Author Topic: Бездната  (Read 17197 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alesyz

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 151
Бездната
« on: March 26, 2014, 23:11:39 PM »
Здравейте. Мислих тия дни върху това, какво е бездната. За бездната се говори още в първия стих на Битие. После, от бездната излиза водата, която в частност, е причина за потопа по времето на Ной. После Словото говори в Йов и Псалмите, за бездната като за място в което има вода, извори, най-общо казано. Че оттам изтичат реки. Обаче после идва Новият завет и молбите на злите духове Исус да не ги праща в бездната. Очевидно това място не би било нещо приятно за тях, щом чак го удариха на молби. Бездна, между мястото на наказание и на утеха в ада. После пък идва звярът, който излиза от бездната и отива в погибел, Сатана, който е хвърлен в бездната и тя е запечатана над него .... И съвсем се обърках. В крайна сметка, какво е бездната? Пред големия бял престол, смъртта, адът и морето предават мъртвите, които са в тях. За земята не пише нищо, нито за бездната, в тях няма мъртви за предаване. Мислех, дали бездната не е морето. Не знам. Във форума е дискутирано за рая, за ада, за новото небе и земя, но мисля не е говорено по този въпрос.

Nikolay

  • Слугуващ
  • *******
  • Posts: 1053
Re: Бездната
« Reply #1 on: March 27, 2014, 00:43:55 AM »
Второто или третото небе вероятно което е в земята ? То е запечатано в момента.
Битие 3:24
Така Той изпъди Адама; и постави на изток от Едемската градина херувимите и пламенния меч, който се въртеше, за да пазят пътя към дървото на живота.
Мир вам. Благодат да бъде с всички ви. [Амин]

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Бездната
« Reply #2 on: March 27, 2014, 01:20:58 AM »
Доколкото виждам в Стария завет думата преведена като бездна е от по-различно естество от думата в Новия завет. Докато еврейската дума е по-скоро свързана с водите и океаните, гръцката дума по-скоро е свързана със сушата и с бездънна яма, която вероятно стига чак до кухината на земята или така наречената "долна земя".
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Petio

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 125
Re: Бездната
« Reply #3 on: March 30, 2014, 10:01:21 AM »
В момента има ли нещо в бездната ? И ако има , защо това нещо е там ? Защото си мисля за звяра от Откровение 11/7 . Звяр означава царство - Данаил 7/23 . Тоест едно цяло царство отива в бездънна яма и после излиза от там . И това царство е със 10 рога. Като 10-те рога също са 10 царе и те царуват заедно със звяра - Откр.17/12,13 . Така , че въпросът е много актуален. Какво е бездна ? Дали е място без дъно ? Как на практика едно царство може да поппадне там и после да излезе ? Дали това не е едно духовно и материално бездънно пропадане ? И после издигане !

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Бездната
« Reply #4 on: March 30, 2014, 14:21:33 PM »
В книгата на пророк Даниил звяр наистина означава царство, обаче всички зверове за които Даниил говори във видението си излизат от морето. Същото се случва и с последното пето царство, което също излиза от морето за което се говори в Откровение 13:1. Морето в Писанията е образ на народите и в този смисъл ясно се говори, че това са царства, които се издигат изсред народите.

В книгата Откровение обаче думата за "звяр" се използва и в още един смисъл, а именно - цар. Т.е някой който владее царството, а не самото царство. Затова е Откровение 13:11 се говори за звяр, който излиза от недрата на земята. Това очевидно не е цар, който произлиза от земните народи, или принадлежи към някой от тези народи. Но това е някой, който обитава земните недра.

В Еф. 4:9 се говори за "местата по-долни от земята". Точно до тези места по-долни от земята води така наречената бездна.

Във 2Петр. 2:4 се говори за "ангели, когато съгрешиха, но ги хвърли в мрака на най-дълбоките ровове" Думата за "най-дълбоките ровове" е tartaros - дума, която в сарогръцкия език се използва за бездната в която са затворени осъдените паднали същества.

