Author Topic: Какво е праведност и кой е праведният според Библията?  (Read 177006 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Nikolay,

Ето заради такива неща зацикля тази тема. Единствено първата част от изказването ти може да се каже, че има нещо общо с темата. После се случва това, което бях описал по-горе - плъзгане по повърхността и забиване в някаква странна посока.

Quote
Това са първите заповеди, не би трябвало и да има промяна към момента. Ако вършим Божията воля (заповед) трябва и да сме праведни. След тези заповеди има и още уточнения, но това е основата. Ако се тръгне към уточненията ще завъртим половината библия поне като под-условия.

Адам продължи да обработва земята и да се размножава след грехопадението, ама това не го направи праведен. Мнозина нечестивци днес се размножават и обработват земята си, но с това те не стават праведни.

Quote
Те какво правеха в тази земя като стигнаха ? Ами почнаха да изпълняват тия първите неща и млякото и меда не закъсняха.

Според Писанието млякото и меда си течаха в обещаната земя много ПРЕДИ израилтяните въобще да отидат там. Виж си пасажа, който си цитирал и обърни внимание на глаголното време. При все това - въобще какво общо има това нещо с темата?

Quote
Относно праведните преди Исус които умират от смърт поради греха на Адам, Авраам не беше кръстен, но Исус не говори за него, че е умрял поради греха на Адам или нещо не разбирам? И ако Авраам седи и чака
Цитат
10 Защото очакваше града, който има вечни основи, на който архитект и строител е Бог.
Това не говори за него да е умрял и да е отишъл в ада.

Според Исус и историята за Авраам и Лазар, Авраам си е баш в ада, защото умрелия богаташ като беше в ада, повдигна очите си и видя... Авраам. Даже говори с него. Ако Авраам е някъде другаде, как така, някой който е в ада ще го види, че и ще се провикне и Авраам ще го чуе?

А пасажа който цитираш пък не съдържа никаква аргументация по отношение на твоите съждения. Там се говори към какво Авраам се е стремял и какво е търсил приживе, а не къде е отишъл след смъртта си. И пак - какво общо има това нещо с темата?

И накрая пак забиваш в неща свързани с оправданието. Явно противника е успял да изгради много мощни крепости в умовете на хората по отношение на най-жизнено важните реалности на вярата, затова  почти никой не успява да вникне в същността на темата и да говори по същество.

Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Владо

  • Служещ
  • ******
  • Posts: 506
  • Нашият Господ идва.
    • http://vminev.blog.bg/
Здравейте.
Quote
Според Исус и историята за Авраам и Лазар, Авраам си е баш в ада, защото умрелия богаташ като беше в ада, повдигна очите си и видя... Авраам. Даже говори с него. Ако Авраам е някъде другаде, как така, някой който е в ада ще го види, че и ще се провикне и Авраам ще го чуе?
  Уочман, ти наистина ли смяташ, че нашият прабаща по вяра е бил в хадес-а?

 22. Умря сиромахът; и ангелите го занесоха в Авраамовото лоно*. Умря и богаташът и бе погребан.

лоно * = скут; също : гърди, пазва.

Така според теб излиза, че въпреки противопоставянето на контекста, и богаташа и бедняка са отишли в ада.
27. Несправедлив човек е мерзост за праведните; И който ходи в прав път е мерзост за нечестивите.
хх
  5. Мъдрият човек е силен, И човек със знание се укрепява в сила,
  6. Защото с мъдър съвет ще водиш войната си, И чрез множеството съветници бива избавление.
  http://vminev.blog.bg

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Всяка душа отива в шеол (или "ад"). Това го пише в Писанията не на едно място. Предполагам всеки може да ги издири.

Мястото е под земята. В шеол/ад има разделение от бездна. Едното е място на мъки, където четем, че е бил богаташът от притчата за богаташа и Лазар. В другото е мястото на мир, където е бил Лазар. И в частност там е бил и Авраам, в чието лоно е бил и Лазар.

Та "шеол" и "ад" са едно и също нещо, просто там има разделение. Няма никъде отиване на небето.

