Дискусии върху Библейски и духовни въпроси > Изследване на Библейски термини и думи
Многоженството в Библията
Палко:
--- Quote ---Принципно многоженството не е забранено нито под Стария, нито под Новия завет. В Новия завет има препоръка старейшините да бъдат мъже на една жена, но за останалите хора няма подобно изискване или забрана за многоженство.
--- End quote ---
Това означава ли, че ти нямаш проблем с многоженството и смяташ, че човек може да има повече от една жена? И смяташ ли, че щом за нещо няма ясна и точна заповед да не се прави, то тогава може да се върши?
Watchman:
Аз имам проблем с това с което Бог има проблем. Ако Бог не е имал проблем с Авраам, Яков, Моисей, Давид, нито аз имам проблем с тях, нито с многожеството. Тук не става въпрос просто че няма заповед против многожеството, а имаме много примери в Писанията за Божието благоволение към светии, които са имали повече от една жена и това никога не е било проблем за Бога, нито е било пречка Бог да ги употреби мощно за славата Си.
При все това аз смятам, че е препоръчително един мъж да се придържа към това да има една жена, но в никакъв случай не мога да го нарека забранено, при условие, че Бог не е счел за необходимо да го забрани.
Стоян Г.:
Темата май е сменила насоката си :)
Моето мнение е, че не за всичко, което е неправилно в живота ни Бог веднага реагира с шамари и тояга.
Това което можем да наблюдаваме е как в различните етапи от живота на човечеството Бог има различен подход и във всеки от тези етапи можем да наблюдаваме как Той ни се разкрива, но в крайна сметка ясно се запазва Неговата същност.
Давам един пример от живота, понеже знаем това, че Бог ни е поставил в един свят, който чрез това което ни заобикаля и начините му на функциониране ни говори за духовните принципи, за да ни е по лесно да ги възприемем и да дойдем до решените да ги приложим в живота си. Баща и детето му.
Нашата родителска загриженост ни води в това да даваме шанс, възможност и помощ на децата си. В това време ние ги виждаме как се заблуждават и често се провалят в стремежа си да се изявят. Във всичкото това време има неща, които им казваме ясно и не отстъпваме на тяхната упоритост, но има и такива, които пренебрегваме временно, осъзнавайки, че на този етап не могат да ни разберат и да се справят с това. Да те и с егоизма, с ината и с други неща не могат, но преценяваме, че са фундаментални и не можем да отлагаме правилното им изграждане.
Защо смятам така?
Има едни думи на нашият Господ и те за мен са ключови за разбирането от което се нуждаем: Чули сте, че е било казано ..., но Аз ви казвам ...
Така Той оставя в нас разбирането, че Бог не се отказва от първоначалното, което е утвърдил, ако и за определен период от време ние да сме излезли или да не сме били способни да го живеем. Хората се отклоняваме от Неговата воля, но Той ни завръща, така както пастиря завръща овцете си когато се разпръснат.
Така, че имаме на лице следното:
Бог създава един мъж и една жена и Слово то Му за всички хора е изговорено за един мъж и една жена. Това, че е за всички освен Адам и Ева разбираме от самите думи, които казват: "Ще остави човек баща си и майка си." Атова, че не е за първите е ясно от факта, че нямат бащи и майки.
В Новият завет споменава се за епископите и дяконите, иначе казано стареите да са мъже на една жена. Добре, щом тези които дават пример на останалите имат пред себе си това правило как тези които следват примера им могат в същност да живеят по друг начин?
Бог мрази напускане, нали? А защо дава заръка за напускане в Мойсеевият Закон?
Матей 19:8
Каза им: Поради вашето коравосърдечие Моисей ви е оставил да си напущате жените; но отначало не е било така.
Марк 10:5
А Исус им рече: Поради вашето коравосърдечие ви е написал тая заповед;
Бог ни връща към изначалната Си воля, не трябва да се фокусираме върху временното ни отстъпление и да го разглеждаме като нормално. Защото ако бе нормално щеше да ни остави в него.
А за това, че не ни наказва и гълчи за всичко и по всяко време, четем: Плачът на Еремия 3:22
Че по милост Господна ние не се довършихме, понеже не чезнат щедростите Му.
Братя ... забравете за многоженството. Сестри ... бъдете спокойни, няма да ни делите с други.
Стоян Г.:
Да добавя и това, че живота на старовременните е пример за нас. Добре виждаме и можем да преценим, че този пример не е добър.
Tihomir:
Стояне, ти не познаваш Писанията, за да твърдиш подобни неща.
Христос не го гониха, защото отхвърляше Писанията, а защото ги утвърждаваше. Ако толкова с лека ръка Христос беше казал — чули сте, че е казано, обаче това са глупости, мене слушайте — веднага щяха да го убият с камъни, защото фарисеите познаваха Писанията. Те обаче не го обвиниха в отхвърляне на Писанията, а в това, че им изявяваше греховете и че показваше, че е Божият син.
Христос като казваше "чули сте, че било казано" НИКЪДЕ не отрече, че това не е вярно. Напротив, той го утвърди и показа, че има и още по-сериозно нещо. И всичко това, което той каза го пише в Писанията. Предполагам не си го чел и затова ти се струва нещо ново. Христос не добави нищо ново към Писанията освен една единствена заповед — да се обичаме един друг (и това го каза само за тези, които са истинските във вярата, когато Юда си тръгна... много е погрешно да се счита, че го е казал за всички, които говорят религиозен език — не, само за утвърдените).
Що се отнася до старовременните не случайно пише — върнете се към старите пътища, а не да се измислят новости. Бог не само не каза, че вземането на още жени е грях, но и го потвърди не на едно място. Ти говориш за напускане, което Бог никога не е казвал да се прави, нито е подкрепял. Бог говори (например) за Давид, че е изпълнил всичко както трябва освен делото с хетееца Урия. Давид е имал няколко жени (като една от тях го остави по едно време). Ти обаче казваш — той Бог не разбира много, защото е бил един едно време, след това се е променил и в Христос вече виждаме друг бог. Това ти е реалната изповед (която ще почнеш да отричаш в отговора си). Щом Бог е същият вчера днес и завинаги и щом е казал, че Давид извърши всичко както трябва освен делото с хетеецар Урия, значи това, че Давид е имал няколко жени (едновременно) не е било зло пред Бога.
Всичко, дадено в Писанията, е дадено за поука, поучение и поправление. Това, което е грях е изобличено като грях. Пътят е посочен. Ако Бог е казал, че нещо е било добро, тогава кой ще се осмели да каже — не е така?
...е как кой. Винаги се намират такива.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version