Дискусии върху Библейски и духовни въпроси > Основни духовни въпроси
Истината за Бог и благовестието
Gabriel Yoanov (MIKE):
Здравейте братя и сестри! И приятели!
Темата за благовестието е една от най-важните. Тя има общо с божия характер и план. Няма да навлизам много на дълбоко а ще дам само основен оглед на нещата. Нека четейки това да бъдете благословени.
Първият принцип, които човек трябва да разбере, е че Бог желае да работи с хората. Бог работи чрез хората. След съсдаването на планетата земя Той им я даде и им каза да се грижат за нея и да я "владеят".
Битие 1:26 И Бог каза: Да създадем човека по Нашия образ, по Наше подобие! И нека владеят над морските риби, над небесните птици, над добитъка, над цялата земя и над всички пълзящи, които пълзят по земята.
Бог още в началото даде работа на мъжа, като му каза да наименува животните, защото вижда в мъжа Себе Си. Бог гледа на хората, като на съработници (и най-вече като деца).
След грехоопадението Бог пак не си променя намеренията да работи чрез хората
Бит. 3:15 Ще поставя и вражда между теб (сатана) и жената и между твоето потомство и нейното потомство; то ще ти нарани главата, а ти ще му нараниш петата.
Също Исая говори за "девица ще зачене". Бог работи за избавлението на хората, чрез хората. Бог Му трябваше жена вярна, като Мария и за това изчака около 4000г. след грехопадението. Всяко твърдение, че Бог не работи чрез хората е неправилно, защото Бог изчака около 3000г. за да се появи човек верен, като Авраам. От него да започна изкупителния си план визиран в Битие 3:15.
Ако Бог не желаеше да работи чрез и с хората, Исус можеше да се разкрие от небето по някъв фантастичен начин и всички хора да повярват в Бог. Това може би било по-логично (или по-ефикасно), но противоречи на божият принцип, че Бог работи с хората.
Исус принизи/унизи Себе Си и дойде, като човек. Има още стотици примери за това, че Бог, който е суверен работи чрез хората. Бог работи така в историята, защото е верен на Себе Си. Това което е започнал с хората, той ще го и довърши с хората.
Вторият принцип (пряко свързан с благовестието) е пряко следствие от това, че Бог работи чрез хората. Този принцип е свързан с една гнусна дума за последните няколко поколения - отговорност.
Като цяло "християните" много обичат това, че Бог прави нещата, което всъщност е така. При това положение някак си няма нужда човек да прави нещо, защото нали Той Бог ще си я свърши работата... - Нали така? За жалост не е така. Начина, по който Бог работи е чрез хората, които му позволят Бог да направи това. Той не използва хората "ей така". За това неговите деца трябва активно да го търсят и да имат жива връзка с него. Желанието, което той влага в нас, не е по-силно на нашия избор/нашата воля. За това е добре да подчиним нашата воля на Неговата. Само така може човек да живее с Божиите приоритети.
Та тази отговорност може би на някои хора, които грешно им е била обяснена или изобщо не им е била обяснена може да е нещо негативно. Т.е. това, че Бог желае да сме му съработници и да говорим на хората около нас за Него може да е дори противно. Или пък да се чувстват неправилно. Виждал съм и хора, които са били наранени или уплашени от тази отговорност. Според мен това, е защото не им е било добре обяснено от къде идва тази отговорност.
Тази отговорност произлиза от Божията любов, защото когато благовестваме ние прогласяваме божия справедлив съд над греха (смърт), божията любов и надеждата, която Бог ни дава за вечността.
Това не е някакво негативно нещо, а би трябвало да произлиза от нас самите - Божията любов към другите.
