържание.

Основната стратегия на врага, която малцина разпознават е да изпразва думите от оригиналното им съдържание и да ги напълва с фалшиво, лъжливо съдържание. По този начин Божието Слово губи силата си, защото вече има само формата на Божие слово, но не и съдържанието. Или както апостола беше казал, получава се нещо "имащо вид на благочестие, но лишено от силата му." Точно това е религията. И може да се каже, че тази стратегия е вероятно най-ефективния инструмент, който дявола някога е използвал срещу християните.

Ето защо аз попитах за стриктна библейска дефиниция на думата "любов" преди да се правят, каквито и да е заявления въвличащи използването на тази дума.

Quote
Но ето какво аз влагам, когато говоря за любов (което и съм описал на кратко).
Принципно имам предвид взаимотношения.  Примерно - приятелско-братски взаимотношения, като Давид и Йонатан. Но освен това тези взаимотношения са и пряко свързани с божият характер "любов" в нас. Т.е. как (и дали) ние практикуваме тази любов  от Бог към другите хора - една божия заповед.
Ако говоря за божия характер "любов", то най-добре 1 Коринтяни 13 глава го обеснява това.

Това е което си и помислих от самото начало, че ти нямаш яснота относно това какво е любов в библейския смисъл. Обикновено колкото повече един християнин говори за любов, толкова по-малко той разбира за какво иде реч. Когато човек наистина разбере какво Библията дефинира като любов,
това ще го накара да млъкне и да сложи ръка на устата си, и да използва тази дума изключително внимателно.

Библейската любов няма нищо общо с емоции, или приятелски отношения. За това си има съвсем друга дума и това е думата "обич". 1 Коринтяни 13-а глава, говори за това какво любовта "върши", но не изяснява каква е дефиницията на "любов". Тази дефиниция е дадена в Йоан 3:16, но макар християните да наричат този стих "златния стих на Библията" малцина разбират как този пасаж дефинира какво е любов в библейския му смисъл.

Quote
Благовестването е отговорност за всички негови последователи.

Къде в Библията се казва подобно нещо?
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Gabriel Yoanov (MIKE) on March 14, 2022, 22:19:13 PM
Библейската любов няма нищо общо с емоции, или приятелски отношения. За това си има съвсем друга дума и това е думата "обич". 1 Коринтяни 13-а глава, говори за това какво любовта "върши", но не изяснява каква е дефиницията на "любов". Тази дефиниция е дадена в Йоан 3:16, но макар християните да наричат този стих "златния стих на Библията" малцина разбират как този пасаж дефинира какво е любов в библейския му смисъл.

Quote
Благовестването е отговорност за всички негови последователи.

Къде в Библията се казва подобно нещо?

В оригинал думата от Йоан 3:16 и Коринтяни 13 е една и съща  (или по-точно корена на думата, т.е. разликата е нещо подобно на "любов" и "любовта"). В Йоан се говори, какво Бог ОТ ЛЮБОВ е направил. Не се дава дефиниция за това какво е любов в пряк смисъл.

Това, че не разбираш любовта, като връзка е дефицит. С подобно разбиране бяха и много от съвремениците на Исус, с които Той имаше проблеми. Ако ти разбираш любовта само, като емоции, също само по себе е проблем. Аз ясно съм се разграничил от подобно разбиране.

Quote
"Библейската любов няма нищо общо с емоции, или приятелски отношения.
Кога станаха емоциите или приятелските отношения небиблейски израз за любов???
Емоциите са създадени от Бог и не са нещо само по себе си зло.
А отностно приятелстово - в Библията приятелстово е един от най-често срещаните примери за любов.
Йоан 15
13 Никой няма по-голяма любов от това, да даде живота си за приятелите си.
14 Вие сте Ми приятели, ако вършите, каквото ви заповядвам.
15 Не ви наричам вече слуги, защото слугата не знае какво върши Господарят му; а вас нарекох приятели, защото ви изявих всичко, което чух от Своя Отец.


В Библията от Битие до Откровение се говори за това, че благовестването (или прокламирането на добрата вест, или говоренето на хората за кой е Бог) е една от целите на божиите хора. Има стотици пасажи за това. Ако искаш може да се потърсиш и да намериш. Пример за това е жената от кладенеца от Йоан 4. Цялата книга деяния на апостолите става дума за това.

Като нещо, което неговите последователи/ученици трябва да правят го има 4 места в НЗ.
Изненадън съм, че задаваш такъв въпрос.


