Братско общение в тревожни времена

Реално братолюбие и взаимопомощ => Помощ в дома и семейството => Topic started by: JCPower on September 21, 2015, 04:37:30 AM

Title: По добре ли е да не се оженим?
Post by: JCPower on September 21, 2015, 04:37:30 AM
Какво ще кажете братя, по добре ли е да се оженим или да си останем сами, без жена и без деца?
Аз съм на 34 години и единствено дете. Всички показатели сочат към това че брака не е изгоден, и е много по ценно мъж да не се ожени. Един без брак и без контакти с жени се чуствам много добре духовно и физически. Чуствам как вярата, силата, и волята растат и съм свидетел на големи чудеса всеки ден. В състояние съм на пълна чистота за последните 6 месеца (без проливане на семе). Ефектите ги виждам че са впечатлителни духовно, не бих ги заменил и за 1000кг злато.


1 Коринтяни 7

7 А относно това, що ми писахте: Добре е човек да се не докосва до жена.

2 Но, за да се избягват блудодеянията, нека всеки мъж има своя си жена, и всяка жена да има свой мъж.

3 Мъжът нека има с жената дължимото към нея сношение; подобно и жената с мъжа.

4 Жената не владее своето тяло, а мъжът; така и мъжът не владее своето тяло, а жената.

5 Не лишавайте един друг от съпружеско сношение, освен ако бъде по съгласие за малко време, за да се предавате на молитва, и пак бъдете заедно, да не би сатана да ви изкушава чрез вашата невъзможност да се въздържате.

6 Но, това казвам, като позволение, а не като заповед.

7 Обаче, бих желал всичките човеци да бъдат какъвто съм аз. Но всеки има своя особен дар от Бога, един така, а друг инак.

8 А на неженените и вдовците казвам: Добро е за тях, ако си останат такива, какъвто съм и аз.

9 Но, ако не могат да се въздържат, нека се женят, защото по-добре е да се женят, отколкото да се разжегват.

10 А на жените заръчвам, и то не аз, но Господ: Жена да не оставя мъжа си;

11 (но ако го остави, нека остане неомъжена, или нека се помири с мъжа си;) и мъж да не напуща жена си.

12 А на другите казвам аз, не Господ: Ако някой брат има невярваща жена, и тя е съгласна да живее с него, да не я напуща.

13 И жена, която има невярващ мъж, и той е съгласен да живее с нея, да не напуща мъжа си.

14 Защото невярващият мъж се освещава чрез жената, и невярващата жена се освещава чрез брата, своя мъж; инак чедата ви щяха да бъдат нечисти, а сега са свети.

15 Но, ако невярващият напусне, нека напусне; в такива случаи братът или сестрата не са поробени на брачния закон. Бог, обаче, ни е призвал към мир.

16 Защото отгде знаеш жено, дали не ще спасиш мъжа си? или отгде знаеш мъжо, дали не ще спасиш жена си?

17 Само нека всеки постъпва така, както Господ му е отделил сили, и всеки, както Бог го е призовал; и така заръчвам по всичките църкви.

18 Обрязан ли е бил призован някой във вярата, да не крие обрязването. Необрязан ли е бил някой призован, да се не обрязва.

19 Обрязването е нищо, и необрязването е нищо, но важното е пазенето на Божиите заповеди.

20 Всеки нека си остава в това звание, в което е бил призван във вярата.

21 В положение на роб ли си бил призован? да те не е грижа, (но ако можеш и свободен да станеш, по-добре използувай случая);

22 защото, който е бил призован в Господа като роб, е свободен човек на Господа; така и който е бил призован като свободен човек, е роб на Христа.

23 С цена сте били купени; не ставайте роби на човеци.

24 Братя, всеки в каквото е бил призован във вярата, в него нека си остане с Бога.

25 Относно девиците нямам заповед от Господа; но давам мнение като един, който е получил милост от Господа да бъде верен.

26 И тъй, поради настоящата неволя, ето какво мисля за доброто, че е добре за човека така да остане както си е .

27 Вързан ли си в жена? не търси развързване. Отвързан ли си от жена? не търси жена.

28 Но, ако се и ожениш, не съгрешаваш; и девица, ако се омъжи, не съгрешава; но такива ще имат житейски скърби, а пък аз ви жаля.

29 Това само казвам, братя, че останалото време е кратко; затова и тия, които имат жени, нека бъдат, като че нямат;

30 и които плачат, като че не плачат; които се радват; като че не се радват; които купуват, като че нищо не притежават;

31 и които си служат със света, като че не са преданни на него: защото сегашното състояние(Гръцки: Образът ) на тоя свят преминава.

32 А аз желая вие да бъдете безгрижни. Нежененият се грижи за това, което е Господно, как да угажда на Господа;

33 а жененият се грижи за това, което е световно, как да угажда на жена си.

34 Тъй също има разлика между жена и девица. Неомъжената се грижи за това, което е Господно, за да бъде света и в тяло и в дух; а омъжената се грижи за това, което е световно, как да угажда на мъжа си .

35 И това казвам за вашата собствена полза, не да ви държа с оглавник, но заради благоприличието, и за да служите на Господа без отвличане на ума.

36 Пак, ако някой мисли, че постъпва неприлично към дъщеря си девица, ако й е минала цветущата възраст, и ако трябва така да стане, нека прави каквото ще; не съгрешава, нека се женят.

37 Но който стои твърдо в сърцето си, и не бива принуден, но има власт да изпълни волята си, и е решил в сърцето си да държи дъщеря си девицата неомъжена, ще направи добре.

38 Така щото, който омъжи дъщеря си девицата добре прави; а който я не омъжи, ще направи по-добре

39 Жената е вързана до когато е жив мъжът й; но ако мъжът умре, свободна е да се омъжи за когото ще, само в Господа.

40 Но, по моето мнение, по-щастлива е, ако си остане така; а мисля, че и аз имам Божия Дух.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Nikolay on September 21, 2015, 12:07:00 PM
Quote
Всички показатели сочат към това че брака не е изгоден, и е много по ценно мъж да не се ожени.

Изгоден ??? Словото никъде не говори за брака като за изгода.

Ценно ? Ценно идва от цена - брака в Словото не се разбира като че ще делите пари. А да създадеш потомство което да хвали и прославя Бога, и да продължи рода ти !


