Брадвичке, това което забелязвам е навика ти да се вклиниш в някои стихове от Словото и да не мърдаш от там с изводите си, макар да има множество други стихове, с които Бог е поставил задачата да мислим. Повечето от доктрините в днешно време са изградени именно по този начин - едностранчиво и в последствие крайни изводи, неотговарящи на Божият замисъл. Изкривени доктрини с една дума. Това наблюдавам и при теб в случая.
Никой не отрича, че Църквата - Невестата Христова е съставена от повярвалите в Него евреи и езичници. Никой не отрича, че всички и евреи и езичници се спасяват по един и същ начин - чрез вяра, а не чрез закон, ген или по какъвто и да е друг начин. Също така всички са Божии синове- на база вярата им в Спасителя. Но има неща в Писанието, които ти убягват. Нека разгледаме няколко от тях:
Защото не се срамувам от благовестието [Христово]; понеже е Божия сила за спасение на всекиго, който вярва, първо на юдеина, а после и на езичника.
Римл. 1
6 Който ще въздаде на всеки според делата му:
7 вечен живот на тия, които с постоянство в добри дела търсят слава, почест и безсмъртие;
8 а пък гняв и негодувание на ония, които са твърдоглави и не се покоряват на истината, а се покоряват на неправдата;
9 скръб и неволя на всяка човешка душа, която прави зло, първо на юдеина, после и на гърка,
10 а слава и почест и мир на всеки, който прави добро, първо на юдеина, после и на гърка.
Римл.2
Тук апостол Павел прави някаква подредба. Благовестието е Божия сила за спасение, но забележи - ПЪРВО на юдеина, а ПОСЛЕ и на езичника. В следващия пасаж пак обяснява, че ПЪРВО се наказва или прославя юдеина, а ПОСЛЕ езичника. Защо е така? Защото Израел е избора на Бог между народите и чрез него идва благословението за всички останали нации. Такъв е Божият избор!
Но да видим по-нататък:
26 И тъй, ако необрязаният пази наредбите на закона, не ще ли неговото необрязване да му се вмени за обрязване?
27 и оня, който остане в природното си състояние необрязан, но пак изпълнява закона, не ще ли осъди тебе, който имаш писан закон и обрязване, но си престъпник на закона?
28 Защото не е юдеин оня, външно такъв, нито е обрязване онова, което е вънкашно в плътта;
29 но юдеин е тоя, който е такъв вътрешно; а обрязване е това, което е на сърцето, в дух, а не в буквата; чиято похвала не е от човеците, а от Бога.1 Тогава, какво предимство има юдеинът? или каква полза има от обрязването?
2 Много във всяко отношение, а първо, защото на юдеите се повериха Божествените писания.
Какво ни казва тук апостола? Външното обрязване и юдейския ген не правят човека Божий Син. Божий син става дори езичник, но с вътрешно обрязване на сърцето в дух - спасение чрез вяра в Месията. И юдеи и езичници се спасяват единствено и само по този начин.
Но, продължава апостола, щом езичниците се спасяват по същия начин както и юдеите "Тогава, какво предимство има юдеинът? или каква полза има от обрязването?
На пръв поглед изглежда, че юдеинът няма полза от гена си и никаква полза от външното обрязване. Като че ли стават излишни и дали са юдеи или езичници е все тая в Исус! Апостолът обаче, изрично натъртва - МНОГО ГОЛЯМА Е ПОЛЗАТА НА ЮДЕИНА И ТО ВЪВ ВСЯКО ОТНОШЕНИЕ!!! Най вече "защото на юдеите се повериха Божествените писания".
Това твърдение на ап.Павел оборва твоето твърдение Брадвичке, че в Исус няма значение вече кой е юдеин и кой езичник. Има значение и то "във ВСЯКО отношение". Във ВСЯКО ОТНОШЕНИЕ би трябвало да ти отвори диапазона на размисъл в доста по-широки перспективи. Защото думата ВСЯКО означава именно това!
