Преди да коментирам (пре)писаното от някаква книга искам да дам малко информация относно няколко неща.
1. Има една
лъжа, която я виждаме в едемската градина:
"Никак няма да умрете." В наши дни виждам много лъжеучения, които целят да покажат на хората, че няма ад или рай и, че човекът трябва да си живее живота. Това е в перефразиран смисъл същата лъжа. Същата лъжа се явява и в друга форма, а именно, че бащата на лъжата няма да бъде наказан строго и тази лъжа се подкрепя под най-различни форми.
2. Лъжеучението, наречено, "деизъм", което отрича отрича това, което е писано в Словото и казва, че се има предвид нещо съвсем друго, откъдето и идват проблемите с "различни тълкувания", защото се отхвърля Божието Слово и се отхвърля това, което Бог е казал и му се дава друго значение. Това учение е тръгнало след възкресението на Христос. Коренът му е гръцки и има изключително голяма вреда върху християнството днес.
Ще разгледам сега някои ключови твърдения в преписаното от тази книга:
"Веригата" е символ на ограничения чрез обстоятелствата, защото едно духовно същество не може да бъде вързано
Кой казва, че духовно същество не може да бъде вързано? Божието Слово или това голо твърдение? Откъде научаваме за такъв факт? Виждам, че се разсъждава от човешка гледна точка, защото човек не може да върже вятъра, но Бог може да го върже (както е даден пример със задържането на вятъра в Откровение, което е абсолютно невъзможно за човека).
Изводите от това твърдение са 3:
- Мисли се за човешкото, а не за Божието мнение (игнорира се тотално Писаното от Божия Дух), което е приом на бащата на лъжата;
- Бог се нарича лъжец и се омаловажава наказанието на бащата на лъжата (излиза, че той няма да е наказан от това изречение), което е в защита на бащата на лъжата
- Прокрадва се идеята за "никак няма да умрете", сякаш всичко е "просто символично" и не е истинско;
От духа на писаното в тази книга може още тук да се спре като нещо, което
не е от Бога, защото
не може един извор да дава сладка и горчива вода.
Нека, обаче, продължа със следващите твърдения:
Съществува погрешна теория, че по време на 1000-та години на земята ще настъпи златен век за Църквата. Истината според Библията е съвсем друга. Стиховете в Откр. 16:18, Исая 24:19,20, Ерем. 4:23-26 потвърждават плачевното състояние на земята. На земята ще бъде хаос от страхотния трус, който ще съпътства Второто пришествие. Но думите "ключът на бездната", който ангелът носи, показват, че небето контролира събитията и че сатана не може да избегне съдбата си. Сатана е обещавал, че може да дава благоденствие и живот. Но през 1000-та години ще се види безсилието му, и лъжите му ще станат явни.
Интересно е да се види какво е "погрешното" на "теорията". И нека видим "истината според Библията". Цитираните стихове са следните:
И седмият ангел изле чашата си на въздуха; и излезе глас голем из храма небесен, от престола, който казваше: Свърши се. И бидоха гласове и гръмове и светкавици, и стана трус голем какъвто не е бил от как съществуват человеците на земята, такъв трус, толкоз голем.
(Откровението на Йоан 16:17,18)Нарочно копирах и 17-ти стих, за да се види, че тук не става въпрос за времето на 1000 годишното царство, а за 7-мата тръба.
Исая 24:19 Земята се разпадна напълно, земята се разложи напълно, земята силно се разтресе. 20 Земята ще залита като пиян и ще се мята като колиба. Беззаконието й ще натегне върху нея и ще падне, и няма вече да стане. 21 И в онзи ден ГОСПОД ще накаже войнството на висините във висините и земните царе на земята. 22 И ще бъдат събрани, както се събират затворници в тъмницата. И ще бъдат затворени в затвора и след дълго време ще бъдат наказани. 23 Тогава луната ще се изчерви и слънцето ще се засрами, защото ГОСПОД на Войнствата ще царува на хълма Сион и в Ерусалим, и пред старейшините Си със слава.Погледнах земята, и ето, беше пуста и неустроена; към небето, и светлината му я нямаше.
(Йеремия 4:23)Ако прочетете цялата глава на Еремия ще видите, че става въпрос за обсадата на Ерусалим от Вавилонците и наистина земята остава пуста, но това не "опровергава" "погрешната теория".