Quote
32 А аз желая вие да бъдете безгрижни. Нежененият се грижи за това, което е Господно, как да угажда на Господа;
А ти за какво Господно се / ще се грижиш ? :)

Иначе щом си го решил ето ти още по темата :

Откровение 14:4
Те са ония, които не са се осквернили с жени
, защото са девственици; те са които следват Агнето, където и да отива; те са били изкупени измежду човеците за първи плодове на Бога и на Агнето.

Предполагам, никога не си се осквернявал с жена и си девственик ? :)

Притчи 25:24
По-добре е да живее някой в ъгъл на покрива, Нежели в широка къща със свадлива жена.


Другата страна е тази:

4 А той в отговор рече: Не сте ли чели, че Онзи, Който ги е направил, направил ги е от начало мъжко и женско, и е казал:   
5 "Затова ще остави човек баща си и майка си и ще се привърже към жена си; и двамата ще бъдат една плът?"   
6 Така щото не са вече двама, а една плът. И тъй, онова, което Бог е съчетал, човек да го не разлъчва.

––

В крайна сметка избора в случая е твой.

Но, да вметна че ако си търсил "подходящата" и не си я намерил, това е заблуда от света.

Притчи 19:14
Къща и богатство се оставят наследство от бащите, Но благоразумна жена е от Господа.
Притчи 31:30
Прелестта е измамлива и красотата е лъх; Но жена, която се бои от Господа, тя ще бъде похвалена.

Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: JCPower on September 22, 2015, 07:00:41 AM
1 Коринтяни 7:26

26 И тъй, поради настоящата неволя, ето какво мисля за добро, че е добре за човека така да остане както си е.


Това го тълкувам че ако не си женен е по добре да си останеш един.

1 Коринтяни 7:28-29

28 Но, ако се и ожениш, не съгрешаваш; и девица, ако се омъжи, не съгрешава; но такива ще имат житейски скърби, а пък аз ви жаля.

29 Това само казвам, братя, че останалото време е кратко; затова и тия, които имат жени, нека бъдат, като че нямат;


Тука става ясно е че е по добре да не се ожениш и дори ако си женен е по добре да живееш се едно не си женен, тоест да нямаш сексуални отношения с жена си.

Аз лично нямам липса на кандидатки, живея в руски квартал и има много рускини. Лично имам 5 кандидатки за брак, най добрите представители на женския пол от руски род. Но се замислям преди да направя грешка, т.е. да се ожениш не е грях ако жената не е била разведена или е вдовица, но щом писанието казва че е по добре да не се ожениш, защо да си заменим златото за равно тегло на мед, или мерцедес за москвич?
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Tihomir on September 22, 2015, 08:45:14 AM
Ще дойдат дни, когато ще започнат да забраняват жененето въпреки, че Библията няма такава забрана.

Затова е писано, че не всеки може да издържи без да се жени. На едни това е дадено по естество, а други сами решават да се въздържат. Трети се женят.

Иначе Павел най-вероятно е бил вдовец, защото доколкото знам да си равин от фарисейската секта семейството е било изискване.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Watchman on September 22, 2015, 11:59:41 AM
JCPower,

Преди да си в състояние да си отговориш адекватно на въпроса дали е по-добре да се ожениш или да останеш сам е нужно да си отговориш на един много по-фундаментален въпрос, а именно въпроса - За какво живееш?

За да бъде един мъж годен за брак, той трябва да знае защо Бог го е извикал в съществувание в това поколение и какво е неговото призвание, цел и дял в настоящата епоха и време.

Без този фундамент на разбиране и брака и безбрачието ще са еднакво суетни и безсмислени. Съдейки по твоите разсъждения в този форум аз виждам, че ти не си достигнал до подобна здрава основа.

Също така казваш, че си имал 5 кандидатки за брак. Как точно тези 5 момичета се мотивираха да ти бъдат кандидатки? Заради дебела банкова сметка или атрактивен външен вид? Ако е така, то те автоматично се дисквалифицират като валидни кандидатки.  За да бъдат валидни кандидатки те трябва да те познават доста добре, че да разпознават и разбират твоето призвание в живота и да са готови да платят цената да участват с него. И ако приемем, че това е така, то става твърде странно как така ти поддържаш толкова близки отношения с 5 жени едновременно.

Ето защо аз мисля, че ти напълно се заблуждаваш като си мислиш, че имаш реални кандидатки за брак с тебе. Кандидатки според стандартите и вървежа на този свят може да имаш, колкото искаш, но това няма нищо общо с реалните неща за които говорим тука.

Искам да обърна внимание на това, което си цитирал от думите на апостол Павел и да видим, какво наистина апостол Павел казва, защото си цитирал добре, но виждаш в цитирания текст онова, което ти се иска да видиш, а не онова, което наистина пише.

Quote
1 Коринтяни 7:26

26 И тъй, поради настоящата неволя, ето какво мисля за добро, че е добре за човека така да остане както си е.

Това го тълкувам че ако не си женен е по добре да си останеш един.

На първо място си извадил пасажа извън контекста му. Ето какво пише по-горе:

1Co 7:25  Относно девиците нямам заповед от Господа; но давам мнение като един, който е получил милост от Господа да бъде верен.
1Co 7:26  И тъй, поради настоящата неволя, ето какво мисля за доброто, че е добре за човека така да остане както си е .


Тук Павел ясно казва, че няма заповед за това хората да остават безбрачни, но вместо това дава мнение.

Второто нещо, което пропускаш е че апостол Павел дава това мнение в един точно определен исторически контекст, използвайки думите "поради настоящата неволя". Т.е мнението, което той дава е основано на определена историческа ситуация.

Всички знаем, че още по времето на апостол Павел започва гонението на християните в римската империя. Гонение при, което 80-90% от християните стават жертва по колизеумите. В подобен исторически контекст е напълно безпредметно човек да създава семейство и да ражда деца, като перспективата е те да отидат за храна на лъвовете.


Quote
1 Коринтяни 7:28-29

28 Но, ако се и ожениш, не съгрешаваш; и девица, ако се омъжи, не съгрешава; но такива ще имат житейски скърби, а пък аз ви жаля.