По-надолу ап. Павел продължава размишленията и казва следното:
9 Тогава що следва? Имаме ли ние някакво предимство над езичниците? Никак; защото вече обвинихме юдеи и гърци, че те всички са под грях.
Ето тук вече той отнема предимството на юдеите пред езичниците относно греха. Всички са еднакво затънали в греха и всички се нуждаят от Спасителя! Всички се спасяват по един единствен начин - чрез вяра в Него. Това е еднаквостта, за която ти говориш и настояваш. Но се вижда ясно, че във ВСЯКО друго отношение Писанието прави разлика между юдеин и езичник. Както конкретно апостола в по-горните стихове.
Нека видим и някои от любимите ти стихове за защита на тезата ти:
26 Защото всички сте Божии чада чрез вяра в Исуса Христа.
27 Понеже всички вие, които сте се кръстили в Христа, с Христа сте се облекли.
28 Няма вече юдеин, нито грък, няма роб, нито свободен, няма мъжки пол, ни женски; защото вие всички сте едно в Христа Исуса.
29 И ако сте Христови, то сте Авраамово потомство, наследници по обещание.
Същият апостол Павел казва това, като че ли в контраст с казаното за предимството на юдеина във всяко отношение. Но дали е така? Тук, където е написано, че няма юдеин нито грък, а всички сме едно в Христа, е написано и че няма мъжки и женски пол в Христа. А на друго място ап.Павел обяснява как мъжа в църквата е глава на жената и тя трябва да му се покорява и т.н. - знеш пасажите. Значи мъжкия и женския пол в Христа си остават с функциите. Тогава какво казва апостола с израза " няма мъжки пол, ни женски? Ами същото, което и в Римл.3- спасението в Исус е еднакво и за мъжа и за жената, и за юдеина, и за гърка, и за роба, и за свободния. Но функциите на всички тях в Църквата-Невестата са различни. Това Бог го е решил да е така и така ще бъде. Много от днешните църкви използват като теб цитата за "еднаквостта" на мъжкия и женския пол в Христа и затова светската еманципация е много на мода при тях. Имаме "пасторки, проповеднички" и какви ли не "духовни водачки" на цели "християнски течения"! Затова и много от семействата в църквите са зле като светските, да не кажем и по-зле някои даже. Всичко идва от такова разбиране на нещата като твоето.
Та гърка и юдеина, както и мъжа и жената, както и роба и свободния в Тялото Христово не са с еднакви функции, при все че са спасени по еднакъв начин!
Евреите винаги имат предимство пред езичниците и то "ВЪВ ВСЯКО ОТНОШЕНИЕ". Явно на нас езичниците ни се полага смирение относно това !
Ти преди говореше някакви небивалици за Откровение 7 и 14. Тези 144000, че били Църквата съставена от евреи и езичници и т.н. Че 12-те племена изброени там били вече някакви "духовни племена" и имената им на 12 израилеви племена не се възприемали като израилеви, а някакви "иносказателно-израилеви"! В тези групи от по 12000 всяко племе, присъсътвали повярвали и езичници и евреи?!? Като например, че ти може да си сред дванадесетте хиляди от племето на Нефталим?!? И други такива абсурди на които не знам как си вярваш изобщо и как си ги натъкмяваш? Трябва голямо въображение и фантазия за такива компилации! А в същата 7-ма глава изрично се подчертава кои са от израилевите синове и кои са от всеки народ и език, малко по-долу. И точно за да не се обърка някой като теб са изброени 12- израилеви племена, в които няма как да се включиш. Но уви, за теб не е трудно! Ето това са последствията от твоите разбирания за така желаното равенство с евреите. Тези 144000 само са научили песента пред престола и само те са с Агнето на хълма Сион. Другите, с белите дрехи, от всеки народ и език са пред престола на Бога и Агнето и славят и служат на Него завинаги. Твоя проблем е , че ти се струва по-малко почетно да си сред тези с белите дрехи пред престола, от това да си сред 144000 избрани за първи сред човеците. Що за проблем? Но това е положението - свиквай!