"Господ ни е дал при Кръщението свето име, а крадецът и разбойникът /световното правителство/ ни дава цифрови, чужди, имена. Светото Писание казва, че овцете не познават чуждия глас и бягат от него. Така, и ние трябва да бягаме от чуждото цифрового име, натрапвано на всеки човек, като ЕГН, застрахователен или данъчен номер, а и електронните карти, които съдържат в чипа си ЕГН (и дяволското цифрово име 666, и мого други, недостъпни за нас, дяволски символи и знаци. Г.С.).
И на мен се е случвало да ми казват: какво значение има, как ме наричат там, с какво име или номер, – за мене това няма никакво значение, и това не може да влияе на духовния ми живот. Но говорещите така, просто не са се занимавали с този въпрос. Защото, ако се обърнем към Светото Писание, с което трябва да сверяваме всичките си мнения, ще видим, чеоще в древността, Бог е казал на Аврам, че вече ще се нарича Авраам. Т. е. само една добавена буква, вече свидетелства, че човекът променя начина си на живот и отношението си към Бога. Затова, с приемането на нови цифрови имена, и факта за приемането им, свидетелстват готовност за служене на друг, нов господар, княза на този свят, на когото служат сега масоните, изграждащи т.н. Нов световен ред. Така че приемането на електронна лична карта е свидетелство, че човек не изпълнява заповедите от Евангелието, отстъпва от тях и влиза в новата антиевангелска, антихристиянска система, която оглавяват враговете на Кръста Христов, и наши врагове, служителите на сатаната, искащи гибелта на човешките души.
– Защо сега в Русия се въвеждат електронни карт?
– Главната причина е страшната злоба и ненавист на враговете на Църквата и Православната вяра, към човека. Защото всичко върви натам, хората да изгубят човешкото в себе си. Както е казвал преп. Нил Мироточиви, «хората ще станат по-зли от бесове, и това ще е най-голямата радост за антихриста».
– Какво ще посъветвате православните христяни в тази ситуация, с въвеждането на универсалните електронни карти?
– Нищо ново, а само това, което четем в Евангелието. Първат евангелская заповед е - покайте се и вярвайте в Евангелието (Мк. 1, 15). Ето с тази заповед трябва да започваме: да се каем, да се поправяме, да се молим и да изпълняваме заповедите Божии, т. е. първо е покаянието, а после: блажени нищите духом, блажени плачещите и т.н. Да се каем, да плачем за греховете си, и тогава ще постигнем смирение и благодатта на Светия Дух, която ще ни преобрази, и ние ще придобиваме нови свойства, с чиято помощ, и на първо място, с помощта на благодатта на Светия Дух, ние ще можем да се противопоставим на света и на всичките му съблазни, ще стоим мъжествено в борбата против своята плът, против света и дявола. Ето това са трите наши врагове, които воюват против нашето спасение. Но трябва да помним, че всеки случай от живота ни се дава, за да отхвърлим волята на падналото, грехолюбиво наше естество и да изпълним волята Божия, т. е. да постъпим по заповедите: на просещия – дай; от взелия твоето, не си го искай назад; искащия да се съди с тебе, и да ти вземе горната дреха, дай му и ризата си, и т.н., за да живеем по съвест. Тогава, като видим греховността си и немощите си, ще се каем и ще се молим по-искрено.
И когато, по тоя начин узнаем греховността си, не трябва да се плашим, да се отчайваме и да мислим, че няма да се спасим, поради многото грехове, злоба, ненавист и други страсти... Именно като осъзнаем своето бедственое състояние, трябва по-здраво да се хванем за Христа, т. е. да търсим Господа. Затова, каквито и грехове и страсти да открием в себе си, не трябва да се отчайваме, но по-силно да се стремим към Христа, нашия Спасител, и тогава ще има, и молитва, и покаяние, и смирение, и изправление, и неосъждане на ближните. И ако всеки от нас започне така да се занимава със себе си, тогава ще започнем да се изправяме и да привличаме към себе си благодатта на Светия Дух, която и е Вечнният Живот, още тук, на земята, а още повече Там, във Вечността, където ще преминем след смъртта... Помогни ни, Господи, да постигаме благодатта на Светия Дух!
Трябва да се спасяваме с усърдна, покайна и смирена молитва, и да участваме в църковните Таинства, особено в Таинствата Изповеди и Причастие, и да ипълняваме заповедите евангелских. Когато ви приведат в синагогите, при началствата и властите, не се грижете, какво ще говорите или как ще отговаряте, защото Светият Дух ще ви научи в същия час, какво да говорите (Лк. 12, 11–12)...
Трябва да имаме решимост да претърпим всякакви скърби, заради чистотата на християнската ни съвест, заради Бога и Неговите свети заповеди, и тогава ще получим утешението на Светия Дух...