Ето защо в Откр. 11:7 се говори именно за цар, който се въздига от бездната за да възглави последната 5-а империя на дявола, като първите 4 звяра (империи) са описани в книгата на пророк Даниил.

Тук е мястото да отбележа кога едно царство се класифицира като "звяр". Звяра е диво и свирепо животно без здрав разум и без съвест. Или с други думи това е царство чиято власт не се крепи на естествения закон и за която съвестта на хората не свидетелства. Ако едно царство е основано на естествения закон, тогава Бог владее в него чрез съвестта и чрез законите които сам Той е записал в сърцата и разума. Но всяко друга форма на царство при което съвестта е потъпкана - това е царство лишено от съвест и разум - сиреч звяр.

Същото важи и за това, когато някой човек или личност е наречен звяр - това е някой лишен от здрав разум и съвест. Всеки човек обаче, който се ражда на земята и е част от земните народи се ражда със съвест и Божият естествен закон написан на сърцето му. Царя обаче, който се издига от бездната е звяр, т.е той няма здрав разум нито съвест. Затова и белега на звяра е именно това - потъпкването на съвестта и здравия разум.

Quote from: Petio
Дали това не е едно духовно и материално бездънно пропадане ? И после издигане !

Логиката на Петьо както може да се очаква от него е несъстоятелна и противоречи сама на себе си. Ако приемем, че бездната за която се говори в Откр. 11:7 е духовно пропадане и после издигане ще рече, че звяра който се издига от бездната е духовно възвисен. Т.е звяра е бил духовно пропаднал докато е в бездната, но като се е издигнал от нея, той логично вече не е в бездната, т.е в духовно пропадане а вече е духовно възвисен. А духовно възвисен според Библията може да бъде само някой, който обича Бога и се покорява на Бога. Което нещо въобще не е валидно за звяра излизащ от бездната и от земята според това, което четем в книгата Откровение.

Това включване на Петьо обаче с което той както винаги търси повод да си лансира неговата теория за Русия е добра демонстрация на това колко сбъркан и повърхностен е подхода му към Писанията. От друга страна беше полезно за да се влезе малко по-дълбоко в темата за самата бездна и да се види какво точно Писанието има предвид под бездна.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Petio

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 125
Re: Бездната
« Reply #5 on: March 30, 2014, 15:22:14 PM »
Думата "тартар" , която ти визираш Watchman, се отнася за ада което също така е подземен свят. И наистина точно така пише в 2Петр.2/4. Тогава можем ли да сложим знак на равенсктво м-ду ада и бездната? Защото и думата "ад" също се отнася за подземно царство и има порти (Мт.16/18). И хайде без нападателни думи. Ти си администратор. Ако не ти изнася да пиша тук , просто го кажи. Ако не, нека се придържаме към темата. Твърдението ти , че звяр в Откровение се отнася за цар е само предположение , но без доказателства. На всякъде в Словото звяр е царство. И това което ти твърдиш - Откр 13/11 , че вторият звяр излиза от недрата на земята , въобще не е така !!! Думата която е използвана се отнася за "земя , почва , пръст" . Погледни в Мт.13/5 в притчата за сеяча и на още много други места. Използвана е същата дума ! Така , че и това твое твърдение не отговаря на писаното Слово ... Проверявай по-задълбочено преди да пишеш.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Бездната
« Reply #6 on: March 30, 2014, 15:59:18 PM »
Quote
Думата "тартар" , която ти визираш Watchman, се отнася за ада което също така е подземен свят.

Подхвърляш твърдения без никакви доказателства. В гръцкия език tartaros = бездна. Че ада е подземно царство няма спор, но различните думи говорят за различни подземни пространства. А самата дума бездна е прохода към тези пространства.

Quote
Ако не ти изнася да пиша тук , просто го кажи.

На никой сериозен участник във форума не му изнася да чете извращения на Писанията, без значение администратор или не. Някак си удобно избегна факта на разобличението на теорията ти за духовно извисения звяр, която беше прилежно разобличена в предния ми постинг. Ето такива неща не искаме да виждаме в този форум и ако ти не можеш да родиш нищо по-различно от това то наистина няма смисъл да пишеш във форума. Ако ли не е редно да се поправиш.