Няма как да каже човек, че обича някои но да не интересува от това къде ще отиде във вечността. Това е крайна омраза. Това къде ще прекара твоя съсед вечността не зависи от теб, но от теб зависи да оповестиш истината. Това е винаги трудно в началото (заради страхове на отхвърляне или различни др. неща), но бих искал да те насърча драги читателю, че Бог те обича. Бог обича и твоите врагове, познати, близки приятели и семейство. Говори им винаги позитивно за Бог. Ако се отвори възможност, сподели свидетелство, как и защо вярваш в Бог. Бъди честен с хората, кажи им че без Бог за жалост са изгубени за вечността, но че Той е направил път към Него. Има възможност за възтановяване на връзката с Царя на царете, Господ над всички господари и Твоя (добър, истински обичащ) Баща.
Благовестването е отговорност за всички негови последователи. Нека да се вземе с любов и да се изпълнява с любов, за да няма страх, осъждание, съревнование или разни нечисти мисли.
Бог с Вас и Вие с Него.
dodai:
Mike ти да не помисли че тука е някакъв форум на безбожници че се опитваш да ни благовестиш.
Мисля че си се объркал.Прочети темите коити са писани от начало на създаването на форума и тогава ако искаш може да дискотираме нещо ако имаш да допълниш.
Имам чувството че нямаш поле на изява и сега го намери.Ако е така много бъркаш.
Също прочети много внимателно името на форума.
Watchman:
MIKE, интересно как си противоречиш в тази тема с това, което пишеш относно подготовката за трагичните събития които вече се стоварват върху човечеството.
Там ти казваш - Бог вече се е погрижил, ние няма какво да се подготвяме за това.
А тук казваш - да Бог е този който спасява хората, но ние трябва да поемем нашата отговорност и да извършим нашия дял. А не е ли точно така и за подготовката?
Относно благовестването, ние сме писали не малко във форума. И за да не се повтарям, когато успея да издиря какво вече съм писал по въпроса ще дам препратка.
За сега искам да задам един важен уточняващ въпрос: Възможно ли е един човек, когото Бог преди вечни времена е предузнал и предопределил за спасение - да не бъде спасен, защото някой не му е благовествал?
Gabriel Yoanov (MIKE):
--- Quote from: Watchman on March 01, 2022, 17:43:32 PM ---MIKE, интересно как си противоречиш в тази тема с това, което пишеш относно подготовката за трагичните събития които вече се стоварват върху човечеството.
Там ти казваш - Бог вече се е погрижил, ние няма какво да се подготвяме за това.
...
--- End quote ---
..."А тук казваш - да Бог е този който спасява хората, но ние трябва да поемем нашата отговорност и да извършим нашия дял. А не е ли точно така и за подготовката?" - да така е. Само, че подготовката е на самия индивид. Т.е. богоподобен характер. Не на купуване или продаване, складиране, отиване примерно на Марс (както някои много богати хора виждат на къде отиват нещата и си мислят, че ще избягат) или тем подобни неща. Бог е този който спасява хората, но ние трябва да поемем нашата отговорност и да извършим нашия дял. Преди да дойде божието обещание аз и ти трябва да сме верни на божието слово, от любов.
--- Quote from: Watchman on March 01, 2022, 17:43:32 PM ---За сега искам да задам един важен уточняващ въпрос: Възможно ли е един човек, когото Бог преди вечни времена е предузнал и предопределил за спасение - да не бъде спасен, защото някой не му е благовествал?
--- End quote ---
Така както задаваш въпроса значи вярваш в някаква форма, дето Бог определя, кой да спаси и кой не по негови си критерии. Т.е. създал е хора, които по негов избор да отидат в ада. Ако правилно те разбирам. Поправи ме ако не е така.
Бог не е алах. Това разбиране го се появява през 15-16 век и не е типично за църквата. Освен за католици и мюсилмани.
Watchman оставам с впечетлението, че "волята на хората" за теб някак си не играе роля в живота им с или без Бог.
Освен това оставам с впечетлението, че "избора на хората" за теб някак си не играе роля в живота им с или без Бог.
