Искам да направя забележка за един от пасажите, които се цитират в това видео:
1 Петър 3:3. Вашето украшение да не е външно, сиреч, плетене косата, кичене със злато, или обличане със скъпи дрехи…
Ако приемем, че това е вярно, значи следните пасажи от Езекиил са в пряко противоречие:
10. Облякох те още във везани дрехи, И те обух с чехли от язовски кожи, Опасах те с висон, И те покрих с копринена покривалка.
11. Украсих те още с накити, Турих гривни на ръцете ти И огърлица около шията ти,
12. Турих и колелце на ноздрите ти, Обеци на ушите ти, И славен венец на главата ти.
13. Така ти се украси със злато и сребро; И дрехите ти бяха от висон, коприна и везано; Ти ядеше чисто брашно, мед и масло; И стана превъзходно красива, И напреднала си дори до царско положение.
14. Ти още се прочу между народите по твоята хубост, Защото тя стана съвършена чрез Моето величие, С което те облякох, казва Господ Иеова.
Някой ще каже: Да, ама то тука се има предвид Израел, а не истинска жена. Ако наистина беше така, тогава защо Павел ще сравнява отношенията между Христос и църквата като отношения между мъжа и жената?
Тогава тези пасажи какво казват:
Исая 61:10. Ще се развеселя премного в Господа, Душата ми ще се зарадва в моя Бог; Защото Той ме облече с одежди на спасение, Загърна ме с мантия на правда Като младоженец украсен, подобно на първосвещеник, с венец, И като невеста накитена с украшенията си.
Еремия 2:32. Може ли момата да забрави накита си, Или невестата украшенията си? Но людете Ми забравяха Мене през безбройни дни.
Друг пък ще каже, че става въпрос само за булката в деня на сватбата. Но Писанието говори за друго:
Притчи 25:12. Както е обица и украшение от чисто злато за човек, Така е мъдрият изобличител за внимателното ухо.
Значи обица (дублетна форма на "обеца") и украшение от… чисто злато за човек? Това ако приемем също, че е лошо, тогава сравнението, че мъдрият изобличител е нещо лошо за внимателното ухо.
Тогава какъв е проблемът в първия пасаж? Защо много днес казват, че заради този пасаж жената не трябва да се облича със скъпа дреха или да носи накити? Ако жената се облече с евтина дреха, тя ще се скъса утре и само ще вкара мъжа в разходи. Виждаме, че и накитите не са нещо необичайно за жената. Ами Йосиф с шарената дрешка?
Проблемът в пасажа от 1 Петрово е, че "скъпи" е добавена дума от преводачите, но оригинално не е присъствала. И ако се разбира така праволинейно, както днес много го разбират излиза, че жената не трябва да носи хептен дрехи, щото оригинално пише:
1 Петър 3:3. Вашето украшение да не е външно, сиреч, плетене косата, кичене със злато, или обличане с дрехи…
Затова трябва да се подхожда с разбиране към писаното, а не праволинейно. Затова много хора, претендиращи да се наричат с Божието име, имат проблем с писаното, защото са им казали да четат само т.нар. "нов завет", а те хабер си нямат от Писанията. И затова се заблуждават и карат хората да вършат глупости, които Бог никога не е изисквал, нито е заповядвал.
Та, проблемът не е в плетенето на косата (което е много практично и много красиво за жените), нито е проблем в носенето на украшения и злато, нито обличането в скъпи/евтини дрехи. Проблемът е в тези, които искат да направят илюзията, че вътрешно са красиви както и външно, а не с тези, които са красиви вътрешно и изглеждат адекватно добре и външно, било то със скъпи/евтини дрехи, с пусната или плетена коса, със или без украшения.
Всичките тези разсъждения са с разбирането, че не говорим за разголено облекло дори, а за съвсем порядъчно.