Quote
Твърдението ти , че звяр в Откровение се отнася за цар е само предположение , но без доказателства.

Не е никакво предположение. Виждаме по-нататък в откровение, че за същия този звяр се говори като за личност или живо същество:

Откр. 19:19  И видях звяра и земните царе и войските им събрани да воюват против яздещия на коня и против Неговото воинство.

Тук се вижда царя звяр събран заедно със земните царе. Едно царство не се събира на съвещание с група царе. Царя на това царство се събира с тях.

Откр. 19:20  И звярът биде уловен, и с него лъжепророка, който бе извършил пред него знаменията, с които измами ония, които бяха приели белега на звяра, и които се покланяха на неговия образ; та двамата бидоха хвърлени живи в огненото езеро, което гори с жупел.

Тук се говори за звяра като за личност, за живо същество, което бива хванато и хвърлено ЖИВО в огненото езеро. В огненото езеро не се хвърлят царства а същества. Царствата се издигат и разпадат.

Звяра и лъже пророка (който е пак личност или човек, а не царство) са наречени ДВАМАТА. Подобен израз не може да има за царство. Все едно да каже някой Великобритания и бай Петко бяха хванати и хвърлени двамата на лъвовете.

Quote
На всякъде в Словото звяр е царство.

Какво виждаш това не е така и Писанията свидетелстват строго срещу твоите лъжеучения и лъжепостановки. Обаче ти явно си ги вярваш тия неща и те са се свързали по нездрав начин със собствената ти идентичност и смисъл на живота, затова оставаш сляп за истината и разобличенията на лъжетълкуванията ти на Откровението и последните събития. Най-малкото като искаш да говориш за Русия не си си направил никакъв труд да изследваш нито историята на Русия, нито нейното настояще.

Quote
И това което ти твърдиш - Откр 13/11 , че вторият звяр излиза от недрата на земята , въобще не е така !!! Думата която е използвана се отнася за "земя , почва , пръст" . Погледни в Мт.13/5 в притчата за сеяча и на още много други места. Използвана е същата дума ! Така , че и това твое твърдение не отговаря на писаното Слово ... Проверявай по-задълбочено преди да пишеш.

Първо вярно е че думата за "земя" е универсална в гръцкия както е универсална и в българския език. Т.е същата дума се използва и за почвата и за терена и за страната и за планетата, както и за земните недра. Ето тук например същата дума се използва за цялата планета земя:

Mat 24:35  Небето и земята ще преминат, но Моите думи няма да преминат.

Исус определено не говори за преминаването на почвата.

В случая ключовото не е самата дума, която е универсална и специфичното й значение се предава от контекста, а ключовото е израза "из" "out of" използван заедно със думата земя. Т.е израза е че звяра излиза "из земята", което в този контекст говори не за това, че звяра е излязъл от 50-те сантиметра плодородна почва за която се говори в притчата на сеяча, а че излиза именно из недрата на земята. Също така е безспорно ясно, че звяра за който се говори в Откр. 11:7, 13:11 и 19:19,20 е една и съща особа.


Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Petio

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 125
Re: Бездната
« Reply #7 on: March 30, 2014, 17:46:36 PM »
Да , съгласен съм , с това , че звяр в Откровение се отнася и за личност. Бъркал съм като съм мислил , че не е личност. Но може ли в такъв случай да разглеждаме звяра и в двата аспекта ? Тоест от една страна като царство , а от друга страна като личност символизираща това царство ?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Бездната
« Reply #8 on: March 30, 2014, 21:19:32 PM »
В книгата Откровение имаме наличие на два звяра. Единия излиза от морето - и това е царство (13:1), а другия излиза от земята и това е личност, човек или някакво същество подобно на човек (13:11). Така, че нямаме два аспекта на едно нещо а имаме две отделни единици, едната е царството, а другата е личността, която го оглавява.

Темата все пак е за бездната и аз не искам да се отклонявам от нея.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Petio

  • Общителен
  • ***
  • Posts: 125
Re: Бездната
« Reply #9 on: March 31, 2014, 20:44:43 PM »
Съгласен . Въпросът ми е : Може ли да се сложи знак на равенство м-ду бездната и ада ? Ако да , защо ? Ако не , пак защо ?

