Преди всичко трябва да се изясни въпроса: Какво е новорождението? И кога точно един покаял се и повярвал човек се новоражда?
(...)
Но ако новораждането е процес (и то май доста продължителен), кога е успял да се новороди разбойникът на кръста? Понеже:
Joh 3:5 Исус отговори: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой от вода и Дух, не може да влезе в Божието царство.
Но като се замисля, той (разбойникът), не се роди и от вода, защото нямаше как да се кръсти. Съвсем се обърках.
Много интересна тема! Малко съм разочарован, защото специално съм подготвял един от участниците по тези въпроси, но ме е изложил което показва, че трябва да се придържаме не към либерализма в образованието, а към библейското: Който жали пръчката не обича сина си!
За да получи отговор въпросът защо разбойникът е бил опростен и ще бъде в Рая, трябва да се отговори на други два въпроса:
Как общуваме с Бог?
Писано е, че в стари времена Бог ни е говорил чрез пророците, в земният живот на Иисус Христос общуването е пряко, а след Петдесетница общуването с Бог е в Църквата.
Кой опрощава греховете?
Бог опрощава греховете!
Разбойникът е отишъл в рая без да е кръстен, защото е бил опростен от самият Бог - въплътения Син.
Защо другите трябва да се родят от вода и Дух, т.е. да се кръстят? Защото Бог се възнесе и ние общуваме с Него в Църквата, чрез тайнствата. В Светото кръщение се очистваме от греховете, вкл. и от първородния "в името на Отца и Сина и Светия Дух", чрез благодатта на Светия Дух (Който Отец ни е изпратил).
Разбойникът да се е спасил без да се кръсти защото е общувал лично с Бог, Който го е опростил, ние не общуваме лично с Него и не можем без кръщение или поне няма да можем до Второто пришествие, когато пак ще общуваме с Бог пряко.
Думата "новорождение" не се използва от Църквата, която се придържа към библейската терминология. Раждаме се от вода и Дух в кръщението, което умива първородния и другите грехове, а след това - според делата. Някой приемат, че "новороденият" никога не греши и веднъж спасен завинаги спасен, но моето вероизповедание не го приема или по-точно приема, че има и християни, които наистина удържат докрай и не грешат, но това не е правило.
Не цитирам Писанията защото 200-300 стр. цитати ще дойдат много, на практика Старият завет започва с това: "В начало...", а Новият се занимава почти изключително с него, но ако някой се интересува ще ги пусна.