• Welcome to Братско общение в тревожни времена.
 

Детски рожденни дни

Започната от Прашинка, Октомври 27, 2010, 15:16:07 PM

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Watchman

#30
ЦитатНапротив! Бог се радва, че неговите деца му отдават почит с всичко!

Няма как да отдаваш почит на Бога с неща, които Бог мрази. А Бог мрази идолопоклонството и себеиздигането. Няма как да празнуваш себе си и с това да почиташ Бога, а рождения ден е точно това - празнуване на себе си. Исус учи, че Неговите ученици трябва да се отрекат от себе си, не да празнуват/величаят себе си.

ЦитатТака, че проблема не е дали да се празнува, а как се празнува.

Както и да празнуваш идолопоклонството - то си остава идолопоклонство. Чисто и нечисто ако се смесят всичкото става нечисто.

ЦитатАко не сте били на такъв празник в които Бог е издигнат, то разбирам вашите опасания.

Бог може да бъде издигнат само чрез Неговите празници. Ако хората си измислят техни празници, дори да ги приписват че са за Бога, те попадат под думите на Исус:

Mарк 7:7  Обаче напразно Ме почитат, като преподават за поучения човешки заповеди".

Ето защо твоята теория, че с всяко нещо можеш да почиташ Бога е опровергана. Всякакви неща основани на човешки заповеди и измислици водят, до НАПРАЗНО и суетно "почитане".

Когато Моисей беше на планината да приеме заповедите, народа поиска да му се направи идол, на когото да е покланя. Тогава те направиха златно теле, и Аарон заяви:

Изх. 32:5  И като видя това, Аарон издигна олтар пред него; и Аарон прогласи, казвайки: Утре ще бъде празник Господу.

Аарон направи точно това, което ти учиш. Слага се един идол, хората се събират да го празнуват този идол, но всичко се обявява, че се прави "за Господа". Това е твоето учение. Идолопоклонството да се обяви за почитане на Господа. Само че Бог не се впечатли от това, че бяха обявили празнуването на телето, като почит на Господа, гнева му пламна против тях и мнозина паднаха мъртви, когато се завърна Моисей.

ЦитатДобре, че ти си тука, брат. Да ме корегираш и да корегираш всички други.

Добре, че си ти тука, да го забележиш. И докато сме на тема коригиране, пише се корИгираш, не корЕгираш.

И още нещо, когато ти беше показано недвусмислено, че говориш лъжа и глупости твърдейки, че Исус бил получил подаръци за рождения си ден, къде е твоето покаяние? Къде беше да кажеш - сбърках, убягнали са ми детайлите? Нищо подобно, игнорираш и продължаваш да твърдиш глупости.  след това имаш арогантността да твърдиш, че аз съм игнорирал това, което пишеш.

ЦитатОтносно празниците:
1) не са 7, а са 9. 7 са записани в Левит 23. Тези 7 + щабат + пурим.
7 са "важните празници".

2) Примерно "празници за жетвата", са обичай на много народи. Ако се поразровиш може да видиш и прилика в другите празници.
Жертво-приношения с празници също има и в други народи (преди времето на Израел), но това не дисквалифицира "денят на умилостивението".

Шабат не е празник, той е ден за почивка. Пурим беше празник заповядан от царица Естир, и той няма библейска и духовна тежест, нито е част от Закона и Завета.

ЦитатЕто вече имаш два примера... Но ако продължаваш да игнорираш 90% от написаното от мен, то няма как да стигнеш до друг извод освен, че вярвам в "евангелието на хуманизма".

Ето, че вече не остана нито един валиден пример. А аз се налага да отговарям на всичките ти дивотии, което се вижда и по-горе, а и във всички теми, че ти отговарям внимателно, прилежно и изчерпателно. Ти си този, който игнорира всичко, което ти се дава като аргумент и продължаваш папагалски да си знаеш своето, като кон с капаци.

Виж ако наистина игнорирах 90% от това, което казваш, тогава можеше и да не забележа, че си ученик на евангелието на хуманизма. Горе долу 10% от нещата които пишеш, имат нещо общо с учението  на Библията.