Мисля, че това изяснява нещата. Ако има неясноти или въпроси, по-добре да се отвори нова тема.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

The Disciple

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 219
  • !Мълчанието е съучастие в престъплението!


Често цитиран пасаж е "Няма праведен ни един" (Римл. 3:10) Наистина ли няма праведни? Ако е така за кои праведни се говори в Притчи и Псалми например, където се говори много за праведния. Например:

Ако няма праведен ни един, как така праведния пее и се радва? Или просто Притчи и Псалми, а още и пророците говорят за праведни, който не съществуват, т.е само теоритезират без да има праведни, за които това се изпълнява?



   
      Значи, нещата в тази тема са много прости и не се изисква особенно умуване.
  Проблема е, че самата тема започва нечестиво и порочно!

      С кои ум си позволявате да поставяте под съмнение писаното Божие Слово, дадено чрез ап. Павел?
       Самата тая мисъл е достатъчно НЕПРАВЕДНА и НЕЧЕСТИВА - затова и темата зацикля!
   и аз ще ви кажа ДА, ап. Павел цитира Стария Завет и НИКОГА не лъже. Има такъв пасаж, аз го знам къде е. Покаите се и Бог ще ви го покаже.
 но ако искате да поставите своята си  ПРАВДА,  преди ПРАВДАТА на Бог - просто няма да стане!





   
"Преди  всичко  се  пазете  от  Фарисеиския   квас,    които  е  лицемерие!"
          Исус -. Ев  Лука  12:1 стих
   "Mразя, презирам фестивалите ви и няма да благоволя в тържествените ви събрания...отмахнете от мен шума на песните си...НО НЕКА ТЕЧЕ ПРАВОСЪДИЕТО КАТО ПОТОК, ПРАВДАТА КАТО ВЕЧЕН ИЗВО

The Disciple

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 219
  • !Мълчанието е съучастие в престъплението!
Re: Какво е праведност и кой е праведният спор
« Reply #229 on: September 24, 2013, 21:28:29 PM »
Време е тази тема да се събуди малко, защото е важна и липсва яснота по въпроса. Защо се твърди че няма праведен ни един? Може би на основание на:

Римл. 3:10  Както е писано: - "Няма праведен ни един;

Тук се твърди, че е писано в Писанията "няма праведен ни един" - това някой може ли да го намери къде го пише?

И още един въпрос има ли ВТОРИ пасаж, който да потвърди това твърдение, че "няма праведен ни един"



 О, има, има!

 А, каква е наградата за разрешаването на загадката? Всяко нещо си има цена.....

"Преди  всичко  се  пазете  от  Фарисеиския   квас,    които  е  лицемерие!"
          Исус -. Ев  Лука  12:1 стих
   "Mразя, презирам фестивалите ви и няма да благоволя в тържествените ви събрания...отмахнете от мен шума на песните си...НО НЕКА ТЕЧЕ ПРАВОСЪДИЕТО КАТО ПОТОК, ПРАВДАТА КАТО ВЕЧЕН ИЗВО

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
The Disciple, очевидно не си вникнал в същината на темата, нито в целта за която тя е поставена. Никой не се съмнява в думите на Божието Слово или на апостол Павел. Съмняваме се в неправедното тълкувание на думите на Павел и в изопачаването им, което е довело да пълна подмяна на вярата. Последствията от това (ако имаш очи да ги видиш) са опустошителни и плода е кошмарен.

Единствения пасаж, който е близък до Римл. 3:10 е Екл. 7:20, който казва:

Наистина няма праведен човек на земята, Който да струва добро и да не греши.

Този пасаж обаче ни най-малко не потвърждава теорията на евангелистите, че не съществуват праведни хора. Точно обратното, той казва, че съществуват праведни хора, но нито един от тях не върши само добро без да съгрешава, което е напълно вярно и изцяло в линия с цялото учение на Писанието. И точно в този смисъл апостол Павел използва тези думи. А не в смисъла на на евангелистката теология, че въобще няма праведни хора, като по този начин унищожават целия смисъл на думата "праведен".

А темата зацикля именно поради този евангелистки квас в опитващите се да пишат по нея.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

The Disciple

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 219
  • !Мълчанието е съучастие в престъплението!