Освен това оставам с впечетлението, че "верността на хората" за теб някак си не играе роля в живота им с Бог.
Ако говориш на Римляни 8, то писанието е много ясно.
8:27 а тоя, който изпитва сърцата, знае какъв е умът на Духа, защото той ходатайствува за светиите по Божията <воля>.
28 Но знаем, че всичко съдействува за добро на тия, които любят Бога, които са призовани според <Неговото> намерение.
29 Защото, които предузна, тях и предопредели <да бъдат> съобразни с образа на Сина Му, за да бъде Той първороден между много братя;
30 а които предопредели, тях и призова; а които призова, тях и оправда, а които оправда, тях и прослави.
31 И тъй, какво да кажем за това? Ако Бог е откъм нас, кой ще бъде против нас?
32 Оня, Който не пожали Своя Син, но Го предаде за всички ни, как не ще ни подари заедно с Него и всичко?
33 Кой ще обвини Божиите избрани? Бог ли, Който ги оправдава?
(Тук стих 33 е много интересен. Мисля, че се отнася за някои мнения, от форума тука.. Как някои видиш ли ти са толкова зле.. пък ние (или аз) толкова много знам и съм по-добър от някои си...)
Но обратно към "Възможно ли е един човек, когото Бог преди вечни времена е предузнал и предопределил за спасение - да не бъде спасен, защото някой не му е благовествал?" Първо - Аз не виждам никъде в божието слово да се говори, че Иванчо или Марийка са преодопределени (създадени) за спасение, а някой друг не.
Врото: това предопределение и оправдание е в контекст. Този контекст говори за божията любов.
28 Но знаем, че всичко съдействува за добро на тия, които любят Бога, които са призовани според <Неговото> намерение.
29 Защото, които предузна, тях и предопредели <да бъдат> съобразни с образа на Сина Му, за да бъде Той първороден между много братя;
Та този пасаж не се отнася за човечеството като цяло а за тези "които обичат Бога". Как може да обичаш някого ако не знаеш за неговото съществуване? Така, че въпросът ти така както е зададен няма правилен отговор, защото предузнанието божие не е нещо тайно (или някакви дълги сложни тежки за разбиране обяснения, а Е съвсем просто и лесна за разбиране даже и от децата), а е пряко свързано с любовта на хората към Бога!
Много просто. Спасението, изкуплението, промяната на характера и т.н. са "резултат" от връзката ни с Бога. От нашите любовни взаимотношения. Не от напъни да станем по-добри или по-религиозни или да сме "по- по- най-"
Предопределението същност е в контекста на любов.
Бог с Вас и Вие с Него!
Watchman:
--- Quote ---Само, че подготовката е на самия индивид. Т.е. богоподобен характер. Не на купуване или продаване, складиране, отиване примерно на Марс (както някои много богати хора виждат на къде отиват нещата и си мислят, че ще избягат) или тем подобни неща.
--- End quote ---
Да имаш богоподобен характер означава да мислиш и действаш както Бог мисли и действа. А самия Бог складира, както виждаме например тук:
Йов 38:22 Влизал ли си в съкровищниците за снега, Или виждал ли си съкровищниците за градушката,
Йов 38:23 Които пазя за време на скръб, За ден на бой и на война?
Думата съкровищница - означава склад. Място в което се складират определени "съкровища" или необходими неща. Значи Бог складира, и ако ние придобиваме Неговата мъдрост и характер и ние ще го правим.
Също така Исус говори за МАТЕРИАЛНА ПОДГОТОВКА:
Лука 22:36 И рече им: Но сега, който има кесия, нека я вземе, така и торба; и който няма кесия нека продаде дрехата си и нека си купи нож;
Част от Божия характер са благоразумието и мъдростта, и ако да бъдем като Него означава да сме предвидливи и съобразителни. И точно така - ние трябва да изпълним нашия дял в тази подготовка.