Най-важния аргумент по темата дори още не сме го споменали. Самия факт, че Бог е направил напълно неизвестен деня на раждането на Исус - говори повече от достатъчно какво е отношението на Бога към рождените дни. Никой от апостолите не се е заинтересовал да напише точния ден на раждането на Исус, никой от тях не е имал такова мислене, нито подобно отношение.  Нещо повече, като се има предвид, че Писанието е вдъхновено от Бога, то явно за самия Свят Дух, точния ден на раждането на Исус, няма абсолютно никакво значение, нито за самия Исус, нито за учениците Му, нито за вярата на последователите Му.

Святия Дух е Духът на живота, Духът на Истината - но за да ходим в истината и живота очевидно на нас не ни трябва дори рождения ден на Божия Син, колко по-малко ни трябват нашите собствени рождени дни. Ето защо ако точната дата на раждането на Исус (може би най-важното раждане в историята на човечеството) остава в неизвестност и забвение, и то по Божията воля, то колко по-малко значение имат човешките рождени дни.

И ако Бог е избрал да не се празнува рождения ден на Сина Му, то какво ще е отношението на Бога към онея които възвеличават себе си повече от Христос, като празнуват своите дни, ако и Бог да не е дал такава почит дори са Своя Син?

Ето върху това трябва да разсъдим, а не върху заблужденията на евангелието на хуманизма.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Gabriel Yoanov (MIKE)

Здравейте, братя и сестри!

Не се оставяйте на религиознитв думи да ви заблудят.
Казах на watchman, че ако той вижда рождения ден, като издигане на идол си е чист негов проблем. Това означава че, за него е нечист ден.

И да Исус получи почит и подаръци. Както казах Лука 2.

Слабия във вярата приемайте, но не за да се препирате за съмненията <му>, Един вярва, че може всичко да яде; а който е слаб <във вярата, яде само> зеленчук.
Някой уважава един ден повече от друг ден; а друг човек уважава всеки ден <еднакво>. Всеки да бъде напълно уверен в своя ум. Който пази деня, за Господа го пази; а който не пази деня, за Господа го не пази; който яде, за Господа яде, защото благодари на Бога; и който не яде, за Господа не яде, и благодари на Бога. Защото никой от нас не живее за себе си, и никой не умира за себе си. Понеже, ако живеем, за Господа живеем, и ако умираме, за Господа умираме; и тъй живеем ли, умираме ли, Господни сме.

Зная и уверен съм в Господа Исуса, че нищо не е само по себе си нечисто; с това изключение, че за този, който счита нещо за нечисто, нему е нечисто.
Римляни 14:1 - 2 ,  5 - 8 ,  14 BG1940

Работа с рождените дни си на всеки човек и неговата съвест. Няма даже никакво идолопоклонство. Никакво. Ако някои има нечистата съвест относно това, то нека си я задържи.

И тъй, никой да ви не осъжда за това, което ядете, или което пиете, или за нещо относно някой празник, или новомесечие, или събота;
Колосяни 2:16 BG1940

И тъй, всеки от нас за себе си ще отговаря пред Бога.
Римляни 14:12 BG1940


Бог с Вас и Вие с Него!
Исус:Не се безпокойте за живота си–какво ще ядете или какво ще пиете,
нито за тялото си–какво ще облечете.
Не е ли животът повече от храната и тялото–от дрехите?
Погледнете небесните птици,че не сеят,нито жънат,нито в житници събират и пак небесният ви Баща ги храни.Вие не сте ли много по-ценни..?

Watchman

#32
ЦитатИ да Исус получи почит и подаръци. Както казах Лука 2.

MIKE ти все повече се очертаваш като типичен представител на евангелието на хуманизма. То издига човека и човешките желания и ги поставя на пиедестал. След това нагласява всичко в Библията да съответства на това. И го наглася до толкова, че дори няма свян да говори лъжи, както MIKE не се поколебава да прави.

Не ти не каза, че Исус получил почит и подаръци, ти каза, че Исус получил почит и подаръци ЗА РОЖДЕННИЯ СИ ДЕН.

ЦитатИсус също получи почит и подаръци за р.д.

Ето това беше истинското ти твърдение, а не както сега измамнически го съкращаваш. А аз доказах от Писанието, че това  е напълно лъжливо твърдение.

Ти въобще съвест имаш ли? Никога ли не си чел в Писанието, че човек който отхвърли чистата съвест, такъв човек претърпява корабокрушение във вярата? Къде е съвестта ти да си признаеш, след като беше хванат, че си сбъркал, че погрешно си заявил, че Исус е получавал подаръци за рождения си ден? Никакъв смисъл няма да се правиш на християнин, ако нямаш чиста съвест, и в открит дебат където всичко е записано черно на бяло и не може да се скрие, ти правиш лъжливи изявления, като съкращаваш неудобната част от изказването си. Подобно поведение може да има само човек опиянен от вавилонското вино, който въобще не може да оцени в каква ситуация се намира.