  Обикновенно Дявола е този които се явявя и казва - "А, наистина ли Бог е казал...? " - в случая, че няма "ни един праведен м/у човеците"
 Изобщо не ме интересува никакъв "евангелистки" квас, въпроса е що казва Божието Слово.

Quote
Единствения пасаж, който е близък до Римл. 3:10 е Екл. 7:20, който казва:

Наистина няма праведен човек на земята, Който да струва добро и да не греши.:

   Наистина ли?

Я да видим. Маи не познавате толкова добре писанията както твърдите:

   Михеи 7:2-5 стих:

    "Благочестив се изгуби от страната, И няма ни един праведник между човеците; Всичките причакват за кръв, Ловят всеки брата си с примка.
Mic 7:3  Двете им ръце се простират към злото, за да го вършат прилежно; Първенецът явява желанието си, и съдията, срещу подарък, се съгласява, И големецът изказва нечестивата мисъл на душата си; Така те заедно тъкат работата.
Mic 7:4  Най-добрият между тях е като трън, Най-праведният е по-бодлив от трънен плет; Денят предсказан от пазачите ти, сиреч, наказанието ти, настана; Сега ще изпаднат в недоумение."

   Фундаменталният въпрос е ще повярвяме ли на Божието Слово такова каквото е , или ще търсиме оправдание на собствените си теории.




     
"Преди  всичко  се  пазете  от  Фарисеиския   квас,    които  е  лицемерие!"
          Исус -. Ев  Лука  12:1 стих
   "Mразя, презирам фестивалите ви и няма да благоволя в тържествените ви събрания...отмахнете от мен шума на песните си...НО НЕКА ТЕЧЕ ПРАВОСЪДИЕТО КАТО ПОТОК, ПРАВДАТА КАТО ВЕЧЕН ИЗВО

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
The Disciple,

За пореден път доказваш, че не си вникнал в темата, но бързаш да говориш. Искаш да вярваме, това което е писано, а ти самия цитираш неща, които нито си разбрал нито си осмислил.

Пасажа, който си цитирал говори за разложението в Израел. Затова, че благочестивите и праведните човеци са изчезнали от сред народа. Този пасаж не само не потвърждава, че няма праведни хора (защото Писанието свидетелства за множество праведни хора през цялата история  и по-нагоре в темата аз съм дал множество цитати за това), но напротив утвърждава, че има праведни хора. Защото свидетелства, че ги е имало, но в този период на разложение в който пророкува пророка, те са изчезнали изсред народа на Израел.

Буквалния превод на J.P.Green дава много ясно това значение на текста:

Mic 7:2  The pious has perished from the earth, and the upright is not among mankind.

или преведено на български:

"Благочестивия погина отсред земята, и правдивия не е сред човеците."

Ако се погледне и в еврейския оригинал се вижда, че думата за праведен (tzadik) въобще не присъства в този текст. Думата, която е използвана тук е yāšār, което означава "праволинеен, правдив". Докато в стиха от Еклисиаст 7:20, който цитирах се използва именно думата за "праведен" което на еврейски е tzadik а на гръцки dikaios, същата дума използвана в Римл. 3:10.

Т,е тия думи цитирани от теб с много прибързаност и емоционална жар нямат значението, което очевидно ти си мислиш, че имат; нито поддържат разрушителната евангелистка доктрина (най-вероятно с католически произход), която бива оспорена в тази тема.

Най-добре ако искаш да пишеш по тази тема е първо да вникнеш в нея, да видиш какво точно се казва и твърди, вместо да се палиш прибързано и да воюваш с вятърни мелници.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Quote
Изобщо не ме интересува никакъв "евангелистки" квас, въпроса е що казва Божието Слово.

То ако наистина те интересуваше какво пише в Писанията, нямаше да игнорираш толкова много места в същото Божие Слово, където се говори за праведни човеци. Квасът си го имаш, дори да не го осъзнаваш (или не искаш да го признаеш).

...докъде ли ще стигне човек, за да държи на своето си?
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

YN

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 86
Знам, че темата е много дълга и е писано много по въпроса, но не смятам че се е стигнало до някакъв окончателен отговор. Понеже правдата е ключова в разбирането на едва ли не всичко останало, мисля, че ще е добре отново да се захванем с нейното дефиниране.

