Това е един принципен въпрос, който е добре да разгледаме по обстойно. Да видим контекста на конкретните стихове. Та в 1 кор. 15 глава се говори за възкресението.
22 Защото, както в Адама всички умират, така и в Христа всички ще оживеят.
22 Защото както чрез Адама всички умират, така чрез Христа всички ще оживеят.
22 For as in Adam all die, even so in Christ shall all be made alive.
23 Но всеки на своя ред; Христос първият плод, после, при пришествието на Христа, тия, които са Негови.
23 Но всеки на реда си; Христос начатък, после които са Христови в пришествието негово;
23 But every man in his own order: Christ the firstfruits; afterward they that are Christ's at his coming.
24 Тогава ще бъде краят, когато ще предаде царството на Бога и Отца, след като унищожи всяко началство и всяка власт и сила.
24 Напокон ще бъде скончанието когато предаде царството Богу и Отцу, когато унищожи всеко началство и всека власт и сила;
24 Then cometh the end, when he shall have delivered up the kingdom to God, even the Father; when he shall have put down all rule and all authority and power.
25 Защото Той трябва да царува, докато положи всички врагове под нозете Си.
25 защото требва да царува докле положи всичките врагове под нозете си.
25 For he must reign, till he hath put all enemies under his feet.
26 И смъртта, най-последен враг, и тя ще бъде унищожена,
26 Най-последен враг който се унищожава е смъртта.
26 The last enemy that shall be destroyed is death.
27 защото Бог "е покорил всичко под нозете Му". А когато ще е казал, че всичко е вече покорено, (с явно изключение на Този, Който Му е покорил всичко),
27 Защото "всичко покори под нозете му;" а когато говори че всичко е покорено, явно е че освен тогози който е покорил нему всичкото;
27 For he hath put all things under his feet. But when he saith all things are put under him, it is manifest that he is excepted, which did put all things under him.
28 когато казвам, ще Му е било покорено всичко, тогава и Сам Синът ще се покори на Този, Който Му е покорил всичко, за да бъде Бог все във все.
Дал съм три превода на тези стихове.. Става видно от тях, че хем Месията покорява враговете си, хем Бог Отец ги покорява под нозете Му. А в Римл. 16:20 се казва-
А Бог на мира, скоро ще смаже сатана под нозете ви
.
Контекстът в римляни е крайните насърчения които Павел отправя към вярващите, да живеят праведно и да търпят несгодите и че Бог ще им помага и СКОРО ще смаже сатана под нозете им. Смисълът на това, или един от смислите е, че чрез тяхното устояване и благочестив живот, към кето СМЕ ПРИЗОВАНИ ВСИЧКИ, те ще победят, и сатана ще бъде победен и под нозете им, защото и всеки който се съпротиви на сатана и греха, то той бяга от него..
Този принцип ще си важи до самият край, но този стих не е еднозначе със описаната победа в 15 глава на 1во коринтянимкъдето виждаме, че
Бог и Месията полагат ВСИЧКИ врагове под нозете на Месията Исус.
Последният враг който ще е положен , пише, е смъртта! Кога става това?
Накрая. След пришествието. Знаем , че най накрая и смъртта и ада са хвърлени в огненото езеро. Тогава и сам Синът се покорява на Отца , за да е Бог всичко във всичко.
Тук се вижда и , че второто пришествие
не е обвързано с покоряването на ВСИЧКИ врагове под нозете на Месията, както , струва ми се пишеш. Тоест Исус не чака за да дойде 2 ри път едва когато всички врагове са Му покорени.. Такова тврдение обвързано с Неговото второ идване аз не виждам никъде написано.
В този ред на мисли второто идване на Месията не е свързано с това Той да
чака докато неговата Църква стане без петно и бръчка и
чак тогава, да дойде пак.. Невястата слиза отгоре накрая , Новият Йерусалим, приготвената невяста. Та тя е украсена за мъжа си без петно кога? Преди второто пришествие ли? Не, след него.. след гнева на Бога дори..