Другия трик на лъжеучителите е да представят библейски текстове извадени от контекста им. Ето защо не е за очудване, че MIKE прави именно това. Почва да цитира пасажи, които имат вид, че го подкрепят, но само ако бъдат извадени от контекста в който са казани, и съответно са приложими само в този контекст.

В Римляни 14-а глава се говори за яденето на идоложертвено, това е контекста от първия стих до последния, говори се за ядене, а не за празници:

Rom 14:1  Слабия във вярата приемайте, но не за да се препирате за съмненията му,
Rom 14:2  Един вярва, че може всичко да яде; а който е слаб във вярата яде само зеленчук.
Rom 14:3  Който яде, да не презира този, който не яде; и който не яде; да не осъжда този, който яде; защото Бог го е приел.
Rom 14:4  Кой си ти, що съдиш чужд слуга? Пред своя си господар той стои или пада. Но ще стои, защото Господ е силен да го направи да стои.
Rom 14:5  Някой уважава един ден повече от друг ден; а друг човек уважава всеки ден еднакво. Всеки да бъде напълно уверен в своя ум.
Rom 14:6  Който пази деня, за Господа го пази; [а който не пази деня, за Господа не го пази]; който яде, за Господа яде, защото благодари на Бога; и който не яде, за Господа не яде, и благодари на Бога.
Rom 14:7  Защото никой от нас не живее за себе си, и никой не умира за себе си.
Rom 14:8  Понеже, ако живеем, за Господа живеем, и ако умираме, за Господа умираме: и тъй живеем ли, умираме ли, Господни сме.
Rom 14:9  Защото Христос затова умря и оживя - да господствува и над мъртвите и над живите.
Rom 14:10  И тъй, ти защо съдиш брата си? а пък ти защо презираш брата си? Понеже ние всички ще застанем пред Божието съдилище.
Rom 14:11  Защото е писано: "Заклевам се в живота Си, казва Господ, че всяко коляно ще се преклони пред Мене, И всеки език ще словослови Бога"
Rom 14:12  И тъй, всеки от нас за себе си ще отговаря пред Бога.

Rom 14:13  Като е тъй, да не съдим вече един друг; но по-добре е да бъде разсъждението ви това - никой да не полага на брата си спънка или съблазън.
Rom 14:14  Зная и уверен съм в Господа Исуса, че нищо не е само по себе си нечисто; с това изключение, че за този, който счита нещо за нечисто, нему е нечисто.
Rom 14:15  Защото, ако брат ти се оскърби поради това, което ядеш, ти вече не ходиш по любов. С яденето си не погубвай онзи, за когото е умрял Христос.
Rom 14:16  Прочее, да се не хули това, което вие считате за добро,
Rom 14:17  Защото Божието царство не е ядене и пиене, но правда, мир и радост в Светия Дух.
Rom 14:18  Понеже, който така служи на Христа, бива угоден на Бога и одобрен от човеците.
Rom 14:19  И тъй, нека търсим това, което служи за мир и за взаимно назидание.
Rom 14:20  Заради ядене недей съсипва Божията работа. Всичко наистина е чисто; но е зло за човека, който с яденето си причинява съблазън.
Rom 14:21  Добре е да не ядеш месо, нито да пиеш вино, нито да сториш нещо, чрез което се спъва брат ти, [или се съблазнява, или изнемощява].
Rom 14:22  Вярата, която имаш за тия неща, имай я за себе си пред Бога. Блажен оня, който не осъжда себе си в това, което одобрява.
Rom 14:23  Но оня, който се съмнява, осъжда се ако яде, защото не яде от убеждение; а всичко, което не става от убеждение е грях.