А пък може всичко да е изяснено, и просто аз да не разбирам, но така или иначе, поне за мен ще е полезно да се продължи дискусията.

Quote
Това е правдата — аршинът, който Бог е постановил. Съгласно този аршин се измерва дали човек е праведен или не.

Това ме накара да се сетя за нещо, което също е често споменавано във форума - че грях означава "да пропуснеш целта". И се замислих, дали правдата не свързана с оцелването на целта? Или по-скоро че правдата е целта, а праведността е оцелването и? А може и нещата изобщо да не са свързани по този начин; не знам. Във всеки случай, ако говорим за пропускане на целта, първо трябва да се изясни коя е целта.

Може да са просто умувания, но наистина е важно да се изяснят тези неща, а поне моя ум е доста замъглен в тази област. И виждам, че не съм единствената, която се затруднява в това. Затова бих искала да се продължи темата, ако има още какво да се каже (а то има).

Поздрави!
Psa 111:7  Делата на ръцете Му са вярност и правосъдие; Всичките Му заповеди са непоколебими;
Psa 111:8  Утвърдени са до вечни векове, Като са направени във вярност и правота.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Това е много добър въпрос и много правилно си предположила връзката.

Като начало трябва да дефинираме целта. След толкова много напластени религии, лъжеучения и съвременна култура днес е много размито понятие.

Сред съвременния религиозен християнин се ширят много идеи, които са целта на неговото съществуване на земята. Нека споделя някои от тях:
- да не отиде в ада, което е същото като да се спаси или да отиде в рая;
- да е добър човек и да върши добро;
- да се излекува или да се откаже от пороци;
- да бъде благословен (за едни това са по-тлъсти банкови сметки, за други е просто "много късмет");
- да стане по-смирен човек;
- да стане духовно извисен;
- да знае повече за Бога;
- да стане просветлен;
и т.н...

Всички тези неща ги проповядват и други религии и учения. Затова и на днешния християнин като му се кажат тези неща му звучат смислено и реалистично. Затова и на светските хора им звучи добре, защото им гъделичка егото и ходят по курсове, посветени на всичко това по-горе (може да не говорят с библейски термини на тези курсове, но смисълът е същият). Затова и днес когато религиозните християни представят съвременната си религия на светския човек с тези цели по-горе, светският човек е по-склонен да се съгласи, защото "...светски говорят и светът тях слуша...".

Всички тези неща могат да се съберат в 1 единствена цел — лично облагодетелстване. Всички те са насочени към човек това той да се чувства добре, да има полза и религията, която изповядва (в случая е съвременната християнска религия) да бъде ключът към това негово заветно щастие. Затова и това толкова добре резонира на светския човек.

Всъщност това нещо Библията го нарича учението на сатана. Твърде силно казано? Ако някой не е наясно с учението на сатана, то Библията дава достатъчно информация по въпроса и това учение може да се познае по следния принцип: не мислиш за Божието, а за човешкото. Сатанизмът има много разклонения като ню ейдж, хуманизъм, нова вълна и т.н. Това може да го намерите в достатъчно източници из интернет, но основното е винаги това — на човека да му е добре, а всичко друго да се върти около човека и да е средство за постигане на това. В "християнския" вариант сатанизмът е това човек да е щастлив, с помощта на "господ".

И ако започнем да разсъждаваме за това какво е грях, имайки погрешна цел, всичко ще стане една бъркотия, т.е. Вавилон.

Според Божието Слово целта е Божията правда да завладее земята и Бог да установи праведно управление върху народите. Тази цел Бог я осъществява стъпка по стъпка като в милостта си е решил да използва и слабите човешки същества като съработници. Да, някои от тези човеци ще бъдат изцелени. Да, някои от тези човеци ще бъдат богати. Да, някои от тези човеци ще получат повече от други. Да, тези човеци ще бъдат спасени от вечната погибел, но всичко това ще е следствие на това дали човек е в синхрон с Божията цел.