29 Това само казвам, братя, че останалото време е кратко; затова и тия, които имат жени, нека бъдат, като че нямат;

Тука става ясно е че е по добре да не се ожениш и дори ако си женен е по добре да живееш се едно не си женен, тоест да нямаш сексуални отношения с жена си.

Тук отново вадиш думите на Павел извън контекста ето целия контекст:

1Кор. 7:29  Това само казвам, братя, че останалото време е кратко; затова и тия, които имат жени, нека бъдат, като че нямат;
1Кор. 7:30  и които плачат, като че не плачат; които се радват; като че не се радват; които купуват, като че нищо не притежават;
1Кор. 7:31  и които си служат със света, като че не са преданни на него: защото сегашното състояние(Гръцки: Образът ) на тоя свят преминава.
1Кор. 7:32  А аз желая вие да бъдете безгрижни. Нежененият се грижи за това, което е Господно, как да угажда на Господа;
1Кор. 7:33  а жененият се грижи за това, което е световно, как да угажда на жена си.
1Кор. 7:34  Тъй също има разлика между жена и девица. Неомъжената се грижи за това, което е Господно, за да бъде света и в тяло и в дух; а омъжената се грижи за това, което е световно, как да угажда на мъжа си .



В този контекст се вижда много ясно какво има предвид Павел с думите "които имат жени, нека бъдат, като че нямат". Има се предвид, да не се предават да угаждат на жените си, а да живеят живот в който Божиите цели и призвание са приоритет пред желанията и нуждите на жените им.

Няма абсолютно никакъв намек за сексуално въздържание в думите на Павел, защото една от целите на семейството е раждането и възпитанието на деца за Господа.

Сексуалното въздържание е задължително извън брака и има своето място и в брака за кратко време  според времето и нуждата, но то не може да бъде нито цел нито самоцел.

Брака е призвание, както и безбрачието е призвание. Семейството е фундамент на всяко общество и без него никое общество не може да бъде жизнено за продължително време. Пример за това са били шейкърите, които са забранявали жененето и са задължавали членовете си да живеят в безбрачие, дори женените мъже и жени е трябвало да живеят отделно и да нямат сексуални отношения с жените си. За кратко време това общество е било жизнено, но след това е изсъхнало като безплодно дърво. Днес от него са останали само някакви стари и немощни баби с чиято кончина ще се сложи тотален и безславен край на това общество основано върху лъжливо учение и практика. За сравнение общества като амишите и менонитите например процъвтяват и се умножават в продължение на стотици години, защото са направили семейството фундамент на своето общество и вяра.

Божието царство има полза и от семейства и от безбрачни хора, ако и двата вида са основани на Божиите цели и призвание. И ако погледнем и исторически и практически напълно логично се вижда, че е нормално за функционирането на Христовата общност семейните хора да бъдат много повече от безбрачните.

Именно затова апостол Павел говори, че всеки има своя дар:

1Кор. 7:7 Но всеки има своя особен дар от Бога, един така, а друг инак.

Какво щеше да стане ако Авраам беше решил да си остава безбрачен или да си навие, че е велик духовен подвиг да се въздържа сексуално? Или ако цар Давид беше решил подобно нещо. Това щеше ли да е в линия с Божиите цели и намерения на Земята? Щеше ли тогава да се роди сина Авраамов и сина Давидов, който да спаси човечеството от греховете им? Да Бог вероятно щеше да намери други хора на тяхно място, но тези биха осуетили напълно Божието призвание за живота си, ако бяха тръгнали да се водят от подобна празна философия на аскетизъм, която е характерна за източния мистицизъм, и е чужда на Библейските учения и практики.

Ето защо ние не трябва да се водим от езотерични и мистични обещания за достигане на някаква въображаема "голяма духовна сила" чрез аскетизъм и други мистични практики, каквито измамени християни през историята са практикували до припадък и плодът им може да се види по ширещия се разврат и поквара по манастирите, както и по историческия провал на монашеското християнство. А вместо това трябва да се научим да търсим нашето място в Божието дело в това поколение, търсейки не нашата воля, а Неговата и да сме готови да Му служим било чрез брак или безбрачие, според както Той намери за добре.


Живеем във време в което врага по всякакъв начин се опитва да разруши семейството, защото то е Божия крепост срещу неговите цели и намерения на земята. Ето защо знаейки, че JCPower има масонски връзки, няма да се учудя ако настоящата тема не е някакво поръчение спуснато от духовните му началници да работи в посока на разрушаване или елиминиране на семействата сред християните.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: JCPower on September 23, 2015, 19:15:53 PM
Quote
Искам да обърна внимание на това, което си цитирал от думите на апостол Павел и да видим, какво наистина апостол Павел казва, защото си цитирал добре, но виждаш в цитирания текст онова, което ти се иска да видиш, а не онова, което наистина пише.


    1 Коринтяни 7:26
    26 И тъй, поради настоящата неволя, ето какво мисля за добро, че е добре за човека така да остане както си е.
    Това го тълкувам че ако не си женен е по добре да си останеш един.


Всички знаем, че още по времето на апостол Павел започва гонението на християните в римската империя. Гонение при, което 80-90% от християните стават жертва по колизеумите. В подобен исторически контекст е напълно безпредметно човек да създава семейство и да ражда деца, като перспективата е те да отидат за храна на лъвовете.


Сега няма ли настояща неволя? Толкова ли е розово у нас и по света? Станал ли е рай на земята? Не.
Може да няма кървави зрелища по колизеумите, но те са много по тихи и скрити днес и много по обширни и опасни.
Примери: най разноцветни отрови в храната, ваксините, манипулаций с климата и въздуха, водата, соц-инженеринга и т.н., тези неща влиаят
на над 99%+ от населението.


Quote
Сексуалното въздържание е задължително извън брака и има своето място и в брака за кратко време  според времето и нуждата, но то не може да бъде нито цел нито самоцел.


С това съм съгласен, ако си в брак има си своето място за създаване на поколение, но не и извън това. Но хората го правят за спорта, прахосват си семето и съответно тази светлина или благодат заминава.
Ако е извън брак или просято с женена/разведена жена (не твоя) и/или с жена извън брак тогава това просято семе и благодатта Бог я дава на друг който е чист в това отношение.