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Бездната
« Reply #10 on: April 01, 2014, 00:07:10 AM »
Ние дискутирахме подробно въпроса за ада в темата за "рай и ад".

За да не се повтаря цялата аргументация как сме достигнали до тези изводи, всеки може да изчете темата и да изпита аргументацията. Тук ще повторя само изводите, като към тях ще добавя неща касаещи тази тема:

- Дълбоко в недрата на земята има определени кухини, наречени "места по-долни от земята" които са обитаеми и в тях има различни видове обитатели.

- Би могло да се каже, че всички тези подземни кухини имат едно общо наименование и това е термина "хадес" който се превежда на български с думата "ад"

- Кухините в земята очевидно не са едно цяло но има различни отдели в тях, като единия отдел е така наречения "рай" което се препокрива с едемската градина и е място на утеха и почивка. Друг отдел е място за страдание за което сме свикнали да се дефинира с термина "ад" ако и този термин да обхваща не само мястото за страдание, но и мястото за почивка, като между двете места има пропаст и не може да се премине от едното място на другото.

- Трети отдел е така наречения тартар, който е вид тъмница в която са вързани паднали същества от нечовешки произход. Най-вероятно бездната е вид проход от повърхността (лицето) на земята към този тартар.

- Напълно вероятно е да има и други отдели в долната земя за които не ни е дадено да знаем, но има свидетелства на хора които са попадали в тях. Тия свидетелства звучат доста фантастично и не се знае доколко може да им се има доверие, но са твърде много и от доста разнообразни източници, че да бъдат игнорирани изцяло. Дори има направени карти на долната земя. В Писанието има само един пасаж, който би могло да говори за тези места и това е следния стих:

Пс. 74:20  Зачети завета Си, Защото тъмните места на земята са пълни с жилища на насилие.

Има някакви исторически данни за жителите на цял град, които са намирали проход към долната земя и са се премествали там. И такива свидетелства има от различни краища на земята.

Това обаче са извън библейски източници и на тях не може да се разчита за формиране на жизненоважни убеждения и представи за реалността.

В случая на въпроса, ако приемем, че ада е общо описателно име за цялата долна земя (всички обитаеми кухини в земните недра), то тогава може да се каже, че тартара е част от ада. А като се има предвид, че думата "бездна" буквално означава ров без дъно то това говори, че бездната е проход между света намиращ се върху лицето и световете намиращи се във вътрешността на земята. Затова и тя е наречена бездънна яма, т.е в тази яма не се стига до задънен край а се стига до нови светове и реалности. Аз лично съм по-склонен да мисля, че бездната е специфично проход до самия тартар, а не общо до долната земя. Следния пасаж навежда мислите ми в тази посока:

Откр. 20:1  И видях, че слизаше от небето един ангел, който държеше в ръката си ключа на бездната и една голяма верига.
Откр. 20:2  Той улови змея, старовременната змия, която е дявол и сатана, и го върза за хиляда години,
Откр. 20:3  и, като го хвърли в бездната, заключи и я запечата над него, за да не мами вече народите, преди да се свършат хилядата години, след което той трябва да бъде пуснат за малко време.


Очевидно към долната земя има много проходи, единия от тях е пътя към едемската градина който се варди от херувими и въртящия се огнен меч. Ако този път има нужда да се охранява значи може да се стигне до него.

Бездната обаче най-вероятно не води до по-добрите места в долната земя, а води единствено до тартара, който е вид затвор за паднали ангели и неземни същества. Нито има възможност от тартара да се стигне до другите кухини на долната земя, защото ако беше така затворниците от нея щяха да може да избягат от там през другите изходи. Но очевидно бездната е единствения вход/изход към тартара и когато този изход се заключи и запечата този който е вътре остава пленен и неизбежно затворен.

