Nikolay,
Ще повторя отново за какво става въпрос, защото не внимаваш и пишеш отговори, нямат нищо общо.
Говорим за деца, които са били отгледани от праведни родители по праведен начин. Има много малко случаи, където се споменава как са били отгледани децата, но виждаме ли, че тези деца се отклоняват непоправимо, то значи не са отгледани по праведен начин. Това, че родителят е праведен не означава непременно, че е отгледал децата си подходящо. Пример за това е Лот, за когото се казва, че е праведен, но дъщерите му направиха зло според примера в средата, в която живееха.
Писано е, че сред праведните може да има нечестиви, които трябва да се отлъчат. Горчив корен. Ето тези са хората, за които Йоан говори, но ни най-малко не се предполага, че са били деца на праведници, които са били научени праведно и после са отпаднали от Божия път.
В историята на Израел няма нито един случай, където дете е отгледано в праведен път и да се е отклонило. Нито един. Не прави слепи изводи, че щом "обществото било" или "родителите били", тогава е научено.
Соломон имаше 1000 жени и много деца. Как може той да отгледа всички тези деца в праведен път? Как може той да очаква, че след смъртта му няма да дойде някой калпазанин, който дори може да не му е син.
Виждам, че не можеш да покажеш поне 5 пасажа, защото продължи с общите приказки, но запомни, че каквото е писано то стои, независимо дали ти харесва или не и дали вярваш, че е така или не.
Този пасаж от Притчи, където се учат децата oт рано на подходящия път, е един от най-проблемните пасажи за много хора, които съм срещал. Почти всички казват (или показват) едно и също нещо: "То може да пише, обаче…".