Quote
Брака е призвание, както и безбрачието е призвание. Семейството е фундамент на всяко общество и без него никое общество не може да бъде жизнено за продължително време. Пример за това са били шейкърите, които са забранявали жененето и са задължавали членовете си да живеят в безбрачие, дори женените мъже и жени е трябвало да живеят отделно и да нямат сексуални отношения с жените си. За кратко време това общество е било жизнено, но след това е изсъхнало като безплодно дърво. Днес от него са останали само някакви стари и немощни баби с чиято кончина ще се сложи тотален и безславен край на това общество основано върху лъжливо учение и практика. За сравнение общества като амишите и менонитите например процъвтяват и се умножават в продължение на стотици години, защото са направили семейството фундамент на своето общество и вяра.

Божието царство има полза и от семейства и от безбрачни хора, ако и двата вида са основани на Божиите цели и призвание. И ако погледнем и исторически и практически напълно логично се вижда, че е нормално за функционирането на Христовата общност семейните хора да бъдат много повече от безбрачните.

Както се получи, но въпроса състои кое е по добре или кое ти дава повече благодат, безбрачието или брака? Като се оженим двамата стават едно. Достатъчно трудно е да се грижим сами за себеси от духовна, физическа, и т.н. гледна точка, а да се грижим за втора физически отделна част става още по трудно.


Quote
Живеем във време в което врага по всякакъв начин се опитва да разруши семейството, защото то е Божия крепост срещу неговите цели и намерения на земята. Ето защо знаейки, че JCPower има масонски връзки, няма да се учудя ако настоящата тема не е някакво поръчение спуснато от духовните му началници да работи в посока на разрушаване или елиминиране на семействата сред християните.

Да, имам. Никой не ми е платил нищо, аз познавам много добре тука масоните в Нъю Йорк и в София. Нещата не са както четете по книгите или гледате по ютуб. Няма нищо общо с истината, това е просто един социялен клуб за мъже, много слаба работа е. Но религиозните еврей (в синагогите, не масони (масоните са нищо)) използват духовни и земни подходи да унижтожат христианите и всички останали и те да са си добре. Но начините не са по божията воля и макар очевидно да са успешни и то само финансово (ако ги видиш приличат на зомбита (не-човеци)) си плащат дебело. Ще си кажете ами дай да им отмъстим, няма нужда, защото тогава попадаме на тяхното ниво и под проклятието на Бога и наказанията. Бог сам ще ги меше и пече както той си знае за най добре и даже вас ще ви удиви като раберете какво е станало с тях. Свидетел съм многократно как Бог работи в това отношение с много пресни случаи. Те се плодят като зайци че да си възтановят населението но по този начин създават само още повече мъки и страдание и валута/души с която да си платят греховете. За нас братя, само ще кажа че най доброто което може да направим е да не си прахосваме семето, но ако се наложи само в брак и за продължение на рода а не за спорт или само за удоволствие. По този начин ставаме имунни към всички духовни и земни нападения и злополуки и получаваме Божията неограничена благодат, благополучие, и защита. В противен случай, тази благодат отива при други като към евреите примерно които не си прахосват семето и поне се опитват да го практикуват дори и в повечето случаи да е неуспешно.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Tihomir on September 23, 2015, 19:32:13 PM
Като видя, че някой е против евреите, ми е ясно, че или е наистина откъм страната на лукавия или хабер си няма от Писанията, които говорят за евреите като много слаб народ и за събранието от юдеи, които казват, че са такива, но не са.

Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: JCPower on September 23, 2015, 19:41:20 PM
Като видя, че някой е против евреите, ми е ясно, че или е наистина откъм страната на лукавия или хабер си няма от Писанията, които говорят за евреите като много слаб народ и за събранието от юдеи, които казват, че са такива, но не са.

Тихомир, ти за кои си, за тези които са против Исус и правят всичко възможно да унижтожат христианите (днешните хора дето се наричат евреи примерно) или си за Исус и неговото стадо?
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Tihomir on September 23, 2015, 19:45:03 PM
Значи въпросът ти е дали съм за лъжливите евреи или съм за Исус (евреинът) и неговото стадо (на първо място, на което са евреите)...

А иначе ти си против евреите и говориш за някакъв "бог", както и говориш занякакъв "исус".

За да бъда по-ясен искам да кажа, че богът, за който ти говориш не е еврейският бог и затова не виждам защо пишеш за твоя бог във форум, където пишем за друг бог. Така и Нероновите църкви правиха в началото — същите имена, обаче зад тях — други богове.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: JCPower on September 23, 2015, 19:50:08 PM
Аз като пиша за евреи, имам напредвид съвременните евреи ... тези които са между нас и сами се идентифицират като евреи. Може да ги наричаш както ти е удобно, лъжливи евреи, фалшификати, ментетата, и т.н.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Tihomir on September 23, 2015, 19:54:51 PM
С други думи истинските не са между нас? Т.е. няма истински евреин вече? Ако няма такива между нас, къде са?

Аз виждам, че ти не правиш никаква разлика, а сега се опитваш да се измъкнеш с увъртания.

Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: JCPower on September 23, 2015, 20:00:31 PM
С други думи истинските не са между нас? Т.е. няма истински евреин вече? Ако няма такива между нас, къде са?

Аз виждам, че ти не правиш никаква разлика, а сега се опитваш да се измъкнеш с увъртания.

Разбирасе че има евреи между нас от оригиналните (не лъжливите както ти им викаш), но те са само био-маса.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Tihomir on September 23, 2015, 20:05:35 PM
Да обобщим:
Аз като пиша за евреи, имам напредвид съвременните евреи ... тези които са между нас и сами се идентифицират като евреи. Може да ги наричаш както ти е удобно, лъжливи евреи, фалшификати, ментетата, и т.н.

И след това:
Разбирасе че има евреи между нас от оригиналните (не лъжливите както ти им викаш), но те са само био-маса.

Твоите приятели са те научили добре и виждам, че не го отричаш.

Всеки разумен човек тук ще види, че увъртанията са очевидни и как не е възможно в тези 2 твърдения да има истински евреин, защото според думите на JCPower хем били "само био маса" (парчета месо), хем не могат да се идентифицират като такива...

Все едно да кажеш, че истинските българи са само тези, които не знаят, че са такива.