Бог с Вас и Вие с Него!
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Watchman on March 14, 2022, 23:22:39 PM
Quote
В оригинал думата от Йоан 3:16 и Коринтяни 13 е една и съща  (или по-точно корена на думата, т.е. разликата е нещо подобно на "любов" и "любовта"). В Йоан се говори, какво Бог ОТ ЛЮБОВ е направил. Не се дава дефиниция за това какво е любов в пряк смисъл.

Аз не съм казал че думата за любов в Йоан 3:16 и 1Кор. 13 е различна, а че единия пасаж говори за това какво любовта върши, а другия дава възможност да извлечем библейската дефиниция за това какво означава "любов" според разбиранията на Бога, а не на човеците.

Quote
Кога станаха емоциите или приятелските отношения небиблейски израз за любов???
Емоциите са създадени от Бог и не са нещо само по себе си зло.

Както написах за емоциите и приятелските отношения има друга дума и това е думата обич. На гръцки това е думата phileo, докато за Божията любов, както и за християнската любов се използва съвсем друга дума, и това е думата agape.

Никъде не съм казал, че обичта (phileo) е нещо лошо, казах само, че не трябва да се бърка с любовта (agape).

Quote
В Библията от Битие до Откровение се говори за това, че благовестването (или прокламирането на добрата вест, или говоренето на хората за кой е Бог) е една от целите на божиите хора. Има стотици пасажи за това. Ако искаш може да се потърсиш и да намериш. Пример за това е жената от кладенеца от Йоан 4. Цялата книга деяния на апостолите става дума за това.

Ако има стотици пасажи дай да видим конкретно тия пасажи, а не да обобщаваш. Аз не намирам нито един пасаж в Библията, който да потвърждава твоята теза, че "благовестването е отговорност на ВСИЧКИ негови последователи". Писанията разкриват съвсем друга концепция за това как се прогласява Благовестието.

Quote
Като нещо, което неговите последователи/ученици трябва да правят го има 4 места в НЗ.
Изненадън съм, че задаваш такъв въпрос.

Знам, че си изненадан, защото са те учили за тия неща не от Библията, а от човешки поучения. Затова дай да ги видим тези 4 места за които говориш да видим какво точно пише в тях.
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Gabriel Yoanov (MIKE) on March 16, 2022, 18:20:11 PM
Quote
Както написах за емоциите и приятелските отношения има друга дума и това е думата обич. На гръцки това е думата phileo, докато за Божията любов, както и за християнската любов се използва съвсем друга дума, и това е думата agape.

Никъде не съм казал, че обичта (phileo) е нещо лошо, казах само, че не трябва да се бърка с любовта (agape).

Мисконцепцията за (4-те вида) любовта е често срещана. Най-честто се говори за 4 вида любов - понеже има различни думи за това. До някъде разбирам този възглед и си има обостановка.
Но всъщност всичките думи говорят за "любов" и са синоними.

Думата "агапе" (дума която се набеждава често за божия любов. Най-превъзходната, жетртвоготовна любов.)
- Исус заповядва да се обичаме един друг с агапе
- Мат 5:43 да обичаш/агапе твоя съсед
- Мат 5:44 да обичаш/агапе твоя враг
- Мат 5:46 всеки човек може да обича/агапе, даже и "бирниците" (пример за "долни" и "лоши" хора)

Филео (дума според някои, която е обикновенна "любов". Между хора или братска любов)

- Йоан 11:36 Исус обича/филео  Лазар
- Йоан 12:25 човек обича/филео живота
- Йоан 12:43 хора (първенците повярвали в Него) обичат слава от хора.
- 1 Тимотей 6:10 човек обича/филео пари
Т.е. вижда се, че човек може да обича слава, пари, живота си и прочие.

Стихове, в които се вижда, че думите в НЗ за любов се използват, като синоним.
- Йоан 11:3 Исус обича/филео Лазар
- Йоан 11:5 Исус обича/агапе Марта
- Йоан 13:34 да се обичаме/филео един друг, както Исус ни обича/агапе
- Матей 3:17 Исус е обичан/възлюбен/агапе от Бог Отец
- Йоан 5:20   Исус е обичан/възлюбен/филео от Бог Отец

Това е само кратък коментар върху думите за любов. Думата "любов", ако не се лъжа е има над 2000 в библията. Така, че може човек да си вземе справочник (библията разделена то теми, с препратки към стихове) и да види, къде я има тази дума и да види историйте (контекста), в които се използва и да си изгради лично мнение. Има също и онлаин безплатни речници, конкурданси, ресурси.
Ако човек започне да се задълбочава в теоретичното знание, може да се изгуби. Примерно ако човек заточне да чете от речници - има доста различни преводи на една и съща дума, което води до объркване.

