JCPower,
Преди да си в състояние да си отговориш адекватно на въпроса дали е по-добре да се ожениш или да останеш сам е нужно да си отговориш на един много по-фундаментален въпрос, а именно въпроса -
За какво живееш?За да бъде един мъж годен за брак, той трябва да знае защо Бог го е извикал в съществувание в това поколение и
какво е неговото призвание, цел и дял в настоящата епоха и време.
Без този фундамент на разбиране и брака и безбрачието
ще са еднакво суетни и безсмислени. Съдейки по твоите разсъждения в този форум аз виждам, че ти не си достигнал до подобна здрава основа.
Също така казваш, че си имал 5 кандидатки за брак. Как точно тези 5 момичета се мотивираха да ти бъдат кандидатки? Заради дебела банкова сметка или атрактивен външен вид? Ако е така, то те автоматично се дисквалифицират като валидни кандидатки. За да бъдат валидни кандидатки те трябва да те познават доста добре, че
да разпознават и разбират твоето призвание в живота и да са готови да платят цената да участват с него. И ако приемем, че това е така, то става твърде странно как така ти поддържаш толкова близки отношения с 5 жени едновременно.
Ето защо аз мисля, че ти напълно се заблуждаваш като си мислиш, че имаш
реални кандидатки за брак с тебе. Кандидатки
според стандартите и вървежа на този свят може да имаш, колкото искаш, но
това няма нищо общо с реалните неща за които говорим тука.
Искам да обърна внимание на това, което си цитирал от думите на апостол Павел и да видим, какво наистина апостол Павел казва, защото си цитирал добре, но виждаш в цитирания текст онова, което ти се иска да видиш, а не онова, което наистина пише.
1 Коринтяни 7:26
26 И тъй, поради настоящата неволя, ето какво мисля за добро, че е добре за човека така да остане както си е.
Това го тълкувам че ако не си женен е по добре да си останеш един.
На първо място си извадил пасажа извън контекста му. Ето какво пише по-горе:
1Co 7:25 Относно девиците нямам заповед от Господа; но давам мнение като един, който е получил милост от Господа да бъде верен.
1Co 7:26 И тъй, поради настоящата неволя, ето какво мисля за доброто, че е добре за човека така да остане както си е . Тук Павел ясно казва, че няма заповед за това хората да остават безбрачни, но вместо това
дава мнение.
Второто нещо, което пропускаш е че апостол Павел дава това мнение в един точно определен
исторически контекст, използвайки думите "поради настоящата неволя". Т.е мнението, което той дава
е основано на определена историческа ситуация.
Всички знаем, че още по времето на апостол Павел започва гонението на християните в римската империя. Гонение при, което 80-90% от християните стават жертва по колизеумите. В подобен исторически контекст е напълно безпредметно човек да създава семейство и да ражда деца, като перспективата е те да отидат за храна на лъвовете.
1 Коринтяни 7:28-29
28 Но, ако се и ожениш, не съгрешаваш; и девица, ако се омъжи, не съгрешава; но такива ще имат житейски скърби, а пък аз ви жаля.
29 Това само казвам, братя, че останалото време е кратко; затова и тия, които имат жени, нека бъдат, като че нямат;
Тука става ясно е че е по добре да не се ожениш и дори ако си женен е по добре да живееш се едно не си женен, тоест да нямаш сексуални отношения с жена си.
Тук отново вадиш думите на Павел извън контекста ето целия контекст:
1Кор. 7:29 Това само казвам, братя, че останалото време е кратко; затова и тия, които имат жени, нека бъдат, като че нямат;
1Кор. 7:30 и които плачат, като че не плачат; които се радват; като че не се радват; които купуват, като че нищо не притежават;
1Кор. 7:31 и които си служат със света, като че не са преданни на него: защото сегашното състояние(Гръцки: Образът ) на тоя свят преминава.
1Кор. 7:32 А аз желая вие да бъдете безгрижни. Нежененият се грижи за това, което е Господно, как да угажда на Господа;
1Кор. 7:33 а жененият се грижи за това, което е световно, как да угажда на жена си.
1Кор. 7:34 Тъй също има разлика между жена и девица. Неомъжената се грижи за това, което е Господно, за да бъде света и в тяло и в дух; а омъжената се грижи за това, което е световно, как да угажда на мъжа си . В този контекст се вижда много ясно какво има предвид Павел с думите "които имат жени, нека бъдат, като че нямат". Има се предвид,
да не се предават да угаждат на жените си, а да живеят живот в който Божиите цели и призвание са приоритет пред желанията и нуждите на жените им.
Няма абсолютно никакъв намек за сексуално въздържание в думите на Павел, защото
една от целите на семейството е раждането и възпитанието на деца за Господа.
Сексуалното въздържание е задължително извън брака и има своето място и в брака за кратко време според времето и нуждата, но то не може да бъде нито цел нито самоцел.
Брака е призвание, както и безбрачието е призвание. Семейството е фундамент на всяко общество и без него никое общество не може да бъде жизнено за продължително време. Пример за това са били шейкърите, които са забранявали жененето и са задължавали членовете си да живеят в безбрачие, дори женените мъже и жени е трябвало да живеят отделно и да нямат сексуални отношения с жените си. За кратко време това общество е било жизнено, но след това е изсъхнало като безплодно дърво. Днес от него са останали само някакви стари и немощни баби с чиято кончина ще се сложи тотален и безславен край на това общество основано върху лъжливо учение и практика. За сравнение общества като амишите и менонитите например процъвтяват и се умножават в продължение на стотици години, защото са направили семейството фундамент на своето общество и вяра.
Божието царство има полза и от семейства и от безбрачни хора, ако и двата вида са основани на Божиите цели и призвание. И ако погледнем и исторически и практически напълно логично се вижда, че е нормално за функционирането на Христовата общност семейните хора да бъдат много повече от безбрачните.
Именно затова апостол Павел говори, че всеки има своя дар:
1Кор. 7:7 Но всеки има своя особен дар от Бога, един така, а друг инак.Какво щеше да стане ако Авраам беше решил да си остава безбрачен или да си навие, че е велик духовен подвиг да се въздържа сексуално? Или ако цар Давид беше решил подобно нещо.
Това щеше ли да е в линия с Божиите цели и намерения на Земята? Щеше ли тогава да се роди сина Авраамов и сина Давидов, който да спаси човечеството от греховете им? Да Бог вероятно щеше да намери други хора на тяхно място, но тези биха осуетили напълно Божието призвание за живота си, ако бяха тръгнали да се водят от подобна
празна философия на аскетизъм, която е характерна за източния мистицизъм, и е чужда на Библейските учения и практики.
Ето защо ние не трябва да се водим от езотерични и мистични обещания за достигане на някаква въображаема "голяма духовна сила" чрез аскетизъм и други мистични практики, каквито измамени християни през историята са практикували до припадък и плодът им може да се види по ширещия се разврат и поквара по манастирите, както и по историческия провал на монашеското християнство.
А вместо това трябва да се научим да търсим нашето място в Божието дело в това поколение, търсейки не нашата воля, а Неговата и да сме готови да Му служим било чрез брак или безбрачие, според както Той намери за добре.
Живеем във време в което врага по всякакъв начин се опитва
да разруши семейството, защото то е Божия крепост срещу неговите цели и намерения на земята. Ето защо знаейки, че
JCPower има масонски връзки, няма да се учудя ако настоящата тема не е някакво поръчение спуснато от духовните му началници да работи в посока на разрушаване или елиминиране на семействата сред християните.