Всичко което е написано тук е във връзка с написаното в 1 Коринтяни 8-а глава:

1Co 8:4  Прочее, относно яденето от идоложертвеното, знаем, че никакъв бог, изобразен от идол, няма на света, и че няма друг Бог освен един.
1Co 8:5  Защото, ако и да има така наричани богове, било на небето или на земята, (както има много богове, и господари много),
1Co 8:6  но за нас има само един Бог, Отец, от Когото е всичко, и ние за Него, и един Господ, Исус Христос, чрез Когото е всичко, и ние чрез Него.
1Co 8:7  Но това знание го няма у всички; и някои, както и до сега имат съзнание за идолите, ядат месото като жертва на идолите; и съвестта им като слаба, се осквернява..
1Co 8:8  А това що ядем, не ще ни препоръчва на Бога; нито ако не ядем, губим нещо; нито ако ядем, печелим нещо.
1Co 8:9  Но внимавайте да не би по някакъв начин тая ваша свобода да стане спънка на слабите.
1Co 8:10  Защото, ако някой види, че ти, който имаш знание, седиш на трапеза в идолско капище, не ще ли съвестта му да се одързости, ако е слаб, та и той да яде идоложертвено?
1Co 8:11  И поради твоето знание слабият погива, братът, за когото е умрял Христос.
1Co 8:12  А като съгрешавате така против братята, и наранявате слабата им съвест, вие съгрешавате против Христа,
1Co 8:13  Затуй, ако това що ям съблазнява брата ми, аз няма да ям до века, за да не съблазня брата си.


Двата пасажа говорят за абсолютно едно и също нещо, защото вероятно както Коринтяните, така и Римляните са писали писмо на Павел задавайки въпроса за идоложертвеното. В посланието към Коринтяните обаче се дава повече исторически контекст на ситуацията.

А именно - хората в онова време са живеели в езическо общество в което всичкото месо, което се е продавало в месарниците е било жертвано на идоли. Това е историческата ситуация, във връзка с която е написано и 1Кор. 8 и Римл. 14. Затова се започва с това, че слабия във вярата яде само зеленчук. А яде само зеленчук, защото в месарницата месото е минало първо през идолските капища и той не смее да го яде.

След което апостол Павел сравнява слабата съвест на някои новоповярвали езичници със слабата съвест на евреите, които не могат да се откъснат от пазенето на закона, и настояват да се пази съботата или други дни от закона. Ето защо някои християни са яли месо от месарницата, а други не са смеели, някои не са пазили съботата, но други не са я пазили. Точно за това в контекста за който се говори изрично за ядене на идоложертвено се споменава и за пазене на дните. Но тук става въпрос за пазене на дни от Закона на Моисей, а не за празнуване на езически празници, както MIKE се опитва да внушава.

В посланието на Колосяните от където също MIKE цитира контекста е още по съкрушителен за неговите теории:

Col 2:8  Внимавайте да не ви заплени някой с философията си и с празната си измама, по човешко предание, по първоначалните учения на света, а не по Христа.
Col 2:9  Защото в Него обитава телесно всичката пълнота на Божеството;
Col 2:10  и вие имате пълнота в Него, Който е глава на всяко началство и власт.
Col 2:11  В него бяхте и обрязани с обрязване не от ръка извършено, но с обрязването, което е от Христа, като съблякохте плътското тяло;
Col 2:12  погребани с Него в кръщението, в което бидохте и възкресени с Него чрез вяра в действието на Бога. Който Го възкреси от мъртвите.
Col 2:13  И вас, които бяхте мъртви чрез прегрешенията си и необрязаното си плътско естество, вас съживи с Него, като прости всичките ви престъпления;
Col 2:14  и като изличи противния нам в постановленията Му закон, който беше враждебен нам, махна го отсред и го прикова на кръста;
Col 2:15  и като ограби всички началства и властите, изведе ги на показ явно, възтържествувайки над тях явно чрез Него.

Col 2:16  И тъй, никой да не ви осъжда за това, което ядете, или което пиете, или за нещо относно някой празник, или новомесечие, или събота;
Col 2:17  които са сянка на онова, което ще дойде, в тялото Христово.
Col 2:18  Никой да ви не отнема наградата с измама, чрез самоволно смиреномъдрие и ангелослужение, като наднича в къща, който не е видял и напразно се надува с плътския си ум,
Col 2:19  а не държи главата Христа, от когото цялото тяло, снабдявано и сплотено чрез ставите и жилите си, расте с израстване, дадено от Бога.
Col 2:20  Ако сте умряли с Христа относно първоначалните учения на света, то защо, като че живеете на света, се подчинявате на постановления, като,
Col 2:21  "Не похващай", "Не вкусвай", "Не пипай",
Col 2:22  (които всички се развалят от употреба), по човешки заповеди и учения?
Col 2:23  Тия неща наистина имат вид на мъдрост в произволно богослужение и смирение и в нещадене на тялото, но не струват за нищо в борбата против угождаването на тялото.