Във всяко едно твое твърдение държиш една и съща нишка и няма нужда да продължаваш да увърташ. Оплете се сам в думите си.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: JCPower on September 23, 2015, 20:31:07 PM
Няма смисъл да се зацикляме на тема евреи или игра на думи като адвокати. Отначало имах напредвид тези модерни евреиски движения които са против Христа (анти-христи).

Но това не е темата, моето послание в тази тема е следното:

За нас братя, само ще кажа че най доброто което може да направим е да не си прахосваме семето, но ако се наложи само в брак и за продължение на рода а не за спорт или само за удоволствие. По този начин ставаме имунни към всички духовни и земни нападения и злополуки и получаваме Божията неограничена благодат, благополучие, и защита. В противен случай, тази благодат отива при други като към евреите (и не само) примерно които не си прахосват семето и поне се опитват да го практикуват дори и в повечето случаи да е неуспешно.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Nikolay on September 23, 2015, 21:58:28 PM
@JCPower да питам, къде в Библията имаме забрана да ползваме секса за удоволствие в брака си ? :)

Соломон за какво му бяха всички тия наложници, след като си имаше вече 700 жени ?
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: JCPower on September 23, 2015, 22:10:32 PM
Първо искам да кажа че не осъждам мнението на участниците в тази тема и във форума, и се обръщам към всички тук с голямо уважение и братска любов.

@Nikolay 


1 Коринтяни 7:5
5 Не лишавайте един друг от съпружеско сношение, освен ако бъде по съгласие за малко време, за да се предавате на молитва, и пак бъдете заедно, да не би сатана да ви изкушава чрез вашата невъзможност да се въздържате.


По е хубаво да се въздържаш, но ако не можеш тогава консумирай с жена си.

Аз не следвам Соломон (смъртния) като пример, а се старая да следвам Исус (безсмъртния) като пример. Той е нямал сексуални отношения и не се е наслаждавал на секса, значи това е оптималния начин на живот.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: mak on September 23, 2015, 22:38:43 PM
Един без брак и без контакти с жени се чуствам много добре духовно и физически. Чуствам как вярата, силата, и волята растат и съм свидетел на големи чудеса всеки ден.

Не знам за какъв растеж и чудеса говориш, но определено част от този растеж е че си открил "даоизма" (http://www.fellowshipbg.org/index.php?topic=836.0) и споделяш това велико откритие с нас. Четейки това което си писал сетих се за православните монаси, но явно ти не си черпил от тях, а от будистките монаси, от които е учил и твоя учител във видеото което си дал. Но едно е сигурно, сигурно не си черпил религията си от Словото.

Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Watchman on September 24, 2015, 00:54:31 AM
Quote
Сега няма ли настояща неволя? Толкова ли е розово у нас и по света? Станал ли е рай на земята? Не.
Може да няма кървави зрелища по колизеумите, но те са много по тихи и скрити днес и много по обширни и опасни.
Примери: най разноцветни отрови в храната, ваксините, манипулаций с климата и въздуха, водата, соц-инженеринга и т.н., тези неща влиаят
на над 99%+ от населението.

Настояща неволя има, както има поводи за борби и скръб във всяко поколение, но апостол Павел дава своя съвет във връзка с ОНАЗИ НЕВОЛЯ, която тогава е била настояща. В днешно време неволята е такава, че семейството е за предпочитане.

Quote
С това съм съгласен, ако си в брак има си своето място за създаване на поколение, но не и извън това. Но хората го правят за спорта, прахосват си семето и съответно тази светлина или благодат заминава.
Ако е извън брак или просято с женена/разведена жена (не твоя) и/или с жена извън брак тогава това просято семе и благодатта Бог я дава на друг който е чист в това отношение.

Това са напълно чужди на Писанието учения. Според Писанието - Бог дава благодат на смирения човек, а срещу горделивия се опълчва. Няма абсолютно никакво обещание Бог да дава някаква "специална благодат" на хора които "нямат семеизливане".

Quote
Както се получи, но въпроса състои кое е по добре или кое ти дава повече благодат, безбрачието или брака?

По-доброто е човек да изпълни Божието призвание за живота си, а то за едни е така, а за други е инак. Няма такова нещо като "безбрачието е по-добро", защото семейството винаги е било във фундамента на онова, което Бог прави.

Още в самото начало Бог създаде мъжа и жената, създаде ги двама а не един. Ако беше по-добро човек да е един, Бог щеше да създаде човека хермафродит. И като създаде Бог човека, като мъж и жена, Бог рече, че това е твърде добро. А сега идваш ти да твърдиш, че това било някакво по-низшо нещо, а по-голямото било човека да е сам, заради някаква илюзорна "специална благодат" за която в Библията не пише абсолютно нищо, но е някаква пълна измислица, която си почерпил от лъжливи религии или директно ти е внушено от силите на поднебесната и/или техните земни слуги.

Quote
Да, имам. Никой не ми е платил нищо, аз познавам много добре тука масоните в Нъю Йорк и в София. Нещата не са както четете по книгите или гледате по ютуб. Няма нищо общо с истината, това е просто един социялен клуб за мъже, много слаба работа е.

Като е много слаба работа, защо си станал техен член преминавайки през всичките им проклети клетви, а не си станал член на някоя занаятчийска гилдия например, където се изучават занаяти и други полезни неща? Явно за теб никак не е слаба работа, след като си преглътнал целия им носещ куп проклятия и демонична обремененост ритуал за да им станеш член.

Интересно е също, че ти не отрече, че си получил поръчение, вместо това казваш, че никой не ти е плащал. Аз никъде не съм написал, че някой ти е платил. В масонските ложи не се плаща с пари за такива неща, а който се справя с поверените му задачи, после се издига в йерархията и така му се дава достъп по по-големи бизнес контакти и възможности, а това определено са неща към които ти имаш афинитет.

Quote
За нас братя, само ще кажа че най доброто което може да направим е да не си прахосваме семето, но ако се наложи само в брак и за продължение на рода а не за спорт или само за удоволствие.

Първо никой тук не е казал, че сексуалните отношения са някакъв спорт. Спорта е за безделници, а не за хора посветени на висша кауза. Що се отнася до удоволствието се вижда, че ти нямаш никаква яснота за същността на семейството и семейните отношения, нито за Божия замисъл в Творението.

