Някой по-рано каза, че изискването в Тимотей "да бъде мъж на една жена" важало само за епископите и дяконите. Или един вид само за служителите. Е ако те трябва да бъдат примера, как да го тълкуваме тогава? И това означава ли според вас, че всички други неща които са изброени за тях, пак не трябва да се отнасят за повечето хора, защото са казани за "служители"? Как може изобщо да се прави такова разделение на стандарт за служители и обикновени християни?
1. Вярно е това слово: Ако се ревне някому епископство, добро дело желае.
2. Прочее, епископът трябва да бъде непорочен, мъж на една жена, самообладан, разбран, порядъчен, честолюбив, способен да поучава,
3. не навикнал на пияни разправии, не побойник, а кротък, не крамолник, не сребролюбец;
4. който управлява добре своя си дом и държи чадата си в послушание с пълна сериозност;
5. (защото ако човек не знае да управлява своя си дом, как ще се грижи за Божията църква?)
6. да не е нов във вярата, за да се не възгордее и падне под същото осъждане с дявола.
7. При това, той трябва да се ползува с добри отзиви и от външните, за да не падне в укор и в примката на дявола.
Означава ли, че щом някой не е епископ то няма нужда да бъде непорочен, мъж на една жена, самообладан, разбран, порядъчен, честолюбив, и т.н Изобщо не ми е издържано това.
Nikolay, на твоите въпроси няма да отговоря, защото продължавам да не намирам смисъл в тях отнесени към темата. Наистина. Не се сърди, просто няма смисъл да разводняваме нещата. Ако много държиш да чуеш какво мисля по тях, мога да ти пиша на лично. А и това което написа за Давид и моите доводи..... Всъщност точно в случая ги подкрепят. :) Защото Давид едва ли си взе жени и наложници, защото имаше нужда от "помощници". А за Соломон трябва да е бил и той много закъсал за помощ, че да си вземе 700 жени и 300 наложници. А аз точно това казвам. Че да си вземеш повече жени, защото не ти стигала помоща на една е доста неиздържано. Между другото може да отворим една тема "жената като помощник на мъжа". Мисля че би била доста полезна и интересна.