Аз също не съм виждал молитви за очистване на храната. Това е добавка, която да замаже съвестта на тия, които не искат да внимават какво слагат в устата си.
Примерно казват "той Бог всичко очисти". Като ги питаш на основание на какво? Казват:
Марк 7:19. Защото не влиза в сърцето му, а в корема, и излиза в захода. (Като каза това той направи всички ястия чисти).
Но ако това се отнася наистина за "всички ястия", тогава защо след възнесението му неговите ученици говориха за това, че не трябвало да се яде кръв? Уж "всички ястия" са чисти, пък те нещо "противоречат"? Това означава ли, че може да се яде какво да е, включително и кръв?
Практиката показва, че тези, които ядат кръв живеят много малко. Прочетете за ескимосите (екстремен случай). Уж "всички ястия" са чисти, а хората, ядящи кръв живеят по-малко. Ще каже някой "да, но то става въпрос за вярващите". В пасажа, където Христос очистил "всички ястия" ни най-малко не се споменава, че е очистил всички ястия, които се ядат от вярващите.
Но какво казва този пасаж в Марко 7?
Там има диалог между Христос и фарисеите, които казват, че ако ядеш с нечисти ръце, тогава ястието става нечисто. Трябва да е ясно, че става въпрос за ястия, които са позволени от закона. Примерно заклано агне ако го ядеш с немити ръце, според фарисеите, ставало нечисто. Христос опроверга това, че нечистотата, за която те говорят (немиенето на ръцете) не прави чистата от закона храна нечиста. Но ако яде някой чиста от закона храна, той може да стане нечист ако помислите на сърцето му са нечисти. Христос като каза това, не наруши закона. Той обясни, че немиенето на ръцете не влияе на чистотата (според закона) на храната. А "всички ястия", за които говори са тези, които са били на трапезата им.
Но ако някой реши в сърцето си да яде кръв (например), което е забранено, тогава той има нечестиви и дръзки помисли в сърцето си и става двойно нечист — не само в сърцето си, но и в плътта си.