Аз лично съм минал следните книги от СЗ Битие, Изход, Левит, Царе, Песен на песните (а може би и др. книги). И целия НЗ за да си изградя мнение по въпроса, що значи любов.

Нито една от тези думи, не е превъзходна или някакъв "вид" любов, а всичките (над 7 различни думи) образуват заедно едно теоретично знание, относно - какво любовта е.
Само чрез Святия Дух човек е възможно да бъде обучен как да прилага този божии характер - любовта. Дори и да не притежава това "знание".
 

Quote
В Библията от Битие до Откровение се говори за това, че благовестването (или прокламирането на добрата вест, или говоренето на хората за кой е Бог) е една от целите на божиите хора. Има стотици пасажи за това. Ако искаш може да се потърсиш и да намериш. Пример за това е жената от кладенеца от Йоан 4. Цялата книга деяния на апостолите става дума за това.

Ако има стотици пасажи дай да видим конкретно тия пасажи, а не да обобщаваш. Аз не намирам нито един пасаж в Библията, който да потвърждава твоята теза, че "благовестването е отговорност на ВСИЧКИ негови последователи". Писанията разкриват съвсем друга концепция за това как се прогласява Благовестието.


Вече назовах една цяла книга - деяния на апостолите.
Освен това споменах и за самаранката от кладенеца.
Ако ти не намираш такъв пасаж, то или няма или ти не го виждаш.

Quote
Като нещо, което неговите последователи/ученици трябва да правят го има 4 места в НЗ.
Изненадън съм, че задаваш такъв въпрос.

Знам, че си изненадан, защото са те учили за тия неща не от Библията, а от човешки поучения. Затова дай да ги видим тези 4 места за които говориш да видим какво точно пише в тях.

Грешно предполажаш, защо съм изненадан.



ПС: думата дод (или доде) - която се превежда, като чичо или любов
Притчи 7:18 : Ела, нека се наситим с любов до зори. Нека се насладим с милувки.
Буквален превод: Ела, нека се наситим с "дод" до зори. Нека се насладим с "любов в множествено число".
Странно, но принципно хората (от света) не говорят наистина за любов, а само за някои от аспектите на любовта (примерно интимността в смисъл на брачна интимност). Същото става и с някои от "блюстителите на божието слово", остават 99 стиха и се фокусират върху 1 и така цялостта на значението става наранена.
Title: Re: Истината за Бог и благовестието
Post by: Watchman on March 16, 2022, 18:42:51 PM
Quote
Мисконцепцията за (4-те вида) любовта е често срещана. Най-честто се говори за 4 вида любов - понеже има различни думи за това. До някъде разбирам този възглед и си има обостановка.
Но всъщност всичките думи говорят за "любов" и са синоними.

Думата "агапе" (дума която се набеждава често за божия любов. Най-превъзходната, жетртвоготовна любов.)
- Исус заповядва да се обичаме един друг с агапе
- Мат 5:43 да обичаш/агапе твоя съсед
- Мат 5:44 да обичаш/агапе твоя враг
- Мат 5:46 всеки човек може да обича/агапе, даже и "бирниците" (пример за "долни" и "лоши" хора)

Филео (дума според някои, която е обикновенна "любов". Между хора или братска любов)

- Йоан 11:36 Исус обича/филео  Лазар
- Йоан 12:25 човек обича/филео живота
- Йоан 12:43 хора (първенците повярвали в Него) обичат слава от хора.
- 1 Тимотей 6:10 човек обича/филео пари
Т.е. вижда се, че човек може да обича слава, пари, живота си и прочие.

Стихове, в които се вижда, че думите в НЗ за любов се използват, като синоним.
- Йоан 11:3 Исус обича/филео Лазар
- Йоан 11:5 Исус обича/агапе Марта
- Йоан 13:34 да се обичаме/филео един друг, както Исус ни обича/агапе
- Матей 3:17 Исус е обичан/възлюбен/агапе от Бог Отец
- Йоан 5:20   Исус е обичан/възлюбен/филео от Бог Отец

Думата агапе е принципно "общата" дума за "любов" Тя се използва както за любовта на Бога, така и за любовта на грешни човеци. Само че дефиницията на Божията любов и християнската любов, няма нищо общо с тази любов, която изпитват грешните човеци. Те НЕ СА СПОСОБНИ на този вид любов, защото тя е от свръхестествено естество. Но това е нещо, което ти понастоящем не разбираш.