Никъде не виждам референция в Словото, че през "1000-та години ще се види безсилето му (на сатана)", защото е ПИСАНО в Захария 14:
И в онзи ден живи води ще излязат от Ерусалим: половината им към източното море и половината им към задното море; през лятото и през зимата ще бъде така. И ГОСПОД ще бъде Цар над цялата земя; в онзи ден ГОСПОД ще бъде един и Името Му едно. Цялата страна ще се превърне в равнина, от Гава до Римон на юг от Ерусалим; а Ерусалим ще се издигне и ще се насели на мястото си — от Вениаминовата порта до мястото на първата порта и до Портата на ъгъла, и от кулата Ананеил до царските линове. И ще се живее в него и няма да има вече проклятие, и Ерусалим ще се насели в безопасност.Исая 11 ясно говори за 1000 годишното царство и какво ще бъде:
1 И ще израсте пръчка от Есеевия пън и издънка от корените му ще носи плод. 2 И Духът на ГОСПОДА ще почива на Него — Дух на мъдрост и разум, Дух на съвет и сила, Дух на знание и страх от ГОСПОДА. 3 И Той ще благоволи в страха от ГОСПОДА и няма да съди според гледането на очите си, и няма да решава според слушането на ушите си, 4 а ще съди с правда сиромасите и ще решава с правота за смирените на земята. Ще порази земята с жезъла на устата Си и с диханието на устните Си ще умъртви нечестивия. 5 Правдата ще бъде пояс през кръста Му и верността ще бъде пояс на бедрата Му. 6 Вълкът ще живее с агнето, рисът ще си почива с ярето, телето, лъвчето и угоените ще бъдат заедно и малко дете ще ги води. 7 Кравата и мечката ще пасат и малките им ще си почиват заедно, и лъвът ще яде слама както говедото. 8 Сукалче ще играе над дупката на пепелянка и отбито дете ще слага ръката си в гнездото на усойница. 9 Няма да се върши зло и няма да се погубва по целия Ми свят хълм, защото земята ще се изпълни със знание за ГОСПОДА, както водите покриват морето. 10 И в онзи ден Есевият корен, който ще стои като знаме на народите — към него ще прибягват племената и покоят му ще бъде слава. 11 И в онзи ден Господ отново, втори път с ръката Си ще изкупи остатъка от народа Си, който ще остане, от Асирия и от Египет, и от Патрос, и от Етиопия, и от Елам, и от Сенаар, и от Емат, и от морските острови.Виждате, че нещата, които четете в "новия завет", че Христос ще убие антихриста с дъха на устата Си при пришествието Си са просто цитат от Исая 11-та глава. Сами прочетете за какво "разрушение" става въпрос. Вижда се, че ще има ясна промяна в земната повърхност. Ще има промяна в поведението на животните. Ще бъде МНОГО ПО-РАЗЛИЧНО отколкото сегашната нечестива земя, НО ТОВА НЕ Е ОЩЕ новото небе и новата земя.
Божието Слово говори, че ще има две възкресения. В Откр. 20:4-6 пророкът вижда праведните възкръснали и седнали на престоли да съдят грешните и падналите ангели (1 Кор. 6:2,3). Грешните мъртви ще възкръснат след изтичането на 1000 г. При първото възкресение възкръсват праведните, за да получат вечен живот, а при второто ще възкръснат неправедните за да получат вечна смърт, след която вече няма нито покаяние, нито възкресение. Те, както и сатана и възбунтувалите се ангели, ще изчезнат завинаги (Йоан 5:28,29; Деян. 24:15).
В Откровение 20:4-6 никъде не пише, че се съдят грешните и падналите ангели. Пропуска се много важно нещо, което пише в Захария 14:
И всеки, който остане от всичките народи, дошли против Ерусалим, ще се изкачва от година на година да се покланя на Царя, ГОСПОДА на Войнствата, и да празнува празника на колибите. 17 И ако някои от родовете на земята не се изкачат в Ерусалим да се поклонят на Царя, ГОСПОДА на Войнствата, на тях няма да има дъждВ Писанието никъде не се казва, че с пришествието на Христос, Божият Син ще умрат всички. Напротив, в Захария 14
ясно пише, че ще има остатък от народите, които са били ПРОТИВ Ерусалим и те ще бъдат тези, които ще бъдат управлявани с ЖЕЛЯЗНА тояга. Става въпрос за УПРАВЛЕНИЕ през тези 1000 години и то желязно, с правдата на Бога.
Освен първото и второто възкресение ще има и едно частично възкресение, за което говорят стиховете в Дан. 12:2 и Откр. 1:7. Праведните ще възкръснат в цветуща младост и безсмъртие, а грешните в състоянието на смъртта си, с всички признаци на немощ и болести, за вечно наказание.
