"Не всички хора искат да си запазят идентичността, затова мнозина отиват в чужбина и се претопяват. "
- Мнозина от изгонените от Родината си чрез нарочна политика на управниците против тях и техните семейства, следят непрекъснато както новините, така и знаците на времето, за да хванат воланите и да се върнат.
"Тук ясно се дефинира, че Израел няма да бъде просто един народ, но РЕДИЦА(буквално общност) от народи. Ето защо всички онези народи, които се присъединят към духовния израел няма да изгубят своята идентичност, но ще я запазят. "
- Да, може да се погледне на текста и от тази гледна точка и с такова вероятно тълкувание, макар че реално, контекстуално, лично аз не смятам, че можем със сигурност да говорим за "
запазена идентичност".
Пък и какво всъщност означава "
ИДЕНТИЧНОСТ", ако сме приели от Духа на Всемогъщия и сме се преобразили по образа на Сина Му?
Каква е идентичността на фона на повика да излезем именно от "родината" си, вътре в нас, от всички образци, идентификации и определения на този свят, за да МОЖЕМ да разберем както Божията воля, така и Неговият Завет и идеща награда: новото творение. Виж примерите в писанието.
Лично аз мога само да размишлявам, с отметка, че това НЕ касае спасението ни и че това са мои, чисто човешки, размисли.
Ако за момент си представим идещият Син на облаци, в слава и с голяма сила, изгарянето на сегашното творение, обличането ни в славни тела, Страшният и величествен ден, в който Агнето ще седне в Йерусалим...отварянето на книгите...аз лично - тръпки ме побиват.
"Това, което Павел (не Шаул, това е старото му име с което той отказва да се нарича повече и няма нужда ние да променяме това му решение) ..."
- Безспорно пише, че Шаул променя името си на Павел (ориг.вероят.: "Paulos"), което не е ново име, но гръцки вариант на бащиното му име, а и не съм чел, че НЕ желаел да се нарича със старото му, еврейско, родно бащино име. Даже ми звучи като "
променена идентификация". Но мисля, че Шаул решава редица неща, за да може да ДОСТИГНЕ до езичници и до евреи: обрязва Тит (
Деян.16:3), заради юдеите в Дервия и Листра, също и променя името си от еврейското /Шаул/ на гръцкото /Паулос/, за да не дразни езичниците, както и на много места в писмата си описва, че е правил отстъпки, за да не изгуби връзката с определени хора, или групи от хора (едните дори им казваше, че му иде да ги споходи с тояга, но за тяхно добро би било да не иде с нея).
Също така, виждаме, че авторът на кн. "
Деяния" ни описва, че Шаул/ Павел, за период от време се е именувал и с двете си имена (по-скоро - варианти на едно и също име):
"Деяния 13:9. Но Савел, който се наричаше и Павел,..."
Относно последните ти пояснения: :) всъщност аз не съм твърдял никъде обратното, говорим за едно и също нещо. Тъй като предметът на дискусията е представен от Павел в няколко писма чрез метода на отрицание, което допълнително усложнява както превода, така и пълното разбиране на текста, за което отбелязва и Шимон Канарата (ап.Петър), ние описваме едно и също нещо, допълвайки се, но не и противоречейки си.
Има И евреи И езичници, но, ако (бих добавил) езичниците си останат "езичници" според тълкуванието в старият завет (
други народи, които следват богове от дърво, глина и метал), то тези езичници нямат дял от вечният живот.
Така че, за мен, предметът е малко условен за тълкувание напълно и двустранен в разбиране.
Но това е мое мнение и не държа да е съобразено с истината.
Бог да пази Своите Си.