– Какво да правят семейните хора, пенсионерите и всички, които се решат на изповеднически подвиг, - ако се откажат от електронните карти и другите ел.документи, но се плашат, дали ще устоят, поради душевните си страсти и неочистените си сърца?
– Господ е казал: Ако някой иска да върви след Мене, нека се откаже от себе си, да вземе кръста си и да Ме следва. Защото, който иска да спаси душата си, ще я погуби; а който погуби душата си заради Мене, той ще я спаси (Лук. 9, 23–24). Така че, всички трябва да се стараят да изпълняват тази заповед, независимо от социалното положение, пенсионер ли си или семеен, или игумен на манастир, или епископ. Заповедта е дадена за всички. Да си спомним и други заповеди: Не се съобразявайте с този век, но се преобразявайте с обновлени на ума си, за да познаете, каква блага, угодна и съвършенна е волята Божия, (Рим. 12, 2). И така ще узнаем волята Божия, в частност, за електронните карти, и трябва да я изпълнявме, въпреки всичко.
Да, семейните хора имат деца и се плашат за тях. Но нали, не случайно в Църквата, на всяка служба Великата ектения завършва с думите: «Пресвятую, Пречистую, Преблагословенную, Славную Владичицу нашу Богородицу и Приснодеву Марию, со всеми святыми помянувше, сами себе и друг друга, и вес живот наш Христу Богу предадим».
Ако светските хора се оправдават: «Ние имаме деца», така и игуменът на манастир може да каже: «А аз имам братя монаси», а свещеникът може да каже: «Аз имам енориаши»; епископът: «Аз отговарям за цялата епархия, и ако не изпълнявам нарежданията на властите, може да ме сменят». И всеки може да намери някакъв предлог, но не това е пътят Христов. Христос е сказал: Вземи кръстаси и Ме следвай. Но ако, да кажем, игуменът не изпълнява заповедите и прави компромиси, тогава и той самият ще поеме по широкия път към погибел, и своите духовни чада, ще поведе там. Ако епископ не изпълнява заповедите, на него ще подражават и свещениците, и миряните, и той самият ще тръгне по просторния път към погибелта, и цялото си паство ще поведе там. Ако родителите не започнат да изпълняват заповедите, уж от любов към децата, и правят разни отстъпки на този век, също няма само те да погинат, но и децата си ще отклонят от спасителния път, и после вечно ще се мъчат и ще плачат.
По този повод, старецът Паисий Светогорец привежда разказ за епископа Паисии Кесарийски: «…На мен ми направи голямо впечатление разказът на един епископа о Патриаршията. Аз им казах в началото: „Какво се върши сега? От една страна се надига екуменизмът, от друга – ционизмът и сатанизмът. Скоро вместо двуглавия орел ще въздигаме за почест двурогия дявол!" А той ми отговори: „Днес не е лесно да се намери такъв епиекоп, какъвто е бил Паисий II, епископ Кесарийски". Когато отивал с молби към султана, той се препасвал с въженце, т.е. предварително се подготвял, че турците може да го обесят. Така, той все едно казвал на султана: „Не търси въже и не губи време. Ако искаш да ме обесиш, въженцето е тука". Него го пращали при султана по опасни въпроси, и често в трудни ситуации той спасявал Патриаршията. Видждате ли? Успявал, понеже предварително бил решен, да иде на смърт. А ни си ли решен на смърт, нищо няма да постигнеш».
Така и всеки християнин трябва да се реши да изпълнява заповедите, даже и до смърт. А останалото зависи от Происъла Божий. Ние не призиваваме, необмислено да се иде на безсмислени страдания или смърт, но призоваваме, да се изпълняяат заповедите и да се живее по Евангелието. А главното е, човек да се реши да пази съвестта си чиста и да е готов да умре за всяка заповед Христова, както ни учат Светите Отци. А Господ със Своя премъдър Промисъл, ще дава на такъв човек всичко, което му е нужно за неговото спасение...
..............
И еще едно изречение от Паисий Светогорец: «Настъпват тежки времена, нас ни чакат големи изпитания. Християните ще понесат голямо гонение. Но е очевидно, че хората и не разбират, че ние вече преживяваме знаменията на последните времена, и че печатът на антихриста става реалност. Но все едно нищо не се случва. Затова Светото Писание казва, че ще се прелъстят (ще се излъжат) даже и избраните. Полека-лека, след въвеждането на електронните лични и други, карти и удостоверения, т.е. след създаването на лично досие, властите по лукав начин ще пристъпят към поставянето на печата. Зад „съвършената система с кредитните карти и зад „компютърната безопасност" се крое световна диктатура, крие се игото на антихриста. Затова, да прогоним от себе си стремежите, за по-добро устройване! Но каквото и да се случва, трябва да се молим, да мислим и да действаме. Най-добре е винаги да се стараем, в трудни ситуации да противостоим духовно... Страхът Божий прави юнак, даже и от най-големия страхливец»."