Author Topic: Екуменизмът в България  (Read 10972 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garich

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 46
Екуменизмът в България
« on: March 20, 2016, 22:38:07 PM »
Мисля, че въпросът с Екуменизма е важен, а в този форум няма много теми тук. Или са пръснати по другите раздели.

Църквата, която посещавам е един от радетелите на Екуменизма в България. Пример ето тази новина:

http://methodist.bg/obshto-bogosluzhenie-v-ruse/

"На 20 януари вечерта в Методистката църква в град Русе се проведе общо богослужение в рамките на Седмицата на молитва за християнско единство (18-25 януари). В традиционното за града богослужение участваха представители на Католическата църква, Баптистката църква, Арменската апостолическа църква и Методистката църква."

По принцип обединението е хубаво нещо ("Съединението прави силата"), но какви мотиви стоят зад Екуменизма. И дали "пътят към ада не е постлан с добри намерения"? Църквата, която най-активно се бори за световно обединение, май е Католическата.

Как се обединяват църкви, които твърдят, че спасението е само чрез вяра, и такива които твърдят че спасението е чрез вяра и дела? Това са основни доктринални различия и обединението ми се струва твърде невъзможно.

Вие какво мислите?

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Екуменизмът в България
« Reply #1 on: March 20, 2016, 23:09:26 PM »
Това течение касае основно официалните религиозни среди. Ако един човек, който е искрен чете внимателно какво пише в Библията и сравнява с това, което става в официалните религиозни среди, ще види, че има огромна разлика и би преценил дали иска да следва Библията или да се опитва да се нагажда към драстичните разлики.

Ето защо самото обединение на официалните религиозни среди касае тях самите, защото хора, които вървят според писаното в Библията няма как да се асоциират с тях, нито ще се влияят от обединенията или разцепленията им.

Ако някой все още мисли защо официалните религиозни среди не приличат на това, което пише в Библията, ето няколко много простички сравнения, някои от които могат да се фалшифицират и от разни деноминации, но има други, които няма как да се фалшифицират:
— Самите събрания са в пирамидална структура — лектор, бодигардове и слушатели. В Библията четем за Христос, който не беше познат на никого, отива в непозната синагога и там става и говори. Как става това? Ами така, защото Павел казва какви са били събранията — всеки предлага поучение, псалм, всички разискват, няма йерархия. Слушателите са активни и ако е трябвало да убвали с камъни еретиците или които сметнат за еретици (както искаха да направят с Христос по едно време);

— Резултатите от тези събрания са, че хората смятат посещаващите ги за сектанти и имат много логични обяснения за това. Подиграват се на лицемерието, което цари по тези места, както и извън тях, виждайки въпросните вярващи как се обхождат "извън църквата";

— "Извън църквата" е изразът, който е "когато не ходят на църква", а такъв израз в Библията дори няма. В Библията изразът "извън църквата" или "извън събранието" означава "отлъчен", защото вярващите не са "ходили на църква", а са били църква винаги и на всяко място. Само са се събирали да работят и/или да общуват;

Има и други разлики, но ще се спра на тези. Не целя да тласкам темата в друга посока, но искам да кажа, че това да чоплим дали екуменизмът пречи на текущите религиозни среди или не е все едно да се чудим дали ако се обединят няколко затвора това ще направи хората по-свободни или ще бъдат по-свободни когато затворите се разделят на още повече. Фактът е, че хората си остават пак толкова "свободни".


И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3953
Re: Екуменизмът в България
« Reply #2 on: March 20, 2016, 23:49:44 PM »
Quote
По принцип обединението е хубаво нещо ("Съединението прави силата")

Надявам се ще съумееш да видиш разликата между ОБ-едининие и СЪ-единение. Обединението е нещо, което идва отвън, което ОБ-хваща, ОБ-единява, ОБ-лича - това е външен процес, касаещ външните и видими неща. Докато СЪ-единението касае вътрешно единение, произлизащо от самото естество. Затова имаме СЪ-мишленик, СЪ-братя, СЪ-четание, това говори за процес на вътрешно единство и СЪ-вместимост на базата на вътрешното естество.

В днешно време църковните деноминации функционират като корпорации, те са бизнес формирования с бизнес мениджмънт и йерархия. А при корпорациите е характерно обединяването под една шапка или иначе казано окрупняване с цел увеличаване на пазарния дял. Точно това правят и деноминациите. За тях това е логичен процес, защото те са част от същата система, която движи света, политиката и бизнеса.

В случая Екуменизма е процес на окрупняване на религиозните деноминации под шапката на Ватикана. В това няма нищо изненадващо, защото преди много години тия деноминации са произлезли именно от католическата църква. Сега тя просто привлича дъщерите си обратно към себе си. Сами Алтунян толкова ли не ги разбира тия работи?

Божиите хора този процес не ги касае пряко, защото те нямат общо с деноминациите и светската религиозна система. А може би някои имат? Е за тях посланието е ясно: "Излезте от нея люде Мои".
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Liya

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 65
Re: Екуменизмът в България
« Reply #3 on: March 21, 2016, 12:21:27 PM »
    Garich, папата и цялата организация, която стои зад него са радетели не само за обединението на всички деноминации, които се определят като християнски. Те са радетели за обединяването на всички религии. Ето един клип от януари 2016, за който няма какво да се каже, той е достатъчно красноречив:
https://www.youtube.com/watch?v=-6FfTxwTX34

Това са снимки от посещението на папата от 2014 в Истанбул на джамията султан Ахмед. До него не е кой да е, а главния мюфтия.