--- Quote ---Watchman оставам с впечетлението, че "волята на хората" за теб някак си не играе роля в живота им с или без Бог.
Освен това оставам с впечетлението, че "избора на хората" за теб някак си не играе роля в живота им с или без Бог.
Освен това оставам с впечетлението, че "верността на хората" за теб някак си не играе роля в живота им с Бог.
--- End quote ---
Аз оставам с впечатлението, че ти не си запознат с Библейското учение за предузнанието и предопределението. Затова и не успя да разбереш смисъла на зададения въпрос.
Виж какво е записано в следните пасажи:
Откр. 13:8 И ще му се поклонят всички, които живеят на земята, всеки, чието име не е било записано от създанието на света в книгата на живота на закланото Агне.
Откр. 17:8 Звярът, който си видял, беше, но го няма; обаче, скоро ще възлезе из бездната и ще отиде в погибел. И земните жители, всеки, чието име не е написано в книгата на живота от създанието на света, ще се зачудят, когато видят, че звярът беше и го няма, но пак ще дойде.
Значи Книгата на Живота е написана още преди създанието на света. Преди да е имало небе и земя, преди да е имало живи хора по земята, Бог вече е предузнал и предопределил хората които ще се спасят. Затова и тази книга не е записана в КРАЯ на света, а ПРЕДИ началото му.
Това означава ли, че избора на волята на човеците нямат никакво значение за тяхното спасение? Това е което калвинизма учи докарвайки предопределението в някаква безумна крайност в която Бог си е намислил кого ще спаси и кого ще прати в ада и човека няма никаква роля в това Му решение. При това калвинизма удобно пропуска думата предузна, преди да използва думата предопредели. Затова аз винаги съм внимателен винаги да използвам двете думи заедно предузна и предопредели.
Какво означава предузна? Означава че Бог още преди да създаде света е узнал предварително кои хора ще се покаят и кои не. А какво означава предопредели? Означава, че след като е предузнал някого че ще се покае, Бог му е назначил специална мярка благодат, която да му съдейства в неговия път за спасение.
Според Римляни 8-ма глава:
Римл. 8:30 а които предопредели, тях и призова; а които призова, тях и оправда, а които оправда, тях и прослави.
Тук виждаме, че Бог не само е предузнал и предопределил хората които ще се спасят, но също така и ги е призовал, избрал И ПРОСЛАВИЛ. Тука апостол Павел говори в МИНАЛО СВЪРШЕНО ВРЕМЕ. Т.е това не са неща, които предстои да се случат ТЕ ВЕЧЕ са се случили и в Божията книга всичко е записано. От наша човешка гледна точка много от тези неща предстоят, и ние самите може да сме несигурни относно това или онова. Но от Божия гледна точка ВСИЧКО Е ПРИКЛЮЧИЛО ДОРИ ПРЕДИ ДА ЗАПОЧНЕ. Защото Бог е извън времето, и минало, настояще и бъдеще за Него съществува едновременно в едно вечно ДНЕС.
Затова въпроса, който зададох е много важен в контекста на повдигнатата тема, а именно:
"Възможно ли е един човек, когото Бог преди вечни времена е предузнал и предопределил за спасение - да не бъде спасен, защото някой не му е благовествал?"
Следва и втори подобен въпрос:
"Възможно ли е с нашите усилия "да благовестваме" ние да предизвикаме спасението на някого - който НЕ Е предузнат и предопределен преди сътворението на света?"
--- Quote ---Аз не виждам никъде в божието слово да се говори, че Иванчо или Марийка са преодопределени (създадени) за спасение, а някой друг не.
--- End quote ---
Всъщност дори на нечестивите Бог им е отредил роля и функция, нищо и никой не отиват напразно в Неговото Творение:
Пр. 16:4 Господ е направил всяко нещо за Себе Си, Дори и нечестивия за деня на злото.