От друга страна очевидно съществата намиращи се в тартара си правят някакви планове и стратегии за това, което се случва на лицето на земята. Затова въпросния звяр излиза именно от там с ясна цел да свърши определени неща на земята. Също така там се подготвят определени погроми върху земята:

Откр. 9:1  И като затръби петият ангел, видях една звезда паднала на земята от небето, на която се даде ключа от бездънната пропаст.
Откр. 9:2  И тя отвори бездънната пропаст; и дим се издигна от пропастта като дим от голяма пещ; и слънцето и въздуха потъмняха от дима на пропастта.


Тука думата за бездънна пропаст е същата като бездната. Явно в момента бездната е заключена, но когато дойде петата тръба ще се даде възможност бездната да се отключи и от нея първо ще излезе този дим който ще помрачи слънцето,и от който после ще излязат скакалци със силата на скорпиони. А на по-късен етап ще излезе и самия звяр.

Според мен съществата намиращи се в тартара не само кроят планове за земята, но посредством окултни и други методи те са в контакт със земния елит и го инструктират какво да прави. От друга страна падналите същества не са само и единствено в тартара, но има такива и на друго място. Тази паднала звезда например не се намира там и когато й се даде ключа тя ще отключи бездната. Демоните, които очевидно функцонират на лицето на земята много се боят да не бъдат изпратени в бездната (т.е в този подземен затвор за духовни дегенерати) и затова много се примолиха на Исус да не ги праща там. Те очевидно добре знаят за него и се ужасяват от реалностите които са там.

Очевидно Бог в последните времена ще използва злото, което е акумулирано в тартара да съди човеците по лицето на земята. Те и без това са се съгласили да живеят според мъдростта и внушенията на това подземно зло и са презрели Божиите прави и истинни пътища. Затова Бог ще ги насити с "благини" идващи директно от източника на тяхната собствена мъдрост и пътища.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.

Alesyz

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 151
Re: Бездната
« Reply #11 on: April 15, 2014, 13:48:04 PM »
Значи, в старият завет, бездната е свързана предимно със водите, докато в новият завет, бездната е яма, която стига до определено място под земята - тартар. В такъв случай, звучи логично, че писаното тук:
Римл. 10:7
7 или: Кой ще слезе в бездната сиреч да възведе Христа от мъртвите?"

се връзва с това тук:
1 Петр. 3:18-19
Защото и Христос един път пострада за греховете, Праведният за неправедните, за да ни приведе при Бога, бидейки умъртвен по плът, а оживотворен по дух; 
с който отиде да проповядва на духовете в тъмницата,


От четенето в новият завет, разбирам, че Христос не е бил в ада, на мястото на мъчение, а е отишъл при съществата в тъмницата или тартар, да им занесе новини, предполагам, че Той е победил смъртта и греха и е определеният от Бога, Съдия на живите и мъртвите. И пасажа в Римляни 10, не говори ли пак за това, че Той е слязъл в бездната, която води до тартар, но не е останал там? Обаче там ме обърква думата, мъртвите. Понеже мъртвите(хора), не са явно в бездната, а в другите отделения на ада. Или пък всички в бездната са мъртви, мъртви за Бога.

Tihomir

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 2794
    • FellowshipBG
Re: Бездната
« Reply #12 on: April 15, 2014, 18:27:54 PM »
Къде пише, че бездната е била променена при идването на новия договор?

В новия договор нещата главно касаят отношението между Бога и човеците, а не промяна на статута бездната.

Т.нар. "нов завет" е пасаж от Писанията, където пише какви ще са условията и клаузите на новия договор. Това, което ти наричаш "нов завет" е въведено от католик и няма нищо общо с това, което Бог нарича "нов завет". Сборникът от писма на апостолите, не променя нищо в Писанията, нито добавя към тях. Нито този сборник от писма е необходим за това Божият човек да бъде съвършен пред Бога. Тези писма само потвърждават написаното в Писанията.

Душата на Христос отиде в рая заедно с душата на разбойника, на когото беше казал "днес ще бъдеш с мен в рая". Проповядването на Христос на духовете в тъмницата не е задължително да бъде заедно с участието му в мъченията. Това не знам кой го е измислил да го проповядва.
И отговори Исус и рече им: Не за това ли се заблуждавате, понеже не познавате писанията нито силата Божия?

