Аз мисля, че напомнянето на Тихомир е много добро, че никъде не се казва че тези които носят белега на звяра са избити от Бога. Ако някой намери стих да каже.
Стиха който цитира Girard е същия който ме обърка и мене. Аз мислех, че той казва, че тези хора ще бъдат мъчени вовеки веков. Обаче внимателно вглеждане в текста не казва това.
Ето цялото нещо в контекст:
Rev 14:6 И видях друг ангел че летеше посред небето, който имаше вечно благовестие, за да прогласява на обитаващите по земята и на всеки народ и племе, език и люде.
Rev 14:7 И каза със силен глас: Бойте се от Бога, и въздайте Нему слава, защото настана часът, когато Той ще съди; и поклонете се на Този, Който е направил небето и земята, морето и водните извори.
Rev 14:8 И един друг ангел, втори, следваше изподире и казваше: Падна, падна великия Вавилон, който напои всичките народи от виното на своето разпалено блудствуване.
Rev 14:9 И друг, трети, ангел вървеше подир тях и казваше със силен глас: Ако някой се поклони на звяра и на неговия образ и приеме белег на челото си или на ръката си,
Rev 14:10 той ще и да пие от виното на Божия гняв, което е приготвено чисто в чашата на гнева Му; и ще бъде мъчен с огън и жупел пред светите ангели и пред Агнето.
Rev 14:11 И димът от тяхното мъчение ще се издига до вечни векове; и ония, които се покланят на звяра и на образа му, не ще имат отдих ни денем, ни нощем, нито кой да е, който приема белега на името му.
Начина по който е казан стих 11 звучи все едно става въпрос за вечното мъчение. Обаче погледнато в контекста тук се говори не за вечния съд, а за Божия съд на земята, както се казва и в стих. 7. А ето какво казва в следващатат 15-а глава:
Rev 15:1 И видях на небето друго знамение голямо и чудно: седем ангела, които държаха седем язви, които са последните, защото с тях се изчерпва Божият гняв.
В цитираното от 14-а глава се съдържа "експлоатираната" на адвентистите "тройна ангелска вест". Това е послание от 3 ангела, които предупреждават живеещите на земята, за идващия гняв, който ще се стовари върху тези които приемат белега на звяра. В 15-а глава се вижда, че този идващ гняв са 7-те последни язви, с които Божия гляв ще се изчерпи. Ако прочетем следващите глави в какво се състоят язвите ще видим, че с тези язви се избиват около 2/3 от живеещите на земята които носят белега. Живи хора обаче остават. Ето защо въпросния стих 11 от гл.14 казва, че тези хора, които носят белега ще бъдат мъчени, но не и избити до крак.
Също така, се казва, че дима от тяхното мъчение, а не самото мъчение ще бъде до вечни векове. Това може да се разбира, че мъчението им ще напомня цяла вечност за Божия съд върху тези които се кланят на други богове и отхвърлят Неговата Правда и Истина.
Те ще бъдат мъчени денем и нощем, но не вечно, а само докато траят язвите. Това ще бъде едно напомняне за и едно предвкусване на вечния гняв, но няма да е вечно, според както се казва в гл.15:1, че гнева ще се изчерпи след тия язви, т.е не е вечен гняв, а ограничен временен по сила и време.
Поне това е което аз разбирам от този текст.
Тук се сетих да вметна още нещо. Има още една заблуда, която се приема по инерция и тя е че ВСИЧКИ които не си слагат белега на звяра ще бъдат избити от звяра. Дали това е така?
Знаем, че Пришествието е след язвите, гнева и скръбта. А ето какво казва апостол Павел:
1Th 4:15 Защото това ви казваме чрез Господното слово, че ние, които останем живи до Господното пришествие, няма да предварим починалите.
1Th 4:16 Понеже сам Господ ще слезе от небето с повелителен вик, при глас на арахангел и при Божия тръба; и мъртвите в Христа ще въскръснат по-напред;
1Th 4:17 после ние, които сме останали живи, ще бъдем грабнати заедно с тях в облаците да посрещнем Господа във въздуха; и така ще бъдем всякога с Господа.
1Th 4:18 И тъй, насърчавайте се един друг с тия думи.
Тука много ясно казва, че ще има живи светии при Пришествието. Поздрав!