Нека насоча мисленето ви в друга посока- как голотата се оказва нещо зло в смисъла на познанието за добро и зло, което въпросният плод дава? Адам и Ева осъзнават че са голи и това е първият ефект от този плод?
Имам една теория, която е дълга за описване, но ще я споделя:
Бог представлява съвкупност от ангели, по подобен начин както човек представлява съвкупност от клетки. Всяка клетка носи целия генетичен код на организма ни съдържащ се в ДНК то ни. Божиите синове описани в Библията в Битие и Йов, са друга работа, а единородния Божии син Исус Христос, още по- друга, но това сега не е темата.
В светлината на това ние СМЕ Божии образ и подобие.
Бог първо създава Адам и подозирам, че той както и всички други животни е създаден двуполов- съдя по това, че половото разделение на органите е едно от последните неща, което се оформя в зародиша при всички животни и човека.
В първата глава на Библията виждаме, че Адам и Ева са двама и са сътворени по Божии образ и подобие, а във втора, Бог ни дава детайлите- първо е Адам, а след това Ева, взета от реброто на Адам, след като Адам се е почувствал сам!
Забележете, че сякаш Ева се появява по молба на Адам, защото Адам е самотен, а не защото Адам не може да има деца!
Ако се замислим над разликите между първият рай и оня рай описан в откровението на Йоан ще забележим, че при вторият няма нощ и няма дърво за познаване на доброто и злото.
Нощта в Битие е като водата- не е сътворена, а си е там- Бог само я отделя от деня, тоест нощта, както и това дърво са признак, че Сатана или Луцифер е там- в рая, тъй като в новия рай тези двете ги няма.
Бог е съобразил физиологията на човека с нощта и тъмнината- вечер в царството на тъмнината, пряко символизираща злото, ние сме в безпаметно състояние, в което не чувстваме болка и почти нямаме съзнание(сън). Когато Бог създава жената от реброто на Адам, Той сякаш му слага упойка. Тоест ако Адам е буден би го боляло да вземат от реброто му! Знаем и за животните, които спят зимен сън, знаем и за влечугите, които изпадат в пълна кататония.
Мисълта ми беше за болката- За да раздели Адам на две по този начин, Бог трябва да му причини болка... Някак не се връзва с идеалния рай! На това отгоре трябва да го вкара в онова безпаметно състояние, което е характерно за нощта и тъмнината и то в много по- дълбока степен, именно за да избегне болката!
Знаем, че Земята е образ на небето, така, че дали именно това не представлява грехопадението- Луцифер е бил женската част от Божият организъм, но се е отделил от Бог по един много болезнен начин, подобен на този, по който Бог сътворява жената. Ако Луцифер е бил "забременяла", като плодът е представлявал нашата вселена(нека не забравяме, че космосът е пълен с водород, подобно на околоплодни води) ще се вържат нещата с разликите между старият рай и новият. Тоест нашата вселена е от една страна хаос, от друга хармония. Земята в началото е пуста и неустроена, а при потопа се отварят бездни символ на хаоса.
Това може да не е директно посочено от словото, както да речем никъде не пише "Сатана влезна в змията и изкуши Ева" както да речем пише "Сатана влезна в Юда Искариотски и той го предаде" но всички се досещат, че Сатана, а не змията изкуши Ева, защото змията е животно! От друга страна виждаме Сатана като част от божеството, въпреки всичко- зъл дух пратен от Бог мъчи Саул, Сатана отива при Бог заедно с Божиите синове в "Йов", Бог пита "Кой ще бъде лъжлив дух в устите на пророците" в книгата на царете, Бог втвърди сърцето на фараона, Павел предаде човек на Сатана, за да спаси духът му.... Примери има доста. Дали претенциите на Сатана за нас не са именно тези, че ние сме плод на "общата плът" между него и Божеството в един духовен аспект и по тази причина вътре в нас се борят тези двете- плътта и духа и дали окончателното разтрогване на този брак не е на кръста на голгота, именно като Исус е наказан, отделен от божеството така както Сатана ще бъде отделен окончателно от Бог в огненото езеро?
И всъщност, когато Адам и Ева са се погледнали след като са вкусили от плода, те са видели един в друг, именно този небесен бунт! Знаем колко агресивно Иехова отхвърля езическото божество Ашера и това е така, защото то е директен символ на Сатана (Ашера е съпруга на Йехова), пък и знаем демонологичните легенди за Лилит, а в по- ново време обожествяването на Богородица.
Тоест всеки опит на човечеството да обожестви женското начало води до демонизация и обладаване. Това е така, защото смятам, че Божията невяста е заместникът на Луцифер и всичките паднали ангели! Може би това има пряка връзка с онези "Божии синове" които си взимали за жени "човешки дъщери" тоест още една част от Божеството се е разбунтувала изкушавайки се в нашият свят, в нашето измерение да извършат непозволен полов акт, вероятно обладавайки мъже от рода на Сит(син на Адам) и карайки ги да се съединят с рода на Каин, което вероятно е било забранено, единствено да изпитат отново връзката на единение между Божеството и човека.
Когато Исус умира(заспива) му биват прободени ребрата, откъдето потичат кръв и вода. Исус умира за невястата си- образно за Ева, съпругата на Адам(Исус е вторият Адам). Самите ние сме призовани към това да бъдем сляти в едно тяло и това някак напомня на хармонията в Божия организъм в небесата.
Ние сме, хем невястата Христова, хем тялото Христово, чиято глава е Христос. Всичко това е теория, която няма подкрепата на писанията, но и не им противоречи! Ако сега "двамата стават една плът" дали в Едем двамата не са били едновременно и една плът и един дух? И какво лошо има в това да гледаш голотата на жена си? Дали срамът от голотата не е в следствие на това, че те насилствено са били духовно разделени и дали това не поставя началото на другото духовно разделение, което ни убива- това с Бог? И дали всичко това не е образ на бунтът на Луцифер, случил се преди сътворението?