Бог е създал всякакви добри неща, които освен своята пряка полза носят и удоволствие. Например да застанеш на прохлада в горещ ден и да те полъхне свеж ветрец е голямо удоволствие, но същевремено то те освежава и ти помага да продължиш ободрен със задълженията си.

Също така да сдъвчеш медена пита както е с восъка и да изсмучеш меда от нея носи голямо удоволствие на вкусовите сетива, но същевременно меда е полезен и укрепва тялото и спомага за общото здравословно състояние на човека. Подобни примери могат да се дадат безброй много. От тях разбираме, че Бог не е направил нито едно нещо заради чистото удоволствие, но Бог е избрал да преплете полезните за човека неща с определена доза удоволствие. И това е изцяло Негова идея и замисъл.

По същия начин сексуалните отношения в брака носят ползи много отвъд удоволствието. Те сближават и съединяват двамата съпрузи по начин по който само човек посветен на семейството и съпругата си може да разбере. Те спомагат и за физическото и психическото здраве. Бог не е направил изключение в своя принцип да съчетава полезните неща с приятните усещания. Затова добрата храна е и вкусна, че на всичкото отгоре и ухае добре.

Ето защо семето посято в укрепване на семейните отношения в никакъв случай не е пропиляно семе, а е семе добре инвестирано в бъдещето на това семейство. Да не говорим, че Бог именно затова е създал семената, включително и човешкото семе, за да бъде посято и да се преумножава. Разбира се по добрия, истински и праведен начин.

Quote
По този начин ставаме имунни към всички духовни и земни нападения и злополуки и получаваме Божията неограничена благодат, благополучие, и защита. В противен случай, тази благодат отива при други като към евреите примерно които не си прахосват семето и поне се опитват да го практикуват дори и в повечето случаи да е неуспешно.

Това е напълно лъжливо учение. Има множество мъже, които са живели и умирали девствени, но не са били имунни към никакви нападения и злополуки. Въобще подобен имунитет не съществува никъде. Дори Христос пострада от множество нападения и коварни сплетни против Него. И апостол Павел пострада не по-малко. Или какво да кажем за Йосиф, който беше пример за младеж държащ на сексуалната си чистота, при това му се случиха всякакви нападения и злополуки, че дори от собствените му братя. А същия Йосиф когато се ожени - не се споменава повече да е имал никакви премеждия, беди и проблеми каквито имаше преди това, когато напълно "пазеше семето си" ако изпозлвам твоята терминология.

Подобни твърдения са напълно безпочвени, неверни, нямащи никакво покритие от Божието Слово, което не само не ги потвърждава, но и ги опровергава директно. Казано в прав текст, това, което твърдиш за семето е напълно фалшиво и лъжливо. И то без дори да засягам още по дивото твърдение, че благодатта се прехвърляла на някакви други, дето си пазели семето. Все едно Бог има някакъв app, който да следи на кого къде отива семето, че на основание на това да си разпределя благодатта. Щеше да е смешно ако не беше плачевно.

Quote
Аз не следвам Соломон (смъртния) като пример, а се старая да следвам Исус (безсмъртния) като пример. Той е нямал сексуални отношения и не се е наслаждавал на секса, значи това е оптималния начин на живот.

Христос ако не знаеш все още очаква Своята Невяста, което свидетелства, че Той няма никакво намерение да остава безбрачен. Писанието говори за сватбата на Агнето, а земния живот на Христос е част от Неговото ергенство. Ето как собствените ти думи те изобличават, защото твърдиш, че уж искаш да следваш Христос, а отхвърляш брака, при условие, че самия Христос е обявил своето намерение да се жени за чиста и непорочна девица.

След всичко казано от теб за мен няма никакво съмнение, че нещата, които си дошъл да пишеш по тази тема не са просто плод на твое някакво лично заблуждение, но ти си изпратен със agenda, т.е със конкретни цели и поръчения. Не се заблуждавай да си мислиш обаче, че лъжливите учения които носиш ще останат без разобличение. Защото светлината винаги ще побеждава тъмнината, която стои зад тебе и твоите хора.


Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Палко on September 29, 2015, 00:00:32 AM
В състояние съм на пълна чистота за последните 6 месеца (без проливане на семе).

Сигурен съм, че не това е причина, за чудесата в живота на един мъж. Особено визирайки времевия период за който говориш. И пълната чистота започва от сърцето. Надявам се, че помниш думите на Исус по повод пожелаването. Тея пет кандидатки дето били най-доброто от руския род там, едва ли щяха да се въртят толкова около тебе ако чистотата ти в това отношение беше безупречна.
Добре е като пишеш разни неща да се замисляш поне малко, как те изглеждат и звучат пред хората на които ги изсипваш. Щото в желанието си да обедиш всички в това което казваш, лъсват доста небивалици. Не визирам само настоящата тема.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: JCPower on September 29, 2015, 02:08:50 AM
Палко, ти и Николай сте най мъдрите на форума, аз поне така наблюдавам.

Прав си че пълната чистота започва от сърцето. Но като не проливаш семето сърцето се пречиства.
Има много начини да си пречистим сърцето, но съхраняването на семето е №1.

По тема пречистване на сърцето съм се интересувал активно и съм добър спец.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Nikolay on September 30, 2015, 01:43:09 AM
Палко, ти и Николай сте най мъдрите на форума, аз поне така наблюдавам.

Прав си че пълната чистота започва от сърцето. Но като не проливаш семето сърцето се пречиства.
Има много начини да си пречистим сърцето, но съхраняването на семето е №1.

По тема пречистване на сърцето съм се интересувал активно и съм добър спец.


Да ти кажа, не се имам за много мъдър. И не знам, защо го вметваш тук. Исус каза, че всички сме ученици, а не учители.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Палко on September 30, 2015, 09:05:47 AM
Палко, ти и Николай сте най мъдрите на форума, аз поне така наблюдавам.

Прав си че пълната чистота започва от сърцето. Но като не проливаш семето сърцето се пречиства.
Има много начини да си пречистим сърцето, но съхраняването на семето е №1.

По тема пречистване на сърцето съм се интересувал активно и съм добър спец.