Само да вметна ( не че не е ясно), но в джамия се влиза без обувки. Знаем какво значи да си събуеш обувките в Библията.





miroslav1975

  • Новодошъл
  • *
  • Posts: 15
  • "В света имате скръб;но дерзайте: Аз победих света
Re: Екуменизмът в България
« Reply #4 on: March 21, 2016, 14:09:59 PM »
 Икуменизмът си е ултрaмонтaнизмът от 19 век, но в прикритa формa. Но пък откaзът от учaстие в икуменическото движение сaмо по себе си не е покaзaтел зa дaденaтa деноминaция. Нaпример AСД не сa членове- a и е невъзможно, з-то доктринaтa им се бaзирa нa специфични тълкувaния зa пaпскaтa влaст- но товa не е морaлен aргумент човек дa стaне aдвентист.

Nikolay

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 1053
Re: Екуменизмът в България
« Reply #5 on: March 21, 2016, 14:19:34 PM »
Знаем какво значи да си събуеш обувките в Библията.

Какво означава ?
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

Liya

  • Посещаващ
  • **
  • Posts: 65
Re: Екуменизмът в България
« Reply #6 on: March 21, 2016, 15:24:47 PM »
    И в двата случая за които се сещам - Мойсей и Исус Навиев - са събували обувките си защото са стоели на свята земя, в Божието присъствие. Да направиш същото влизайки в джамия означава, че принципно приемаш, че си застанал на свята земя и аллах е Бог.
 
    На ватиканските "духовници" това им е най-малкия проблем, но понеже е външен белег се вижда. Иначе вътрешното само Бог може да го види.

Nikolay

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 1053
Re: Екуменизмът в България
« Reply #7 on: March 21, 2016, 18:32:13 PM »
За това не се бях сетил, иначе дойде ми наум за заръката на Исус:

Лука 9:5
И ако някои не ви приемат, когато излизате от оня град отърсете и праха от нозете си за свидетелство против тях.

Но не можах да видя връзката затова реших да питам, благодаря.
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

Анко

  • Допринасящ
  • *****
  • Posts: 382
Re: Екуменизмът в България
« Reply #8 on: August 22, 2019, 12:06:14 PM »
Това течение касае основно официалните религиозни среди. Ако един човек, който е искрен чете внимателно какво пише в Библията и сравнява с това, което става в официалните религиозни среди, ще види, че има огромна разлика и би преценил дали иска да следва Библията или да се опитва да се нагажда към драстичните разлики.

Ето защо самото обединение на официалните религиозни среди касае тях самите, защото хора, които вървят според писаното в Библията няма как да се асоциират с тях, нито ще се влияят от обединенията или разцепленията им.

Ако някой все още мисли защо официалните религиозни среди не приличат на това, което пише в Библията, ето няколко много простички сравнения, някои от които могат да се фалшифицират и от разни деноминации, но има други, които няма как да се фалшифицират:
— Самите събрания са в пирамидална структура — лектор, бодигардове и слушатели. В Библията четем за Христос, който не беше познат на никого, отива в непозната синагога и там става и говори. Как става това? Ами така, защото Павел казва какви са били събранията — всеки предлага поучение, псалм, всички разискват, няма йерархия. Слушателите са активни и ако е трябвало да убвали с камъни еретиците или които сметнат за еретици (както искаха да направят с Христос по едно време);

— Резултатите от тези събрания са, че хората смятат посещаващите ги за сектанти и имат много логични обяснения за това. Подиграват се на лицемерието, което цари по тези места, както и извън тях, виждайки въпросните вярващи как се обхождат "извън църквата";

— "Извън църквата" е изразът, който е "когато не ходят на църква", а такъв израз в Библията дори няма. В Библията изразът "извън църквата" или "извън събранието" означава "отлъчен", защото вярващите не са "ходили на църква", а са били църква винаги и на всяко място. Само са се събирали да работят и/или да общуват;

Има и други разлики, но ще се спра на тези. Не целя да тласкам темата в друга посока, но искам да кажа, че това да чоплим дали екуменизмът пречи на текущите религиозни среди или не е все едно да се чудим дали ако се обединят няколко затвора това ще направи хората по-свободни или ще бъдат по-свободни когато затворите се разделят на още повече. Фактът е, че хората си остават пак толкова "свободни".
Абсолютно!

Не знам защо докато прочитах темата, ми проблясна връзка между глобализма и екуменизма. Че глобализмът е светския екуменизъм. Може би може да се нарече и така.

И един въпрос. Екуменизмът е движение за обединение на християнските църкви. Но при такава политика на Ватикана, която както виждаме се смесва и с исляма, пак ли се нарича екуменизъм? Или все още измъдрят названието му...

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3953
Re: Екуменизмът в България
« Reply #9 on: August 23, 2019, 01:05:03 AM »
Ватикана се стреми към глобална власт, поради което не е достатъчно да обедини само църквите, но има нужда да обедини и всички религии. Затова екуменизма беше разширен да обхваща всички религии.

Политическа, военна, икономическа и духовна власт, към това се стреми обединения фронт между физическите и духовните едомци.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.