Долните размисли са лични и в много малка част, бих казал, могат да се проверят за пълна достоверност от светите писания. Нека ми прости Бог, ако съм написал глупост. Watchman: ....Но ако разсъждаваме относно княза на Персия, то за него е записано, че се противи на Божият ангел изпратен до Даниил. Значи това е ангелски княз, който е на страната на врага. Следователно може да има такова нещо.
За да се изгради правилна представа за дадена част от писанията, ние трябва да изхождаме винаги от правилото за изключение-повторение.
Повечето от информацията за вестителите я намираме
частична,
неясна (спрямо разглежданата тематика тук, разбира се) и изолирана. Така например, информацията в Даниил за мен лично НЕ дава доволно информация.
"
Watchman: ....Също така се сетих за това което Исус говори на ангелите на 7-те църкви в Азия.
"
Книгата "Откровение" е една сложна задача, но нека да разгледаме част от казаното там, като приемем, че е евентуално за ангелите. Например тук:
"...
на име си жив, но си мъртъв." - Откр-е3:1, "
Затова покай се..."- Откр-е 2:16, "
изпитал си ония, които наричат себе си апостоли, а не са..."- Откр-е 2:2, Възкресеният Йешуа отправя към същият вестител/ аггелос, гр., на събранието в Ефес следните забележки:
-
оставил е първата си любов
-
трябва да си спомни откъде е изпаднал-
заповядва му да се покае
-
заповядва му да върши първите си дела
-
ако не го стори, то Йешуа ще вдигне светилника му от мястото му
Дори и дотук направените отметки, свидетелстват за едни твърде "грешни", поддаващи се поквара ангели/ вестители, поставени над събранията (непр.- "църквите") като техни пазители.
Логично погледнато, ако вестителите имат такива грехове, за които Йешуа ги призовава да се покаят, дори и ги заплашва и тн, то ние нямаме гаранция, че ТРАГЕДИЯТА с падналият вестител (вероятно керуб/херувим) няма да се повтори.
Но в същото време аз чета, че вестителите/ангелите стоят и гледат лицето на ЙХВХ, Създателят, Творецът, Великият, Единственият и имат достъп до Този, .
Пише, че тези същества са славни и ще придружават Сина, Славните Думи на Господарят Бог, при второто Му идване. Ако такива открити грешници :) ще идат със Сина...
Joh 10:34 Исус им отговори: Не е ли писано във вашия закон: "Аз рекох, богове сте вие"?
Joh 10:35 Ако са наречени богове ония, към които дойде Божието слово, (и написаното не може да се наруши),
Joh 10:36 то на Този, Когото Бог освети и прати на света, казвате ли, богохулствуваш, защото рекох, Аз съм Божий Син?
Исус изяснява на кого е казано "богове сте вие". Той казва "ония към които дойде Божието слово". Аз винаги съм си мислил, че тук се говори за хора, защото към хората е изпратено Божието слово. Но е възможно да става въпрос и за ангели.
:) Текста започва с ясната реплика:
Не е ли писано във вашият закон
Но нека направим кратък анализ на текста:
- в разговора участват Йешуа и група юдеи
- юдеите Го обвиняват, че прави Себе Си равен на Всемогъщия, с което заслужава смърт (по закона на Моше - убиване с камъни)
- Йешуа отхвърля обвинението им, като обяснява част от писанието, в което се казва "Богове сте вие" за някои, към които са достигнали Божиите думи
- няма отметка цитираната част да е към някой друг/ някои други, които НЕ участват в разговора/ дебата.
Макар че условно можем да приемем, че противопоставянето е извънконтекстуално. Напмер: "И ако Бог нарече "богове" Своите ангели, то на Избранника ли казвате "богохулстваш", защото се определи като Син на Всемогъщия?!"- перифразирано.
Лично на мен ми звучи малко не на място.
Втори вариант, ако контекстуално се има в предвид праотците на самите разгневени юдеи: "онтекстуално. Напмер: "И ако Бог нарече "богове" вашите бащи, то на Избранника ли казвате "богохулстваш", защото се определи като Син на Всемогъщия?!" - перифразирано.
За мен лично звучи по на място.
Също така текста има и друг проблем. Не ми звучи убедително в логиката си идеята, че Божиите думи на планината в пустинята са били отправени
към Божиите вестители/ ангели, а не към народа там. Че нали законът е даден на самите юдеи? Или мнимом - и на ангели, които ги пазят?
Заповедите, над които е бдял керубът, който падна и бе наречен по-натам "противник" (евр.: "САТАН"), са си стояли на небесата. Ако си спомняш, Бог говори там, на планината, на Моше и му казва: "
Внимавай да направиш всичко точно според първообраза, който видя."
Значи Моше е видял вече съществуващите свети десет Божи заповеди, първата от които наруши керубът/ херувимът и, съответно, бе отхвърлен завинаги.
Затова и Моше направи отлети статуи на херувими, които покриват заповедите, защото херувими са покривали заповедите много преди да се роди и Моисей и баща му, че и бащата на баща му. Вероятно това е станало още при сътворението на "небето, земята и тяхното войнство", не зная, това са само хипотези.