Да така е, но това много ми прилича на предопределение т.е. Бог си е избрал едни отначало (то така си пише в Словото де) още и си ги привлича по един или друг начин. За другите няма шанс ли? Ако след грехопадението, човека няма способнота да търси и познае Бог без самият Бог да го привлече това е все едно да искам от малко дете да прескочи петметрова стена и ако не може да го накажа жестоко. Може аз нещо да не съм разбрала и да не си искал да кажеш това.
Аз не съм писал нищо за предопределение, само цитирах това, което Исус казва по въпроса. Предопределението е библейско учение, но то е базирано на
предузнание. В Римляни се казва "
които предузна, тях и предопредели" Т.е Бог предварително е узнал хората какви решения ще вземат и на базата на това предузнание предопределя на кого да съдейства за спасение и на кого за погибел.
Точно както фараона няколко пъти се закоравяваше сам, и след това Бог започна да го закоравява. Предопределението не е нещо, което се случва пряко нашия избор и воля, а Бог укрепва и утвърждава онова, което сами сме избрали.
Да може и да си прав и ако е така започвам да се притеснявам за себе си и близките си, които смятаме, че вярваме в истинския Бог защото никой не ме е учил кой е Исус с изключение на тези неща които написах в първия си пост, а и не съм чувала Бог лично да ми говори. При теб кое беше?
Отново, тук аз показах какво Писанието казва по въпроса. Дали аз съм прав или не, няма никакво значение. Писанието е винаги право.
Само Святия Дух може да обърне някой човек от тъмнината в светлината и от властта на сатана към Бога. Затова Той е изпратен за да обвини света за грях, правда и съд.
Ако човек познава това обвинение и го е преживял и то е предизвикало истинско обръщане към живия Бог, то няма как той да го е преживял и да не знае че го е преживял. Именно това обвинение за грях, правда и съд което човек приема от Божия Дух е това първоначално чуване от Бога.
Много християни са им казали да кажат някаква "молитва на покаяние" след което са им обявили, че са вече Божии деца. Аз също съм казвал подобни молитви много преди да се обърна към Бога, но тогава просто си бях набожен езичник, а не човек обърнат към живия Бог, роден свише. Едва година по-късно Бог ме срещна и ме изобличи за грях правда и съд и
от този момент нататък аз знам без капка на всякакво съмнение, че Бог ме е преселил от тъмнината в Царството на своя възлюбен Син. След това без значение през какво съм преминавал, Бог винаги ме е извеждал от всяка тиня, заблуждение, объркване и грях, защото Бог се грижи за своите Си, и никоя от овцете си Той няма да изгуби. Ти такава увереност в Бога нямаш ли?
Ами от тук е и моето объркване. Как ще търся някого когото не познавам? Кое е първо ? Човекът, който чува нещо от някъде и започва да търси без Божия Дух да е дейсвувал или първо Божия дух подтиква или призовава този човек и тогава тои има способноста да потърси?
Тука объркването както виждам идва от калвинисткия квас, който учи utter depravity, т.е че човека е неспособен да търси Бога или да взема решения в правилната посока. Калвинизма учи, че човека е 100% мъртъв и безжизнен духовно. Аз не вярвам, че подобно учение е Библейско. Ако би било така няма никакъв смисъл Бог да призовава хората към покаяние и вяра. И всичко ще изглежда именно като тази пародия на справедливост, която ти си описала в примера с детето.
Бог каза на Каин преди убийството на брат му следното:
Бит. 4:6 И Господ рече на Каина: Защо си се разсърдил? и защо е помрачено лицето ти?
Бит. 4:7 Ако правиш добро, не ще ли бъде прието? Но ако не правиш добро, грехът лежи на вратата и към тебе се стреми; но ти трябва да го владееш. Бог не каза на Каин, виждаш ли ти си сега част от падналото в греха човечество и си 100% неспособен да вършиш каквото и да е добро и да се съпротивляваш на греха, както учи калвинизма. Вместо това Бог му каза точно обратното. Че ако върши това, което е добро Бог ще го приеме, и че не трябва да позволява греха да го завладява, без значение че той непрестанно ще се стреми към него.
Това означава ли, че човек може да се спаси сам със добри дела и с усилията си да владее над греха? В никакъв случай, защото дори един грях да извърши човек, той няма как да заплати за него или да го изплати пред Бога. Затова имаме нужда от Изкупител.
Но аз вярвам, че човек може да търси Бога, може да взема правилни решения. Те сами по себе си не са достатъчни да ни спасят или да ни направят да намерим и познаем Бога, но
това което те правят е че изпращат зов към Бога, да дойде и да ни помогне. Затова Писанието казва следното:
2Лет. 16:9 Защото очите на Господа се обръщат насам-натам през целия свят, за да се показва Той мощен в помощ на ония, чиито сърца са съвършенно разположени към Него.Бог непрестанно оглежда земята и търси да намери хора чиито сърца са разположени да търсят правдата и истината, да търсят истинския Бог. И тогава Той се явява за тия хора мощен помощник.
Ето това е предузнанието и предопределението. Бог е предузнал кой човек ще избере да предразположи сърцето си да търси Бога, и след това Той се показва мощен да му помогне (това е предопределението). Фараона избра да закорави сърцето си, след което Бог мощно му помогна да продължи да си го закоравява. Но ако ние избираме да смекчаваме и смиряване сърцата си, Бог ще се яви мощен в помощ да ни утвърди в правите Си пътища.