Явно чувстваха, че те непременно трябва да се покрият. Защо?
Именно поради неадекватната си представа за голота, което се доказва от факта, че Бог даде адекватно облекло и покриване след това. Но имам чувството, че ти искаш да внушиш някакви изводи базирани на тяхната неадекватност след грехопадението?
Колкото до примера който съм дал, да, може би е абстрактен и 1 на милион, но всъщност това е съвсем реална ситуация от живота на едно семейство. И те си знаят през какво са минали за да го преодолеят. За тебе това е непонятно и неразбираемо. Но ако беше на тяхно място, щеше да знаеш с какво се е "преборил" мъжа примерно и колко е израстнал в покорството си към Бог. Защото той след дълга борба със себе си и с Бог, предпочете да не "търси това което му се полага" по начина за който говоря аз. И това донесе голяма победа в тяхното семейство и заздрави а не отслаби връзката им. Да, наистина е странен случай, но е реален.
Извънбиблейските примери са много коварно нещо, защото всичко е базирано на
субективната човешка преценка и липсва Божията оценка за поведението на хората. Ти казваш имало "голяма победа", но всъщност може да е било голям провал и този провал да даде горчивите си плодове на своето време. А може неща, които изглеждат провал в очите на външните хора, Бог да ги вижда като голяма победа. Затова изводи не могат да се правят на базата на подобни примери. В Библията има хиляди страници вдъхновено Писание и за него се казва, че е полезно за поука, поправление и наставление и е
напълно достатъчно Божият човек да достигне съвършенство, без никаква нужда от човешки примери и ситуации.
Виждам също, че пак търсиш да се обясняваш персонално вместо да обърнеш внимание на тематиката. Ти написа много неща, които аз мога да извадя едно по едно и да ти посоча кваса в него, но избрах да не го правя и да изпадам в непрестанни обяснения, кой как се обидил, как се почувствал засегнат и прочие безкрайни обяснения от които няма полза за никого. Ти самия продължаваш да ми приписваш неща, лепиш етикети и прочие персонални неща, които аз нямам желание да се занимавам с тях. Ако така си избрал да си мислиш за мен, мисли си. Аз нямам някаква лична кауза да се издигам в очите, на теб или на някой друг, че да инвестирам време в това да се оправдавам.
Хора, които познават моя стил на писание, знаят, че аз
подхождам принципно, а не лично към въпросите във форума. Въпреки, че се налага понякога с някой нещо лично към него да се обърнеш, това не е нито приоритет нито водещ принцип в моя начин на писане и подход към темите. Като цяло аз бих предпочел темите да се дискутират изцяло на принципна база и да се изключат напълно неща като "значи ти ми приписваш това", "значи според теб аз съм такъв". Въобще обръщането на една библейска (или каквато и да е друга) дискусия в лична полемика е крайно незряло. В крайна сметка нашето себе трябва да бъде разпънато и мъртво. Ако си мъртъв, ще се вълнуваш ли кой какво е казал за тебе?
Да, може да не сме се разбрали, аз затова написах ясно по-горе, ако не съм те разбрал, ОК - пиши онова, което искаш да пишеш по темата. Както виждаш сам приемам възможността нищо да не съм разбрал. Ти не приемаш ли възможността ти да не си ме разбрал?
Ти като последовател на разбиранията на Арт Кац, си чел неговата книга и примера, който даде в нея за общността която е основал и шоколадовите топчета за закуска на децата? Взе ли да ти светва? Как се карали, защото една част искали да отделят пари за такъв тип закуска. И се оказало, че децата като не получавали такива топчета ставали нервни, от там изнервяли майките които цял ден се занимавали с децата, тях пък ги заболявали главите и от там страдал половия живот на семейството. Доста абсурдно,а? Доста ниско. И то в общност!!!
Аз не само съм чел примера в книгата, но съм бил там и съм видял с очите си неща пред които този пример бледнее. Американското християнство е доста пропаднало и в общността на Арт идваха всякакви образи носещи всякакви бремена и заблуди от местата в които идваха.
Сега виждаш ли колко такива абсурдни според твоите разбирания ситуации могат да се случат?