Я сега ти, като един "добър спец", разясни как направи заключението:
"Има много начини да си пречистим сърцето, но съхраняването на семето е №1."
Наистина с интерес очаквам твоето обяснение. Ако може и с Словото да подкрепиш тезата си, за по-достоверно.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: JCPower on October 01, 2015, 01:22:48 AM
Палко, ето погледни какво казва Словото:

http://bible.knowing-jesus.com/topics/Purification

Всеки може сам да си направи изводите.
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Палко on October 01, 2015, 09:48:08 AM
Така.

Когато почнах да чета стиховете, които си изкарал с търсачка, реших че нещо си се объркал. Защото в всичките тях само на две места става въпроса за това което те попитах. И докато стигна до него останах с грешно впечатление.

Първо искам да кажа, че много добре стана, че се отвори този въпрос. Защото това което ти твърдиш е имало значение тогава, когато всички израилтяни са живеели под Закона, но не е валидно сега когато Исус стана изкупителната жертва за очистването на греховете. Ще се обоснова защо. Но преди това искам да кажа, че си мислех, че няма да можеш да дадеш сериозна обосновка на тезата си, защото когато съм чел тези пасажи, винаги съм си мислел, че когато се говори за течение, се има в предвид, такова което е предизвикано или от венерическа болест примерно или от физиологичен проблем. За тези които не знаят, при мъжете също може да има бяло течение. Сега продължавам да си мисля същото и то точно поради текста който ти си посочил в Левит 15гл. Защото там от 1 до 15 стих се говори за течение а от 15 до18 се говори за "съвъкуплително семе". За това си мисля, че е важно да се разграничат тези две понятия. Но независимо от това предполагам, че това което си искал да посочиш е:

"16. Оня човек, от когото излезе съвъкупително семе, да окъпе цялото си тяло във вода и да бъде нечист до вечерта.
17. Всяка дреха и всяка кожа, на която се намира съвъкупително семе, да се изпере с вода и ще бъде нечиста до вечерта.
18. А и жената, с която се е съвъкупил мъж, и тя и той да се окъпят във вода и да бъдат нечисти до вечерта."

Ето това е текста, който има отношение за към това за което говорим. Честно казано аз не разбирам защо това е било постановено от Бог така. И ще се радвам ако и друго хора се включат и изкажат своето разбиране по тези стихове. Но това което знам и вярвам е, че:

Римляни 3
20. Защото ни една твар няма да се оправдае пред Него чрез дела изисквани от закона, понеже чрез закона става само познаването на греха.
и
28. И така, ние заключаваме, че човек се оправдава чрез вяра, без делата на закона.
29. Или Бог е Бог само на юдеите, а не и на езичниците? Да, и на езичниците е.
30. Понеже същият Бог ще оправдае обрязаните от вяра и необрязаните чрез вяра.
31. Тогава, чрез вяра разваляме ли закона? Да не бъде! Но утвърждаваме закона.
и
Римляни 7
4. И тъй, братя мои, и вие умряхте спрямо закона чрез Христовото тяло, за да се свържете с друг, сиреч, с възкресения от мъртвите, за да принасяме плод на Бога.
 и
Римляни 8
3. Понеже това, което бе невъзможно за закона, поради туй, че бе отслабнал чрез плътта, Бог го извърши като изпрати Сина Си в плът подобна на греховната плът и в жертва за грях, и осъди греха в плътта,
4. за да се изпълнят изискванията на закона в нас, които ходим, не по плът, но по Дух.

Мога да дам и още неща, но не това е темата. Аз вярвам, че закона няма сила вече. А тези които искат и живеят по него, се казва и че по него ще бъдат съдени. А за мен да искаш да живееш по закона, означава отхвърляне на Исус. И тъй като стана много дълго само, ще дам и какво казва Павел по темата.
1 Коринтяни 7
1. А относно това, що ми писахте: Добре е човек да се не докосва до жена.
2. Но, за да се избягват блудодеянията, нека всеки мъж има своя си жена, и всяка жена да има свой мъж.
3. Мъжът нека има с жената дължимото към нея сношение; подобно и жената с мъжа.
4. Жената не владее своето тяло, а мъжът; така и мъжът не владее своето тяло, а жената.
5. Не лишавайте един друг от съпружеско сношение, освен ако бъде по съгласие за малко време, за да се предавате на молитва, и пак бъдете заедно, да не би сатана да ви изкушава чрез вашата невъзможност да се въздържате.
6. Но, това казвам, като позволение, а не като заповед.
7. Обаче, бих желал всичките човеци да бъдат какъвто съм аз. Но всеки има своя особен дар от Бога, един така, а друг инак.

Аз точно това съм приел и вярвам. Няма забрана за проливане на семе, няма наставление за лишаване от сношение. Даже обратното. А които могат и искат да се въздържат, може и по-добре да са. Но в никакъв случай не е "номер 1" за "очистването на сърцето", което е за Небето и в никакъв случай не прави човека да съгрешава.
Това трябва да е ясно!
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Watchman on October 01, 2015, 11:17:42 AM
Всъщност JCP не дава никакъв конкретен отговор на съвсем конкретния въпрос. Което на практика си е бягство от отговор.

Пасажите които говорят за "нечистота" при семеизливане не се отнасят до чистота на сърцето, а за физическа нечистота, която се изчиства с измиване, изпиране, изкъпване с най-обикновена вода. Сърцето не може да бъде изчистено, когато човек се изкъпе с вода. Така, че господин спецът за пореден път не знае нито какво говори, нито какво цитира.

Втория проблем е че "сериозно изследвалия въпроса спец" е тотално непоследователен в тезите си, защото няма никакво съзнание какви са последствията от пасажите, които мисли, че имат отношение по темата.

Да приемем за момент, че ритуалната нечистота за която говори Закона при семеизливане и при кръвотечение при жените се отразява и на реалната чистота на сърцето, както твърди JCP. Тогава какво следва?

Според Закона ако някой който е нечист се докосне до нещо, то също става нечисто.

Лев. 15:10  И който се допре до какво да е нещо, което е било под него, ще бъде нечист до вечерта; и който понесе това нещо нека изпере дрехите си и се окъпе във вода, и ще бъде нечист до вечерта.


Тук се вижда, че "нечистотата" се предава чрез ДОПИР до предмети имали контакт с нечисто нещо или нечист човек.

