@Уочмен
Има ли значение кой съм. Ако да значи проявяваш лицеприятие. Приеми ме за търсач на Истината. Както виждаш не съм ползвал никакви имена. Разисквам принципно.
Откр.21,14 ‘… имената на 12те апостоли на Агнето’. Значи Исус има 12 апостоли. Той признава 12, тези които избра отначало. Юда беше заместен лично от Исус с Павел. Да не забравяме стиха Откр.2,2! !!Лъжеапостоли!! Днес има много ‘апостоли’ и ‘апостолки’!
Никой не те е питал - кой си, попитах дали
това настойчиво настояване от твоя страна за това, че непременно щял да дойде някакъв специален пророк, не се дължи на някакво конкретно залитане от твоя страна към съвсем конкретен човек с такива претенции? Това е моя въпрос и ти отказваш да му отговориш вече 3-ти път. Явно нещо те притеснява.
Лъжеапостоли има, както има и лъжепророци. В това няма съмнение. Дванадесетте апостола на Христос имат по-съществена роля, защото на тях е обещано да седнат на 12 престола и да съдят 12-те израилеви племена. Но това не означава, че апостолите са само 12, и че след тях няма други апостоли. Както видя от Писанието
има други. И в днешно време ако очакваме да има пророци, по същата логика очакваме да има и апостоли. Това че има лъжливи такива не елиминира факта, че трябва да има истински.
Но тук въпроса тръгна от това, че ти поде погрешния аргумент, че пророците били най-главната функция на служенията в църквата. Това не е вярно, апостолската функция е водеща.
спасението на човека е необходимо той да има вяра. Вяра самото Писание не може да даде защото е писано:
1. Че вярата е дар от Бога. Ти можеш да четеш цял ден Писанието и дори да го наизустиш. То няма да ти даде вяра.
2.Вярата е от слушане, не от четене или знание на нещо, слушането – от Божието Слово. Трябва да има някой който да ти проповядва Словото.
3.Буквата убива, Духът оживотворява. Без Духа Писанието е мъртва буква.
4. Ако беше достатъчно само Писанието защо Бог даде и Духа Си. В синагогите си Исраел и до днес чете Писанието, но това не го ползва. На тях не е даден Святия Дух. За да бъде даден Святия Дух трябва вяра в Исус Христос.
5.Ако беше достатъчно само Писанието защо трябваше да се добавят още писания след Мойсей. Той дефинира добре греха, даде закона. Това е въпрос към теб Уочмен. Защо трябваше още пророци, защо трябваше да идва Исус, след като Писанието е достатъчно.
Ако ти твърдиш че след Иоан Кръстител няма вече пророци ние ги виждаме описани в Деяния, като служители в църквата (трябва да са много) описани от ап.Павел и в Откровение като двамата свидетели.
1. Вярата е дар от Бога, но
Писанието е коректив на вярванията и ученията. То съдържа всичко необходимо за да не изпада човек в грях или заблуждения, и затова няма нужда от специални или обикновени пророци. Тяхната функция е друга.
2. Тук изваждаш пасажа от контекст, защото в контекста се говори за хора, които тепърва повярват в благовестието:
Римл. 10:14 Как, прочее, ще призоват Този, в Когото не са повярвали? И как ще повярват в Този за Когото не са чули? А как ще чуят без проповедник?
Римл. 10:15 И как ще проповядват, ако не бъдат пратени? Както е писано: - "Колко са прекрасни Нозете на тия, които благовествуват доброто!"
Римл. 10:16 Но не всички послушаха благовестието; Защото Исаия казва: "Господи, кой от нас е повярвал на онова, което сме чули"?
Римл. 10:17 И тъй, вярването е от слушане, а слушането - от Христовото слово. Ето виждаш ли как хората, които изваждат Писанието от контекста му, те променят смисъла, който е заложен от този, който го е писал. Тук се вижда ясно, че тази "вяра, която идва от слушане" се има предвид за първоначалното повярване, на невярващи хора, които не знаят нито Бога, нито Писанията и имат нужда от проповедник да им прогласи благовестието.
А вяра според Писанието човек може да придобие и като размишлява върху Божието Слово, като си спомня за Божиите благости през живота си, като изучава и изследва Писанията, като издържа в изпитанията през които преминава. Всички тия неща придават вяра.
3. Буквата убива, лъжливите духове също убиват. Това, че нещо идва от "дух" не го прави оживотворяващо. Трябва да идва от Духа на живота, който никога няма да противоречи на Писанията, които самия Дух е вдъхновил.
4. Не си ли чел, че всичкото Писание е ВДЪХНАТО от Бога. Да текста дори не казва "вдъхновено" а
вдъхнато. Т.е в него е самия Божий Дух. Не можем да противопоставяме Духа на Писанията, защото това е принципа разделя и владей и това е подхода на лъжепророците и лъжеучителите. Божия Дух е в хармония с Писанията и Писанията са в хармония с Божия Дух. Затова и духовете се изпитват според това дали говорят според Писанията, а не дали "чувстваме" че нещо е "от Духа".
5. А ти защо си мислиш, че Моисей е разкрил цялата Божия воля? Закона на Моисей беше само сянка на бъдещите добрини, сянка от която ни изведе Йоан, поради което и той има такава значимост. Затова към Закона на Моисей се пробавиха пророците, които да засвидетелстват за Христос, който щеше да ни прехвърли от закона към същността на нещата, от символиката към същината на вярата. Затова се прибавиха и още Писания. Закона на Моисей имаше за цел да бъде детеводител до Христос и няма никаква пълнота в него.
Аз никъде не съм казал, че няма пророци след Йоан Кръстител, всичко, което съм написал е точно обратното. Но Йоан пророкуваше под старозаветния модел, след което пророците вече действат по различен начин поради факта, че Духа е даден на всички светии.
Аз за разлика от Валипети не вярвам че всеки който пророкува е пророк, защото Писанието казва - "
всички можете да пророкувате" а на друго място казва "
всички ли са пророци"? Следователно не всички, които пророкуват са пророци по смисъла на призванието и служението на пророка.
Но в 1Коринтяни 14-а глава се объркват хората, защото там под "пророците" се има предвид "пророкуващите", а не хора в служение на пророк.