Очевидно не си обърнал внимание какво съм написал, защото аз използвах определението "абсурдно" за някои твои твърдения, а за ситуациите използвах определенията "субективни и абстрактни". Обаче ти взимаш думата "абсурдно" и я пренасяш към ситуациите и после искаш обяснения за това? Ето заради такива неща нямам никакво желание да се обяснявам.
Имаше едно семейство в което мъжа искал да има сношение с жена си едва ли не всеки ден. И когато тя му откажела, той започвал да я пита дали тя не го обичала вече и защо го избягвала. И защото "за тези неща никой не говори" е нямало кой да му обясни на този човек, че малко въздържание заради самата му жена няма да е излишно. Ама той от къде да се сети. Нали не прави нищо което да е грешно? Сега вече не са заедно. Не казвам, че това е основната причина, но това му отношение показва и много други неща. За това говорех аз. За последен път го обяснявам ако разбереш, разбереш.
Само не става ясно защо в тези цветущи примери
все проблема според тебе трябва да се търси в мъжа. А жената се приема за чиста монета и всичко, което тя прави не се постава въобще под въпрос. Подобно отношение ми е доста познато и ще те оставя сам да се сетиш името на учението, което стои зад него. Докато истината е че жените са в дъното на повечето семейни проблеми. Чрез жената грехопадението дойде на света и затова Бог е забранил на жената да има водеща роля и да поставя условията. Ако прочетеш малко статистика разводите идват преобладаващо по причина на действията на жените. Жените са много по-податливи на демонични влияния и внушения, затова е забранено на жена да поучава или да владее над мъжа. Но твоите примери никак не отразяват тази реалност. Напротив, в тях жената е чистата константа, която трябва да остане непокътната и мъжа да се съобразява с нея без да търси промяна в жената.
Вместо това правилния подход трябва да отчете няколко принципни положения:
1. Подобни проблеми от интимно естество семействата трябва да решават самостоятелно без да стават достояние на външни лица, защото външни хора нямат дял в това, което става или не става в семейното ложе. Ти спомена, че някакви семейства гледали порнография. Това как точно го разбра, освен ако някой не ти го е казал? Изключваме вариантите с камерите и ключалките. Ако обаче някой ти го е казал, това означава, че той по този начин
излага своя брачен партньор на показ. И какво излиза: влиза да кажем в събранието съпругата на човека, който ти е разкрил тази информация - и ти си мислиш - ето я сестрата, която гледа порно. Или тя да си помисли - ето хората на които мъжа ми е казал, че гледаме порно. Колко здраво е подобно нещо?
2. Мъжа трябва да изследва причините за проблема и да намери решение.
Какво решение той ще намери не може да се прилага като еталон за решението, което друг мъж ще намери в аналогична ситуация. Семейните отношения са святи, което ще рече ОТДЕЛЕНИ, ние нямаме отношение към тях освен ако не става въпрос за
открит грях с който събранието трябва да се справи.
От принципна гледна точка аз мисля, че най-доброто е да се намери
баланс между въздържанието и сношението в едно семейство. Но този баланс ще е различен при различните семейства, поради множество индивидуални и субективни фактори при различните двойки. Поради тази причина
не може да се прави еталон и да се насърчават всички да го следват. Това, което е "голяма победа" за едни може да се окаже тотална катастрофа за други.
Като мъж, който е женен вече повече от 12 години аз искам да насърча
младите мъже да не гледат на брака като на бягство от въздържанието.
Брака изисква въздържание и аз намирам, че въздържанието за семейния мъж е също благословение, както е и сношението. Ето защо
семейния мъж трябва да се обучава във въздържание, но не разбира се за сметка на съпругата си и обратното. Ако използваме семейството като средство за бягане от въздържание, а не като средство за обучение във въздържание,
когато дойде злия ден, той ще ни завари неподготвени и тогава врага ще е готов да ни удари и ние ще сме готови да паднем!
А по отношение на залитанията в разни крайни и опасни неща (включително в интимните отношения), то аз мисля, че ако един човек има Божия Дух, Той ще го извади от всяка крайност и залитане. Бог ще изобличи едновременно и мъжа и жената ако правят нещо нередно и ако послушат изобличението Му, те ще излязат от сенчестите места. И за това няма никаква нужда от намесата на външни лица и "интимни съветници". Бог е гарант на брачния завет и Той ще води Своите си в прави пътища заради Името Си.