Тя трябва да мине през страдания на земята. Това е процес. Процес на очистване, процес на избелване и украсяване.. Но самата тя не покорява ВСИЧКИ врагове, пише че ги покорява Бог. Тя не покорява смъртта например, нито ада, Бог ги покорява.. Тя може да е инструмент, но Бог покорява и то виждаме че най последният враг смъртта е покорена накрая, а Месията вече е дошъл втори път и царува.
Тоест , както и писах, Неговото 2 ро идване не е обвързано с условието ВСИЧКИ врагове да са му покорени и той това именно да чака. Не е така.
Ако ти считаш, че както и пишеш-
Никакво Пришествие няма да има, нито ще има изявяването на Звяра докато не се изпълни онова за което Исус чака
то тук не съм съгласен, не е така..
Не го казвам за заяждане, а понеже ако ти мислиш че първо Църквата трябва да стане
напълно съсвършена и това е обвързано с Христовото идване, то това е невярно и това ще ти създава както напрежение, така и ще те кара да не преценяваш правилно случващото се в света, понеже ще имаш някаква презумпция в ума, че първо еди си какво трябвало да стане и ЧАК тогава да може да се очаква Христовото 2ро идване.. .
Усъвършенстването на Църквата е един процес който кулминира накрая в нейното слизане отгоре приготена невяста , украсена за женихът си. На земята , в телата докле сме и част от църквата ,
тукв земното ни битие, този процес няма да бъде напълно завършен.
Мисълта ми е
да не чакаш неща които Бог не чака.. Както е и писано в ев. от Лука като риторичен въпрос-
"...Обаче, когато дойде Човешкият Син, ще намери ли вяра на земята?"
Вярата ще е кът в момента когато Господ идва втори път.. Та Господ няма да седи и чака, на земята църквата да стане съвършена и чак тогава да дойде да я вземе. Той ще дойде на определеното време, когато именно ще съкрати страданията и гоненията..С това всичко казвам, че аз съм от песимистите относно триумфираща на земята църква преди 2то пришествие като условие за това 2ро пришествие..
Тя ще триумфира в смисъл няма да отстъпи от правдата и вярата, но
в очите на света ще бъде победена, касаещо физическото, както и пише в откровението, че сатана воюва със светиите и ги победи. Вероятно се визира именно това, че ги побеждава физически, дефакто избива голяма част. За света
това е победа понеже света се интересува само от физическото, не от духовното, но за Бога това е победа на светиите над злото.
Самият факт че последният враг смъртта ще е положен под краката Му най накрая и тогава Той се покорява на Отца говори ясно, че чакането му не касае 2то му идване. Смъртта бе победена още на кръста , но финалното унищожение на смъртта е най накрая в езерото с огън.
Той, Месията, и сега царува! В този момент и враговете му се полагат един по един под нозете му, и най - накрая ще предаде всичко на Отца. Това е смисълът и целият контекст.
Второто Му идване е част от всичко това, и от царуването докле се положат.. А не кулминацията
след полагането на
всеки враг. Това визирам.
Изобщо този въпрос не го дискутирам за заядане, а за изясняване какво и защо чака Исус според писанията за да дойде 2 ри път. Тезата че
чака църквата да е съвършена, не приемам..
Та не че то нещо лошо правиш, или имаш предвид, просто посочвам, че това обвързване 2 ро идване със условието преди това невястата
да стане без петно и бръчка е неправилно.. Докато сме тук на земята , петна и бръчки ще има по всеки един вярващ от Христовата църква, ако сме части от нея, разбира се.. Стремежът към усъвършенстване в правдата и благочестието е нещо нужно и задължително за да бъде човек угоден Богу и да свети който където е в тъмнината на света, но това
не е условието което Господ чака да напълно изпълнено за да дойде..