Здравейте!
Замислям се върху всички аргументи от Словото , които са използвани, за да се докаже твърдението за неродените-спасени християни. Всъщност, според обясненията, които получих, тази същата група християни въобще не е ясно дали са спасени, защото преминавайки пред Големия Бял Престол, там ще се разбере кой не е изличен от Книгата на живота. В този смисъл използването на аргумента ,,...а те ще се спасят като през огън" някак си олеква, защото може и въобще да не се спасят много от тях ако са изличени от Книгата на живота.
Още, тази група християни, както са описани, са нещо като започнали процеса на Новорождението, но недовършили до край и са като полуРодени отново. Т.е. необичащи Господа с цялото си сърце, душа и сила а с 30% да речем, или всеки индивидуален процент. Тогава идва логично и въпроса колко процента поветеност ще стигне, за да не се заличи името от Книгата? Защото 1Кор. 3, дава увереност за спасение, било дори и през огън -нали?
Сега ще обмисля двата основни аргумента, които използвахме , за да си обосновем разбиранията. Съпоставям значението на думата ,,плод,, в притчата за Лозата и 1Кор. 3.Думите на Исус, когато говори за ,,плода,, в Йоан 15 категорично осъждат на огъня тези пръчки, които нямат плод. А те нямат плод по причина, че са отделени от Лозата-не пребъдват в нея. Ако пък са на Лозата и отново не дават плод, се отрязват от Отец и отново се отзовават в огъня. Та тук ПЛОДЪТ е задължително условие, за да не се отиде в огъня. А ,,плода,, е неразривно свързан с Пребъдването в Лозата. Без Пребъдване в Исус няма начин да има плод-аналогично задължително се отива в огъня. Категоричен е Господ в тази притча и не оставя място за двоумене. Няма да давам цитати, но ако трябва ще сложа притчата тук.
Сега ще огледам ,,плода,, в 1Кор. 3. Уочман казва:
,,...имаме и 1Кор. 3:15 в което се казва ясно, че ония чийто плод изгори (т.е де факто са останали безплодни) ще бъдат спасени, но през огън.''
Да, тук ап. Павел говори, че ,,плода,,, който ще изгори и дефакто остават безплодни тези християни, но въпреки че са безплодни, те ще се спасят като през огън. При Лозата, Исус е категоричен, че безплодните отиват в огъня, а в 1Кор. 3 апостола ни уверява, че ще се спасят ,,като през огън". Забелязва ли се разликата? Първите безплодни изгарят, а вторите се спасяват, макар и ,,опушени" :-)
В такъв случай, ясно се разбира, че ,,плода,, в двата пасажа е различен- Исус и ап. Павел говорят за различен вид плодове. Да видим за какъв плод говори Павел:
Порицавайки коринтяните, че се делят на групи- Павлови и Аполосови, и др. им обяснява как той е поставил основата на вярата им, която е Исус и как Аполос гради върху тази Основа. Наричайки четящите ,,Божия нива" и ,,Божи строеж'', апостола продължава с предупрежденията си към всеки, който гради този строеж. След това изяснява, че ще има градящи с злато и скъпоценни камъни, както и такива със слама и други горящи материали. Накрая на примера изпита с огъня изгаря горящите материали, но градящите на строежа се спасяват. Т.е. такива като Аполос, градящи върху основата Исус. Какво градят те? Ами изграждат в повярвалите Христовите качества и правят Църквата да става Негова Невеста-да заприличва повече и повече на Исус. Ако не използват ,,качествени материали'', няма да е ,,качествена'' и поставената цел, но се предполага, че това не го правят умишлено, а от липса на майсторлък. Затова и ще се спасят, но като през огън.
Та този пасаж от Словото, ни говори за ,,плода'' от работата на духовни наставници, които би трябвало вече да са посветени на Исус, служещи Му, родени от Бога служители.
За кой ,,плод'' говори Исус в Йоан 15?
Всяка пръчка в Мен...
Ако някой не пребъдва в Мен...
Лоза с пръчки! От лозата протича живителния сок в пръчките и те дават плод. Т.е. не може да НЕ се пребъдва в Исус=на смърт в огън! Не може и до някъде да се пребъдва на Лозата-полусвързани пръчки. Поне аз не знам за такава лоза. Целта на свързването-пребъдването в Исус е ,,да дават много плод''. Тези дето не дават достатъчно, своевременно ,,Отец ги очиства'', за да Дават повече плод. Няма такива безплодни, които да са християни и да са на Лозата, а пък плода им да изгори и те да се спасят като през огън! Такава комбинация не може да има. А пребъдването в Исус изгражда ,,плода'' на Христовия характер в християнина и крайната цел на Божия план-,,...съобразни с Образа на Сина Му, за да бъде Той първороден между много братя...''
И така, явно е че ,,плода'' на Лозата е различен от ,,плода'' на градящите ,,Божия строеж''! Първият плод е задължителен за всеки християнин и го прави директно Исус вътре в сърцето му чрез неразривната връзка Лоза-пръчки. Това силно ми напомня други стихове от Писанието, като например:
...ще обрежа сърцата ви...ще ги напиша на плочите на сърцата ви...ще положа законите си в ума им и ще ги напиша в сърцата им..и др...
И не ми остава място за съмнение в Раждането от Бога на всеки истински християнин! Така, че за да има валидност целта на Новия Завет- обрязване на сърцата и написване на Божиите закони вътре в тях, няма как да стане без Раждане Отгоре или с някакво ,,полуРаждане'', което не завършва никога!
А ,,плода'' на градящите Божия Строеж, е оценка на работата на Божии служители и е изграждане на християнските ценности в църквата на Господ,но градени от човек, което предполага и несъвършенство в това съграждане, което аналогично води и до оценка на този ,,плод''.
А относно възмездяването на Божиети име и управлението на Израил през Милениума, бих попитал за разбирането , което имате относно 144-те, подпечатани от племената на Израел. Те ли ще са управляващите с Исус 1000г., а останалите са ,,гости'' на тази Невеста и Младоженика или как? Благодаря!