Нещо повече Писанието говори за съдове на милостта и съдове на гнева. Т.е Бог вече е определил кои хора ще са съдове на Неговата милост, и съдове на Неговия гняв, както е писано:
Rom 9:18 И тъй, към когото ще, Той показва милост, и когото ще закоравява.
Rom 9:19 На това ти ще речеш: А защо още обвинява? Кой може да противостои на волята Му?
Rom 9:20 Но, о човече, ти кой си, що отговаряш против Бога? Направеното нещо ще рече ли на онзи, който го е направил: Защо си ме така направил?
Rom 9:21 Или грънчарят няма власт над глината, с част от същата буца да направи съд за почит, а с друга част - съд за непочтенна употреба?
Rom 9:22 А какво ще кажем, ако Бог, при все, че е искал да покаже гнева Си и да изяви силата Си, пак е търпял с голямо дълготърпение съдовете, предмети на гнева Си, приготвени за погибел,
Rom 9:23 и е търпял, за да изяви богатството на Славата Си, над съдовете, предмети на милостта Си, които е приготвил ОТНАПРЕД за слава -
Предузнатите и предопределените за спасение са приготвени ОТНАПРЕД за слава, докато други са приготвени за гняв. Това е мъчно за някои християни да го схванат, защото са научени погрешно. Те са научени че всеки ден хиляди хора ей така безконтролно умират и политат към ада, затова те трябва да търчат да ги спасяват. Само че Бог никога не е губил контрол над нищо. Исус казва, че дори едно врабче не пада мъртво на земята БЕЗ ВОЛЯТА НА ОТЦА (Мат. 10:29), колко повече Бог контролира кой полита към ада и кой не.
--- Quote ---"Възможно ли е един човек, когото Бог преди вечни времена е предузнал и предопределил за спасение - да не бъде спасен, защото някой не му е благовествал?"
"Възможно ли е с нашите усилия "да благовестваме" ние да предизвикаме спасението на някого - който НЕ Е предузнат и предопределен преди сътворението на света?"
--- End quote ---
И така с оглед на горе написаното,отговора на горните два уточняващи въпроса, които поставих става ясен, и той е твърдо НЕ.
Тогава ще каже някой - защо тогава е необходимо да се благовества? Писанието дава отговор на този въпрос, и той е ЗА СВИДЕТЕЛСТВО НА НАРОДИТЕ.
Мат. 24:14 И това благовестие на царството ще бъде проповядвано по цялата вселена за свидетелство на всичките народи; и тогава ще дойде свършекът.
Тази дума "свидетелство" има политически смисъл и има за цел да се заяви на народите че Царството, управлението на Земята и народите принадлежат на Бога, и че Той в определеното време ще изпрати избрания от Него Цар да седне на престола Си и да управлява цялата земя. Така ще се даде възможност на народите да се самоопределят, като такива които ще повярват това благовестие на Царството и чрез вяра ще преклонят коляно пред Идващия Цар, или ще се закоравят и разбунтуват против Него.
Фалшивото християнство е обърнало благовестието на Царството в благовестие за лично спасение, и отърваване на кожата от ада. Докато други фракции на фалшивото християнство (и юдейство) са го обърнали в политическа програма за подмолно превземане на света. И така имаме тези две крайности. А Исус не случайно каза, че пътя е ТЕСЕН, защото от ляво и дясно му стоят тези две пропасти и е много опасно човек да се подхлъзне и залитне в тях.
--- Quote ---Спасението, изкуплението, промяната на характера и т.н. са "резултат" от връзката ни с Бога. От нашите любовни взаимотношения.
--- End quote ---
Не съм срещал Писанието да използва подобен израз като "любовни взаимоотношения" с Бога. Звучи твърде блудкаво или както казват английско говорящите cheezy. A думата "любов" която е напълно библейска е брутално обезобразена от света и от християнството и не следва да се употребява без уточняването й чрез стриктна библейска дефиниция.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version