Аз не виждам Библията дори да загатва за термин "непростителност", още по-малко за грях, който се нарича "непростителност". Затова няма смисъл да си въвеждаме нови грехове, да им измисляме дефиниции за това дали това включвало гняв или не включвало гняв, дали имало готовност за прошка или нямало готовност за прошка. Това са добавки, които не трябва да си позволяваме да правим, нито да допускаме. Няма подобни размишления в Писанията, за да ни насочват да разсъждаваме по този начин.
Повечето от вас май никога не са били гонени заради вярата, включвайки методи като изправяне пред съд, изнудвания, отвличания, заплахи и т.н. Затова и трудно може да разберете как така Давид в много псалми говори по такъв начин, какъвто днес се заклеймява като "непростителен" или "пълен с омраза".
Трябва да се разграничават 2 основни вида "виновници". Едните са виновни спрямо нас за нещо. При тях имаме заповедта да отидем лично, ако не чуят, после със свидетели. Ако има някой, който е съгрешил против Бога (което може да включва и лично против нас), тогава или трябва да се изобличи смело (ако претендира да ходи в пътя на правдата) или да се страни от такива и да се молим за такива (по начина, по който Давид се е молил и по-долу давам пример).
Такива са случаите, в които Давид говори за Господни врагове и враговете на правдата. В Псалмите срещаме следните неща:
19. Непременно ще поразиш нечестивите, Боже; Отдалечете се, прочее, от мене, мъже кръвопийци.
20. Защото говорят против Тебе нечестиво, И враговете Ти се подигат против Тебе заради суета.
21. Не мразя ли, Господи, ония, които мразят Тебе? И не гнуся ли се от ония, които се подигат против Тебе?
22. Със съвършена омраза ги мразя, За неприятели ги имам.
Давид е имал омраза, за която толкова се подскача днес, че "не трябвало да има", защото омразата сама по себе си не е лошо нещо, а зависи към какво е насочена — към грях или правда.
Ето тези пасажи пък говорят за омраза към правдата. Това са Давидови думи, молитва за нечестивите (нали някой беше писал по-горе как да се молим за тези, които ни гонят):
2. Защото нечестиви уста и уста коварни се отвориха срещу мене, Говориха против мене с лъжлив език;
3. Обиколиха ме тъй също с думи на омраза, И воюват против мене без причина.
4. За отплата на любовта ми те ми станаха противници; Но аз все съм на молитва.
5. И въздадоха ми зло за добро, И омраза за любовта ми.
6. Господи, постави нечестив човек над него. И противник {Или: Обвинител.} нека стои отдясно му.
7. Когато се съди, нека излезе виновен. И молитвата му нека стане грях.
8. Дните му нека бъдат малко; Друг нека вземе чина му.
9. Децата му нека бъдат сираци, И жена му вдовица,
10. Децата му нека се скитат винаги и станат просяци, И далеч от развалените си жилища нека просят хляб.
11. Лихоимецът нека впримчи целия му имот, И чужденци нека разграбят трудовете му.
12. Да няма кой да простре милост към него, Нито кой да пожали сирачетата му.
13. Внуците му нека бъдат отсечени, В идното поколение нека се изличи името им.
14. Нека се помни пред Господа беззаконието на бащите му, И грехът на майка му нека се не изличи;
15. Нека бъдат винаги пред Господа За да отсече помена им от земята,
или
9. Опропасти ги, Господи, и раздели съвета {Еврейски: Езика.} им; Защото видях насилие и разпри в града.
10. Денем и нощем го обикалят по стените му, И беззаконие и зло има всред него;
11. Нечестие има всред него; Угнетение и измама не се отдалечават от улиците му.
12. Понеже не беше неприятел, който ме укори, - Това бих претърпял, - Нито беше оня, що ме мразеше, който се подигна против мене, - Тогава бих се скрил от него;
13. Но ти, човек равен на мене, Другар мой, и мой близък приятел.
14. Заедно се разговаряхме сладко, С множеството ходехме в Божия дом.
15. Нека дойде ненадейно смърт на тях. Нека слязат живи в преизподнята; Защото в жилищата им, и в сърцата им има злодейство.
Сигурен съм, че много от днешните вярващи биха се съблазнили в тези думи, защото са повярвали в друго благовестие. Давид показа съвсем реално и справедливо отношение. Дори бих го нарекъл мъжко отношение, защото днешното християнство се е превърнало в женска ревлива религийка.