В Словото има една дума, която е "съ-образява". Това да се съ-образяваш с някого, означава да си в съгласие с целите му, мнението му, мисленето му. Това да не се съобразяваш с някого, означава да не ходиш според неговия акъл. Затова съ-образяването с Христос означава да се съгласуват действията ни с целите, които имаше Христос, мението му, думите му, мисленето му, действията му. Затова и Павел говори за това "Той да расте, а аз да се смалявам", докато "се из-образи Христос" в нас.

Всяко отклонение от следването на тази цел е грях. По пътя на тази цел ще има промяна в човека, сигурно ще има изцеления, ще има растеж в знанията за Бога, но това ще бъдат като притоци на една река, която тече в определена посока и не се отклонява от целта си, но позволява да се вливат в нея още и още притоци. Ако тази река "реши" да се ползва от притоците и да не тече в посоката, която трябва, тогава тя ще се превърне в едно голямо езеро, което след това ще стане блато, а блатото не става за нищо полезно.

И тъй като тази цел е твърде висока за човеците, Бог е дал заповеди на слугите си да научат домовете си да пазят Господните пътища. И чрез пазенето на Господните пътища се създава среда, в която Бог може да работи така, че да се показва мощен чрез тези, чиито сърца са съвършено разположени спрямо Него, за да покаже на нечестивите началства величието си, което не е ограничено дори ако работи със слаби човеци.

За да има такава среда е редно да се върнем в основните принципи, на които Бог е положил човешкия род и това е да се пазят Господните пътища от поколение на поколение и всяко следващо поколение да бъде научено от предходното на това. Тогава от такава среда Господ започва да издига пратеници, пророци, благовестители, овчари и учители.

За да бъде едно поколение ходещо в Господните пътища, първо трябва да знае какви са Господните пътища и Господните повеления. Когато те се познават и пазят, тогава децата ще бъдат отгледани както трябва, домът,включително и стопанството към него, ще бъдат поддържани както трябва. Тогава човек ще знае как да съди между добро и зло, ще може да отсъжда справедливо, ще знае как да се отнася с неприятелите си и т.н. И във всичкото това целта е една — Божията слава, когато Бог установи праведното си царство върху народите.


И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Quote
Знам, че темата е много дълга и е писано много по въпроса, но не смятам че се е стигнало до някакъв окончателен отговор. Понеже правдата е ключова в разбирането на едва ли не всичко останало, мисля, че ще е добре отново да се захванем с нейното дефиниране.

Тази тема определено има нужда да бъде рестартирана, най-малкото поради нейната фундаментална значимост. Окончателен отговор аз не съм искал да давам по темата, защото предвид наслояванията и инерционното мислене в днешното християнство - такъв отговор ще бъде презрян и дори в най-добрия случа недоразбран.

Поради тази причина до този момент са дадени насоки на разсъждение и изследване за да може човек да започне да изследва и сам да разбере за какво става въпрос. А този въпрос е от такава значимост, че от него зависи дали един човек наистина се е покаял или не. Дали въобще е започнал с Бога или все още си играе на религиозни игрички.

Като начало е нужно човек да почне да изследва употребата на думата "праведен" в Библията. Подобно изследване дори в ускорен вариант е способно да покаже колко сбъркани са представите  и мирогледа на днешните евангелски християни. Защото това човек да успее да види Библейската концепция за "праведен" човек има силата да формира и преобрази цялостния мироглед.

Ето защо тази тема има за цел да предизвика процес на преобразяване на цялостния мироглед, а не да дава лесни отговори, които да бъдат недооценени и презрени и да не дадат никакъв плод.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

YN

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 86
Интересно е, че всъщност гръцката дума за "оправдание" и "правда" е една и съща (дикайома). Затова се чудя как точно преводачите са решили кога става въпрос за оправдание, и кога за праведност, и изобщо дали това не е изкуствено разделяне на значенията. 
Psa 111:7  Делата на ръцете Му са вярност и правосъдие; Всичките Му заповеди са непоколебими;
Psa 111:8  Утвърдени са до вечни векове, Като са направени във вярност и правота.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Всички тези думи имат един и същ корен както в гръцкия, така и в еврейския и както всички виждаме също и в българския език.  При все това има различни форми на думата употребени в различен контекст, които определят специфичния нюанс и смисъл който комуникират конкретно.