Както не разбираш и факта, че когато се използва агапе или филео, има различен аспект, различен нюанс в конкретния стих. Имаше един превод на Библията на "Верен" който се беше постарал да раздели филео от агапе и бяха превели всички агапе с любя и всички филео с обичам. Това е правилния начин да се подходи към оригиналния текст.

Quote
Това е само кратък коментар върху думите за любов. Думата "любов", ако не се лъжа е има над 2000 в библията. Така, че може човек да си вземе справочник (библията разделена то теми, с препратки към стихове) и да види, къде я има тази дума и да види историйте (контекста), в които се използва и да си изгради лично мнение. Има също и онлаин безплатни речници, конкурданси, ресурси.
Ако човек започне да се задълбочава в теоретичното знание, може да се изгуби. Примерно ако човек заточне да чете от речници - има доста различни преводи на една и съща дума, което води до объркване.

Изследването на Писанията, преводите и думите в дълбочина не води до объркване. Може да се обърка човек, който е свикнал на плитки постановки и го мързи да вникне в детайлите. Разбирането на Писанията не е "теоретично знание" защото Божието Слово е БогоВДЪХновено, и когато човек вниква в него, той се изпълва с Божия Дух и Божията мъдрост. Разбира се това е при условие, че човек изследва Писанията за да се научи как да вярва и как да живее . Ако човек ги изучава с цел да придобие академично знание, да напише някой докторат и да си вдигне заплатата и престижа - това вече е упражнение което носи смърт.

Quote
Грешно предполажаш, защо съм изненадан.

Аз не го предполагам, аз го ВИЖДАМ. А е нормално ти след като не го виждаш да си мислиш, че причината е друга.

Quote
Вече назовах една цяла книга - деяния на апостолите.
Освен това споменах и за самаранката от кладенеца.
Ако ти не намираш такъв пасаж, то или няма или ти не го виждаш.

Ето вече трети път те призовавам да дадеш КОНКРЕТНИ пасажи от Писанията ДОКАЗВАЩИ твоите твърдения и ти чисто и просто ОТКАЗВАШ да се позовеш на Писанието. Вместо това ме пращаш да съм четял цялата книга Деяния на апостолите. Ами то със същия успех можеше направо да ме препратиш да чета Библията.

И като говорим за Деяния на апостолите, ти прочел ли си дори ЗАГЛАВИЕТО на тази книга? Случайно обърнал ли си внимание че там се казва деяния НА АПОСТОЛИТЕ? И как прочие книга, в която се говори за деянията на хора които са изрично апостоли, ще докаже твоята теза, че ВСИЧКИ християни са отговорни за прогласяване на Благовестието?

Или в твоите представи за нещата - ВСИЧКИ са апостоли?

И в каква връзка си бил споменал за самарянката на кладенеца? Какво общо има тя с прогласяването на Благовестието? Ти въобще ЗНАЕШ ли какво е Благовестието? Защото по всичко, което пишеш се вижда, че ти дори не знаеш какво е Благовестието, и всичко е някаква каша в твоята глава. Което е много характерно за хората опиянени с вавилонското вино по църквите.

Ти до този момент прогласяваш предимно* неща папагалски заучени от проповеди. Ти затова не можеш да предоставиш нито един доказателствен стих за нещата, които твърдиш.

Затова, стегни се, препаши кръста си като мъж и дай доказателства. Стига танцува около отговора като страхлив политик. От какво те е страх, да не би да се окаже, че такива пасажи няма или че тия които си мислиш, че ги има всъщност говорят нещо съвсем друго?

-------
*Предимно, не означава изцяло. Мога да свидетелствам, че сред многото плява с която пълниш форума се намират и бисери в твоите изказвания. Вижда се, че има и неща за които си научен от Бога. Затова и написах на dodai да не бърза да те съди. Затова и отделям време да ти обръщам внимание. Ако имаш правилния дух в себе си, и искрено сърце, ще придобиеш голяма полза от престоя си в този форум. Колко пъти съм искал да извадя бисерите от плявата и да ги подчертая, за да може да има полза от нещата които пишеш тука за другите участници. Но ти произвеждаш толкова много плява, че не ми остава време да се занимая с бисерите. Но така си бил научен, това си видял от твоите водачи, това и правиш. Аз не те съдя за това. И аз съм бил такъв. И как да съдя някой за нещата, които аз самия съм правил?