Alesyz

  • Съпричастен
  • ****
  • Posts: 151
Re: Бездната
« Reply #13 on: April 17, 2014, 16:46:16 PM »
Никъде не пише в прав текст. От контекста, в който е употребена думата, се налага подобен извод. Разликата я виждам в двата сборника, стар и нов завет. И аз не съм казал, че Христос е бил в ада, на мястото на мъчения. Бил е в рая и в тартар.

Watchman

  • Administrator
  • Слугуващ
  • *****
  • Posts: 3954
Re: Бездната
« Reply #14 on: April 17, 2014, 17:25:41 PM »
Quote
Значи, в старият завет, бездната е свързана предимно със водите, докато в новият завет, бездната е яма, която стига до определено място под земята - тартар. В такъв случай, звучи логично, че писаното тук:

Всъщност тука имаме проблем, защото в СЗ се използва българската дума бездна за една реалност, а в НЗ се използва същата българска дума за съвсем друга реалност. От там идва объркването, а не че в СЗ бездната е била едно, после е станала друго.  Просто не се говори за едно и също нещо, а преводачите са проявили безотговорност използвайки същата дума за различни по естество неща.
Quote
Римл. 10:7
или: Кой ще слезе в бездната сиреч да възведе Христа от мъртвите?"

Този пасаж е много добра референция по темата, първо защото се използва същата дума "бездна" както и на другите основни места и второ защото е свързана с възкресението на Христос от мъртвите. В този смисъл може да се разсъди, че излизането на звяра от бездната може да означава възкресението на някой от мъртвите за да оглави петия звяр. Според някои изследователи например папа Йоан Павел II е погребан по специален окултен начин подготвящ го за бъдещо възкресение.

Quote
1 Петр. 3:18-19
Защото и Христос един път пострада за греховете, Праведният за неправедните, за да ни приведе при Бога, бидейки умъртвен по плът, а оживотворен по дух;
с който отиде да проповядва на духовете в тъмницата,

От четенето в новият завет, разбирам, че Христос не е бил в ада, на мястото на мъчение, а е отишъл при съществата в тъмницата или тартар, да им занесе новини, предполагам, че Той е победил смъртта и греха и е определеният от Бога, Съдия на живите и мъртвите.

Христос вероятно бидейки три дни умъртвен по плът, но оживотворен по дух вероятно е бил не само в тартара, но и на други места. Една от задачите на тази подземна мисия се описва в следния стих:

Пс. 107:10  Други седяха в тъмнина и в мрачна сянка, Вързани със скръб и и с желязо,
Пс. 107:11  Защото се разбунтуваха против Божиите слова. И презряха съвета на Всевишния.
Пс. 107:12  Затова смири сърцето им с труд; Те паднаха и нямаше кой да им помогне.
Пс. 107:13  Тогава извикаха към Господа в бедствието си; И Той ги избави от утесненията им;
Пс. 107:14  Изведе ги из тъмнината и мрачната сянка. И разкъса оковите им.
Пс. 107:15  Да славословят Господа за Неговата благост, И за чудесните Му дела към човешките чада;
Пс. 107:16  Защото разби медните порти, И железните лостове сломи.


Също става ясно и от продължението на написаното в първо Петрово:

1Пет. 3:19  с който отиде да проповядва на духовете в тъмницата,
1Пет. 3:20  които едно време бяха непокорни, когато Божието дълготърпение ги чакаше в Ноевите дни, докато се правеше ковчега, в който малцина, тоест, осем души, се избавиха чрез вода.


Като цяло търсенето на разбиране на тия пасажи е малко като ходенето по тънък лед, защото се навлиза в неща от невидимите и подземни светове за които ни е дадено да знаем много малко и много от разсъжденията ни стъпват на предположения и догадки.
Ez 3:17  Son of man, I have made thee a watchman unto the house of Israel: therefore hear the word at my mouth, and give them warning from me.

Is 21:6  For thus hath the Lord said unto me, Go, set a watchman, let him declare what he seeth.