Лев. 15:22  И всеки, който се допре до нещо, на което тя е седнала, да изпере дрехите си и да се окъпе във вода и ще бъде нечист до вечерта.


От тук се вижда, че ако някой седне в автобус или ресторант, или пейка в парка на който е седяла жена в месечния цикъл - такъв човек ще бъде нечист, и според експертното мнение на JCP, такъв човек омърсява сърцето си също. Това означава, че без значение колко много се въздържа от семеизливане г-н специалиста, той пак остава нечист, защото живее в градска среда и посещава ресторанти, магазини, паркове, кина и прочие. Т.е сърцето му си остава не по-малко нечисто, защото нечистотата е навсякъде.

С горния пример виждаме абсурда на учението на JCP, че ритуалната нечистота според Закона е еквивалентна на чистотата на човешкото сърце. И собствените му думи и учения го осъждат.

Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: JCPower on October 01, 2015, 11:58:27 AM
1 Коринтяни 7:7

7. Обаче, бих желал всичките човеци да бъдат какъвто съм аз. Но всеки има своя особен дар от Бога, един така, а друг инак.


Това е ключовата връзка. Мога да кажа много повече по темата, но нека Писанието само ви подскаже.
Думите извън Писанието понякога само разпръскват светлината.

Но аз съм убеден че съхраняването на семето пречиства сърцето и те доближава до Бога от личен опит и наблюдения.

Палко, положил си голям труд на отговора и се вижда че е пълен със светлина, това е рядкост. Мисля че това е най важното: "А които могат и искат да се въздържат, може и по-добре да са."


Линка който съм приложил е сбор на стихове, но в съвкупност и с малко абстрактно мислене само потвърждават това което казвам.

Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Nikolay on October 01, 2015, 17:23:59 PM
@JCPower

Откровение 14:4
Те са ония, които не са се осквернили с жени, защото са девственици; те са които следват Агнето, където и да отива; те са били изкупени измежду човеците за първи плодове на Бога и на Агнето.

Като си отговориш какво означава да си девственик, ще разбереш дали си пропуснал шанса си за това което говориш, ако вече не си девствен, напъните да станеш такъв са безпредметни - не можеш да се върнеш назад.
Какво, и дали очистваш нещо или просто успокояваш съвестта си е една друга тема. Може да седнеш и помислиш по темата. Има ли емоция, значи надали нещата са в "сърцето"...
Title: Re: По добре ли е да не се оженим?
Post by: Палко on October 01, 2015, 17:48:37 PM
1 Коринтяни 7:7

7. Обаче, бих желал всичките човеци да бъдат какъвто съм аз. Но всеки има своя особен дар от Бога, един така, а друг инак.


Това е ключовата връзка. Мога да кажа много повече по темата, но нека Писанието само ви подскаже.
Думите извън Писанието понякога само разпръскват светлината.

Но аз съм убеден че съхраняването на семето пречиства сърцето и те доближава до Бога от личен опит и наблюдения.

Палко, положил си голям труд на отговора и се вижда че е пълен със светлина, това е рядкост. Мисля че това е най важното: "А които могат и искат да се въздържат, може и по-добре да са."


Линка който съм приложил е сбор на стихове, но в съвкупност и с малко абстрактно мислене само потвърждават това което казвам.



Това което казвам е, че ако някой е решил да бъде така в живота му и има силата да го прави, супер. Но то по абсолютно никакъв начин, не може да бъде критерий за това, дали сърцето ти е чисто или не. Защото ако нещо не е грях то не може да те омърси, нали така. Видно е  от думите на Павел, че това не е грях иначе нямаше да има "наставление" или "съвет" или както искаш го наречи, да има сношение между мъжа и жената, за да няма изкушение. А при сношение има и семеизливане. Така че няма как Павел да съветва, да се прави нещо, което би "омърсило" човека пред Бог. Ако ти си получил примерно този "дар" от Него, то това си е нещо за тебе и ти си му се радвай. Но защо смяташ, че това ще те направи по-чист от някой друг. Аз поне не виждам да се дава такъв стандарт в Словото. И пак да кажа. Закона за евреите имаше отношение, което към нас няма. Самите апостоли, водени от Святия Дух се съгласиха на това:
Деяния 15
23. И писаха им по тях следното: От апостолите и по-старите братя, поздрав до братята, които са от езичниците в Антиохия, Сирия и Киликия.
24. Понеже чухме, че някои, които са излезли от нас, ви смутили с думите си, и извратили душите ви, [като ви казват да се обрязвате и да пазите закона], без да са приели заповед от нас,
25. то ние, като дойдохме до единодушие, намерихме за добре да изберем мъже и да ги пратим до вас заедно с любимите ни Варнава и Павла,
26. човеци, които изложиха живота си на опасност за името на нашия Господ Исус Христос.
27. И така изпращаме Юда и Сила, да ви съобщят и те устно същите неща.
28. Защото се видя добре на Светия Дух и на нас да ви не налагаме никоя друга тегота, освен следните необходими неща:
29. да се въздържате от ядене идоложертвено, кръв и удавено, тоже и от блудство; от които ако се пазите, добре ще ви бъде. Здравейте.

А колкото до твоите думи: "Но аз съм убеден че съхраняването на семето пречиства сърцето и те доближава до Бога от личен опит и наблюдения.", то тъй като не си семеен явно, при тебе семеизливане може да се получи по два начина. Първия е по време на сън а втория чрез сексуален акт или самозадоволяване. Предполагам че визираш втория, защото към първия едва ли можеш да имаш пълен контрол(отделен е въпроса защо се получава това). Та за тебе определено би имало значение има ли семеизливане или не. Защото за мен и двата други начина не са правилни и корена им е плътска похот. Тя вече има отношение към чистотата на сърцето. И ако това ти е тезата, то съгласен съм с нея, но изложена точно по този начин. А не като правило, което се налага, без да е изисквано от Словото. И не само, че не е изисквано, но и даже има съвет за обратното! Защото тогава какво ще отговориш на Watchman, относно "омърсяването" което получаваш всеки ден от седалката в метрото примерно? Или чрез здрависването с някой, който преди 30мин е имал семеизливане? Следва че това което цитираш, като основа на съжденията ти, те уличава в нечистота. А ти като човек, който толкова много се е интересувал и е станал "спец" дори в тази област, трябва да си го предвидил това.