На първо място думата за "правда" произлиза от корена прав. Прав както знаем означава поне две неща. Първо нещо, което е изправено, и на второ място нещо, което не е изкривено, но се движи праволинейно. Същото значение се предава и от оригиналните думи в еврейския език. Като има обаче още един нюанс а именно значението на "поставено, установено".

С други думи, когато говорим за правда, това говори за ония неща, които Бог е поставил, изправил, установил, утвърдил като прави, истинни и твърди. Иначе казано, това е структурата, скелета на невидимия свят, която е така направена, че да рефлектира самото Божие естество, от което произлиза всяка правда.

Света от своя страна има своя "правда" сиреч своя структура от неща, които издига като правилни, добри, утвърдени и истинни. Исус казва за структурата на този свят следното:

Лук. 16:15  защото онова, което се цени високо между човеците, е мерзост пред Бога.

Това, което този свят издига, сиреч счита за значимо и право е мерзост пред Бога. И повече или по-малко ние като хора, които сме родени сред влиянието на този свят ние сме възприели тези мерзости.

И едва когато разбираме ясно разликата между тези две ценностни системи, тези две духовни структури ние можем да започнем да разбираме какво означава покаяние и какво означава човек да стане праведен.

Праведен е човек, който си променя ума относно нещата, които този свят издига високо и цени, като се погнусява от тях и се обръща да търси, усвоява и живее нещата, които Бог издига и цени. С други думи той решава да живее праведно според Божията дефиниция за правда. С други думи пътя на праведния започва с промяна на отношението към всички реалности на живота и развиване на отношение на подравняване на всички тези реалности с правите пътища на Господа.

Ето защо всяко истинско покаяние е промяна на ума, промяна на отношението. Обръщане към съвсем друга духовна основа на живот. Ето това нещо врага е положил огромни усилия да открадне и скрие от вярващите.

Това, което днешното християнство предлага е промяна не на целия фундамент, но де-факто оставане на същия светски фундамент, като към него се придават някои религиозни нюанси и декорации чрез използването на лишени от съдържание библейски цитати и терминология.

Ето защо библейската концепция за "праведния" е напълно елиминирана и заменена с неясното и блудкаво "вярващия", като под това се разбира някой който се придържа към определени (според вида църковна деноминация) "изповеди на вяра" и общоприети "морални норми" на поведение.

С други думи концепцията "вярващия" заменя, отменя и подменя библейската концепция "праведния". В същото време в новозаветните Писания се съдържа автентична концепция за "вярващия" - но тя не заменя и подменя, а надгражда установената от пророците и потвърдената от историята на Божиите хора концепция за "праведния".

Тази стратегия на заменяне и подменяне е приложена от врага по отношение на всички фундаментално значими реалности на Писането. Подмяната на Божия народ - Израел с така наречената "църква" е друга изключително коварна и фундаментална подмяна. Това е така наречената replacement theology, която е разработена от "църковните отци" и която мнозина считат, че касае само замяната на Израел от "църквата" - докато в действителност тя обхваща много повече и всключва подмяната на абсолютно всеки значим библейски фундамент, който е в състояние да формира хора способни да нанесат съкрушителни загуби по позициите на врага.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Уточнение за вярващия и праведния:

В писмата на учениците вярващият не надгражда значението за праведен, но си означава някой, който е повярвал в дадени неща. Симон-магьосникът беше кръстен във вода вярващ човек, но си беше нечестив. В Йоан 8-ма глава от 30-тия стих нататък говори за повярвалите в Исус юдеи, които си бяха чада на сатана все още. В писмото на Яков говори за вярващите нечестиви хора отново.

Та праведен си е праведен, вярващ си е вярващ. Може да имаме вярващ праведен, както и вярващ неправеден човек.

Когато учениците в писмата си се обръщат към вярващите, те се обръщат към тези, които вярват, както и към праведни и нечестиви такива. Хем праведните да се утвърдят, хем нечестивите да се обърнат към правдата. Пророците бяха пращани до вярващите в Израел — едни да обърнат към правда, а други — да утвърдят праведните.

С останалите неща съм съгласен.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?