И така, за какво се говори тук? На първо място че всеки истински християнин е УМРЯЛ И ПОГРЕБАН с Христос. И как прочие човек който е умрял ще празнува рождения си ден от преди да умре? Второ това празнуване на рождени дни, какво е библейско учение или човешко учение? И какво се казва в горния текст за човешките учения?

Също така този пасаж в контекста си говори за това, че ние сме умряли в Христос за Закона, който е изличен на кръста. Ето защо когато Павел казва "никой да не ви осъжда за това, което ядете, или което пиете, или за нещо относно някой празник, или новомесечие, или събота" той има предвид никой да не ви осъжда че не ги спазвате тези празници. Няма се предвид замяната им с езически празници посветени на себето или на идоли. Текста изрично осъжда следване на човешки философии, заповеди и предания. Празнуването на рождени дни е именно човешка философия и човешко учение. И човек трябва да се замисли - ЗАЩО го прави? Какъв е мотива му да празнува себе си? Кой го научи на това?

Не случайно християнството е разбито на десетки хиляди деноминации, защото ей така като MIKE се вадят пасажи извън техния контекст и цялостност и се кърпят лъжеучения от събрани от кол и от въже стихове.

Но поне в едно нещо ще се съглася с него:

ЦитатНе се оставяйте на религиозните думи да ви заблудят.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

dodai

За мен Mike е долен лицемер и не е от към нас сиреч откъм Бога и се опитва да ни въвлече в идолопоклонничество.Мислех че може да се промени да се покае но явно няма надежда за него.
Watchman в този човек има само коварна злъч затова го премахни от този форум.

Watchman

ЦитатЗа мен Mike е долен лицемер и не е от към нас сиреч откъм Бога и се опитва да ни въвлече в идолопоклонничество.Мислех че може да се промени да се покае но явно няма надежда за него.
Watchman в този човек има само коварна злъч затова го премахни от този форум.

Аз не мисля, че той иска да ни въвлече в нещо, просто той самия е въвлечен и измамен от светското и хуманистично християнство с което е заквасен. Ето защо както всички в неговото състояние, той има нужда от помощ. Помощ обаче насила не се дава, но дори да не успее да схване сега, има шанс да схване на по-късен етап, когато премине през необходимите страдания за да му се отворят очите и ушите.

Не можем да твърдим за кого има надежда и за кого няма, защото това е в ръцете на Бога, а за Бог няма нищо невъзможно. На този етап нямам основание да го премахна от форума. Не може всеки объркан и заблуден човек да бъде премахван, точно за такива е този форум. Да могат да намерят помощ. Ние самите сме били такива, а и в някаква степен все още сме, и Бог не ни е премахнал. Милостта тържествува над съда.

Ние трябва да се трудим в Господа, с търпение и постоянство, а трудът в Господа, никога не е напразен.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Nikolay

И какво сега Майк?
Празнува ти се, а ти казаха, че идолопоклонството е нещо лошо.

Хубаво е да разбереш едно нещо, тук сме се събрали хора, които се облягат единствено и основно на Божието слово, всякакви допълнения, традиции и прочие прищевки които не са Библейски, не ни интересуват особено, освен да бъдат разобличени като такива.

Ако не можеш да докажеш, че нещо е от Бог, не прибягвай до бесовските учения.
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

Watchman

#36
Nikolay, тука залога за MIKE не са просто рождените дни. Ако той приеме изобличението за тях и се покае, това повлича със себе си цялата религиозна система от която той е част.

Защото неговата църква със сигурност празнува рождени дни, светски празници и всякакви подобни неща. Да признае, че подобна практика е идолопоклонническа означава да признае че цялата му църква е пропита от идолопоклонство. С всички последствия от това.

И не само това, той дойде във форума с големи претенции. Искаше да ни проповядва в стил монолог и всички ние трябваше да стоим в благоговение пред неговите думи. Да признае, че е в идолопоклонство означава да скъса с претенциите си, да смири себе си и буквално да започне едва ли не отначало. Той затова се дърпа, суче, върти и гледа всячески да оправдае идолопоклонническите практики на неговата църква.

Така, че залога за него е много голям. Не виждам как в кратки срокове той може да изтрезнее от това. Но ако има искреност в сърцето си, и търси истината рано или късно ще я намери. И преживяното в този форум ще му помогне.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.