Прави впечатление учудващото твърдение за "частично възкресение", което сякаш не е нито първо, нито второ. Нека видим стиховете:
1 И в онова време ще се надигне великият княз Михаил, който се застъпва за синовете на твоя народ; и ще настане време на скръб, каквато никога не е била — откакто съществува народ до онова време. И в онова време твоят народ ще се избави — всеки, който се намери записан в книгата. 2 И много от спящите в пръстта на земята ще се събудят — едните за вечен живот, а другите за позор и вечно презрение. 3 Разумните ще блестят като блясъка на небесната твърд и онези, които обръщат мнозина в правда — като звездите за вечни времена.Това, което в стиха ясно се казва е, че едни ще се събудят за живот, а други за осъждение. Това, че е казано в едно изречение, отникъде не може да се заключи, че става въпрос за един и същ момент, защото тези ДВЕ (2) възкресения са ясно описани в Откровение 20, където се казва, че ПЪРВО ще възкръснат праведните и заедно с Господ Исус ще царуват 1000 години (и тук Захария 14 пояснява) над народите, които са ОСТАНАЛИ от тези, които са били против Ерусалим. И след тези 1000 години ще възкръснат и ДРУГИТЕ МЪРТВИ:
А другите мъртви не оживеха докле се свършат тисящата години. Това е първото възкресение. 6 Блажен и свет който има част в първото възкресение: над тех втората смърт не ще има власт, но ще бъдат свещеници Богу и Христу, и ще царуват с него тисяща годиниВиждаме, че в ПЪРВОТО възкресение са БЛАЖЕНИТЕ. Второто възкресение са тези, които ще бъдат ОСЪДЕНИ, докато в този цитат се говори за междинно възкресение, когато възкръсвали И едните И другите, което е
лъжа според Писанието.
Да обясним понятието "първа смърт" и "втора смърт". От първата смърт всички умират - и праведни и неправедни, но от втората ще умрат само непокаялите се грешници. Това обаче няма да е вечен живот в мъки. Ето какво казва Откр. 20:7-10 "... но падна огън от небето от Бога, та ги изпояде".
Нека аз да задам въпрос: Къде се говори за ПЪРВА СМЪРТ в Откровение 20? Говори се за ПЪРВО ВЪЗКРЕСЕНИЕ и за ВТОРА СМЪРТ. Никъде в Писанието не се споменава за умиране на ВСИЧКИ - праведни и неправедни. Това е отново поредната лъжа в тази книга. Вижте отново Захария 14.
Текстът в Откр. 20-та гл. казва, че в края на милениума Сатана ще бъде пуснат "за малко време", през което той ще организира безбожните за един последен конфликт. Когато милиардите грешници възкръснат, сатана ще им каже, че той ги е възкресил, че те са много повече от праведните, които ще бъдат в Новия Ерусалим, "стана на светиите", описан в Откр. 21:2, и който по това време ще слезе от небето, и че трябва да го превземат.
Нека първо видим какво пише в Словото, а не в гнусни книги като тази:
9 И възлезоха по всичката ширина на земята, и обиколиха стана на светиите и възлюбления град; и падна огън от Бога из небето та ги изпояде. 10 И дяволът който ги лъстеше хвърлен биде в езерото огнено и жупелно дето е зверът и лъжовният пророк; и ще бъдат мъчени ден и нощ във веки веков. 11 И видех един бел престол голем и тогози който седеше на него, от лицето на когото побегна земята и небето, и не се намери место за тех. 12 И видех мъртвите, малки и големи, че стоеха пред Бога; и книгите се разгънаха; и друга книга се отвори която е на живота; и съдени бидоха мъртвите според делата си от писаното в книгите. 13 И даде морето мъртвите що беха в него; и смъртта и ад дадоха мъртвите що беха в тех; и съдени бидоха всеки според делата си. 14 И смъртта и ад хвърлени бидоха в езерото огнено. Това е втората смърт. 15 Който не се намери записан в книгата на живота хвърлен биде в езерото огнено.Ясно се вижда (може би за авторът на книгата не е било ясно), че мъртвите възкръсват СЛЕД хвърлянето на Сатана в огненото езеро. Тези неща, които ги пише в тази книга са жалки измислици и лъжи.
Ако хората могат да изпращат спътници във вселената, колко по-леко Бог може да изпрати от своя трон Новия Ерусалим - столицата на новата земя. Той ще се постави на Елеонския хълм, откъдето Исус се възнесе след възкресението Си. Исус първо ще стъпи на този хълм, който ще се разцепи и ще стане голяма равнина. Новият Ерусалим ще стъпи на очистеното място. Тогава Исус, праведните и ангелите ще влязат вътре и вратите му ще се затворят. Сатана ще се приготви за последна борба. Той с всички възкръснали грешници, ще обкръжат Божия град, но огън от небето ще падне и ще ги унищожи.
В Словото ЯСНО СЕ КАЗВА, че ще има НОВО НЕБЕ и НОВА ЗЕМЯ и няма да има и помен от Елеонския хълм. Новият Ерусалим слиза СЛЕД като нечестивите бъдат осъдени и хвърлени в огненото езеро, а праведните - оправдани, защото името им е било намерено в Книгата на живота.